Wzmacniacz 100W wyprodukowany w marcu 1982r, przez Pana Tosika z…
Oto sprzet który zastąpił mojego byłego rbx’a. Stan ze zdjec…
Jackson Ampworks Behemoth – czyli dwukanałowy, w pełni lampowy superampegMADE…
Kultowy wzmacniacz. Pełna lampa, 15 cali i jamersonowy rnb funk…
Lodówka to nie jest i raczej już nie urośnie, a…
Moje graty- OLP MM3 oraz gitarowy, lampowy Epiphone Valve Junior…
kilka nowych zabawek ;] nowo zanabyta kolumna 2×10 od DMNF,…
wiosło stare ale z włożoną nowa elektroniką, pickupy z Mayo.Pickapów…
Oto mój sprzęt- Squier z pewnymi modyfikacjami i elektryk Washburn.…
Oto moje graty Spector Rex 5 (EMG 40DC, 18V, bez…
Tak więc… Miałem zapapraną maskownicę i uszkodzony potencjometr. Więckupiłem w…
Analiza sprzętu od brytyjskiego producenta obejmująca combo 1215, head Twin Valve i kolumnę 1028H. Wykorzystanie tych urządzeń dostarcza wyjątkowe możliwości kreowania brzmienia, z naciskiem na przebijalność i wydajność.
Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.
W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem końcówkę mocy, którą planuję włożyć do pieca basowego. Projekt ma obecnie ponad 12W mocy, ale możliwości rozbudowy do 200W na 4 ohmy po podłączeniu do porządnego transformatora.
Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.
Peavey T-40 to kultowy bas elektryczny z 1983 roku, cieszący się uznaniem zarówno dzięki swojej wszechstronności brzmieniowej, jak i wyjątkowej budowie. Odkrywam jego zarówno plusy, jak i minusy, nie pomijając jego masywnej masy i unikatowej elektroniki.
Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.
Ibanez JTKB300, druga generacja modelu JetKing, wyróżnia się nie tylko unikatowym designem, ale i wyjątkowymi parametrami technicznymi oraz zachwycającym brzmieniem. Jest to świetny wybór dla miłośników oldschoolowego vibe'u, oferujący komfort grania i wysoką jakość dźwięku.
Cort Action Bass IV to instrument, który zdecydowanie zasługuje na uwagę początkujących basistów. Z racji swojej ceny i jakości wykonania, jest to jeden z lepszych wyborów dla osób rozpoczynających swoją przygodę z niskimi tonami.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Bass Cort C5H BKS to instrument, który sprawdzi się w ciężkiej muzyce dzięki swojemu brzmieniu, choć jego osprzęt pozostawia trochę do życzenia. Jest stosunkowo lekki, ma ładne wykończenie, ale jako basista-amator natknąłem się na kilka problemów, które wymagały drobnych poprawek.
Recenzuję gitarę basową Gmr, na którą czekałem ponad 3 miesiące. Jestem pod wrażeniem jej wyjątkowych cech, takich jak konstrukcja NTB, 35", wybór drewna oraz elektroniki Aguilar.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Recenzja basu Mayones Be-4 Exotic, z którym spędziłem ostatnie trzy lata, odzwierciedla moje doświadczenia i przemyślenia na temat jego brzmienia, wygody oraz wykonania. Po przejściu przez różne sprzęty i efekty, tym basem nadal jestem zachwycony.
Opisuję proces odnawiania starej gitary elektrycznej Jolana Galaxis, którą nabyłem za 30 zł. Proces obejmował usunięcie starych warstw lakieru, malowanie korpusu i gryfu, wymianę osprzętu oraz kluczy na Wilkinsony oraz naprawę elektroniki.
Epiphone Embassy Special IV to model basówki o zaskakująco unikalnych cechach, pomimo bycia najtańszą opcją w linii producenta. Znajdziemy tu nietypowo zastosowanego przetwornika typu Split Coil, wyjątkowo słabej jakości drewno laminowane na korpusie, oraz skąpo nałożony lakier.
W artykule omówiono możliwości modyfikacji brzmienia basu poprzez zamontowanie potencjometru push-pull, umożliwiającego przełączanie między połączeniami szeregowymi i równoległymi przystawek. Opisano również sposoby modyfikacji barwy dźwięku przez wymianę potencjometru 'TONE'.
Recenzja Epiphone Embassy Standard IV Plus, czyli pierwszy bass autora. Ta ulepszona wersja z serii Standard oferuje znakomitą jakość dźwięku, wygodę gry oraz atrakcyjny wygląd przy stosunkowo niskiej cenie.
Ibanez JTKB200 [JetKing] to bas z elektroniką pasywną i mahoniowym ciałem, wyposażony w przetworniki Artcore Humbucker ACHB-2. Jego brzmienie oceniam jako fenomenalne, a opracowanie zapewnia znakomitą wygodę użytkowania.
PEAVEY Cirrus BXP 5 to instrument dla prawdziwych entuzjastów basu, łączący wysoką jakość wykonania z imponującymi możliwościami akustycznymi. Zegzotycznymi materiałami i wpełni aktywnym korektorem barwy, ten pięciostrunowy bas oferuje szerokie spektrum brzmień, od głębokich i zamulonych po jasne i szkliste.
Bas Cort C5Z to niezwykle wszechstronny instrument, który zaskakuje swoją jakością wykonania i rozpiętością brzmieniową. Pochodzący z serii Artisan, model ten oferuje solidną konstrukcję z mahoniu, wenge i zebrano, a także zaawansowaną elektronikę i wygodę gry.
Artykuł dokładnie opisuje proces podłączania paczek głośnikowych do wzmacniacza basowego (heada) z uwzględnieniem oporności. Wyjaśnia różnice pomiędzy podłączaniem w kombo a headem, a także omawia konsekwencje podłączania kolumn o różnej oporności.
Kupując Schecter Stiletto DeLuxe-5 w Poznaniu, nie spodziewałem się otrzymać tak uniwersalnego i dobrze wykonanego instrumentu. Mimo kilku drobnych mankamentów, gitara oferuje niesamowity zakres brzmień i doskonale się prezentuje.
Stając się posiadaczem efektu Boss ODB-3, szybko zauważyłem, że jego brzmienie nie do końca pasuje do moich muzycznych preferencji. Dzięki prostej modyfikacji wymagającej wymiany czterech elementów, udało mi się znacznie poprawić jakość dźwięku.
Cort GB94 to bas, który zaskakuje świetnym wykonaniem, uniwersalnym brzmieniem i wygodą gry. Wyposażony w korpus z jesionu bagiennego, przetworniki Seymour Duncan i aktywną elektronikę, sprawdza się w wielu gatunkach muzycznych.
W artykule opisuję szczegółowy proces ekranowania własnej basówki marki Stagg BC 300, które przeprowadziłem samodzielnie, stosując jako główny materiał farbę grafitową. Proces, choć czasochłonny, znacząco poprawił jakość dźwięku i eliminuje niepożądane zakłócenia.
Przedstawiam proces ekranowania basu, który nie pozbawi was zanieczyszczeń w 100%, ależ znacząco poprawi jakość dźwięku waszych instrumentów. Głównie skupiam się na dwóch metodach: użycie folii aluminiowej oraz blachy miedzianej.
Recenzja basu Skyway TB-730, który, mimo niskiej ceny 300 zł, przynosi więcej frustracji niż satysfakcji. Niedokładne wykonanie, problemy z elektroniką oraz brak dobrego brzmienia to tylko wierzchołek góry problemów.
Wlasnie dzisiaj go dostalem 🙂 GMR fretless 5 str! +…
Zobacz najnowsze wzmacniacze basowe od Darkglass Electronics, które zadebiutowały na targach Winter NAMM 2019: Alpha-Omega 900 i Microtubes 900 v2.
Zon wprowadza na rynek bas sygnowany przez Billy'ego Goulda, model BG4. Charakteryzujący się unikalnymi funkcjami oraz elektroniką, znacząco wyróżnia się na tle innych basów.
Po dziewiętnastu latach od swojego debiutu, Peavey ponownie wprowadza na rynek model basu Cirrus. Legendarny instrument wraca w wersjach 4-, 5- i 6-strunowych z nowymi ulepszeniami.
Analiza i wycena naprawy gitary basowej Stagg BC300 po małych uszkodzeniach. Omówienie potencjalnych kosztów związanych z naprawą elektroniki, regulacją oraz wymianą niektórych części.
Autor, mówiąc wprost o swojej ograniczonej wiedzy na temat elektroniki, zastanawia się nad dodaniem paczki do swojego wzmacniacza LDM VBA-160 w celu zwiększenia głośności. Zadaje także pytanie o możliwość podłączenia takiej paczki do wyjścia słuchawkowego.
Mieszkam w bloku i borykam się z problemem uziemienia - tylko kuchnia i łazienka mają właściwe uziemienie. Zastanawiam się, czy podłączenie wzmacniacza do kaloryfera, który jest uziemiony, rozwiąże problem szumów i puknięć.
Recenzujemy używane zestawy nagłośnieniowe, idealne dla jazzowego grania, o budżecie 4000 zł. Head lampowy i kolumna, które razem tworzą 'neutralne' brzmienie, poza popularnymi markami.
W poszukiwaniu sposobu na zbyt mocny sygnał w pickupie piezo, analizujemy potrzebę pasywnego kontrolera głośności. Czy istnieją tańsze alternatywy dla drogiego rozwiązania oferowanego przez www.thomann.de?
Marzenie o przesterowanym brzmieniu lampowego Ampega SVT stało się moją obsesją. Przeszukałem różne emulatory, ale jedynie nieprodukowany już przedwzmacniacz Ampega 'SVP pro' przykuł moją uwagę swoim brzmieniem.
Podczas próby, po podłączeniu wzmacniacza do zasilania i jego uruchomieniu, zaczął on wydawać niepokojące dźwięki, a następnie doszło do wybuchu i dymu. Autor wyraża zaniepokojenie, prosząc o opinie, czy uszkodzenie może być nieodwracalne.
Po zakupie Behringera BDI i próbie włączenia overdrive'a, napotkałem problem powodujący spalenie elektroniki w urządzeniu. Overdrive nie działał, a z urządzenia wydobywał się dym.
Czytelnik podzielił się pomysłem na modyfikację wzmacniacza Ampeg SVT-3pro poprzez integrację lampowej końcówki mocy, aby osiągnąć dźwięk pełnolampowego wzmacniacza. Dyskusja skupia się na potencjalnych wyzwaniach związanych ze zrozumieniem układów elektrycznych, doborem mocy i typów lamp.
Autor zastanawia się nad możliwością połączenia przystawki piezo K&K Bass Max do kontrabasu z pre-ampem Sansamp BDDI Programmable, obawiając się różnic w impedancji.
Artykuł dotyczy możliwości zamiany elektroniki w basie Ibanez SR 305 na pickupy EMG 40 DC oraz system EMG BQS. Autor zastanawia się nad kwestiami technicznymi takimi jak wymiary pickupów, dodatkowej baterii oraz poszerzaniu kieszeni na pickupy.
Posiadając Yamahę RBX375 od dwóch lat, napotkałem problemy z przełączaniem przystawek oraz twardością strun. Próbuje znaleźć rozwiązania, aby poprawić komfort gry i brzmienie instrumentu.
Autor artykułu zmaga się z problemem przerobienia wzmacniacza Gallien Krueger 1001RBII na 230V i spotyka się z nieoczekiwanym wyzwaniem - znalezieniem miejsca dla pozostałego białego kabla.
Poszukiwanie schematu podłączenia elektroniki basu Vision jb-8. Rozmowa dotyczy problemów z identyfikacją i podłączeniem kabli wewnątrz instrumentu.
Dawid, 16-letni entuzjasta elektroniki i basista, podąża za swoją pasją do budowy własnego zestawu combo basowego. W artykule zadaje pytania dotyczące mocy potrzebnej na koncerty, wyboru materiałów na ściany combo i inwestycji w preamp lampowy.
Właśnie przeprowadziłem eksperyment z bi-ampingiem wykorzystując wzmocnienie GK-700RBII. Zmodyfikowanie kolumny na system bi-amp(2x12+horn, 4ohm) przyniosło wiele pytań, na które starałem się znaleźć odpowiedzi, w tym również rozwiewanie wątpliwości związanych z impedancją i mocą.
Rozważam wymianę mojego tranzystorowego pieca gitarowego na lampowy Epiphone Valve Junior 5W do użytku domowego i zastanawiam się, czy może on również służyć jako domowy wzmacniacz do basu po dobraniu odpowiedniej kolumny.
Jako pasjonat, a nie profesjonalny muzyk, podjąłem się modyfikacji gitary RBX 374, którą odziedziczyłem. Przez odprogowanie i zmianę elektroniki oraz strun na D'Addario, udało mi się uzyskać unikalne warknięcie, które chciałbym dalej uwypuklić przy użyciu nowych przetworników.
Czytelnik podzielił się swoimi frustracjami i poszukiwaniem rozwiązania na temat naprawy wzmacniacza Eltron 50JP, który przez lata nie był używany. Po wymianie kondensatorów, wzmacniacz przestał działać całkowicie.
Bas Yamaha RBX 374, który dostałem po synu, początkowo brzmiał kiepsko, lecz kilka modyfikacji znacząco poprawiło jego brzmienie. Teraz rozważam dodatkowe zmiany, aby uzyskać dźwięk zbliżony do jazzowego basu.
Dwa lata temu zakupiłem używaną gitarę B.C Rich NT Beast amerykańskiej produkcji, która mimo świetnej jakości ma sporo wad, w tym fabrycznie złą elektronikę. Rozważam customową przebudowę, ale kosztuje ona połowę rocznej pensji.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z naprawą i modyfikacją swojej gitary basowej, która zaczęła wydawać niepożądane dźwięki. W trakcie pracy nad basidłem odkrył nietypową konfigurację kondensatorów, co wzbudziło jego zdziwienie.
Autor rozważa możliwość podłączenia gitary elektrycznej do combo basowego, rozpatrując taką konfigurację jako rozwiązanie problemu muzycznego zespołu. Rozważania te są motywowane chęcią oszczędności i praktyczności rozwiązania.
Karol dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi modernizacji używanego Fendera Jazz Bass, kupionego za 400 zł. Zastanawia się nad wymianą mostka i ewentualną zmianą elektroniki, aby poprawić jakość dźwięku.
Autor oddał swój bas do zmiany przetworników na modele Seymour SPB-2 i SSJB2-B, ale po odbiorze instrumentu odkrył problemy z działaniem. Jedna część przetwornika nie działa, a system push/pull nie spełnia oczekiwań.
Autor dzieli się doświadczeniami związanymi z przejściem z gitary elektrycznej na basową, będącym wynikiem problemów zdrowotnych. W poszukiwaniu nowego instrumentu stawia przede wszystkim na dostosowanie budżetu i jakość dźwięku.
W artykule dyskutowane są opcje wymiany lamp 12AX7 w przedwzmacniaczu wzmacniacza Orange Bass Terror 500 w celu uzyskania bardziej okrągłego punchu i zrywu. Autor pyta o rekomendacje i wyraża frustrację brakiem informacji oraz zamknięciem tematu związanych z lampami na forum.
Autor podjął się wyzwania przywrócenia funkcjonalności gniazda XLR we wzmacniaczu Trace Elliot, które zostało odcięte przez poprzedniego właściciela. Zastanawia się, jak prawidłowo podłączyć 3 kable, aby przywrócić jego działanie.
W wieku 31 lat, z dużą nieśmiałością, ale i nadzieją na wsparcie, postanowiłem dołączyć do społeczności basistów, mimo że na razie jeszcze nie posiadam własnego instrumentu. Moje muzyczne tęsknoty kierują mnie ku eksploracji niskich tonów, inspirując się różnorodnością gatunków od punku po mroczną elektronikę.
Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.
Michał, 14-letni entuzjasta muzyki metalowej i elektroniki, niedawno zakupił bas Yamaha RBX 374 oraz wykorzystuje nagłośnienie Eltron do swoich muzycznych eksperymentów. Jednak napotyka na problem z wtykiem jack, co generuje niepożądane dźwięki.
Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.
Opisuję problem przepalających się bezpieczników w moim wzmacniaczu basowym Warwick Sweet 15.3, mimo wymiany na nowe. Szukam pomocy w diagnozie problemu, pokazując, że może to być coś poważniejszego niż tylko zły bezpiecznik.
Adam Zieliński, basista zespołu JAMUN, od 1988 roku tworzy muzykę zainspirowaną takimi gigantami jak Tool czy Iron Maiden. W swoim arsenale posiada szeroki zakres wysokiej klasy sprzętu - od basówek Mayones po system bezprzewodowy Line 6.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z próbą przywrócenia oryginalnego blasku swojego Fender Jazz Bass Marcus Miller, szczególnie skupiając się na brakujących potencjometrach z układu pasywnego. Zastanawia się, jakie były oryginalne potencjometry i szuka informacji, gdzie można zakupić odpowiednie części.
Posiadacz 10W wzmacniacza Ibaneza zmaga się z irytującym brzęczeniem podczas grania na strunach A i E. Sprawdzenie kluczy i regulacja pokręteł niestety nie przyniosły rozwiązania problemu.
Po zakupie nowego basu Cort Action Bass Active V i podłączeniu go do wzmacniacza Hartke A100 przez wejście aktywne, użytkownik doświadcza znacznie niższej głośności w porównaniu z wejściem pasywnym oraz starszym basem Washburn xb100. Próby wymiany baterii nie przyniosły żadnej różnicy.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Basista poszukuje specyficznego potencjometru blendu do Jazzbasa Deluxa V, który byłby kompatybilny z jego instrumentem. Napotkał problemy z ofertami dostawa od licencjonowanego dystrybutora Fendera oraz inne alternatywy nie spełniały jego oczekiwań.
W artykule poruszono temat elektroniki NOLL, w szczególności preampa, który zdaniem jednego z użytkowników brzmi słabo. Autor rozważa także alternatywy jak Aguilar OBP3 czy bartki aktywne.
Po zakupie multi efektu Boss gt10b rozważam zakup wzmacniacza do mojego basu i mam dylemat między wzmacniaczem lampowym a hybrydowym. Poruszam również swoje wątpliwości co do brzmienia generowanego przez Boss gt10b.
Autor posta, będący nowym użytkownikiem forum i początkującym basistą, dzieli się serią pytań dotyczących podstaw gry na basie, w tym elektroniki, strun i pickupów.
Niedawno rozpocząłem swoją przygodę z gitarą basową, kupując instrument za 280 zł z Allegro. Pomimo że jestem początkujący, to już niedługo wybiorę się na moje pierwsze lekcje, aby podszkolić technikę.
W tekście opisuję moją decyzję o zachowaniu basu Cort GB74 i rozważam transformację jego elektroniki. Zastanawiam się nad zastąpieniem oddzielnych regulacji tonów wysokich i niskich jedną gałką 'tone'.
W artykule omawiam poszukiwania idealnego basu do 3500 zł, który sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem rocka i blues-rocka. Rozważam również kwestię wyboru elektroniki - aktywną czy pasywną.
Autor podzielił się swoim doświadczeniem z zakupem preampu na Allegro, wyrażając niezadowolenie i szukając porady oraz schematu na lepszy preamp do swojego basu. Oprócz tego, wyraża prośbę o zdjęcia układu elektronicznego po zmianie baterii, aby samemu spróbować stworzyć schemat.
W swoim pierwszym poście opisuję proces customizacji gitary Presto Lang, która początkowo nie spełniała moich oczekiwań brzmieniowych. Podczas eksperymentowania z elektroniką natknąłem się na niezwykłe przetworniki, których budowa zaintrygowała mnie i zastanawiam się, jak wpłynie na brzmienie ich połączenie równoległe.
W tekście poruszany jest temat gitary basowej ESP F-154DX, omawiając jej budowę, składniki oraz ogólne wrażenia użytkownika. Zadawane są pytania na temat jakości gry, wad produktu oraz widoczności markerów na podstrunnicy.
Doświadczyłem problemu z potencjometrem w mojej gitarze basowej Ibanez btb 405 Qm, gdzie dolna część potencjometru podwójnego obracała się o 360 stopni zamiast o 180. Szukam porady, jak mogę to naprawić samodzielnie, bez potrzeby korzystania z drogiego serwisu.
Użytkownik forum opisuje problem z brakiem sygnału w swoim basie, mimo podłączenia do wzmacniacza lub komputera. Mimo sprawdzenia podłączeń, problem pozostaje nierozwiązany.
W mojej niekończącej się pasji do zgłębiania świat bassowego znalazłem rodzimy skarb - wzmacniacz Taurus TH Cross. Postanowiłem dać szansę polskiej myśli technicznej i sprawdzić, jak to 'cudo' od BoxElectronic wypada w praktyce.
Stałem się niedawno posiadaczem gitary basowej marki Hohner, jednak napotkałem problem z uszkodzonym potencjometrem. Poszukuję schematu elektrycznego dla basu z 4 potencjometrami oraz liczę na pomoc w rozpoznaniu modelu.
Odziedziczyłem bas, który sprawował się dobrze, dopóki nie pojawił się problem z potencjometrem. Stało się to dla mnie ogromnym zaskoczeniem, jako że jestem kompletnym laikiem w dziedzinie elektroniki i instrumentów.
Rozważam zakup nowej basówki - GMR Bassforce 4 Classic. Zastanawiam się nad wymianą przystawek i elektroniki, aby instrument służył mi przez lata.
Jakub z Rzeszowa postanowił zmienić układ potencjometrów w swoim lutniczym basie Langowskiego, zastępując ton potencjometrem głośności ogólnej. Zastanawia się, jaki potencjometr wybrać i jak przeprowadzić instalację.
Autor dzieli się swoim dylematem odnośnie wyboru pickupów i elektroniki do gitary GMR BassForce V, zainteresowany cięższą muzyką. Rozważa między pickupami EMG a seryjnymi MEC, mając na uwadze zestaw Warwick ProFet III i W411 Pro.
Czytelnik stoi przed wyborem odpowiedniej kolumny do wzmacniacza Warwick Profet 3.2 o mocy 300 Wat na 4 omy, rozważając między modelami w211 pro a w410 pro. Zagadnienie dotyczy kompatybilności impedancji i możliwych rozwiązań w kontekście ograniczonego budżetu 2500 zł.
Autor rozważa możliwość dodania przetwornika piezo do swojego basu MM SR 5, opierając się na wcześniejszych doświadczeniach z instrumentami piezoelektrycznymi i dyskusjach na forach.
Mam pewien problem z elektroniką w moim Precission Bass, który dotyczy podłączenia przetworników i niesprawnego potencjometru. Próbowano samodzielnie naprawić problem, lecz bez znajomości schematu elektrycznego do Fendera Precission Bass jest to trudne zadanie.
Autor posta rozważa modernizację swojego przyszłego basu Mayones Be4 przez wymianę standardowej elektroniki. Rozważa użycie pickupów Bartolini Jazz Bass lub Soapbar w kombinacji z elektroniką Bartolini, wszystko w wersji aktywnej.
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.
Autor opisuje problem związany z dziwnym piskiem wzmacniacza po podgłoszeniu gitary basowej. Po wielu próbach ustalono, że winna może być bateria w gitarze, a także zauważono, że bas brzmi głośniej na pasywnym wejściu.
Autor szuka informacji na temat działania elektroniki i przełącznika w gitarze basowej Ibanez ATK 300RM, porównując swój model z tymi znalezionymi w internecie. Zauważa brak płytki elektronicznej przy przełączniku i różnice w brzmieniu w zależności od pozycji przełącznika.
Po sprzedaniu zestawu Ampeg i tymczasowym korzystaniu z Markbassa, autor rozważa przesiadkę na wzmacniacz lampowy Mesa Boogie Prodigy, zastanawiając się nad jego funkcjonalnością i doborem kolumn.
Robert, początkujący basista, zmaga się z zagadnieniem odpowiedniego podłączenia gitary basowej, multiefektu i wzmacniacza basowego. Zastanawia się nad kwestią impedancji i właściwym sposobem łączenia sprzętu.
Piotr rozważa instalację elektroniki Darkglass Tone Capsule w swoim nadchodzącym jazz bassie, zastanawiając się nad konfiguracją potencjometrów i możliwościami wsparcia układu zasilania.
Witajcie. Mam problem z basowym wynalazkiem, który szumi wściekle, a szumy da się zredukować dotykając potencjometrów. Problem leży w uziemieniu.
Po trzyletniej przerwie w grze na basie, postanowiłem wrócić do muzykowania i kupić bas z średniej półki. Zastanawiałem się nad wieloma modelami, między innymi Ibanez ATK, Squire VM, Yamaha BB oraz modele od Corta.
Autor opisuje problem z obluzowanym gniazdem Jack w swojej gitary Yamaha RBX 375 i poszukiwanie zamiennika. Pomimo braku doświadczenia w elektronice, postanowił samodzielnie dokonać wymiany, ale napotkał na trudność w znalezieniu kompatybilnego elementu.
Rozważamy różne typy zasilaczy do pedalboardu, koncentrując się na znaczeniu izolacji galwanicznej oraz na wyborze między zasilaczami liniowymi a impulsowymi. Artykuł prowadzi przez zagadnienia techniczne zasilania efektów gitarowych, podkreślając potrzebę rozumienia ich wpływu na jakość dźwięku.
Przedstawiam moje pierwsze spotkanie z wzmacniaczem Warwick Tubepath 5.1, który zamiast dostarczać pełnię mocy, oferuje jedynie minimalną wydajność i niepokojący szum. Pon despite detailed checks and replacement of lamps, the problem persists.
Autor posiada kopię Rickenbackera 4001 od Westminstera z 1978 roku, z oryginalnym osprzętem. Jedna przystawka jest uszkodzona, a autor zastanawia się, czy naprawić ją, czy wymienić na nową, mając w tym procesie otwartą wizję na różne konfiguracje.
Odkryłem sposób na używanie Hot Handa z różnymi efektami, nie tylko od Source Audio. Dzięki odpowiednim przewodom i zworkom, możliwe jest sterowanie efektami basowymi, takimi jak SYB-5, Line6 M5, czy Multiwave Bass Distortion ruchami ręki.
VintageTone.pl oferuje kompleksowe usługi w zakresie napraw i regulacji gitar, wzmacniaczy i urządzeń taśmowych, w tym specjalistyczną regulację gitar przy użyciu tuner’a stroboskopowego. Serwisują też urządzenia audio oraz instalują i naprawiają systemy ROLAND GK.
Opisano problem z elektryką basu Fender Squier P-Bass, który polega na generowaniu niepożądanych szumów w zależności od ustawienia potencjometrów volume i tone. Szumy zmniejszają się lub zanikają po dotknięciu strun lub metalowych elementów basu.
Autor w poszukiwaniu optymalnego sposobu na łączenie kolumn głośnikowych zastanawia się nad najlepszą metodą, aby wykorzystać pełny potencjał swojego zestawu. Zadaje pytanie o skuteczne sposoby łączenia różnych impedancji, by osiągnąć oczekiwaną moc.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Rozważam zakup basu za około 2750 EUR, rozważając między Music Man Stingray HH a rodzime produkcje Zakrzewskiego. Stingray jest ceniony za wysoką jakość i wszechstronność, podczas gdy Zakrzewskiego cechuje solidne rzemiosło i interesujące brzmienie.
W artykule omówiono problem szumów występujących przy zasilaniu większej liczby efektów gitarowych z jednego zasilacza sieciowego. Autor szuka rozwiązania, które zapewni równowagę między ceną a jakością zasilania.
Autor prosi o pomoc w ustaleniu, dlaczego jego stara gitara basowa marki DEFIL nie działa, mimo własnych prób naprawy. Zainteresowany jest wskrzeszeniem instrumentu bez konieczności dużej inwestycji czy oddawania go do lutnika.
Autor tekstu dzieli się swoją muzyczną podróżą, zaczynając od klasycznej gitary w szkole muzycznej, przez różnorodne instrumenty i style muzyczne, aż po osiedlenie się na basie w zespole modern metal. Zakończył na gitarze LTD B-145DX i wzmacniaczu Peavey TNT100, przechodząc również od Fulltone Bassdriver'a do własnoręcznie zrobionego Sansampa BDDI.
Po ponad dwóch latach użytkowania Mensingera Pike 5A, napotkałem na problem z aktywną elektroniką. Standardowy dźwięk z głośników został zakłócony przez szum przypominający kartkę papieru.
W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.
Podczas wizyty u znajomego, zauważyłem niepożądane szumy emitowane przez mojego basa podłączonego do wzmacniacza Fender Mustang I przeznaczonego dla gitary elektrycznej. Zmniejszenie ustawienia tone na basie skutkowało znaczną redukcją szumów.
Ostatnio postanowiłem zbudować przester Dr Boogie oparty na swoim starym schemacie. Po kilku modyfikacjach udało mi się uzyskać zadowalający efekt, chociaż nie dorównuje on w pełni oryginalnej lampowej wersji.
Po wielu latach postanowiłem odkopać moją starą 5-strunową gitarę marki ZAK i sprawdzić, czy nadal jest w stanie służyć swoim dźwiękom. Napotkałem problemy z potencjometrami, które nie działają poprawnie.
Cześć, jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy z diagnozą i naprawą elektroniki w moim basie, który ma około 30 lat. Pytania dotyczą identyfikacji starych komponentów elektronicznych, zastanawiam się również nad zmianą układu elektryki na bardziej nowoczesny i potrzebuję informacji o nietypowych złączach pickupów.
Trzy tygodnie temu kupiłem nowe combo TC Electronic BG250, które działało bez zarzutu do czasu, gdy nagle przestało emitować dźwięk. Zastosowałem się do instrukcji obsługi, jednak problem nie ustąpił, co zmusiło mnie do oddania sprzętu do serwisu.
Stoję przed pierwszą wizytą u lutnika z moją gitarą basową, która wymaga kilku napraw i modyfikacji. Zastanawiam się, które z moich oczekiwań są realne do wykonania i jaki może być ich koszt.
W artykule omawiam poszukiwanie lekkiego zestawu głośnikowego 4x10 + 1x15 idealnego do ciężkiego grania na pełnej lampie 200W z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z dolegliwości kręgosłupa. Analizuję potencjalne opcje marki Markbass, Ampeg seria portaflex LF oraz SWR WorkingPro, podkreślając znaczenie wagi sprzętu.
Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.
Opisuję swoje doświadczenia związane z konstrukcją equalizera 3-pasmowego do basu Music Man Stingray, uwzględniając koszty, komponenty i wrażenia dźwiękowe różnych opcji układów operacyjnych. Całkowity koszt wykonania waha się między 112,5 a 135 zł.
Omawiam swoje doświadczenia z gitarką Fernandes Gravity 5-X, napotkane problemy z elektroniką i dźwiękiem, oraz rozważam możliwości ich rozwiązania. Zastanawiam się także nad koniecznością wymiany strun.
Przedstawiam pomysł na zagospodarowanie elektrośmieci, tworząc niesamowity efekt delay dla gitary używając starych elektronicznych urządzeń. Efekt ten, oparty na schemacie kostki Rebete Delay z układem PT2399, przekroczył moje najśmielsze oczekiwania.
Przedstawiam propozycję wspólnego projektowania i budowania własnego preampa basowego prezentującego alternatywę dla drogich rozwiązań rynkowych. Idea bazuje na połączeniu osobno preampa i osobno końcówki mocy, co daje bardziej elastyczne rozwiązanie dla basistów.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z gitarą basową Aria Pro II Avante, którą niedawno nabył. Gitara oferuje wygodną grę dzięki smukłemu gryfowi i pasywnej elektronice, ale autor poszukuje więcej informacji na jej temat.
Cześć, postanowiłem wymienić zepsuty potencjometr tone w swojej gitarze, lecz napotkałem problemy związane z brakiem wiedzy o właściwym modelu i miejscu zakupu. Układ obejmuje volume + 3 pozycyjny przełącznik + tune ze skomplikowanym schematem kabli.
Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?
Opisuję mój bas Defil Mambo z 1972 roku, który przetrwał dekady i mimo swojego wieku, wciąż brzmi świetnie. Zmieniony pickup na Humbuckera Merlina dodaje mu świeżego brzmienia, chociaż instrument ma swoje uroki i wady.
Ponadto opisuję proces restauracji starej basówki, którą odnalazłem w szafie. Przewiduję wykonanie wielu prac, w tym zrobienie gryfu, wymianę kluczy i stworzenie własnych pickupów.
Właściciel Ibanez SR886 rozważa wymianę całego aktywnego układu ze względu na problemy z oryginalną elektroniką. Rozważa użycie preampu Glockenklang 2-band electronic ze względu na pozytywne recenzje i przejrzystość dźwięku.
Po rocznej przerwie wróciłem do tworzenia instrumentów. Tym razem podjąłem się wyzwania stworzenia basu z wyjątkowej deski, która zaskoczyła mnie swoim pięknem po zheblowaniu.
Opisuję problem z elektroniką w basie Ibanez SR305 IPT, spowodowany nieodpowiednim zasilaniem. Poszukuję części zamiennych za rozsądną cenę.
Autor tekstu podzielił się swoim doświadczeniem dotyczącym planowanej modyfikacji gitary basowej Jolana Iris Bass, z naciskiem na wymianę gryfu oraz adaptację menzury. Przejawia zainteresowanie kupnem nowego gryfu o innej długości menzury, oraz zastanawia się nad możliwościami adaptacji mostka do nowych wymogów.
Stałem się posiadaczem gitary basowej Jolana Galaxis i mam problemy z jej elektryką. Gitara posiada dwa potencjometry głośności, dwa potencjometry tonów, przełącznik trójpozycyjny i daje niepożądane przydźwięki.
Poznajcie historię użytkownika forum basoofki, który opowiada o swojej przygodzie z basem od późnych lat 90. Od sporadycznych sesji na starej Jolanie, do regularnych spotkań muzycznych z kolegą.
Rozważanie wykorzystania zasilacza stabilizowanego do basu aktywnego jako alternatywy dla standardowych baterii w celu oszczędności. Dyskusja na temat potencjalnych skutków dla elektroniki gitary oraz nowatorskie pomysły na zasilanie.
Dyskusja na temat defektu w postaci 'babolka' widocznego na podstrunnicy gitary sprzedanej przez znajomego autora. Kupujący wywołuje problemy, mimo że defekt był widoczny na zdjęciu w aukcji. Autor pyta o naturę występującego defektu.
Naprawiając problem z gniazdem w mojej Yamaha trb 5II, przez nieuwagę mogłem spowodować większe uszkodzenie. Wskazówki w internecie sugerują, że w przypadku braku sygnału z gitar aktywnych, przyczyną może być uszkodzenie wzmacniaczy operacyjnych lub tranzystorów.
Autor opisuje problem techniczny związany z gitarą basową marki Cort, która nie wydaje żadnego dźwięku. Po wcześniejszej naprawie wejścia, defekt ponownie się pojawił.
Autor dzieli się swoją podróżą przez świat elektronicznych pomagierów, zaczynając od prostego organizera Casio, przez PDA Psion Siena, aż po współczesne smartfony takie jak Blackberry 9700. Wspomina o swoich doświadczeniach z różnymi urządzeniami, ich zaletach i wadach, oraz o jego osobistych preferencjach dotyczących wygodnej obsługi.
Stojąc przed wyborem między zakupem nowego basu, a remontem swojego Mensfelda, nasz początkujący basista dostrzega wartość w niekonwencjonalnym podejściu. Rozważa on wyjęcie elektroniki z Mensfelda i zamontowanie jej w nowym korpusie z pomocą lutnika.
Autor opisuje, jak wykorzystał kredyt zaufania od rodziny na zakup sprzętu muzycznego za 1500zł, zgromadzone przez 10 lat. Opisuje proces wyboru sprzętu, problemy z przestrzeganiem budżetu, a także frustracje związane z zakupem uszkodzonego sprzętu.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
Użytkownik forum opisuje problem z nagłą 'zwiechą' jego wzmacniacza Marshall DBS 7400 podczas gry. Pomimo niskich ustawień gain i volume, sprzęt nagle cichnie, sugerując problem z elektroniką.
Autor tekstu podzielił się swoim planem budowy mini przenośnego wzmacniacza z wykorzystaniem dwóch małych głośników o impedancji 4 ohm i mocy 5W, poszukując schematów i pomocy w realizacji projektu.
Po koncercie w zgierskim MOKu, miałem okazję przeprowadzić krótki wywiad z Wojtkiem Pilichowskim. Poruszyliśmy tematy jego obecnych projektów, przyszłych planów, a także powrotu kultowego Woobie Doobie.
Podczas wymiany trzeszczących potencjometrów w swoim jazz-basie, oczom autora ukazał się nietypowy widok - przetworniki z trzema kablami. W artykule dokonuje próby zrozumienia, jak podejść do ich podłączenia.
Rozpoczęty niedawno muzyczny maraton z basem skłonił mnie do poszukiwania instrumentu, który spełniłby moje niemałe oczekiwania. Zależy mi na gitara basowej, która jest uniwersalna, ale też podkreśli indywidualność kobiety za instrumentem.
Autor podzielił się swoimi obawami na temat bezpośredniego podłączania wzmacniacza Ampeg Svt 3 Pro do głośnika z Mega Ampa GL 60 B, wyrażając niepewność co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania.
Autor opisuje problem ze spalonym combo Tonsil 50.03 po nieprawidłowym podłączeniu głośnika, które skutkowało zapachem spalenizny i przepaleniem bezpiecznika. Poszukuje sposobu na naprawę urządzenia.
Autor zastanawia się nad zakupem rozdzielacza zasilania Warwick RockCable do swojego pedalboardu, składającego się z equalizera Boss GE-7B i planowanego zakupu Bass Big Muff Pi oraz tunera Boss TU-3. Opisuje swoje dylematy związane z zasilaniem starszych i nowszych efektów gitarowych.
Po dziesięciu latach przerwy znalazłem się w posiadaniu basu Flame CS 4 Elite Series 2000 i już na początku napotkałem na pewne techniczne trudności. Potrzebuję pomocy w naprawie potencjometru i regulacji gryfu.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z wymianą elektroniki w instrumencie basowym marki Cort GB99B na model z aktywnej elektroniki, odkrywając tym samym potencjał ukryty w swoim instrumencie. Dokonuje przemyśleń na temat tego, co lepiej wymienić na początku, aby uzyskać znaczącą różnicę w brzmieniu, oraz rozważa możliwość poszerzenia miejsca na elektronikę.
Autor wyraża frustrację dotyczącą uszkodzonego pickupa w swojej gitarze basowej i rozważa zmianę na Seymour Duncan SSB-5. Rozważa także pickupy MM oraz dylemat wyboru między materiałem alnico a ceramicznym.
Udało mi się zakończyć długo odkładany projekt - wykonanie własnych kopii efektów gitarowych, w tym między innymi SFT catalinbread. W planach są kolejne efekty, takie jak Pro Co Rat czy Fulltone Bass-drive MOSFET.
Niedawna rozmowa z kolegą skłoniła mnie do refleksji na temat zmian w roli gitary basowej i technik gry. Wspominam także o swoim doświadczeniu z różnymi technikami i jak szybko to, co niegdyś było nietypowe, stało się normą.
Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.
Autor opisuje problem z nowo zakupionym combo do basu marki Laney, zakupionym na Allegro. Po podłączeniu instrumentu, dźwięk był zniekształcony, a gdy odłączał rękę od strun, pojawiał się brum i strzelanie.
Autor opisuje swoje doświadczenie z grą na basie, które trwa już 20 lat. Mówi o swoich preferencjach muzycznych, instrumentach, na których grał, i planach dotyczących nowego wzmacniacza.
Autor rozważa wybór pomiędzy gitarą basową a elektryczną, opierając się na opiniach znajomych i własnych wątpliwościach dotyczących możliwości wykonywania utworów. Wybór utrudniają różnice w brzmieniu i zastosowaniu obu instrumentów.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary elektrycznej typu telecaster, z korpusu i gryfu wykonanych z jednego kawałka jesionu. Projekt jest w trakcie realizacji, obejmując wyzwania związane z wyborem i montażem przystawek.
W najnowszym odcinku JazzAss dokonuję montażu podstrunnicy, która została mi podarowana przez GMR. Proces obejmuje klejenie, formowanie promienia oraz prace lakiernicze, z nadzieją na idealne dopasowanie do korpusu.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Około półtora roku temu kupiłem bas Samick Delta z aktywną elektroniką, który początkowo zachwycał brzmieniem. Z czasem jednak pojawiły się problemy - słaby sygnał, trzeszczenie, a ostatecznie utrata charakterystycznego brzmienia, mimo napraw.
Ostatnio stanąłem przed problemem zakrycia dziur w korpusie basu po wyciągniętych potencjometrach. Szukam kreatywnego rozwiązania, które nie tylko zasłoni, ale i doda unikalnego charakteru mojemu instrumentowi.
Użytkownik próbuje wymienić potencjometry w swojej gitarze basowej Mayones B4, ale napotyka na problemy ze zrozumieniem, które dokładnie powinien kupić. Problemy z potencjometrami obejmują dziwne zachowanie tychże, w tym skoki i przerywanie tonu oraz trzaski.
Posiadacz urządzenia Boss TU-88 zastanawia się nad zastosowaniem akumulatorów i zasilaczy jako alternatywy dla baterii. Problemy z napięciem i polaryzacją w przypadku akumulatorów oraz zasilaczy specjalnie dedykowanych urządzeniom Boss, są głównym punktem zainteresowania.
Mam bas Yamaha RBX170 od wakacji, starszy model z jednym singlem. Od początku buczał, ale teraz buczenie jest nie do wytrzymania i zagłusza dźwięk strun.
Artykuł opisuje osobistą przygodę autora z wymianą lamp mocy w wzmacniaczu gitarowym Bassman, podając przy tym odmienne podejścia i techniki zakładania lamp spotykane w świecie audiofilów, elektroników i muzyków.
W artykule omawiam modyfikacje mojego Squiera Jazz Bassa VM, w tym zmianę układu potencjometrów na jedną wspólną głośność oraz gałkę balansu, a także potencjalne dodanie gałki vol push pull dołączania szeregowo/równolegle przystawek. Szukam też odpowiedzi, czy mogę zastosować obie opcje jednocześnie.
Artykuł opisuje proces odbudowy basowego combo SWR Workingman's 15, wyróżniając wybór głośników i budowę obudowy jako kluczowe kwestie. Autor poszukuje idealnych głośników i obudowy, zgłębiając oferty różnych producentów i modeli głośników, a także szuka rady i wymiarów oryginalnej skrzynki.
Artykuł opisuje proces customizacji gitary basowej Defil Luna, którą autor remontuje w swojej piwnicy. Przez kilka dni, bez dostępu do Internetu, autor pracuje nad gitarą, planując m.in. zmianę podstrunicy, kluczy i elektroniki.
Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.
Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.
W tym artykule opowiadam o mojej własnoręcznej modyfikacji elektroniki gitary, dodając do niej unikalny system wskazujący układ elektroniki diodami LED. Implementowałem kompleksowy układ z dodatkowym przełącznikiem i diodami, które świecą się w zależności od wybranego ustawienia.
Jako miłośnik cięższej muzyki, zestawiam listę preferencji dla mojego idealnego basu, z nadzieją na znalezienie instrumentu spełniającego moje oczekiwania w zakresie brzmienia, wyglądu i funkcji, z budżetem 2000-2500 zł.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Celem tego posta jest zebranie obszernej bazy linków do schematów elektroniki i wzmacniaczy dla instrumentów basowych. Zawiera listę przydatnych zasobów od znanych producentów gitary i wzmacniaczy basowych.
Podjęłem się ambitnego projektu stworzenia własnego, unikatowego instrumentu basowego, korzystając z pomocy m.in. pana Arka Widełki w elementach konstrukcyjnych oraz rodziny w kwestiach elektroniki. Przez wiele etapów - od projektu po finalne dopasowania estetyczne i funkcjonalne - powoli realizuję swoje marzenie o idealnym basie.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Autor rozważa możliwość podłączenia gitary basowej do kina domowego zamiast zakupu tradycyjnego wzmacniacza do gitary. Zastanawia się nad możliwościami i ryzykiem uszkodzenia sprzętu.
Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.