Witam tych z grubymi paluchami, ów miłośników basu w każdym wydaniu :]
Kacper, basista z okolic Poznania, opowiada o swojej pasji do gry na basie i sprzęcie, którym się posługuje: bas esp ltd b-50 i wzmacniacz Ashdown 330 touring 210h.
Wprowadzenie do Basoofka_NETWitaj w sekcie basowych maniaków! Basoofka_NET to Twój przewodnik po niskich tonach, miejscem, gdzie bas ma głos ostateczny. Jeśli pasjonujesz się brzmieniami basowymi, szukasz informacji o najnowszym sprzęcie, chcesz nauczyć się nowych technik gry, czy po prostu uwielbiasz czytać wywiady z Twoimi basowymi idolami – dobrze trafiłeś!Co znajdziesz w Basoofka_NET?Recenzje basów elektrycznych, akustycznych i sprzętu niezbędnego każdemu basiście.Poradniki technik gry na basie, które podniosą Twój skill na wyższy poziom.Wywiady z wybitnymi basistami z całego świata.Artykuły na temat historii basu i jego roli w muzyce współczesnej i dawnej.Definicja basuBas to nie tylko instrument. To fundament każdej kompozycji, serce rytmu który niósł przez pokolenia joy do naszych uszu. Rezonujące, niskie tony, które czasem czujemy więcej niż słyszymy, mają moc, by prowadzić, inspirować i łączyć muzyków i słuchaczy. W Basoofka_NET celebrujemy to, co w basie najlepsze. Dział Basoofka_NET to miejsce, w którym skupiamy całą wiedzę na temat basu – od recenzji sprzętu basowego po wywiady z ikonami basu. Znajdziesz tu wszystko, co potrzebne, by zgłębić tajniki gry na basie.
Kacper, basista z okolic Poznania, opowiada o swojej pasji do gry na basie i sprzęcie, którym się posługuje: bas esp ltd b-50 i wzmacniacz Ashdown 330 touring 210h.
Michał, mieszkaniec Poznania i basista z powołania, opowiada o swojej długiej przerwie od muzyki oraz powrocie do pasji z nowym instrumentem – basem Jay Turser JTB 400C. Podkreśla jego niezawodność oraz świetne brzmienie, mimo niskiej ceny.
Podczas próby nagle przestał działać mój zestaw Ashdown MAG300h + paka DIY 450W/4Ohm. Wszystko było podłączone prawidłowo, kable i gitara sprawne, a jednak nastała cisza.
Ponadto opisuję proces restauracji starej basówki, którą odnalazłem w szafie. Przewiduję wykonanie wielu prac, w tym zrobienie gryfu, wymianę kluczy i stworzenie własnych pickupów.
Artykuł omawia sposoby na osiągnięcie wyjątkowego brzmienia basowego, skupiając się na kwestiach technicznych związanych z używaniem bostera i kompresji efektów Fuzz. Zawiera doświadczenia z używania MXR BassBlowtorch, a także rozważania na temat ulepszania czytelności brzmienia na scenie.
Brad Houser, znany z zespołu Edie Brickell & the New Bohemians, może nie znajduje się na czołówkach list przebojów, ale zasługuje na uwagę dzięki swoim wyjątkowym umiejętnościom basowym. Gra również na saksofonie barytonowym oraz klarnecie, a jego wkład w album 'Shooting Rubberbands at the Stars' to prawdziwe basowe dzieło sztuki.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat gry w alternatywnych strojeniach, szczególnie gdy bas jest strojony o pół tonu niżej. W artykule porusza kwestię, czy należy przearanżować skale, by pasowały do zmienionego stroju.
Opisuję moje doświadczenia z naprawą legendarnej głowicy basowej Acoustic 370, którą udało mi się zdobyć za symboliczną kwotę. Szukam specjalistów w Warszawie, którzy przyjmą wyzwanie naprawy.
Andy Irvine, znany z gry na basie w wielu zespołach, przybywa do Polski, aby poprowadzić serię darmowych warsztatów dla basistów. Od 13 do 17 maja, w wybranych sklepach muzycznych w Polsce, uczestnicy będą mieli okazję poznać techniki gry na basie oraz zapoznać się z instrumentami i wzmacniaczami marki Warwick.
Autor tekstu opisuje swoje marzenie o posiadaniu trzech niezwykłych basów, w tym jednego w szczególnie oryginalnej odsłonie - basu Precision w kratkę Burberry. Po nieudanej próbie oklejenia Squiera winylem, autor zamierza spróbować metodą oklejania materiałem.
Grupa Choice instrumental powróciła w nowym składzie, wprowadzając wyjątkowe brzmienie połączenia basu i kontrabasu. Planują wejście do studia oraz organizowanie koncertów.
Exploring the Behringer Ultrabass BT108, I delve into its versatility and functionality for bass practice and more. Despite its modest size and price, it offers a satisfactory practice experience, even doubling as an auxiliary guitar combo or a sound booster for laptop movies.
14-letni Hubert dzieli się swoją pasją do basu i opowiada o swojej muzycznej drodze, od 8-letniej Yamahy po jesionowego Corta B4. Dzieląc się szerokim spektrum muzycznych preferencji, od Rage Against The Machine po RHCP, inspiruje swoim entuzjazmem do nauki i gry na basie.
Artykuł zajmuje się analizą gitary basowej Sterling Ray 35, porównywaną do oryginalnego Musicman Stingray 5. Omawia cechy konstrukcyjne, wrażenia z użytkowania i relację ceny do jakości, sugerując, że gitara może stanowić przystępną alternatywę dla droższego oryginału.
Autor opowiada o swoim dylemacie związanym z wyborem odpowiedniego wzmacniacza do swojego kontrabasu elektrycznego STAGG EDB. Wyjaśnia swój brak wiedzy na temat sprzętu i prosi o pomoc w zrozumieniu różnicy między wzmacniaczami basowymi a kontrabasowymi.
Mateusz, znany również jako Osa, przedstawia swój muzyczny świat związany z basem. Od nieznanej marki do basu Zaka i Line6 LowDown Studio 110, dzieli się swoją pasją i poszukuje wskazówek oraz inspiracji.
Podczas gry tapingiem na basie napotkałem nieoczekiwany problem związany z wydobyciem niepożądanych dźwięków przy użyciu techniki tappingu. Problem nasila się zwłaszcza przy naciskaniu struny na 12 progu, gdzie struna produkuje dodatkowe dźwięki z obu stron naciśnięcia.
W artykule opisuję proces przemalowania mojego starego basu J&D JD-100 na fioletową perłę. Proces ten był możliwy dzięki pomocy przyjaciela lakiernika, a końcowy efekt nie wpłynął znacząco na dźwięk, lecz zdecydowanie poprawił wygląd instrumentu.
Podstrunnica mojego basu VintageAv4 z palisandru zaczęła wykazywać oznaki zużycia, z zagłębieniami i szparami, zwłaszcza bliżej mostka. Zastanawiam się nad koniecznością konserwacji i poszukuję domowych sposobów na rozwiązanie problemu.
Preamp w kostce staje się coraz bardziej popularnym urozmaiceniem wśród basistów. Interesuje mnie, jak i kiedy muzycy wykorzystują te urządzenia, biorąc pod uwagę, że wiele wzmacniaczy basowych już oferuje bogate opcje brzmieniowe.
Szukam mocnej głowy basowej jednokanałowej, idealnej do mojej paczki Galien-Krueger 410 RBH. Stoję przed wyborem między TC electronic BH 500 a Line 6 LowDown HD 750, obie oferujące różnorodność i możliwość zapisu ustawień. Zastanawiam się, która z nich lepiej sprosta moim wymaganiom muzycznym łączącym ciężkie gitarowe riffy z metal-core i Vaderowym brzmieniem.
Niedawno stałem się właścicielem niezwykłego basu, wykonanego przez Krzysztofa Kanię. To instrument, który łączy w sobie styl jazz bass i Rickenbackera, mający za sobą fascynującą historię współpracy z muzykami i udział w teledysku.
Po 12 latach przerwy wróciłem do grania na basie, tym razem na basie Charvette z przystawką P i nieco podbarwionym dźwiękiem przesterem własnej produkcji. Wideo z mojej gry umieściłem na YouTube, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość ze względu na moje ponowne uczenie się.
Z manufaktury 'Birdland' wyjechał kolejny bas, oparty na pickupie MM z rozstawem strun na mostku 19mm. Dzięki temu jest to unikalny MM5, na którym gra się niezwykle wygodnie, z użyciem pickupa marki 'Tesla', który zapewnia mocny i diabelski sygnał.
Zauważyłem, że podczas improwizacji bazuję na trikach zamiast prawdziwego polotu. Brakuje młodych, pełnych pasji muzyków, którzy podjęliby się wyzwania odświeżenia sceny muzycznej.
Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.
Artykuł prezentuje fascynujące spojrzenie na rolę basistów w instrumentalnych triach rockowych, wskazując na ich niezaprzeczalne znaczenie i unikalny talent.
W artykule Mikołaj Spendel dzieli się swoimi doświadczeniami oraz opiniami na temat swoich ulubionych instrumentów basowych. Opisuje charakterystykę i unikalne cechy czterech różnych basów: CS Winner Precision Bass, Ibanez Musician MC940, elektryczny kontrabas Kania oraz Squier Vintage Modified Telecaster Bass.
Podczas niezapomnianej sesji nagraniowej z przyjaciółmi, zrodziła się nie tylko wspaniała sala prób, ale również 20 godzin nagrania prób basu i perkusji. Zdumiewające, jak muzyka łączy ludzi i pozwala im na wyrażenie siebie w najbardziej nieoczekiwany sposób.
Posiadacz Ampeg BA600 - 210 opisuje problem z wibrującą obudową podczas grania, pomimo prób rozwiązania problemu. Zastanawia się nad przyczyną techniczną i rozważa skorzystanie z gwarancji.
Staję przed wyborem między combo Sessionette SB 100 4X10 a Taurusem b-215. Pierwsza opcja oferuje cztery głośniki 10-calowe i 100w mocy, druga to pojedynczy 15-calowy głośnik z mocą 200w.
Roland Cube xl20 to świetne rozwiązanie dla basistów, którzy potrzebują małego, ale funkcjonalnego wzmacniacza do użytku domowego. Jego kompaktowy rozmiar idealnie pasuje do półki, a liczne wbudowane efekty oferują wiele możliwości eksperymentowania z brzmieniem.
Tekst stanowi życiowe refleksje autora dotyczące przeżyć, doświadczeń i teorii muzyki, niewiążąc się stricte z tematem basów. Porusza zagadnienia różnic pokoleniowych, podejścia do życia oraz muzyki, a także wprowadza w świat teorii muzycznych, które, jak twierdzi autor, nie są wynalezionymi zasadami, a uporządkowaną wiedzą na temat tego, co w muzyce naturalnie już istnieje.
Po roku grania na basie Cort GB35 z rozstawem strun wynoszącym 19mm, zacząłem zastanawiać się nad zmianą instrumentu z powodu krótkich palców, które utrudniają grę na niższych strunach. Rozważam bas z mniejszym rozstawem strun, opcjonalnie 5-strunowy z humbuckerem.
Kontynuacja serii poświęconej sztuce improwizacji na instrumentach basowych, eksplorująca różne techniki i podejścia do tworzenia solówek. Autor podkreśla znaczenie wrodzonego talentu, ale też pracy i ćwiczeń w osiąganiu poziomu pozwalającego na wykonanie przyzwoitych solówek.
Rozważając zakup mobilnych kolumn, zwróciłem uwagę na Ampegi z serii Portaflex. Choć moje poszukiwania nadal trwają, odkryłem, że nowe modele mogą być bardziej opłacalne niż używki, mimo początkowych obaw dotyczących braku przenośności.
Maciek, gitarzysta z Krakowa, postanowił zmienić swój sprzęt i skupić się na grze na basie. Ma nadzieję poszerzyć swoją wiedzę i pokazać się na scenie z nową pasją.
Marcin opowiada o swojej muzycznej podróży, którą rozpoczął od gitary klasycznej, aż do znalezienia swojej pasji w grze na basie. Aktualnie gra na sprzęcie firmy Warwick i dzieli się swoimi muzycznymi preferencjami oraz doświadczeniami w grze na basie.
Alteracja akordów to zmiana wysokości dźwięku o pół tonu, co znacząco wpływa na harmonię utworu. Stosuje się je, aby urozmaicić brzmienie oraz przejście między akordami, co jest szczególnie użyteczne dla basistów w tworzeniu linii basowych.
Autor opisuje swoje przeżycia po powrocie z wydarzenia muzycznego GRAJ(MI)DOŁ, podkreślając wyjątkową atmosferę i zgrany kolektyw basistów. Wspomina również o interesujących spotkaniach i wspólnych znajomych z Mistrzem Ścierańskim.
Arek Suchara to uzdolniony basista z Lublińca, pogłębiający swoją pasję nie tylko poprzez występy, ale i edukację młodych muzyków. Swoją muzyczną drogę zdobi współpracami z wybitnymi artystami, tworząc własny projekt, gdzie eksploruje różnorodność gatunków muzycznych.
Artykuł odkrywa fascynujący świat współistnienia basu i instrumentów dętych. Autor dzieli się doświadczeniami dotyczącymi strojenia, brzmienia oraz zasad transponowania tonacji.
Niedawno zakupiłem gitarę basową Epiphone Toby IV Deluxe, co zainspirowało mnie do podzielenia się moimi początkowymi doświadczeniami i rozterkami dotyczącymi tego instrumentu. Mimo pewnych wątpliwości dotyczących podręczników do nauki i drobnych problemów technicznych, moja pasja i determinacja do grania rosną.
Rozważając zakup pierwszego basu, porównuję dwa popularne modele: Squier Vintage Modified Precision Bass i Sterling SUB Series Ray 4. Oba modele mają swoje zalety, ale decyzja nie jest łatwa ze względu na różnice w brzmieniu, cenie i dostępności.
Prezentujemy wyjątkowy bas lutniczy przestrojony na B-E-A-D, wyposażony w lipowy korpus, klonowy gryf z różaną podstrunnicą. Instrument wyróżnia się nie tylko nietypowym strojeniem, ale i unikalnymi cechami takimi jak jumbo progi czy pasywne humbuckery.
Autor relacjonuje swoje negatywne doświadczenie z użytkownikiem o nazwie FRYTAS, z którym umówił się na wymianę basów i został oszukany. Mimo wysłania swojego instrumentu, nie otrzymał w zamian niczego i stracił z nim kontakt.
Artykuł skupia się na wyjaśnieniu, jak wybrać odpowiednią skalę podczas improwizacji na basie. Znajomość kilku podstawowych skal i zrozumienie zasad ich budowy są kluczowe dla efektywnej improwizacji.
Michał przedstawia swoją muzyczną podróż z basem, od początkowego braku zaangażowania do ponownego odkrycia pasji i planów na przyszłość. Poznajemy historię jego Squier Affinity P-Bass z pickupami DiMarzio oraz kilka słów o wzmacniaczu LDM BA 100.
Autor rozważa zakup multiefektu lub poda, który ułatwi ćwiczenia na basie przy użyciu słuchawek oraz umożliwi nagrywanie partii basowych i gitarowych w dobrej jakości. Preferencje to wbudowany tuner, kompresor, prostota obsługi i ograniczenie zbędnych efektów, z limitem cenowym 400 zł.
Autor dzieli się problemem związanym z ciągłym pękanim struny E na gitarze basowej Yamashke Rbx 374. Pyta o możliwą przyczynę problemu oraz prosi o poradę dotyczącą wyboru nowych strun.
Spotkanie z Krzysztofem Ścierańskim na GRAJ[MI]DOLE wskazało na złożoność rytmów latynoskich i ich wpływ na percepcję rytmu u polskich gitarzystów i basistów. Mistrz Ścierański skupił się na niuansach rytmicznych charakterystycznych dla muzyki latynoskiej, takich jak przesuwanie akcentu, co stwarza wyzwania przy polirytmicznych układach.
Podczas warsztatów na GRAJ(MI)DOLE, Krzysztof Ścierański omówił kilka kluczowych zagadnień muzycznych, takich jak rytmy latynoskie, wykorzystanie skali lokryckiej półzmniejszonej oraz substytuty trytonowe. Ta wiedza, choć nie zapewnia sukcesu artystycznego, jest niezmiernie ważna dla wszechstronnej edukacji muzycznej.
Posiadacz LDM BA100 opisuje problem z głośnikiem, który 'pierdzi' przy niższych rejestrach. Rozważa zamiennik głośnika jako rozwiązanie budżetowe.
Szukając Music Man Sting Ray 5, natknąłem się na problem wysokich cen nowych modeli i trudności w znalezieniu atrakcyjnej używki. Przy okazji pojawiły się wątpliwości dotyczące stanu i niezawodności instrumentów z dłuższym stażem.
Rozpoczynając przygodę z basem, ważne jest, by nauczyć się odpowiedniego używania palców prawej ręki. Wybór techniki wpływa na brzmienie i wygodę gry.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Autor poszukuje przetwornika do basu Washburn xb100, który nada bardziej okrągłe i mniej środkowe brzmienie. Celem jest osiągnięcie dźwięku lepiej wkomponowującego się w miks popowy, z budżetem do 500zł.
Podjąłem decyzję o eksperymencie z basem o krótszej skali - Samick MCR1. To bardziej eksperyment niż główna broń basisty, ale mam nadzieję, że nada niepowtarzalnego charakteru mojemu przyszłemu zespołowi między jazzem a funkiem.
Stojąc przed wyborem między zakupem nowego basu, a remontem swojego Mensfelda, nasz początkujący basista dostrzega wartość w niekonwencjonalnym podejściu. Rozważa on wyjęcie elektroniki z Mensfelda i zamontowanie jej w nowym korpusie z pomocą lutnika.
Przedstawiam moją przygodę z odrestaurowaniem starego, sklejkowego basu marki McMar oraz planami na stworzenie całkowicie nowego basu. Projekt zakłada nie tylko renowację, ale i konstrukcję nowego instrumentu z drewna jesionowego.
Artykuł porusza problem słabego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, mający wcześniejsze doświadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na poprawę brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.
Zastanawiam się nad sposobami transportu ciężkich kolumn basowych, szczególnie 4x10, na wyższe piętra. Rozważam użycie wózka do przewożenia sprzętu, by ułatwić sobie zadanie.
Tomek Pierzchniak, talent z Jeleniej Góry, to wszechstronny basista, którego przyszłość w muzyce rysuje się w jasnych barwach. Mieszkaniec Jeleniej Góry i absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach oraz we Wrocławiu, na co dzień gra na kontrabasie w Filharmonii Dolnośląskiej, a po godzinach udziela się w różnych jazzowych i rozrywkowych projektach.
Czytelnik zgłasza problem z regulacją krzywizny gryfu basowego, który może wskazywać na poważne uszkodzenie. Pomimo próby korekty, niestandardowe zachowanie strun oraz potencjalne problemy z nakrętką zasługują na dalszą diagnostykę.
Autor dzieli się swoją drogą, jak z samouka doszedł do regularnych prób z zespołem, zastanawiając się, czy teoria muzyczna jest konieczna do 'poważnego' grania. Pomimo samodzielnej nauki i osiągnięcia pewnego poziomu umiejętności, pojawiają się wątpliwości co do znaczenia teorii muzyki w kontekście zespołu.
Występuje nietypowy problem z głuchą struną E w basie Ibanez Blazer, pozostałe struny brzmią dobrze. Wymiana strun na inne nie rozwiązuje problemu.
Dyskusje na forach o efektach do basu zwykle zdominowane są przez miłośników ciężkich brzmień, jednak ostateczny efekt często pozostawia wiele do życzenia. Nasze dążenie do brzmieniowego ideału jest zrozumiałe, ale początkujący basiści nie muszą od razu inwestować fortuny w rozbudowane zestawy efektów.
Autor dzieli się swoimi rozważaniami na temat wyboru wzmacniacza basowego, zastanawiając się między małym combo a mocniejszym zestawem. Pod uwagę brane są modele Ampeg, w kontekście potrzeby użytkowania domowego i jakości brzmienia.
EXPLOZER to zespół z Trójmiasta grający w stylu MetalCore, w którym gram od roku. Zespół wydał czteroutworowe demo, a ja zagrałem na basie Schecter Stiletto oraz Mayones Zak fretless.
Rozważając wymianę uszkodzonego głośnika w combie basowym, pojawiła się propozycja zamiany głośnika 8ohm na 4ohm, aby wykorzystać pełną moc urządzenia bez potrzeby podłączania dodatkowej kolumny. Zastanawiamy się, czy taka zmiana jest możliwa i jak wpłynie na jakość dźwięku oraz ogólną funkcjonalność combo.
Nowa seria basów Fender BLACKTOP, Made in Mexico, oferuje lepsze osprzęt i ciekawe rozwiązania w postaci przystawek. Dwa modele, Jazz i Precel, wyróżniają się nietypowymi konfiguracjami, obiecując wyjątkowe brzmienie.
Michał, od dawna zapalony miłośnik basu, wraca do swojej pasji po 25 latach przerwy, wyposażony w bas Squiera Jazz Bass i 'kieszonkowy' wzmacniacz Vox AmPlug.
W tekście opowiedziałem o swoich doświadczeniach i refleksjach jako basista, którego ograniczenia techniczne nie przeszkadzają w realizacji jego muzycznych pasji. Jednak podkreśliłem, że każdy zawodowy basista powinien opanować różnorodne techniki, aby nie zamykać przed sobą drzwi do muzycznych możliwości.
Przymierzam się do zakupu basu Warwick Vampyre i stoję przed wyborem między wersją chińską a niemiecką. Analiza różnic i dylemat wyboru w kontekście brzmienia, konstrukcji i ceny.
Autor poszukuje basu, który będzie mógł sprostać jego wymaganiom z zakresu gothic/symphonic metal oraz hard rock. Szuka instrumentu z pięcioma strunami, wyścigowym gryfem, uniwersalnym brzmieniem i wąskim rozstawem strun.
Warsztaty Basowe organizowane w Gdyni przez Pomysłodalmię z Tomaszem Przyborowiczem jako prowadzącym. Odbędą się one w dniach 31.03-1.04.2012 w Gdyńskim Liceum Autorskim, oferując szeroki zakres tematyczny od nauki czytania nut, przez zasady muzyki na basie, po konserwację instrumentu.
Warsztaty instrumentalne dla pasjonatów gry na basie, gitarze, klawiszach i perkusji organizowane w ramach Bruk Festival 2012. Wojtek Pilichowski, jeden z najlepszych basistów w Polsce, odpowiada za nie.
Rozważam zmianę basu dedykowanego graczom praworęcznym na wersję leworęczną, przy czym głównym problemem jest konstrukcja główki podobna do Fender Precision. Jest to bas z 1991 roku, który mogę kupić za symboliczną kwotę, lecz obawiam się o możliwość uszkodzenia instrumentu.
Agnieszka Kural, znana jako Djatri, obroniła swój dyplom muzyczny w Katowicach, prezentując własne opracowania utworów Coltrane'a i Beatlesów. Wywiad z nią rzuca światło na wartość ćwiczeń, ulubione utwory i znaczenie jazzu dla muzyków.
Rozważając powrót do gry na basie po dziesięciu latach przerwy, postanowiłem kupić kompletny zestaw basowy, składając się zarówno z gitary, jak i małego wzmacniacza - idealnego do ciasnego pokoju i sporadycznego grania. Ostatecznym wyborem były zestawy Cort i Washburn dostępne na allegro.
Graj[mi]dół 2012 to pierwszy zgierski festiwal gitary basowej, który odbędzie się w dniach 30 VI - 1 VII 2012 roku. Program imprezy obejmuje warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Ścierańskiego, koncert, jam session, wystawę sprzętu basowego oraz inne atrakcje.
Autor dzieli się doświadczeniem dotyczącym problemów ze zwiększaniem szybkości grania na basie pomimo intensywnych ćwiczeń. Opisuje swoją frustrację brakiem postępów i bólem rąk, pytając o porady.
Michał, 17-letni basista, opowiada o swojej przygodzie z muzyką basową, począwszy od zbudowania własnego instrumentu, po zakup zestawu Kustoma DE300HD i paczki Marshalla MBC 410.
Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.
Po koncercie w zgierskim MOKu, miałem okazję przeprowadzić krótki wywiad z Wojtkiem Pilichowskim. Poruszyliśmy tematy jego obecnych projektów, przyszłych planów, a także powrotu kultowego Woobie Doobie.
Piotrek, znany jako Pewus06, dzieli się swoją pasją do muzyki, zaczynając od klawiszy, przez gitarę klasyczną, aż po bas. Swoją przygodę z basem zaczął w lipcu 2011, używając basu Mensfeld z aktywnymi pickupami, którego układ elektroniczny został odnowiony przez wujka elektronika.
Odkryłem fascynującą dyskusję na temat podejścia do teorii muzycznej, korzystając z niespodziewanej nocy bez snu. Zainspirowany wymianą poglądów na forum, podzieliłem się wnioskami na blogu, podkreślając wartość intuicji i naturalnego podejścia do muzyki.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Podczas poszukiwań dokumentów dla dzieci, autor przypadkowo odnalazł pamiątki z czasów komuny, w tym szczególne dokumenty muzyka wojskowego. Dokumenty te świadczą o nietypowej służbie wojskowej autora, który przez dwa lata zajmował się grą na basie, zamiast tradycyjnego treningu wojskowego.
Rozpoczęty niedawno muzyczny maraton z basem skłonił mnie do poszukiwania instrumentu, który spełniłby moje niemałe oczekiwania. Zależy mi na gitara basowej, która jest uniwersalna, ale też podkreśli indywidualność kobiety za instrumentem.
Autor przedstawia się jako nowy użytkownik forum pasjonatów basu, wyrażając swoją dotychczasową 'cichą miłość' do tego instrumentu i chęć rozpoczęcia przygody mimo braku wcześniejszego doświadczenia. Podkreśla zamiłowanie do ciężkich brzmień metali i prosi o rady dotyczące zakupu pierwszego basu, rozważając model ESP B-206.
Po dziesięciu latach przerwy znalazłem się w posiadaniu basu Flame CS 4 Elite Series 2000 i już na początku napotkałem na pewne techniczne trudności. Potrzebuję pomocy w naprawie potencjometru i regulacji gryfu.
Justyna, gitarzystka z kilkuletnim doświadczeniem, postanowiła odkryć świat basów. Poszukuje ona swojego pierwszego basu, jednak nie chce wydawać więcej niż 350zł, zastanawiając się, czy granie na nim dostarczy jej tyle samo radości, co słuchanie dolnych dźwięków.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z wymianą elektroniki w instrumencie basowym marki Cort GB99B na model z aktywnej elektroniki, odkrywając tym samym potencjał ukryty w swoim instrumencie. Dokonuje przemyśleń na temat tego, co lepiej wymienić na początku, aby uzyskać znaczącą różnicę w brzmieniu, oraz rozważa możliwość poszerzenia miejsca na elektronikę.
Autor posta, 15-letni miłośnik muzyki, rozważa zakup swojego pierwszego basu. Zebrał 700zł i zastanawia się nad modelem Cort Action Bass BK, jednocześnie martwiąc się o brak wzmacniacza i własne umiejętności.
Tekst omawia wykonanie utworu 'Oye como va' w wyjątkowym składzie zespołu, z naciskiem na solo basowe Roberto Rodrigueza. Wyraża również preferencję autorskiego stylu nad słynnym brzmieniem gitary Carlosa Santany oraz podkreśla wartość prostoty i ekspresji w muzyce.
Zastanawiasz się, czy granie na pustych strunach na basie to dobry pomysł? Sprawdź, dlaczego może to być kluczowe dla Twojego brzmienia.
Autor wyraża frustrację dotyczącą uszkodzonego pickupa w swojej gitarze basowej i rozważa zmianę na Seymour Duncan SSB-5. Rozważa także pickupy MM oraz dylemat wyboru między materiałem alnico a ceramicznym.
Basista z wieloletnim doświadczeniem w muzyce trashmetalowej doświadcza problemów z gubieniem rytmu po przejściu na lżejsze gatunki muzyczne. Zawodnik ten poszukuje porad i ćwiczeń, które pomogą mu odzyskać wewnętrzną precyzję rytmiczną.
Jako osoba dopiero zaczynająca przygodę z nagrywaniem basu zmagam się z problemem znikającego brzmienia w mixie. Pomimo optymalnych ustawień sprzętu, bas staje się niesłyszalny po dodaniu kolejnych ścieżek.