Rozważam zakup zestawu Hartke składającego się z head 3500, kolumny VX 410 oraz specjalnie zamówionej case'y za 1700zł. Sprzęt będzie używany w amatorskim zespole grającym szeroko pojęty metal, potrzebuję go głównie na próby i koncerty dla niewielkiej publiczności.
Niedługo rozpoczynam koncerty z zespołem i szukam mocniejszego combo bassowego, ponieważ obecny Hartke 300bk nie daje rady przy perkusji. Moim budżetem jest maksymalnie 1000zł.
Rozważam wymianę mojego tranzystorowego pieca gitarowego na lampowy Epiphone Valve Junior 5W do użytku domowego i zastanawiam się, czy może on również służyć jako domowy wzmacniacz do basu po dobraniu odpowiedniej kolumny.
Autor szuka fachowca do przeglądu i naprawy wzmacniacza Trace Eliota w okolicach Toruń, Bydgoszcz, Grudziądz. Wzmacniacz ma swoje lata i podobnie jak autor, marzy o sprawdzeniu, aby posłużył jeszcze przez wiele lat.
Przyjrzeliśmy się kolumnie Gallien Krueger 212MBE dostępnej za 1000zł, zastanawiając się, czy to najlepszy wybór dla muzyków poszukujących wydajnego i niedrogiego rozwiązania.
Piotr boryka się z problemem cichego wyjścia XLR w swoim wzmacniaczu Ampeg SVT 3 pro, mimo że elektronik stwierdził, że wszystko jest w porządku. Porównując z innym modelem Ampega, różnica w głośności sygnału jest kolosalna.
Czytelnik podzielił się swoimi frustracjami i poszukiwaniem rozwiązania na temat naprawy wzmacniacza Eltron 50JP, który przez lata nie był używany. Po wymianie kondensatorów, wzmacniacz przestał działać całkowicie.
Autor podzielił się swoim problemem z bzyczeniem wzmacniacza Ampeg BA115 po podłączeniu go do komputera za pomocą kabelka jack 3,5 mm na 2 chinche. Próbuje wykorzystać wzmacniacz jako głośnik do słuchania muzyki i jednoczesnego grania na gitarze.
Basiarz zmagający się z problemem zbyt małej mocy wzmacniacza względem głośnika w paczce basowej. Szuka rozwiązania w wymianie na mocniejszy głośnik.
Niedawno zakupiłem wzmacniacz Warwick WA300, licząc na możliwość montażu w racku, lecz okazało się, że model, który otrzymałem, nie posiada takiej opcji. Szukam rozwiązań, jak mogę to obejść korzystając z dostępnych metod montażu.
Podczas ostatniej próby z zespołem zauważyłem przesterowanie na niektórych progach gitary basowej. Po wielu testach, które obejmowały różne ustawienia i sprzęty, zacząłem zastanawiać się, czy problem leży w gitarze czy wzmaku.
Omawiam przypadku wzmacniacza Trace Elliot GP7 z 1993 roku, który zaczął się przegrzewać i wydzielać smród po podłączeniu przez line out. Po diagnostyce i odłączeniu line outa problem przestał występować.
Autor szuka wzmacniacza słuchawkowego, który pozwoli mu ćwiczyć na słuchawkach bez wydawania dużych sum pieniędzy. Rozważa zakup urządzeń takich jak Vox Amplug Bass, Ibanez RU10 oraz Electro-Harmonix Headphone Amp, ale jest otwarty na inne, niedrogie propozycje.
Autor opisuje problem związany z efektem basowym Digitech Bass Driver, który po podłączeniu do wzmacniacza Ashdown five fiftheen powoduje niechciane dźwięki. Poszukuje pomocy i sugestii, jak rozwiązać problem zakłóceń dźwięku.
Robert przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu muzycznego, składającą się głównie z basów marki Mayones oraz różnorodnego wyposażenia dodatkowego. Kolekcja zawiera zarówno aktualne elementy, jak i te, które posiadał w przeszłości.
Stoję przed wyborem combo basowego, które będzie odpowiednie zarówno do prób, jak i małych koncertów przy ograniczonym budżecie około 1300zł. Rozważam zakup używanego wzmacniacza Ashdown EB 15-180 EVO II lub Line LD 150, zastanawiając się nad ich mocą, możliwościami i ograniczeniami.
Autor opisuje problem ze swoim sprzętem muzycznym, który charakteryzuje się 'zgrzytaniem' i przypadkowymi wyłączeniami wzmacniacza MesaM-Pulse 600 podczas gry. Sprawdzenie na innym zestawie sprzętu nie wykazało tych problemów, co nasuwa pytania odnośnie faktycznej przyczyny.
Czytelnik rozważa zakup wzmacniacza Kustom DE300HD i paczki 4x10, zastanawiając się nad wyborem pomiędzy 8 a 4 omami. Opisuje promocję na wzmacniacz Kustom de410h i zastanawia się, czy warto w nią inwestować.
Jestem początkującym basistą i szukam wzmacniacza, który sprawdzi się zarówno w domu, jak i na próbach z zespołem. Moją uwagę przyciągnęła oferta Handbox.
Mimo dwuletniego doświadczenia z Spector Legend Custom 5 + HartkeB900, szukam lepszego rozwiązania dźwiękowego. Czy head + głośnik będzie lepszym wyborem niż combo do 3000zł?
Autor zastanawia się nad potencjalnym ryzykiem uszkodzenia wzmacniacza podczas łączenia go z zbyt mało mocną kolumną. Podjęta została decyzja o próbie ćwiczeń na starym sprzęcie, mimo różnicy watażu.
Sprzęt muzyczny zniknął w Wrocławiu pod nie do końca jasnymi okolicznościami. Chodzi o bas Luxor, będący kopią Rickenbackera oraz wzmacniacz Orange Terror Bass 500.
Basista szuka porady na temat zakupu zestawu head + kolumna do swojej gitary basowej Mayones BE-5. Z ograniczonym budżetem około 3000zł, chciałby znaleźć coś, co dostarczy zarówno wyraźny bas z dobrym środkiem, jak i miękki bas do wolniejszych utworów.
Autor poszukuje comba lub heada z paką, które brzmieniem przywodzi na myśl Duffa McKagana i Jasona Newsteda. Wskazuje na potrzebę brudu i wyrazistości w brzmieniu, nie przekraczając budżetu 3000zł.
Przeprowadziłem dogłębną analizę wyjątkowego wzmacniacza basowego typu head, który imponuje zarówno mocą, jak i wszechstronnością. Posiada m.in. 2x600W mocy, lampowy przedwzmacniacz i zaawansowane opcje zarządzania dźwiękiem.
Piszący jest nowym użytkownikiem forum poszukującym paki basowej do maksymalnie 3 tysięcy złotych. Jak wspomniano, interesuje go zestaw Hartke Bass Pack, ale ma wątpliwości co do kolumny mimo dobrych opinii o headzie.
Stojąc przed wyborem między combo a zestawem head + kolumny do gitar basowych, analizuję plusy i minusy obu opcji. Wybór na próby i koncerty nie jest prosty, szczególnie biorąc pod uwagę koszty oraz oczekiwania co do mocy i jakości dźwięku.
Inwestycja w używany Laney RB6 przyniosła mieszane uczucia. Z jednej strony jestem zadowolony ze sprzętu, z drugiej - napotykam problemy z jego odpowiednim ustawieniem oraz oczekiwałem od niego większej mocy.
Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.
Tytuł tematu to wybór między headem Bugera BVP 5500 a Kustom DE 300 HD, z którym współpracować będzie paczka Kustom DE115 HP. Autor rozważa za i przeciw obu urządzeń, biorąc pod uwagę cenę, brzmienie i specyfikację.
Odkrywamy tajemnice Gallien-Krueger MB Fusion 500 - wzmacniacza, który zmieni Twoje podejście do brzmienia basu. Lekki jak butelka wody, ale z mocy jak 500 wat!
AC1 RhythmVox Bass jest kompaktowym wzmacniaczem do basu stworzonym z myślą o ćwiczeniach. Mimo swoich niewielkich rozmiarów oferuje mnóstwo funkcji, w tym 66 wzorów rytmicznych i możliwość podłączenia zewnętrznych urządzeń.
Czytelnik pyta o możliwość zwiększenia mocy swojego zestawu basowego przez dołączenie dodatkowej paczki. Zastanawia się nad wpływem przewyższenia mocy wzmacniacza na dźwięk i głośność, oraz sensownością równoległego łączenia paczek o różnych mocach.
Autor wyraża problem związany z niepożądanymi dźwiękami wydobywającymi się z jego gitary basowej Yamaszki RBX-374 i comba Hartke-a70 po dotyku strun. Szuka domowych sposobów rozwiązania tego problemu.
Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.
Opisuję problem przepalających się bezpieczników w moim wzmacniaczu basowym Warwick Sweet 15.3, mimo wymiany na nowe. Szukam pomocy w diagnozie problemu, pokazując, że może to być coś poważniejszego niż tylko zły bezpiecznik.
Autor szuka porady dotyczącej wyboru kolumny lub głośnika do wzmacniacza H&K Bass Kick 707, ze względu na to, że jego obecny sprzęt przestał odpowiednio działać. Rozważa zarówno zakup nowego głośnika do naprawy starego zestawu, jak i zakup całkowicie nowej, ale taniej kolumny.
Analizuję trzy kultowe heady bassowe firmy Ampeg: SVT3 Pro, SVT7 Pro i V4B, aby dowiedzieć się, który z nich będzie najlepszym wyborem do współpracy z kolumną Orange OBC15.
Autor dzieli się negatywnym doświadczeniem z salą prób w Krakowie, gdzie uszkodzono mu wzmacniacz. Zostawiony na kilka tygodni sprzęt został zwrócony z uszkodzeniami i nie funkcjonuje prawidłowo.
Posiadacz 10W wzmacniacza Ibaneza zmaga się z irytującym brzęczeniem podczas grania na strunach A i E. Sprawdzenie kluczy i regulacja pokręteł niestety nie przyniosły rozwiązania problemu.
Pierwszy wpis w którym autor dzieli się dylematem wyboru odpowiedniego wzmacniacza Ampeg przed zakupem. Zastanawia się nad modelami z głośnikami 15" oraz 2x10", wyrażając jednocześnie swój sentyment do brzmienia Ampega.
Opisuję swoje doświadczenia po tym, jak mój wzmacniacz Peavey Tour 450 przestał działać tuż przed koncertem. Pozostawia pytania o potencjalną usterkę i szuka lokalnej pomocy w naprawie.
Autor prosi forumowiczów o pomoc w wycenieniu wzmacniacza basowego Tenson model Bass 15B, podając jego specyfikację techniczną i stan wizualny oraz techniczny. Sprzęt używany był sporadycznie przez około pół roku i teraz nie jest używany od 2 lat.
Basista w naszej kapeli testuje połączenie kolumny basowej z wzmacniaczem estradowym img stage line, szukając wydajnego i ekonomicznego rozwiązania dla swojego brzmienia. Rozważana jest możliwość zakupu kolumny basowej do współpracy z obecnym wzmacniaczem, z potencjałem do przyszłych ulepszeń.
Dyskusja na temat wzmacniacza basowego Carvin Pro Bass 100, koncentrująca się na jego czułości na siłę uderzenia strun. Użytkownik porównuje swoje doświadczenia, zastanawiając się, czy zauważona cecha jest standardowa dla tego modelu.
Artykuł opisuje doświadczenie autora z wzmacniaczem Kustom KBA 100, który pomimo pozytywnych opinii, generuje płaskie i ściszane brzmienie. Autor porównuje swoje doświadczenia do brzmienia, które osiągał na Fenderze Rumble 100, poszukując porad na ulepszenie jakości dźwięku.
Poszukuję wzmacniacza basowego w przedziale cenowym 1000-1500 zł, rozważam zakup nowego lub używanego. Rozważane modele to Ashdown EB 15-180 EVO II i Ashdown MAG C115-300 EVO II, a także Ampeg B100R.
Podczas ostatnich poszukiwań idealnego wzmacniacza basowego z lampami natrafiłem na Ashton BV300, który mimo niewielkiej liczby gałek oferuje niesamowite brzmienie. Zastanawiam się nad zakupem, mimo mieszanych opinii na temat niezawodności.
Autor artykułu był zmuszony szukać nowego sprzętu basowego w ograniczonym budżecie 400 zł, prosząc o pomoc w wyborze spośród kilku opcji dostępnych na Allegro.
Autor rozważa zakup nowego zestawu: combo lub head+kolumna, zgodnego z aktywnym basem Ibanez BTB400. Jego budżet wynosi 10 tys. zł, a cel to sprzęt o dużej mocy, dobrym brzmieniu, odpowiedni do nagłośnienia małych miejsc i koncertów.
Podczas próby na sciszonym instrumencie Ampeg SVT-4 PRO niespodziewanie przestał działać, wydobywając dym spod przycisku włącznika. Sprawdzenie lamp nie wykazało usterki, podejrzenia padają na tranzystory.
Autor rozważa zakup wzmacniacza Laney RB2 35W, podając jako główny cel ćwiczenia i granie z dwoma gitarami bez perkusji. Wymieniono również alternatywy, z których żadna nie spełnia oczekiwań autora, z uwagi na budżet oraz wymagania dotyczące mocy i mobilności.
Omówienie wzmacniacza basowego Soundking AK60BG w kontekście jego stosowania z gitarą Squier Affinity JB V. Wzmacniacz ma służyć młodej kapeli grającej mieszankę gatunków na etapie pierwszych prób.
Po zakupie multi efektu Boss gt10b rozważam zakup wzmacniacza do mojego basu i mam dylemat między wzmacniaczem lampowym a hybrydowym. Poruszam również swoje wątpliwości co do brzmienia generowanego przez Boss gt10b.
Doradzamy, jak skompletować idealny zestaw głośnikowy do gry na basie, który sprawdzi się zarówno w salce prób, jak i na koncertach. Przyglądamy się modelom odpowiednim dla muzyki pop-rock, blues i country.
Łukasz Smoliński podzielił się swoją historią muzyczną i wyjaśnił, na jakim sprzęcie gra od ponad 11 lat. Jego erudycja obejmuje szeroki zakres gatunków muzycznych, a liczba koncertów prawie osiągnęła już 400.
Użytkownik forum opisuje problem z headem wzmacniacza basowego, który wydaje dziwne dźwięki i zachowuje się nieprawidłowo na obu wyjściach głośnikowych. Poszukuje porady w obawie przed nadchodzącym koncertem.
Autor rozważa zmianę konfiguracji swojego sprzętu basowego, zastanawiając się nad dodaniem głośnika 1x15 lub combo z takim głośnikiem zamiast tradycyjnej piętnastki do istniejącej kolumny 4x10. Dzieli się obawami dotyczącymi jakości dźwięku przy niskich tonach i pyta o doświadczenia innych.
Autor artykułu zastanawia się, dlaczego wzmak basowy Behringer BX1800, o mocy 180W i głośniku 15 cali, jest dostępny w atrakcyjnie niskiej cenie poniżej 1000zł. Zwraca uwagę na potencjalny brak jakości lub promocję emerytalną.
Autor rozważa zakup kostki Digitech Bass Driver oraz podłączenie jej do domowego wzmacniacza na początku przygody z graniem na basie. Zastanawia się, czy lepiej jest dozbierać środki na specjalistyczny piec basowy.
Forumowicz przedstawia problem związany z montażem wzmacniacza w racku marki Paco Cases 2U, wyrażając obawy, czy właściwe jest przykręcenie jedynie do przedniej ścianki racka. Wyraża też zaniepokojenie potencjalnym uszkodzeniem wzmacniacza lub racka.
Autor zastanawia się nad zakupem wzmacniacza na tranzystorach i rozważa dwa modele firmy Genz-Benz. Podaje linki i prosi o opinie na ich temat.
W artykule rozpatrywana jest kwestia znalezienia odpowiedniego heada basowego jako alternatywy dla nieprodukowanego już Carvina R600, spełniającego specyficzne wymagania związane z mocą, preampem, kompresorem, pętlą efektów i brzmieniem.
Podczas próby zespołu zauważyłem, że przy mocniejszym przywaleniu w strunę, moja kolumna Marshall MBC410 daje niepokojące dźwięki. Przekonałem się, że do koncertu 8 stycznia nie zdążę jej naprawić, więc będę musiał pożyczyć sprzęt od innej grupy.
Autor planuje zakupić głowę Hartke 2000 i zastanawia się nad możliwością podłączenia do niej paczek o różnych opornościach: jednej 4ohm i drugiej 8ohm. Zadaje pytania odnośnie skutków takiego podłączenia dla wzmacniacza i różnicy w głośności obu paczek.
Mój Hartke A35, który zawsze się dobrze sprawdzał, po testowaniu multiefektu i ponownym podłączeniu gitary, zaczął wydawać się 'mydlowato' z utraconym środkiem i sustainem gitary. Próby zmian EQ nie przynosiły zadowalających rezultatów.
Ostatnio zauważyłem, że zaczyna brakować mi mocy w moim obecnym sprzęcie Ashdowna Five Fifteen (100W@8ohm). Rozglądałem się za mocniejszymi headami w przedziale cenowym 500-800zł.
Poszukuję niewielkiego i taniego wzmacniacza basowego do prób w garażu. Odnalazłem kilka ciekawych ofert na Allegro i proszę o pomoc w wyborze.
Zastanawiając się nad zakupem dużego pieca do basu, natrafiłem na oferty Behringera, które oferują głowę 300W i kolumnę 2x10 600W za całkowitą cenę 1300zł. Opinie na temat tej marki są bardzo podzielone, a mocy urządzeń poddawane są w wątpliwość.
Po zakupie wzmacniacza marki Taurus z rozważaną mocą 300w/4ohm, autor artykułu bada różne konfiguracje kolumn, biorąc pod uwagę różne opcje, w tym pojedyncze i podwójne zestawy. Rozpatrywane są plusy i minusy obu rozwiązań, takie jak łatwość transportu, elastyczność konfiguracji i różnorodność rozmiarów głośników.
Rozważam zakup sprzętu, który ulepszy jakość dźwięku mojego basu przy obecnym zestawie - pakiecie z wbudowaną końcówką mocy i głośnikach. Stoję przed wyborem między preampem a głową wzmacniacza.
Przyjrzałem się ofercie wzmacniacza basowego Fame BVH-300L, dostępnej na niemieckiej stronie musicstore.de, którego cena w przeliczeniu na złotówki wynosi około 2300-2400 zł. Ciekawostką jest, że informacje o nim są ograniczone, a jego brzmienie porównywane jest do Edena E300 z bardziej 'brudnym' wydźwiękiem na wzór Ampeg.
Zastanawiam się nad zakupem nowego sprzętu do grania cięższego rocka, z budżetem około 5 tysięcy złotych. Zależy mi na dużym dole, ale również na zachowaniu klarowności dźwięku nawet przy szybkim tempie.
Przedmiotem zainteresowania jest przenośny wzmacniacz z głośnikiem, który można ładować i który wytrzyma działanie bez prądu podczas ulicznych występów artystycznych. Szukamy modelu, który jest dość głośny i będzie mógł obsłużyć różnego typu muzykę, nie tylko basową.
Szukając kombi basowego w przedziale cenowym około 1500zł, natknąłem się na Marshall MB 150. Jego opis przyciągnął moją uwagę, ale zanim podejmę decyzję, poszukuję opinii na jego temat.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat potrzebnej mocy wzmacniacza basowego. Z doświadczenia z grania na koncertach i próbach, 100W Fender Rumble okazuje się być wystarczającym.
Autor zakupił nowy wzmacniacz Ashdown 100W, który po krótkim czasie użytkowania przestał działać. Podejrzewa problem z bezpiecznikiem lub nieuziemioną wtyczką i prosi o pomoc.
W mojej niekończącej się pasji do zgłębiania świat bassowego znalazłem rodzimy skarb - wzmacniacz Taurus TH Cross. Postanowiłem dać szansę polskiej myśli technicznej i sprawdzić, jak to 'cudo' od BoxElectronic wypada w praktyce.
W niniejszym tekście dzielę się moimi spostrzeżeniami na temat combo Hughes & Kettner Basskick BK 300, które wypróbowałem w sklepie muzycznym. Produkt ten, oferujący 300 watt mocy oraz kilka interesujących funkcji takich jak kompresor czy głośnik Celestion, zrobił na mnie duże wrażenie swoim brzmieniem.
Plany na wakacje obejmują zakup nowego sprzętu - Ash MAG 600H i odpowiedniej kolumny głośnikowej DIY. Czytelnik szuka porady dotyczącej wyboru wzmacniacza, głośnika oraz materiałów i wymiarów dla kolumny, chcąc utrzymać budżet w granicach 2000-2500 zł.
Stoję przed wyborem nowego wzmacniacza basowego i zastanawiam się między kilkoma modelami: Behringer ULTRABASS BXL900, jego wersją z aluminiową membraną ULTRABASS BXL900A, Laney RB4, czy też może Laney RB5. Mój budżet to około 1300zł.
Dołączyłem niedawno do świata basistów i poszukuję swojego pierwszego wzmacniacza. W obliczu niedostępności modeli Hartke zainteresowałem się piecykiem Randall RB 30 XM, jednak trudno znaleźć o nim więcej informacji.
Zastanawiam się nad zakupem wzmacniacza do 500 zł i rozważam kilka modeli. Czy ktoś z Was miał okazję grać na tym sprzęcie?
W poszukiwaniu idealnego brzmienia basowego, przetestowałem kolumnę Ashdown Mag 410 Deep. Czy może ona konkurować z legendarnym Ampeg 8x10, znany z potężnego i selektywnego dźwięku?
Czytelnik stoi przed wyborem odpowiedniej kolumny do wzmacniacza Warwick Profet 3.2 o mocy 300 Wat na 4 omy, rozważając między modelami w211 pro a w410 pro. Zagadnienie dotyczy kompatybilności impedancji i możliwych rozwiązań w kontekście ograniczonego budżetu 2500 zł.
Podczas domowej sesji muzycznej z bratem, doświadczyłem nieprzyjemnego kopnięcia prądem z mojego wzmacniacza basowego. Nie zidentyfikowałem źródła problemu i zastanawiam się jak sobie z tym poradzić.
Autor rozważa dwa modele wzmacniaczy basowych: Ashdown Perfect Ten MiniRig oraz Coxx CB100, zwracając uwagę na ich moc, rozmiar i cenę. Poszukuje opinii i rad dotyczących wyboru między tymi modelami.
Autor opisuje problem związany z dziwnym piskiem wzmacniacza po podgłoszeniu gitary basowej. Po wielu próbach ustalono, że winna może być bateria w gitarze, a także zauważono, że bas brzmi głośniej na pasywnym wejściu.
Chcąc wybrać bas i wzmacniacz w cenie 1500-1700 zł, mamy kilka interesujących opcji na rynku, w tym modele od Washburn i Cort. Gitarzysta z pewnym doświadczeniem szuka sprzętu pasującego do stylów takich jak postpunk, nowa fala czy indie.
Na tym obecnie grywam, Warwick FNA, rocznik 98, korpus to…
Omawiam swoje doświadczenie w przesiadce z tradycyjnego zestawu head+paczka na sam preamp z uwagi na brak potrzeby przemieszczania sprzętu i preferencje akustyczne. Rozważam zakup preampa ze względu na jego funkcjonalność głównie jako EQ i pytam o polecenia sprzętu w budżecie około 1k zł.
Autor artykułu rozważa zakup heada Laney BH150 oraz paczki Hartke 115TP, zastanawiając się nad ich przydatnością na małe i średnie koncerty. Dodatkowo, porusza kwestię przerobienia combo Laney HCM65B na zestaw head + kolumna i możliwości nagłośnienia tego zestawu z wykorzystaniem wyjścia Direct Out (DI).
W Łodzi skradziono unikatowy wzmacniacz Hartke Ha 3500 Transient Attack zapakowany w case 1U firmy Warwick ze specyficznymi naklejkami 'animal' i 'STAHOO'. Właściciel wzmacniacza zaapelował o udostępnianie informacji i kontakt w przypadku posiadania jakichkolwiek wiadomości na temat sprzętu.
Opisuję swoje doświadczenia z Trace Elliot Twin Valve, pełnolampowym wzmacniaczem o mocy 115W. Jego prostota, jakość wykonania oraz specyficzne, czarujące brzmienie sprawiają, że jest to sprzęt wymagający, ale dający wiele satysfakcji.
Poruszając temat wyboru odpowiedniego zestawu wzmocnieniowego dla basistów, analizujemy różne marki i modele, skupiając się na potrzebach związanych z gatunkami jazz i funky. Wybór pokazuje zarówno zróżnicowanie cenowe, jak i firmowe, z naciskiem na unikanie zbędnych gadżetów i preferencję prostoty.
Po kilku latach użytkowania starych wzmacniaczy, czytelnik zdecydował się na poszukiwanie czegoś nowszego i lżejszego. Posiada sprzęt marki TC Electronic i SWR w połączeniu z gitarą Spector i szuka wskazówek dotyczących wymiany wzmacniacza na mocniejszy, ale mniejszy i lżejszy model.
Szukając nowego zestawu basowego w przedziale cenowym 2500-3000zł, autor zastanawia się, czy taka inwestycja ma sens grając głównie w domu. Aktualny sprzęt to Spector Legend Classic 4, Yamaha BBN5II, oraz Hughes&Kettner BK 100 z efektami Boss.
Wzmacniacz Trace Elliot Twin Valve to solidne 115W przy 4/8 ohm, zaprojektowane z myślą o klarowności brzmienia i prostocie użytkowania. Jego charakterystyczny ton świetnie wpasuje się w lżejsze brzmienia rockowe, oferując ciepło i głębię bez zbędnych wodotrysków.
Jako początkujący basista, autor dąży do zrozumienia pewnych funkcji i złącz w swoim wzmacniaczu Little Mark III, konkretnie interesują go przyciski PRE EQ/POST EQ, GND LIFT oraz złącze Balanced Input i Line Out. Według autora, najlepiej zacząć od poznania własnego sprzętu, by móc w pełni wykorzystać jego potencjał.
Rozpoczynając poszukiwania nowego wzmacniacza do gitary basowej w przedziale cenowym 800-1000 zł, zdecydowałem się sprzedać swój dotychczasowy sprzęt marki Ashdown. Szukam czegoś z więcej wysokimi tonami, idealnego do koncertów.
Po sprzedaniu zestawu Ampeg i tymczasowym korzystaniu z Markbassa, autor rozważa przesiadkę na wzmacniacz lampowy Mesa Boogie Prodigy, zastanawiając się nad jego funkcjonalnością i doborem kolumn.
Basista boryka się z problemem znalezienia odpowiedniego wzmacniacza, który odpowiadałby jego potrzebom uzyskania specyficznego 'klekotu' z mięsistym dołem. Posiada on bas Dean Edge 4 oraz wzmacniacz Kustom KBA200, lecz rozważa zakup dodatkowego sprzętu, aby osiągnąć pożądane brzmienie.
Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.
Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.
Posiadam paczkę Gallien Krueger Backline 210 Blx II, która ma uszkodzony głośnik. Zastanawiam się, jaką wymianę przeprowadzić, aby poprawić jakość dźwięku.
Autor wyraża zainteresowanie zakupem zestawu basowego Orange, analizując różnice pomiędzy modelami OB1-500 a 4 Stroke 500 oraz ich kompatybilność z różnymi kolumnami. Podkreśla również swoje potrzeby muzyczne, wyrażając preferencje dla brzmień pasujących do gatunków takich jak gospel i jazz.
Stoję przed wyborem combo do mojego basu Hohner Professional PJ Bass SX z 1991 r. i proszę o porady. Rozważam modele Fender Rumble 100/115, Ashdown Mag C-115 300 Evo II, Fender BXR 100 c oraz Ashdown Mag C210T-300 z budżetem około 1.000 zł.
Autor wraca do gry na basie i testuje head David Eden WTX 260, zastanawiając się nad wyborem kolumn: David Eden 210 vs 212. Rozważa doświadczenia z używaniem kolumn neodymowych oraz zagadnienie kompatybilności impedancji.
Wybór odpowiedniej paczki do wzmacniacza EBS HD360 Bass Amp Head sprawia wiele trudności. Zastanawiam się między EBS NeoLine 410 a mniejszą konfiguracją z uwagi na oporność i moc.
Autor szuka opinii na temat wzmacniacza Hand Box Fortec-412 i porównuje go z konkurencyjnymi modelami. Rozważa zakup, bazując na rozmiarach, cenie oraz opiniach innych użytkowników i konfrontuje go z modelem TC Electronic BS250 210 oraz Maruszczyk Barabass.
Posiadam head basowy TC Electronic BH500, który współpracuje z kolumną Hartke Vx410. Mimo że teoretycznie zestaw powinien dostarczać pełną moc, w praktyce napotykam problem z osiągnięciem satysfakcjonującej głośności.
Szukając głowy basowej do 1500zł, autor rozważa różne opcje, mając na uwadze dynamiczne i klarowne brzmienie, potrzebne do małych klubowych koncertów bez zbędnych dodatków. Rozważa modele takie jak Ampeg PF350 i PF500, Hartke HA3500 oraz Hartke LH500, zastanawiając się nad ich mocą i prostotą.
Rozważam zakup zestawu Packi + Head o mocy 800 - 1000W i zastanawiam się pomiędzy opcjami od Markbass, TC Electronic, i Ampeg. Zastanawiam się również, który układ głośników będzie lepszy: 1x15 + 4x10, czy może 2x12 + 1x15.
Właściciel wzmacniacza basowego Ashdown Five Fifteen opisuje swoje doświadczenia związane z awarią urządzenia podczas koncertu oraz rozważa niestandardowe modyfikacje sprzętu w celu zwiększenia jego głośności, mimo ograniczonych środków finansowych.
Autor zastanawia się nad zakupem wzmacniacza Harley Benton HB3000BT, potrzebnego mu do testów oraz poszukuje informacji i opinii na temat tego sprzętu, z uwzględnieniem ograniczonego budżetu.
Autor stoi przed dylematem podłączenia dwóch kolumn o różnej impedencji do wzmacniacza basowego markbass little Mark III, posiadając już kolumnę NewYork 804 (8 ohm) i rozważając użycie starszej kolumny Peavey bass cabinet2x 15 z głośnikami Eminence legend o zmienionej impedencji.
Poznaj moje wrażenia z użytkowania zestawu Hartke Model 5000 250W + 250W razem z kolumną Hartke 410XL 400W. Sprawdź, jak poradziłem sobie z dwoma kluczowymi kwestiami, których odpowiedzi nie można było znaleźć w internecie.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.
Autor podzielił się swoimi przemyśleniami na temat głośnej pracy heada Ashdown Mag 300, który okazał się być tak głośny jak stary komputer. Sprawdzał możliwe przyczyny, lecz nie znalazł rozwiązania problemu.
Autor poszukuje combo do gry w domu w ramach ograniczonego budżetu do 1000zł, preferując zakup nowego sprzętu. Wśród rozważanych opcji znajdują się Hartke HD25, Fender Rumble 15 2013, i Orange CR50BTX, z różnymi wielkościami głośników oraz cenami.
Stawienie czoła problemowi zbyt dużej mocy wzmacniaczy basowych w warunkach domowych. Opisuję moją sytuację związana z używaniem potężnego wzmacniacza Orange Terror Bass 500 oraz sposoby na radzenie sobie z nadmierną głośnością.
Doświadczam problemów z moim wzmacniaczem basowym Gallien Krueger 700RB-II, którego brzmienie przestało być selektywne i czyste, mimo stosowania stalowych strun. Problemy rozpoczęły się po dwóch latach użytkowania, a serwis zdiagnozował i naprawił usterkę, która wróciła po krótkim czasie.
Szukając opinii na temat headów basowych w zakresie 300-500W, autor artykułu bierze pod lupę Taurus Qube 300, T.C.Electronic BH500, oraz Hartke LH500. Każdy z tych modeli reprezentuje inne podejście do mocy, kontroli oraz jakości brzmienia.
Autorka stawia pytanie o wpływ siły sygnału wejściowego na długowieczność wzmacniacza, rozważając swoje doświadczenia z próbami osiągnięcia pożądanej głośności, zachowując wzmacniacz w dobrej kondycji. Rozpatruje różnice między regulacją gain i volume, i jak te aspekty wpływają na przegrzewanie się sprzętu.
W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.
Autor stoi przed decyzją zakupu odpowiedniego wzmacniacza Hartke do istniejących kolumn, rozważając modele 2500, 3500 oraz 5500 i combo VX3500. Eksploruje możliwości w kontekście swoich potrzeb - głośnego hard rocka w amatorskim środowisku.
Posiadam combo Laney Pro-Bass 150W z czterema głośnikami 10" i wyjściową mocą 150 Wat przy impedancji 4 Ohmy, które niedawno przeszło naprawę magnesów. Rozważam zakup dodatkowej kolumny o większej impedancji, by z czasem wymienić combo na head z kolumną, ale napotkałem problem z dostępnością kolumn o identycznej impedancji.
Podczas prób z moim kombinezonem basowym 300W, napotkałem problem z przegrzewaniem się wzmacniacza, co skutkowało jego wyłączaniem. Okazało się, że problemem był wentylator, który obracał się leniwie i bezgłośnie, a po pewnym czase grania wzmacniacz się wyłączał.
Czytelnik dzieli się swoim dylematem dotyczącym wyboru nowego wzmacniacza basowego dla swojego zespołu metalowego po przeprowadzce do nowego miejsca prób. Rozważa zakup modelu Ashdown eb-12 180 evo ii, mając na uwadze ograniczony budżet i potrzebę przebicia perkusji.
Porównanie dwóch popularnych wzmacniaczy basowych: Aguilar Tone Hammer i Tecamp Puma, z uwzględnieniem mocy, cen, dostępności i doświadczeń innych basistów. Sprawdź, który może być lepszym wyborem dla Ciebie.
W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.
Mam problem z moim wzmacniaczem basowym Fender Rumble 15, który zaczyna strasznie trzeszczeć i charczeć przy wyższych głośnościach. Ten problem pojawia się zawsze po około 5 minutach grania, zwłaszcza gdy bas na equalizerze jest ustawiony na maksymalną wartość.
W artykule poruszam kwestię zmiany zestawu combo na heada w kontekście mojego nagłośnienia basowego – Ashdown MAG C210T-300 EVO II oraz Ashdown Mag 410T DEEP. Rozważam sprzedaż combo i zakup heada, aby osiągnąć lepszą jakość dźwięku przy użyciu tylko paczki, z uwzględnieniem mojego budżetu około 1000zł.
Posiadam stary wzmacniacz Trace Elliot z 1980 roku o mocy 300W i impedancji 8 OHM. Zastanawiałem się nad kilkoma kwestiami dotyczącymi jego parametrów, mocy i głośników Celestion.
Wybór wzmacniacza basowego zależy od wielu czynników, w tym od tego, czy grasz solo w domu, czy z zespołem. Na rynku dostępne są różne modele od polskich LDM po znane marki takie jak Ashdown, Peavey, czy Ampeg, dostosowane do różnych budżetów.
Autor porusza problem percepcji mocy wzmacniaczy basowych w różnych warunkach grania. Podziela swoje doświadczenia z różnymi modelami wzmacniaczy o mocach od 90W do 600W, zastanawiając się, ile mocy jest potrzebnej, aby przebić się przez zespół.
Rozważając zakup heada i dwóch kolumn do basu zastanawiałem się nad opcjami w budżecie około 3000 zł. Ostatecznie zainteresowałem się zestawem od Hartke, który obejmuje model heada LH-500 oraz dwie kolumny VX410 i VX15.
Autor poszukuje w Warszawie serwisu, który zajmie się kompleksową naprawą i serwisowaniem gitar elektrycznych, basowych oraz wzmacniaczy. Chodzi o działania takie jak naprawa elektroniki, ustawienie gitary, przegląd wzmacniaczy i ożywienie starego combo.
Stoję przed wyborem idealnego wzmacniacza do moich kolumn 1200W na eminencach gammach. Pragnę uzyskać zarówno przesterowane, jak i czyste brzmienie i mam budżet 5000 zł.
Stojąc przed wyborem nowego wzmacniacza do mieszkania oraz do prób, zastanawiałem się nad modelami o mocy 100/150 wat. Z jednej strony potrzebuję sprzętu, który będzie dobrze brzmiał nie tylko w warunkach domowych, ale także spełni oczekiwania na próbach zespołu.
Jestem w trakcie wyboru nowego sprzętu do basu, głównie do występów na żywo. Rozważam różne kombinacje wzmacniaczy i kolumn, a moim budżetem jest 4000 zł.
Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.
Poszukiwania idealnego DI boxa do wzmacniacza Acoustic 370 okazały się nie lada wyzwaniem. Wzmacniacz ten, nie posiadając zbalansowanego wyjścia, wymaga dokupienia DI boxa dla łatwego podłączenia do mikserów i nagłośnienia.
Nadchodzi premiera nowego wzmacniacza Warwick LWA 1000 w Polsce, będącego lekkim wzmacniaczem o wadze zaledwie 2.75 kg, oferującego 1000 Wat mocy. Jest wyposażony w funckje takie jak dwie niezależne kanały z 4-pasmowym EQ, regulowany kompresor oraz różnorodne wyjścia, w tym DI oraz dedykowane wyjście głośnikowe.
Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?
Autor rozważa zmianę wzmacniacza na scenie ze względu na zbyt dużą moc i niewygodną wielkość obecnego sprzętu. Szuka porad wśród muzyków na temat kompaktowego, lekkiego wzmacniacza o mocy do 100W.
Kuba Qbass Wojciechowski to wszechstronnie uzdolniony basista, kompozytor, producent i manager. Ma na swoim koncie udział w wielu projektach muzycznych i dyskografię obejmującą różne gatunki muzyki.
Michał pyta o możliwość podłączenia zewnętrznego interfejsu audio Roland UA-25 do wzmacniacza Ampeg SVT3PRO, aby nagrywać bas korzystając zarówno z mikrofonu jak i bezpośrednio z wzmacniacza. Problemem jest cichy sygnał przy nagrywaniu ścieżki z line outu wzmacniacza.
Rozważając zakup mobilnych kolumn, zwróciłem uwagę na Ampegi z serii Portaflex. Choć moje poszukiwania nadal trwają, odkryłem, że nowe modele mogą być bardziej opłacalne niż używki, mimo początkowych obaw dotyczących braku przenośności.
Basista stojący przed wyborem zmiany sprzętu poddaje pod rozwagę dwa lekkie wzmacniacze basowe: Taurus Qube 450 i Markbass Little Mark III. Sprawdźmy, który z nich może odświeżyć jego podejście do wzmacniaczy i dodać radochy w graniu jazzowych, funkowych i rockowych klimatów.
Nowa seria wzmacniaczy Acoustic pojawia się na rynku, wyróżniając się atrakcyjnymi cenami i pozytywnymi opiniami. Czy uda się je sprowadzić do Polski?
Autor artykułu wyraża swoją frustrację i niepewność dotyczącą wyboru odpowiedniego głośnika do heada Ashdown Mag 600H Evo II. Rozważa zastosowanie modelu Ash 410T Deep, jednak zastanawia się nad możliwymi problemami technicznymi i różnicami w porównaniu z modelem Ash 414T Deep.
Autor tekstu podzielił się swoim planem budowy mini przenośnego wzmacniacza z wykorzystaniem dwóch małych głośników o impedancji 4 ohm i mocy 5W, poszukując schematów i pomocy w realizacji projektu.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
Autor poszukuje kolumny do wzmacniacza Hartke 2000, mając ograniczony budżet wynoszący 800PLN. Potrzebuje sprzętu na koncerty w małych lokalach, zastanawiając się, czy lepiej dokupić kolumnę, czy zainwestować w tańsze combo.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Autor podzielił się swoimi obawami na temat bezpośredniego podłączania wzmacniacza Ampeg Svt 3 Pro do głośnika z Mega Ampa GL 60 B, wyrażając niepewność co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania.
W artykule autor rozgląda się za najlepszą kolumną do wzmacniacza SWR 350x, mając do wydania około 1500 zł. Jako opcje bierze pod uwagę różne konfiguracje kolumn Ashdown.
Stoję przed wyborem zakupu nowego sprzętu i analizuję trzy główne opcje: kombajny, zestawy head + paczka oraz innowacyjne podejście z paczką, końcówką mocy i preampem/kartą muzyczną. Każda opcja ma swoje plusy i minusy.
Zauważyłem, że moje combo Trace Elliota osiąga wysoką temperaturę, zwłaszcza podczas grania na pełnym słońcu. Zastanawiam się, jakie są normalne zakresy temperatur dla wzmacniaczy i czy powinienem się martwić nagrzewaniem się urządzenia podczas letnich występów.
Przekrojowa analiza nowych wzmacniaczy Fender, Super Bassman i Bassman 100T, inspirowanych klasycznymi blackface'ami z lat 60/70. Podkreślenie ich wszechstronności oraz unikalnych funkcji, w tym opcji automatycznego biasu i silent record.
Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.
Basista opisuje swoje doświadczenia z użyciem gitary basowej Cort Action V i wzmacniacza Harley Benton'a HB80b, skupiając się na problemach z sygnałem i limiterem. Zastanawia się nad potencjalnymi rozwiązaniami takimi jak zmiana elektroniki na aktywną, użycie equalizera BOSS GE-7, lub wymiana przystawek.
Poszukiwania pierwszego poważnego wzmacniacza do basu doprowadziły mnie do zestawu Ashdown 330 Head + VS-212. Czy to najbardziej opłacalny zakup dla basisty szukającego idealnego brzmienia?
Szukam heada basowego, który byłby idealny do gatunków takich jak POWER-HEAVY METAL i BLUES, przy założonym budżecie 1500 zł. Rozważam kilka opcji, w tym GK Backline 600, Peavey Tour 450, Kustom Groove Bass 600 Hd, Taurus BL 300H i Ampeg B2R.
Fender Bronco 40 to basowa wersja popularnego wzmacniacza Mustang, dodająca szeroki wachlarz funkcji i możliwości - od cyfrowych efektów po edycję parametrów przez USB.
Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.
Ashdown Engineering prezentuje ultralekki i kompaktowy wzmacniacz basowy MiBass Amp Head, który zmienia reguły gry dla basistów. Ważąc zaledwie półtora kilograma, oferuje także niesamowitą moc 220 lub 550 Watt, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla muzyków w drodze.
Młody basista opowiada o swojej pasji do basu, swoim sprzęcie i idolach muzycznych. Kocha Jazz Bass i Music Man'y, jest wielkim fanem RHCP, Muse'a, Metallici. Jego sprzęt to Cort GB99B i Warwick Blue Cab 15.1, a także efekt Doctor Q.
Autor rozważa zakup heada KUSTOM KXB200HR na potrzeby prób i małych koncertów. Poszukuje opinii i rady na temat wyboru kolumny pasującej do tego modelu, mając ograniczony budżet.
Nowa seria wzmacniaczy BC od Warwicka oferuje comba o różnych mocach, od 20 do 300 Watt, z myślą o basistach poszukujących wyraźnego brzmienia bez nadmiernego hałasu. Seria ta inspiruje się popularnymi wzmacniaczami Hellborga i dostosowana jest tanto aktywnych, jak i pasywnych basów.
Ampeg, znany producent sprzętu muzycznego, niedawno odnowił swoją serię Portaflex, wprowadzając na rynek nową generację headów - PF-500. W artykule zaprezentowano informacje oraz próbki dźwiękowe nowego urządzenia, udostępnione przez użytkowników forum Talkbass.
Autor rozważa zmianę swojego combo LDM ba100P na zestaw head plus paczka, ze względu na potrzebę większej mocy i lepszego brzmienia. Wybór pada na modele Hartke ha-3500 lub Ampeg B2R oraz paczkę od Mańka.
Podejmując się wyzwania budowy własnej kolumny basowej do mojego ulubionego Line6 HD750, postanowiłem znaleźć idealne głośniki zdolne dostarczyć doskonałe efekty brzmieniowe. Szukam głośników o mocy od 800W do 1000W, podobnych do tych z pakietów Goliath Senior, Trace Elliot czy David Eden.
Firma DigiTech, znana z produkcji efektów, wypuściła na rynek nową linię wzmacniaczy, w tym małe combo basowe DB15. Z kolei Warwick rozszerza swoją ofertę o nowe heady basowe serii WA oraz kolumny basowe serii WCA.
Zastanawiam się nad wyborem kolumny do wzmacniacza basowego Laney RB9. Rozważam różne możliwości, kierując się przede wszystkim głośnikiem wysokich tonów i mocą przynajmniej 200W, odrzucając marki takie jak Ashdown, Hartke i Behringer.
Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.
Osoba pisząca prosi o pomoc w projektowaniu wzmacniacza basowego o mocy 50-60 W z głośnikiem 8-10 cali do użytku studyjnego. Chce, aby był selektywny bez zbędnego mułu, z możliwością uzyskania niskiego zejścia z obudowy.
Jędrzej opowiada o swojej pasji do gry na basie, zaczynając od Iron Maiden aż po ambitniejsze klimaty jazzowe i funky. Obecnie korzysta z Epiphone Thunderbird IV i wzmacniacza Hartke B200, planując przyszłe zakupy.
W artykule przedstawiam drobiazgową analizę wykorzystania maksymalnej mocy comba Ashdown MAG C210T-300 EVO II przez dodanie odpowiedniej dodatkowej paczki. Opisuję różnice między paczkami i jakie one mają wpływ na wydajność wzmacniacza.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego kombosa basowego po tym, jak jego poprzedni sprzęt przestał działać. Szuka modelu o odpowiedniej mobilności i mocy, zdolnego do obsługi efektu sidechain i overdrive, zastanawiając się nad kilkoma opcjami.
Piotrek z Wrocławia dzieli się swoją muzyczną podróżą od basisty początkującego do członka zespołu ProFundal. Opowiada o zmianie sprzętu basowego z McCrypt BA-25 na Fender Rumble 75 i trwałej miłości do basu Epiphone Thunderbird.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Podzielam swoje doświadczenia z użyciem heada LDM BA-100, który kupiłem od zaufanego basisty. Podczas używania w nowej sali prób, napotkałem problem z uziemieniem, po którym otrzymałem lekkie wstrząsy elektryczne.
Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.
Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.
Fender Bassman 135 to wzmacniacz, który budzi mieszane uczucia - najmniej popularny z serii, ale z unikatowymi cechami, które warto poznać. Produkowany w latach 78-83, oferuje brzmienia, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wymagających audiofilów.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.
Kazik Kaszubowski, uzdolniony basista, kompozytor i aranżer, zasłynął w latach 90-tych jako członek czołowego trójmiejskiego zespołu sceny alternatywnej. Obecnie aktywnie uczestniczy w wielu projektach muzycznych o różnorodnej stylistyce, od rocka po jazz.
Ampeg Heritage B-15N to limitowana reedycja ikonicznego wzmacniacza basowego, znana jako flextop z 1960 roku. To urządzenie, które definiuje standardy dla studia i sceny, powraca w ekskluzywnej serii 50 sztuk, zachowując oryginalne brzmienie i charakter.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.
Użytkownik forum podzielił się swoją frustracją związaną z problemami z używanym basowym wzmacniaczem SWR LA-15, który kupił przez allegro. Mimo początkowego prawidłowego funkcjonowania, urządzenie zaczęło wykazywać niepokojące symptomy, takie jak brak dźwięku i nieprzyjemne dźwięki w czasie grania.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.
Autor szuka odpowiedzi na pytania techniczne związane z używanym wzmacniaczem basowym Warwick Profet 5.1, w tym z podłączaniem kolumn i rozdziałem mocy między nimi. Poruszane są zagadnienia takie jak łączenie kolumn w konfigurację równoległą i potencjalne ryzyko dla sprzętu.
Odwiedziłem sklep muzyczny szukając nowego wzmacniacza basowego i szczególnie zainteresował mnie Fender Rumble 150 z nowej serii. Zastanawiam się, czy jego 150 watowej mocy wystarczy na scenę i czy umożliwi uzyskanie jasnego, klarownego dźwięku potrzebnego do slapu.