Historia zakupu tub przez orkiestrę, który okazał się mało trafiony z powodu decyzji kapelmistrza, ignorującego sugestie muzyków. Zderzenie preferencji estetycznych z praktycznymi potrzebami użytkowników.
Autorka dzieli się swoimi wspomnieniami związanych z grą na basie, zarówno z koncertów, jak i niezwykłych miejsc, które odwiedziła dzięki swojej pasji.
Dawid Daszkiewicz-Dąbrowski, znany z pracy w Płockiej Orkiestrze Symfonicznej i jako nauczyciel, dzieli się szczegółami swojego prywatnego zestawu instrumentów. Od basu po fagot, oto co znajdziemy w kolekcji tego wszechstronnego muzyka.
Autor dyskutuje o strunach do kontrabasu, koncentrując się głównie na strunie „c” oraz na różnicach między strunami Pirastro Flexocore solowymi a orkiestrowymi. Wyraża preferencje dla strun solowych i podkreśla ich odpowiedniość do basów z menzurą powyżej 105 cm.
Grześ opowiada o swojej 15-letniej przygodzie z basem, zaczynając od przeróbki Lotosa, przez orkiestrę dętą w armii, aż do powrotu do hobby z Cortem C4.
Autor opowiada o swoim doświadczonym i urozmaiconym muzycznie życiu, które obejmuje grę na gitarze basowej i tubie w różnorodnych zespołach i okolicznościach. Wspomina o swoich występach, od małych kameralnych składów po dixieland i zespoły dęte, podkreślając swoją uniwersalność i ciągłą pasję do muzyki.
Artykuł odkrywa fascynujący świat współistnienia basu i instrumentów dętych. Autor dzieli się doświadczeniami dotyczącymi strojenia, brzmienia oraz zasad transponowania tonacji.
Tekst opowiada o nostalgicznym powrocie do czasów służby wojskowej autora, spędzonych w Orkiestrze Garnizonowej. Zawiera opis codzienności wojskowej orkiestry oraz wspomnienia związane z kolekcją fotografii, które dokumentują życie muzyczne w późnym PRL-u.
Artykuł analizuje oczekiwania wobec basistów, szczególnie w kontekście big-bandów i orkiestr rozrywkowych, oraz podkreśla znaczenie technicznego opanowania instrumentu, wiedzy teoretycznej, poczucia rytmu i umiejętności czytania nut.
Opis koncertu w Filharmonii, na którym orkiestra grała poniżej oczekiwań, a publiczność zachowywała się nietypowo. Autor doradza wybieranie się na inne rodzaje koncertów oraz opisuje, jak spędził ten czas ze swoim psem, Fadorkiem, słuchając jazzu i czytając książkę.
Autor dzieli się nostalgicznych wspomnieniami o karnawale, muzyce i zmiennych czasach, zaczynających się od lat komunizmu aż po współczesność. Opisuje zmiany w polskim społeczeństwie oraz osobiste przemyślenia na temat kultury i muzyki.
Artykuł porusza problematykę aranżacji muzycznych, szczególnie w kontekście pracy basistów i ich interakcji z aranżerami. Autor dzieli się własnymi doświadczeniami, wskazując na typowe błędy aranżerów i sugerując lepsze podejście do tworzenia partii basu.
Zastanawiam się nad motywacjami, które napędzają muzyków do grania. W moim przypadku, początkowa chęć imponowania szybko przekształciła się w uzależnienie od grania i związanej z tym atmosfery, co potwierdza, że w większości gramy dla własnej przyjemności.
Wspomnienia z występu orkiestry Elektrowni "TURÓW" w Lubomierzu obok Filharmonii Dolnośląskiej podczas Festiwalu Polskich Filmów Komediowych. Wyznania basisty o wartości grania w orkiestrze, dyscyplinie i zdobywaniu umiejętności nieocenionych w zawodzie muzyka.
Autor podzielił się osobistymi wspomnieniami z czasów, kiedy jako konferansjer orkiestry, w której grał, 'przypinał łatki' kolegom i radził sobie z publiką. Historie te mają swoje źródło w czasach reaktywacji orkiestry jako części Filharmonii, obejmującej zarówno orkiestrę symfoniczną, jak i zespoły kameralne.
Opowieść o perkusiście, który będąc na służbie w wojskowej orkiestrze, przeżył niezwykłą przygodę. Zniknął po imprezie i odnalazł się w Gdyni bez paszportu, płaszcza i czapki.
Autor dzieli się osobistymi przeżyciami związanymi z muzykowaniem na tubie i basie, przytaczając przykłady humorystycznych i mniejszych konfliktów z innymi muzykami. Wśród opowieści znajduje się również przeprosiny dla tych, którzy mogli poczuć się urażeni jego wcześniejszymi wpisami.
Autor dzieli się swoimi wspomnieniami z czasów służby w wojskowej orkiestrze. Opisuje humorystycznie swoje doświadczenia, struktury zarobków oraz unikanie egzaminu podoficerskiego.
Autor dzieli się swoją podróżą muzyczną, rozpoczynając od gry na gitarze, przez porzucenie instrumentu, aż do odkrycia pasji do kontrabasu. Podkreśla również problemy związane z kształceniem muzycznym, takie jak brak umiejętności gry w zespole i ograniczone podejście do muzyki.
W artykule opisuję niezwykłą historię przyjaźni, która rozpoczęła się od przypadkowego spotkania dwóch muzyków w wojsku. Wspólna pasja do muzyki sprawiła, że ich drogi zawodowe po latach zeszły się ponownie w filharmonii, gdzie dziś obaj są cenionymi muzykami.
Autor wspomina niezwykłe danie serwowane w wojsku - groch z kapustą. Opisuje zarówno jego wyjątkowy smak, jak i pewne zabawne konsekwencje spożywania.
Autor dzieli się swoimi nostalgijnymi wspomnieniami dotyczącymi lat spędzonych na graniu. Opowiada o niezapomnianych, pełnych przygód wyjazdach muzycznych, w tym o improwizowanym koncercie w Czechosłowacji, który zakończył się nieoczekiwanymi profitami.
Podzieliłem się kilkoma komicznymi i lekko niepokojącymi wspomnieniami z mojej służby w orkiestrze wojskowej. Od zagubionego elewa spać w szafie z instrumentami po pikantne próby kabaretowe oficerów.
Odwiedziłem urodziny kolegi-muzyka, na których zgromadzili się multiinstrumentaliści z różnorodnym muzycznym doświadczeniem. Okazało się, że prawdziwy talent nie zna ograniczeń instrumentów, a historie z służby w orkiestrze wojskowej ujawniają niezwykłą elastyczność i umiejętności tych artystów.
Marleaux Contra to bas, który wyróżnia się nie tylko wyjątkową jakością wykonania, ale też oryginalnym designem inspirowanym sekcją smyczkową. Czy jednak jego wysoka cena jest uzasadniona?