baloonbass.
Odkryłem najdziwniejszy bas na świecie, zbudowany z balonów. Chociaż jego brzmienie pozostawia wiele do życzenia, sam pomysł jest fascynujący.
Wprowadzenie do Basoofka_NETWitaj w sekcie basowych maniaków! Basoofka_NET to Twój przewodnik po niskich tonach, miejscem, gdzie bas ma głos ostateczny. Jeśli pasjonujesz się brzmieniami basowymi, szukasz informacji o najnowszym sprzęcie, chcesz nauczyć się nowych technik gry, czy po prostu uwielbiasz czytać wywiady z Twoimi basowymi idolami – dobrze trafiłeś!Co znajdziesz w Basoofka_NET?Recenzje basów elektrycznych, akustycznych i sprzętu niezbędnego każdemu basiście.Poradniki technik gry na basie, które podniosą Twój skill na wyższy poziom.Wywiady z wybitnymi basistami z całego świata.Artykuły na temat historii basu i jego roli w muzyce współczesnej i dawnej.Definicja basuBas to nie tylko instrument. To fundament każdej kompozycji, serce rytmu który niósł przez pokolenia joy do naszych uszu. Rezonujące, niskie tony, które czasem czujemy więcej niż słyszymy, mają moc, by prowadzić, inspirować i łączyć muzyków i słuchaczy. W Basoofka_NET celebrujemy to, co w basie najlepsze. Dział Basoofka_NET to miejsce, w którym skupiamy całą wiedzę na temat basu – od recenzji sprzętu basowego po wywiady z ikonami basu. Znajdziesz tu wszystko, co potrzebne, by zgłębić tajniki gry na basie.
Odkryłem najdziwniejszy bas na świecie, zbudowany z balonów. Chociaż jego brzmienie pozostawia wiele do życzenia, sam pomysł jest fascynujący.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wyboru idealnych strun do gry w stylu funk, wyznaczając budżet na poziomie 200zł. Zwraca się z prośbą do czytelników o poradę dotyczącą strun, które są zarówno gładkie, jak i szczupłe, idealne do swojego stylu gry.
Dzięki otrzymanemu od znajomego głośnikowi basowemu Celestion 18 cali, rozważam budowę własnej paczki basowej. Zmagam się z pytaniem, jak dobrać dodatkowy głośnik i zwrotnicę, aby system był dwudrożny i jak najlepiej oddawał dźwięk mojego basu.
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.
Zrecenzowałem nowy album COMA - 'Zaprzepaszczone Siły Wielkiej Armii Świętych Znaków” i jestem pod olbrzymim wrażeniem. Mimo pewnej patetyczności i braku muzycznych odkryć, album ma w sobie coś niezwykłego, co trzyma mnie przy słuchawkach już trzeci dzień.
Niedawno nabyłem używane combo LDM VBA 160 i napotkałem na problem z niecodziennym dźwiękiem emitowanym przez głośnik Eminence. Nie jestem pewien, czy to wina wymienionego głośnika, wadliwie wykonanej instalacji, samego combo, mojego basu, czy też mojej niewiedzy.
Chcąc wybrać bas i wzmacniacz w cenie 1500-1700 zł, mamy kilka interesujących opcji na rynku, w tym modele od Washburn i Cort. Gitarzysta z pewnym doświadczeniem szuka sprzętu pasującego do stylów takich jak postpunk, nowa fala czy indie.
Rozważamy różne metody odświeżenia basu Climax Witkowski /Biliński, w tym usunięcie lakieru i wymianę części. Zastanawiamy się nad drewnem, z którego wykonany jest instrument, oraz nad jego potencjalną zmianą brzmienia.
WOLFMANGLER, niegdyś znana jako kapela 'country doom', prezentuje unikalne nagrania, w tym reinterpretację Edvarda Griega 'Ases Tod' oraz utwór zainspirowany H.P. Lovecraftem 'Star-Winds'. Oprócz tego ujawniam światu także jeden utwór z projektu DEAD RAVEN CHOIR, cover Cohena 'First We Take Manhattan'.
Autor wyraża swoje rozczarowanie i prośbę o pomoc po miesiącu niesatysfakcjonującej gry na nowo zakupionym basie. Pyta o porady, jak zacząć efektywnie uczyć się gry na tym instrumencie.
Autor opisuje w humorystyczny sposób, jak różnie partnerzy mogą reagować na zamiłowanie swoich drugich połówek do gitary basowej. Od zazdrości po pełną akceptację, każda reakcja jest unikalna.
Autor wypowiada zamiar przejścia z gry na klasycznej gitarze na bas oraz prosi o opinie na temat gitary basowej Cort Action Bass. Dodatkowo pyta o różnicę między elektroniką pasywną a aktywną.
Przyjaciółka podesłała mi kilka żartów o basistach. Zaskoczenie i śmiech gwarantowany.
Czytanie nut to kluczowa umiejętność dla każdego muzyka, umożliwiająca dokładne odtwarzanie i tworzenie muzyki. Ten poradnik pomoże Ci zrozumieć podstawy zapisu nutowego i przyspieszy Twoją naukę.
Autor omówił swoje doświadczenia z basem marki SX model SJB62-3TS, poruszając tematykę jakości wykonania oraz swoje spostrzeżenia odnośnie możliwej wspólnej linii produkcyjnej z innym popularnym producentem. Podziel się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi czyszczenia kieszeni gryfu z lakieru.
Omawiam swoje doświadczenie w przesiadce z tradycyjnego zestawu head+paczka na sam preamp z uwagi na brak potrzeby przemieszczania sprzętu i preferencje akustyczne. Rozważam zakup preampa ze względu na jego funkcjonalność głównie jako EQ i pytam o polecenia sprzętu w budżecie około 1k zł.
Tekst omawia złożoność komunikacji internetowej, podkreślając wagę użycia wskazówek językowych dla lepszego zrozumienia intencji autora. Zabawne anegdoty o basistach służą jako przykład humoru branżowego.
HATHOR Substance to linia seryjnie produkowanych humbuckerów do basówek, zawierająca dwie serie: Substance Linear i Substance Quasar, oferujące unikalne możliwości konfiguracji brzmienia.
W swoim eksperymencie z wzmocnieniami do basu, autor odkrywa, że kombinacja Darkglassa Microtubes 900 z innym sprzętem nie daje efektów oczekiwanych ze względu na klasę D. Znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie lepiej sprawdziło się w praktyce.
Artykuł przedstawia serię żartów skierowanych do basistów, wyrażających lekko przerysowane stereotypy i humorystyczne spostrzeżenia na temat grania na basie oraz interakcji z innymi muzykami.
Zbiór dowcipów związanych z muzykami, w szczególności basistami, które słyszałem od przyjaciół. Opowiadają o przygodach studenta biologii, dowcipach z pogranicza muzyki oraz typowych stereotypach dotyczących basistów.
Opisuję moje doświadczenia z korzystania z wikiloops.com, serwisu umożliwiającego jamowanie online z muzykami z całego świata. Dzięki niemu, moje umiejętności gry na basie znacznie się poprawiły.
Autor, będący klawiszowcem zmuszonym do gry na basie, opisuje swoje doświadczenia z bólem dłoni i przedramienia podczas gry na tym instrumencie. Rozważa przyczyny, w tym możliwość urazu ścięgien, oraz rozważa zakup miękkiej gitary basowej marki Fender za 1300zł.
Opisuję swoje doświadczenia z Trace Elliot Twin Valve, pełnolampowym wzmacniaczem o mocy 115W. Jego prostota, jakość wykonania oraz specyficzne, czarujące brzmienie sprawiają, że jest to sprzęt wymagający, ale dający wiele satysfakcji.
Recenzja basu Warwick German Pro Series Corvette ujawnia, dlaczego gitary z tej serii są tak cenione przez basistów. Dzięki rzetelnej produkcji w Niemczech i wyjątkowej dbałości o detale, instrument ten wyróżnia się na tle innych.
W artykule poruszony został temat wyzwań zakupowych sprzętu basowego w niskich cenach na allegro/olx, rozbijając stereotyp, że dobra jakość wymaga ogromnych nakładów finansowych. Zestawienie obejmuje instrumenty i wzmacniacze, które dostarczą solidnej jakości dźwięk w budżecie do 1200 zł.
Rozpoczynając swoją przygodę z basem, postawiłem sobie za cel znalezienie idealnego instrumentu do nauki od zera. Z ograniczonym budżetem i preferencjami muzycznymi skierowanymi głównie na metal, ale otwartym na różnorodność gatunków, wyruszyłem na poszukiwania.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat obciążenia nadmiarem sprzętu muzycznego i rozważa przesiadkę na bardziej minimalistyczne podejście. Problemem staje się przestrzeń, unikatowość posiadanych przedmiotów oraz niepewność związana z przyszłym ich użytkowaniem.
HATHOR Pickups to europejski lider w produkcji pickapów gitarowych i basowych, oferujący produkty wysokiej jakości z różnorodnością brzmień. Firma, bazująca w Krakowie, dostarcza swoje produkty na cały świat, oferując personalizację dźwięku dzięki technologiom takim jak cięcie CNC czy grawerowanie laserem.
Rozważając zakup Jazz Bassa w cenie do około 2000 zł, stanąłem przed dylematem: postawić na sprawdzoną markę jak Fender Mex, dostępną już za 1800 zł, czy skusić się na japońskie kopie takie jak Aria czy Greco, cenione za jakość, ale często droższe. Rozważamy tu także opcję zakupu nowej basówki Tokai Tjb70 za 1900 zł, balansując między jakością a sentymentem do marki Fender.
Szukając nowego zestawu basowego w przedziale cenowym 2500-3000zł, autor zastanawia się, czy taka inwestycja ma sens grając głównie w domu. Aktualny sprzęt to Spector Legend Classic 4, Yamaha BBN5II, oraz Hughes&Kettner BK 100 z efektami Boss.
Jako początkujący basista w świecie metalu, zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych muzyków o pomoc w wyborze basu marki Warwick. Muzyka, którą tworzymy, jest bardzo eksperymentalna i nowoczesna, przy czym wykorzystujemy do grania niestandardowe podejście do dźwięku.
W poszukiwaniu ekonomicznej alternatywy dla swojego głównego instrumentu, autor zdecydował się na zakup basu SX SJB62-3TS, borykającego się jednak z licznymi wadami fabrycznymi. Opowiada o całej procedurze naprawczej oraz niepokojących podobieństwach do produktów marki Harley Benton.
Przygoda z basem to nie tylko muzyka, ale i poszukiwanie idealnego instrumentu. Nasz czytelnik szuka basu o wyrazistym brzmieniu, który sprawdzi się w różnych gatunkach - czy to coś z rodzaju Rickenbacker, Jazz Bass?
Squier Katana to unikatowy bas produkowany przez Fender w latach 1985-1987, który z założenia miał podbić serca fanów heavy metalu. Krótki okres produkcji i nietypowy design sprawiają, że model ten jest obecnie rzadkim znaleziskiem.
Graj[mi]dół to wydarzenie łączące młodość z doświadczeniem, na którym prowadzącymi będą Paweł Wszołek oraz Krzysztof Ścierański. Odbędzie się w Miejskim Ośrodku Kultury w Zgierzu w dniach 25-26 czerwca 2016, oferując warsztaty basowe, koncerty i bezpłatny wstęp.
Niniejszy tekst porusza tematykę poszukiwań uniwersalnego basu, który sprawdzi się zarówno w szybkich funkowych, jak i wolnych kompozycjach. Autor rozważa wymianę swojego Fendera Marcus Miller IV na model Marcus Miller M7, zastanawiając się nad charakterystyką brzmienia i komfortem gry.
Autor poszukuje basu do nauki gry, głównie w gatunkach rock i metal, z budżetem 1000 zł. Autor rozważa kilka opcji, w tym modele Ibanez, Yamaha, Squier, ESP LTD, Warwick Rockbass i Fender Squier, dostępne na OLX i Allegro.
Autor zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze basówki, jako gitarzysta szuka instrumentu do 2 tys. zł, który łatwo się gra na tle różnych gatunków muzycznych. Wymienione są modele Epiphone, Ibanez i Schecter, a autor prosi o radę i dodatkowe propozycje.
Rozpoczynając poszukiwania nowego wzmacniacza do gitary basowej w przedziale cenowym 800-1000 zł, zdecydowałem się sprzedać swój dotychczasowy sprzęt marki Ashdown. Szukam czegoś z więcej wysokimi tonami, idealnego do koncertów.
Po sprzedaniu zestawu Ampeg i tymczasowym korzystaniu z Markbassa, autor rozważa przesiadkę na wzmacniacz lampowy Mesa Boogie Prodigy, zastanawiając się nad jego funkcjonalnością i doborem kolumn.
Basista boryka się z problemem znalezienia odpowiedniego wzmacniacza, który odpowiadałby jego potrzebom uzyskania specyficznego 'klekotu' z mięsistym dołem. Posiada on bas Dean Edge 4 oraz wzmacniacz Kustom KBA200, lecz rozważa zakup dodatkowego sprzętu, aby osiągnąć pożądane brzmienie.
Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.
Robert, początkujący basista, zmaga się z zagadnieniem odpowiedniego podłączenia gitary basowej, multiefektu i wzmacniacza basowego. Zastanawia się nad kwestią impedancji i właściwym sposobem łączenia sprzętu.
Posiadanie Hohner PJ Bass SX bez dokumentacji postawiło mnie przed zagadką uszkodzonej przystawki. Przeanalizowałem możliwe źródła problemu ze szumiącym dźwiękiem w moim basie.
Autor wraca do gry na basie po 15 latach przerwy i rozważa zakup nowego instrumentu z ograniczonym budżetem. Rozważa modele Washburn T14, GSR 180 i Ibanez SR300, biorąc pod uwagę ich ceny i jakość.
Rozważam zmianę basu, choć wspomnienia i inwestycja w obecny instrument sprawiają, że decyzja ta jest trudna. Budżet pozwala tylko na jedną gitarę, więc muszę wybrać między zachowaniem starego sprzętu a zakupem nowego.
Damian, nowy w świecie basu, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat poszukiwania idealnego instrumentu. Rozważa zakup Charvel Eliminator MIJ z 91 roku, prosząc o opinie i sugestie.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z zakupem okazyjnie wycenionego basu z internetowego sklepu 'Ciężki Metalowy...'. Mimo potwierdzenia zakupu i posiadania numeru zamówienia, sklep stwierdził brak produktu na stanie i zaproponował zwrot pieniędzy lub zakup innego produktu.
Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.
Po długiej przerwie w muzykowaniu, ze względu na przeprowadzkę i nowy start, planuję zakup nowej gitary basowej 5-strunowej. Rozważam kilka modeli, w tym Sire V7 sygnowany przez Marcusa Millera oraz możliwe zakupy wzmacniacza w przyszłości.
Posiadam paczkę Gallien Krueger Backline 210 Blx II, która ma uszkodzony głośnik. Zastanawiam się, jaką wymianę przeprowadzić, aby poprawić jakość dźwięku.
Po trzyletniej przerwie w grze na basie, postanowiłem wrócić do muzykowania i kupić bas z średniej półki. Zastanawiałem się nad wieloma modelami, między innymi Ibanez ATK, Squire VM, Yamaha BB oraz modele od Corta.
Autor podchodzi do zakupu swojego pierwszego basu z ograniczonym budżetem 600 zł. Rozważa kilka opcji z drugiej ręki, w tym modele od Mayones, Yamaha, Washburn, Ibanez, i Cort, mając na uwadze zamiłowanie do muzyki metalowej.
Autor zastanawia się, który bas Fendera będzie najlepszym wyborem dla ciężkiego grania z charakterem klasycznego Fendera. Rozważa modele Aerodyne, Power Jazz i Precision deluxe 97, szukając instrumentu łączącego monumentalność brzmienia z klasycznym charakterem.
Rozważając zakup preampa do gitary basowej, szczególnie w kontekście muzyki jazzowej, autor zwraca uwagę na kilka kluczowych aspektów. Koszty, wygoda użytkowania oraz wpływ na jakość dźwięku przy pracy z interfejsami do nagrywania są głównymi motywacjami za wyborem preampa WSC Me-3 montowanego w basach Flame, oferowanego za około 150 zł.
Autor opisuje problem z obluzowanym gniazdem Jack w swojej gitary Yamaha RBX 375 i poszukiwanie zamiennika. Pomimo braku doświadczenia w elektronice, postanowił samodzielnie dokonać wymiany, ale napotkał na trudność w znalezieniu kompatybilnego elementu.
W artykule opisuję, jak zwiększyć sustain w swoim basie, dzięki wymianie kilku kluczowych komponentów. Zastanawiam się także, czy inwestycja w nowy mostek znacząco wpłynie na poprawę.
Autor opowiada o swoim dylemacie dotyczącym wyboru między grą na gitarze a basie oraz o dążeń do dołączenia do szkolnego zespołu. Pomimo ograniczonego doświadczenia, rozważa przesiadkę na bas, by uniknąć centrum uwagi podczas występów.
Kacper podzielił się swoimi doświadczeniami z użytkowania Squier Precision Bass Standard V i rozważa ulepszenie brzmienia przez zmianę przetworników na Seymour Duncan SSJ5-3N. Porusza problem dopasowania wymiarów nowych pickupów do nietypowej konstrukcji basu.
Autor wraca do gry na basie i testuje head David Eden WTX 260, zastanawiając się nad wyborem kolumn: David Eden 210 vs 212. Rozważa doświadczenia z używaniem kolumn neodymowych oraz zagadnienie kompatybilności impedancji.
Artur, pochodzący z Bielska-Białej entuzjasta basu, opisuje swoje muzyczne doświadczenia od pierwszej przygody z instrumentem pośrednio spadkowym od kuzyna, przez udział w zespole rockowo-punkowym, do odnalezienia prawdziwej pasji po latach przestojów.
Po latach nieobecności na forum Basoofka, postanowiłem wrócić z nowym pomysłem. Zamiast kontynuowania gry na basie, wraz z kolegą zaczęliśmy tworzyć teledyski, początkowo skupiając się na disco polo, ale z ambicją rozwoju i poszukiwania nowych wyzwań.
Rozważając zakup basu idealnego do ekstremalnych odmian metalu, trafiam na Mayones Slogan Gothic. Zastanawiam się również nad odpowiednim wzmacniaczem słuchawkowym, aby praktykować bez zakłóceń.
Autor poszukuje pomocy przy wyborze basu w cenie 400-500zł, zwracając uwagę na potencjalne minusy konkretnych modeli. Prosi również o możliwość fizycznej oceny instrumentu przez forumowiczów.
Ponownie zdecydowałem się na przeróbkę mojego basu Epi Thunderbird, tym razem instalując pickup Merlin BassBlaster, co znacznie poprawiło jakość jego brzmienia. Przeróbka pozwala na łatwy powrót do oryginalnego wyposażenia bez pozostawienia śladów.
Autor szuka opinii na temat wzmacniacza Hand Box Fortec-412 i porównuje go z konkurencyjnymi modelami. Rozważa zakup, bazując na rozmiarach, cenie oraz opiniach innych użytkowników i konfrontuje go z modelem TC Electronic BS250 210 oraz Maruszczyk Barabass.
Na podstawie własnych doświadczeń, autor opisuje, jak za niewielkie pieniądze udało mu się skompletować zestaw basowy Ashdown MAG 300 połączony z kolumną Marshall MBC115, który zaskoczył go pozytywnie zarówno jakością brzmienia, jak i mobilnością.
Rozważając zakup basu w cenie 2000-2500 zł, zastanawiam się nad różnicami między nowoczesnymi a vintage basami, takimi jak Warwick Corvette i japońskie kopie P-bass. Wspominam o mojej miłości do klasycznego brzmienia, a jednocześnie wyrażam obawy dotyczące ergonomii i duszy instrumentów.
Odkryłem sposób na używanie Hot Handa z różnymi efektami, nie tylko od Source Audio. Dzięki odpowiednim przewodom i zworkom, możliwe jest sterowanie efektami basowymi, takimi jak SYB-5, Line6 M5, czy Multiwave Bass Distortion ruchami ręki.
Postanowiłem zaryzykować i kupiłem struny basowe na Aliexpress za 20zł. Mimo początkowych obaw, struny wydają się być całkiem niezłe.
Przedstawiam proces odbudowy basu na bazie czechosłowackiej Jolany Iris Bass, wymieniając większość części na nowe. Dyskusja obejmuje kluczowe kwestie takie jak produkcja nowego gryfu i instalacja mostka.
Autor zakupił 5 lat temu gitarę basową marki Vision, która teraz wymaga naprawy. Problemem są dźwięki na pierwszych czterech progach oraz potencjalnie krzywy gryf, co uniemożliwia normalną grę.
Rozważam zmianę mojego basu ZAK B4 na Epiphone Tony IV Deluxe, kusząc się na lepszą jakość wykonania, niższą wagę i wygodę. Szukam basu przede wszystkim lekkiego i dobrze wykonanego, ale bez potrzeby grania na koncertach.
Posiadam head basowy TC Electronic BH500, który współpracuje z kolumną Hartke Vx410. Mimo że teoretycznie zestaw powinien dostarczać pełną moc, w praktyce napotykam problem z osiągnięciem satysfakcjonującej głośności.
Szukając głowy basowej do 1500zł, autor rozważa różne opcje, mając na uwadze dynamiczne i klarowne brzmienie, potrzebne do małych klubowych koncertów bez zbędnych dodatków. Rozważa modele takie jak Ampeg PF350 i PF500, Hartke HA3500 oraz Hartke LH500, zastanawiając się nad ich mocą i prostotą.
Jako początkujący basista zakupiłem niedawno gitarę Ibanez Roadstar II RB820 i szukam opinii czy jest to dobry wybór na start. Rozważałem również zakup tańszego modelu Squiera, ale ostatecznie wybrałem Ibaneza.
Po intensywnej grze na nołnejmowym instrumencie, postanowiłem zainwestować w nowy bas. Z budżetem około 1000 zł szukam basu, który świetnie sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych, a także nadaje się do techniki slap.
Jestem muzykiem sesyjnym z 20-letnim stażem, oferującym lekcje gry na basie w Wrocławiu dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Moje zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia, wzbogacone o wiedzę teoretyczną oraz praktyczne doświadczenie.
Robert, zapalony entuzjasta basu, wraca do swojej pasji po nadzwyczajnej przerwie. Pomimo pewnych technicznych trudności z poprzednim sprzętem, nie traci nadziei na dalszy rozwój i dzieli się swoimi przemyśleniami oraz planami na przyszłość.
Opisuję problem związany z dudnieniem basu podczas gry na kopii Fendera Precision Bass '51 ze wzmacniaczem Marshall MB30 w specyficznym pomieszczeniu. Zastanawiam się, jak poradzić sobie z zamuleniem i buczącym dźwiękiem, zważywszy na doświadczenie z profesjonalnym estradowcem.
Autor zastanawia się nad możliwością zakupu wzmacniacza, który byłby dobry zarówno dla gitary jak i basu, z uwagi na ograniczony budżet i zainteresowanie cięższymi brzmieniami. Rozważa zakup używanego sprzętu oraz podaje przykłady modeli znanego serwisu ogłoszeniowego.
Autor prosi o pomoc w wyborze paczki do gry na gitarze basowej w metalowych brzmieniach, z preferencjami dla dzwoniącego brzmienia i stroju C. Rozważa obecnie dwa modele, ale jest otwarty na inne propozycje.
Jako posiadacz amplifikatora Ampeg SVT Classic napotkałem na problem z gwałtownymi zmianami głośności podczas używania niezgodnych impedancji z różnymi kolumnami. Przez pewien czas korzystałem z kolumny Hartke 410xl, a później zmieniłem na używaną z David Laboga, co na początku sprawiło, że system działał bez zarzutu, zanim znów nie pojawiły się problemy.
Autor zastanawia się nad zakupem wzmacniacza Harley Benton HB3000BT, potrzebnego mu do testów oraz poszukuje informacji i opinii na temat tego sprzętu, z uwzględnieniem ograniczonego budżetu.
Opowiadam o mojej przygodzie z nauką gry na gitarze basowej, mimo braku znajomości nut i teorii muzycznej. Dzielę się swoimi wątpliwościami, czy jestem w stanie nauczyć się grać, słuchając i naśladując muzykę z Internetu.
Autor rozważa wybór między pięciostrunowymi gitarami basowymi - nowoczesną Yamahą TRBX 505 a klasycznym Sandbergiem California VS 5. Oba instrumenty oferują różne możliwości brzmieniowe, idealne dla muzyki doom i heavy metal.
Autor w poszukiwaniu optymalnego sposobu na łączenie kolumn głośnikowych zastanawia się nad najlepszą metodą, aby wykorzystać pełny potencjał swojego zestawu. Zadaje pytanie o skuteczne sposoby łączenia różnych impedancji, by osiągnąć oczekiwaną moc.
Autor zastanawia się nad zakupem głowy basowej i jest zaintrygowany dwoma modelami: Ampeg SVT 3 PRO i Hartke HA3500. Dyskusja koncentruje się na porównaniu tych dwóch modeli pod kątem brzmienia, selektywności i odpowiedniości dla rock'n'rolla oraz bluesa. Dodatkowo, autor zauważa znaczącą różnicę w cenie między Ampegiem a Hartke.
Jędrek z Trójmiasta dzieli się swoją historią i poradami dotyczącymi grania na basie na ulicach miasta. Opowiada o repertuarze, instrumentarium, nastawieniu do publiczności oraz daje specyficzne wskazówki dla basistów.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Z dzieleniem się transkrypcją basu do kawałka Little Ghetto Boy Donny Hathaway, gra basowa może na pierwszy rzut oka wydawać się prosta, ale w rzeczywistości wymaga dużo pracy i zrozumienia muzyki. Willie Weeks prawdopodobnie nagrał partię basu, która jest doskonałym przykładem funkowego walking bassu z dodatkami jazzowymi.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi próby dodania więcej mocy do partii basowych w utworze Aerials od System of a Down, zastanawiając się nad używaniem kostki. W poszukiwaniu rad dotyczących techniki, autor przedstawia swoje doświadczenia oraz linkuje pomocne tutoriale.
Autor zastanawia się nad sposobami na podniesienie poziomu gry na basie - od znalezienia nauczyciela po lektury pomocne w samodoskonaleniu. Mówi o swoich doświadczeniach z nauką instrumentu, nie tylko z internetu, ale szukając bardziej zaawansowanych metod.
Poznaj moje wrażenia z użytkowania zestawu Hartke Model 5000 250W + 250W razem z kolumną Hartke 410XL 400W. Sprawdź, jak poradziłem sobie z dwoma kluczowymi kwestiami, których odpowiedzi nie można było znaleźć w internecie.
Autor szuka cabinetu 2x10, który współgra z jego Laney RB8 zapewniając obfitość średnich tonów. Zastanawia się nad Hartke 210 TP, jednocześnie dzieląc się swoimi obawami dotyczącymi wydajności Laneya.
Opisuję moje doświadczenia z nauki gry na basie i śpiewu jednocześnie. Zaledwie po 4 miesiącach gry na basie i miesiącu lekcji jestem w stanie zagrać i zaśpiewać na szkolnym koncercie.
Autor dzieli się doświadczeniami związanych z problemami jakości nagrywania basu, korzystając ze Squiera VM 70's Jazz Bass oraz interfejsu Line6 Pod Ux1. Zastanawia się, czy kluczem do uzyskania lepszego brzmienia jest użycie preampu, na co wskazuje filmik demonstrujący użycie EBS MicroBass.
Rozważając zakup niestandardowego instrumentu - basu 6-strunowego bezprogowego, natrafiłem na model Santandera 7-strunowego, aktywnego. Jest to tania opcja, która wywołała u mnie paraliż decyzyjny.
Autor rozważa zmiany w swojej basówce, produkowanej przez Wiesława Długosza, włączając ewentualną wymianę mostka z Presto na Badass oraz zmianę przetwornika przy mostku na humbuckera. Rozpisuje się o swojej basówce, dokonując analizy możliwych modyfikacji i szukając porad wśród wspólnoty basistów.