Przeprowadziłem eksperyment polegający na skręcaniu tonów w basie przy zastosowaniu układu 2xVol + 2xTone, aby sprawdzić, czy oddzielna regulacja dla każdego pikapu wpłynie na brzmienie. Przygotowałem nagrania z różnymi ustawieniami potencjometrów i porównałem efekty.
Niedawne badania wykazały, że piwo może zawierać żeńskie hormony. Eksperyment przeprowadzony na 100 mężczyznach ujawnił zaskakujące efekty spożycia.
Przygoda z budową drugiego kabla sygnałowego ujawniła zaskakujące różnice w jakości dźwięku między poszczególnymi markami. Wybór padł na Cordial CGK-122, ale porównanie z Proel wykazało znaczącą różnicę.
Znalazłem ciekawy poradnik na temat ulepszenia dźwięku basu, aby był stereofoniczny. Zastanawiam się, co dokładnie oznacza 'bas stereofoniczny' i jak może to zmienić brzmienie mojej gitary.
W swoim pierwszym poście opisuję proces customizacji gitary Presto Lang, która początkowo nie spełniała moich oczekiwań brzmieniowych. Podczas eksperymentowania z elektroniką natknąłem się na niezwykłe przetworniki, których budowa zaintrygowała mnie i zastanawiam się, jak wpłynie na brzmienie ich połączenie równoległe.
Po zakończonym meczu z Ekwadorem, piłkarze udali się do hotelu. Przejścia Mirka Szymkowiaka oraz wyniki eksperymentu z piwem w roli głównej.
Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.
W artykule omówiono, dlaczego w utworach muzycznych pojawiają się akordy zbudowane z dźwięków nienależących do danej tonacji, podając konkretny przykład progresji akordów w tonacji F-dur. Wyjaśniono, że tonacja nie ogranicza stosowania innych dźwięków i jest rodzajem kręgosłupa harmonicznego, oferującym twórcom szerokie możliwości eksperymentalne.
Podjąłem decyzję o eksperymencie z basem o krótszej skali - Samick MCR1. To bardziej eksperyment niż główna broń basisty, ale mam nadzieję, że nada niepowtarzalnego charakteru mojemu przyszłemu zespołowi między jazzem a funkiem.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Przypadkowo odnaleziony tekst o przygodach futrzaka z nagłośnieniem dostarcza rozmaitych anegdot związanych z poszukiwaniami idealnego dźwięku. Autor dzieli się swoją pasją, eksperymentami i perypetiami związanymi z muzyką i sprzętem.
Opisuję proces modyfikacji gitary Spector NS 2000/5 z pickupami EMG-HZ, umożliwiający przełączanie między trybami pracy humbucker i single coil przy pomocy potencjometrów push-pull. Modyfikacja pozwoliła na eksperymentowanie z różnymi konfiguracjami brzmień, wyróżniając się przydatnością w różnych stylach muzycznych.
Autor zastanawia się nad nietypowym umieszczeniem cewki w przetworniku, zamiast wokół magnesu, co jest standardem, rozważa konsekwencje takiego układu.
Postanowiłem wykorzystać wolny czas i materiały, które miałem w domu, by zbudować własnoręcznie bas. Korpus z olchy, podstrunnica z alchy, gryf z trzyczęściowego buku, a do tego domowej roboty humbucker - całość brzmi jak jeden wielki eksperyment.
Jarek dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianami w swoim basowym sprzęcie, opisując swoją nieustającą potrzebę eksperymentowania z brzmieniem. Stawia pytanie o wartość ciągłych zmian w życiu muzyka.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanych z problematycznym szufladkowaniem muzycznym. Wyraża frustrację związaną z etykietowaniem twórczości i pokazuje, jak muzyka bez wyraźnych granic jest dla niego normą.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Podczas naszego tygodniowego jam session zdecydowaliśmy się na nietypowy eksperyment: grę bez perkusji. Okazało się, że brak tego instrumentu pozytywnie wpłynął na naszą kreatywność i pozwolił każdemu z nas wsłuchać się w partię drugiego.
Gitarzysta akustyczny zastanawia się nad możliwością zastosowania strun basowych w swojej gitarze akustycznej, aby uzyskać tony niższe o oktawę. Szuka informacji na temat brzmienia i materiałów, które zdecydują o jakości basu.
Daniel opowiada swoją muzyczną podróż, od młodzieńczych eksperymentów z basem przyklejonym tapetą, przez przerwę z powodu miłości, do powrotu z bass Washburn T14. Podkreśla swoje amatorskie podejście i chęć uczenia się.
Przedstawiam moją przygodę z ożywianiem starej gitary basowej i eksperymentalnym zakupem kapodastera G7th. Opisuję, jak udało mi się obalić mit dotyczący kapodasterów do basu, przynosząc sobie oraz moim palcom wyraźną ulgę.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem z nagrywania basu na komputerze, używając różnych ustawień efektu SansAmp, aby porównać uzyskane brzmienia. Przedstawia cztery różne fragmenty, które można znaleźć online.
Podjąłem eksperyment związany z zdejmowaniem płytki maskującej z basu Fender Geddy Lee, by sprawdzić jego wpływ na brzmienie. Efekty przerosły moje oczekiwania, przynosząc poprawę dynamiki i artykulacji.
Dokonując adjustacji wysokości strun nad przetwornikami w basie, możemy znacząco wpłynąć na brzmienie instrumentu. Eksperymentując z różnymi ustawieniami, odkryłem, że mniejsza odległość strun od przetworników zwiększa atak w stosunku do wybrzmiewania.
Autor wpadł na pomysł dodania do swojego basu OLPmm2 przystawki jazzowej, zastanawiając się nad jej konfiguracją oraz możliwością podłączenia do potencjometru głośności wspólnie z przetwornikiem H. Zadaje pytanie, czy warto eksperymentować z takim ułożeniem przystawek.
Technika gry na basie jest tak samo ważna, jak wybór samego instrumentu. Czy jednak kiedykolwiek zastanawialiście się nad ponowną oceną sposobu, w jaki gracie?
W artykule przyglądamy się zaskakującemu zjawisku wśród muzyków - oporowi przed zmianą sprzętu gitarowego czy techniki gry, nawet gdy prowadzi to do bólu czy stagnacji w rozwoju.
Posiadanie basu Fender Jazz nie ogranicza cię do jednego gatunku muzycznego. Dowiedz się, jak dostosować instrument do swoich potrzeb, eksperymentując ze strunami, techniką i ustawieniami.
Substytucje harmoniczne otwierają przed basistami nowe perspektywy muzyczne, pozwalając na eksperymentowanie z dźwiękami i tworzenie bogatszych harmonii.
Poruszamy palący temat wśród basistów: czy kable instrumentalne naprawdę różnią się między sobą. Pięciu basistów przeprowadza nieoficjalne testy na 15 kablach, szukając odpowiedzi.
Wielki eksperyment z różnymi kostkami do basu ujawnia zaskakujące odkrycia dotyczące dźwięku i techniki gry. Przygoda z kostkami, od klasycznych po eksperymentalne, znacząco wpłynęła na podejście do instrumentu.
Dyskusja o graniu z harmonią przez basistów jest niezwykle ważna, szczególnie w kontekście feedbacku od innych członków zespołu. Artykuł porusza kwestie wybiegania poza granice tradycyjnej roli basisty i eksperymentowania z harmonią.