Mayo kopia Spectora próbki

Przedstawiam próbki brzmienia mojego starych basu Mayo, inspirowanego Spector, wyposażonego w osprzęt Schaller, preamp MEC i pickupy PJ. Nagrania pokazują różnorodność ustawień brzmienia, od czystego po przesterowany.

www.img39.imageshack.us/img39/2311/mayoigmr.jpg

Próbki brzmienia mojego starego, spectorowatego Mayo ( ten po lewej na zdj. ).
Osprzęt Schaller, preamp MEC, pickupy PJ nie powiem jakiej marki, jestem
ciekaw czy się domyślicie.

Nagrywane na szybko i bez feelingu, wybaczcie 🙂 Oprócz ostatniej próbki,
czyste brzmienie basu bez obróbki.

1. Groove z Funky Monks blend 50-50, Bas podbity, Góra sciągnięta

2. Groove z Funky Monks przetwornik sam P, Bas podbity, Góra sciągnięta

3. Groove z Funky Monks blend 50-50, korekcja wyłączona

4. Motyw z Blackeyed Blonde Slap blend 50-50, Bas podbity, Góra
sciągnięta

5. Młyn Dobry Pilich Slap, blend obydwa pickupy ale więcej J, Bas
podbity, Góra sciągnięta

6. Sunshine of Your Love kostką, blend środek, Bas podbity, Góra
sciągnięta

7. Sunshine of Your Love kostką, blend na P, Bas podbity, Góra
sciągnięta

8. Sunshine of Your Love kostką, blend obydwa pickupy ale więcej J, Bas
podbity, Góra sciągnięta.

9. Motyw z przesterem, ustawienia neutralne. Przester nie powiem z kąd też
jestem ciekaw czy się domyślicie

www.w829.wrzuta.pl/audio/6BlhN2zgent/chameleon

Nagrane bez korekcji z preampu, czyste brzmienie z pickapów, blend 50-50

Podziel się swoją opinią

52 komentarze

  1. Cóż, na początku nie dałem zdjęcia, teraz rzeczywiście widać to na
    pierwszy rzut oka. 🙂

  2. jak dla mnie trochę za mało górki 😉 ale ogólnie brzmi zacnie.

    mój faworyt tutaj to numer 5 i 8, pewnie dlatego że nie przepadam za soundem
    precla, 100 razy bardziej wolę Jazza 😉

    co do przestera… Zoom B2?:P nie ograłem zbyt wiele więc ciężko mi
    powiedzieć 😉

  3. nie wiem jak brzmi bas bo słyszę głównie preamp… mam wrażenie jakby na
    słyszalnym paśmie siedziały elektroniczne robale, jadły dźwięk i
    wydalały jakiś fabryczny piksel – tak bym to określił, trochę jeszcze
    struny przeszkadzają (dość stare, nie?) więc jeśli mam wskazać na coś
    sensownego to pierwsza próbka z kostką brzmi po prostu jak zwykły bas na
    zjechanych strunach, reszta naprawdę bardzo topornie, krótko i bez wyrazu

  4. Jak mówisz że preamp przeszkadza to postaram się dzisiaj jeszcze nagrać
    coś bez niego.

  5. brzmi nieco pustawo jak lakland na bartkach wiec przypuszczam ze to bartki,
    mało srodka jak dla mnie, i góra sztuczna tylk oz preampu bo sam bas jej może
    nie mieć ale fajny potezny dolny srodek. Myśle, że ma spore szanse się
    przebic ale ja się nie znam

  6. Ze sztuczną górą się zgadzam, ale to raczej pickupy, bo na żadnej z
    próbek nie podbijałem góry na preampie. 🙂

  7. Mam pytanko… Czym nagrywasz bass? 😉 Bo ja bym chciał swoją Yamaha BBG5
    zaprezentować, a nie mam czym nagrać ;P

  8. Bass -> Zoom B2 (bez żadnych efektów ani symulacji) wyjście słuchawkowe
    -> line in Macbooka

    Jeśli chodzi o programy to używam Garageband ( za darmo z każdym komputerem
    Mac ) albo Reaper który istnieje na wielu platformach (Windows, Mac etc.) i
    którego darmowe demo jest nielimitowane ani w czasie ani w funkcjach, czyli
    możesz go używać za darmo ile chcesz. Polecam.

    http://www.reaper.fm/download.php

  9. Jak widać na zdj. kształt zarówno korpusu jak i główki tego Mayo jest
    prawie identyczny jak w spectorach. Z resztą pickupy EMG w układzie PJ to
    też rozwiązanie typowe dla Spectora.

  10. O Darks fajnie że jesteś, napisałbyś coś o tym basie bo sam nie wszystko
    wiem np. jakie przeróbki były robione, czy był to model na zamówienie czy
    seryjny itd. 🙂

  11. Ten fioletowy to GMR którego kupiłem na necie za 350zł, oczywiście skusił
    mnie kolor. Osprzęt Schaller, pickupy EMG Select. Ma zbyt wysoko struny i
    niewiele da się z tym zrobić bez pomocy lutnika (ustawienie gryfu i mostka
    nie wystarczyło). Siodełko też jest do niczego.

  12. O kur*a ja myślałem,że ten fiolet to niby kopia Spectora (dlatego się
    pytałem o podobieństwo)a sam Spector jest obok:D

  13. brzmi poprawnie, tyle mogę powiedzieć, kaszany nie ma, jakiegoś odjazdu też
    nie, bas jak bas 🙂

  14. Ja pierdziele, a jest jakiś bas który nie brzmi jak bas? Każdy bas ma
    minimalne różnice w brzmieniu. Mi akurat Spector z*ebiście się podoba
    wizualnie i brzmieniowo, szkoda że takie drogie są tylko 😛

    PS : Yamsha, masz zajebiste poczucie grooveu, mogę tego słuchać 10 razy pod
    rząd :]

  15. brzmi fajnie i tłusto na pewno świetnie się zgra z zespołem. mam wrażenie
    jakby się z niego wyrywało brzmienie a on się tylko troszkę odzywał 🙂
    fajnie gada

  16. co do samego nagrania… o ile sam podkladzik jeszcze ujdzie to partia
    melodyczna no coz 🙂 klik się klania jakiś albo nie pij tyle nie wiem 🙂

  17. ale tu nie ma co uwazac:)… tak zwyczajnie jest 🙂 serio nie slyszysz tego ?
    szczegolnie te przeskoki w tak około 3/4 frazy ( nie zawsze )

  18. No chyba łapię o co chodzi, rzeczywiście jest to delikatny moment
    (przynajmniej dla mnie). 🙁

    Grania z klikiem nigdy za wiele. 🙂

  19. No właśnie trzeba pisać co jest nie tak, to jest konstruktywne, i na pewno
    się z tego powodu na nikogo nie obrażę.

  20. Yamsha – nie jest aż tak źle z czasem choć oczywiście mogło by być
    troszkę lepiej – koledzy mocno przesadają bębny są tak cicho, źe każda
    nierówność wychodzi, ale słyszałem gorsze wykony Cameleona

    Panowie jak już jesteście tacy świetni timeowo to proszę napisać koledze w
    nutkach które nuty dokładnie są krzywo i w którą stronę…

    Poza tym pamiętajcie że oryginał był delikatnie podswingowany a tutaj mamy
    automat perkusyjny kwantyzowany do ósemki…

    Dodatkowo posłuchajcie head Hunters na początku i na końcu Cameleona…
    tempo poszło chłopakom ładnych parę kresek do przodu…

    Co do brzmienia bass brzmi lepiej niż większość współcześnie
    produkowanych Spectorów

    wywal preamp wymień mostek i pickupy i będzie dobry basik.

  21. Dzięki 🙂 , co do wymiany tych rzeczy to w sumie chętnie bym tak zrobił ale
    nie wiem czy warto jeszcze inwestować w ten basik czy zbierać raczej na
    następny (jakiś Jazz Bass by się przydał).

  22. @Alfik: Panowie jak już jesteście tacy świetni timeowo to proszę napisać koledze w nutkach które nuty dokładnie są krzywo i w którą stronę…

    Prawie śmieszne 😀 Zwłaszcza, że wykonawca napisał, że faktycznie leci co
    nie co. Nikt z nas nie twierdził, że jest tragedia. Po prostu nieco pływa.
    Głównie w temacie, głównie szesnastki na koniec 2 taktu tematu i początek
    3 taktu. Za każdym razem nieco inaczej. Teraz piszę z głowy, bo w pracy mam
    odciętą wrzutę. Wiadomo o co chodzi chyba 😉

    Rozumiem, że to miało być coś w stylu „widzicie ziarnko piasku w oku kolegi
    a w swoim nie widzicie belki”. Nie miałem takich intencji. Nie chciałem się
    przywalić, zwłaszcza, że wątek jest o brzmieniu. Ale skoro kolega
    wcześniej wyskoczył, to potwierdziłem 😉

  23. Ludziska spokojnie – każdy z nas sadzi babole po to jest ćwiczenie aby było
    ich mniej, tylko, że część tych próbek nagrywa się na szybko nie jako
    popis tylko aby właśnie sprawdzić sound – a Yamsha na tle „coponiektórych
    próbkarzy” nie wypada wcale tak blado.

    Pozzdrawiam i no offence

  24. Tak na koniec, bo nie chcę tu koledze w wątku OTów strzelać – nawet nie
    wiesz Alfik, jak się boję, ile będę mieć teraz przed sobą pracy, jak po
    ponad 10 latach przerwy znowu kupię instrument i zacznę kaszanić. Próbek
    chyba z rok nie wstawię, bo do poziomu Yamsha wcześniej pewnie nie dociągnę
    (chodzi mi tylko o timing – bo reszta to w ogóle będzie dramat) 😀 Że też
    mnie znowu na stare lata zebrało 😉

Możliwość komentowania została wyłączona.