Romek Puchowski, znany głównie z projektu KLIK Von Zeit, to wszechstronny muzyk korzystający z gitary Dobro, basu i loopera w swoich solowych bluesowych przedsięwzięciach. Używa vintage'owego basu AlKo, co dodaje unikalnego charakteru jego muzyce.
Mój Custom 70's Telecaster Bass to połączenie gryfu od Fendera z korpusm i potencjometrami Squiera, co daje unikalny, wszechstronny instrument. Posiada ciemne, ale dynamiczne brzmienie, idealne do różnych gatunków muzyki.
Po trzech latach używania wzmacniacza Hartke 5500, zdecydowałem się podzielić moimi doświadczeniami. W tekście znajdziecie zarówno opinie na temat brzmienia, funkcjonalności, jak i niezawodności wzmacniacza.
W tym artykule przedstawiam szczegółową recenzję elektrycznej gitary basowej Marathone BG-04, po roku użytkowania. Mimo że firma Marathone już nie istnieje, instrument ten, teraz dostępny pod marką Maruszczyk Instruments albo Mensinger, zapewnia wysoką jakość dźwięku i komfort grania.
Recenzja Squier Precel qbanez'a z 1995 roku. Bas, mimo swojego koreańskiego pochodzenia, sprawdził się znakomicie w warunkach zespołowych, zwłaszcza w rockowym i bluesowym brzmieniu.
Ibanez BTB675 napotyka na problemy z osiągnięciem miękkiego, bluesowego brzmienia z powodu wysokiego ustawienia pasma przetworników. Autorska modyfikacja preampu, przez dodanie kondensatorów i rezystorów, może radikalnie poprawić brzmienie i atak przy grze palcami.
Behringer Ultrabass BX600 to wzmacniacz basowy o mocy 60 W, wyposażony w wiele funkcji, jak 4-pasmowy equalizer, funkcje SHAPE i DYNAMIZER, idealny dla muzyków grających blues, jazz, i rock. Sprawdzi się zarówno w warunkach domowych, jak i na mniejszych koncertach.
15-letni Maciek z Wrocławia, pasjonat basu i metalu, przedstawia swoje muzyczne preferencje oraz sprzęt. Poszukuje osób do grania bluesa, co okazuje się wyzwaniem.
Rozpoczynamy podróż na poszukiwanie idealnego basu marki Kania z budżetem 2000zł. Czy spełni oczekiwania jazzowego, rockowego i bluesowego basisty, inspirując się modelami Warwick Infinity i Dolphin?
Podczas wizyty w stacjonarnym sklepie muzycznym wpadłem na budżetowego basa Ibanez TMB100 "Talman". Cena poniżej 900 zł, świetny dźwięk na sklepowym wzmacniaczu, perfekcyjny setup i bardzo dobra aktywna elektronika.
Planuję zakup basówki w zakresie około 4000zł i mam dylemat między Warwick RB Corvette $$ 5 a różnymi modelami Ibanez. Gram różne gatunki muzyczne, ale zależy mi na miękkim brzmieniu i niezawodności na lata.
Historia o niezrównanym słuchu Wojtka, który nawet będąc kompletnie wstawionym, był w stanie wyłapać fałsz podczas jam session w swoim domu. Anegdota ukazuje jego niezwykłą zdolność i unikatowe podejście do muzyki.
Tony, początkujący basista, dzieli się swoimi pierwszymi krokami w świecie basu oraz swoim pierwszym instrumentem - Cort Action Bass IV WS. Zastanawia się, czy to dobry wybór na start i jakie rady otrzyma od bardziej doświadczonych muzyków.
Czytelnik szuka rady dotyczącej wyboru nowego basu z oldschoolowym brzmieniem, preferując pasywne układy i przystawki P+J. Budżet oscyluje wokół 2500-3000 zł, a autor zastanawia się nad basami marki Hofner, zwłaszcza nad tańszymi modelami.
Festiwal BiesCzadBlues 2012 przeszedł do historii jako 4 dniowa uczta dla miłośników bluesa i rocka, odbywająca się w otoczeniu Bieszczad. Wśród uczestników znaleźli się uznani muzycy, a atmosfera nieustającej muzyki czyniła to miejsce wyjątkowym.
Największe wydarzenie muzyczne w tej części świata, ROCK FEST SZAMOCIN, obiecuje ogromne emocje dla fanów muzyki rockowej, bluesowej, punkowej i metalowej. Wyśmienite zespoły są gotowe roznieść w pył wszystko w promieniu 100km.
Mateusz, od ponad 5 lat grający na basie, z różnym doświadczeniem w kapelach, przedstawia swoją muzyczną drogę i niedawny zakup Schectera Stiletto Extreme 4.
Młody, 17-letni basista opowiada o swojej podróży z basem, miłości do muzyki oldschoolowej z lat 60/70/80 oraz o tym, jak basoofka inspiruje go do ciągłego rozwijania swoich umiejętności.
Autor wprowadza się jako wokalista, gitarzysta i basista z duszy, pasjonując się szerokim spektrum gatunków muzycznych od doom przez metal po polski rap. Nie posiada obecnie basu, ale ma zamiar kupić nowy instrument i szuka porad na forum.
Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.
Poszukuję wzmacniacza basowego w przedziale cenowym 1000-1500 zł, rozważam zakup nowego lub używanego. Rozważane modele to Ashdown EB 15-180 EVO II i Ashdown MAG C115-300 EVO II, a także Ampeg B100R.
Autor pragnie powrócić do grania i szuka gitary basowej oraz combo, które brzmieniowo zbliżają się do Spectora i Ampeg, ale za niższą cenę. Maksymalny budżet wynosi 5k PLN.
W artykule poddany zostaje przeglądowi Cort T 35, bas, który może zainteresować początkujących muzyków szukających instrumentu w przystępnej cenie do grania bluesa i jazzu. Budżet wynosi do 1000 zł.
Doradzamy, jak skompletować idealny zestaw głośnikowy do gry na basie, który sprawdzi się zarówno w salce prób, jak i na koncertach. Przyglądamy się modelom odpowiednim dla muzyki pop-rock, blues i country.
Analizuję możliwość zakupu gitary basowej w USA, oscylując między Schecter Stiletto Studio 5 a Spector Q5. Obie gitary zyskały pochlebne opinie, ale wybór pozostaje trudny.
W dniach 24-27 czerwca 2010r. w Częstochowie odbędzie się trzecia edycja Ogólnopolskich Warsztatów Jazzowo-Bluesowych, skierowanych przede wszystkim do młodych muzyków. Wydarzenie będzie obfitować w warsztaty prowadzone przez wybitnych muzyków oraz koncerty.
Muzyczna księgarnia wprowadza promocję na legendarną serię Bass Workshop autorstwa Andrzej Pluszcza, oferując dwuczęściową książkę do nauki gry na gitarze basowej wraz z dołączonymi płytami CD.
W tekście użytkownik porusza kwestię zrozumienia akordów w kontekście teorii muzyki, wskazując na konfuzję wynikającą z obecności dźwięków poza skalą w zapisie akordów.
Autor artykułu pyta się o opinie na temat basów Yamaha BB 414 i Ibanez 300FM, z myślą o graniu bluesa, rock-bluesa i funku.
Tekst przedstawia różne muzyczne składy oraz projekty, w których autor bierze udział, w tym granie standardów jazzowych oraz bluesowych w zespole Reed Vibration. Wspomniane są też współprace z artystami, takimi jak Pati Yang, Lidia Kopania i Basia Hanaczewska.
Podczas wizyty w Krakowskim riffie miałem okazję przetestować gitara basową Yamaha rbx 374. Cechuje ją przede wszystkim wygodne wykonanie i atrakcyjna stylistyka, choć napotkałem trudności z uzyskaniem odpowiedniego brzmienia dla bluesa lub rockowych ballad.
Z zamiłowania do muzyki oraz warunków, w jakich żyję, wybrałam dla siebie basową drogę, mając zaledwie 17 lat. Moja przygoda z basem zaczęła się półtora roku temu, a moim wiernym sprzętem jest gitara Washburn xb 120.
W moim mieście mieszka Wojtek, leworęczny gitarzysta bluesowy, który mimo swojego wieku (56 lat) i codziennych przygód z buteleczką, jest niesamowitą postacią. Jego podejście do muzyki i życia zawiera się w kilku anegdotach, które mieszają humor z prawdziwym talentem.
Jan, basista amator, podzielił się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianą strun na nowe D'Addario Prelude na kontrabasie 1/8 oraz rozważa zmianę mostka. Wymiana strun wydawała się wpłynąć na trudność gry i brzmienie instrumentu, co skłoniło Jana do zastanowienia się nad innymi opcjami strun oraz możliwością wymiany mostka.
Autor zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze basówki, jako gitarzysta szuka instrumentu do 2 tys. zł, który łatwo się gra na tle różnych gatunków muzycznych. Wymienione są modele Epiphone, Ibanez i Schecter, a autor prosi o radę i dodatkowe propozycje.
Autor zastanawia się nad zakupem głowy basowej i jest zaintrygowany dwoma modelami: Ampeg SVT 3 PRO i Hartke HA3500. Dyskusja koncentruje się na porównaniu tych dwóch modeli pod kątem brzmienia, selektywności i odpowiedniości dla rock'n'rolla oraz bluesa. Dodatkowo, autor zauważa znaczącą różnicę w cenie między Ampegiem a Hartke.
Rozważając zakup gitary basowej stylizowanej na te używane przez The Beatles, szczególnie interesuje mnie model Viola/Violin Bass. Zastanawiam się nad wyborem modelu, który będzie odpowiadał moim estetycznym i brzmieniowym wymaganiom, zastanawiając się czy warto inwestować w produkty marki Hofner oraz jak na tle konkurencji wypada Epiphone Viola Bass.
Radek, znany jako Perun, zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze swojej pierwszej gitary basowej do zespołu bluesowego. Poszukuje używanej, niedrogiej gitary z opcją kombi, aby móc się słyszeć podczas gry.
Szkoła Muzyki Współczesnej oferuje różnorodny program nauczania, od bluesa po metal. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków, z możliwością wyboru specjalizacji.
Miałem Squiera Jazz Bassa, ale teraz gram na basie akustycznym Harleya Bentona. Rozważam zakup nowego basu elektrycznego w cenie 1500-2500zł, zastanawiając się między Fenderem a Yamahą oraz elektroniką pasywną a aktywną. Chciałbym, aby bas dobrze sprawdzał się w bluesie i lekkim rocku.
Festiwal Jazzowy Krokus 2012 był dla mnie niesamowitą ucztą muzyczną, która wymagała czasu, by się z nią uporać. Wybitne talenty, jak Adam Bałdych z The Polish Gang, czy zaskakujące interpretacje hitów Michaela Jacksona przez Piotra Filipowicza, to tylko niektóre z wielkich wrażeń, które wyniosłem z tej imprezy.
The Band of Mojo Drive wydało swoją najnowszą EPkę "Jak chcesz żyć" i zapowiada pełny album na wiosnę. Obejmą one dwa utwory nagrane w warszawskim SunStorm Studio.
VI Letnie Warsztaty Bluesowe, które odbyły się w dniach 15-18 sierpnia 2012 r. w Puławach, zgromadziły entuzjastów bluesa z całej Polski. Wydarzenie to nie tylko warsztaty muzyczne, ale także fantastyczne koncerty, jam sessions i całkowity zakaz używek.
Przedstawiam proces składania własnej gitary basowej typu custom z komponentów wybranych dla osiągnięcia uniwersalnego brzmienia z naciskiem na funk, jazz i blues. Konfiguracja obejmowała korpus firmy Willow z olchy z topem klonowym, gryf klonowy z hebanową podstrunnicą, pick-up Merlin JB humbucker i inne komponenty.
Michał, 19-letni student Politechniki Warszawskiej, pasjonuje się grą na basie. Jako samouk, szuka porad dotyczących dobrych książek i technik gry na basie, a także rozwiązania problemów z rozluźnieniem rąk podczas gry.
Rock'n'Rolla Live Music Pub na ul. Floriańskiej 24 w centrum Krakowa to idealne miejsce na organizację koncertów dla nowych i doświadczonych zespołów. Zespół, niezależnie od gatunku muzycznego, może tam zagrać po uzgodnieniu warunków finansowych.
Omawiam znaczenie standardu AU PRIVAVE Charliego Parkera dla basistów chcących pogłębić swoje umiejętności jazzowe. Standard ten jest wprowadzeniem do gry be-bopowej i bluesowej z możliwością nauki na podstawie oryginalnych nagrań i transkrypcji nutowych.
Nowy członek społeczności basistów dzieli się swoją muzyczną podróżą i ulubionym sprzętem. Jako basista w zespole Bluesowym z 10-letnim doświadczeniem, gra na gitarze basowej Cort Action Bass oraz używa pieca Line6 Spider III.
Posiadam gitarę Ibanez BTB 705 DX TFK od roku i chociaż jest bardzo wygodna i podoba mi się wizualnie, mam problem z brzmieniem przy graniu power metalu. Zdecydowałem się na wymianę elektroniki i pickupów, aby dostosować dźwięk do moich potrzeb.
Szukam heada basowego, który byłby idealny do gatunków takich jak POWER-HEAVY METAL i BLUES, przy założonym budżecie 1500 zł. Rozważam kilka opcji, w tym GK Backline 600, Peavey Tour 450, Kustom Groove Bass 600 Hd, Taurus BL 300H i Ampeg B2R.
Wydaje się, że Michałowice, mimo swojej skromnej populacji, są epickim centrum kulturalnym, gromadzącym artystów i miłośników sztuki z różnych dziedzin. Ich prywatne teatry, muzyka i atmosfera zachęcają do ponownego przemyślenia wartości w naszym społeczeństwie.
Autor dzieli się swoją osobistą historią ewolucji gustów muzycznych, skupiając się na wpływie, jaki granie na basie wywarło na jego preferencje. Opowiada o swojej podróży od punka, przez blues, aż do jazzu, podkreślając rolę teorii muzyki i praktyki.
Autor opisuje swoją przygodę z nauczaniem się gry walkingiem na basie, poczynając od bluesa, przez jazz, aż po improwizację. Podkreśla ważność zrozumienia harmonii i rozbudowanych progresji w tworzeniu płynnych linii basowych.
W weekend 7-8 maja 2011 roku w Busku Zdroju odbędą się warsztaty muzyczne dla pasjonatów jazzu, bluesa i rocka. Warsztaty poprowadzą doświadczeni muzycy z zespołu PiBAND, a kulminacyjnym punktem będzie koncert Wojtka Pilichowskiego.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanych z problematycznym szufladkowaniem muzycznym. Wyraża frustrację związaną z etykietowaniem twórczości i pokazuje, jak muzyka bez wyraźnych granic jest dla niego normą.
Zbierając 13500 zł na pierwszy poważny zestaw basowy, autor decyduje się na podział budżetu: 6750 zł na gitarę i tyle samo na wzmacniacz z kolumną. Wybór pada głównie na reggae, blues oraz rock z lat 60. i 70.
W artykule poruszam temat wykorzystania trytonu w akompaniamencie bluesowym, wskazując na jego wszechstronność i prostotę użycia. Tłumaczę również, jak można zaakompaniować jedną z najbardziej podstawowych progresji bluesowych, grając tylko dwa dźwięki - tercję i septymę małą.
Mam dylemat w wyborze następcy dla mojego Regenta 50. Waham się między Warwick Blue Cab 60 a Fender Rumble 75.
Niedawno miałem okazję wrócić do korzeni bluesowych, kiedy to na spotkanie naszego zespołu przyniesiono zestaw bluesowych utworów do opanowania. Okazało się, że najlepiej odnajdujemy się w klasycznych, chicagowskich rythm&bluesach, co znacznie wzmocniło nasze brzmienie.
Opisuję barwne historie kilku jeleniogórskich muzyków-eksportowców, którzy swoją pasją i talentem zdobywali sceny zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Od klubów, przez teatry, aż po cyrki i statki - ich życie pełne było niezwykłych przygód.
Opisuję wspomnienia o utalentowanych muzykach, z którymi grałem w przeszłości, ale którzy z różnych powodów odeszli od muzyki. Każdy z nas może znać kogoś, komu muzyka była niegdyś bliska, a teraz już nie jest częścią jego życia.
Opowiadam o niezapomnianym bluesowym występie, do którego doszło na studniówce. To była spontaniczna decyzja i wyjątkowa muzykalna chwila, która łączyła różnych muzyków.
Szukam porady w kupnie basu do jazzowego i bluesowego grania w cenie do 250 GBP, ograniczając się do zakupu w UK, prawdopodobnie przez eBay. Przeglądałem Ibanez SR300 lub GSR200, ale znalazłem wiele negatywnych opinii. Rozważam też Cort Bass Guitar GB334A, SCHECTER DIAMOND SERIES EXTREME 4 ACTIVE BASS GUITAR, oraz Yamaha BBN5 5-string bass guitar.
Autor, 15-letni basista grający w kapeli bluesowej, szuka nowego, niedrogiego instrumentu. Zdecydował się na Vision JB8 po przeczytaniu recenzji i z uwagi na ograniczony budżet.
Autor opisuje swoje doświadczenia z komponowaniem prostego pochodu harmonicznego po zakupie basówki i prosi o uwagi oraz podpowiedzi. Dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wykorzystania akordów i skali w tworzeniu bluesa.
Recenzuję wyborę kolumn basowych do 1200zł, które pasują do brzmień bluesa, rocka i funku. Aktualnie korzystam z Comba Warwick Sweet 15.2, ale poszukuję czegoś, co w przyszłości uzupełni mojego pieca.
Robas opisuje swoje pierwsze kroki z basem, wyrażając pasję do nauki oraz swoje muzyczne zainteresowania. Mimo początkowego skromnego sprzętu, jest pełen entuzjazmu do dalszego rozwoju.
Odkryj różnice między basami Cort EVL-Z4B a Cort B4 i dowiedz się, który z nich lepiej sprawdzi się w różnorodnych gatunkach muzycznych, od Metalu po Jazz.
Autor rozważa zakup basu Cort A4, wspominając o swoich wcześniejszych doświadczeniach i oczekiwaniach od nowego instrumentu. Zastanawia się nad jakością wykonania, brzmieniem i szuka opinii.
Zapowiedziano niezwykły koncert z udziałem legendarnego Millera Andersona, gitarzysty i wokalisty z bogatą historią współpracy z gigantami rocka i bluesa. Niestety, koncert został odwołany.
Zespół KPK z Sieradza ma zróżnicowany styl muzyczny, który łączy punk, rock, blues oraz reggae i więcej. Pierwszy występ na YouTube pokazuje ich własne utwory oraz covery, jednakże zmagają się z problemami nagłośnienia.
Puławski Festiwal Bluesowy w 2009 r. oferował warsztaty, koncerty zespołów oraz sesje jam session dla miłośników bluesa. Z udziałem gwiazd takich jak Piotr Nalepa czy Alex Rossi, festiwal obiecywał niezapomniane doznania muzyczne.
Rok 2009 obfituje w serię koncertów fenomenalnych zespołów na polskiej scenie muzycznej. The Brew z Wielkiej Brytanii oraz Sean Walsh Band z Holandii odwiedzą Polskę, prezentując swoje unikalne podejście do bluesa i rocka.
Porównanie basów MM i Ibanez BTB 675 ujawnia diametralne różnice w ich brzmieniu, konstrukcji i ergonomii. MM wyróżnia się równą charakterystyką przenoszenia i 'gumowatym' brzmieniem, podczas gdy Ibanez BTB 675 ma osłabione krańce pasma i bardziej selektywne, ale 'telefoniczne' brzmienie.
Marjan, grający na basie od roku, opowiada o swojej pasji, w tym o nowo zakupionej basoofce, która skłoniła go do aktywności na forum. Udziela również wglądu w swoje muzyczne preferencje, które wahają się od bluesa po metal, i przedstawia swoje doświadczenia związane z muzyką na żywo.
Recenzja basu J&D JD 150/5 to opis moich doświadczeń z użytkowania tego instrumentu. Wyróżnia się on materiałem korpusu, wykonaniem i brzmieniem, które najlepiej pasuje do jazzu czy bluesa.
Rozważając zakup pierwszej gitary basowej, odwaga w kierunku pięciostrunowej opcji jak Ibanez btb 555 ze względu na jej wszechstronność wydaje się być kusząca. Jednak zapewnienie, że instrument będzie pasować do preferowanego gatunku muzycznego, jakim jest jazz czy blues, staje się głównym zmartwieniem.
Łukasz, pasjonat basu i student informatyki, dzieli się swoją historią - od niezobowiązującego grania z przyjaciółmi po regularne ćwiczenia motywowane przez społeczność forum.
Bluesfactory to profesjonalna agencja, która zajmuje się promocją i managingiem zespołów blues, jazz oraz rock. Założona przez miłośników muzyki, organizuje międzynarodowe trasy koncertowe i wspiera wartościowe zespoły.
Zespół THE BREW, który jest sensacją na wyspach brytyjskich, zagra jedyny koncert w Polsce. Wydarzenie odbędzie się 14 listopada w Poznaniu, w klubie BLUENOTE.
5 maja 2008r. miała miejsce premiera płyty 'Directions' Krzysztofa Ścierańskiego, polskiej legendy basu. Album jest unikalnym zapisem muzycznych podróży basisty, nagranym niemal wyłącznie za pomocą gitary basowej i pickupa midi.
Ostatnia w tym roku sesja Kliniki Gitary Basowej z udziałem uznanych mistrzów. Warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Ścierańskiego poświęcone będą magii groovu oraz technikom basowym w muzyce blues i rock.
Rozważam zakup zestawu nagłośnieniowego przeznaczonego dla basistów preferujących lżejsze brzmienia jak jazz, funky i blues. Porównuję Hartke 3500 z kolumną VX410 do combo Gallien-Krueger 700RB-II / 115, poszukując idealnego dźwięku zarówno dla elektrycznego basu jak i kontrabasu z pickupem.
Program Kliniki Gitary Basowej w Warszawie zapowiada intensywne warsztaty z Wojtkiem Pilichowskim, Krzysztofem Ścierańskim i innymi. Oferowane są zajęcia dla początkujących, jak i zaawansowanych basistów.
Historia mojej pasji do basu zaczęła się przypadkowo, a jej rozwój przyniósł wiele nieoczekiwanych zwrotów akcji. Od klawiszy do basu, poprzez trudności aż do pełnienia roli basisty w zespole.
"Tawerna Pod Różą Wiatrów" w Tychach to idealne miejsce do organizowania koncertów dla fanów bluesa, rocka, i metala. Właściciele są otwarci na negocjacje finansowe, koncerty są darmowe, a piwo w przystępnej cenie przyciąga tłumy.
Czytelnik szuka basu do 3000zł, który będzie miał niskie, muliste, ciepłe i mruczące brzmienie idealne do bluesa i lekkiego rocka. Ma kilka pomysłów, ale jest otwarty na propozycje.
Kolejne Śląskie Warsztaty Artystyczne odbędą się w dniach od 18 do 22 lipca. Zajęcia obejmują klasy takie jak gitara basowa, perkusja i inne, a sama uczestnictwo w nich jest całkowicie bezpłatne.
UZEB przygotował dla was materiały o bluesie i jazzie w formacie cyfrowym o imponującej wielkości 650 MB, zawierające opracowania skal muzycznych, standardów i utworów artystów takich jak Pat Metheny. Ze względu na rozmiar plików, poszukuje sposobu na ich udostępnienie.
Tedeschi Trucks Band kontynuuje swoją epicką podróż z trzecim wydaniem EP „I Am The Moon: The Fall”, opartej na klasycznej literaturze perskiej.
Ibanez wznawia swoje kultowe modele basów z serii Artcore - AFB200 i AGB200, oferując unikalne brzmienia i klasyczną estetykę dla każdego basisty.
Jerry Jemmott to ikona basu, która współtworzyła brzmienie soul, bluesa i jazzu końca lat 60. oraz początku lat 70. Poznaj historię jego ukochanej gitary basowej, "Mony".
W trzeciej części serii 'Tworzenie Melodii' skupiamy się na solówkach basowych. Zobacz, jak wyjść ze strefy komfortu i dodać swoim solówkom wyjątkowy charakter.
Artykuł opisuje drogę muzyka klasycznego, który pragnie nauczyć się improwizacji w bluesie i jazzie na basie, pomimo wcześniejszego rygorystycznego szkolenia.
Willie Weeks to basista o niesamowitym talent i wszechstronności, którego wkład w muzykę popularną jest nie do przecenienia. Od współpracy z legendami po kultowe solówki – oto jego historia.
Przygotowania do przesłuchań w szkołach muzycznych potrafią wydobyć z naszego instrumentu to, czego nigdy byśmy się nie spodziewali. Oto historia, w której Bach spotyka bluesa.
Blues, choć często redukowany do prostych schematów, jest znacznie bardziej złożoną i fascynującą krainą muzyczną, niż mogłoby się wydawać. Odkryjmy razem jego prawdziwe oblicze.
John McVie to basista z legendarnego zespołu Fleetwood Mac, którego styl i wkład w muzykę zmieniły oblicze rocka i bluesa. Poznajmy bliżej tego wyjątkowego muzyka.
Wiele osób w świecie muzyki twierdzi, że basiści nie powinni opierać się na dźwięku podstawowym podczas solówek. Jednak czy rzeczywiście istnieje uniwersalna zasada na każdą sytuację?
Zastanawiasz się, jak wzbogacić swoje basowe solo i uciec od monotonii skali bluesowej? Poznaj sprawdzone metody, które pozwolą Ci odkryć nowe muzyczne obszary na swoim instrumencie.
Carl Radle, mimo że odszedł z tego świata zbyt wcześnie, pozostawił po sobie niezapomniany ślad w muzyce bluesowej i soul. Jego współpraca z takimi artystami jak Eric Clapton, George Harrison czy Freddie King świadczy o jego niezwykłym talencie.
Kiedy muzyk z zespołu woła "Jedynka, Czwórka, Piątka" wie, co robi... ale czy Ty też? Odkryj, jak ta prosta fraza może kompletnie zmienić Twoje podejście do gry na basie.
Berry Oakley, basista zespołu The Allman Brothers Band, wniósł znaczący wkład w rozwój rocka południowego dzięki swoim niezwykłym linijkom basowym. Poznajemy jego styl, wpływ na muzykę i najbardziej ikoniczne występy.
Substytucje w muzyce działają podobnie jak w kuchni, pozwalając na tworzenie nowych, fascynujących smaków muzycznych. Odkryj, jak zmiana jednego akordu może wprowadzić Cię w zupełnie nowy gatunek.
Willie Dixon to postać, bez której trudno wyobrazić sobie rozwój bluesa. Jako basista, autor piosenek i aranżer, Dixon wywarł ogromny wpływ na muzykę wielu artystów.
Rick Danko, jako solowy artysta, towarzysz legendy folkowej i siła napędowa The Band, wywarł niezatarty ślad na muzyce roots, blues i rockowej. Jego unikalny styl gry na basie definiował brzmienie zespołu, wprowadzając je na zupełnie nowy poziom.
Przygotowanie na występ to nie tylko nauka utworów. To także adaptacja na niespodziewane sytuacje sprzętowe, które mogą znacząco wpłynąć na jakość występu.
Każdy muzyk marzy o tym, aby znaleźć idealne środowisko do twórczego wyrażania siebie. Poniżej podzielę się sekretami, jak znaleźć swoją kreatywną przestrzeń i podnieść umiejętności na basie do nowego poziomu.
Ten artykuł wprowadza w świat konstruowania linii basu kroczącego, przedstawiając podstawy i metody, wraz z interesującym ćwiczeniem na koniec.
Tommy Shannon to basista, który współtworzył legendę bluesa wraz z takimi muzykami jak Stevie Ray Vaughan. Jego niezwykła kariera, styl gry i wkład w muzykę to coś, co każdy miłośnik basu powinien znać.
Artykuł wprowadza początkujących basistów w świat improwizacji, podkreślając, że nie jest to wcale tak trudne, jak może się wydawać na początku. Przedstawione są trzy podstawowe koncepcje: riffy, arpeggia oraz chodzenie po basie.