Tag: Technika gry

Technika gry na Basoofka_NETDział 'Technika gry’ na Basoofka_NET to nieocenione źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie pogłębić swoje umiejętności gry na bassie. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym entuzjastą, czy doświadczonym basistą, znajdziesz tu szereg artykułów, kursów i lekcji, które pozwolą Ci zgłębić tajniki gry na tym wyjątkowym instrumencie.Pod hasłem 'Technika gry’ kryje się wiele różnorodnych tematów, począwszy od lekcji jazzowych z Katie Thiroux, przez rewolucyjne gadżety wspomagające grę takie jak Bassist Powerglove, aż po wszechstronne lekcje basu dostępne dla mieszkańców Poznania. Dzięki temu, że każdy z artykułów jest napisany przez prawdziwych pasjonatów i zawiera prakticzne wskazówki oraz ciekawostki, nauka gry staje się prawdziwą przyjemnością.W dziale 'Technika gry’ pod lupę bierzemy różne techniki gry na basie, w tym slap, palce, muting, akordy, flażolety, tapping oraz wiele innych. Użytkownicy Basoofka_NET mogą również poznać doświadczenia innych basistów, posłuchać próbek ich gran na różnych modelach basów i zainspirować się do własnych eksperymentów muzycznych.Definicja ’Technika gry’ odnosi się do zespołu umiejętności, metod i praktyk wykorzystywanych przy grze na instrumencie muzycznym. W kontekście basu, technika ta dotyczy sposobów wydobycia dźwięku, zarówno w zakresie rytmu, melodii jak i harmonii, w celu uzyskania pożądanego brzmienia i ekspresji muzycznej.Kluczowe słowa SEO: Technika gry, slap, palce, muting, akordy, flażolety, tapping.Tagi WordPress: Technika gry, Katie Thiroux, Bassist Powerglove, lekcje basu, slap, palce, muting, akordy, flażolety, tapping, Poznań. Dział 'Technika gry’ na Basoofka_NET to kopalnia wiedzy dla wszystkich pasjonatów niskich tonów. Od podstawowych technik po zaawansowane metody – znajdziesz tutaj wszystko, co potrzebne, aby perfekcyjnie opanować grę na basie.

Warbellbass w Hadesie

spokój->ogień->skupienie przy klangu->zaciesz :)) z koncertu w Hadesie, Namysłów. fot. M. Piechaczek nagrania tutaj: https://basoofka.net/forum/post-scriptum-thrash-thrashcore/

Kania Bass

Autor podzielił się swoimi wrażeniami na temat basu, który kupił na aukcji i zamierza przefarbować na transparent white. W artykule znajdują się linki do nagrań próbek brzmień basu przy użyciu różnych technik gry oraz zdjęcia instrumentu.

Brad Walst – Three Days Grace

Brad Walst to basista kanadyjskiej formacji Three Days Grace, którego sposób gry na basie w pełni mnie urzeka. Wykorzystuje różnorodne przestery, co sprawia, że bas w tej kapeli jest nie tylko wyraźnie słyszalny, ale i harmonijnie współgra z innymi instrumentami.

Slapping dla początkujących

Slapping to technika gry na basie, która wydaje się trudna i dostępna tylko dla zaawansowanych. Jednak z odpowiednim podejściem i ćwiczeniami, każdy może osiągnąć w niej znaczące postępy.

Lekcja akcentowania

Prezentuję ćwiczenie zaprojektowane specjalnie dla początkujących basistów mające na celu naukę akcentowania różnych dźwięków niezależnie od pozycji palca. Ćwiczenie opiera się na graniu w gamie D-dur z użyciem metronomu, ale można je modyfikować i dostosowywać do swoich potrzeb.

Basowe ćwiczenia

Prezentuję zestaw ćwiczeń na bas, które sam stosuję i które uważam za skuteczne w poprawie Żarty i precyzji. Artykuł zawiera różne sposoby trzymania ręki na gryfie oraz świczenia rozgrzewające i ćwiczenia na poprawę precyzji.

Quintin Berry

Quintin Berry, basista z rewelacyjnej kapeli The Uglistick, wyróżnia się niekonwencjonalną techniką gry na basie. Jego mocny atak i wyjątkowy groove to dowód na to, że tradycyjne metody nauczania gry na instrumencie nie zawsze są najlepszą drogą do sukcesu.

Jak Grac Klangiem 2

Jak grać klangiem

Artykuł wyjaśnia technikę gry klangiem na gitarze basowej, łącząc dwa podstawowe sposoby: slap i pop. Zawiera również autorską interpretację tabulatury utworu 'Zamki na piasku' zespołu Lady Punk.

Kontuzje Basisty

W artykule poruszono temat zapobiegania kontuzjom wśród basistów, podkreślając istotność rozgrzewki, luźnej gry i dobrego ustawienia instrumentu. Podano praktyczne wskazówki, jak zmniejszyć ryzyko urazów i zwiększyć komfort grania.

Tapping

Tapping

Tapping to zaawansowana technika gry na strunowych instrumentach, dzieląca się na dwa główne rodzaje: do solówek, popularna wśród gitarzystów i basistów, oraz wykorzystująca młotkowanie obiema rękami na różnych strunach. Technika ta pozwala na uzyskanie unikalnych efektów dźwiękowych, zwłaszcza w muzyce metalowej.

Agata – nowa basistka w rodzinie

Moja mała Agatka, która oczywiście bardzo lubi brzmienie basu, a najbardziejslap. Właśnie skonczyla pół roku i czasami daję już jej nastroić Stingraya 🙂

Ibanez ATK n200 a Cort b4

Jestem początkującym basistą posiadającym półrocznego Ibaneza ATK n200, który podoba mi się pod względem brzmienia, ale zastanawiam się nad wymianą na Corta b4 ze względu na mniejszą wagę i inne cechy, które mogą lepiej odpowiadać moim potrzebom.

Ból ręki w czasie gry

Autor porusza problem bólu lewej ręki w czasie gry na kontrabasie, szczególnie przy graniu szybkich motywów w niskich pozycjach. Wspomina o chwilowym przerwaniu gry na kontrabasie oraz nadziei na wzmocnienie lewej ręki.

Palcowanie

Autor rozważa techniki palcowania na basie, poszukując odpowiedzi na pytanie, który palec używać w konkretnych sytuacjach gry. Dotychczasowa gra opierała się na użyciu kostki, a zmiana techniki przysparza wątpliwości.

Zmiana elektryka na bas

Autor dzieli się doświadczeniami związanymi z przejściem z gitary elektrycznej na basową, będącym wynikiem problemów zdrowotnych. W poszukiwaniu nowego instrumentu stawia przede wszystkim na dostosowanie budżetu i jakość dźwięku.

Slaping

Gra na basie to moja pasja od pół roku, znam klucz basowy i potrafię już grać różnymi technikami. Teraz moim celem jest opanowanie slapingu, ale napotykam na trudności związane z ustawieniem wzmacniacza i właściwą techniką.

Witam wszystkich basoofkowiczow :]

Łukasz, basista z Tomaszowa Maz., podzielił się swoją muzyczną podróżą, wyznając, że po 10 latach gry wciąż czuje, że ma wiele do nauki. Jego uczestnictwo w różnorodnych projektach muzycznych jak Ekspandor czy Bajlando, podkreśla znaczenie ciągłego rozwijania swoich umiejętności.

Ćwiczonko- Klang + parowanie palców

Prezentuję swoje ćwiczenie, które jest elementem mojej rozgrzewki przed koncertami. Pomaga ono w rozciągnięciu palców, technice legato oraz w parowaniu palców.

Klang i palce – roznica glosnosci.

Zainspirowany warsztatami postanowiłem solidniej poćwiczyć klang. Nigdy nie przykładałem do niego większej wagi, ale teraz napotkałem w tym obszarze istotny problem - mocny atak z palca sprawia, że przy przejściu na klang, gram wyraźnie ciszej.

Joł

Rozpocząłem swoją muzyczną przygodę od pianina, lecz inspiracja muzykami takimi jak Fieldy i Flea sprawiła, że zakochałem się w grze na basie. Jestem samoukiem i cenię sobie technikę ponad tempo.

Problem z Olp’em

Autor wyraża frustrację dotyczącą trudności z używaniem swojego basu Olp (MM2), szczególnie z problemem strun obijających się o przystawkę oraz niewygodą spowodowaną przez założoną maskownicę.

Amy Humphrey

Amy Humphrey wyróżnia się na scenie muzycznej nie tylko dzięki używaniu basu Rickenbacker, ale także nieortodoksyjnym podejściem do gry na tym instrumencie. Wraz z zespołem Clatter tworzy unikalne brzmienie, łącząc różne gatunki muzyczne.

przeprost malego palca lewej reki

Jako początkujący basista, napotkałem na problem przeprostu małego palca lewej ręki, który znacznie utrudnia mi grę, szczególnie w szybkim tempie. Ten problem wydaje się być powszechny wśród basistów, a sposoby radzenia sobie z nim mogą być różne.

Kciuk W Klangu

kciuk w klangu

Gram na basie od dwóch miesięcy i napotykam na problemy z techniką klangu na strunie A. Próbuję różnych pozycji kciuka, lecz nadal poszukuję optymalnego rozwiązania.

Pjona

Pjona!

Witam wszystkich, nazywam się Walk i po 3 latach przerwy wracam do grania. Przez lata eksplorowałem różne rodzaje muzyki metalowej oraz jazz metal, obecnie gram na basie marki Ibanez i poszukuję porządnego pieca.

Bolacy Kciuk Lewej Reki

bolący kciuk lewej ręki

Gracz basu opisuje problem bólowy kciuka lewej ręki, który pojawia się podczas grania akordów i szybkich riffów. Zastanawia się, co robi źle i czy to kwestia nie wyrobionych mięśni dłoni.

Technika Gry Czy Dobrze Robie

technika gry-czy dobrze robię?

Opowiadam o mojej przygodzie z nauką gry na gitarze basowej, mimo braku znajomości nut i teorii muzycznej. Dzielę się swoimi wątpliwościami, czy jestem w stanie nauczyć się grać, słuchając i naśladując muzykę z Internetu.

Eq W Gitarze Preampie I Wzmacniaczu 8211 Jak To Wszystko Ustawic D

EQ w gitarze, preampie i wzmacniaczu – jak to wszystko ustawić? :D

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.

Gitara basowa bez tajemnic cz. 1

Ta recenzja książki 'Gitara Basowa bez tajemnic' zawiera szczegółowy opis jej zawartości, wskazując jak może ona wpłynąć na rozwój umiejętności początkujących basistów. Recenzent dzieli się swoimi odczuciami na temat poszczególnych lekcji, podkreślając zarówno plusy, jak i minusy.

Witam Was

Tomasz z Wrocławia opowiada o swojej muzycznej podróży, od gry na gitarze elektrycznej do basu. Jest samoukiem od czterech lat, interesuje się różnymi gatunkami i technikami gry.

Podstawowe skale na bas

Artykuł wprowadza w świat podstawowych skal muzycznych na bas, wyjaśniając ich budowę oraz zastosowanie. Zawiera przegląd siedmiu głównych typów skal - trzech durowych oraz czterech molowych, pomagając zrozumieć, jak teoria muzyki wpływa na praktyczne umiejętności gry.

Stłumione dźwięki – jak grać – prawa ręka

Autor opisuje swoją walkę z perfekcyjnym wykonaniem stłumionych dźwięków na gitarze, mając problem z pewną techniką gry prawą ręką. Poszukuje porad i filmów, które pomogłyby mu opanować tę technikę.

Slap na akustyku

Artykuł porusza problem słabego brzmienia techniki slap na basie elektro-akustycznym marki Harley Benton. Autor, mający wcześniejsze doświadczenie z basem elektrycznym, szuka sposobu na poprawę brzmienia slapu na swoim nowym instrumencie.

tubas – …szkolenie dygresyjne

W tekście poruszam temat braku zapotrzebowania na żywą muzykę w pełnym składzie instrumentalnym na różnego rodzaju imprezach oraz mojego ograniczenia do grania w zespołach estradowych i akompaniamentów. Opowiadam o zmianach na rynku muzycznym, nostalgii za dniami kiedy na każdej imprezie grały żywe zespoły oraz znaczeniu erudycji i ciekawości w muzyce.

Równy atak.

Autor podziela swoje doświadczenia i frustracje dotyczące problemu równego ataku podczas gry na basie, z jakim borykają się początkujący basiści. Opisuje swoje próby przezwyciężania tego problemu, ćwiczenia, długie godziny spędzone przy instrumencie oraz pytanie do społeczności o radę.

Bogdan Kowalewski- Maanam

Autor rozpoczyna swoją przygodę z basem, inspirując się twórczością Bogdana Kowalewskiego z Maanamu. Zastanawia się nad techniką gry na basie stosowaną przez muzyka - czy używał on palców, czy może kostki.

Ułożenie prawiej ręki i artykulacja

Jako początkujący basista, stawiam pytania odnośnie techniki ułożenia prawej ręki oraz artykulacji podczas gry na basie. Rozważam dwa podejścia: klasyczne oraz 'pływający kciuk', poszukując wskazówek, która metodę wybrać i jak doskonalić równy dźwięk w artykulacji.

Kontrabas w muzyce rockabilly

Autor dzieli się doświadczeniami na temat techniki slapu, używanej w muzyce takiej jak rockabilly, psychobilly, bluegrass, czy gipsy jazz. Wymienia również swoje preferencje sprzętowe, w tym kontrabas moskiewski, struny jelitowe, oraz wzmacniacze takie jak Ampeg BA-115 czy Gallien-Krueger MB-100.

tubas – luźne uwagi…

Dyskusja na forum przekształciła się w osobiste refleksje dotyczące oceniania umiejętności muzyków oraz metod nauczania gry na basie. Autor podziela swoje przemyślenia na temat subiektywności ocen, dąży do odmitologizowania 'najlepszych' w danej dziedzinie i zastanawia się nad rosnącym lenistwem w zdobywaniu wiedzy.

Przemyslenia I Szkolki Zawodowcow Bass Video Workshop

Przemyślenia i szkółki zawodowców – bass video workshop

Autor dzieli się inspiracjami do nauki gry na basie za pośrednictwem internetowych szkółek video, które mogą przekształcić amatorów w profesjonalistów. Wybrane materiały video z zakresu techniki i filozofii gry na basie podane są jako podstawa do samodoskonalenia.

tubas – nie strzelać do basisty…!

Artykuł analizuje oczekiwania wobec basistów, szczególnie w kontekście big-bandów i orkiestr rozrywkowych, oraz podkreśla znaczenie technicznego opanowania instrumentu, wiedzy teoretycznej, poczucia rytmu i umiejętności czytania nut.

Gra kciukiem

W artykule opisuję moją fascynację i poszukiwania dotyczące techniki gry na basie, którą zauważyłem u basisty Novego, znanego z takich zespołów jak Behemoth, Vader i Virgin Snatch. Technika ta, wykorzystująca głównie kciuk, przypomina coś między slapem a zupełnie nowym brzmieniem.

tubas – klang…

Podczas poszukiwania w internecie lekcji gry na gitarze basowej, natknąłem się na technikę klang, którą wielu internetowych nauczycieli próbuje przedstawić. Okazuje się, że jest ona dla mnie zbyt perkusyjna i niezbyt związana z harmonią, a moje lenistwo nie pozwala mi poświęcić jej zbyt dużo czasu.

Problem z szeleszczącą gitarą – za dużo górki?

Autor opisuje problem ze szeleszczeniem gitary podczas gry, którego doświadcza na swoim sprzęcie. Jest to szczególnie zauważalne przy grze na wysokich tonach, a możliwe przyczyny to złe ustawienie equalizera, kwestia sprzętu, lub niepoprawna technika gry.

Przejście na fretlessa

Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.

Piotr Miziołek

Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.

Problem z kciukiem lewej ręki

Osoba porusza problem nieprawidłowego trzymania kciuka lewej ręki podczas gry na gitarze, podając przykłady i zadając pytanie o potencjalne negatywne skutki takiej techniki oraz czy warto ją poprawić.

Zmiana techniki grania kostką[problem]

Autor podzielił się swoimi obserwacjami na temat zmiany techniki grania kostką z trzech na dwa palce, zauważając lepszą kontrolę i szybkość, ale również szybsze męczenie się kciuka.

Gitara Basowa a Lewa Ręka

Autor opisuje swoje doświadczenia i problemy wynikające z urazów obu rąk, zastanawiając się, czy istnieje technika gry na gitarze basowej, która nie obciąża tak bardzo lewej ręki jak przy grze na gitarze elektrycznej. W szczególności interesuje go możliwość gry w takim stylu na basie 4-strunowym, skupiając się na gatunkach rock i metal.

tubas – perkusiści mojego życia…

Opowiadam o niezwykłych perkusistach, z którymi miałem okazję grać przez lata. Każdy z nich był wyjątkowy i wnosił coś niezwykłego do mojej gry na basie.

Wstęp dla zaczynających

Artykuł zawiera kompendium wiedzy dla początkujących basistów, od wyboru pierwszego instrumentu, przez techniki gry, aż po konserwację sprzętu. Przybliża również tematykę dobierania wzmacniaczy i efektów, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.

Szkoły gry na gitarze basowej. Palcem czy kciukiem?

Początkującym basistom często trudno jest znaleźć dobre materiały edukacyjne dla gitar basowych. Absonic wychodzi naprzeciw ich potrzebom, wydając dwie szkoły gry na bas, współpracując z doświadczonymi basistami, Tomaszem Grabowym i Kamilem Skwarą.

Basowy leń

Wyznaję, że mimo pięciu lat gry na basie, ciągle walczę z lenistwem. Nie grałem regularnie przez ostatnie dwa lata, co znacznie odbiło się na mojej technice.

Technika Oriona/Alexa z Cannibal corpse

Autor zauważa, że basiści zespołów death metalowych, takich jak Cannibal Corpse, grają inaczej niż nauczył się sam, a mianowicie całkowicie wyprostowanymi palcami i prawie pionowo do gitary. Zastanawia się, czy to jest kwestia ćwiczenia czy też możliwe jest osiągnięcie podobnego efektu grając inaczej.

Pete Trewavas [Marillion, Transatlantic, Kino]

Pete Trewavas, znany z zespołów Marillion, Transatlantic oraz Kino, jest prawdziwym innowatorem na scenie basowej. Jego unikalne podejście do gry i inspiracje sprawiają, że jego linie basowe są niepowtarzalne, skupiając się na nietypowych technikach i improwizacji.

Lewa ręka

W artykule poruszam kilka istotnych pytań dotyczących ułożenia lewej ręki na gryfie basu. Odpowiadam na wątpliwości związane z pozycją kciuka, dotykaniem strun niższych oraz kształtem palców podczas gry.

Problemy z zamulaniem Warwick Sweet 15 [150Watt]

W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.

Pozycja Kciuka A Tłumienie strun

W trakcie mojej pierwszej lekcji w Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, napotkałem na interesującą kwestię dotyczącą pozycji kciuka przy grze na basie. Zostałem poinformowany, że kciuk powinien leżeć luźno na przystawce lub na strunie E, aby pomóc w tłumieniu innych strun podczas gry. To zmieniało podejście, do którego byłem przyzwyczajony, polegające na opieraniu kciuka o przystawkę lub strunę E, i od tego momentu zacząłem zastanawiać się, jak inni basiści radzą sobie z tłumieniem auto-buczących strun.

Tal Wilkenfeld

Tal Wilkenfeld zaskakuje swoją muzykalnością i stylem gry na basie, łączącym technikę kontrabasu z echo solowej duszy Wootena. Jest endorserem Sadowsky'ego i EBS oraz ma na koncie współpracę z Jeffem Beckiem i Vinnie Colauitą.

KOMIKS [dla Basisty oczywiście]

Artykuł wtajemnicza w sposób, w jaki komiksy mogą przyczynić się do rozwoju umiejętności basisty, podkreślając ich znaczenie dla wyobraźni i kreatywnego myślenia. Przedstawia dzieła Baranowskiego, Christy, Wojtyszki oraz Dudzińskiego jako kluczowe źródła inspiracji.

Basy ze zróżnicowaną menzurą

Artykuł porusza temat gitar basowych z różnicowaną menzurą produkowanych przez firmy NOVAX i DINGWALL. Zjawisko to polega na tym, że grubość strun wpływa na długość menzury, co przekłada się na różnorodność tonalną instrumentu.

Klang a akcja strun – czy to ma jakiś związek?

W tym artykule dzielę się swoimi przemyśleniami na temat związku między akcją strun a techniką klangu na basie. Zastanawiam się, czy problem z klangu w wyższych progach wynika z niskiej akcji strun, czy też jest to kwestia wyćwiczenia.

Zabijanie Czasu Tappingiem

Zabijanie czasu tappingiem

Ćwiczenie tappingu na basie, które angażuje trzy palce z każdej ręki i może być odtwarzane przy użyciu dowolnego typu gitary basowej. Jest to wspaniały sposób na rozluźnienie i praktykę między bardziej intensywnymi sesjami.

Lester Claypool – Primus

Artykuł przybliża postać Leslie Edwarda Claypoola, znanego głównie jako basista zespołu Primus. Opisuje jego muzyczne początki, style gry na basie, używany sprzęt oraz projekt muzyczne, w których brał udział.

Filozofia Amatorskiego Basu

FILOZOFIA AMATORSKIEGO BASU

Autor dzieli się swoimi wieloletnimi doświadczeniami i przemyśleniami na temat grania na basie w amatorskich kapelach metalowych. Podkreśla wagę indywidualnego podejścia i znaczenie odporności na grupowy nacisk w kontekście spełniania się jako muzyk.

Jak Grac Klang

Jak grać Klang ?

Artykuł omawia technikę gry na basie zwaną Klang, łączącą techniki slap i pop. Wyjaśnia jak używać technik slap i pop na różnych strunach, wraz z przykładem utworu 'Zamki na piasku' zespołu Lady Punk.

Jak grać Tapping ?

Artykuł uczy podstaw techniki tappingu na gitarze basowej, prezentując krok po kroku, jak należy naciskać i manipulować strunami, aby uzyskać pożądany efekt dźwiękowy. Również znajdują się tu różne warianty tabulatur, demonstrujące różnorodność dźwięków, które można uzyskać stosując tę technikę.

Niezidentyfikowana technika gry ;]

Czy ma ktoś informacje lub mógłby udzielić paru wskazówek na temat graniatechniką której osobiście nie potrafię nazwać, a którą stosuje JasonNewsted w solówce z San Diego ’92 od 1:13 i 2:03? Link: https://www.youtube.com/watch?v=BYzWe3VUr4Q Z góry OGROMNE dzięki.

słaby Slap

Witam. Mam gitarę Fenix Jazzbass z pickupami Fendera i układem aktywnym.Około pół roku temu założyem struny Ernie Ball. Kiedy gram palcami wniskich pozycjach jest ok, ale kiedy gram w wysokich pozycjach(powyżej 12progu) dźwięk staje się słaby i cichy . W dodatku kiedy slapuje, to dźwiękjest głuchy,a chciałbym żeby było coś w tym stylu https://www.youtube.com/watch?v=5FrI5lNvCnQ 😀 […]

technika gry Lemmy’ego z Motorhead

Chyba wszyscy słyszeli o Lemmym, basiście i wokaliście Motorhead.Zaciekawiła mnie jego technika gry. Wiadome, kostka i przester, w końcu toostry rock. Ale jest w jego grze coś niezwykłego. To że szarpie wszystkiestruny naraz, na przykład trzymając tylko A na 7. progu. Próbowalem nie raztak grać ale wychodzi tylko jedno wielkie buczenie. Jak on to robi?? […]

medicineman90

Basista – rockowy tradycjonalista 🙂 Do klangu mnie nie ciągnie, nie trzymam basu na cyckach, za to zasłaniam nimsobie jaja. Z groovem grać potrafie jak trzeba, chociaż preferuje kostkowepukanko. Wychowałem się na Bon Jovi i Def Leppard i jeśli ktoś uważa to zaobciach to ma problem 🙂Gram od 2001-01-11 Mój sprzęt? Bas: Vintage V1005 Combo: […]

Meg emp handcrafted

Na tej gitarze stawiałem swoje pierwsze kroki palcami kostką, czy kciukiem.Pickupy SD. Zagrała już kilka koncertów, chwalona przez akustyków zabrak jakichkolwiek szumów czy brumień. Gdyby ktoś był nią zainteresowany,to chętnie się dogadam, bo napalam się na 5 strun 🙂

Jesienne zajęcia jazzowe na basie z Katie Thiroux 2022

Katie Thiroux, wirtuoz basu i wokalistka, ogłosiła serię siedmiu zajęć poświęconych różnym aspektom gry na jazzowym basie tej jesieni. Zajęcia obejmują szeroki zakres tematów - od podstaw jazzu, przez transkrypcję, po rozwijanie indywidualnego brzmienia.

Kramer XL 7

Próbki mojego Kramera nagrane prosto w wejście liniowe w karcie na wiekowychsznurkach. Nagrywane na szybko, bez metronomu 😛 Sorki za ten klang 😛

Klang 2

klang

Zapewne znacie album Faith No More – The Real Thing ? 😀 pod jego wpływem, awłaściwie pod wpływem gry basisty zafascynowałem się grą kciukiem(później Claypool, Flea itd). Nie ma co, jestem całkowicie zielony w tychsprawach, a nigdzie na forum nie znalazłem tematu o tej technice gry. Nie mamniestety nauczyciela, bo wiadomo że od kogoś uczy […]

Klang

KLANG

Witam to znowu ja!:D W poniedziałek kupiłem nowiuśki bas8) i zwykłe graniejest dla mnie MOMENTAMI trochę za łatwe więc chcę sobie poklangować tak jakmooj Guru – Flea. Mam tylko pytanie: czy slappować (kciuk) można tylko dwiegoorne struny (A,E) czy jest to może obojętne? To samo dotyczy dwooch dolnych(G,D) – czy można je tylko szarpać wskazującym […]

Slap Pop

Slap / pop

Spotkałem się z wieloma opiniami że aby zacząć grać slapem i popemnależy mieć już nieźle opanowany instrument ( chociażby artykuł w dzialepoczątki ). Moj nauczyciel uważa że to nieprawda, a ja wobec tak rozbieżnych opiniichciałbym poznać jeszcze waszą.

Slap 8211 Gumka Na Kciuka

Slap – gumka na kciuka

Witam. Słuchajcie mam maly problem. Gram slapem teraz ostatnio nalogowo :p.Niestety tak długa gra powoduje ból mojego kciuka w miejscu gdzie udezamstrune. Słyszałem i widzialem u niektorych basistów gumki na kciukach któremaja zekomo chronic od właśnie tym podobnych kontuzji. Ogulnie to chciałbym siędowiedziec skad takom gumke można sobie skolować, albo czy może to być gumka […]

Technika Gry

Technika gry

Witam wszystkich. Chciałbym aby każdy kto chce napisał w tym temacie jakątechnikę gry preferuje. klang kostka palce czy może jeszcze coś innego.Piszcie co lubicie a czego nie. 😈

Slap Cwiczenia Gp5

Slap ćwiczenia GP5

Szukam jakichś ciekawych zagrywek z slapem na guitar pro wcześniej fajnerzeczy można było znaleźć na www.mysongbook.com/, ale z powodu prawautorskich nie można już nic zassać, może ktoś ma na kompie i mógłby miwysąłć na email 🙂 [email protected]

Nuty [podstawy]

Witam Dostalem niedawno ksiazke „Slap it” z czego bardzo się ucieszylem…. leczniestety nigdy nie grałem z nut. Staram się teraz je opanowac i mam pytanie.Jeśli wiem jaki dźwięk dana nuta oznacza i jak on jest rozmieszczony na gryfie,to jak mam zgadnac , który ma być to konkretnie prog/struna itp tak żeby niezgadywac ze sluchu???? coś […]

Kompozycje do ćwiczenia klangu

Macie może własne kompozycje do ćwiczenie klangu oraz zapisanego napieciolinii. Albo czy pomożecie mi znależć w necie kompozycje do ćwiczeniaklangu np. kogoś dobrego na basie jak Victor Wooten albo John Myuung. Szukałem już ale niemogłem znaleźć nut z czymś długim do ćwiczenia.

Klang 8211 Tym Razem Quotobustronnyquot 8211 Numery Do Cwiczen

Klang – tym razem "obustronny" – numery do ćwiczen

No właśnie. Niech mi jakaś dobra dusza poda parę kawałków specjalniedo takiego rodzaju slapu. Ja wiem, że zagrać w ten sposób można wszystko,ale szukam czegoś typowo pod to napisanego, żeby się łatwiejćwiczyło. Aha, no i rzeczy typu Wooten to może jeszcze nie teraz 🙂 Jak ktoś co zna to pisać tytułki / załączać nuty, będę […]

Taping na basie jak na pianinie

Witam.Ostatnio próbowałem pobawić się tapingiem ale powiem że ciężko to idzie. Żeby wydobyć dźwięk muszę mocno uderzyć w strunę a widziałem że ludzie grają bardzo swobodnie zwłaszcza w filmikach na których grają technical death metal. Zasuwają jak na pianinie i wygląda to jakby lekko dotykali progów. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć od czego to zależy czy […]

Problem z palcem serdecznym

Witam.Mam problem, który drażni mnie coraz bardziej… chodzi o serdeczny palec. Dokładnie chodzi o to, że jest on uzależniony od palca małego. Np. jeśli zagram oktawę na basie, to dociskając strunę małym palcem, serdeczny palec automatycznie mi się "kuli". Jest to uciążliwe, gdy coś gram małym palcem, ponieważ automatycznie palcem serdecznym walę o struny, co […]

Dziwny dźwięk przy slapie

Witam.Jestem jeszcze początkującym i uczę się slapu ale mam taki problem że jak uderzam w strunę to oprócz dźwięku basu jest dodatkowo dźwięk jakbg struna obijała się o magnes pickupa. Nie wiem czy to wina techniki czy taniego basu (fender squier affinity p bass).Pozdrawiam.

Traben Array 4

Nowiutki nabytek. Pięknie wygląda, świetnie brzmi w klangu, ogromnemożliwości ustawienia brzmienia. Jak na instrument za 2000zł – super.