Bas stereofoniczny… że niby jak?

Znalazłem ciekawy poradnik na temat ulepszenia dźwięku basu, aby był stereofoniczny. Zastanawiam się, co dokładnie oznacza 'bas stereofoniczny' i jak może to zmienić brzmienie mojej gitary.

Tak sobie ot-tak przeglądałem jakieś forum i znalazłem tam link do ciekawej
strony na której znalazłem dość ciekawą rzecz – coś jakby poradnik, do
polepszenia dźwięku basu, aby ten był stereofoniczny (tak to powinienem
napisać? :P) Oto tutaj psze państwa daję link do niego:

(www.tremolo.elektroda.net/artykul.php?tytul=Artykuly/Gitary/Stereofoniczny%20BAS.html)

No właśnie niby lepszy, niby fajnie, cud miód i maliny, tylko mam jeden
podstawowy problem – co oznacza brzmieniowo znaczenie „bas stereofoniczny”? To
jakieś konkretne brzmienie? Jak to może zmienić dźwięk gitary (jak tutaj
mam na myśli jak to będzie niby brzmiało). Może i dziwny problem, ale to
dość interesująca mnie kwestia. Może uda mi się coś zrobić z tym moim
Washem? ;P

PS: Skopiujcie i wklejcie link 😛 Coś chyba źle wstawiłem. ^^’

Czy ktoś wie, jak polepszyć dźwięk mojego basu, aby był stereofoniczny?
Jakie jest brzmieniowe znaczenie pojęcia bas stereofoniczny?
W jaki sposób zmienia się dźwięk gitary, gdy bas jest stereofoniczny?
Czy ktoś poleca jakieś poradniki dotyczące uzyskania stereofonicznego dźwięku na basie?
Czy próbowałeś już polepszyć dźwięk swojego basu zgodnie z poradnikiem na stronie, którą polecił autor tekstu?
Jakie konkretnie kroki należy podjąć, aby bas działał stereofonicznie?
Czy bas stereofoniczny ma zastosowanie tylko w określonych gatunkach muzyki?
Czy używasz jakiegoś konkretnego sprzętu, aby uzyskać stereofoniczny dźwięk na basie?
Czy znasz jakieś techniki, które pomagają uzyskać lepszy dźwięk na basie?
Czy warto inwestować w sprzęt i akcesoria, aby uzyskać stereofoniczny dźwięk na basie?

Podziel się swoją opinią

4 komentarze

  1. ale mi filozofia, po lewej masz pikap z mostka a po prawej gryfowy. Od
    daaaaaaaawna jest tak w rickach

  2. Bajer dla maniaków. Wydaje mi się że to nie ma sensu. Jeżeli nie mam racji
    to mnie oświećcie 🙂

  3. Ma sens. Można to do różnych rzeczy stosować… ot choćby biamping na dwie
    różne paki albo nagranie dwóch śladów w celu późniejszego ustawienia
    balansu.

  4. Ma sens i to jak. W Rickach najbardziej klasyczna sprawa, to podłączenie
    przystawki przy mostku do wzmacniacza gitarowego i przesterowanie, a szyjkowej
    do Ampega. Potęga.

Możliwość komentowania została wyłączona.