Autor dzieli się swoją historią powrotu do gry na gitarze basowej, zaczynając od nieudanych prób muzycznych w przeszłości, aż do ponownego odkrycia pasji za sprawą spotkania ze starym kolegą. Wpis emanuje nostalgią i pokazuje, że nieraz życie pisze zaskakujące scenariusze.
Autor opisuje swoje przygody i lenistwo, skupiając się na prostych ścieżkach nauki gry na gitarze basowej. Odkrywa, że nauka interwałów i skal na basie może być łatwa, jeśli skupić się na schematach i rozumieniu dźwięków, zamiast na bezmyślnym zapamiętywaniu.
Ostatnie dni były dla mnie wyzwaniem, wszystko przez niespodziewaną kontuzję, która zmusiła mnie do przerwy w codziennej rutynie. Pomimo to, nie straciłem ducha i postanowiłem podzielić się kolejną porcją wiedzy z moimi leniwymi basistami.
Zakup Yamaha RBX 350 to moja świadoma decyzja w drodze do realizacji marzeń o graniu na basie. Pomimo bycia początkującym, zdecydowałam się na tę gitarkę, kierując się jakością w dobrej cenie.
Autor wyraża swoje zmartwienia dotyczące nauki gry na basie, skupiając się wyłącznie na improwizacji i technikach, z pominięciem nauki utworów na pamięć. Wyraża obawę, czy taki sposób nauki jest wystarczający do zostania dobrym muzykiem.
Nowy na forum basistów, zakupiłem gitarę basową Epiphone Embassy Special IV za 120 zł z dodatkami, pomimo jej wad. Jestem początkujący, ale mam doświadczenie z gitarą elektryczną i już zaczynam przygodę z basem.
Ewa, początkująca bassistka z Barlinka, przedstawia swoją przygodę z basem, która rozpoczęła się miesiąc temu. Posiada bas lutniczy marki Presto Lang, ale nie zna jego modelu i chce zgłębić swoją wiedzę na temat tego instrumentu oraz samej gry.
Michał przedstawia się jako początkujący muzyk, który od pięciu lat tworzy muzykę za pomocą różnych programów. Gra również na gitarze Yamaha Pacifica 112V podłączonej do Line6 TonePort UX1, a wkrótce planuje zakupić gitarę basową.
W domu testuję bas polskiej marki Pectra, który trudno jest znaleźć w sieci. Chociaż to dopiero początki moich testów, bas już pokazuje swój potencjał.
Maciek, bassista z ponad 3-letnim doświadczeniem, przedstawia się na forum, opisując swoją muzyczną drogę od gitary klasycznej do basowej i kontrabasu. Oprócz informacji o skromnym sprzęcie, w tym zakupie używanego basu Zak za 260 zł i combo Laney'a 120W, wyraża swoje szerokie zainteresowania muzyczne, od rocka po jazz i klasykę.
Podczas sesji gawędziarskiej z przyjacielem, 'Pepsi', podjęliśmy temat wspólnego grania w stylu vintage i możliwości dzielenia się wiedzą muzyczną z innymi. Rozważaliśmy potencjał warsztatów muzycznych, wspieranych przez ośrodki kultury, dla doświadczonych muzyków chętnych do nauki innych.
Przedstawiam swoje rozważania na temat wyboru między kabinetami głośnikowymi Eden D112XLT a SWR WorkingPro 1x15. Chcę uzyskać brzmienie wyraźniejsze niż tylko niskie pasmo, ale mam dylemat co do charakterystyki dźwięku obydwu modeli.
Artykuł porusza problematykę aranżacji muzycznych, szczególnie w kontekście pracy basistów i ich interakcji z aranżerami. Autor dzieli się własnymi doświadczeniami, wskazując na typowe błędy aranżerów i sugerując lepsze podejście do tworzenia partii basu.
"Kapral" zainteresował się weryfikacjami powiązanymi z dyskusją na temat wartości egzaminów dla tubistów oraz ich uprawnień. Blog opisuje osobiste doświadczenia autora z egzaminów, w tym zabawne historie o lokalnych gwiazdach śpiewających.
Autor spędza czas w domu ze względu na rwy kulszowej, w towarzystwie swojego psa, basu i laptopa. Opisuje swoje muzyczne odkrycia, w tym album Diany Krall bez perkusji oraz grę kontrabasisty Christiana McBride.
Piotrek z Wrocławia dzieli się swoją muzyczną podróżą od basisty początkującego do członka zespołu ProFundal. Opowiada o zmianie sprzętu basowego z McCrypt BA-25 na Fender Rumble 75 i trwałej miłości do basu Epiphone Thunderbird.
W artykule podzielam się moją muzyczną podróżą z basem, począwszy od pierwszych dźwięków na zakupionym używanym Washburn XB100, po obecną miłość do brzmień Peavey Basic 60. Opowiadam również o swoich wyborach sprzętowych, wymianie pickupów na Seymur Duncan SPB-3, oraz o moich planach na przyszłość.
Krystian, 16-letni użytkownik, przedstawia swoją muzyczną pasję i doświadczenia po przeprowadzce do Anglii. Ujawnia swoje zainteresowania, w tym grę na gitarze basowej marki Squier Precision Bass, oraz swoje ulubione zespoły.
Opisuję swoje doświadczenia z zapomnianym systemem zapisu muzycznego IZOMORF, który pomimo swoich zalet zaginął w zapomnieniu. Ponadto dzielę się wrażeniami z oglądania filmu 'Round Midnight', podkreślając genialną muzykę i mistrzowskie wykonanie przez znanych jazzmanów.
ANTYPOP FEST NO.3 to wydarzenie, które zaprezentuje energetyczne występy zespołów takich jak Clitoris, Eden Farewell oraz inne. Krakowski zespół Clitoris obiecuje pełną zabawę z muzyką pełną punka i funka, a łączącej w sobie humor i pozytywną energię. Eden Farewell charakteryzuje się mieszanką melodii i agresji w metalcore’owym stylu.
Autor, grający na basie od siedmiu miesięcy, rozważa zakup nowego wzmacniacza basowego. Zastanawia się między modelem Warwick Sweet 15.3 150W a Ashdown EB 12-180 EVO II, biorąc pod uwagę ceny i opinie.
W tym artykule analizuję utwór 'Day Tripper' zespołu The Beatles pod kątem jego struktury basowej. McCartney, jako wybitny basista, stworzył partię basu, która wraz z gitarą tworzy niezapomnianą melodię.
Autor dzieli się swoją historią przejścia z perkusji na gitarę basową i wyraża nadzieję na rozwój swoich umiejętności, wspierając się doświadczeniami z przeszłości oraz nowo pozyskanym instrumentem.
Szukając swojego pierwszego basu i combo, autor rozważa zakup Fender Jazz Bass z USA oraz poszukuje porad dotyczących wyboru odpowiedniego combo, które będzie pasować do zróżnicowanego repertuaru muzycznego.
Posiadam do wynajęcia salę prób dla zespołu muzycznego w Zielonej Górze. Kompleks ma 95 mkw i oferuje trzy oddzielne pomieszczenia, w tym jedno idealne na czteroosobowy skład.
Przedstawiam nowy projekt muzyczny, który zrodził się z koleżeńskiego spotkania i szybko rozwinął w pełnoprawny zespół łączący różne style muzyczne. Zespół składa się obecnie z sześciu osób, w tym instrumentalistów o szerokim spektrum możliwości.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z koncertu big-bandu Peter Herbolzheimer Rythm&Brass Combination, na którym perkusista pomylił rytm. Opowiada również o innej anegdocie powiązanej z przeglądaniem stron o tematyce basowej.
W tym wpisie dzielę się moją inspiracją do gry na basie po obejrzeniu warsztatów z Bernardem Purdiem. Zachęcam również innych basistów do dzielenia się swoimi pomysłami na groovy.
Sprawdzam opinie na temat basu Status Eclipse, który zyskał uznanie za swoją legendarną jakość produkcji. Jego cena w przeliczeniu wynosi około 1800 zł, a interesuje mnie, czy pozytywne opinie na forach są uzasadnione.
Artykuł opowiada o docenianiu prostych przyjemności życia, takich jak obserwacja otoczenia, słuchanie muzyki czy cieszenie się chwilą relaksu. Zauważa także urok prostoty w muzyce i podkreśla znaczenie skupienia się na tym, co naprawdę ważne.
Mam dylemat w wyborze następcy dla mojego Regenta 50. Waham się między Warwick Blue Cab 60 a Fender Rumble 75.
Pamiętam swoje pierwsze profesjonalne zarobki jako muzyk, które przekroczyły oczekiwania mojego ojca. To wywołało sporo kontrowersji, ale również była to lekcja o wartości umiejętności i pracy muzyka.
Rozważając zakup multiefektu, pojawia się dylemat między Zoom B2.1u a BOSS GT-6B. Oba urządzenia mają swoje plusy i minusy, w tym różnice w obsłudze, funkcjonalnościach oraz cenie.
Opisuję barwne historie kilku jeleniogórskich muzyków-eksportowców, którzy swoją pasją i talentem zdobywali sceny zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Od klubów, przez teatry, aż po cyrki i statki - ich życie pełne było niezwykłych przygód.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Nowy członek forum muzycznego przedstawia się i dzieli swoją pasją do rocka i metalu, jednocześnie wyznając, że jest całkowicie nowy w graniu na basie.
Niedawno miałem okazję uczestniczyć w koncercie Tradycyjnej Orkiestry Chińskiej z Kantonu, który okazał się niezapomnianym wrażeniem pełnym wirtuozerii i niezwykłych emocji. Solistki i instrumentalistki zachwyciły swoją grą oraz niezwykłą prezencją, czyniąc to wydarzenie nie tylko muzyczną ucztą, ale i wizualnym spektaklem.
Autor dzieli się historią swojej próby renowacji starej gitary basowej marki Defil, którą otrzymał za darmo. Z uwagi na ograniczony budżet, stawia na jak najtańsze rozwiązania, jednocześnie prosząc o pomoc i porady dotyczące pierwszych kroków z gitarą basową.
Zastanawiam się nad motywacjami, które napędzają muzyków do grania. W moim przypadku, początkowa chęć imponowania szybko przekształciła się w uzależnienie od grania i związanej z tym atmosfery, co potwierdza, że w większości gramy dla własnej przyjemności.
Historia muzyczna w Polsce w okresie PRL była pełna wyzwań. Brak dostępu do materiałów i podręczników do nauki gry na instrumentach sprawiał, że muzycy musieli radzić sobie w różnorodny sposób, by rozwijać swoje pasje.
Podczas naszego tygodniowego jam session zdecydowaliśmy się na nietypowy eksperyment: grę bez perkusji. Okazało się, że brak tego instrumentu pozytywnie wpłynął na naszą kreatywność i pozwolił każdemu z nas wsłuchać się w partię drugiego.
Autor podziela swoją historię, jak z gitarzysty stał się miłośnikiem basu. Wyznaje również swoje uczucia do basu Epi Thunderbird IV, mimo jego wad.
Młody basista chce zmienić swój instrument, ale napotyka na opór swojego ojca, który decyduje za niego. Postanawia więc zaangażować społeczność basistów do stworzenia filmu motywacyjnego, by przekonać ojca do zmiany.
W artykule opisuję spokojny weekend wypełniony muzyką, czytaniem i domowymi drobnostkami, podczas nieobecności żony. Są tu wspomnienia z obcowania z muzyką z głośników, dobrą książką oraz próby z basem.
Autor dzieli się swoją obawą i doświadczeniem związanym z grą na basie, explicit problemem ze strojeniem instrumentu. Zastanawia się, czy jest sens wracać do gry mimo przeszkód.
Jako miłośnik cięższej muzyki, zestawiam listę preferencji dla mojego idealnego basu, z nadzieją na znalezienie instrumentu spełniającego moje oczekiwania w zakresie brzmienia, wyglądu i funkcji, z budżetem 2000-2500 zł.
Autor poddaje refleksji swoją muzyczną drogę, która skłoniła go do zmiany instrumentu z gitary na bas. Z powodów finansowych szuka tańszych alternatyw dla drogiego oryginału Rickenbackera.
Przyjrzałem się zestawowi Gallien Krueger Backline 600 w połączeniu z kolumną Gallien Krueger Backline 410blx, oceniając jego wartość oraz przydatność dla muzyki hardcore/metal. Zestaw był mało używany, a jego cena wynosi 1800 zł.
Właściciel Line 6 UX2 zmaga się z problemem nieodpowiadającego urządzenia. Próby aktualizacji oprogramowania i driverów, jak również autoryzacji urządzenia nie przynoszą rozwiązania.
W tekście poświęconym wielokropkowi autor porównuje to zjawisko do pauzy w muzyce, podkreślając jej dramaturgiczne znaczenie. Autor wspomina również o wpływie pauzy na emocje słuchaczy i przywołuje przykłady znanych artystów i utworów.
Porównanie kolumn basowych Hartke HX410 i EDEN EN 410 XST. Oba modele oferują wyjątkowe cechy, ale który z nich jest bardziej uniwersalny do każdego gatunku muzyki i pasuje do techniki slap?
Mamy gotowe demo, które może być wyprodukowane w niskim nakładzie dzięki znajomości w wydawnictwie. Jednakże, niepewność co do finalizacji produkcji i ograniczenia czasowe rzucają cień na nasze plany.
Dyskusja dotyczy ciekawego zjawiska w muzyce - gotowania strun basowych, które mogą stracić swoje pierwotne brzmienie. Francuz, samouk i początkujący basista, zastanawia się, czy taki proces może przywrócić strunom ich metaliczny dźwięk i czy warto się na to decydować.
Opisuję swoje doświadczenie z akompaniamentem dla śpiewaczki operetkowej podczas wesela, które przekształciło się w niezapomniane wydarzenie muzyczne. Nieoczekiwane okoliczności prowadzą do wykonania popularnej arii operetkowej w stylu disco-dance.
Rozważam stworzenie muzyki i nagrywanie bez większego zobowiązania, jednak mój obecny bas pozostawia wiele do życzenia - od jego pochodzenia, przez brzmienie, po elektrykę. Zastanawiam się nad pożyczką, naprawą, a nawet zakupem nowego instrumentu, a także potrzebuję urządzenia do połączenia basu z komputerem.
Opisuję swoje doświadczenia związane z byciem zastępowanym i zastępowaniem innych w różnych zespołach muzycznych. Jedna z najbardziej pamiętnych historii to zastępstwo na balu karnawałowym, gdzie występują niezwykłe postacie.
Wymarzona pogoda do podłubania na instrumentach toczy się w tle deszczowego klimatu. Historia niedzielnego relaksu z instrumentami, małymi dygresjami oraz wspomnieniami muzycznymi.
Rozważam zakup gitary basowej Ibanez gsr205 za 100zł od znajomego. Instrument jest w bardzo dobrym stanie, choć ma pewien mankament - delikatne pęknięcie na gryfie.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Ruszyły dwa nowe rodzaje wpisów na naszej platformie - Profile Użytkowników i Graty. To innowacyjny pomysł na zbliżenie społeczności przez dzielenie się informacjami o swoim sprzęcie muzycznym.
W tym poście podzielę się moimi wrażeniami z występu chińskiej orkiestry, który zrobił na mnie duże wrażenie zarówno pod względem wizualnym, jak i muzycznym. Instrumenty, jak skrzypce siao z dwiema strunami, oraz eleganckie, mieniące się kryształkami suknie instrumentalistek, to tylko część tego, co udało mi się zaobserwować.
Nie mając doświadczenia z własnym sprzętem, autor wyraża swój entuzjazm i skrupulatność w poszukiwaniach idealnego basu. Rozważając zakup między Cort Action Bass V a Washburn T14, zgłębia różnice między modelami Cort i zastanawia się nad znaczeniem posiadania aktywnej elektroniki.
Tekst opowiada o inspiracjach i ulubionych dziełach sztuki autora, z naciskiem na wpływ muzyki i instrumentów na malarstwo. Wzmiankuje także o wpływie obrazów na jego osobiste doświadczenia oraz o znajomości z Pawłem Trybalskim, malarzem tworzącym obrazy z motywami muzycznymi.
Autor wraca do momentu, gdy odkrył płytę Probot oraz inne zespoły z katalogu wydawnictwa Southern Lord. Opisuje swoje fascynacje muzyką i wpływ na niego m.in. zespołów takich jak Black Cobra czy -16-.
Już po raz czwarty Bass Days Poland zaprasza miłośników niskich dźwięków do Końskich. Impreza obfituje w koncerty i warsztaty prowadzone przez gwiazdy gry na gitarze basowej.
Autor podziela swoje przemyślenia i doświadczenia dotyczące gitar Santander, korygując powszechne mity i zaprezentowując fakty. Stwierdza, że profesjonalna seria gitar jest produkowana w Korei z niemiecką precyzją, a nawet modele za 2000 zł zasługują na uwagę.
Rozważam ostatnie wydanie zespołu Coma, album „Excess”, który zawiera anglojęzyczne wersje utworów. Dyskutuję o potencjalnych zagrożeniach związanych z tą decyzją i porównuję do sukcesu zespołu Tides From Nebula.
Opisuję fenomen muzycznego życia, skupiając się na roli 'managera' zespołu i jego niezwykłym powodzeniu u płci przeciwnej, kontrastując to z doświadczeniami muzyków. Wspominam także o stereotypie 'basoofkowiczów' i zachęcam młodych muzyków do niezrażania się brakiem sukcesów miłosnych.
Autor dzieli się osobistymi anegdotami związanymi z życiem muzyka i wpływem basu. Opisuje humorystyczne sytuacje, w których basowe dźwięki generowały niezapomniane, czasem zabawne chwile.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami związanych z wykonywaniem coverów w różnych językach na imprezach muzycznych, podkreślając humorystyczne pomyłki językowe i jak muzyka zbliża ludzi z różnych kultur.
Pasjonat basu podziela się swoją przygodą z modyfikacją bassu B4 oraz planami zakupu nowego wzmacniacza. Dyskusja dotyczy również założenia kapeli i tworzenia własnej muzyki zamiast wykonywania coverów.
Autor opisuje swoje doświadczenia jako młody muzyk grający latem w klubach na wybrzeżu. Anegdoty z życia zespołu są okraszone humorem i lekkim podejściem do poważnych tematów, jak manipulacja i odpowiedzialność za innych członków zespołu.
Pewnego dnia, gdy siedziałem nad kanałem z moim basem, zostałem poproszony przez młodego chłopca o lekcję gry na basie. Chociaż sam jeszcze się uczę, zgodziłem się mu pomóc, co dało mi dużą radość.
Dyskusja na temat idealnych klimatów muzycznych towarzyszących intymnym chwilom. Znajdziemy tu propozycje z różnych gatunków muzycznych, od Type o Negative, przez Morphine, aż po Coldplay i Rush.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
Opisuję wspomnienia o utalentowanych muzykach, z którymi grałem w przeszłości, ale którzy z różnych powodów odeszli od muzyki. Każdy z nas może znać kogoś, komu muzyka była niegdyś bliska, a teraz już nie jest częścią jego życia.
Autor dzieli się osobistymi przemyśleniami na temat wpływu muzyki na związki. Opowiada o swoim doświadczeniu z żoną, która nie dzieli z nim muzycznych pasji, co paradoksalnie zbliża ich do siebie.
Około pół roku temu zainaugurowaliśmy z przyjaciółmi z zielonogórskich jamów projekt muzyczny Mamy Prąd, tworząc trio o niestandardowym brzmieniu. Mimo początkowych nagrań pełnych błędów i niedoskonałości, wypracowaliśmy swoje miejsce w sieci.
Daniel opowiada swoją muzyczną podróż, od młodzieńczych eksperymentów z basem przyklejonym tapetą, przez przerwę z powodu miłości, do powrotu z bass Washburn T14. Podkreśla swoje amatorskie podejście i chęć uczenia się.
Autor opisuje swój piątkowy rutyn szczegółowo, mieszając relaks z muzyką i obserwacją życia codziennego w swoim otoczeniu. Następnie dzieli się nagraniem zespołu, w którym wspólnie z przyjaciółmi tworzą muzykę, prezentując skład osobowy i ich muzyczne umiejętności.
Opowiadam o niezapomnianym bluesowym występie, do którego doszło na studniówce. To była spontaniczna decyzja i wyjątkowa muzykalna chwila, która łączyła różnych muzyków.
Lato to nie tylko czas na koncerty i festiwale, ale także na nostalgiczne wspomnienia z czasów, gdy muzyka grała wszędzie, od plaży po dancing w górach. Czasy, kiedy zespoły taneczne były rozrywane, a muzyka była częścią życia towarzyskiego, odeszły, ale pozostawiły niezapomniane wspomnienia.
Moja życiowa droga to pasmo niezwykłych ścieżek, zarówno w prywatnych, jak i zawodowych sferach. Muzyka, zwłaszcza granie na tubie, była dla mnie stałym punktem odmienności i swobody nawet w najcięższych czasach.
Autor wspomina swoje doświadczenia związane z muzyką, w tym odrzucenie propozycji gry w szwajcarskim cyrku KNIE oraz wieloletnią przygodę z teatrem, współpracując z Janem Pietrzakiem. Tekst łączy nostalgiczne wspomnienia z refleksjami na temat zmian w świecie sztuki.
W tym artykule dzielę się z Wami moimi refleksjami na temat wpływu literatury na moje życie, wspomnieniami o ulubionych bohaterach literackich oraz moją pasją do muzyki. Jest to osobista opowieść o tym, jak książki kształtowały moje wartości i jak muzyka jest dla mnie ucieczką od codzienności.
Ten tekst opowiada historię podróży tubasa i jego kapeli, która dzięki swojej muzyce była w stanie ominąć rolnicze blokady na drogach Polski. Dzięki krótkim recitalom na żywo, zespół miał wolną drogę do Warszawy i z powrotem, stając się jednymi z nielicznych, którzy bezpiecznie przemierzali kraj.
Tekst porównuje dwa popularne kombosy basowe: Laney RB6 i Ampeg BA 115, zastanawiając się, który z nich lepiej poradzi sobie w warunkach prób zespołu hard'n'heavy. Autor rozważa również potencjalny zakup Laneya RB7, biorąc pod uwagę budżet 1500 zł oraz kompatybilność z pięciostrunowym basem.
Od opowieści o aktywności w społeczności 'basoofki' po emocjonujące wspomnienia z wesel i koncertów - życie basisty jest niezwykle barwne i pełne pasji. Ta opowieść pokazuje, jak muzyka zbliża ludzi i odkrywa przed nami niezwykłe historie.
Artykuł opisuje zaskakująco głębokie związki jazzu z politycznymi organizacjami w PRL. Przedstawia też anegdoty związanego z jazzem Zbigniewa Namysłowskiego oraz barwną historię kontraktu z Japończykami.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami z czasów służby w wojskowej orkiestrze. Opisuje humorystycznie swoje doświadczenia, struktury zarobków oraz unikanie egzaminu podoficerskiego.
Autor opisuje sytuację, w której jego wzmacniacz basowy Ashdown MAG 300 zaginął po wypadku samochodowym i braku kontaktu z członkami jego poprzedniej kapeli. Mimo prób kontaktu, sprzęt pozostaje nieodnaleziony, a autor domniemywa, że może być używany przez kogoś innego.
W tekście autor opisuje swoje poszukiwania nowej gitary basowej zainteresowanie modelem Ibanez SR300, oraz sprzedaż swojej obecnej gitary, którą opisuje jako niezawodną, lecz nieidealną. Podsumowuje również swoje doświadczenia i przywiązanie do obecnej gitary.
Autor dzieli się swoimi refleksjami na temat kupowania płyt CD, podkreślając radość związaną z takimi zakupami oraz swoje odczucia dotyczące zarówno bogato wydanych albumów, jak i tych wydanych w sposób minimalistyczny. Wspomina również o niespotykanym zaskoczeniu, jakie dopadło go podczas otwierania jednej z przesyłek.
Autor podzielił się doświadczeniem związanym z zakupem piwa promowanego przez nietypową reklamę zawierającą płyty CD, które znacznie wpłynęły na jego gust muzyczny. Postanowił także zasięgnąć porady na temat problemów z nagrywaniem basu w mono.
Artykuł porusza temat groove'u w muzyce, podkreślając jego znaczenie dla muzyków, szczególnie basistów i perkusistów. Omawiane są różne rodzaje groove'ów, ich wpływ na muzykę oraz zachęca do eksploracji i rozwijania własnego uczucia rytmicznego.
Artykuł opisuje nostalgiczne wspomnienia związane z muzyką, od wykonań własnych wersji znanych utworów po niezapomniane występy w trudnych warunkach. Zawiera historię o wyjątkowym wykonaniu bez towarzyszenia elektryczności, co skończyło się owacjami na stojąco i niecodziennymi nagrodami dla muzyków.
Autor podziela swoje doświadczenia na temat gry na basie bez użycia wzmacniacza (tzw. na sucho) i opowiada, jak negatywnie wpłynęło to na jego umiejętności muzyczne. Twierdzi, że grając w ten sposób, nie osiągamy odpowiedniego poziomu artykulacji i dynamiki.
Dawid, 18-letni muzyk grający na gitarze elektrycznej oraz akustycznej, niedawno rozpoczął swoją przygodę z gitarą basową. Staje przed wyborem wzmacniacza basowego mając ograniczony budżet około 300zł i poszukuje porad na forum internetowym.
Basista dzieli się swoimi doświadczeniami muzycznymi, jakie nabył grając w różnych zespołach i eksperymentując z różnorodnym sprzętem. Opowiada również o swojej obecnej działalności w kapeli weselnej, S.E.J.M.
Autor dzieli się swoją podróżą muzyczną, rozpoczynając od gry na gitarze, przez porzucenie instrumentu, aż do odkrycia pasji do kontrabasu. Podkreśla również problemy związane z kształceniem muzycznym, takie jak brak umiejętności gry w zespole i ograniczone podejście do muzyki.
Opisuję moje osobiste doświadczenia z przebiegu egzaminu na 'estradową jedynkę', podczas którego musiałem wykazać się zarówno wiedzą teoretyczną, jak i praktycznymi umiejętnościami muzycznymi. Anegdota pełna humoru ukazuje lekkie podejście komisji egzaminacyjnej i pokazuje, że do wykazania się talentem czasem wystarczy dobre wrażenie.
Opowiadając kilka historii z praktyki muzycznej, autor zwraca uwagę na problem niewłaściwego traktowania muzyków przez organizatorów wydarzeń czy konkursów. Podnosi on kwestię odpowiedniego wynagrodzenia oraz szacunku do pracy i talentu artystów.
Historia niezwykła o tym, jak dixielandowe nagrania mojego zespołu, zrobione 'po znajomości' w Polskim Radiu Wrocław, znalazły drugie życie w formacie mp3. Sekretna sesja nagraniowa, głęboka noc i muzyczna pasja sprawiły, że dziś mogę wracać do tych wyjątkowych chwil.
Pewnego leniwego poranka zostaję poproszony o nagłe zastępstwo na weselu. Historia przeradza się w niezapomniany wieczór z muzyką na żywo i nietypowym zespołem.
W artykule opisuję niezwykłą historię przyjaźni, która rozpoczęła się od przypadkowego spotkania dwóch muzyków w wojsku. Wspólna pasja do muzyki sprawiła, że ich drogi zawodowe po latach zeszły się ponownie w filharmonii, gdzie dziś obaj są cenionymi muzykami.
Rozważając zakup drugiego basu, miałem okazję porównać Fender Squier Jazz Bass IV z Ibanez SR400PB, odkrywając przy tym kluczowe różnice i propozycje cenowe. To doświadczenie nie tylko pomogło mi w wyborze, ale także uświadomiło zmianę w percepcji marki Squier na przestrzeni lat.
Podczas poszukiwań w mojej domowej biblioteczce natrafiłem na kilka niezwykłych pozycji książkowych związanych z muzyką. Ranging od dziejów musicalu, przez wspomnienia tancerki rewii, po kompendium wiedzy o jazzie.
Autor tekstu przedstawia swoje doświadczenia związane z rozpoczęciem projektu muzycznego w klimatach psychobilly, skupiając się głównie na problemach z odwzorowaniem charakterystycznego brzmienia kontrabasu przy użyciu VSTi Broomstick Bass.
Autor podziela swoje doświadczenia z Ampeg SVT 4 PRO i zastanawia się nad wymianą bądź dodaniem kolumny GK 410RBH w celu osiągnięcia lepszego brzmienia i skuteczności. Wymienia zalety posiadanej konfiguracji, a także potencjalne alternatywy.
Autor wspomina niezwykłe danie serwowane w wojsku - groch z kapustą. Opisuje zarówno jego wyjątkowy smak, jak i pewne zabawne konsekwencje spożywania.
Tekst opowiada o systemie weryfikacji muzycznej w Polsce w czasach PRL, kiedy to, aby móc wykonywać zawód muzyka za pieniądze, potrzebna była specjalna kwalifikacja. System ten obejmował egzaminy przed państwową komisją i był podzielony na różne kategorie, zależne od umiejętności i doświadczenia muzyków.
Opisuję swoje doświadczenia z różnymi gitarami basowymi - od domowej roboty, przez DEFILy, po Fendera. Każda z nich miała swoje unikalne cechy i historie, z którymi wiązały się wspomnienia z wieloletniej kariery.
Przypadkiem natrafiłem na informację o śmierci Roba Michauda, znany na YouTube pod pseudonimem Zodiak Ironfist. Umarł nagle na zawał 5 stycznia, zostawiając za sobą rodzinę i fanów.
W drugiej części artykułu opisuję kolejne unikatowe znaleziska z mojej domowej biblioteki muzycznej. Przedstawiam rzadkie wydania książek poświęconych jazzowi, poezji śpiewanej i modulacji.
Artykuł eksploruje zapomniany język muzyków, przedstawiając unikalne terminy używane niegdyś wśród nich. Wyróżnione zostają słowa takie jak 'neskim', 'łaź', oraz 'klezmer', obrazujące bogatą tradycję muzyczną.
Autorka opisuje problem związany ze strachem przed graniem własnych kompozycji na basie, który towarzyszy jej od dwóch lat. Mimo że jest w stanie grać utwory innych artystów, odczuwa paraliż, gdy przychodzi do tworzenia i grania własnej muzyki.
Opowiadania klezmera ujawniają barwne i niezapomniane momenty z życia muzyków, zaskakujące momenty na balu firmowym i nieoczekiwane znajomości w kręgu artystycznym. Perypetie nocnego życia muzyków, pełne humoru i ludzkiego ciepła, przedstawiają unikalny wgląd w ich codzienność.
W tym artykule znajdziesz humorystyczne anegdoty z życia muzyka klezmerskiego. Od zabawnych sytuacji w barach, przez nieoczekiwane wydarzenia podczas spektaklu, aż do nietypowych konwersacji z widzami.
Podzielam wspomnienia z lat 90., kiedy to z zamiłowania do muzyki i pomimo braku doświadczenia, udało mi się zdobyć pierwszy bas. Dzięki pomocy nieznanych mi wtedy muzyków, którzy bezinteresownie zaoferowali swoje wsparcie, wkroczyłem w świat muzyki.
Artykuł opowiada o serii zabawnych i pouczających anegdot z życia muzyków, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji spotykanych podczas przeglądów muzycznych i prób zespołów. Przedstawia również komiczne nieporozumienia i nietypowe sytuacje, z którymi muzycy muszą się zmagać.
Artur, 17-letni mieszkaniec Jastrzębia-Zdroju, rozpoczyna swoją przygodę z basem, dzieląc się swoimi pierwszymi wrażeniami i inspiracjami. Posiada bas Schecter Stiletto Extreme-4 BCH i wzmacniacz Hartke B300.
Odwiedziłem urodziny kolegi-muzyka, na których zgromadzili się multiinstrumentaliści z różnorodnym muzycznym doświadczeniem. Okazało się, że prawdziwy talent nie zna ograniczeń instrumentów, a historie z służby w orkiestrze wojskowej ujawniają niezwykłą elastyczność i umiejętności tych artystów.
Rozpoczynając swoją przygodę z wokalem, postanowiłem nagrać trzy utwory. Chciałbym usłyszeć opinie, porady oraz wszelkie informacje dotyczące nauki śpiewu.
Autor eksperymentuje, zdejmując dwie struny z basu i zmieniając rozkład pozostałych, co nie wpływa znacząco na sposób gry, ale dostarcza nowych doznań muzycznych. W poście pojawia się również wzmianka o urokach używania stylofonu, instrumentu elektronicznego z lat 60.
W odpowiedzi na moje konkursowe zmęczenie, ogłaszam rundę finałową konkursu uniwersalnego, w którym każdy może wygrać niesamowite nagrody - od rocznego abonamentu na gadu-gadu, przez dwie rolki papieru toaletowego, do pliku instalacyjnego programu MSpaint. Konkurs bazuje na znajomości wykonawców oraz albumów i ich pokazywaniu poprzez zdjęcia.
Opowieść o formowaniu się zespołu dixielandowego przez grupę przyjaciół, którzy po wyjściu z wojska postanowili zrealizować swoją pasję do jazzu. Zespół z miejsca zdobył popularność, docierając do finału prestiżowego konkursu 'Złotej Tarki'.
Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER zaprasza na 2-miesięczne warsztaty gitarowe w Poznaniu. Kurs kierowany jest do osób na wszystkich poziomach zaawansowania i prowadzony przez wykwalifikowanego muzyka, Jarosława Chmielewskiego.
Autor opisuje problem po zmianie gitary basowej z Washburn XB120PRO na Yamahę RBX 774. Podczas grania na ustawieniach sprzętu używanego wcześniej, napotkał problem z dźwiękiem na wyższych tonach, który okazał się być związany z ustawieniem GAIN.
Alterfest to wyjątkowy festiwal muzyczny, który łączy poezję z muzyką, dając szansę na interpretację wierszy poprzez brzmienia każdemu zespołowi czy soliście. Wydarzenie odbędzie się 18 maja 2010 roku na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.
Autor rozważa zakup gitary basowej dla początkującego, zastanawiając się nad najlepszym wyborem instrumentu, który posłuży mu przez kilka lat. Omawia również konieczność zakupu wzmacniacza i szacowany koszt początkowego zestawu.
Autor opisuje swoje doświadczenia z komponowaniem prostego pochodu harmonicznego po zakupie basówki i prosi o uwagi oraz podpowiedzi. Dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wykorzystania akordów i skali w tworzeniu bluesa.
Rozważania na temat roli 'chałtur' w życiu zawodowego muzyka. Od sessionmanów grających na weselach po niezbędność wykształcenia muzycznego.
Podczas podróży pociągiem SKM z Gdańska do Wejherowa skradziono mi Fender Jazz Bass pochodzący z przełomu lat 70 i 80. Jestem muzykiem i bez tego instrumentu moja praca stoi w miejscu.
16-letnia Ania wchodzi w świat basistów z planami zakupu swojej pierwszej gitary basowej. Rozważa zakup Mayonesa B4 lub Cort'a GB74, biorąc pod uwagę cenę i wagę instrumentu.
Historia zawodowej drogi basisty, który zamiast wziąć etat na estradzie, został kierownikiem magazynu w Kombinacie Budowlanym, a później muzykiem teatralnym. Przez 18 sezonów grał w spektaklach, łącząc pracę z pasją.
Autor artykułu dzieli się refleksją dotyczącą używania wysokiej jakości sprzętu do nagłośnienia basu. Wskazuje na paradoks polegający na tym, iż pomimo wykorzystania profesjonalnego sprzętu w studiu, ostatecznie nagrania słuchane są na standardowym nagłośnieniu domowym.
Zostałem kontrabasistą w zespole Formacja na największym polskim festiwalu szantowym w Krakowie. Dwa tygodnie prób, energetyczne występy, niezapomniane wrażenia i tajemnicza choroba gitarowa.
Opisuję swoją przygodę z poszukiwaniem idealnego wzmacniacza basowego, który zmieści się w moim ograniczonym przestrzenią pokoju i nie sprowadzi na mnie gniewu sąsiada. Po wielu perypetiach, trafiam na model Hiwatt Hurricane.
W ramach charytatywnego koncertu upamiętniającego Kurta Cobaina, zorganizowaliśmy z zespołem odtworzenie słynnego koncertu Nirvana Unplugged in New York. Koncert przyciągnął ponad 200 osób i pozwolił zebrać znaczną sumę dla lokalnego schroniska dla zwierząt.
Autor dzieli się swoją osobistą refleksją na temat grania na basie czterostrunowym późnym wieczorem. Opisuje sposób, w jaki postrzega noc jako przedłużenie wieczoru oraz konsekwencje tego podejścia dla jego relacji z innymi.
Jakub przedstawia się jako nowy członek społeczności miłośników gitary basowej. Poznajemy jego początki z instrumentem Ibanez GSR190 BK i fascynację muzyką w stylu Iron Maiden.
Olaf, pasjonat gitary elektrycznej i realizacji dźwięku, zaangażowany w projekty muzyczne Insecure i Nerve, opisuje swoje doświadczenia z sześciostrunowym basem ESP Ltd B-206SM. Ze względu na swoje potrzeby w tworzeniu muzyki i brak niezależności, zdecydował się rozszerzyć swoje umiejętności o grę na basie, co doprowadziło do zakupu nowego instrumentu.
Użytkownik opisuje swoją pasję do basu, która zdominowała jego życie prywatne i towarzyskie, prowadząc do rodzinnej tragedii i alienacji. Zaprezentowano również przygody związane z konfiguracją sprzętu oraz pierwsze kroki w tworzeniu basowych riffów.
Opowieść o tym, jak przymusowy brak gitary i decyzja o rzuceniu palenia doprowadziły do niespodziewanego zakupu gitary basowej marki Adelita przez moją małżonkę. Głównie koncentruje się na doświadczeniach ze sprzętem, który okazał się być niedoskonałą chińską podróbką, oraz na zmaganie się z własnymi uniwersalnymi problemami.
Opisuję swoją przygodę z budową nietypowej gitary basowej z wykorzystaniem klasyka wyprodukowanego w ZSRR. Połączenie pasji do muzyki i nostalgii za starymi przedmiotami doprowadziło do stworzenia unikalnego instrumentu.
Autor zastanawia się, gdzie w Polsce można kupić gitarę basową płacąc bonami sodexho. Wspomina o sklepie muzycznym w Bydgoszczy, ale narzeka na wysokie ceny i mały wybór.
Osoba zaczynająca swoją przygodę z basem, pyta o podstawowe informacje dotyczące nauki i roli basu w muzyce. Nie posiada jeszcze żadnego doświadczenia, ale jest pełna chęci do nauki.
W trzeciej części serii opowiadam o swoim przypadkowym odkryciu na allegro - trzygryfowej gitarze z basem i mojej walce z kontuzją, która mogła zakończyć moją muzyczną karierę. Prześledź jak muzyka i bas zawsze towarzyszyły mi w życiu, mimo prób od nich odejścia.
Przedstawiam swoje pierwsze doświadczenia z gitarami basowymi, począwszy od dzieciństwa po dorosłość. Historia pełna pasji, upadków i ponownie odnalezionej miłości do muzyki, zawiera również zabawne anegdoty związane z poszukiwaniem idealnego instrumentu.
W tym odcinku opisuję swoje ostatnie perypetie z basem, w tym kupno wirtualnie pozłacanych strun oraz batalie z elektroniką i sprzętem. Szereg nieoczekiwanych wyzwań i zabawnych sytuacji przybliża mnie do celu - sprawienia, aby Basia w końcu brzmiała akceptowalnie.
Autor poddaje w wątpliwość swoje umiejętności gry na basie, dzieląc się swoim nagraniem i pytając o opinie. Zastanawia się, czy jest na tyle dobry, by szukać możliwości wspólnej gry i czy powinien kontynuować swoją muzyczną pasję.
Autor dzieli się osobistą historią swojego basu bez nazwy. Opowiada, jak przekazał go znajomemu, który odkrył, że to dzieło sławnego lutnika i sprzedał za 5000 zł.
Opowiadam o swoim unikalnym projekcie wzmacniacza słuchawkowego, który umożliwia ćwiczenie na basie z podkładem muzycznym lub metronomem bez potrzeby korzystania z klasycznego pieca. Projekt ten został zainspirowany przeróbką starego walkmana.
Otrzymałem niespodziewany prezent od mojej żony - bas, podczas gdy mój ukochany klasyczny Hoefnereczek znajdował się u lutnika. Tymczasowy instrument zaczął mi jednak sprawiać przyjemność, skłaniając do poszukiwania małego wzmacniacza.
Autor opisuje swoje początki z muzyką i przechodzenie przez różne gatunki aż do dubu, a także swoje plany dotyczące nauczenia się gry na basie. Jego celem jest Fender J-Bass.
Marta opowiada o swoich pasjach, które obejmują muzykę, zwierzęta oraz zainteresowania ponadczasowymi aktywnościami takimi jak czytanie książek fantastyki i układanie puzzli. Wyraża także miłość do basu i plany związane z tym instrumentem.
Autor wyraża swoje pragnienie uzyskania idealnego, ciepłego, mruczącego brzmienia basu, prosząc o porady dotyczące wyboru gitary, pickupów, wzmacniaczy, strun i korektorów. Wspomina o swoich dwuletnich doświadczeniach muzycznych i chęci ulepszenia brzmienia swojego instrumentu.
Podczas próby muzycznej użytkownik napotkał problem z przegrzewającym się wzmacniaczem Taurus B315, co wywołało jego zaniepokojenie. Po dokładnych testach w domu, wzmacniacz nadal bardzo się nagrzewał, co poskutkowało pytaniem, jak rozwiązać tą sytuację.
Autor opisuje swój fotoblog, na którym dzieli się nie tylko zdjęciami, ale także wpisami dotyczącymi jego życia, pasji, a także muzyki basowej. Blog stworzony jako alternatywa dla ulubionej, ale już nieistniejącej strony basoofka.net, zdobył popularność i uznanie.
Zapraszamy na III Ogólnopolskie Warsztaty Muzyczne w Mikołajkach, organizowane wspólnie z zespołem POLUCJANCI. Będzie to wyjątkowa okazja do nauki i jam sessions z wybitnymi muzykami.
Historia fascynacji basem, która dopadła autora w podeszłym wieku. Mimo braku akceptacji rodziny, postanowił realizować swoją pasję, grając na basie.
Autor tekstu dzieli się nostalgią i wspomnieniami o swojej pierwszej kapele, Rocznik Bieżący, wraz z linkami do demówek sprzed lat. Zespół rozpadł się z powodu różnic w podejściu do muzyki, ale nagrania wciąż budzą ciekawość autora.
Poznajcie moją przygodę ze starym piecem basowym: od zakupienia po nieoczekiwane problemy. Opisuję, jak po bezproblemowej grze, nagle stanąłem przed zagadką głośnego buczenia sprzętu, co skutecznie uniemożliwiło mi dalsze korzystanie z niego.
Autor po wielu latach pasywnego obserwowania dyskusji na portalu postanawia aktywnie dołączyć do społeczności. Opisuje swoje doświadczenie muzyczne, obecny sprzęt oraz plany dotyczące przyszłości.
Już w najbliższy czwartek, 20 sierpnia o godzinie 19 odbędzie się drugi koncert przeglądu FREE VOICE w Warszawie, gdzie Mała Czarna, Paweł Izdebski i Czarny Kapelusz zmierzą się o nagrodę główną - 2000zł i koncert na głównej scenie.
Autor szuka porady w wyborze swojego pierwszego wzmacniacza basowego, zastanawia się nad mocą odpowiednią do użytku domowego, marką charakteryzującą się dobrym stosunkiem ceny do jakości oraz uwzględnia budżet do 700 zł.
Autor opisuje swoje początki jako basista, wybór pierwszego instrumentu i plany dotyczące przyszłości muzycznej. Zaczynał od zastanawiania się nad dołączeniem basisty do zespołu, a skończył samemu ucząc się gry na basie.
Autor podzielił się swoją historią zakupu Fendera Stratocaster z 1994 roku, który po kosmetycznych modyfikacjach zyskał niezwykłe brzmienie. Akcja 'Ogólnopolska Akcja Odkręcania Gryfów' ma na celu zachęcenie muzyków do odkrywania ukrytego potencjału ich instrumentów.
Patras, młody basista, opowiada o swoich początkach z gitarą basową, inspirowany przez Metallicę. Jego pierwszy sprzęt to gitara basowa Vision JB-8 oraz wzmacniacz Hartke A70.
Autor rozważa zakup basu Cort A4, wspominając o swoich wcześniejszych doświadczeniach i oczekiwaniach od nowego instrumentu. Zastanawia się nad jakością wykonania, brzmieniem i szuka opinii.
Jacek, z 12-letnim doświadczeniem w szkole muzycznej i 6-letnim graniem na kontrabasie, opisuje swoje przemyślenia i plany dotyczące przejścia na gitarę basową. Po latach nauki i przerw od muzyki, rozważa zakup gitary fretless, by zbliżyć się do kontrabasowego brzmienia.
Rayne to kapela rapcore/rock z Żarowa, która od swojego powstania w 2007 roku sukcesywnie zdobywa nagrody i wyróżnienia. Wyjątkowe połączenie rocka z elementami rapcore'u sprawia, że zespół zasługuje na uwagę.
W artykule przedstawiam listę moich ulubionych basistów, którzy swoją grą na basie zainspirowali mnie i wielu innych. Od klasyków rocka po gwiazdy funk i jazzu, każdy z nich wnosi coś wyjątkowego do muzyki, którą tworzą.
Wrocławska grupa grająca metal szeroko pojęty zwraca się z prośbą o kontakt do potencjalnych menadżerów. Zespół, mający na koncie kilka wydawnictw, poszukuje profesjonalnego podejścia i doświadczenia w organizowaniu imprez masowych.
Pojęcie 'groove' jest metafizycznym aspektem muzyki, który nie poddaje się łatwo obiektywnej analizie. Jest to właściwość utworu, dzięki której zaczynamy tupać nogą i bujać się w rytm muzyki.
Omawiamy porównanie między GMR Bassforce V a Mayones Forum Pi 5, zastanawiając się, który z nich lepiej odpowiada na potrzeby muzyków poszukujących uniwersalnego brzmienia.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem i rozczarowaniem w kontekście marzenia o graniu na basie. Brak wsparcia finansowego i psychicznego ze strony rodziny oraz nadchodzące studia stają się przeszkodami, które zmuszają go do rezygnacji.
Analizujemy dwa modele combo basowych: Hiwatt B 60.12 i Ashdown Five Fifteen. Oba modele oferują różne specyfikacje i funkcje, stawiając przed wyborem potencjalnych nabywców.
Od 2002 roku marzę o własnej gitarze basowej, jednak finanse i opinie rodziców na temat mojego zainteresowania stają mi na przeszkodzie. Zbieram na nią pieniądze, ale zaczynam zastanawiać się, czy to ma sens, jeśli miałbym na niej grać tylko w domu.
Wrocławska grupa metalowa SYNAPSA łączy ciężkie brzmienia z melodyjnymi solówkami, tworząc niepowtarzalne metalowe dzieła. Zróżnicowany repertuar pokrywa wiele gatunków: od nu metalu po psychodeliczny i death metal.
Zespół April Pie to unikatowe brzmienie pop rocka z nutą lekkiej ostrości. Mimo krótkiego okresu działalności w obecnym składzie, ich doświadczenie sięga wielu lat, w których wspólnie tworzyli muzykę pod różnymi nazwami.
Rozważam zakup efektów basowych typu wah i auto wah, skupiając się na modelach MORLEY i Boss AW-3. Niestety, napotykam problem braku możliwości ich przetestowania w Krakowie i opieram się jedynie na dostępnych próbkach dźwiękowych.
BASSDAYS to coroczna impreza dedykowana miłośnikom gitary basowej i niskich tonów, która odbywa się w wielu miejscach na świecie, w tym w Polsce. W roku 2009, po raz drugi, polska edycja BASSDAYS zorganizowana została w Centrum Kultury na Bemowie w Warszawie, oferując koncerty, pokazy i spotkania z czołowymi muzykami oraz producentami sprzętu basowego.
Przegląd najlepszych filmów instruktażowych dla basistów, tworzonych przez znanych muzyków. Znajdź inspirację i poznaj techniki mistrzów gry na basie.
Początkujący basista w dojrzałym wieku urzeczywistnia swoje marzenie o graniu w punkowej kapeli. Szuka pomocnych wskazówek odnośnie coverowania klasycznych punkowych hitów.
Maciek rozważa usunięcie preampu z jego Ibaneza SR505 wyposażonego w przystawki Bartolini MK1 oraz 3-pasmowy equalizer. Uważa, że wbudowany equalizer jest niepotrzebny i zastanawia się nad możliwością konwersji na system pasywny.
Artykuł zawiera szczegółową rozpiskę dźwięków na gryfie dla różnych niestandardowych strojeń, zarówno dla gitary basowej 4, jak i 5-strunowej. Przedstawia popularne strojenia, które mogą być wymagane w nowych zespołach.
W swoim pierwszym wpisie blogowym na temat gry na basie, Kubolski dzieli się swoimi przemyśleniami i radami dla początkujących basistów. Podkreśla znaczenie współpracy z perkusistą, eksploruje rolę basu w zespole oraz daje wskazówki dotyczące wyboru stylu gry.
Stoję przed wyborem zakupu comba do gitary basowej, które łączy w sobie charakter, świetne brzmienie i nie za duży ciężar. Rozważam kilka modeli znanych marek i zastanawiam się, który z nich będzie najlepszy do moich potrzeb - prób oraz małych koncertów.
Opowiedziałam o swojej pasji do basu i drodze, jaką przeszłam, by stać się basistką bez formalnej edukacji muzycznej. Opisuję swoje początki na klasycznej gitarze, przesiadkę na bas Washburn t14 i wyzwania związane z samodzielną nauką gry.
W artykule poświęconym przyszłości gitar basowych rozwijamy dyskusję na temat potencjalnych innowacji i ulepszeń, które mogą pojawić się w ciągu najbliższych 50 lat. Od indywidualnych equalizerów dla każdej struny, przez basy z wbudowanym efektem overdrive, aż po unikalne rozwiązania strojenia - przyszłość wygląda obiecująco.
Puławski Festiwal Bluesowy w 2009 r. oferował warsztaty, koncerty zespołów oraz sesje jam session dla miłośników bluesa. Z udziałem gwiazd takich jak Piotr Nalepa czy Alex Rossi, festiwal obiecywał niezapomniane doznania muzyczne.
Po długiej przerwie wracam z nowymi doświadczeniami. Otóż, zaangażowałem się w pracę jako montażysta wideo i fotograf na różnego rodzaju imprezach, a niedawno założyłem również zespół muzyczny, który szybko zgromadził kilka świetnych utworów i już szykuje się do pierwszego koncertu.
Rozważając powrót do gry na basie w domowych warunkach, staję przed wyborem małego, ale wydajnego wzmacniacza. Orange Crush 35 B oraz 20B jawią się jako główne kandydatury, ale czy wystarczą do wspólnej gry z innymi muzykami?
Szukam metronomu, który będzie dyscyplinował perkusistę i ułatwi prace basiście, mając przy tym szereg funkcji wspomagających prace muzyka.
"Wojna głośności" to tendencja w przemyśle muzycznym polegająca na produkowaniu nagrań o coraz większych poziomach głośności, co prowadzi do zmniejszenia dynamiki utworów i potencjalnego zniekształcenia. Często skutkuje to męczącym wrażeniem podczas słuchania i jest krytykowane przez wielu artystów.
Autor opisuje proces tworzenia własnego lampowego preampa do gitary basowej, od początkowej inspiracji aż po zamówienie obudowy i lamp. Projekt ma na celu optymalizację pod kątem dynamiki i szerokości pasma, różniąc się od klasycznych konstrukcji.
Ostatnio stałem się właścicielem basu marki Jolana, który mimo upływu lat, zachował wspaniały vintage wygląd i brzmienie. Pomimo kilku drobnych mankamentów, instrument ten sprawia ogromną radość z grania.
Warsztaty basowe w Lublinie to cykl zajęć praktycznych na gitarę basową i nie tylko, prowadzony przez znanego lubelskiego basistę, Wojtka Dzikiego. Spotkania odbywają się w soboty co 2 lub 3 tygodnie i są otwarte również dla perkusistów.