Chwale się, dzisiaj razem z Panem Jackiem wyrysowaliśmy kształt na…
Dokonania użytkownika wertey natchnęły mnie aby zrobić własny bass 🙂…
Zdjęcia z prac nad moim basem. Położony nowy kolor, obecnie…
Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Niedawno podjąłem się renowacji ponad trzydziestoletniej gitary Defil Mamba, która odzyskała blask po wielu godzinach pracy. Wymagała ona licznych napraw, w tym dorobienia brakujących części z plastiku oraz odnalezienia zamienników dla uszkodzonych komponentów.
W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.
Czas ferii może inspirować do nieoczekiwanych i kreatywnych projektów, jak na przykład moje doświadczenie z przemianą starego basu. Dodanie nowych elementów takich jak mostek od mayo, mosiężne siodełko, killswitch, czy potencjometr push-pull nadało mu zupełnie nowy charakter.
W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem końcówkę mocy, którą planuję włożyć do pieca basowego. Projekt ma obecnie ponad 12W mocy, ale możliwości rozbudowy do 200W na 4 ohmy po podłączeniu do porządnego transformatora.
Podaję historię mojej przygody z basem Epiphone EB-0, kupionym od internetowego znajomego. Opisuję dokładne parametry instrumentu, jego stan techniczny po otrzymaniu oraz przeprowadzone modyfikacje.
Sprzedałem Corta C5H, aby kupić coś tańszego i wybrałem Fenix Jazz Bass od Young Chang. Gitara przybyła w fatalnym stanie, wymagała całodziennego czyszczenia, ale teraz śmiga jak nowa.
Postanowiłem przedstawić proces renowacji gitary Defil Malwa, zakupionej w 1985 roku, która przeszła kompleksową odnowę. Przedstawiam swoje doświadczenie od rozkręcenia, przez naprawy, aż po finalny etap polegający na ponownym złożeniu i testowym graniu.
Rozliczam się z porównaniem kopii MXR El Grande, nazwanej El Loco, stworzonej przez forumowicza Pinio, z oryginałem. Kopię charakteryzuje m.in. większa ilość gałek dla lepszego dostępu do ustawień i większa waga, ale jej brzmienie na żywo jest niemal nieodróżnialne od oryginału.
Z eksperymentu z różowym Squierem Affinity Series wynikła transformacja nie tylko koloru, ale i brzmienia. Wymiana pickupów na Seymour Duncany SPB-3 i zmiana koloru na intensywny róż sprawiły, że bas znacząco przewyższył moje oczekiwania.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Autor pochodzi ze swojego sprzętu muzycznego, uwzględniając gitary basowe i elektryczne, nagłośnienie oraz loop station. Perełką jest samodzielnie wykonany przełącznik za ułamek oryginalnej ceny.
Recenzja basu VIG Cobra Satin Natural, który służy mi od 2 lat. Skupiam się na jego wygodzie, estetycznym wyglądzie oraz unikalnym brzmieniu, które osiągnąłem dzięki wymianie jednej z przystawek na EMG-35DC.
Przedstawiam wynalazek, dzięki któremu można grać na basie bez użycia elektryczności - wystarczy bas, stetoskop i trochę kreatywności. To proste i tanie rozwiązanie dla muzyków, którzy cenią mobilność i nie chcą wydawać pieniędzy na drogie wzmacniacze.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Z pasji do muzyki i dążenia do perfekcji w brzmieniu niskich tonów, przetestowałem połączenie heada Head TE GP12 SMX AH350 (pre gibson) z unikatową paczką i głośnikiem Celestion. Efekty przerosły moje oczekiwania, oferując potężne, ale czyste brzmienie basu, które jest trudne do uzyskania w konwencjonalnych ustawieniach.
Opisuję proces odnawiania starej gitary elektrycznej Jolana Galaxis, którą nabyłem za 30 zł. Proces obejmował usunięcie starych warstw lakieru, malowanie korpusu i gryfu, wymianę osprzętu oraz kluczy na Wilkinsony oraz naprawę elektroniki.
5-strunowy precision bass w kolorze transparentnym czerwonym, charakteryzujący się ciepłym i 'szlachetnym' brzmieniem, zbudowany z wysokiej jakości komponentów. Jest to bas typu składak, zebrany z różnych części kupionych głównie na Allegro i w sklepach wysyłkowych.
Tworzenie własnego footswitcha to znakomity sposób, by zaoszczędzić pieniądze i dopasować go do swoich potrzeb. W artykule krok po kroku wyjaśniono, jak samodzielnie zrobić taki przełącznik, aby nie uszkodzić sprzętu.
Mefisto Bass Fuzz, stworzony przez Bogdana, to efekt basowy, który wyróżnia się na tle innych fuzzów niezwykłą możliwością regulacji niskich częstotliwości. W testach okazał się być solidnie wykonanym, z rewelacyjnym stosunkiem ceny do jakości i unikalnymi cechami, które pozwalają mu przebić się przez ścianę gitar.
Z dumą prezentuję postępy pracy nad moim basem, którego korpus wykonałem przedwczoraj z wyjątkowego połączenia drewna: jatoby, starego jesionu. Korpus ozdobiony zostanie logo 'GruBass', a model otrzymał nazwę 'Tony'.
Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.
Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.
W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.
Przewodnik po nazwach drewna zarówno z stref umiarkowanych, jak i tropikalnych, pomocny w rozwiewaniu wątpliwości dotyczących różnorodności i właściwości drewna.
Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.
W artykule omówiono możliwości modyfikacji brzmienia basu poprzez zamontowanie potencjometru push-pull, umożliwiającego przełączanie między połączeniami szeregowymi i równoległymi przystawek. Opisano również sposoby modyfikacji barwy dźwięku przez wymianę potencjometru 'TONE'.
Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.
Stając się posiadaczem efektu Boss ODB-3, szybko zauważyłem, że jego brzmienie nie do końca pasuje do moich muzycznych preferencji. Dzięki prostej modyfikacji wymagającej wymiany czterech elementów, udało mi się znacznie poprawić jakość dźwięku.
Podzieliłem się swoim sposobem na samodzielne wykonanie strap locka z użyciem kapsli po piwie. Zamiast wydawać pieniądze na gotowe rozwiązania, wykorzystałem to, co miałem pod ręką, aby zabezpieczyć moją gitarę przed przypadkowym spadnięciem.
W artykule opisuję szczegółowy proces ekranowania własnej basówki marki Stagg BC 300, które przeprowadziłem samodzielnie, stosując jako główny materiał farbę grafitową. Proces, choć czasochłonny, znacząco poprawił jakość dźwięku i eliminuje niepożądane zakłócenia.
Przedstawiam proces ekranowania basu, który nie pozbawi was zanieczyszczeń w 100%, ależ znacząco poprawi jakość dźwięku waszych instrumentów. Głównie skupiam się na dwóch metodach: użycie folii aluminiowej oraz blachy miedzianej.
Przedstawiam koncepcję zastosowania dwóch potencjometrów push/pull w basie, umożliwiających regulację głośności i barwy oraz wyłączanie pickupów bez dodawania dodatkowych przełączników. Dzięki temu rozwiązaniu utrzymujemy estetyczną stronę projektu bez kompromisów na funkcjonalności.
Przygoda z tworzeniem własnego basu od zera to nie lada wyzwanie. Wybór drewna, rozmieszczenie pickupów oraz decyzja o elektronice to tylko niektóre z dylematów.
Jako początkujący basista próbuję skonstruować swoją pierwszą paczkę basową. Wybrałem głośnik Monacor SP-38/300NEO, ale zastanawiam się, czy jest to dobry wybór w budżecie do 600zł.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Posiadam basówkę DEfil Luna i planuję odnowić jej wygląd oraz poprawić elektrykę. Jedno z pokręteł trzeszczy, a pickupy wyglądają na zaśniedziałe. Zastanawiam się nad czarną bejcą i lakierem na połysk.
Autor opisuje, jak skutecznie udoskonalił proces nawijania przy pomocy magnetofonu, osiągając imponujące wyniki w produkcji splitów na neodymach i ferrytach. Efektywność i jakość nawijania zaskoczyła nawet jego samego.
Autorka dzieli się swoimi doświadczeniami z samodzielnego składania kabli, używając komponentów znanych marek. Wyraża sceptycyzm wobec drogich technologii zastosowanych w kablu od firmy Monster.
W poszukiwaniu sposobu na zbyt mocny sygnał w pickupie piezo, analizujemy potrzebę pasywnego kontrolera głośności. Czy istnieją tańsze alternatywy dla drogiego rozwiązania oferowanego przez www.thomann.de?
Marzenie o przesterowanym brzmieniu lampowego Ampega SVT stało się moją obsesją. Przeszukałem różne emulatory, ale jedynie nieprodukowany już przedwzmacniacz Ampega 'SVP pro' przykuł moją uwagę swoim brzmieniem.
Rozważam zakup kabla o vintage charakterze od Fendera, zastanawiając się, czy warto go kupić, czy może stworzyć własny kabel z dostępnych komponentów.
Poruszamy temat poszukiwania okazyjnych i interesujących przedmiotów muzycznych na portalach takich jak OLX czy Allegro, szczególnie basów, które mogą być świetną bazą do modyfikacji DIY.
Po zakupie Behringera BDI i próbie włączenia overdrive'a, napotkałem problem powodujący spalenie elektroniki w urządzeniu. Overdrive nie działał, a z urządzenia wydobywał się dym.
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Czytelnik podzielił się pomysłem na modyfikację wzmacniacza Ampeg SVT-3pro poprzez integrację lampowej końcówki mocy, aby osiągnąć dźwięk pełnolampowego wzmacniacza. Dyskusja skupia się na potencjalnych wyzwaniach związanych ze zrozumieniem układów elektrycznych, doborem mocy i typów lamp.
Przebudowa combo Laney Hard Core Max HCM65B na head z kolumną stawia przed nami pytanie o wybór głośników i materiałów. Wybór pada na głośniki 1x12 lub 2x10 i sklejkę o grubości 1cm jako materiał budulcowy.
Artykuł dotyczy możliwości zamiany elektroniki w basie Ibanez SR 305 na pickupy EMG 40 DC oraz system EMG BQS. Autor zastanawia się nad kwestiami technicznymi takimi jak wymiary pickupów, dodatkowej baterii oraz poszerzaniu kieszeni na pickupy.
Pośród wielu marek efektów gitarowych, Harley Benton wyróżnia się jako ekonomiczna alternatywa. Czy warto zainwestować w efekty tej marki zamiast wydawać więcej na Bossa czy Marshalla? Oto moje doświadczenia.
Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.
Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.
Autor artykułu zmaga się z problemem przerobienia wzmacniacza Gallien Krueger 1001RBII na 230V i spotyka się z nieoczekiwanym wyzwaniem - znalezieniem miejsca dla pozostałego białego kabla.
Poszukiwanie schematu podłączenia elektroniki basu Vision jb-8. Rozmowa dotyczy problemów z identyfikacją i podłączeniem kabli wewnątrz instrumentu.
Autor podzielił się procesem tworzenia własnoręcznie wykonanego basu fretless, opisując użyte materiały i komponenty. Instrument charakteryzuje się unikalnymi cechami i jest całkowicie autorskim projektem.
Dawid, 16-letni entuzjasta elektroniki i basista, podąża za swoją pasją do budowy własnego zestawu combo basowego. W artykule zadaje pytania dotyczące mocy potrzebnej na koncerty, wyboru materiałów na ściany combo i inwestycji w preamp lampowy.
Autor podjął się trudnego wyzwania naprawy starego, zniszczonego basu, który zakupił za 120zł. Po wymianie pręta gryfu i decyzji o zmianie korpusu basu na nowy, planuje również modyfikację układu pickupów.
Czytelnik podzielił się swoimi frustracjami i poszukiwaniem rozwiązania na temat naprawy wzmacniacza Eltron 50JP, który przez lata nie był używany. Po wymianie kondensatorów, wzmacniacz przestał działać całkowicie.
W artykule opisuję, jak w obliczu konieczności posiadania dwóch różnych zestawów głośników do prób w różnych miejscach i ograniczonym budżetem, zdecydowałem się na samodzielną budowę tymczasowej paczki z głośnikami Eminence Delta 12A.
W drugim etapie odświeżania starego Presto Langa, skupiłem się na szlifowaniu krawędzi i eliminacji zadziorów, co zajęło mi około 2 godziny. Efekty tego można zobaczyć na dołączonych zdjęciach - naturalny kolor coraz bardziej mi się podoba.
Mój zespół, Etic, po roku pracy zaprezentował demo "Death Is Eternal", mieszając elementy Doom i Death Metalu z klawiszami. Całość nagrania została wykonana metodą chałupniczą, wykorzystując sprzęt Line6 pod ux2 dla gitar, basu i klawiszy, oraz elektroniczną perkusję Yamaha dtxepress 4.
Postanowiłem podjąć się wyzwania i zbudować swój pierwszy korpus basowego, korzystając z inspiracji gitar basowych Ibanez. Czekają mnie badania, szkicowanie i przygotowanie do malowania.
Odkryłem sklep, który oferuje magnesy Alnico V idealne do tworzenia pickupów. Wykorzystałem je do zbudowania pickupu do fretlessa, który daje niesamowite efekty dźwiękowe.
Posiadam wzmacniacz Laney RB6 i zastanawiam się nad rozbudowaniem go o dodatkową paczkę głośnikową. Zastanawiam się, czy lepsze będą dwa głośniki niskotonowe 8 ohm po 140W, czy jeden 15" głośnik.
Autor opisuje swoją muzyczną podróż, rozpoczynając od gry na gitarze elektrycznej, a kończąc na pasji do gitary basowej i home recordingu. Wskazuje na zainteresowanie mobilnym i kompaktowym sprzętem do nagrywania w domu.
Użytkownik opisuje trudności przy próbie stworzenia uniwersalnego kabla, będącego w stanie połączyć różne urządzenia audio. Kabel o długości 5m działa bez zarzutów, ale z problemami pojawiają się przy kablu 2m łączącym Chinch z mini-jackiem.
Autor rozważa przestawienie swojego 4-strunowego basu na nietypowe strojenie BEAD, zamiast kupowania nowego instrumentu. Podkreśla, że dokonał już zakupu basu z konstrukcją neck through the body i zastanawia się, czy przestój będzie możliwy bez negatywnego wpływu na jakość dźwięku.
Autor podjął się wyzwania przywrócenia funkcjonalności gniazda XLR we wzmacniaczu Trace Elliot, które zostało odcięte przez poprzedniego właściciela. Zastanawia się, jak prawidłowo podłączyć 3 kable, aby przywrócić jego działanie.
Niedawno kupiłem używany bas Cort gb75 i niestety szybko złamałem w nim przełącznik 3-pozycyjny. Kupiłem zamiennik, ale różni się kolorem - oto moje przemyślenia i pytania.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Czwarty dzień JazzAss upłynął pod znakiem pracy nad montażem pręta napinającego gryf gitary basowej. Dzięki precyzji i improwizacji, zadanie okazało się mniej trudne niż przewidywano, co pozwoliło także na postępy w obróbce korpusu i główki instrumentu.
Napotkałem na mystyczną i zarazem smutną historię pewnej gitary marki 'Jolana' która składała się z kilku oddzielnych części. Postanowiłem przywrócić jej dawny blask, mimo wyzwań jakie niesie ze sobą jej stan i sposób, w jaki usunięto z niej lakier.
Stałem przed wyzwaniem wzbogacenia brzmienia mojego Fender Rumble 100 o dodatkową paczkę z głośnikiem Ashdown 1*15 cali. Problem polegał na dostosowaniu oporności oraz znalezieniu sposobu na połączenie wzmacniacza, który oryginalnie nie przewiduje takiej modyfikacji.
Autor opisuje, jak planuje podłączyć nowo kupiony bas do starego zestawu audio (Unitra ŁZR 3015 i Tonsil Altus 150) znalezionego w garażu. Zastanawia się, czy wybrane połączenie (przejściówka din 545/jack 6,3) sprawdzi się i czy moce oraz częstotliwości sprzętu są odpowiednie do grania na basie w domu.
Autor artykułu opisuje proces poszerzania rowków w siodełku gitary basowej LTD B-50, aby móc założyć grubsze struny. Rozważa różne metody, zastanawia się nad użyciem pilnika do łańcucha piły spalinowej, ale napotyka problem z rozmiarem.
Od tygodnia pracuję nad domową obudową do głośnika, używając starej dechy. Obudowa ma już wymiary i jest prawie gotowa. Brakuje tylko otworów pod głośniki i decyzji o obiciu.
Autor rozważa rozpoczęcie produkcji wyrobów elektronicznych takich jak kostki, wzmacniacze i preampy, dedykowanych basistom. Propozycja zawiera wykonanie efektów na zamówienie, w tym efekty overdrive na lampach.
Historia Tomka, który po 25 latach przerwy rozważa powrót do gry na basie. Opowiada o swoich wcześniejszych doświadczeniach z samodzielną budową gitar i aktualnym zainteresowaniu rynkiem instrumentów.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Odkrywcze czyszczenie gitary basowej Spector Q5PRO doprowadziło autora do natrafienia na tajemnicze przełączniki w układzie aktywnym instrumentu. Spędziwszy z gitarą kilka lat, nie zauważył ich wcześniej, co pokazuje, ile ciekawostek może kryć nawet dobrze znany sprzęt.
Autor dzieli się swoimi frustracjami i poszukiwaniami najlepszego sposobu lakierowania gitary basowej, aby uzyskać głębię słojów bez ryzyka łatwego zarysowania. Szuka rady dotyczącej stosowania lakierobejcy i pokrycia lakierem akrylowym, a także rozważa użycie lakieru nitro.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.
W tekście opisuję moją decyzję o zachowaniu basu Cort GB74 i rozważam transformację jego elektroniki. Zastanawiam się nad zastąpieniem oddzielnych regulacji tonów wysokich i niskich jedną gałką 'tone'.
Autor rozważa różne metody umieszczenia loga zespołu na kolumnie głośnikowej, zastanawiając się nad używaniem papieru samoprzylepnego czy malowania sprayem.
Opowiadam o swojej rocznej przygodzie z graniem na basie, począwszy od starych, niesprawnych instrumentów, przez samodzielne konstruowanie sprzętu, aż po zakup Squiera P Bass. Dzielę się również swoimi doświadczeniami dotyczącymi samodzielnej zabawy w konstruktora sprzętu.
Artysta opowiada o swoim pomyśle na stworzenie ultra kompaktowego basu, który można zabrać wszędzie, bez względu na to, czy to wakacje, czy wyjazd za granicę. W założeniu, to minimalistyczne urządzenie miałoby składać się jedynie z gryfu ze strunami, nie wymagając elektroniki ani zaawansowanego brzmienia.
Autor opisuje plan przebudowy swojego 5-strunowego basu w styl Strings-Thru-Body, rozważając wywiercenie otworów w korpusie i stosowanie specjalnych rurek. Prosi o porady ekspertów, szczególnie tych, którzy już wykonali podobny projekt, oraz informacje o miejscach, gdzie można nabyć wymagane materiały.
Użytkownik skarży się na problem z basem lutniczym - próg odstaje od podstrunnicy, uniemożliwiając grę na kilku półtonach. Szuka pomocy w naprawie bez konieczności odwiedzania lutnika.
Mając problemy ze znalezieniem odpowiedniego futerału na bas Epiphone Thunderbird, brak środków i czasu na import, postanowiłem z przyjacielem zbudować własny. Proces obejmie mierzenie, skręcanie i wybór materiałów, z których zostanie wykonany case.
Autor podzielił się swoim doświadczeniem z zakupem preampu na Allegro, wyrażając niezadowolenie i szukając porady oraz schematu na lepszy preamp do swojego basu. Oprócz tego, wyraża prośbę o zdjęcia układu elektronicznego po zmianie baterii, aby samemu spróbować stworzyć schemat.
Artykuł omawia znaczenie ekranowania basu w celu eliminacji niepożądanych szumów, szmerów i przydźwięków. Autor przedstawia własne doświadczenia z ekranowaniem, pokazując różnice w jakości dźwięku przed i po zastosowaniu tej metody.
Adam jest w poszukiwaniu przetworników typu humbucker do modyfikacji swojego Washburna. Jest gotowy pokryć koszty przesyłki, liczy na znalezienie chętnych do podzielenia się używanymi częściami.
Podjęliśmy się naprawy i modyfikacji basu, który wymagał interwencji lutnickiej oraz estetycznej. Pragniemy osiągnąć charakterystyczne, warwickowe brzmienie, zachęcamy do dzielenia się kontaktami do specjalistów.
Autor opisuje problem ze swoim rozdartym głośnikiem ze starego zestawu LDM, zastanawiając się nad możliwością naprawy za pomocą kleju zamiast wymiany. Zgłasza prośbę o instrukcje klejenia głośnika, wspominając o improwizowanej metodzie użycia butaprenu i łaty z papieru lub tkaniny.
Doświadczyłem problemu z potencjometrem w mojej gitarze basowej Ibanez btb 405 Qm, gdzie dolna część potencjometru podwójnego obracała się o 360 stopni zamiast o 180. Szukam porady, jak mogę to naprawić samodzielnie, bez potrzeby korzystania z drogiego serwisu.
Autor artykułu znalazł się w posiadaniu antycznego sprzętu do nagłośnienia wokalu, który okazał się dla niego zagadką. Poszukuje pomocy w zrozumieniu, jak uruchomić te urządzenia, aby zacząć z nich korzystać.
Zakupiłem niedawno tanią gitarę, którą sprzedawca określił jako podróbkę Fendera. Gitara ma kiepski stan, ale chcę się zabrać za jej renowację.
Podczas wakacyjnej pracy w stolarni postanowiłem wykorzystać przerwę obiadową na nietypowy projekt - zbudowałem swoją pierwszą gitarę. Chociaż wynik mojej pracy jest daleki od doskonałości, ma swoje unikatowe brzmienie i charakter.
Po awarii combo Ldm ba100 postanowiłem stworzyć nową paczkę dla mojego 15-calowego głośnika Celestion. Zastanawiam się nad kosztami i metodami DIY.
Autor szuka miejsca zakupu podstrunnicy hebanowej oraz pręta regulacyjnego o przekroju 'U' dla gitary basowej. Kontaktował się z Mayonesem oraz z lutnikami, poszukiwał za granicą, ale problemem jest biurokracja i wysokie koszty.
Plany na wakacje obejmują zakup nowego sprzętu - Ash MAG 600H i odpowiedniej kolumny głośnikowej DIY. Czytelnik szuka porady dotyczącej wyboru wzmacniacza, głośnika oraz materiałów i wymiarów dla kolumny, chcąc utrzymać budżet w granicach 2000-2500 zł.
Autor dzieli się rozważaniami na temat potencjalnej renowacji i modyfikacji swojego pierwszego basu Mensfeld. Zastanawia się nad odnowieniem korpusu, wymianą gryfu oraz pickapów, pyta o opłacalność takiej inwestycji.
Opowiadam o swojej muzycznej podróży od gitary akustycznej do basu i moim obecnym sprzęcie, który obejmuje unikatowego Mensfelda i wzmacniacze Laboga oraz Eltron z DIY kolumną. Wyrażam pasję do muzyki i chęć nauki oraz doskonalenia się.
W tym artykule opisuję proces przerobienia starego basu Defil na fretless, co wymagało sporo pracy ręcznej oraz kreatywności, ale efekt końcowy okazał się być całkiem znośnym. Od zakupu za 40zł, przez usunięcie progów, do zaszpachlowania i lakierowania - dzielę się swoją przygodą z basem DEFIL, który na zewnątrz przypomina Fender Telecaster.
Odziedziczyłem bas, który sprawował się dobrze, dopóki nie pojawił się problem z potencjometrem. Stało się to dla mnie ogromnym zaskoczeniem, jako że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie elektroniki i instrumentów.
Jako nowy użytkownik gitary basowej, postanowiłem dołączyć zwykły wzmacniacz do mojej konstrukcji, ale napotkałem problem z metalicznym efektem przy większej głośności. Zastanawiam się, jak to rozwiązać.
Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.
Autor podzielił się swoją opowieścią o reanimacji własnego basu, który kupił okazyjnie za 250zł. Zmagał się z lukowatym gryfem, trzeszczącymi potencjometrami i odlączoną przystawką, ale udało mu się wprowadzić szereg ulepszeń, takich jak wymiana potencjometrów i siodełka, a nawet podłączenie przystawki, dzięki czemu instrument zaczął ponownie 'odżywać'.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
Autor opisuje nietypowy problem związany z gryfem jego gitary basowej, który, mimo iż prawidłowo nastrojony i bez widocznej luźności, wydaje dźwięki chrupiące przy pewnych ruchach. Zastanawia się, jak rozwiązać ten problem bez pieniędzy na wizytę u lutnika.
Odkryłem najdziwniejszy bas na świecie, zbudowany z balonów. Chociaż jego brzmienie pozostawia wiele do życzenia, sam pomysł jest fascynujący.
Dzięki otrzymanemu od znajomego głośnikowi basowemu Celestion 18 cali, rozważam budowę własnej paczki basowej. Zmagam się z pytaniem, jak dobrać dodatkowy głośnik i zwrotnicę, aby system był dwudrożny i jak najlepiej oddawał dźwięk mojego basu.
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.
Ten przewodnik pokazuje, jak za niewielkie pieniądze można poradzić sobie z brakiem akcesoriów do gitary. Proste kroki, począwszy od zdobycia 5 złotych, aż po wykorzystanie kapsli z piwa jako elementów montażowych, otwierają przed nami drzwi do ekonomicznych rozwiązań.
Piotr rozważa instalację elektroniki Darkglass Tone Capsule w swoim nadchodzącym jazz bassie, zastanawiając się nad konfiguracją potencjometrów i możliwościami wsparcia układu zasilania.
Autor opisuje plan podłączenia wewnętrznego preampu WSC RBA-04M do swojego basu typu Thunderbird, po wcześniejszej modyfikacji elektroniki i wymianie przetworników na Merliny Bassblaster. Rozważa usunięcie potencjometru blendu w zamian za instalację preampu z dodatkowymi potencjometrami.
Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.
Autor opisuje problem z obluzowanym gniazdem Jack w swojej gitary Yamaha RBX 375 i poszukiwanie zamiennika. Pomimo braku doświadczenia w elektronice, postanowił samodzielnie dokonać wymiany, ale napotkał na trudność w znalezieniu kompatybilnego elementu.
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.
Autor opisuje proces tworzenia własnego pedałbordu z wykorzystaniem znalezionej w domu walizki. Dzięki kilku prostym zabiegom, jak zakup gąbki na Allegro czy wymiana zawiasów, udało mu się stworzyć funkcjonalne i estetycznie dopasowane rozwiązanie do transportu i ochrony efektów gitarowych.
Ponownie zdecydowałem się na przeróbkę mojego basu Epi Thunderbird, tym razem instalując pickup Merlin BassBlaster, co znacznie poprawiło jakość jego brzmienia. Przeróbka pozwala na łatwy powrót do oryginalnego wyposażenia bez pozostawienia śladów.
Odkryłem sposób na używanie Hot Handa z różnymi efektami, nie tylko od Source Audio. Dzięki odpowiednim przewodom i zworkom, możliwe jest sterowanie efektami basowymi, takimi jak SYB-5, Line6 M5, czy Multiwave Bass Distortion ruchami ręki.
Posiadam kompresor Boss CS-3, który choć niezły, posiada pewne wady, takie jak hałas. Rozważam różne modifikacje, by poprawić jego działanie.
Właściciel wzmacniacza basowego Ashdown Five Fifteen opisuje swoje doświadczenia związane z awarią urządzenia podczas koncertu oraz rozważa niestandardowe modyfikacje sprzętu w celu zwiększenia jego głośności, mimo ograniczonych środków finansowych.
Postanowiłem zmodyfikować regulację TONE w moim Epi Thunderbird IV, inspirując się pewnym filmikiem na YouTube. Tym razem skupiłem się na prostym, ale skutecznym użyciu przełącznika obrotowego i eksperymentowaniu z kondensatorami, mając na uwadze różnicę w charakterystyce dźwięku między różnymi pickupami.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
W swoim artykule opisuję problem z regulacją gitary basowej YamahaTRBX-304, z którą zmagam się od 3 miesięcy. Spotkałem się z problemem brzęczących strun, szczególnie na E, i próbowałem to naprawić, podnosząc struny, co jednak sprawiło, że gra stała się niesatysfakcjonująca.
W artykule omówiono problem szumów występujących przy zasilaniu większej liczby efektów gitarowych z jednego zasilacza sieciowego. Autor szuka rozwiązania, które zapewni równowagę między ceną a jakością zasilania.
Autor tekstu zmienił grubość strun na swojej gitarze na cieńsze, następnie samodzielnie regulował pręt oraz mostek, działając na akcję strun i menzurację. Nie jest pewny efektów swojej pracy i prosi o opinie na temat ustawień gryfu i akcji strun, załączając zdjęcia.
Ten artykuł opowiada o procesie przywracania do życia starej paczki basowej, która przez lata leżała zapomniana na strychu. Autor podzielił się własnym doświadczeniem w renowacji i przekształceniu tej paczki w pełnowartościowy sprzęt muzyczny.
W artykule opisałem proces transformacji mojego pedału efektów - z niepozornego urządzenia stworzyłem unikatowy efekt na wzór CryBaby GCB-95 z dodatkowym kondensatorem, zwiększającym zakres brzmienia. Prezentuję krok po kroku, jak dokonałem modyfikacji, oraz efekty, które udało mi się osiągnąć.
W artykule opisuję proces modernizacji mojej domowej konstrukcji kolumny basowej, którą zbudowałem bazując na głośniku Eminence Kappa pro15a. Poszukując lepszego brzmienia, skorzystałem z programu WinISD, który pomógł mi zrewidować wymiary obudowy oraz wymiary bass reflex.
Autor prosi o pomoc w ustaleniu, dlaczego jego stara gitara basowa marki DEFIL nie działa, mimo własnych prób naprawy. Zainteresowany jest wskrzeszeniem instrumentu bez konieczności dużej inwestycji czy oddawania go do lutnika.
Zdecydowałem się na wykonanie własnego mostka do mojego Washburna T14, ponieważ oryginalny mostek nie pozwalał na wystarczająco niskie obniżenie strun. Nowy mostek, o wadze 192 gramy, poprawił komfort gry oraz sposób, w jaki struny układają się na mojej gitarze.
Autor tekstu dzieli się swoją muzyczną podróżą, zaczynając od klasycznej gitary w szkole muzycznej, przez różnorodne instrumenty i style muzyczne, aż po osiedlenie się na basie w zespole modern metal. Zakończył na gitarze LTD B-145DX i wzmacniaczu Peavey TNT100, przechodząc również od Fulltone Bassdriver'a do własnoręcznie zrobionego Sansampa BDDI.
Opisuję, jak przy minimalnych kosztach polepszyłem brzmienie combo Laney RB1 poprzez dodanie tulejki do otworu subwoofera i odmalowanie obudowy. Podaję również składniki oraz ich ceny, które pozwoliły na tę transformację.
W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.
Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.
Podczas prób z moim kombinezonem basowym 300W, napotkałem problem z przegrzewaniem się wzmacniacza, co skutkowało jego wyłączaniem. Okazało się, że problemem był wentylator, który obracał się leniwie i bezgłośnie, a po pewnym czase grania wzmacniacz się wyłączał.
Ostatnio postanowiłem zbudować przester Dr Boogie oparty na swoim starym schemacie. Po kilku modyfikacjach udało mi się uzyskać zadowalający efekt, chociaż nie dorównuje on w pełni oryginalnej lampowej wersji.
Niezwykle prosty i tani sposób na samodzielne satynowanie gryfu gitary, wykorzystujący przedmioty dostępne w każdym domu. Idealny dla początkujących oraz na mniej wartościowe instrumenty.
Po dłuższym nieużywaniu swojego combo Laney HCM120b zauważyłem, że głośnik zaczął 'popierdywać', co uniemożliwia grę. Zastanawiam się czy wymiana na nowy głośnik to dobry pomysł, biorąc pod uwagę koszty oraz fakt, że jest to moje pierwsze combo, którego brzmienie z czasem przestało mi odpowiadać.
Autor decyduje się na odnowienie swojego basu poprzez oklejanie korpusu oraz dodanie efektu 'relic', jednocześnie zadając pytania dotyczące techniki i bezpieczeństwa.
Po wielu latach postanowiłem odkopać moją starą 5-strunową gitarę marki ZAK i sprawdzić, czy nadal jest w stanie służyć swoim dźwiękom. Napotkałem problemy z potencjometrami, które nie działają poprawnie.
Autor, Tomek, planuje zbudować małe, tranzystorowe combo basowe do użytku domowego. Hiszpania się na budowie ekonomicznego sprzętu, wykorzystując przede wszystkim głośnik za maksymalnie 150 zł i inne części z odzysku.
Tekst opisuje humorystyczne i niecodzienne znaleziska z internetowych aukcji, w tym niezidentyfikowana elektryczna gitara basowa oraz inne przedmioty przypominające instrumenty muzyczne. Autor podkreśla nietypowy charakter przedmiotów i zachęca do dzielenia się podobnymi znaleziskami.
Artykuł opisuje prostą modyfikację efektu Auto Wah od EHX Q tron micro, polegającą na dodaniu potencjometru Volume, aby zredukować nadmierną głośność podczas jego używania. Wykorzystano poradę z forum basschat.co.uk, prezentując dokładne kroki modyfikacji.
Ten poradnik zawiera komplet informacji na temat samodzielnej regulacji gitary basowej, od krzywizny gryfu po wysokość przetworników. Opisuje niezbędny sprzęt i krok po kroku prowadzi przez proces zapewniając, że każda zmiana będzie wykonana poprawnie.
Mam problem z pożyczoną gitarką, konkretnie z gryfem i prętem w nim. Mimo luzowania sznurków i prób regulacji, nie widzę różnicy, co robic?
Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.
Zmagam się z problemem w moim używanym ampegu SVT 3 Pro, który objawia się niestabilnością głośności i niepokojącymi dźwiękami przy niskim ustawieniu Tube Gain. Po rozkręceniu urządzenia, zauważyłem różnice w świeceniu lamp.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary basowej, oklejonej komiksem 'Tytus, Romek i A'Tomek', na bazie japońskiej gitary SX SB 301. Projekt obejmował naprawy, oklejenie i lakierowanie instrumentu, aż do osiągnięcia spektakularnego wyglądu i poprawy parametrów dźwiękowych.
Graj[mi]dół to coroczny festiwal gitary basowej odbywający się w Zgierzu. Wydarzenie oferuje warsztaty z renomowanymi basistami, koncerty, a także możliwość testowania i porównywania sprzętu.
Opisuję swoje doświadczenia związane z konstrukcją equalizera 3-pasmowego do basu Music Man Stingray, uwzględniając koszty, komponenty i wrażenia dźwiękowe różnych opcji układów operacyjnych. Całkowity koszt wykonania waha się między 112,5 a 135 zł.
Przedstawiam pomysł na zagospodarowanie elektrośmieci, tworząc niesamowity efekt delay dla gitary używając starych elektronicznych urządzeń. Efekt ten, oparty na schemacie kostki Rebete Delay z układem PT2399, przekroczył moje najśmielsze oczekiwania.
Przedstawiam propozycję wspólnego projektowania i budowania własnego preampa basowego prezentującego alternatywę dla drogich rozwiązań rynkowych. Idea bazuje na połączeniu osobno preampa i osobno końcówki mocy, co daje bardziej elastyczne rozwiązanie dla basistów.
Autor opisuje zamiar przemalowania korpusu swojej gitary basowej Cort Action Bass z czarnego lakieru na wysoki połysk, który łatwo zbiera brud i odciski palców, na czarny mat lub transparentny lakier w stylu Warwick. Rozważa różne aspekty projektu, takie jak koszty, materiały i wyzwania.
Cześć, postanowiłem wymienić zepsuty potencjometr tone w swojej gitarze, lecz napotkałem problemy związane z brakiem wiedzy o właściwym modelu i miejscu zakupu. Układ obejmuje volume + 3 pozycyjny przełącznik + tune ze skomplikowanym schematem kabli.
To moja pierwsza przygoda z kompleksową odbudową gitary. Kupiłem DEFIL romeo 2 w bardzo złym stanie i postanowiłem go na nowo ożywić - od zmiany koloru, przez elektrykę, aż po eksperymentalne modyfikacje.
Kupiona niedawno gitara okazała się szumieć po podłączeniu, a próba samodzielnej naprawy przeciętego kabla tylko chwilowo rozwiązała problem. Podczas gry, dotykanie strun, mostka, kluczy, czy przełącznika powodowało ustanie szumu, co nasuwa pytania o przyczynę tego zjawiska.
Autor rozważa budowę kolumny dla wzmacniacza o mocy 300W, zastanawiając się nad odpowiednią mocą głośników oraz możliwością połączenia głośnika Eminence 15" z dwoma głośnikami Tonsil o mocy 50W każdy.
Entuzjastyczne dążenie do odnowy i tuningowania legendarnego basu Jolana Disco. Autor dzieli się swoją przygodą z modyfikacjami, od zakupu instrumentu po planowane zmiany.
Przybliżam proces tworzenia własnego paska do basu zainspirowanego militarnym stylem, wykorzystując tkaninę w kamuflażu i elementy taktyczne. Prezentuję swoje pomysły na personalizację i ulepszenie funkcjonalności paska, wskazując na wykorzystanie takich rozwiązań jak strap Locki typu Shaller oraz łącznik typu DiMarzio ClipLock.
Podczas próby nagle przestał działać mój zestaw Ashdown MAG300h + paka DIY 450W/4Ohm. Wszystko było podłączone prawidłowo, kable i gitara sprawne, a jednak nastała cisza.
Ponadto opisuję proces restauracji starej basówki, którą odnalazłem w szafie. Przewiduję wykonanie wielu prac, w tym zrobienie gryfu, wymianę kluczy i stworzenie własnych pickupów.
Autor tekstu opisuje swoje marzenie o posiadaniu trzech niezwykłych basów, w tym jednego w szczególnie oryginalnej odsłonie - basu Precision w kratkę Burberry. Po nieudanej próbie oklejenia Squiera winylem, autor zamierza spróbować metodą oklejania materiałem.
Podziałam na swoim najnowszym projekcie - bezprogowym basie w stylu JB. Użyłem wysokiej jakości olchowej deski, świecących singli Merlina i mostka Fender HiMass, znalazłem też unikalny amerykański gryf, o którym opowieść przykuwa uwagę.
Po rocznej przerwie wróciłem do tworzenia instrumentów. Tym razem podjąłem się wyzwania stworzenia basu z wyjątkowej deski, która zaskoczyła mnie swoim pięknem po zheblowaniu.
Opisuję problem z elektroniką w basie Ibanez SR305 IPT, spowodowany nieodpowiednim zasilaniem. Poszukuję części zamiennych za rozsądną cenę.
W artykule opisuję proces przemalowania mojego starego basu J&D JD-100 na fioletową perłę. Proces ten był możliwy dzięki pomocy przyjaciela lakiernika, a końcowy efekt nie wpłynął znacząco na dźwięk, lecz zdecydowanie poprawił wygląd instrumentu.
Po 12 latach przerwy wróciłem do grania na basie, tym razem na basie Charvette z przystawką P i nieco podbarwionym dźwiękiem przesterem własnej produkcji. Wideo z mojej gry umieściłem na YouTube, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość ze względu na moje ponowne uczenie się.
Rozważanie wykorzystania zasilacza stabilizowanego do basu aktywnego jako alternatywy dla standardowych baterii w celu oszczędności. Dyskusja na temat potencjalnych skutków dla elektroniki gitary oraz nowatorskie pomysły na zasilanie.
Przedstawiam proces składania własnej gitary basowej typu custom z komponentów wybranych dla osiągnięcia uniwersalnego brzmienia z naciskiem na funk, jazz i blues. Konfiguracja obejmowała korpus firmy Willow z olchy z topem klonowym, gryf klonowy z hebanową podstrunnicą, pick-up Merlin JB humbucker i inne komponenty.
Rozważam wymianę fabrycznego dwupasmowego układu na trzypasmowy w poszukiwaniu lepszego brzmienia, zastanawiając się, czy istnieją tanie ale niezawodne i wysokiej jakości opcje. Szukam czegoś na poziomie pickapów Wilkinson - tanich, ale solidnych.
Przedstawiam moją przygodę z odrestaurowaniem starego, sklejkowego basu marki McMar oraz planami na stworzenie całkowicie nowego basu. Projekt zakłada nie tylko renowację, ale i konstrukcję nowego instrumentu z drewna jesionowego.
Autor opisuje, jak wykorzystał kredyt zaufania od rodziny na zakup sprzętu muzycznego za 1500zł, zgromadzone przez 10 lat. Opisuje proces wyboru sprzętu, problemy z przestrzeganiem budżetu, a także frustracje związane z zakupem uszkodzonego sprzętu.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
Pochwaliłem się procesem budowy mojego własnego basu, łączącego w sobie klony i mahoń w proporcjach 50:50. Opracowałem projekt od zera, korzystając z frezarki CNC, obróbek ręcznych i profesjonalnych komponentów.
Autor tekstu podzielił się swoim planem budowy mini przenośnego wzmacniacza z wykorzystaniem dwóch małych głośników o impedancji 4 ohm i mocy 5W, poszukując schematów i pomocy w realizacji projektu.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
Podczas wymiany trzeszczących potencjometrów w swoim jazz-basie, oczom autora ukazał się nietypowy widok - przetworniki z trzema kablami. W artykule dokonuje próby zrozumienia, jak podejść do ich podłączenia.
Pomimo prostego gryfu, na mojej gitarze występowali problem brzęczenia strun. Po dokładnym zbadaniu problemu, okazało się, że przyczyną była poluzowana śrubka przy kluczu struny D.
Autor podzielił się swoimi obawami na temat bezpośredniego podłączania wzmacniacza Ampeg Svt 3 Pro do głośnika z Mega Ampa GL 60 B, wyrażając niepewność co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania.
Autor opisuje problem ze spalonym combo Tonsil 50.03 po nieprawidłowym podłączeniu głośnika, które skutkowało zapachem spalenizny i przepaleniem bezpiecznika. Poszukuje sposobu na naprawę urządzenia.
Pierwsza gitara basowa kupiona za 300zł, prawdopodobnie model Fender Precission, kompletnie zdezelowana, własnoręcznie naprawiona i ostatecznie sprzedana za 450zł. Po latach autor wyraża żal, że jej nie zachował.
Opowiadam o swojej przygodzie z różnorodnymi sprzętami do wzmacniania dźwięku basu, zaczynając od ręcznie modyfikowanego radia z lat 50., przez własnoręcznie skonstruowany wzmacniacz, po profesjonalne zestawy basowe. To podróż przez dekady mojego życia z basem, która pokazuje, jak bardzo zmieniła się dostępność i jakość sprzętu.
Po długiej przerwie wracam z projektowaniem unikalnego basu - fretless, sześciostrunowego, wykonanego z drewna mahoniowego (sapele) i padouka. W projekcie stawiam na DIY, oprócz drewna, i wykorzystuję pojedynczy pręt napinający oraz neodymowe, samodzielnie wykonane przetworniki.
Autor dzieli się swoją frustrującą walką z niechcianym brumieniem w swojej basowej gitary marki Warwick Corvette Std, mimo wielokrotnych prób naprawy i modyfikacji. Od wymiany przystawek po kompleksowe ekranowanie i zmiany w elektronice - nic nie pomogło.
Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.