Zbieranie sygnału z comba TC Electronics

Witam.

Od niedawna mam combo TC Electronics BG250 i mam pytanko do osób, które
posiadają takie combo, i miały je już na koncertach. Nie miałem go nigdy na
żadnym występnie, i nie mam pojęcia… Jak zbieracie sygnał z tego komba do
nagłośnienia? Mikrofonem, czy z wyjścia liniowego? Szykuje nam się kilka
koncertów w plenerze, i jak by było trzeba podać w raiderze, jak to
nagłośnić, to nie wiedział bym, co podać 🙂

Jeśli to ma jakieś znaczenie, to gitara podpięta do niego to jest Fernandes
PJR45 Limited Edition, a muzyka grana to jest rock’n’roll (coś pomiędzy
AC/DC, TSA i Cree).

Jak myślicie, jak najlepiej zbierać sygnał z comba TC Electronics na koncertach?
Czy ktoś miał już okazję używać combo TC Electronics BG250 na swoich występach?
Które wyjście najlepiej wykorzystać do nagłośnienia – liniowe czy mikrofonowe?
Jakiego typu koncerty gracie na swoim combie TC Electronics – plenerowe czy w klubach?
Czy ktoś wie, jak poprawnie nagłośnić combo TC Electronics BG250 z gitary Fernandes PJR45 Limited Edition?
Czego powinienem użyć, aby zebrać sygnał z mojego comba TC Electronics na koncercie?
Czy korzystaliście kiedykolwiek z wyjścia liniowego w swoim combie TC Electronics?
Jaka jest wasza najlepsza rada dotycząca nagłaśniania combo TC Electronics BG250 na koncertach rock and rollowych?
Jaki rodzaj kable należy użyć, aby poprawnie podłączyć comba TC Electronics do gitar lub innych urządzeń?
Co należy umieścić w swoim raiderze dotyczącym kombinacji TC Electronics, aby pomóc technikom dźwięku zrozumieć, jak należy ją nagłośnić?

Podziel się swoją opinią

7 komentarzy

  1. Akustyk zazwyczaj da Ci DI Boxa do wpięcia między gitarę a head, no chyba,
    że Twój wzmacniacz ma wyjście DI – tak jak np. ex-mój EBS HD350 – akustyk
    podłączy się do heada.

    Baaaaaaaaaardzo rzadko na koncertach będziesz miał mikrofonem sound zbierany
    z paczki, no chyba, że masz lampowy head i świetne kolumny – wówczas to się
    zdarza :).

  2. Aha. Rozumiem. Czyli najlepiej nie określać, czy chcę mikrofonem, czy z
    linii, tylko podać, co mam do nagłośnienia, i niech akustyk sam zdecyduje (w
    końcu on zna swój sprzęt nagłośnieniowy, a ja nie dość, że nie znam
    sprzętu, to w dodatku nie jestem akustykiem, i w ogóle mam o tym blade
    pojęcie 🙂

    Co do wyjścia, w instrukcji obsługi nie jest ono określone, że ma DI, a
    jedynie, że jest to zbalansowane wyjście XLR, i jedynie ma preampa PRE/POST
    (można na niego puścić sygnał „czysty” prosto z gitary, lub przepuszczony
    przez efekty wbudowane w piecu).

  3. @Ajgor64: Co do wyjścia, w instrukcji obsługi nie jest ono określone, że ma DI, a jedynie, że jest to zbalansowane wyjście XLR, i jedynie ma preampa PRE/POST (można na niego puścić sygnał „czysty” prosto z gitary, lub przepuszczony przez efekty wbudowane w piecu).

    Zbalansowane wyjście XLR to jest dokładnie to samo co wyjście
    DI. To jest po prostu inna nazwa tego samego. I sygnał z tego combo bierze
    się właśnie z tego wyjścia. Jest to opisane na 13-tej stronie instrukcji
    użytkownika.

    Marek

  4. No proszę. A szukałem instrukcji, którą mogłeś mieć, i nie znalazłem.
    Dzięki za linka. Już mam na dysku i zabieram się do czytania.

    A już wiem. To jest do innego modelu pieca. Mój ma jeden Toneprint i jeden
    Tubedrive (symulator lampy), a ten nie ma w ogóle Tubedrive, a ma dwa
    Toneprinty. Ale linia na pewno jest ta sama.

Możliwość komentowania została wyłączona.