Zimowy czas to okazja, by oderwać się od rutyny muzycznej i cieszyć się zimowymi aktywnościami. Jednak dla muzyków wojskowych działania te narzędzia gry na mrozie obejmują niecodzienne techniki.
Zastanawiam się nad przyszłością muzyki i literatury w świecie pozbawionym elektryczności. Ponadto, dzielę się wiedzą na temat fundamentu rytmicznego muzyki latynoamerykańskiej - son.
Teksty, które płyną prosto z serca autora, pełne są głębokich przemyśleń i emocji. Odkrywają ciemne strony ludzkiej duszy oraz walkę z własnymi demonami.
Niespodziewana nocna niewygoda przerodziła się w twórcze przedsięwzięcie - opracowanie słownika muzycznego dla basistów. W dokumencie znajdują się symbole i określenia, które mogą napotkać muzycy, wzbogacone o nowe oznaczenia znalezione w utworze SHAKERSONG_bass.
Autor dzieli się unikalnymi zbiorami muzycznymi dla basistów, zachęcając do eksploracji utworów rockowych i tzw. muzyki poważnej w niekonwencjonalnym świetle. Dostarcza narzędzi do kreatywnego wykorzystania linii basu w znanych kompozycjach.
Ostatnie dni były dla mnie wyzwaniem, wszystko przez niespodziewaną kontuzję, która zmusiła mnie do przerwy w codziennej rutynie. Pomimo to, nie straciłem ducha i postanowiłem podzielić się kolejną porcją wiedzy z moimi leniwymi basistami.
Odkąd zacząłem czytać bloga Tubasa, moje podejście do muzyki jazzowej kompletnie się zmieniło. Teraz, z zapałem, czekam każdej nocy na chwilę, by móc grać na basie i zgłębiać tajniki tej muzyki.
Artykuł skupia się na rozjaśnieniu niektórych common misconceptions wśród basistów, szczególnie tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę teoretyczną. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat błędów w pojmowaniu tonu, półtonu i harmonii, a także przedstawia przykłady linii basu do popularnych utworów.
Nagle stałem się częścią zespołu Post Scriptum, kiedy ich basista nagle zniknął tuż przed serią koncertów. Moja pierwsza próba już za mną, i jestem oficjalnie w zespole, zagrając na moim wymarzonym Ampegu SVT3 Pro.
Nowy użytkownik przedstawia swoje pierwsze wrażenia z forum Basoofka, wyrażając nostalgię za dawnym klimatem i sugerując zmiany w moderacji. Krytykuje on obecną politykę moderacyjną za zbytnie eliminowanie offtopów i zabawne ograniczenia dotyczące pewnych słów, równocześnie wspominając pozytywnie czas spędzony na forum w przeszłości.
Autor opowiada o swoim dniu spędzanym w pracy przy dźwiękach cool jazzu, emitowanych z odnalezionych na strychu starych głośników Genius SP-G06. Wspomina też o swojej przeszłości związanej z orkiestrą garnizonową i życiem wojskowym.
Autor rozpoczyna od opisania swojej walki z rwą kulszową, wykorzystując nietypowe metody leczenia, które okazały się nieskuteczne. Następnie dziękuje za komentarze dotyczące ściągawek dla leniwych basistów i przechodzi do omówienia prostych sposobów na rozpoznawanie tonacji utworów oraz budowania akordów.
Podaję link do pliku PDF z ściągą dla basistów, która ma pomóc nieznającym nut i harmonii. Opisuję także program BAND-IN-A-BOX, który automatycznie tworzy linie basowe.
Merlin przedstawił na swojej stronie najnowszy model pickapa basowego - Bassblaster Active. Jest to nowoczesny, aktywny humbucker wykorzystujący zaawansowane technologie opracowane przez Merlin Pickups.
Historia muzyczna w Polsce w okresie PRL była pełna wyzwań. Brak dostępu do materiałów i podręczników do nauki gry na instrumentach sprawiał, że muzycy musieli radzić sobie w różnorodny sposób, by rozwijać swoje pasje.
Autor podziela swoje zmagania z chęcią stworzenia uproszczonej ściągawki dla basistów, zapewniając jednocześnie przegląd wartościowych zasobów dla zainteresowanych tematem harmonii i jazzu. Przyznaje również, że choć jest pomysł, do realizacji potrzebna jest większa motywacja i zaangażowanie.
Autor opisuje swoje przygody i lenistwo, skupiając się na prostych ścieżkach nauki gry na gitarze basowej. Odkrywa, że nauka interwałów i skal na basie może być łatwa, jeśli skupić się na schematach i rozumieniu dźwięków, zamiast na bezmyślnym zapamiętywaniu.
Opowiadam o jednym z wyjątkowych wieczorów, kiedy moje improwizowane granie na tubie zyskało uznanie jury, pomimo że był to spontaniczny akompaniament do utworu o rozbudowanej harmonii. To było tuż przed moim pójściem do wojska, kiedy towarzyszyłem amatorom na eliminacjach do festiwalu.
Opisuję swoje doświadczenia z zapomnianym systemem zapisu muzycznego IZOMORF, który pomimo swoich zalet zaginął w zapomnieniu. Ponadto dzielę się wrażeniami z oglądania filmu 'Round Midnight', podkreślając genialną muzykę i mistrzowskie wykonanie przez znanych jazzmanów.
Młody basista chce zmienić swój instrument, ale napotyka na opór swojego ojca, który decyduje za niego. Postanawia więc zaangażować społeczność basistów do stworzenia filmu motywacyjnego, by przekonać ojca do zmiany.
Artykuł porusza problematykę aranżacji muzycznych, szczególnie w kontekście pracy basistów i ich interakcji z aranżerami. Autor dzieli się własnymi doświadczeniami, wskazując na typowe błędy aranżerów i sugerując lepsze podejście do tworzenia partii basu.
Tekst opowiada o intensywnym doświadczeniu duchowym i emocjonalnym autora, który przechodzi od stanu ciemności i samotności do światła i miłości, dzięki spotkaniu z ważną osobą. Autobiograficzny wydźwięk i wyrafinowanie poetyckie przesycone metaforami natury i przemiany dają niezwykle głęboki wgląd w przeżycia jednostki.
Autor wprowadza nas w intymny świat refleksji nad przemijaniem, życiem i nieuchronnym końcem. Piękno języka i głębokość przemyśleń zaprasza do zadumy nad własnym życiem.
Tym razem w Immo Custom Shop eksperymentuję z nadaniem mojej gitary nowych, unikatowych brzmień poprzez dodanie dodatkowych przełączników i rezygnację z efektów świetlnych. Nowy schemat elektroniki to obietnica jeszcze większej kontroli nad niuansami dźwięku.
Pasja do gitary basowej doprowadziła mnie do marzeń o stworzeniu własnego, unikatowego instrumentu. Zastanawiam się nad wyborem pickupów, które najlepiej oddadzą charakter mojej wizji.
Podczas próby w kawiarni, gdzie swingująca ekipa 'ramoli' miała przygotowywać się do koncertu, doszło do charakterystycznego incydentu z pewnym pianistą, który lubił pouczać innych. Mimo, że jestem spokojnym człowiekiem, znalazłem sposób, aby 'geniusz' pianisty nie przeszkadzał już więcej.
Opowieść o muzycznych początkach autora, od pierwszych prób na gitarze do fascynacji jazzem i klasycznymi rockowymi zespołami. Zawiera również wspomnienia z festiwalu w Woodstock, doświadczone za pośrednictwem nagrań i snu po orzechówce.
W artykule opisuję moją frustrującą wizytę w sklepach muzycznych w Rzeszowie, gdzie moje nadzieje na uzupełnienie sprzętu muzycznego spotkały się z serią rozczarowań. Brak podstawowych akcesoriów i nieprzyjemna obsługa sprawiły, że ta wyprawa okazała się być kompletnym rozczarowaniem.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z koncertu big-bandu Peter Herbolzheimer Rythm&Brass Combination, na którym perkusista pomylił rytm. Opowiada również o innej anegdocie powiązanej z przeglądaniem stron o tematyce basowej.
Artykuł opowiada o docenianiu prostych przyjemności życia, takich jak obserwacja otoczenia, słuchanie muzyki czy cieszenie się chwilą relaksu. Zauważa także urok prostoty w muzyce i podkreśla znaczenie skupienia się na tym, co naprawdę ważne.
Właśnie wróciłem z nietypowego koncertu w Filharmonii, gdzie Chopin był grany w jazzowych aranżacjach. Mimo kilku świetnych momentów ogólne wrażenie pozostawiło wiele do życzenia.
Ampeg Heritage B-15N to limitowana reedycja ikonicznego wzmacniacza basowego, znana jako flextop z 1960 roku. To urządzenie, które definiuje standardy dla studia i sceny, powraca w ekskluzywnej serii 50 sztuk, zachowując oryginalne brzmienie i charakter.
Łukasz, nasz "książę mroku", powraca z trasy koncertowej po postsowieckich krajach byłego bloku wschodniego. Jazzowy basista grający na Musicmanie robi największe wrażenie.
Opisuję barwne historie kilku jeleniogórskich muzyków-eksportowców, którzy swoją pasją i talentem zdobywali sceny zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Od klubów, przez teatry, aż po cyrki i statki - ich życie pełne było niezwykłych przygód.
"Kapral" zainteresował się weryfikacjami powiązanymi z dyskusją na temat wartości egzaminów dla tubistów oraz ich uprawnień. Blog opisuje osobiste doświadczenia autora z egzaminów, w tym zabawne historie o lokalnych gwiazdach śpiewających.
Zastanawiając się nad różnicami między klasycznym wykształceniem muzycznym a doświadczeniem muzyków 'klezmerujących', poruszam temat ważności szczegółowego zapisu nutowego i adaptacji muzyki w różnych warunkach. Odkrywam, jak brak zrozumienia dla jazzowych i nieklasycznych form muzyki może wprowadzać chaos i niezrozumienie między muzykami o różnym wykształceniu.
Przedstawiam nowy projekt muzyczny, który zrodził się z koleżeńskiego spotkania i szybko rozwinął w pełnoprawny zespół łączący różne style muzyczne. Zespół składa się obecnie z sześciu osób, w tym instrumentalistów o szerokim spektrum możliwości.
W ramach projektu Zrób to sam, zdecydowałem się na budowę kilku efektów-przesterów bazujących na dostępnych materiałach. Spośród nich, klon MXR El Grande Bass Fuzz okazał się być moim faworytem, choć jego budowa nie była pozbawiona wyzwań.
Opisuję swoje doświadczenia związane z byciem zastępowanym i zastępowaniem innych w różnych zespołach muzycznych. Jedna z najbardziej pamiętnych historii to zastępstwo na balu karnawałowym, gdzie występują niezwykłe postacie.
Podzielam się swoimi doświadczeniami z użytkowania gitary basowej od GMR, która przysporzyła mi nie lada problemów. Od kłopotliwego klucza po nieodpowiadającego producenta - oto moja historia.
W tym artykule analizuję utwór 'Day Tripper' zespołu The Beatles pod kątem jego struktury basowej. McCartney, jako wybitny basista, stworzył partię basu, która wraz z gitarą tworzy niezapomnianą melodię.
Mamy gotowe demo, które może być wyprodukowane w niskim nakładzie dzięki znajomości w wydawnictwie. Jednakże, niepewność co do finalizacji produkcji i ograniczenia czasowe rzucają cień na nasze plany.
Opisuję proces tworzenia mojego wymarzonego basu przez polskiego lutnika z PXGuitars, zaczynając od inspiracji i wymagań, po wybór niezwykłych materiałów. Szczegółowa specyfikacja korpusu, gryfu, podstrunnicy i dodatkowego wyposażenia pokazuje unikalność i customową naturę tego instrumentu.
W tym artykule opowiadam o mojej własnoręcznej modyfikacji elektroniki gitary, dodając do niej unikalny system wskazujący układ elektroniki diodami LED. Implementowałem kompleksowy układ z dodatkowym przełącznikiem i diodami, które świecą się w zależności od wybranego ustawienia.
Autor wspomina czasy, gdy organizowane grupy pracowników odwiedzały teatr, niekiedy czując się nieco nieswojo w nieznanym środowisku. Opowiada historię, jak po przedstawieniu pewna grupa miałaby szybko wracać do pracy w oborze, co wywołuje konsternację i ostatecznie zabawną sytuację.
W najnowszym rozdziale mojej przygody z budową gitary, opowiadam o próbach ulepszenia instrumentu oraz o komplikacjach związanych z zamówieniem części z zagranicy. Nie zabrakło też drobnych modyfikacji, takich jak instalacja 'zabijaczoprzycisku', oraz przemyśleń na temat dalszego rozwoju projektu.
Podczas ostatniej próby orkiestry w big-bandowym składzie, miałem okazję po raz pierwszy dokładnie przetestować możliwości piecyka LOW DOWN. Doświadczenie to przekroczyło moje oczekiwania, szczególnie możliwości emulacji wzmacniaczy, które brzmią autentycznie.
Nowa szkoła gry na basie autorstwa Kamila Skwary, przedstawiająca omówienie 41 skal muzycznych wraz z ćwiczeniami na basie, jest już dostępna w sklepach muzycznych. Książka, oprócz teoretycznego wprowadzenia, oferuje praktyczne ćwiczenia w notacji nutowej, tabulaturze oraz nagrania na dołączonej płycie CD.
Artykuł dzieli się przemyśleniami na temat basistów jazzowych i rockowych, oraz ich roli w zespole w różnych okresach historii muzyki. Zaczyna od czasów, kiedy basiści pozostawali w tle, poprzez jazz, gdzie zaczynali odgrywać kluczowe role, a kończąc na dzisiejszych czasach, gdzie basiści są gwiazdami rozwijającymi granice muzyki.
Opowiadając o pięknych wspomnieniach muzycznych, autor przywołuje emocjonujące momenty związane z wykonaniem wyjątkowej improwizacji na trąbce podczas spektaklu teatralnego. Wspomina również niezwykłe postacie, które miały wpływ na jego muzyczną ścieżkę.
Podczas naszego tygodniowego jam session zdecydowaliśmy się na nietypowy eksperyment: grę bez perkusji. Okazało się, że brak tego instrumentu pozytywnie wpłynął na naszą kreatywność i pozwolił każdemu z nas wsłuchać się w partię drugiego.
Marcin Pendowski, wybitny basista i nauczyciel, zaprasza na kurs gry na basie organizowany w Studiu Prób w Warszawie. Kurs łączy naukę harmonii, kompozycji oraz improwizacji z zajęciami na sekcji rytmicznej.
Wymarzona pogoda do podłubania na instrumentach toczy się w tle deszczowego klimatu. Historia niedzielnego relaksu z instrumentami, małymi dygresjami oraz wspomnieniami muzycznymi.
Rozważam ostatnie wydanie zespołu Coma, album „Excess”, który zawiera anglojęzyczne wersje utworów. Dyskutuję o potencjalnych zagrożeniach związanych z tą decyzją i porównuję do sukcesu zespołu Tides From Nebula.
Zastanawiam się nad stworzeniem własnego, unikatowego basu z pewnymi modyfikacjami wzorowanymi na modelu Ibaneza BTB. Projekt obejmuje dobor ciekawych materiałów oraz elementów, w tym podstrunnica z klonu 'ptasie oko', korpus z klonu lub jesionu oraz pickupy Bassblaster'y od Merlina.
W artykule opisuję spokojny weekend wypełniony muzyką, czytaniem i domowymi drobnostkami, podczas nieobecności żony. Są tu wspomnienia z obcowania z muzyką z głośników, dobrą książką oraz próby z basem.
Autor opisuje swoje doświadczenia z grą na gitarze i basie, borykając się z bólem stawów spowodowanym nieergonomicznymi pozycjami. Wyraża także swoje frustracje dotyczące postrzegania przez innych i odrzucenia pomysłu prowadzenia bloga z powodu braku pamięci do haseł.
Niedawno miałem okazję wrócić do korzeni bluesowych, kiedy to na spotkanie naszego zespołu przyniesiono zestaw bluesowych utworów do opanowania. Okazało się, że najlepiej odnajdujemy się w klasycznych, chicagowskich rythm&bluesach, co znacznie wzmocniło nasze brzmienie.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami związanych z wykonywaniem coverów w różnych językach na imprezach muzycznych, podkreślając humorystyczne pomyłki językowe i jak muzyka zbliża ludzi z różnych kultur.
W tym poście podzielę się moimi wrażeniami z występu chińskiej orkiestry, który zrobił na mnie duże wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i muzycznym. Instrumenty, jak skrzypce siao z dwiema strunami, oraz eleganckie, mieniące się kryształkami suknie instrumentalistek, to tylko część tego, co udało mi się zaobserwować.
Niedawno miałem okazję uczestniczyć w koncercie Tradycyjnej Orkiestry Chińskiej z Kantonu, który okazał się niezapomnianym wrażeniem pełnym wirtuozerii i niezwykłych emocji. Solistki i instrumentalistki zachwyciły swoją grą oraz niezwykłą prezencją, czyniąc to wydarzenie nie tylko muzyczną ucztą, ale i wizualnym spektaklem.
Rok temu zacząłem swoją przygodę z grą na basie - pasją, która całkowicie zmieniła mój wolny czas. Teraz, mimo intensywnego zaangażowania w naukę i ćwiczenia, zaczynam odczuwać zmęczenie i brak satysfakcji, co stawia mnie w obliczu potencjalnego kryzysu.
Zmuszony do spędzenia czasu w domu, postanowiłem dodać do mojej kolumny Vermona 2x12 dodatkowy głośnik, aby nadać jej nowe życie. Czy to szalony pomysł, czy genialny plan?
Opowieść o tym, jak moja żona, będąca nauczycielką plastyki, mierzy się z problemem braku dostępu do zlewu w szkole, co komplikuje organizację zajęć plastycznych. W reakcji na skargę, usłyszała zaskakujące rozwiązanie od wicedyrektorki.
Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.
Rozważam stworzenie muzyki i nagrywanie bez większego zobowiązania, jednak mój obecny bas pozostawia wiele do życzenia - od jego pochodzenia, przez brzmienie, po elektrykę. Zastanawiam się nad pożyczką, naprawą, a nawet zakupem nowego instrumentu, a także potrzebuję urządzenia do połączenia basu z komputerem.
Pamiętam swoje pierwsze profesjonalne zarobki jako muzyk, które przekroczyły oczekiwania mojego ojca. To wywołało sporo kontrowersji, ale również była to lekcja o wartości umiejętności i pracy muzyka.
Tekst opisuje splot ciekawych dygresji z życia autora, koncentrując się na relacjach z ludźmi, którzy mają znaczenie w jego życiu i na własnych przemyśleniach na temat człowieczeństwa. Autor dzieli się historiami o swoich znajomych, w tym o Kontrabasistce będącej studentką Kazi, oraz refleksjach na temat bycia dobrym człowiekiem.
Ten wpis może nie jest o basie, ale dotyka ważnego dla muzyków tematu - motywacji. Autor dzieli się swoją osobistą historią zrzucenia 38 kg w ciągu kilku miesięcy.
Pomimo braku szczególnych uprzedzeń do występujących zespołów, Płock Cover Festival ponownie zapewnił niezapomnianą atmosferę dzięki wyjątkowemu miejscu i niezwykłym ludziom. Całe wydarzenie to połączenie relaksu, niespodziewanych muzycznych odkryć i profesjonalnego nagłośnienia.
Ruszyły dwa nowe rodzaje wpisów na naszej platformie - Profile Użytkowników i Graty. To innowacyjny pomysł na zbliżenie społeczności przez dzielenie się informacjami o swoim sprzęcie muzycznym.
Autor wspomina swoje doświadczenia związane z greckimi muzykami osiadłymi na Dolnym Śląsku, wyróżniając ich unikalny talent muzyczny oraz specyficzne wykonania utworów. Opisuje również osobiste przeżycia związane z graniem greckiej muzyki ludowej, podkreślając jej skrajną monotonność w przypadku sirtaki.
Tekst opowiada o inspiracjach i ulubionych dziełach sztuki autora, z naciskiem na wpływ muzyki i instrumentów na malarstwo. Wzmiankuje także o wpływie obrazów na jego osobiste doświadczenia oraz o znajomości z Pawłem Trybalskim, malarzem tworzącym obrazy z motywami muzycznymi.
Zastanawiam się nad motywacjami, które napędzają muzyków do grania. W moim przypadku, początkowa chęć imponowania szybko przekształciła się w uzależnienie od grania i związanej z tym atmosfery, co potwierdza, że w większości gramy dla własnej przyjemności.
Autor wspomina filmy, które wywarły na nim duży wpływ w dzieciństwie i młodości. Opowiada o różnorodności gatunkowej tych filmów i ich wpływie na wnioskującego.
Przeglądając nasze forum natrafiłem na zaskakujące powiązanie między dwoma zespołami muzycznymi, Mammatus i From The Shallow, które założone zostały w tym samym roku. Ich utwory i okładki wydawnictw zdają się dzielić więcej niż tylko przypadek.
Zespół z Tarnobrzega, po długich tygodniach pracy, prezentuje swoją najnowszą EP-kę, odznaczającą się unikatowym połączeniem różnorodnych stylów muzycznych. Wśród nich znaleźć można wpływy Nine Inch Nails, Guns and Roses, a także wczesnego Pink Floyd.
W tym artykule dzielę się z Wami moimi refleksjami na temat wpływu literatury na moje życie, wspomnieniami o ulubionych bohaterach literackich oraz moją pasją do muzyki. Jest to osobista opowieść o tym, jak książki kształtowały moje wartości i jak muzyka jest dla mnie ucieczką od codzienności.
Artykuł przedstawia sentymentalny obraz teatralnego śrwiata, gdzie szacunek i przyjaźń między różnymi sekcjami - od aktorów, przez muzyków, po obsługę techniczną - ściśle wiąże się z profesjonalizmem i wzajemną sympatią.
Opisuję fenomen muzycznego życia, skupiając się na roli 'managera' zespołu i jego niezwykłym powodzeniu u płci przeciwnej, kontrastując to z doświadczeniami muzyków. Wspominam także o stereotypie 'basoofkowiczów' i zachęcam młodych muzyków do niezrażania się brakiem sukcesów miłosnych.
Opowieści z marginesu społecznego, w których główną rolę grają złodzieje, prostytutki, politycy i inne kontrowersyjne postacie. Od weselnych przygód przez ekscentryczne spotkania w luksusowych hotelach po nieoczekiwane wydarzenia z udziałem polityków.
Ten tekst opowiada historię podróży tubasa i jego kapeli, która dzięki swojej muzyce była w stanie ominąć rolnicze blokady na drogach Polski. Dzięki krótkim recitalom na żywo, zespół miał wolną drogę do Warszawy i z powrotem, stając się jednymi z nielicznych, którzy bezpiecznie przemierzali kraj.
Ostatnia cześć opowieści o Mistrzu Stefanie przenosi nas do nieco mrocznego lokalu 'Jutrzenka', gdzie główni bohaterowie dokonują zakupu oraz zaskakujących odkryć osobistych. Helena, symbol seksu lokalnej społeczności, oraz jej związek z Mistrzem stają się punktem kulminacyjnym tej opowieści.
W tekście opisane są wspomnienia autora z czasów, gdy pełnił rolę konferansjera i tubasa w orkiestrze. Autor dzieli się szczegółami na temat swojego stroju, instrumentu JOLANA DIAMAND oraz zmagania z przechowywaniem nagrań z występów.
Autor podziela swoje doświadczenia związane z konwertowaniem klipu z jazzowego wieczoru, opisując również swoje zaangażowanie jako basista. Podkreśla radość płynącą z muzykowania pomimo niedoskonałości.
Autor podzielił się osobistymi wspomnieniami z czasów, kiedy jako konferansjer orkiestry, w której grał, 'przypinał łatki' kolegom i radził sobie z publiką. Historie te mają swoje źródło w czasach reaktywacji orkiestry jako części Filharmonii, obejmującej zarówno orkiestrę symfoniczną, jak i zespoły kameralne.
Wspomnienia z występu orkiestry Elektrowni "TURÓW" w Lubomierzu obok Filharmonii Dolnośląskiej podczas Festiwalu Polskich Filmów Komediowych. Wyznania basisty o wartości grania w orkiestrze, dyscyplinie i zdobywaniu umiejętności nieocenionych w zawodzie muzyka.
Podjęłem się ambitnego projektu stworzenia własnego, unikatowego instrumentu basowego, korzystając z pomocy m.in. pana Arka Widełki w elementach konstrukcyjnych oraz rodziny w kwestiach elektroniki. Przez wiele etapów - od projektu po finalne dopasowania estetyczne i funkcjonalne - powoli realizuję swoje marzenie o idealnym basie.
Najnowsza płyta Acid Drinkers, 'Fishdick Zwei – The Dick Is Rising Again', jest kontynuacją wydanego w 1994 roku albumu 'Fishdick' i zawiera przeróbki utworów innych wykonawców. Premiera płyty jest zaplanowana na 1 września, a pierwszym singlem będzie 'Love Shack'.
Historia pełna humoru i życiowych perypetii dwóch przyjaciół, Mistrza Stefana i Romana, którzy mimo przeciwności losu starają się cieszyć prostymi przyjemnościami życia. Ich przygody wokół butelki wina i nieoczekiwane spotkanie z Heleną, żoną Mistrza, zapowiadają kolejne emocjonujące wydarzenia.
Autor dzieli się osobistymi przeżyciami związanymi z muzykowaniem na tubie i basie, przytaczając przykłady humorystycznych i mniejszych konfliktów z innymi muzykami. Wśród opowieści znajduje się również przeprosiny dla tych, którzy mogli poczuć się urażeni jego wcześniejszymi wpisami.
Autor dzieli się nostalgicznyi wspomnieniami związanyimi z kapelą Seven B, omawiając ich niesamowite doświadczenia podczas występów, w tym niezapomnianą paradę ulicami Trójmiasta i wyjątkowy koncert na Sopocie Blues Festiwal.
Postanowiłem zostać ewangelistą Heraclessa i podzielić się z Wami Przypowieścią o Mistrzu Heraclessie wg tubasa, która opowiada o Jego duchowej podróży i próbach nauczania kutasizmu oraz osiągania Wiecznego Orgazmu.
W tekście poświęconym wielokropkowi autor porównuje to zjawisko do pauzy w muzyce, podkreślając jej dramaturgiczne znaczenie. Autor wspomina również o wpływie pauzy na emocje słuchaczy i przywołuje przykłady znanych artystów i utworów.
Opisuję wspomnienia o utalentowanych muzykach, z którymi grałem w przeszłości, ale którzy z różnych powodów odeszli od muzyki. Każdy z nas może znać kogoś, komu muzyka była niegdyś bliska, a teraz już nie jest częścią jego życia.
Po kilku tygodniach konsultacji zdecydowałem się na stworzenie swojego basu. Dzielę się niektórymi szczegółami i proszę o radę dotyczącą kolejnych elementów, aby nadać mojemu basowi ostatnie szlify.
Mistrz Stefan jest postacią, która znajduje radość w prostych przyjemnościach i doświadczeniach życiowych, unikając komplikacji związanych z kolorowymi drinkami. Jego filozofia życia obejmuje oszczędności, praktyczne sposoby płatności za nocleg oraz unikanie negatywnych wspomnień związanych z konkretnymi wyborami spożywczymi.
Opowiadam o niezapomnianym bluesowym występie, do którego doszło na studniówce. To była spontaniczna decyzja i wyjątkowa muzykalna chwila, która łączyła różnych muzyków.
Opisuję swoje doświadczenie z akompaniamentem dla śpiewaczki operetkowej podczas wesela, które przekształciło się w niezapomniane wydarzenie muzyczne. Nieoczekiwane okoliczności prowadzą do wykonania popularnej arii operetkowej w stylu disco-dance.
Perkusiści, znani z doskonałych umiejętności muzycznych, wydają się być również bohaterami wielu interesujących historii towarzyskich. Jeden z nich zaniknął na dwa dni przed ważnym występem, co prawie spowodowało katastrofę.
Autor podzielił się doświadczeniem związanym z zakupem piwa promowanego przez nietypową reklamę zawierającą płyty CD, które znacznie wpłynęły na jego gust muzyczny. Postanowił także zasięgnąć porady na temat problemów z nagrywaniem basu w mono.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z relaksem i niespodziewanym wzrostem apetytu, co skłoniło go do stworzenia niekonwencjonalnej potrawy zwaną ZAPIEKANKODOG, zachęcając jednocześnie do kreatywności w kuchni.
Artykuł omawia unikalny styl gry na gitarze jazzowej, wskazując na brak prostych sztuczek, które mogłyby naśladować geniusz gitarzystów jazzowych jak Django Reinhardt. Dodatkowo, przedstawia lekkomyślny żart z teatru, który kończy się zabawną wpadką.
Autor dzieli się osobistymi anegdotami związanymi z życiem muzyka i wpływem basu. Opisuje humorystyczne sytuacje, w których basowe dźwięki generowały niezapomniane, czasem zabawne chwile.
Targi Music Media to miejsce, gdzie pasjonaci muzyki mogą doświadczyć czegoś wyjątkowego. Od marimby po DJ'ską konsoletę, to wydarzenie oferuje możliwość odkrycia najnowszego sprzętu muzycznego i uczestniczenia w warsztatach.
Tekst opowiada o osobistych doświadczeniach autora z zarówno nieoczekiwanym, jak i nostalgicznych spotkań z przyjacielem, zwanym "Prezesem", którego połączyła muzyka i szkolne wspomnienia. Prezes, wzorowy basista, jawi się jako postać otoczona aurą talentu i skromności.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi z nagrywaniem na basie, wspominając o problemach związanych ze struną D i techniką gry. Nagrania zostały wykonane na klonowym basie Langowskiego z pickami Merlin, wzmacniaczem Eden WT400 i kolumną DMNF, z EQ ustawionym na płasko.
Autor opisuje swój piątkowy rutyn szczegółowo, mieszając relaks z muzyką i obserwacją życia codziennego w swoim otoczeniu. Następnie dzieli się nagraniem zespołu, w którym wspólnie z przyjaciółmi tworzą muzykę, prezentując skład osobowy i ich muzyczne umiejętności.
Lato to nie tylko czas na koncerty i festiwale, ale także na nostalgiczne wspomnienia z czasów, gdy muzyka grała wszędzie, od plaży po dancing w górach. Czasy, kiedy zespoły taneczne były rozrywane, a muzyka była częścią życia towarzyskiego, odeszły, ale pozostawiły niezapomniane wspomnienia.
W 30. rocznicę rozpadu Led Zeppelin, firma Manson wypuszcza na rynek sygnowany bas Johna Paul Jonesa. Instrument ze specyfikacjami godnymi legendy, który z pewnością nie jest zwykłą zabawką.
Autor wraca do momentu, gdy odkrył płytę Probot oraz inne zespoły z katalogu wydawnictwa Southern Lord. Opisuje swoje fascynacje muzyką i wpływ na niego m.in. zespołów takich jak Black Cobra czy -16-.
Odkryj moją podróż, jak przechodzę od zwykłego posiadacza DEFILa do twórcy niestandardowego basu w stylu Immo Custom Shop. Ta opowieść to prolog pełen pasji, drewna i elektroniki.
Autor wyraża swoje zdziwienie i dezaprobatę, zauważając, że ktoś krytykuje użycie wielkich liter w nazwach potraw. Podnosi temat zmiany diety z mięsnej na wegetariańską pod wpływem partnera, opowiadając o Panu Misiu.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako młody muzyk grający latem w klubach na wybrzeżu. Anegdoty z życia zespołu są okraszone humorem i lekkim podejściem do poważnych tematów, jak manipulacja i odpowiedzialność za innych członków zespołu.
W tekście dzielę się nostalgicznie naładowanymi wspomnieniami związanych z smakami młodości, szczególnie bułką z dżemem, oraz barwnymi anegdotami z życia muzycznego i podróży kolegów. Wszystko to przywołane przez wpis na blogu 'Kaprala', gdzie znajdują się porady kulinarne z dzieciństwa.
Artykuł porusza temat groove'u w muzyce, podkreślając jego znaczenie dla muzyków, szczególnie basistów i perkusistów. Omawiane są różne rodzaje groove'ów, ich wpływ na muzykę oraz zachęca do eksploracji i rozwijania własnego uczucia rytmicznego.
Od opowieści o aktywności w społeczności 'basoofki' po emocjonujące wspomnienia z wesel i koncertów - życie basisty jest niezwykle barwne i pełne pasji. Ta opowieść pokazuje, jak muzyka zbliża ludzi i odkrywa przed nami niezwykłe historie.
W drugiej części artykułu odsłaniam kolejne tajniki brzmienia tuby na przykładzie utworów granych przez „Langa”. Zostają przedstawione techniki wokalne umożliwiające śpiewanie w różnych stylach bez utraty klasycznego brzmienia.
Dzień spędzony na festynie z orkiestrą strażacką w upale, wracając do domu natknąłem się na problem z laptopem nieprzystosowanym do basu. Odkryłem użyteczny rejestrator basu FREEHi-Q Recorder, a także podzieliłem się swoimi doświadczeniami ze starą, ale czarującą basówką LANG.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat potrzeby opracowania jednolitego, obiektywnego sposobu testowania gitar basowych. Proponuje metodę testowania różnych konfiguracji przystawek w gitarach basowych, zarówno dla wersji pasywnych jak i aktywnych.
Opowieść o perkusiście, który będąc na służbie w wojskowej orkiestrze, przeżył niezwykłą przygodę. Zniknął po imprezie i odnalazł się w Gdyni bez paszportu, płaszcza i czapki.
Autor wspomina swoje doświadczenia związane z muzyką, w tym odrzucenie propozycji gry w szwajcarskim cyrku KNIE oraz wieloletnią przygodę z teatrem, współpracując z Janem Pietrzakiem. Tekst łączy nostalgiczne wspomnienia z refleksjami na temat zmian w świecie sztuki.
Podczas podróży teatralnej na Węgry, nasz perkusista, Krzysiek, przeżył niecodzienne zdarzenie w budapeszteńskim sklepie, próbując kupić ostrą papryczkę. Sytuacja szybko przerodziła się w niezrozumienie, kończąc na tym, że został przytrzymany przez tłum ludzi, a my patrzyliśmy na to z mieszanką zdumienia i śmiechu.
Autor wspomina niezwykłe danie serwowane w wojsku - groch z kapustą. Opisuje zarówno jego wyjątkowy smak, jak i pewne zabawne konsekwencje spożywania.
Artykuł opowiada o niezwykłych doświadczeniach autora związanych z osobami, które poznał podczas służby wojskowej, ze szczególnym uwzględnieniem postaci Stasia, artysty i basisty. Narracja wciąga czytelnika w świat rosołków, hierarchii wojskowej i niezwykłej pasji do sztuki.
W artykule opisuję niezwykłą historię przyjaźni, która rozpoczęła się od przypadkowego spotkania dwóch muzyków w wojsku. Wspólna pasja do muzyki sprawiła, że ich drogi zawodowe po latach zeszły się ponownie w filharmonii, gdzie dziś obaj są cenionymi muzykami.
Pewnego dnia, gdy siedziałem nad kanałem z moim basem, zostałem poproszony przez młodego chłopca o lekcję gry na basie. Chociaż sam jeszcze się uczę, zgodziłem się mu pomóc, co dało mi dużą radość.
Opowiadanie o niespodziewanej przygodzie, w której autor zostaje wezwany do gry na kontrabasie w teatrze, mimo że nie jest kontrabasistą. Zabawna historia pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji.
Autor podziela swoje doświadczenia na temat gry na basie bez użycia wzmacniacza (tzw. na sucho) i opowiada, jak negatywnie wpłynęło to na jego umiejętności muzyczne. Twierdzi, że grając w ten sposób, nie osiągamy odpowiedniego poziomu artykulacji i dynamiki.
Autor opisuje swoje doświadczenie z powrotem do gry na gitarze basowej po dłuższej przerwie. Zauważa, że całkowicie stracił umiejętności, jakie posiadł - czuje się jak początkujący.
Artykuł opowiada o wspomnieniach autora związanych z muzycznymi i teatralnymi przygodami, które często kończą się w humorystycznych i lekko nieobyczajnych sytuacjach. Opisuje zabawne incydenty z autokarem w lesie i niezwykłe zdarzenie na scenie po próbie generalnej.
Podsumowując swoje doświadczenia, autor opisuje głębokie i zróżnicowane emocje związane z byciem muzykiem - od zabawnych wspomnień jako gitarzysty basowego, po bardziej nostalgiczne przygody z tubą w orkiestrze dętej. Dzieli się osobistymi wspomnieniami z pożegnania bliskich kolegów muzycznych i przemyśleniami na temat ich wpływu na własne życie oraz na scenę muzyczną.
Autor dzieli się osobistymi przemyśleniami na temat wpływu muzyki na związki. Opowiada o swoim doświadczeniu z żoną, która nie dzieli z nim muzycznych pasji, co paradoksalnie zbliża ich do siebie.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami z czasów służby w wojskowej orkiestrze. Opisuje humorystycznie swoje doświadczenia, struktury zarobków oraz unikanie egzaminu podoficerskiego.
Autor dzieli się swoimi nostalgijnymi wspomnieniami dotyczącymi lat spędzonych na graniu. Opowiada o niezapomnianych, pełnych przygód wyjazdach muzycznych, w tym o improwizowanym koncercie w Czechosłowacji, który zakończył się nieoczekiwanymi profitami.
Podzieliłem się kilkoma komicznymi i lekko niepokojącymi wspomnieniami z mojej służby w orkiestrze wojskowej. Od zagubionego elewa spać w szafie z instrumentami po pikantne próby kabaretowe oficerów.
Opowiadając kilka historii z praktyki muzycznej, autor zwraca uwagę na problem niewłaściwego traktowania muzyków przez organizatorów wydarzeń czy konkursów. Podnosi on kwestię odpowiedniego wynagrodzenia oraz szacunku do pracy i talentu artystów.
Moja życiowa droga to pasmo niezwykłych ścieżek, zarówno w prywatnych, jak i zawodowych sferach. Muzyka, zwłaszcza granie na tubie, była dla mnie stałym punktem odmienności i swobody nawet w najcięższych czasach.
Tekst opowiada o niecodziennych wspomnieniach autora związanymi z życiem teatralnym i okresiem stanu wojennego w Polsce. Znajdziemy tu anegdoty z kabaretowego spektaklu oraz osobistą historię z czasów ograniczeń.
Autor dzieli się nostalgicznie swoimi doświadczeniami z zagranicznych wyjazdów związanych z działalnością teatralną. Większość wspomnień jest zbyt pikantna do publicznego dzielenia się, ale znajduje kilka 'przyzwoitych' do opowiedzenia.
Pewnego leniwego poranka zostaję poproszony o nagłe zastępstwo na weselu. Historia przeradza się w niezapomniany wieczór z muzyką na żywo i nietypowym zespołem.
Opowieść o doświadczeniach autora jako basisty na weselach i przyjęciach, z akcentem na eklektyczne zainteresowania muzyczne rozciągające się od jazzu do piosenek Blood, Sweet & Tears. Odkrywa także, jak gra na takich imprezach stanowiła świetną szkołę dla muzyka, ucząc go utrzymania tempa i dostosowywania repertuaru do gustów publiki.
Opowiadanie ukazujące komiczne perypetie muzyka grającego na imprezach w ekskluzywnym lokalu, gdzie koncerty życzeń stanowiły źródło nie tylko muzyki, ale i humoru między muzykami a gośćmi.
W tym artykule dzielę się moimi odkryciami z zakurzonych półek, które obejmują zarówno książki o harmonii, felietony muzyczne, jak i literaturę poświęconą konkretnym kompozytorom oraz instrumentom. Wśród znalezisk są dzieła takie jak 'Harmonia' Rimskiego-Korsakowa, 'Kontrabas od A do Z' Pelczara oraz 'Życie Beethovena' Rollanda.
Sobota wieczór, a ja na kolejnych półkach odkrywam fascynujące dzieła związane z muzyką. Od jazzu i śpiewających poetów lat 70. i 80., przez opowieści wirtuoza fortepianu Artura Rubinsteina, aż po encyklopedie muzyczne.
W drugiej części artykułu opisuję kolejne unikatowe znaleziska z mojej domowej biblioteki muzycznej. Przedstawiam rzadkie wydania książek poświęconych jazzowi, poezji śpiewanej i modulacji.
Podczas poszukiwań w mojej domowej biblioteczce natrafiłem na kilka niezwykłych pozycji książkowych związanych z muzyką. Ranging od dziejów musicalu, przez wspomnienia tancerki rewii, po kompendium wiedzy o jazzie.
Artykuł eksploruje zapomniany język muzyków, przedstawiając unikalne terminy używane niegdyś wśród nich. Wyróżnione zostają słowa takie jak 'neskim', 'łaź', oraz 'klezmer', obrazujące bogatą tradycję muzyczną.
Opowiadam o niesamowitej przygodzie z basem o nazwie LOTOS, wyprodukowanym przez Bydgoską Fabrykę Akordeonów, który zagrał kluczową rolę podczas przeglądu Jazz Juniors w Krakowie. Mimo że wydawał się kompletnie nieprzygotowany do gry, to bas ten przyniósł zaskakujący efekt i zdobył uznanie.
Taurus Qube-450 to wzmacniacz basowy, który łączy w sobie rewolucyjne technologie Taurusa z wyjątkową mocą 450W, zachowując przy tym niewielkie rozmiary i wagę. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży już w czerwcu, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, takie jak MLO, DBS czy Double Punch.
Ostatni koncert w klubie T.B King we Włocławku okazał się być pełnym rozczarowaniem. Braki sprzętowe, złe traktowanie muzyków i złe warunki akustyczne zrujnowały całkowicie doświadczenie występu.
Warsaw Summer Jazz Days to impreza, która odbędzie się w pierwszych dniach lipca 2010 r., zapraszając na sceny w Sali Kongresowej i Parku Rydza-Śmigłego wielkie gwiazdy muzyki improwizowanej. Od Portico Quartet po Kurt Elling - to wydarzenie, którego nie można przegapić.
Odwiedziłem urodziny kolegi-muzyka, na których zgromadzili się multiinstrumentaliści z różnorodnym muzycznym doświadczeniem. Okazało się, że prawdziwy talent nie zna ograniczeń instrumentów, a historie z służby w orkiestrze wojskowej ujawniają niezwykłą elastyczność i umiejętności tych artystów.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z gry na basach z kołkowatymi gryfami, które były dla niego niekomfortowe i przeszkadzały w rozwoju. Opisuje swoją przemianę po przejściu na jazzowe basy z mniejszymi gryfami, co przyniosło mu znaczny postęp i przyjemność z gry.
W odpowiedzi na moje konkursowe zmęczenie, ogłaszam rundę finałową konkursu uniwersalnego, w którym każdy może wygrać niesamowite nagrody - od rocznego abonamentu na gadu-gadu, przez dwie rolki papieru toaletowego, do pliku instalacyjnego programu MSpaint. Konkurs bazuje na znajomości wykonawców oraz albumów i ich pokazywaniu poprzez zdjęcia.
Zapraszamy do drugiej edycji naszego konkursu, gdzie wystarczy zgadnąć zespół i album po okładce. Nagrody są atrakcyjne, a zasady proste dla każdego.
Ashdown celebruje 30-lecie zespołu Level 42, wydając unikatową serię wzmacniaczy MK 500 sygnowanych przez Marka Kinga. Firma wzbogaciła również swoją ofertę o nowe kolumny głośnikowe dedykowane do wzmacniaczy Valve Little Bastard.
Opisuję swoje doświadczenia z różnymi gitarami basowymi - od domowej roboty, przez DEFILy, po Fendera. Każda z nich miała swoje unikalne cechy i historie, z którymi wiązały się wspomnienia z wieloletniej kariery.
Autor opowiada o swoim pierwszym doświadczeniu z budową gitary basowej, zaczynając od fabrycznej przystawki RELLOG, przez ręczne formowanie instrumentu, aż po jego wykończenie. Ta pełna nostalgia opowieść ukazuje, jak z pasją i determinacją można stworzyć coś wyjątkowego.
Artykuł przedstawia niedawno odnalezione informacje o planach zespołu Siekiera dotyczących ich trzeciego albumu, który miał zaskoczyć publiczność nową jakością dźwiękową i wizualną. Mimo, że prace zostały wstrzymane, to posiadamy ekskluzywny wgląd w to, co mogło zostać opublikowane.
Artykuł opisuje zaskakująco głębokie związki jazzu z politycznymi organizacjami w PRL. Przedstawia też anegdoty związanego z jazzem Zbigniewa Namysłowskiego oraz barwną historię kontraktu z Japończykami.
Podzielam wspomnienia z lat 90., kiedy to z zamiłowania do muzyki i pomimo braku doświadczenia, udało mi się zdobyć pierwszy bas. Dzięki pomocy nieznanych mi wtedy muzyków, którzy bezinteresownie zaoferowali swoje wsparcie, wkroczyłem w świat muzyki.
Artykuł opowiada o serii zabawnych i pouczających anegdot z życia muzyków, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji spotykanych podczas przeglądów muzycznych i prób zespołów. Przedstawia również komiczne nieporozumienia i nietypowe sytuacje, z którymi muzycy muszą się zmagać.
Ten post zawiera kilka historycznych fotografii ukazujących moje początki jako basisty i klezmera, w tym nasze występy podczas tradycyjnego niemieckiego Karnawału we Frankfurcie nad Menem. Opisuje ciekawe anegdoty związane z występami, doświadczeniami z elitarnej imprezy oraz zaskakującymi propozycjami małżeńskimi, jakie otrzymały nasze koleżanki z orkiestry.
Autor dzieli się swoją podróżą muzyczną, rozpoczynając od gry na gitarze, przez porzucenie instrumentu, aż do odkrycia pasji do kontrabasu. Podkreśla również problemy związane z kształceniem muzycznym, takie jak brak umiejętności gry w zespole i ograniczone podejście do muzyki.
Podzielam swoje przemyślenia na temat przydatności szkolnej edukacji muzycznej opierając się na własnych doświadczeniach oraz obserwacjach dotyczących edukacji moich dzieci. Dyskutuję o tym, jak różne podejścia pedagogów mogą wpłynąć na rozwój muzyczny i osobisty uczniów.
Opowiadania klezmera ujawniają barwne i niezapomniane momenty z życia muzyków, zaskakujące momenty na balu firmowym i nieoczekiwane znajomości w kręgu artystycznym. Perypetie nocnego życia muzyków, pełne humoru i ludzkiego ciepła, przedstawiają unikalny wgląd w ich codzienność.
Rozważania na temat roli 'chałtur' w życiu zawodowego muzyka. Od sessionmanów grających na weselach po niezbędność wykształcenia muzycznego.
Opisuję moje osobiste doświadczenia z przebiegu egzaminu na 'estradową jedynkę', podczas którego musiałem wykazać się zarówno wiedzą teoretyczną, jak i praktycznymi umiejętnościami muzycznymi. Anegdota pełna humoru ukazuje lekkie podejście komisji egzaminacyjnej i pokazuje, że do wykazania się talentem czasem wystarczy dobre wrażenie.
W tym artykule znajdziesz humorystyczne anegdoty z życia muzyka klezmerskiego. Od zabawnych sytuacji w barach, przez nieoczekiwane wydarzenia podczas spektaklu, aż do nietypowych konwersacji z widzami.
Historia niezwykła o tym, jak dixielandowe nagrania mojego zespołu, zrobione 'po znajomości' w Polskim Radiu Wrocław, znalazły drugie życie w formacie mp3. Sekretna sesja nagraniowa, głęboka noc i muzyczna pasja sprawiły, że dziś mogę wracać do tych wyjątkowych chwil.
Opowiadam o niezwykłych perkusistach, z którymi miałem okazję grać przez lata. Każdy z nich był wyjątkowy i wnosił coś niezwykłego do mojej gry na basie.
Opowieść o formowaniu się zespołu dixielandowego przez grupę przyjaciół, którzy po wyjściu z wojska postanowili zrealizować swoją pasję do jazzu. Zespół z miejsca zdobył popularność, docierając do finału prestiżowego konkursu 'Złotej Tarki'.
Historia zawodowej drogi basisty, który zamiast wziąć etat na estradzie, został kierownikiem magazynu w Kombinacie Budowlanym, a później muzykiem teatralnym. Przez 18 sezonów grał w spektaklach, łącząc pracę z pasją.
Tekst opowiada o systemie weryfikacji muzycznej w Polsce w czasach PRL, kiedy to, aby móc wykonywać zawód muzyka za pieniądze, potrzebna była specjalna kwalifikacja. System ten obejmował egzaminy przed państwową komisją i był podzielony na różne kategorie, zależne od umiejętności i doświadczenia muzyków.
Artykuł opisuje nostalgiczne wspomnienia związane z muzyką, od wykonań własnych wersji znanych utworów po niezapomniane występy w trudnych warunkach. Zawiera historię o wyjątkowym wykonaniu bez towarzyszenia elektryczności, co skończyło się owacjami na stojąco i niecodziennymi nagrodami dla muzyków.
Autor artykułu dzieli się refleksją dotyczącą używania wysokiej jakości sprzętu do nagłośnienia basu. Wskazuje na paradoks polegający na tym, iż pomimo wykorzystania profesjonalnego sprzętu w studiu, ostatecznie nagrania słuchane są na standardowym nagłośnieniu domowym.
Autor ogłasza koniec dylogii swojej twórczości i oferuje drewno na budowę instrumentu. Drewno jest szczegółowo opisane, z zaznaczeniem preferencji autora co do jego wykorzystania.
Gra na weselach może wydawać się łatwym sposobem na zarobek, ale wymaga ciężka pracy, przygotowania dużego repertuaru i umiejetnego doboru sprzętu. Jest to ciekawy sposób na zdobycie doświadczenia muzycznego, ale wiąże się z wieloma wyzwaniami.
Studentckie Centrum Kultury Kontrasty, znany punkt na mapie wszystkich basoofkowiczów ze Szczecina, oraz wielu zespołów z całej Polski, znajduje się w ciężkiej sytuacji i grozi mu zamknięcie. Ten klub, będący domem dla wielu ważnych wydarzeń i koncertów, potrzebuje naszej pomocy.
W ramach charytatywnego koncertu upamiętniającego Kurta Cobaina, zorganizowaliśmy z zespołem odtworzenie słynnego koncertu Nirvana Unplugged in New York. Koncert przyciągnął ponad 200 osób i pozwolił zebrać znaczną sumę dla lokalnego schroniska dla zwierząt.
Blog poświęcony analizie teoretycznej utworu Orion zespołu Metallica, autorstwa Cliffa Burtona. Omówienie konstrukcji utworu, teorii muzycznej i wykorzystanych w nim akordów.
Kurs basowania 'Groovimy i Solimy' to wyjątkowa okazja, aby nauczyć się grać na basie od podstaw aż po zaawansowane techniki, zarówno stacjonarnie w Warszawie, jak i online. Kurs oferuje naukę poprzez transkrypcje basowych solówek, pochodów, a także wiedzę o harmonii, skalach, akordach i wiele więcej.
Po trzech miesiącach intensywnych ulepszeń, mój Stagg BC300 przeszedł przez wiele zmian, często osiągając skrajne skutki. Ostatecznie udało mi się zrozumieć, że najlepszy dźwięk oferował w wersji fabrycznej.
Przypadkiem natrafiłem na informację o śmierci Roba Michauda, znany na YouTube pod pseudonimem Zodiak Ironfist. Umarł nagle na zawał 5 stycznia, zostawiając za sobą rodzinę i fanów.
Zostałem kontrabasistą w zespole Formacja na największym polskim festiwalu szantowym w Krakowie. Dwa tygodnie prób, energetyczne występy, niezapomniane wrażenia i tajemnicza choroba gitarowa.
Konkurs organizowany przez Firmę Muzyczną zakończył się 21 kwietnia. Struny Fodera zostały przyznane użytkownikowi Jarq po ekspresowym losowaniu.
Autor podjął się odnowienia swojego starego gitary Presto Langa, poczynając od usunięcia starego, pękającego lakieru. Wykorzystał do tego celu specyfik kupiony w Castoramie, a ostatecznie zdecydował się na użycie szlifierki i papieru ściernego do osiągnięcia gładkiej powierzchni.
27 Marca 2010 wybrałem się na Musik Messe do Frankfurtu, gdzie po raz pierwszy miałem okazję uczestniczyć w tak dużym wydarzeniu muzycznym. Oprócz ogromnej skali imprezy, najwięcej uwagi przykuły basówki Mayones i Maruszczyk, a także niezapomniane występy.
Autor opisuje swoje doświadczenia z komponowaniem prostego pochodu harmonicznego po zakupie basówki i prosi o uwagi oraz podpowiedzi. Dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wykorzystania akordów i skali w tworzeniu bluesa.
Poruszono problem kradzieży sprzętu muzycznego i sposoby na jego identyfikację po kradzieży. Wśród zaproponowanych rozwiązań wspomniano o oznaczaniu sprzętu markerem UV oraz znaczeniu numeru seryjnego i jego dokumentacji.
Autor rozważa stworzenie własnego, spersonalizowanego basu z pomocą lutnika. Rozważa różne opcje konstrukcji, od liczby strun, przez elektronikę, aż po szczegóły wykończenia.
Podczas podróży pociągiem SKM z Gdańska do Wejherowa skradziono mi Fender Jazz Bass pochodzący z przełomu lat 70 i 80. Jestem muzykiem i bez tego instrumentu moja praca stoi w miejscu.
Dobry moderator to podstawa funkcjonowania każdego forum internetowego. Idealny kandydat powinien być bezstronny, konsekwentny, wykazywać się wysokim IQ, poczuciem humoru i znakomitą znajomością regulaminu.
Koncert Lestera Claypoola w Berlinie był dla mnie spełnieniem marzeń. W klubie Lido zrozumiałem, co oznacza różnica między słuchaniem muzyki z komputera a byciem na żywo na koncercie.
Nowa wersja programu do budowy akordów, tryton v.0.0.1 beta, przynosi szereg zmian usprawniających pracę z akordami. Przeanalizowano problemy wynikłe w trakcie pracy oraz zaproponowano rozwiązania dotyczące sprzeczności w konstrukcji akordów.
Przedstawiamy wersję programu do analizy budowy akordów, która pomimo wczesnego stadium rozwoju, oferuje cenne wskazówki i narzędzia dla początkujących i zaawansowanych muzyków. Program nie tylko uprości rozumienie teorii muzyki, ale także ułatwi naukę oraz zrozumienie zasad tworzenia akordów na gitarze basowej.
Omawiam swoje doświadczenia i inspirację do stworzenia programu pomagającego w nauce budowy akordów, skoncentrowanego na wizualnym oraz interwałowym podejściu. Poszukuję muzyków do współpracy w celu udoskonalenia projektu i dodania opisów teoretycznych.
Artykuł opisuje przejęcie firmy Fender przez CBS w 1965 roku, jakie zmiany wprowadziła nowa firma i jakie były konsekwencje tych działań dla marki Fender. Sprzedaż Fendera przez Leo Fendera firmie CBS miała negatywny wpływ na jakość produkowanych instrumentów i w konsekwencji doprowadziła do kryzysu marki.
Autor eksperymentuje, zdejmując dwie struny z basu i zmieniając rozkład pozostałych, co nie wpływa znacząco na sposób gry, ale dostarcza nowych doznań muzycznych. W poście pojawia się również wzmianka o urokach używania stylofonu, instrumentu elektronicznego z lat 60.