Tag: bas

Wprowadzenie do Basoofka_NETWitaj w sekcie basowych maniaków! Basoofka_NET to Twój przewodnik po niskich tonach, miejscem, gdzie bas ma głos ostateczny. Jeśli pasjonujesz się brzmieniami basowymi, szukasz informacji o najnowszym sprzęcie, chcesz nauczyć się nowych technik gry, czy po prostu uwielbiasz czytać wywiady z Twoimi basowymi idolami – dobrze trafiłeś!Co znajdziesz w Basoofka_NET?Recenzje basów elektrycznych, akustycznych i sprzętu niezbędnego każdemu basiście.Poradniki technik gry na basie, które podniosą Twój skill na wyższy poziom.Wywiady z wybitnymi basistami z całego świata.Artykuły na temat historii basu i jego roli w muzyce współczesnej i dawnej.Definicja basuBas to nie tylko instrument. To fundament każdej kompozycji, serce rytmu który niósł przez pokolenia joy do naszych uszu. Rezonujące, niskie tony, które czasem czujemy więcej niż słyszymy, mają moc, by prowadzić, inspirować i łączyć muzyków i słuchaczy. W Basoofka_NET celebrujemy to, co w basie najlepsze. Dział Basoofka_NET to miejsce, w którym skupiamy całą wiedzę na temat basu – od recenzji sprzętu basowego po wywiady z ikonami basu. Znajdziesz tu wszystko, co potrzebne, by zgłębić tajniki gry na basie.

Bednarek JB. Samick Korszarz

Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.

tubas – ściągawka… problemik!

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami jako początkujący basista, wskazując na wyzwania w zrozumieniu teorii muzycznej i jej praktycznym stosowaniu. Udziela porad, jak wykorzystać teoretyczną wiedzę do realnego grania na basie.

Blade Tetra Standard B1

Po prawie dwóch latach użytkowania basu Blade Tetra Standard B1, postanowiłem podzielić się swoimi przemyśleniami na temat tego instrumentu, który okazał się pełen niespodzianek. Jakość wykonania, brzmienie i ergonomia to tylko niektóre z aspektów, które wyróżniają ten bas na tle konkurencji.

Line6 LowDown 300Pro

W mojej pierwszej recenzji przyglądam się Line6 LowDown 300Pro, kombajną basowym, który zaskakuje mocą i wszechstronnością brzmienia. Połączenie głośnika Eminence o mocy 300W z cyfrowym modelowaniem dźwięku oferuje szerokie możliwości dla różnych gatunków muzycznych.

Tobias Renegade

W tym artykule opowiadam o mojej pierwszej recenzji gitar basowych, skupiając się na Tobias Renegade, basie, który odmienił moje podejście do muzyki. Bas przeżył wiele, ale dzięki swoim unikatowym cechom konstrukcyjnym i brzmieniowym, pokochasz go tak samo jak ja.

Cort C5H BKS

Bass Cort C5H BKS to instrument, który sprawdzi się w ciężkiej muzyce dzięki swojemu brzmieniu, choć jego osprzęt pozostawia trochę do życzenia. Jest stosunkowo lekki, ma ładne wykończenie, ale jako basista-amator natknąłem się na kilka problemów, które wymagały drobnych poprawek.

G&L L2000 Tribute

G&L L2000 Tribute to bas, który może nie detronizuje klasyków, ale zaskakuje swoją uniwersalnością i charakterystycznym brzmieniem. Pochodzący z ekonomicznej serii Tribute, produkowany w Indonezji, posiada unikalne cechy konstrukcyjne i elektronikę zaprojektowaną przez samego Leo Fendera.

Gibson EB-2

Gibson EB-2, półakustyczny bas, który zmienia grę, łącząc siłę EB-0 z niepowtarzalnym drzewnym dźwiękiem. Dostępny pierwotnie tylko z SideWinderem, później dodano MiniHumbucker, jest rynkowym skarbem.

Gravedigger Bass

Gravedigger Bass to projekt customowego basu inspirowanego szpadlem, którego koncepcja pojawiła się na blogu artysty z Hawajów. Instrument jest w fazie projektowej i zapowiada się jako unikatowy dodatek dla basisty szukającego czegoś więcej niż przeciętności.

Vintage V1005 Probki

Vintage V1005 – próbki

Próby nagrane na basie Vintage V1005 za pomocą miksera Alto AMX-180 i karty dźwiękowej Realtek ukazują wyjątkowy charakter i wszechstronność instrumentu. Nagrania obejmują różne techniki i ustawienia, pokazując jak Vintage V1005 brzmi w praktyce.

VIG Cobra Satin Natural

Recenzja basu VIG Cobra Satin Natural, który służy mi od 2 lat. Skupiam się na jego wygodzie, estetycznym wyglądzie oraz unikalnym brzmieniu, które osiągnąłem dzięki wymianie jednej z przystawek na EMG-35DC.

Squier Precision Bass Made in Japan 1983

Przedstawiam recenzję mojego Squier Precision Bass z 1983 roku, wykonanego w Japonii. Bas łączy w sobie klasyczny design z lat '60, znakomitą jakość wykonania i unikalne brzmienie, dzięki czemu stał się moją dumną posiadłością.

Moje cudeńka :]

W tym artykule podzielę się z wami moim doświadczeniem z nowym rigiem basowym. Yamahy BBT-500H, paczka Warwicka 1x15", paczka Yamahy 410s oraz bas Ibanez SR500 zaspokoją nawet najbardziej wybredne gusta.

Peavey Zephyr V

Recenzja basu Peavey Zephyr V, który stanowi solidny i niedrogi wybór dla miłośników ciężkiego brzmienia. Jego konstrukcja zapewnia wygodę i stabilność, a jednocześnie oferuje agresywne i bogate basowe dźwięki, idealne do metalu i rocka.

Gibson EB – 3

Opisuję mój prawie 50-letni egzemplarz Gibsona EB-3, używanego przez wielu znanych muzyków. Instrument charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i możliwościami kreowania dźwięku.

Ekologia basowa

Artykuł porusza ważny temat ekologicznego podejścia do życia, skierowany do miłośników niskich brzmień. Podaje dziesięć praktycznych porad, jak basiści mogą przyczyniać się do ochrony środowiska, nie rezygnując z pasji do muzyki.

Ibanez SR300

Ibanez SR300 to gitara basowa, która oferuje wyjątkową ergonomię i komfort gry, mimo początkowej konsternacji związanej z jej akustycznym brzmieniem. Po podpięciu do wzmacniacza, urządzenie zaskakuje gamą dostępnych tonów, pozwalając na ekspresję w każdym stylu muzycznym.

10 albumów, które warto znać grając na basie.

Pomysł na stworzenie listy albumów inspirowanych moimi muzycznymi preferencjami to subiektywny wybór wielogatunkowych dzieł, które w jakiś sposób odzwierciedlają moje gusta. Artykuł przewodzi przez różnorodność gatunkową, począwszy od metalu przez jazz, funk, aż po rock, każdy fan basu znajdzie coś dla siebie.

Fender Geddy Lee Jazz Bass

Podzieliłem się swoimi przemyśleniami na temat nowo nabytego Fender Geddy Lee Jazz Bass, który kupiłem używanego. Bas sprawdza się znakomicie na moim ampegu ba-115, mimo że początkowo był bardzo brudny i nie lubię jego czarnego koloru.

Cort EVL-Z4B BKS

Testuję Cort EVL-Z4B BKS od 9 miesięcy i jestem nim zachwycony. Idealny dla miłośników ciężkiego brzmienia oraz wygodny i świetnie wykonany instrument.

Yamaha BB-415

Omówienie Yamaha BB-415, w tym pierwsze wrażenia, brzmienie, wygoda użytkowania, i wpływ estetyki na decyzję zakupową. Recenzent dzieli się osobistymi przemyśleniami na temat tego, jak gitara basowa spełnia jego oczekiwania jako początkującego muzyka.

Ibanez Roadstar II Series RB620 BS

Przegląd i doświadczenia związane ze starym, japońskim basem Ibanez RB620 BS z lat 80. Instrument, mimo swojej 'budżetowości' i wieku, zachwyca jakością wykonania, brzmieniem i potencjałem.

gitara basowa i jej nowe odmiany

Artykuł podejmuje temat gitary basowej, ukochanego instrumentu autora, oraz jego wątpliwości dotyczące skuteczności i celowości gry na instrumentach wielostrunowych. Autor dzieli się swoimi refleksjami na temat wartości muzyki i instrumentów, opierając się na własnych doświadczeniach i historycznych anegdotach.

SWR SM-900 [1991]

SWR SM-900 to wzmacniacz basowy, który dzięki swojej rozbudowanej sekcji korektora, lampowemu preampowi i ogromnemu zapasowi mocy zapewnia wyjątkową klarowność i definicję brzmienia. Niestety, mimo swoich zalet, posiada kilka konstrukcyjnych niedociągnięć, które potencjalni nabywcy powinni wziąć pod uwagę.

Ampeg B2R

Ampeg B2R to wzmacniacz basowy klasy entry-level, który pomimo swojej prostej konstrukcji i ograniczonej funkcjonalności oferuje zadowalające brzmienie charakterystyczne dla marki Ampeg. W swojej klasie cenowej okazuje się być najlepszym wyborem, szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z grą na basie.

Lekki przenośny zestaw dla basisty cz.2

W tej części przedstawiam swoje spostrzeżenia dotyczące użytkowania kolumny basowej Taurus TN-112 wyposażonej w neodymowe głośniki Sica. Testując różne ustawienia, doszedłem do własnych optymalnych ustawień, które zapewniały satysfakcjonujące brzmienie bez względu na warunki.

Komplet :]

Z pasji do muzyki i dążenia do perfekcji w brzmieniu niskich tonów, przetestowałem połączenie heada Head TE GP12 SMX AH350 (pre gibson) z unikatową paczką i głośnikiem Celestion. Efekty przerosły moje oczekiwania, oferując potężne, ale czyste brzmienie basu, które jest trudne do uzyskania w konwencjonalnych ustawieniach.

Dźwięki składowe akordów

Artykuł przedstawia praktyczną tabelę akordów basowych, które są rozkładane na poszczególne dźwięki, ułatwiając naukę gry. Zapewnia narzędzie dla basistów na każdym poziomie zaawansowania, aby ułatwić sobie ćwiczenia i transpozycję akordów.

Mayones Be-4 Exotic

Recenzja basu Mayones Be-4 Exotic, z którym spędziłem ostatnie trzy lata, odzwierciedla moje doświadczenia i przemyślenia na temat jego brzmienia, wygody oraz wykonania. Po przejściu przez różne sprzęty i efekty, tym basem nadal jestem zachwycony.

GMR Bassforce 5 – Pierwsze wrażenia

Sprawdziliśmy GMR Bassforce 5, basówkę, która zdobywa serca swoją jakością i możliwościami brzmieniowymi. Bardzo dobrze wyważona, choć ciężka, oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice NOLL i przetwornikom Bartolini.

Mayo kopia Spectora próbki

Przedstawiam próbki brzmienia mojego starych basu Mayo, inspirowanego Spector, wyposażonego w osprzęt Schaller, preamp MEC i pickupy PJ. Nagrania pokazują różnorodność ustawień brzmienia, od czystego po przesterowany.

Trace Elliot 1048

Recenzja kolumny basowej Trace Elliot 1048, którą kupiłem jako upgrade mojego zestawu. Testowałem ją w różnych warunkach i jestem gotów podzielić się swoimi spostrzeżeniami na jej temat.

Moje graty:]

W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.

Spector Rex 5

Opisuję moje doświadczenia z basem Spector Rex 5 po roku użytkowania, od pierwszych wrażeń do dokładnego przyjrzenia się jego wykonaniu, brzmieniu i możliwościom. Bas ten okazał się idealnym wyborem dla entuzjastów cięższego brzmienia, oferując zarówno estetyczną satysfakcję, jak i unikalne cechy brzmieniowe.

Ibanez Roadster RS 824 [1981]

Ibanez RS 824 to rzadko spotykany model basu, który pomimo pewnych konstrukcyjnych nedoskonałości, oferuje świetne brzmienie i solidne wykonanie. Gitara ta, wyprodukowana w Japonii w 1981 roku, okazuje się być instrumentem wymagającym, ale dającym dużo satysfakcji z gry.

Wilki [Dead spots]

W artykule omówiono zjawisko występujące na podstrunnicach basów, znane jako 'wilki'. Opisano co to są wilki, jak wpływają one na dźwięk oraz przedstawiono metody na ich eliminację.

Squier Precel qbanez’a z 1995 roku

Recenzja Squier Precel qbanez'a z 1995 roku. Bas, mimo swojego koreańskiego pochodzenia, sprawdził się znakomicie w warunkach zespołowych, zwłaszcza w rockowym i bluesowym brzmieniu.

Przebudowa Preampu Ibaneza BTB 675

Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.

BC Rich Warlock NT

BC Rich Warlock NT to instrument, który zdecydowanie nie jest dla każdego. Z jego pomocą można osiągnąć ciężkie brzmienia, jednak jego ergonomia i niektóre rozwiązania techniczne mogą wymagać przyzwyczajenia.

Epiphone Embassy Special IV

Epiphone Embassy Special IV to model basówki o zaskakująco unikalnych cechach, pomimo bycia najtańszą opcją w linii producenta. Znajdziemy tu nietypowo zastosowanego przetwornika typu Split Coil, wyjątkowo słabej jakości drewno laminowane na korpusie, oraz skąpo nałożony lakier.

SkyWay z lakierem i bez lakieru. Oraz kolejne basowe okno na świat ;=]

Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.

Hartke HA3500

Recenzja wzmacniacza Hartke HA3500, pokazująca jego niezwykłe cechy, adaptacyjność do różnych gatunków muzycznych, i jak wpasował się w moje potrzeby, zmieniając całkowicie moje podejście do gry na basie. Victor Wooten, przejście z Ampega na Hartke, wpłynęło na moją decyzję.

Bas Sandberg Basic Ken Taylor 5 vel. Budyń

Nabyłem bas Sandberg Basic Ken Taylor 5, który zdetronizował moje dotychczasowe przekonania o basach Fender, MM, Ibanez czy Warwick. Sandberg przekonał mnie swoją niemiecką jakością, unikatowym kształtem gryfu i perfekcyjnym brzmieniem.

Cort B4, jesion

Jestem właścicielem basu Cort B4 Jesion od niemal trzech lat, który wyróżnia się wygodą gry oraz jakością wykonania. Bas ten oferuje przyjemne brzmienie zarówno w aktywnym, jak i pasywnym trybie pracy, co czyni go idealnym wyborem dla fanów funky.

Cort SP-PJ special series

W recenzji omawiam bas Cort SP-PJ special series, wskazując na jego konstrukcję, wygląd oraz brzmienie. Podzielam również swoje doświadczenia z różnego rodzaju wzmacniaczami i efektami.

GLX DD050 Digital Delay

Opisuję moje doświadczenie z delayem GLX DD050, od zakupu przez testowanie, aż po ostateczny zwrot do sklepu. Słaby bypass okazał się krytycznym problemem.

Pimp My Jazz

Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.

Precel The Almighty Behold

Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.

HARTKE HyDrive 115C – pierwsze wrażenia..

Po kilkudniowym oczekiwaniu miałem okazję przetestować combo Hartke HyDrive 115C z nowej profesjonalnej serii HyDrive. Jest to urządzenie oferujące zarówno wyjątkową jakość brzmienia, jak i szereg użytecznych funkcji, co czyni je niezwykle atrakcyjnym wyborem w swojej kategorii cenowej.

Zoom B2 + BOSS Loop Station RC-2 i inne moje efekty!

W artykule opisuję moje doświadczenia ze stosowaniem różnych efektów basowych, w tym Zoom B2 i BOSS Loop Station RC-2, wraz z refleksją na temat mojej przyszłości muzycznej. Zestaw efektów, który posiadam, zdaje egzamin zarówno w domu, jak i podczas prób.

ESP LTD B-50

Przeżyłem miesiąc oczekiwania na gitarę basową ESP LTD B-50, ale czy warto było czekać? W recenzji sprawdzam jej budowę, wygląd, funkcjonalność i dźwięk.

Jeff Dodd

Odkryłem niezwykłego artystę basowego - Jeffa Dodda. Jego muzyka i sposób gry na basie to prawdziwa uczta dla ucha, całkowicie mnie pochłonęła.

Brad Walst – Three Days Grace

Brad Walst to basista kanadyjskiej formacji Three Days Grace, którego sposób gry na basie w pełni mnie urzeka. Wykorzystuje różnorodne przestery, co sprawia, że bas w tej kapeli jest nie tylko wyraźnie słyszalny, ale i harmonijnie współgra z innymi instrumentami.

Yamaha BB614

Po roku korzystania z Yamahy BB614 zauważyłem zmianę w moim postrzeganiu instrumentu, szczególnie w brzmieniu najniższych rejestrów. Przedstawiam subiektywną analizę zalet i wad tego modelu.

SkyWay TB 650

Opisuję moje doświadczenia z basem SkyWay TB 650, zarówno pozytywne, jak i negatywne aspekty jego użytkowania. Bas ma swoje wady, ale jego strojenie zasługuje na pochwałę.

Tenson MMJ Jazz Bass V

Tenson MMJ Jazz Bass V to gitara basowa, która zwraca uwagę nie tylko ceną, ale i elastycznością brzmienia. Po roku użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że jest to świetny wybór dla początkujących.

GMR Bassforce Custom IV

GMR Bassforce Custom IV to bas, który łączy w sobie wysokiej jakości rzemiosło i unikalne brzmienie. Opowiadam o moich doświadczeniach i wrażeniach związanych z tym modelem, podkreślając jakość wykonania i charakterystyczny dźwięk.

Music Man Stingray 5 93′

Music Man Stingray 5 z 1993 roku to bas, który zaskakuje swoją trwałością oraz unikalnym brzmieniem. Mimo swoich lat, doskonale sprawdza się w nowoczesnej muzyce dzięki szerokiemu zakresowi brzmień i wyjątkowej ergonomii.

Fender Jazz Bass Standard

Recenzja meksykańskiego Fendera Jazz Bass standard z 1998 roku. Mimo powszechnych stereotypów, instrument prezentuje niezłą jakość wykonania, dobrze zbalansowane brzmienie i jest warty swojej ceny.

Salobrena B 200-C

Salobrena B 200-C to nowy nabytek w mojej kolekcji basowych skarbów. Bas ten wnosi świeżość i nową motywację do gry, co sprawia, że patrzę na moje dotychczasowe doświadczenia z zupełnie innej perspektywy.

Tony Grey

Tony Grey to uznany basista, który współpracował z wieloma znanymi artystami i projektami muzycznymi. Gra na szerokiej gamie instrumentów basowych od znanych producentów.

Legato

Wprowadzenie do ćwiczeń legato na basie, które mają za zadanie urozmaicić grę i wzmocnić lewą rękę. Ćwiczenia, przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i bardziej doświadczonych basistów, są proste do wykonania i zajmują około 20 minut dziennie.

TF-V REK Guitars

Przedstawiam szczegółową analizę gitary basowej model TF-V od REK Guitars, instrumentu zaprojektowanego specjalnie dla Tomasza Fulary. Model ten wyróżnia się wyjątkowymi parametrami i materiałami.

Squier Vintage Modified Tele Bass

Squier Vintage Modified Tele Bass to model, który przyciąga uwagę swoją jakością oraz brzmieniem nawiązującym do lat 70. W recenzji znajdziemy szczegóły dotyczące jego budowy, brzmienia, oraz wrażeń z grania, zarówno w domowych warunkach, jak i podczas prób z zespołem.

Rozgrzewka

Autor dzieli się swoją metodą rozgrzewki przed grą na gitarze, podkreślając znaczenie rozpoczęcia od wolnego tempa oraz wykorzystanie techniki zwanej 'pająkiem'. Opisuje również, jak ważne jest, aby nie nadużywać pewnych technik, które mogą negatywnie wpłynąć na sposób gry.

Yamaha RBX 460

Nabyłem właśnie Yamahę RBX 460 i jestem z niej niezwykle zadowolony. Ten bas zachwyca zarówno swoim wyglądem, jak i brzmieniem, mimo swojego wieku.

Slapping dla początkujących

Slapping to technika gry na basie, która wydaje się trudna i dostępna tylko dla zaawansowanych. Jednak z odpowiednim podejściem i ćwiczeniami, każdy może osiągnąć w niej znaczące postępy.

Jerzy Drozd – LEGEND

Jerzy Drozd to twórca niesamowitych basów serii Legend, wywołujących prawdziwą 'gazową paranoję' wśród miłośników niskich tonów. Bas Legend odznacza się zastosowaniem piezo w mostku, pickupem MIDI, preampem Aguilar 3band i możliwością wyboru spośród wersji 5, 6, 7 strunowych, a także customowych ERB do 12 strun.

Fender US Vintage ’62 Precision

W tekście przedstawiam szczegółową analizę ikonicznego basu Fender Precision z 1962 roku, jego historię, specyfikację techniczną oraz własne wrażenia jako użytkownika tego modelu. Instrument, dzięki któremu legendy takie jak James Jamerson czy Jaco Pastorius mogły przekazać światu swoje unikatowe brzmienia, nadal zachwyca swoją jakością wykonania, ergonomią oraz niezrównanym dźwiękiem.

Lekcja akcentowania

Prezentuję ćwiczenie zaprojektowane specjalnie dla początkujących basistów mające na celu naukę akcentowania różnych dźwięków niezależnie od pozycji palca. Ćwiczenie opiera się na graniu w gamie D-dur z użyciem metronomu, ale można je modyfikować i dostosowywać do swoich potrzeb.

Ampeg BA-115HP

W tekście znajdziecie szczegółową opinię na temat Comba Ampeg BA-115HP, zarówno od strony technicznej, jak i użytkowej. Poznacie jego możliwości brzmieniowe, funkcjonalność oraz opinie na temat jego konstrukcji i transportu.

Trace Elliot GP11 MkII combo

Recenzja combo basowego Trace Elliot GP11 MkII, zakupionego w złym stanie technicznym, lecz po naprawach oferującego rewelacyjne możliwości brzmieniowe. Trace Elliot stworzony do ciężkiej muzyki, oferuje mocne i agresywne brzmienie.

Dunlop MXR M80 d.i.+

Przeanalizowałem preamp Dunlop MXR M80 d.i.+ po pół roku poszukiwań idealnego urządzenia. MXR M80 okazał się być solidnym i wszechstronnym narzędziem, pomimo kilku drobnych wad.

Motley Drama v.1.0

DEFIL Lotos to mój unikatowy projekt inspirowany poezją Egdara Allana Poe. Mimo wad technicznych, ten bas posiada niepowtarzalny charakter i drewniane brzmienie.

Bas za 50zł!

Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.

GLX BEQ-1

Recenzja equalizera GLX BEQ-1 po kilku tygodniach użytkowania. Solidna budowa, elegancki design i funkcjonalność sprawiają, że jest to urządzenie warte polecenia.

Ibanez GSR190

Recenzja opowiada o doświadczeniach autora z gitarą basową Ibanez GSR190, porównując ją do poprzedniego instrumentu. Autor omawia komponenty, wykonanie, wygodę użytkowania i jakość dźwięku tego modelu, kończąc na wadach i zaletach zakupu.

[combo] Fender Rumble 100/210

Niedawno kupiłem wzmacniacz Fender Rumble 100/210, który wypróbowałem zarówno na próbach, jak i na koncercie. Jego brzmienie, moc oraz funkcjonalność sprawiają, że jest doskonałym wyborem dla każdego basisty.

PEAVEY Cirrus BXP 5

PEAVEY Cirrus BXP 5 to instrument dla prawdziwych entuzjastów basu, łączący wysoką jakość wykonania z imponującymi możliwościami akustycznymi. Zegzotycznymi materiałami i wpełni aktywnym korektorem barwy, ten pięciostrunowy bas oferuje szerokie spektrum brzmień, od głębokich i zamulonych po jasne i szkliste.

[multiefekt] Line6 Bass POD XT Live

Recenzja Line6 Bass POD XT Live, podłogowego multiefektu, który łączy w sobie zaawansowane technologie symulacji wzmacniaczy i efektów, sprawiając, że jest to niezwykle wszechstronne urządzenie dla basistów. Sprawdza się świetnie na scenie, dając możliwość solidnego 'podrasowania' brzmienia, choć w studiu może wymagać trochę więcej wysiłku, by w pełni wykorzystać jego potencjał.

Basowe ćwiczenia

Prezentuję zestaw ćwiczeń na bas, które sam stosuję i które uważam za skuteczne w poprawie Żarty i precyzji. Artykuł zawiera różne sposoby trzymania ręki na gryfie oraz świczenia rozgrzewające i ćwiczenia na poprawę precyzji.

Cort C5Z

Bas Cort C5Z to niezwykle wszechstronny instrument, który zaskakuje swoją jakością wykonania i rozpiętością brzmieniową. Pochodzący z serii Artisan, model ten oferuje solidną konstrukcję z mahoniu, wenge i zebrano, a także zaawansowaną elektronikę i wygodę gry.

[gitara] Fender Precision Bass Lyte ’94 Japan

Recenzja rzadko spotykanego Fender Precision Bass Lyte '94 z Japonii, odznaczającego się niezwykłym designem i wyjątkowymi cechami jak aktywna elektronika i wygodny gryf. Instrument o unikalnym brzmieniu, doskonale wyważonym, wart uwagi zarówno dla profesjonalistów, jak i amatorów.

Schecter Stiletto DeLuxe-5

Kupując Schecter Stiletto DeLuxe-5 w Poznaniu, nie spodziewałem się otrzymać tak uniwersalnego i dobrze wykonanego instrumentu. Mimo kilku drobnych mankamentów, gitara oferuje niesamowity zakres brzmień i doskonale się prezentuje.

[modyfikacja] Boss ODB-3

Stając się posiadaczem efektu Boss ODB-3, szybko zauważyłem, że jego brzmienie nie do końca pasuje do moich muzycznych preferencji. Dzięki prostej modyfikacji wymagającej wymiany czterech elementów, udało mi się znacznie poprawić jakość dźwięku.

Cort GB94

Cort GB94 to bas, który zaskakuje świetnym wykonaniem, uniwersalnym brzmieniem i wygodą gry. Wyposażony w korpus z jesionu bagiennego, przetworniki Seymour Duncan i aktywną elektronikę, sprawdza się w wielu gatunkach muzycznych.

Quintin Berry

Quintin Berry, basista z rewelacyjnej kapeli The Uglistick, wyróżnia się niekonwencjonalną techniką gry na basie. Jego mocny atak i wyjątkowy groove to dowód na to, że tradycyjne metody nauczania gry na instrumencie nie zawsze są najlepszą drogą do sukcesu.

[multiefekt] Zoom b2.1u

Recenzja multiefektu Zoom b2.1u, podkreślająca jego wszechstronność i solidne wykonanie. Urządzenie oferuje szeroką gamę efektów, zintegrowany automat perkusyjny oraz możliwość sterowania via USB i XLR.

Hohner Hrb Dlx

Recenzja gitary basowej Hohner Hrb Dlx, która oferuje profesjonalne brzmienie, wygodę gry i atrakcyjną cenę. Modele 4 i 5-strunowy prezentują wysoką jakość wykonania oraz aktywną elektronikę.

[efekt] Electro-Harmonix Nano Muff Overdrive

Electro-Harmonix Nano Muff Overdrive to reedycja klasycznego efektu Muff Fuzz z 1969 roku. Oferuje ostre brzmienie dostosowane do dynamiki gry, minimalistyczny design i jest przyjazny zarówno dla gitarzystów jak i basistów.

[efekt] Behringer Ultra Chorus UC100

Recenzja efektu Behringer Ultra Chorus UC100, przeznaczonego dla gitar, basów i klawiszy, podkreślająca jego uniwersalność, staranne wykonanie, oraz satysfakcjonujący efekt dźwiękowy. Z początku zamiarem był zakup modelu BCH-100, ale ostatecznie autor przetestował model uniwersalny, za który zapłacił tylko 60 zł, doceniając jego brzmienie i jakość wykonania przy relatywnie niskiej cenie.

[gitara] Langowski Bas 6str

W artykule opisuję moje wrażenia i doświadczenia z użytkowania sześciostrunowej gitary basowej marki Langowski. Gitara charakteryzuje się solidnym wykonaniem oraz bardzo dobrym brzmieniem, mimo kilku mankamentów natury estetycznej i technicznej.

[combo] CRATE BT15

W swojej niepowtarzalnej recenzji opisuję mój pierwszy wzmacniacz basowy, Crate BT15. Z jego pomocą przechodziłem przez pierwsze próby i nauki, sprawdzając się jako wygodne, choć niewielkie combo.

[gitara] Rockbass Fortress

Rockbass Fortress od Warwick to bas, który zaskakuje swoją konstrukcją, wygodą i dźwiękiem. Po miesiącu użytkowania, jestem w stanie szczegółowo przedstawić jego zalety i wady.

[gitara] Cort Curbow 4

Przedstawiam swoje pierwsze wrażenia po dwóch tygodniach użytkowania gitary basowej Cort Curbow 4. Gitara oferuje nowoczesne brzmienie i świetną elektronikę, ale ma też swoje wady, takie jak nietypowy korpus z luthite i problemy z wyważeniem.