Gmr 6teczka nówka – w opisie link do próbek

Recenzuję gitarę basową Gmr, na którą czekałem ponad 3 miesiące. Jestem pod wrażeniem jej wyjątkowych cech, takich jak konstrukcja NTB, 35", wybór drewna oraz elektroniki Aguilar.

Oto gitara na którą czekałem ponad 3 miesiące. Oj długo trwało wybieranie
i w końcu gmr. Nie żałuje.Konstrukcja NTB, 35″. Na pokładzie Aguilar obp -3
,pickupy bassculture, switche to częstotliwość środka 800/400 oraz A/P.
Dodatkowo mam pushpulla w volumie który rozłącza cewki powodując ze
humbacker zmienia się w singla. Drewno skrzydła dół – jesion amerykański,
top topola, gryf klon z przekładkami mahoniowymi, podstrunnica to palisander
jakiś rzadko spotykany, to samo na pickupach. Mostek schaller, docelowo klucze
bedą chyba złote.

Dołaczam wstepne próbki dla zainteresowanych – bezpośrednio pod kompa (sorry
za errory ale mi się spieszyło) jak będę miał luza to nagram coś
więcej:

www.w365.wrzuta.pl/audio/2qXXbcD7R9p/gmr_probki1

1.Pasyw.

a.pasyw balans środek

b.pasyw gryf

c.pasyw mostek

2.aktyw balans środek

a.potki na zero

b.podbicie góry

c.podbicie środka 800Hz

d.podbicie środka 400Hz

3.aktyw gryf

a.potki na zero

b.podbicie góry

c.podbicie środka 800Hz

Zapomniałem o 400Hz

4.aktyw mostek

a.potki na zero

b.podbicie góry

c.podbicie środka 800Hz

d.podbicie środka 400Hz

Podziel się swoją opinią

32 komentarze

  1. Bardzo ładnie wygląda.

    Ale nie pasuje mi brzmienie – brakuje tu realnego, żywego dołu bez mulenia.
    Podoba mi się średnie pasmo i te przyjemne, nieco jazzbasowe plumkanie. Mam
    wrażenie, że preamp więcej pieprzy niż pomaga, bo o ile na pasywie jest
    nieźle, to na aktywie zaczyna niesamowicie mulić.

    Czy masz true bypass?

  2. A mnie się to kojarzy z granitem… takie skojarzenie , kumpel gitarzysta
    ś.p. ma podobne wiosło na nagrobku…

    Ale ja z innej bajki jestem.

    Brzmieniowo niestety tez nie leży, takim środkiem syntetycznym daje. ale
    całe szczęście każdy ma wybór i kupuje to co mu leży, więc jak leży
    gratuluje.

  3. Trv jest wtedy, gdy mając pasywne pickupy możesz grać bez bateryjki, a
    przełącznika active-pasive działa jak kill-słicz. Elektryk coś takiego mi
    machnął ostatnio w basie, ale ograniczają mnie aktywne pickupy i przy
    lekko przesterowanym sygnale push-pull natychmiast odcina sygnał :D.

  4. bratekr – co do True bypass to nie wiem ale chyba tak bo tylko balansem i
    głośnością operuje przy pasywie. Może lekko mulić z powodu ze przy
    nagrywaniu miałem gałkę basu delikatnie odkręconą , teraz się
    zorientowałem:/. A i w karcie dzwiękowej ma pustawiane jakieś filtry
    przestrzenne , bassu bla bla , może tez to pieprzyć, bo u mnie nie muli.

    mariotd – dałem 4300zł, ale w ramach endorsementu (tu ukłony w stronę Pana
    Romana), normalnie kosztowałby dużo, dużo więcej.

  5. Kur*a mać. PIĘKNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    Na dodatek cudownie brzmi. Nie no, zrobiłeś mi zajebistego smaka na GMRa.

    Ile dałeś za niego?

    E: 4300 na endorsie…. o.O gratuluję Ci jeszcze raz.

  6. A ja lubię takie brzmienie 😀 Fajnie warczy. Problem jest tylko z nagraniem –
    jakaś redukcja szumów, kompresja czy ki fiut tam się odbywa 😉

    Wiosło generalnie fajowe. Gratki 😀

  7. No taka Fodera trochę – muli w dole, środek dziwny… Ciekawe, jak by się
    sprawdził na innych pikapach…

  8. W nagraniu użyłem TYLKO lekkiej redukcji szumów. Wtyczka dośc dobra. Ale
    niedużo. Mp3 też swoje zrobi zawsze:/

  9. Jedyne co mi się z tego podobało to to od 0:57 ale i tak bez fajerwerków:(
    Brak mi w tym wszystkim kopa i wyrazu.. Czasem jedynie fajna lepka górka ale
    też jakby przycięta. Wygląd tak, brzmienie nie.

  10. @sernik: Za dużo przycisków i pokręteł 🙁

    No i brzmienie dosyć nieszczególne.

    zgadzam się. Osobiście nie uznaję więcej niż 4 ale tylko moje widzimisie
    🙂

    bardzo ładny bas, gratulacje 🙂

  11. Karta dźwiękowa jest zintegrowana , do słuchania dobra ale do nagrywania nie
    najlepsza. Z tego co udało mi się wysłuchać to wiele innych nagrań na
    forum ta metodą , nawet z dobrymi basami było dużo gorszych – więc jestem
    dobrej myśli i sądzę że na Taurusie będzie rwać jaja (u Romka na jakimś
    fenderze rwało).

    A no i w sumie nagrywałem pod multiefektem z puszczonym bypassem który nie
    jest true, będę musiał spróbować z pominięciem tego czegoś i dodatkowo
    uruchomić uśpione sb live w kompie. No i niestety ale chyba mam już taki
    trochę mulący sposób gry wyrobiony przez lata samonauki. Musze się tego
    przyzwyczajenia pozbyć i grać palcami troszkę bardziej prostopadle do
    korpusu, bo wtedy fajniej się odzywa i jest mniej muła. Pokombinuje jeszcze z
    tym sb live, bo ta zintegrowana karta zawsze trochę bardziej muliła przy
    nagraniach niż sb. Minusem jest to ze mam teraz głośniki na których tego
    mulenia nie słychać:/. Tak więc czynników mulących może być sporo i nie
    można ich nie brać pod uwagę przy ocenie brzmienia. Liczyłem się z tym,
    że będą głosy negatywne ale ludzie to jest puszczone w linię pod średniej
    jakości kartę!;).

    Co do gałek , jeden ruch i ich nie ma w brzmieniu, a wizualnie wole jednak jak
    jest „nasrane” regulatorami :). Ale co kto lubi.

  12. rewelacja. Dokładnie takie brzmienie mi się podoba, ino rzeczywiście
    nagranie słabe. Może bym sobie taką piąteczkę sprawił, świetnie dobrane
    drewna! jednak ja wolałbym plastikowe przystawki… kurczę szkoda, że nie
    jestem tak znany żeby ze mną praktykować endorsment… może mi odsprzedasz
    😀

  13. Nie wiem co wam w brzmieniu przeszkadza, jest bardzo fajne. Wygląd też
    świetny.

  14. Wybrałeś IMHO jeden z najgorszych mostow jakie sa dostepne na rynku ale bas
    śliczny.

  15. Manualnie mostek jest taki sobie – to przyznam, ale idzie się przyzwyczaic.
    Brzmieniowo to nie mam porównania.

  16. Ogólnie ten most to taka zabawka z klocków lego. Dobry most powinien być
    masywny i zawierać jak najmniej ruchomych elementów. Wtedy lepiej przenosi
    drgania i nic się nie rozkręci po czasie. Jestem pewien, że odczułbyś
    dużą różnicę jakbyś wymienił to na choćby no-name mosiężny most typu
    „A” (lub np coś takiego jak tu:
    http://www.bestbassgear.com/hipshot-a-style-bass-bridges.htm ). Polecam się
    zastanowić bo skoro takie delikatne brzmienie (jak dla mnie bez jaj) ci
    odpowiada to jest to jedyna rzecz, którą bym w tym basie wymienił razem z
    siodłem z plastiku na mosiądz. Siodełko też jest ważne- przy mosiężnym
    brzmienie pustych strun jest niemal identyczne jak to na progach w
    przeciwieństwie do plastiku, kości czy grafitu.

  17. I tak źle:) Nie widzę zastosowania poza estetycznym. Można pokusić się o
    coś takiego w bezprogowcu ale w basie progowym nie ma to najmniejszego sensu.

  18. Podobno dzięki hebanowemu siodełku struny są bardziej miękkie. A co do
    brzmienia między pustą struną a opartą na progu nie słyszę jakościowo
    różnicy. Pusta brzmi nawet lepiej bym powiedział. Co do mostka , tu może
    rzeczywiście trzeba by uderzyć, bo trochę manualnie męczy.

  19. @wertey: PA co do brzmienia między pustą struną a opartą na progu nie słyszę jakościowo różnicy. Pusta brzmi nawet lepiej bym powiedział.

    A chodzi o to, żeby brzmiała tak samo, a nie lepiej czy gorzej. 🙂

  20. Otóż to:) Niestety progi z hebanu szybko poszłyby w drzazgi;) Posłuchaj
    szarpiąc choćby pustą strunę A i 5 próg struny E. Jest wyraźna różnica.
    Mosiądz w siodle zniweluje ci to w powiedzmy 95% 🙂

  21. MrPpaBear – lepszym porównaniem będzie posłuchanie
    pierwszego progu na którejś strunie i jej pustej wersji.

    Między piątym progiem, a pustą struna zawsze będą różnice, ze względu
    na różnicę w długości struny i jej grubości – nawet przy mosiężnym
    siodełku. 🙂

  22. Tylko ze ten hipshot nie jest 3d z tego co widzę, a schaller jest i stąd tyle
    części. Poza tym Fender też nie kładzie masywnych monolitowych mostków do
    swoich gitar a brzmią wg powszechnej opinii.

  23. Miałem początkowo ten sam most co Ty –
    http://www.nexus-guitars.com/bmgomdzabbar.html

    Wymieniłem go prędko na ABM – różnica jest dosyć duża – instrument
    zyskał sporo na dynamice. Ten schaller nie jest najlepszym patentem – w
    zasadzie to lubią go tylko lutnicy – bo mogą szybko korygować dowolnie
    rozstaw strun (zwłaszcza gdy konstrukcyjnie poszło coś nie halo ;).

    Fendery też brzmią lepiej gdy założy się masywny most i to jest bardzo
    powszechna praktyka 😉

    Po co Ci regulacja rozstawu strun?

    Ten most miałem też we customowym fretlesie Mayo – niestety raczej działał
    jak tłumik niż element, który przekazuje drgania na deskę 😉 Do Mayo nie
    miałem jednak takiego sentymentu – więc nic nie wymieniałem – sprzedałem
    całość 😉

  24. No tak ale pomyśl teraz po co ci to całe 3d? Zmieniasz ustawienie co jakiś
    czas? bo myślę, że ustawiłeś i grasz w jednej pozycji. A teraz wyobraź
    sobie, że za cenę znacznie mniejszą kupisz lepszy most z takim rozstawem jak
    sobie ustawiłeś:) Shallery 3d to bajer i w mojej opinii pomyłka. Fendery jak
    najbardziej robią mosty mniej skomplikowane, przez co bardziej skuteczne:)
    Mało tego, dla wielu Fender brzmi i wygląda tak jak powinien bo tego się
    nauczyli przez lata słuchania muzyki i oglądania klipów na mtv/youtube
    bądź koncertów. Osobiście nie kupiłbym Fender bo od razu musiałbym
    ociosać mu okropną główkę, zdjąć przepaskudną maskownicę no i
    wymienić most na badassa i siodło na mosiądz:)

    Edit: No i Solartron mnie ubiegł 😀

  25. Solartron a musiałeś wiercić czy pasowały dziury? No i gdzie można dostać
    jakiś mostek do 6 , z tych co mówicie?

    Zrobiłem tak że wszystkie śrubki w mostku dokręciłem na maksa jak mogłem.
    Gitarka dostała puncha, trochę się też rozjaśniła i mruczy jeszcze
    bardziej mrucząco. Dzięki za wasze sugestię :).

  26. GMR swego czasu montował swietne ,masywne mosty firmy ETS w swoich basach
    (może uda ci się wymienic bez dopłat..)

    Ja z początku miałem u siebie shallera 3-D który miał tendencję do
    rozregulowywania się ,wymieniłem na 2000 tez się zawiodłem po wymianie na
    ABMa różnica w brzmieniu była spora.

Możliwość komentowania została wyłączona.