Heartrock
W kwietniu 2012 roku, nasz zespół miał okazję zagrać na szkolnej edycji 'Got Talent'. Wybraliśmy do wykonania instrumentalny cover 'Radar Love' zespołu Golden Earring i pomimo pewnych błędów, doświadczenie to było niezapomniane.
YouTube i basiści: Rewolucja w internecieWitaj w sekcji Basoofka_NET, poświęconej YouTube – miejscu, gdzie magia basu spotyka się z bezgranicznymi możliwościami internetu. YouTube, jako wiodąca platforma do udostępniania wideo, odgrywa kluczową rolę w życiu muzyków, zwłaszcza basistów. W naszej kolekcji artykułów zgłębimy, jak YouTube stał się miejscem, w którym basiści mogą dzielić się swoją pasją, uczyć, inspirować i być inspiracją. Porozmawiamy o takich postaciach jak Charles Berthoud, który uruchamiając drugi kanał na YouTube, BassCamp, stawia na szkolenia z technik gry na basie. Doświadczysz także, jak Rex Brown z Pantery dzieli się swoją muzyczną podróżą w odcinku 'Icons’ na Gibson TV. Nie zabraknie również informacji o innowacyjnym sprzęcie, jak Vidami – kontroler nóg do wideo online, który ułatwia naukę i praktykę muzyki.YouTube to nie tylko miejsce, w którym znane postacie dzielą się wiedzą i doświadczeniem. To również przestrzeń dla każdego basisty, by eksplorować, uczyć się nowych technik i zachwycać się basowymi coverami utworów. Przykładem może być Zakwasowy Blog Coverowy, na którym basiści dzielą się swoimi interpretacjami znanych przebojów.Przekonaj się, jak YouTube zmienia oblicze muzyki basowej, pomagając w rozwoju talentów i tworzeniu nowych, inspirujących historii. W sekcji Basoofka_NET poświęconej YouTube zgłębiamy, jak słynna platforma wideo wpływa na świat basistów i ich twórczość. Znajdziesz tu historie sukcesu, recenzje sprzętu oraz poradniki, wszystko w jednym miejscu.
W kwietniu 2012 roku, nasz zespół miał okazję zagrać na szkolnej edycji 'Got Talent'. Wybraliśmy do wykonania instrumentalny cover 'Radar Love' zespołu Golden Earring i pomimo pewnych błędów, doświadczenie to było niezapomniane.
Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.
Recenzja gitary basowej Vintage EST96, która jest dostępna w cenie 1050 zł. Mimo iż nie dorównuje oryginałowi, oferuje znakomitą jakość brzmienia i solidną konstrukcję za rozsądną cenę.
Podczas wakacji w Chorwacji natknąłem się na próbę przed koncertem Seala, gdzie uwagę przykuł perkusista George Johnson i basista Brandon K Brown. Johnson swoją grą zrobił na mnie ogromne wrażenie, a Brown zaciekawił swoimi nieco ponad podstawowymi umiejętnościami basisty.
Tekst omawia wykonanie utworu 'Oye como va' w wyjątkowym składzie zespołu, z naciskiem na solo basowe Roberto Rodrigueza. Wyraża również preferencję autorskiego stylu nad słynnym brzmieniem gitary Carlosa Santany oraz podkreśla wartość prostoty i ekspresji w muzyce.
Rozważam temat bycia klezmerem i współczesnego braku umiejętności dostępu do informacji w Internecie wśród młodszych pokoleń basistów. Podzielam także osobiste doświadczenia oraz zasoby nutowe dostępne na koncie 'tubas54' na WRZUCIE.PL dla aspirujących do profesjonalizmu klezmerów.
Unborn Suffer obchodzi swoje dziesiąte urodziny koncertem w Bydgoszczy z udziałem grup Alienacja, Złośliwy Pomruk Odbytnicy, Likantropia oraz Execute. Koncert odbędzie się 9 grudnia w klubie Estrada.
Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w koncercie jazzowym za jedyne 5 zł, sponsorowanym przez Urząd Miasta Jelenia Góra. Było to niezwykłe doświadczenie, zwłaszcza dzięki występom takich muzyków jak Piotr Michalak, Tomasz Pierzchniak, Radosław Przybylski i Karolina Lipska.
Omawiam znaczenie standardu AU PRIVAVE Charliego Parkera dla basistów chcących pogłębić swoje umiejętności jazzowe. Standard ten jest wprowadzeniem do gry be-bopowej i bluesowej z możliwością nauki na podstawie oryginalnych nagrań i transkrypcji nutowych.
Autor opisuje swoje doświadczenia po wypadku rowerowym, który na ponad dwa tygodnie wyłączył go z możliwości swobodnego grania na gitarze. Mimo to, nie poddał się i nagrał cover utworu Pink Floyd z albumu 'Animals', poruszając wyzwania związane z nagrywaniem bez metronomu.
Jako początkujący basista, stawiam pytania odnośnie techniki ułożenia prawej ręki oraz artykulacji podczas gry na basie. Rozważam dwa podejścia: klasyczne oraz 'pływający kciuk', poszukując wskazówek, która metodę wybrać i jak doskonalić równy dźwięk w artykulacji.
Pojawiają się spekulacje o nowej supergrupie, w skład której ma wejść Les Claypool, Danny Carey, Steward Copeland i Neil Peart. Ich współpraca już zaczyna przyciągać uwagę na platformie YouTube.
Autor dzieli się swoją fascynacją strunami piccolo i prosi o radę dotyczącą odpowiedniego sprzętu basowego oraz nagłośnienia, do którego najlepiej by pasowały. Zwraca się z prośbą o polecenie instrumentów średniej klasy.
Spędziłem kilka wieczorów przeglądając YouTube w poszukiwaniu jazzu z lat 50. i 60., ale znalazłem coś znacznie więcej - dowody na mistrzostwo basistów w różnych stylach muzycznych.
Analiza dotyczy przyjmowania przez polską publiczność piosenek w egzotycznych językach. Wynika z niej, że zarówno klasyki jak i popularne utwory z różnych zakątków świata są chętnie słuchane, jednak preferowane są te, które już gdzieś zdobyły popularność.
Polski zespół jazzowy High Definition zdobył pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie Jazz Hoeilaart 2011 w Belgii. Zespół oczarował jury wykonaniem utworów światowej klasy oraz kompozycją konkursową belgijskiej kompozytorki, co przyniosło im główną nagrodę i międzynarodowe uznanie.
Wspominam czasy, gdy grałem w big-bandzie i podziwiałem tańce latynoamerykańskie. Ostatnio słuchając muzyki Mambo Kings, zacząłem się zastanawiać, czy z moimi umiejętnościami basowymi nie byłbym w stanie dołączyć do takiego zespołu.
W tym epizodzie przygarniam basa, który miał posłużyć za podpałkę do pieca, od mojego teścia. Nawlokłem struny i pomimo wyzwań, bas nawet stroi!
Autor dzieli się refleksjami na temat swojego życia, omawia codzienne czynności i wspomina stare czasy ze znajomymi muzykami. Mowa jest także o sukcesie Arkadiusza Religi, eks gitarzysty grupy GULIWER, który zdobył trzecie miejsce na konkursie gitarowym w Nashville.
Shreds to internetowy mem muzyczny, początkujący swoją działalność na YouTube około 2008 roku. Zawiera on parodie muzyczne, które przez precyzyjne montowanie video i audio sprawiają wrażenie, jakby wykonawcy grali zupełnie coś innego, niż w rzeczywistości.
Nowa płyta Jane's Addiction, 'The Great Escape Artist', obiecuje być rewelacją na muzycznej scenie, dzięki nowościom w obsadzie i świeżemu brzmieniu. Zespół udostępnił dwa numery 'irresistible force' i 'end to the lies', które zapowiadają klimat całości.
Artykuł opisuje postać Stasa Bareckiego, znanego z zespołu Leningrad, który znany jest z niekonwencjonalnych występów na scenie. Tekst porusza tematykę jego konfliktu z artystą MC Noiz, a także trudności z przetłumaczeniem tekstów piosenek ze względu na specyfikę użytego slangu i przekleństw.
Z przyjemnością ogłaszam zakończenie prac nad debiutanckim albumem Kontagion, '[R-!-E]'. Obecnie zespół szuka wydawcy i zaprasza do odsłuchania fragmentów na portalach społecznościowych.
Artykuł zagłębia się w charakterystykę brzmienia basu charakterystycznego dla gotyckiego rocka, zwracając uwagę na techniki, efekty i ustawienia EQ, które mogą pomóc w osiągnięciu tego specyficznego brzmienia. Wspomina o tym, jak podobieństwa w brzmieniu między różnymi basistami tego gatunku tworzą unikalny styl muzyczny.
Opowiadam o moim pierwszym coverze piosenki Nightwish - Lagoon, zagranej na gitarze basowej. To mój początek muzycznej przygody, gdzie pomimo pewnych niedoskonałości chcę pokazać swój rozwój.
Autor dzieli się doświadczeniami na temat techniki slapu, używanej w muzyce takiej jak rockabilly, psychobilly, bluegrass, czy gipsy jazz. Wymienia również swoje preferencje sprzętowe, w tym kontrabas moskiewski, struny jelitowe, oraz wzmacniacze takie jak Ampeg BA-115 czy Gallien-Krueger MB-100.
Ashdown Engineering prezentuje ultralekki i kompaktowy wzmacniacz basowy MiBass Amp Head, który zmienia reguły gry dla basistów. Ważąc zaledwie półtora kilograma, oferuje także niesamowitą moc 220 lub 550 Watt, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla muzyków w drodze.
Autor dzieli się swoją osobistą historią ewolucji gustów muzycznych, skupiając się na wpływie, jaki granie na basie wywarło na jego preferencje. Opowiada o swojej podróży od punka, przez blues, aż do jazzu, podkreślając rolę teorii muzyki i praktyki.
Jeroen Paul Thesseling, znany z występów w Obscura i Pestilence, otrzymał od Warwicka 7-strunową wersję bezprogowego basu Thumb NT. Instrument ten będzie wykorzystany do promocji najnowszego materiału Pestilence.
Autor dzieli się inspiracjami do nauki gry na basie za pośrednictwem internetowych szkółek video, które mogą przekształcić amatorów w profesjonalistów. Wybrane materiały video z zakresu techniki i filozofii gry na basie podane są jako podstawa do samodoskonalenia.
Odkryłem niesamowite wideo, które idealnie wpasowuje się w moje klimaty i zarazem pokazało mi, jak wszechstronna może być gra na tubie. Zarówno klezmerka w wykonaniu pewnej pani, jak i soulowy groove Debry Killings, pokazują, że prawdziwa siła tkwi w graniu ze smakiem.
Ampeg, znany producent sprzętu muzycznego, niedawno odnowił swoją serię Portaflex, wprowadzając na rynek nową generację headów - PF-500. W artykule zaprezentowano informacje oraz próbki dźwiękowe nowego urządzenia, udostępnione przez użytkowników forum Talkbass.
W artykule opisuję moją fascynację i poszukiwania dotyczące techniki gry na basie, którą zauważyłem u basisty Novego, znanego z takich zespołów jak Behemoth, Vader i Virgin Snatch. Technika ta, wykorzystująca głównie kciuk, przypomina coś między slapem a zupełnie nowym brzmieniem.
Autor opisuje swoje doświadczenia w nauczaniu gry na basie, koncentrując się na technikach walking bass w jazzie. Podkreśla znaczenie słuchania sekcji rytmicznych znanych wokalistów jazzowych i poleca utwór 'St. Thomas' jako ważną 'etyudę' w edukacji jazzowej.
Koncert Funk Maszyny TT w krakowskim Lizard Kingu to niezapomniane doświadczenie pełne energii i doskonałego groove'u. Muzycy pokazali mistrzostwo w zakresie funk, jazzu, rocka, serwując publiczności absolutnie światowej klasy show.
Nasz perkusista, Marcin, od lat zmaga się z Mięsakiem Ewinga, ciężkim nowotworem kości. Teraz, gdy rak osiągnął czwarte stadium, jedyną nadzieją jest kosztowna operacja za granicą.
Basista dzieli się swoją frustracją dotyczącą trudności z dokładnym nastrajaniem basowej partii słynnego koncertu PF-Live At Pompei. Pomimo cyfrowej konwersji, problem pozostaje taki sam jak na starych kasetach VHS.
Mateusz, początkujący basista z okolic Sztum/Malbork, opowiada o swoich pierwszych krokach z basem, występie na WOŚP na pożyczonej gitarze i zakupie Peavey Millenium 5 za mniej niż połowę ceny.
Ibanez CF-7 to interesujący efekt gitarowy Chorus/Flanger, który charakteryzuje się ciężką, metalową obudową i łatwością obsługi dzięki unikalnemu systemowi potencjometrów. Inspirujący dźwięki z lat 80-tych sprawiają, że jest to ciekawa propozycja za rozsądną cenę.
Opisuję swoje doświadczenia z sieciową wersją magazynu "Basista", doceniam jego ogólną jakość, ale nie ukrywam również drobnego zgrzytu związanego z moderacją komentarzy. Jestem także krytyczny wobec stanu polskiej sceny muzycznej, w szczególności względem hip-hopu.
Esperanza Spalding, zdobywczyni Grammy w kategorii Odkrycie Roku, zachwyca świat swoim talentem basowym. Jej muzyka jazzowa i skomplikowane groovy na kontrabasie i basie robią wrażenie.
Artykuł opowiada o nostalgii autora do czasów, gdy muzyka grana była na żywo, bez użycia komputerowych aranżacji. Z rozczarowaniem wspomina o pianiscie, który przeszedł od grania jazzu na klawiszach do tworzenia muzyki z plików MIDI.
Osobiście wracam do moich muzycznych korzeni, przypominając sobie lata spędzone z basem, zabawę z fusion i jazz-rockiem oraz wspomnienia o zmarłych muzykach, którzy wpłynęli na moją karierę. Zastanawiam się nad rolą, jaką muzyka odgrywała w moim życiu, zarówno przed, jak i po służbie wojskowej, oraz nad tym, jak różnorodność zainteresowań muzycznych pozwalała mi zarabiać na życie bez wyjeżdżania z kraju.
Często początkujący gitarzyści oraz basiści mogą wpadać w pułapkę, myśląc, że tonacja utworu określana jest przez pierwszy akord akompaniamentu. W artykule omawiane są powszechne błędy i sposoby, aby ich unikać, a także wskazówki, jak prawidłowo rozpoznać tonację utworu.
Opowieść o muzycznych początkach autora, od pierwszych prób na gitarze do fascynacji jazzem i klasycznymi rockowymi zespołami. Zawiera również wspomnienia z festiwalu w Woodstock, doświadczone za pośrednictwem nagrań i snu po orzechówce.
Zielonogórski zespół rockowy BETATEST stworzył niezwykły utwór muzyczny, wykorzystując dźwięki, które mogłyby być wydawane przez czarne dziury. Są to dźwięki o częstotliwościach niespotykanych w skali temperowanej, a sam utwór opiera się na basie i perkusji.
Autor wraca do momentu, gdy odkrył płytę Probot oraz inne zespoły z katalogu wydawnictwa Southern Lord. Opisuje swoje fascynacje muzyką i wpływ na niego m.in. zespołów takich jak Black Cobra czy -16-.
Gościu pocina na dziewięciostrunówce w kanadyjskim zespole o nazwieUneXpecT. Co gra sam zespół trudno określić… To po prostu mieszankaprzeróżnych stylów i gatunków (od muzyki cyrkowej, po black metal).Właśnie z tego powodu to jeden z moich ulubionych zespołów, a koleś ma takzajebiste linie że w moim prywatnym rankingu basistów zajmuje bardzo wysokiemiejsce. W tym roku wyszła […]
Dawid, młody entuzjasta basu z małej wsi w woj. Lubelskim, dzieli się swoją historią, jak od grudnia ubiegłego roku zaczął grać na basie, inspirację znalazł w muzyce i filmach, aż po pierwsze kroki w edukacji muzycznej pod okiem doświadczonego basisty. Jego pasja i samozaparcie prowadzą go do celu - grania w zespole i współtworzenia muzyki.
Artykuł przedstawia niedawno odnalezione informacje o planach zespołu Siekiera dotyczących ich trzeciego albumu, który miał zaskoczyć publiczność nową jakością dźwiękową i wizualną. Mimo, że prace zostały wstrzymane, to posiadamy ekskluzywny wgląd w to, co mogło zostać opublikowane.
Artykuł porusza temat groove'u w muzyce, podkreślając jego znaczenie dla muzyków, szczególnie basistów i perkusistów. Omawiane są różne rodzaje groove'ów, ich wpływ na muzykę oraz zachęca do eksploracji i rozwijania własnego uczucia rytmicznego.
Autor tekstu przedstawia swoje doświadczenia związane z rozpoczęciem projektu muzycznego w klimatach psychobilly, skupiając się głównie na problemach z odwzorowaniem charakterystycznego brzmienia kontrabasu przy użyciu VSTi Broomstick Bass.
Przypadkiem natrafiłem na informację o śmierci Roba Michauda, znany na YouTube pod pseudonimem Zodiak Ironfist. Umarł nagle na zawał 5 stycznia, zostawiając za sobą rodzinę i fanów.
Gra na weselach może wydawać się łatwym sposobem na zarobek, ale wymaga ciężka pracy, przygotowania dużego repertuaru i umiejetnego doboru sprzętu. Jest to ciekawy sposób na zdobycie doświadczenia muzycznego, ale wiąże się z wieloma wyzwaniami.
Autor eksperymentuje, zdejmując dwie struny z basu i zmieniając rozkład pozostałych, co nie wpływa znacząco na sposób gry, ale dostarcza nowych doznań muzycznych. W poście pojawia się również wzmianka o urokach używania stylofonu, instrumentu elektronicznego z lat 60.
W tej części serii opowiadam o swojej przygodzie z tuningu mojego basu. Od stosunkowo prostej wymiany elektroniki, przez eksperymenty z potencjometrami, aż po plany na przyszłość.
Siedzę sobie przed komputerem, słuchając zespołu Echoes of Yul i przeglądam różne strony internetowe. Dowiedziałem się, że w pierwszej połowie przyszłego roku we Wrocławiu wystąpi Brant Bjork oraz planuję uczestniczyć w kilku innych muzycznych wydarzeniach.
Od kilku miesięcy zgłębiam tajniki gry na basie, stosując technikę omówioną w książce "Gitara basowa bez tajemnic". Zastanawiam się nad poprawnością ułożenia kciuka podczas grania szybkich riffów.
Autor poszukuje basu pasującego do stylów hard rock, grunge, stoner, a możliwe także do metalu. Z dostępnych opcji rozważa zakup gitary marki ESP, jednak nie jest przekonany do obecnych ofert z allegro.
Patras, młody basista, opowiada o swoich początkach z gitarą basową, inspirowany przez Metallicę. Jego pierwszy sprzęt to gitara basowa Vision JB-8 oraz wzmacniacz Hartke A70.
Podzieliłem się swoją twórczością muzyczną, ukazując proces kreowania utworów od nagrywania instrumentów, przez komponowanie solówek, aż po dodawanie wokalu. Z dumą przedstawiłem swoje dokonania, włącznie z własnoręcznie nagranymi partiami basu i perkusji.
W artykule przedstawiam listę moich ulubionych basistów, którzy swoją grą na basie zainspirowali mnie i wielu innych. Od klasyków rocka po gwiazdy funk i jazzu, każdy z nich wnosi coś wyjątkowego do muzyki, którą tworzą.
Pojęcie 'groove' jest metafizycznym aspektem muzyki, który nie poddaje się łatwo obiektywnej analizie. Jest to właściwość utworu, dzięki której zaczynamy tupać nogą i bujać się w rytm muzyki.
Autor podzielił się swoim doświadczeniem w grze na basie, będąc leworęcznym i grając na instrumencie praworęcznym w stylu McCartneya. Zastanawia się, czy warto nauczyć się grać na leworęcznej basówce, do czego pragnie przejść po latach grania w niekonwencjonalny sposób.
Autor zauważa, że basiści zespołów death metalowych, takich jak Cannibal Corpse, grają inaczej niż nauczył się sam, a mianowicie całkowicie wyprostowanymi palcami i prawie pionowo do gitary. Zastanawia się, czy to jest kwestia ćwiczenia czy też możliwe jest osiągnięcie podobnego efektu grając inaczej.
Paul Jackson, amerykański basista jazzowy i członek formacji The Headhunters, zasłynął ze współpracy z Herbie Hancockiem i wprowadzenia na scenę muzyczną niezapomnianych jazzowo-funkowych dźwięków. Urodzony w 1947 roku, w swojej karierze koncertował na wielu znanych festiwalach jazzowych, a jego muzyka przyczyniła się do ewolucji hip-hopu.
"Wojna głośności" to tendencja w przemyśle muzycznym polegająca na produkowaniu nagrań o coraz większych poziomach głośności, co prowadzi do zmniejszenia dynamiki utworów i potencjalnego zniekształcenia. Często skutkuje to męczącym wrażeniem podczas słuchania i jest krytykowane przez wielu artystów.
Często grając walking czy funkowe zagrywki wychodzę poza ustalone skale, co robię intuicyjnie. Ostatnio jednak zastanawiałem się nad pewnym zagadnieniem dotyczącym utworu 'Shine on your crazy diamond' od Pink Floyd, gdzie akord nie pasuje do skali, a brzmi doskonale.
Tech21 SansAmp VT Bass to sansamp z serii Character, dedykowany basistom, który wyróżnia się wszechstronnością i wspaniałym brzmieniem mimo trudności z dostępnością i wysokimi cenami spowodowanymi kryzysem i kursami walut. Po ciężkich poszukiwaniach udało mi się zdobyć ten efekt, który oferuje szerokie możliwości brzmieniowe i jest łatwy w obsłudze.
Recenzja basu Traben Neo po półtorarocznym użytkowaniu. Szczegółowa analiza zarówno zalet, jak i wad instrumentu, w oparciu o osobiste doświadczenia.
Omówienie wyjątkowych, mniej znanych basowych perełek na Youtube, zachęcające do dzielenia się wartościowymi odkryciami muzycznymi. Podkreślona jest pasja do poszukiwania i dzielenia się nietypowymi filmikami basowymi, w tym wykonaniami w niestandardowych językach oraz słabo otagowanym contenście.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wyboru gitary basowej jako swojego głównego instrumentu, zastanawiając się nad ograniczeniami i możliwościami basu w porównaniu z gitarą klasyczną/elektryczną.
Bartek, pasjonat basu grający na Cort GB34A i Hiwatt, opowiada o swojej muzycznej drodze, ćwiczeniach i doświadczeniach z zespołami. Zaczynając od bluesa przez jazz aż po techniczny death metal, Bartek wyraża swoją otwartość na różnorodność muzyczną i dzieli się doświadczeniami z pierwszego koncertu.
Rozważam zamówienie niestandardowego basu o nazwie 'precel' u lokalnego lutnika. Będzie to instrument o pasywnej elektronice, z pickupem dostosowanym do mojego gustu, mający brzmieć nisko i mrucząco.
W Połowie Melodii to zespół, który narodził się z przypadkowej jam session w Ełckim Centrum Kultury. Zespół gra głównie improwizowaną muzykę i mimo że członkowie rozjechali się na studia, nadal tworzą muzykę, która jest dostępna na ich kanale na YouTube.
Recenzja basu Ernie Ball MusicMan Bongo 4 HH, który okazał się być niespodziewanie lekkim i bardzo wszechstronnym instrumentem, mimo swojego unikatowego, 'syntetycznego' brzmienia. Po długim poszukiwaniu i testowaniu różnych modeli gitara ta stała się moim ostatecznym wyborem.
Autor inicjatywy opisuje swoje nadzieje na sukces drugiej edycji akcji mającej na celu promowanie dobrej, polskiej muzyki wśród znajomych. Poprzez łańcuszek wiadomości zachęca do udostępniania utworów, które uważają za wartościowe.
Gitara basowa Vintage V4MRSSB Precision Icon zdobywa uznanie na polskim rynku dzięki solidnemu wykonaniu i klasycznemu, wintage'owemu brzmieniu orientowanemu wokół lat 60. i 70. Ergonomia i budowa inspirowana Fenderami dodaje jej rockowego charakteru, stanowiąc świetną alternatywę dla modeli Squiera i starych precisionów Ibaneza.
Michał opowiada o swojej pasji do gitary basowej, która rozpoczęła się 6 lat temu. Po długim oszczędzaniu zakupił Ibaneza SR-500 i dzieli się wrażeniami, a także swoimi muzycznymi inspiracjami i twórczością.
aktualny basista zespołu Assassin z Niemiec. Elegancki thrash metal napoziomie, jak to u Niemców. Z całego serca polecam ich pierwszy album „TheUpcoming Terror”. Pozycja obowiązkowa każdego fana szybkiego grania. https://www.youtube.com/watch?v=HWAPm9qfVsU
Witajcie! Holenderska manufaktura Vanderkley ( ) produkująca ultrahi-endowe paczki i wzmacniacze basowe o rewelacyjnych osiągach trafiławreszcie na nasz rynek. Oficjalnym dystrybutorem jest sklep Prorock ( ); Więcej o paczce Vanderkley 112 MNT KLIK znajdziecie w dziale recenzje.Zapraszam do lektury! Próbka z brzmienia Vandka na polskim wzmaku Taurus 350 nagrana zwykłymaparatem bez jakichkolwiek korekcji edycji itp: […]
Czeski band, goście na żywo zmiatają wszystko soundem. A bas? Jedynesłuszne brzmienie. Technika? Useless. https://www.youtube.com/watch?v=EjP14XR-qvU https://www.youtube.com/watch?v=bSlFF-tF65Q
Warwick Rockboard Tobie efekty ułoży, spoczną sobie wygodnie w swej pancernej loży. Tam zawżdy żebrowane będą pedalboardy, uporządkujesz kabli i złączek kohorty. Szybko rozłożyć możesz i złożyć sprzęciwo, bezpiecznie będzie nosić, i wygląda miło 🙂 Link do pełnego katalogu produktowego w PDF: A tutaj unboxing z EytschPi42 jak zawsze wesoło i spontanicznie: https://www.youtube.com/watch?v=hvoVqSpUcQg https://www.youtube.com/watch?v=UtdMZFskXQE KLIK
Thomas „Obeast” Koefod ex basista duńskiej grupy Mnemic. Gear: Tc electronics,ESP, ESP/LTD. Graja coś na pograniczu Sybreed i Fear Factory w low F#. Polecam🙂 https://www.youtube.com/watch?v=b0F4oshpC8Q https://www.youtube.com/watch?v=h17DGSQFeTw
nowa seria wzmacniaczy i kolumn fendera. zakochałem się. https://www.youtube.com/watch?v=srnrAf1DtOs https://www.youtube.com/watch?v=YySezuEYwaY
Oto Andy Hellaby, basista brytyjskiej grupy Comus, dziśtrochę zapomnianego przedstawiciela rocka progresywnego wymieszanego ze sporądawką psychodeli i czegoś, co dziś ogólnie nazywa się „freak folk”. Innymisłowy, ich muzyka stanowi psychodeliczną mieszankę ciężko zrozumiałych,dziwnie akcentowanych, falsetowych wokali w tremolo, rocka i muzyki ludowej zdużym i szerokim instrumentarium. Wśród niego bas Hellaby’ego – prosty,przaśny, ale o bardzo […]
Zapraszamy do zapoznania się ze świeżym testem naszego Stomp Heada SH5 autorstwa chłopaków z Riff Rock 'n’ Rig! https://www.youtube.com/watch?v=AeuK8VpFYqk https://www.youtube.com/watch?v=AeuK8VpFYqk Jeśli jesteście głodni wiedzy, i chcecie dowiedzieć się więcej na temat tego, czym jest Stomp Head 5, a także, czym jest patent 'podłogowego’ heada gitarowego, oraz więcej informacji na temat firmy Taurus i jej produktów […]
Tego Pana też warto wspomnieć. Filing, piekno i prostota ;P Kto był nakoncercie Laoczków ten wie OCB. https://www.youtube.com/watch?v=LKkS2PFdsGA https://www.youtube.com/watch?v=a69iM4knYsg
Staroszkolny szwedzki dyd metl. Kolejny gagatek, którego Kotwa nie wrzucił🙂 https://www.youtube.com/watch?v=kLBi26ie2cw
Przed Wami Bob z zespołu High Spirits. Niesamowicie pozytywna, energicznamuzyka. Hard/heavy w genialnym wykonaniu, do tego ta klimatyczna okładkaalbumu. Polecam! https://www.youtube.com/watch?v=1iHRAnIA2Yw
Dziwię się, że go tu nie ma. Od początku(1974) związany z grupą TheStranglers. Parę płyt solowych(chyba 3), parę singli. Dla mnie ma swój styli swoje brzmienie 😉 Metaliczne takie z miłym gruzem 🙂 Łapcie utwory: https://www.youtube.com/watch?v=OYqllpnyWrY
Basista amerykańskiego zespołu heavymetalowego Godsmack, może jego partienie powalają, ale moim skromnym zdaniem są całkiem niezłe, toteż sądzę,że zasługuje na to, by go tu umieścić ;p Solo: https://www.youtube.com/watch?v=TLSqEzUScAc „Voodoo”:
Sktc to jeden z najstarszych polskich bandów HC. Wszystkim lubiącym takieklimaty gorąco polecam. Co do samego Baciara – Fender Jazz Bass Special, AmpegSVT 3Pro, paka – co użyczą. Jak to kiedyś ujął „Pi**dol przester – kręćna wzmaku gain na full, a potem volumem się baw” https://www.youtube.com/watch?v=cEBNlETsX3E https://www.youtube.com/watch?v=tG_dDxcQEcs
Chyba trzeba będzie przenieść do „cuda cudeńka” 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=5ewsHwVOyyE
Basista australijskiego zespołu Karnivool. Świetne linie basowe, świetnebrzmienie. Gra na 6-strunowym basie Warwicka (z tego co wyczytalem to customowyCorvette, nie wiem czy gra jeszcze na innych). Ogólnie bardzo polecamzespół https://www.youtube.com/watch?v=sDKsosOvVmw – kocham takiebrzmienie https://www.youtube.com/watch?v=t59vYoP6LkY – elegancki teledysk i jedna zmoich ulubionych piosenek od nich 😉
Piotr Kawalerowski gra w Blindead od 2006 roku. Aktualnie gra na 5-ciostrunowym Music Manie, podpina go do Ampega SVT 5 i paczki Warwicka 6×10 (choćtego nie jestem pewien do końca), kolorytu całemu zestawowi dodaje Sansamp wracku. W swoim arsenale posiada/posiadał też 5-cio strunowego GibsonaT-birda. Co do samego Blindead, według mnie to polska czołówkaalternatywnego nap***dalania. Od […]
Obecna basistka zespołu Ozric Tentacles,którego muzyka dla mnie jestgenialna. Czasami pomyka na klawiszach. Może nie aż taka urodziwa aleszacunek,bo bas w tym zespole jest wymagający. https://www.youtube.com/watch?v=86zEObmr4MU tu sobie pomyka, ale nagranie trochę skopane. Polecam ten zespół tym którzynie znają a lubią przestrzeń, kosmos , wir. np tu: https://www.youtube.com/watch?v=BIKx7SvI-nU albo tu https://www.youtube.com/watch?v=h2HFzl23sEE i wiele wiele innych.
Zdjęcia kiepskie, bo i obiekt mało urodziwy. A i fotograf kieprawy. 😀 Zapowiedź nadchodzących nagrań na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Cuw1BR-WmmU Zostało jeszcze trochę gitar i wokale. W sumie tylko dwa kawałki (ale za tojakie) ;), bo czasu mało na nagrania. Mam nadzieję, że do końca marca pójdzie całość z miksami… 🙂
Stwierdziłem, że wrzucę dwóch do jednego wora, z racji dużegopodobieństwa. Pierwsze dwie foty to Jonathan Athon, wokal i bas w Black TUSQ.Trzecia i czwarta to Herb, bas w Javelina. Tak gra Black TUSQ https://www.youtube.com/watch?v=sVCxkjZ2cQQ a tak Javelina https://www.youtube.com/watch?v=ktEJDYQnCN4 NAPIER#AL@Ć BRODĄ DLA SZATANA!!! 😀
Gunnar Helmer Thomsen (ur. 5 lipca 1975 w Klaksvík, Wyspy Owcze) – farerskibasista grający aktualnie w zespole Týr. W grupie pełni także rolędrugiego wokalisty. Muzyk mieszka w Kopenhadze. Co tu dużo mówić jeden z moich ulubionych zespołów i ich basista.Nawikipedi twierdzą,że używa basów Davida Edena(heh?)ale mi się wydaje ze tozwykle MM 😀 Bardzo fajnie brzmienie […]