Odkryłem najdziwniejszy bas na świecie, zbudowany z balonów. Chociaż jego brzmienie pozostawia wiele do życzenia, sam pomysł jest fascynujący.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat wyboru idealnych strun do gry w stylu funk, wyznaczając budżet na poziomie 200zł. Zwraca się z prośbą do czytelników o poradę dotyczącą strun, które są zarówno gładkie, jak i szczupłe, idealne do swojego stylu gry.
Dzięki otrzymanemu od znajomego głośnikowi basowemu Celestion 18 cali, rozważam budowę własnej paczki basowej. Zmagam się z pytaniem, jak dobrać dodatkowy głośnik i zwrotnicę, aby system był dwudrożny i jak najlepiej oddawał dźwięk mojego basu.
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.
Zrecenzowałem nowy album COMA - 'Zaprzepaszczone Siły Wielkiej Armii Świętych Znaków” i jestem pod olbrzymim wrażeniem. Mimo pewnej patetyczności i braku muzycznych odkryć, album ma w sobie coś niezwykłego, co trzyma mnie przy słuchawkach już trzeci dzień.
Niedawno nabyłem używane combo LDM VBA 160 i napotkałem na problem z niecodziennym dźwiękiem emitowanym przez głośnik Eminence. Nie jestem pewien, czy to wina wymienionego głośnika, wadliwie wykonanej instalacji, samego combo, mojego basu, czy też mojej niewiedzy.
Chcąc wybrać bas i wzmacniacz w cenie 1500-1700 zł, mamy kilka interesujących opcji na rynku, w tym modele od Washburn i Cort. Gitarzysta z pewnym doświadczeniem szuka sprzętu pasującego do stylów takich jak postpunk, nowa fala czy indie.
Rozważamy różne metody odświeżenia basu Climax Witkowski /Biliński, w tym usunięcie lakieru i wymianę części. Zastanawiamy się nad drewnem, z którego wykonany jest instrument, oraz nad jego potencjalną zmianą brzmienia.
WOLFMANGLER, niegdyś znana jako kapela 'country doom', prezentuje unikalne nagrania, w tym reinterpretację Edvarda Griega 'Ases Tod' oraz utwór zainspirowany H.P. Lovecraftem 'Star-Winds'. Oprócz tego ujawniam światu także jeden utwór z projektu DEAD RAVEN CHOIR, cover Cohena 'First We Take Manhattan'.
Autor wyraża swoje rozczarowanie i prośbę o pomoc po miesiącu niesatysfakcjonującej gry na nowo zakupionym basie. Pyta o porady, jak zacząć efektywnie uczyć się gry na tym instrumencie.
Autor opisuje w humorystyczny sposób, jak różnie partnerzy mogą reagować na zamiłowanie swoich drugich połówek do gitary basowej. Od zazdrości po pełną akceptację, każda reakcja jest unikalna.
Autor wypowiada zamiar przejścia z gry na klasycznej gitarze na bas oraz prosi o opinie na temat gitary basowej Cort Action Bass. Dodatkowo pyta o różnicę między elektroniką pasywną a aktywną.
Przyjaciółka podesłała mi kilka żartów o basistach. Zaskoczenie i śmiech gwarantowany.
Czytanie nut to kluczowa umiejętność dla każdego muzyka, umożliwiająca dokładne odtwarzanie i tworzenie muzyki. Ten poradnik pomoże Ci zrozumieć podstawy zapisu nutowego i przyspieszy Twoją naukę.
Autor omówił swoje doświadczenia z basem marki SX model SJB62-3TS, poruszając tematykę jakości wykonania oraz swoje spostrzeżenia odnośnie możliwej wspólnej linii produkcyjnej z innym popularnym producentem. Podziel się także swoimi przemyśleniami dotyczącymi czyszczenia kieszeni gryfu z lakieru.
Omawiam swoje doświadczenie w przesiadce z tradycyjnego zestawu head+paczka na sam preamp z uwagi na brak potrzeby przemieszczania sprzętu i preferencje akustyczne. Rozważam zakup preampa ze względu na jego funkcjonalność głównie jako EQ i pytam o polecenia sprzętu w budżecie około 1k zł.
Tekst omawia złożoność komunikacji internetowej, podkreślając wagę użycia wskazówek językowych dla lepszego zrozumienia intencji autora. Zabawne anegdoty o basistach służą jako przykład humoru branżowego.
HATHOR Substance to linia seryjnie produkowanych humbuckerów do basówek, zawierająca dwie serie: Substance Linear i Substance Quasar, oferujące unikalne możliwości konfiguracji brzmienia.
W swoim eksperymencie z wzmocnieniami do basu, autor odkrywa, że kombinacja Darkglassa Microtubes 900 z innym sprzętem nie daje efektów oczekiwanych ze względu na klasę D. Znalazł jednak rozwiązanie, które znacznie lepiej sprawdziło się w praktyce.
Artykuł przedstawia serię żartów skierowanych do basistów, wyrażających lekko przerysowane stereotypy i humorystyczne spostrzeżenia na temat grania na basie oraz interakcji z innymi muzykami.
Zbiór dowcipów związanych z muzykami, w szczególności basistami, które słyszałem od przyjaciół. Opowiadają o przygodach studenta biologii, dowcipach z pogranicza muzyki oraz typowych stereotypach dotyczących basistów.
Opisuję moje doświadczenia z korzystania z wikiloops.com, serwisu umożliwiającego jamowanie online z muzykami z całego świata. Dzięki niemu, moje umiejętności gry na basie znacznie się poprawiły.
Autor, będący klawiszowcem zmuszonym do gry na basie, opisuje swoje doświadczenia z bólem dłoni i przedramienia podczas gry na tym instrumencie. Rozważa przyczyny, w tym możliwość urazu ścięgien, oraz rozważa zakup miękkiej gitary basowej marki Fender za 1300zł.
Opisuję swoje doświadczenia z Trace Elliot Twin Valve, pełnolampowym wzmacniaczem o mocy 115W. Jego prostota, jakość wykonania oraz specyficzne, czarujące brzmienie sprawiają, że jest to sprzęt wymagający, ale dający wiele satysfakcji.
Recenzja basu Warwick German Pro Series Corvette ujawnia, dlaczego gitary z tej serii są tak cenione przez basistów. Dzięki rzetelnej produkcji w Niemczech i wyjątkowej dbałości o detale, instrument ten wyróżnia się na tle innych.
W artykule poruszony został temat wyzwań zakupowych sprzętu basowego w niskich cenach na allegro/olx, rozbijając stereotyp, że dobra jakość wymaga ogromnych nakładów finansowych. Zestawienie obejmuje instrumenty i wzmacniacze, które dostarczą solidnej jakości dźwięk w budżecie do 1200 zł.
Rozpoczynając swoją przygodę z basem, postawiłem sobie za cel znalezienie idealnego instrumentu do nauki od zera. Z ograniczonym budżetem i preferencjami muzycznymi skierowanymi głównie na metal, ale otwartym na różnorodność gatunków, wyruszyłem na poszukiwania.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat obciążenia nadmiarem sprzętu muzycznego i rozważa przesiadkę na bardziej minimalistyczne podejście. Problemem staje się przestrzeń, unikatowość posiadanych przedmiotów oraz niepewność związana z przyszłym ich użytkowaniem.
HATHOR Pickups to europejski lider w produkcji pickapów gitarowych i basowych, oferujący produkty wysokiej jakości z różnorodnością brzmień. Firma, bazująca w Krakowie, dostarcza swoje produkty na cały świat, oferując personalizację dźwięku dzięki technologiom takim jak cięcie CNC czy grawerowanie laserem.
Rozważając zakup Jazz Bassa w cenie do około 2000 zł, stanąłem przed dylematem: postawić na sprawdzoną markę jak Fender Mex, dostępną już za 1800 zł, czy skusić się na japońskie kopie takie jak Aria czy Greco, cenione za jakość, ale często droższe. Rozważamy tu także opcję zakupu nowej basówki Tokai Tjb70 za 1900 zł, balansując między jakością a sentymentem do marki Fender.
Szukając nowego zestawu basowego w przedziale cenowym 2500-3000zł, autor zastanawia się, czy taka inwestycja ma sens grając głównie w domu. Aktualny sprzęt to Spector Legend Classic 4, Yamaha BBN5II, oraz Hughes&Kettner BK 100 z efektami Boss.
Jako początkujący basista w świecie metalu, zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych muzyków o pomoc w wyborze basu marki Warwick. Muzyka, którą tworzymy, jest bardzo eksperymentalna i nowoczesna, przy czym wykorzystujemy do grania niestandardowe podejście do dźwięku.
W poszukiwaniu ekonomicznej alternatywy dla swojego głównego instrumentu, autor zdecydował się na zakup basu SX SJB62-3TS, borykającego się jednak z licznymi wadami fabrycznymi. Opowiada o całej procedurze naprawczej oraz niepokojących podobieństwach do produktów marki Harley Benton.
Przygoda z basem to nie tylko muzyka, ale i poszukiwanie idealnego instrumentu. Nasz czytelnik szuka basu o wyrazistym brzmieniu, który sprawdzi się w różnych gatunkach - czy to coś z rodzaju Rickenbacker, Jazz Bass?
Squier Katana to unikatowy bas produkowany przez Fender w latach 1985-1987, który z założenia miał podbić serca fanów heavy metalu. Krótki okres produkcji i nietypowy design sprawiają, że model ten jest obecnie rzadkim znaleziskiem.
Graj[mi]dół to wydarzenie łączące młodość z doświadczeniem, na którym prowadzącymi będą Paweł Wszołek oraz Krzysztof Ścierański. Odbędzie się w Miejskim Ośrodku Kultury w Zgierzu w dniach 25-26 czerwca 2016, oferując warsztaty basowe, koncerty i bezpłatny wstęp.
Niniejszy tekst porusza tematykę poszukiwań uniwersalnego basu, który sprawdzi się zarówno w szybkich funkowych, jak i wolnych kompozycjach. Autor rozważa wymianę swojego Fendera Marcus Miller IV na model Marcus Miller M7, zastanawiając się nad charakterystyką brzmienia i komfortem gry.
Autor poszukuje basu do nauki gry, głównie w gatunkach rock i metal, z budżetem 1000 zł. Autor rozważa kilka opcji, w tym modele Ibanez, Yamaha, Squier, ESP LTD, Warwick Rockbass i Fender Squier, dostępne na OLX i Allegro.
Autor zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze basówki, jako gitarzysta szuka instrumentu do 2 tys. zł, który łatwo się gra na tle różnych gatunków muzycznych. Wymienione są modele Epiphone, Ibanez i Schecter, a autor prosi o radę i dodatkowe propozycje.
Rozpoczynając poszukiwania nowego wzmacniacza do gitary basowej w przedziale cenowym 800-1000 zł, zdecydowałem się sprzedać swój dotychczasowy sprzęt marki Ashdown. Szukam czegoś z więcej wysokimi tonami, idealnego do koncertów.
Po sprzedaniu zestawu Ampeg i tymczasowym korzystaniu z Markbassa, autor rozważa przesiadkę na wzmacniacz lampowy Mesa Boogie Prodigy, zastanawiając się nad jego funkcjonalnością i doborem kolumn.
Basista boryka się z problemem znalezienia odpowiedniego wzmacniacza, który odpowiadałby jego potrzebom uzyskania specyficznego 'klekotu' z mięsistym dołem. Posiada on bas Dean Edge 4 oraz wzmacniacz Kustom KBA200, lecz rozważa zakup dodatkowego sprzętu, aby osiągnąć pożądane brzmienie.
Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.
Robert, początkujący basista, zmaga się z zagadnieniem odpowiedniego podłączenia gitary basowej, multiefektu i wzmacniacza basowego. Zastanawia się nad kwestią impedancji i właściwym sposobem łączenia sprzętu.
Posiadanie Hohner PJ Bass SX bez dokumentacji postawiło mnie przed zagadką uszkodzonej przystawki. Przeanalizowałem możliwe źródła problemu ze szumiącym dźwiękiem w moim basie.
Autor wraca do gry na basie po 15 latach przerwy i rozważa zakup nowego instrumentu z ograniczonym budżetem. Rozważa modele Washburn T14, GSR 180 i Ibanez SR300, biorąc pod uwagę ich ceny i jakość.
Rozważam zmianę basu, choć wspomnienia i inwestycja w obecny instrument sprawiają, że decyzja ta jest trudna. Budżet pozwala tylko na jedną gitarę, więc muszę wybrać między zachowaniem starego sprzętu a zakupem nowego.
Damian, nowy w świecie basu, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat poszukiwania idealnego instrumentu. Rozważa zakup Charvel Eliminator MIJ z 91 roku, prosząc o opinie i sugestie.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z zakupem okazyjnie wycenionego basu z internetowego sklepu 'Ciężki Metalowy...'. Mimo potwierdzenia zakupu i posiadania numeru zamówienia, sklep stwierdził brak produktu na stanie i zaproponował zwrot pieniędzy lub zakup innego produktu.
Eksploruję możliwości wykorzystania Roland Micro Cube jako głośnika basowego. Zastanawiam się nad budowaniem nowej obudowy i dodaniem lepszego głośnika, by nie przekroczyć budżetu 150zł.
Po długiej przerwie w muzykowaniu, ze względu na przeprowadzkę i nowy start, planuję zakup nowej gitary basowej 5-strunowej. Rozważam kilka modeli, w tym Sire V7 sygnowany przez Marcusa Millera oraz możliwe zakupy wzmacniacza w przyszłości.
Posiadam paczkę Gallien Krueger Backline 210 Blx II, która ma uszkodzony głośnik. Zastanawiam się, jaką wymianę przeprowadzić, aby poprawić jakość dźwięku.
Po trzyletniej przerwie w grze na basie, postanowiłem wrócić do muzykowania i kupić bas z średniej półki. Zastanawiałem się nad wieloma modelami, między innymi Ibanez ATK, Squire VM, Yamaha BB oraz modele od Corta.
Autor podchodzi do zakupu swojego pierwszego basu z ograniczonym budżetem 600 zł. Rozważa kilka opcji z drugiej ręki, w tym modele od Mayones, Yamaha, Washburn, Ibanez, i Cort, mając na uwadze zamiłowanie do muzyki metalowej.
Autor zastanawia się, który bas Fendera będzie najlepszym wyborem dla ciężkiego grania z charakterem klasycznego Fendera. Rozważa modele Aerodyne, Power Jazz i Precision deluxe 97, szukając instrumentu łączącego monumentalność brzmienia z klasycznym charakterem.
Rozważając zakup preampa do gitary basowej, szczególnie w kontekście muzyki jazzowej, autor zwraca uwagę na kilka kluczowych aspektów. Koszty, wygoda użytkowania oraz wpływ na jakość dźwięku przy pracy z interfejsami do nagrywania są głównymi motywacjami za wyborem preampa WSC Me-3 montowanego w basach Flame, oferowanego za około 150 zł.
Autor opisuje problem z obluzowanym gniazdem Jack w swojej gitary Yamaha RBX 375 i poszukiwanie zamiennika. Pomimo braku doświadczenia w elektronice, postanowił samodzielnie dokonać wymiany, ale napotkał na trudność w znalezieniu kompatybilnego elementu.
W artykule opisuję, jak zwiększyć sustain w swoim basie, dzięki wymianie kilku kluczowych komponentów. Zastanawiam się także, czy inwestycja w nowy mostek znacząco wpłynie na poprawę.
Autor opowiada o swoim dylemacie dotyczącym wyboru między grą na gitarze a basie oraz o dążeń do dołączenia do szkolnego zespołu. Pomimo ograniczonego doświadczenia, rozważa przesiadkę na bas, by uniknąć centrum uwagi podczas występów.
Kacper podzielił się swoimi doświadczeniami z użytkowania Squier Precision Bass Standard V i rozważa ulepszenie brzmienia przez zmianę przetworników na Seymour Duncan SSJ5-3N. Porusza problem dopasowania wymiarów nowych pickupów do nietypowej konstrukcji basu.
Autor wraca do gry na basie i testuje head David Eden WTX 260, zastanawiając się nad wyborem kolumn: David Eden 210 vs 212. Rozważa doświadczenia z używaniem kolumn neodymowych oraz zagadnienie kompatybilności impedancji.
Artur, pochodzący z Bielska-Białej entuzjasta basu, opisuje swoje muzyczne doświadczenia od pierwszej przygody z instrumentem pośrednio spadkowym od kuzyna, przez udział w zespole rockowo-punkowym, do odnalezienia prawdziwej pasji po latach przestojów.
Po latach nieobecności na forum Basoofka, postanowiłem wrócić z nowym pomysłem. Zamiast kontynuowania gry na basie, wraz z kolegą zaczęliśmy tworzyć teledyski, początkowo skupiając się na disco polo, ale z ambicją rozwoju i poszukiwania nowych wyzwań.
Rozważając zakup basu idealnego do ekstremalnych odmian metalu, trafiam na Mayones Slogan Gothic. Zastanawiam się również nad odpowiednim wzmacniaczem słuchawkowym, aby praktykować bez zakłóceń.
Autor poszukuje pomocy przy wyborze basu w cenie 400-500zł, zwracając uwagę na potencjalne minusy konkretnych modeli. Prosi również o możliwość fizycznej oceny instrumentu przez forumowiczów.
Ponownie zdecydowałem się na przeróbkę mojego basu Epi Thunderbird, tym razem instalując pickup Merlin BassBlaster, co znacznie poprawiło jakość jego brzmienia. Przeróbka pozwala na łatwy powrót do oryginalnego wyposażenia bez pozostawienia śladów.
Autor szuka opinii na temat wzmacniacza Hand Box Fortec-412 i porównuje go z konkurencyjnymi modelami. Rozważa zakup, bazując na rozmiarach, cenie oraz opiniach innych użytkowników i konfrontuje go z modelem TC Electronic BS250 210 oraz Maruszczyk Barabass.
Na podstawie własnych doświadczeń, autor opisuje, jak za niewielkie pieniądze udało mu się skompletować zestaw basowy Ashdown MAG 300 połączony z kolumną Marshall MBC115, który zaskoczył go pozytywnie zarówno jakością brzmienia, jak i mobilnością.
Rozważając zakup basu w cenie 2000-2500 zł, zastanawiam się nad różnicami między nowoczesnymi a vintage basami, takimi jak Warwick Corvette i japońskie kopie P-bass. Wspominam o mojej miłości do klasycznego brzmienia, a jednocześnie wyrażam obawy dotyczące ergonomii i duszy instrumentów.
Odkryłem sposób na używanie Hot Handa z różnymi efektami, nie tylko od Source Audio. Dzięki odpowiednim przewodom i zworkom, możliwe jest sterowanie efektami basowymi, takimi jak SYB-5, Line6 M5, czy Multiwave Bass Distortion ruchami ręki.
Postanowiłem zaryzykować i kupiłem struny basowe na Aliexpress za 20zł. Mimo początkowych obaw, struny wydają się być całkiem niezłe.
Przedstawiam proces odbudowy basu na bazie czechosłowackiej Jolany Iris Bass, wymieniając większość części na nowe. Dyskusja obejmuje kluczowe kwestie takie jak produkcja nowego gryfu i instalacja mostka.
Autor zakupił 5 lat temu gitarę basową marki Vision, która teraz wymaga naprawy. Problemem są dźwięki na pierwszych czterech progach oraz potencjalnie krzywy gryf, co uniemożliwia normalną grę.
Rozważam zmianę mojego basu ZAK B4 na Epiphone Tony IV Deluxe, kusząc się na lepszą jakość wykonania, niższą wagę i wygodę. Szukam basu przede wszystkim lekkiego i dobrze wykonanego, ale bez potrzeby grania na koncertach.
Posiadam head basowy TC Electronic BH500, który współpracuje z kolumną Hartke Vx410. Mimo że teoretycznie zestaw powinien dostarczać pełną moc, w praktyce napotykam problem z osiągnięciem satysfakcjonującej głośności.
Szukając głowy basowej do 1500zł, autor rozważa różne opcje, mając na uwadze dynamiczne i klarowne brzmienie, potrzebne do małych klubowych koncertów bez zbędnych dodatków. Rozważa modele takie jak Ampeg PF350 i PF500, Hartke HA3500 oraz Hartke LH500, zastanawiając się nad ich mocą i prostotą.
Jako początkujący basista zakupiłem niedawno gitarę Ibanez Roadstar II RB820 i szukam opinii czy jest to dobry wybór na start. Rozważałem również zakup tańszego modelu Squiera, ale ostatecznie wybrałem Ibaneza.
Po intensywnej grze na nołnejmowym instrumencie, postanowiłem zainwestować w nowy bas. Z budżetem około 1000 zł szukam basu, który świetnie sprawdzi się w różnych gatunkach muzycznych, a także nadaje się do techniki slap.
Jestem muzykiem sesyjnym z 20-letnim stażem, oferującym lekcje gry na basie w Wrocławiu dla osób na każdym poziomie zaawansowania. Moje zajęcia są dostosowane do indywidualnych potrzeb ucznia, wzbogacone o wiedzę teoretyczną oraz praktyczne doświadczenie.
Robert, zapalony entuzjasta basu, wraca do swojej pasji po nadzwyczajnej przerwie. Pomimo pewnych technicznych trudności z poprzednim sprzętem, nie traci nadziei na dalszy rozwój i dzieli się swoimi przemyśleniami oraz planami na przyszłość.
Opisuję problem związany z dudnieniem basu podczas gry na kopii Fendera Precision Bass '51 ze wzmacniaczem Marshall MB30 w specyficznym pomieszczeniu. Zastanawiam się, jak poradzić sobie z zamuleniem i buczącym dźwiękiem, zważywszy na doświadczenie z profesjonalnym estradowcem.
Autor zastanawia się nad możliwością zakupu wzmacniacza, który byłby dobry zarówno dla gitary jak i basu, z uwagi na ograniczony budżet i zainteresowanie cięższymi brzmieniami. Rozważa zakup używanego sprzętu oraz podaje przykłady modeli znanego serwisu ogłoszeniowego.
Autor prosi o pomoc w wyborze paczki do gry na gitarze basowej w metalowych brzmieniach, z preferencjami dla dzwoniącego brzmienia i stroju C. Rozważa obecnie dwa modele, ale jest otwarty na inne propozycje.
Jako posiadacz amplifikatora Ampeg SVT Classic napotkałem na problem z gwałtownymi zmianami głośności podczas używania niezgodnych impedancji z różnymi kolumnami. Przez pewien czas korzystałem z kolumny Hartke 410xl, a później zmieniłem na używaną z David Laboga, co na początku sprawiło, że system działał bez zarzutu, zanim znów nie pojawiły się problemy.
Autor zastanawia się nad zakupem wzmacniacza Harley Benton HB3000BT, potrzebnego mu do testów oraz poszukuje informacji i opinii na temat tego sprzętu, z uwzględnieniem ograniczonego budżetu.
Opowiadam o mojej przygodzie z nauką gry na gitarze basowej, mimo braku znajomości nut i teorii muzycznej. Dzielę się swoimi wątpliwościami, czy jestem w stanie nauczyć się grać, słuchając i naśladując muzykę z Internetu.
Autor rozważa wybór między pięciostrunowymi gitarami basowymi - nowoczesną Yamahą TRBX 505 a klasycznym Sandbergiem California VS 5. Oba instrumenty oferują różne możliwości brzmieniowe, idealne dla muzyki doom i heavy metal.
Autor w poszukiwaniu optymalnego sposobu na łączenie kolumn głośnikowych zastanawia się nad najlepszą metodą, aby wykorzystać pełny potencjał swojego zestawu. Zadaje pytanie o skuteczne sposoby łączenia różnych impedancji, by osiągnąć oczekiwaną moc.
Autor zastanawia się nad zakupem głowy basowej i jest zaintrygowany dwoma modelami: Ampeg SVT 3 PRO i Hartke HA3500. Dyskusja koncentruje się na porównaniu tych dwóch modeli pod kątem brzmienia, selektywności i odpowiedniości dla rock'n'rolla oraz bluesa. Dodatkowo, autor zauważa znaczącą różnicę w cenie między Ampegiem a Hartke.
Jędrek z Trójmiasta dzieli się swoją historią i poradami dotyczącymi grania na basie na ulicach miasta. Opowiada o repertuarze, instrumentarium, nastawieniu do publiczności oraz daje specyficzne wskazówki dla basistów.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Z dzieleniem się transkrypcją basu do kawałka Little Ghetto Boy Donny Hathaway, gra basowa może na pierwszy rzut oka wydawać się prosta, ale w rzeczywistości wymaga dużo pracy i zrozumienia muzyki. Willie Weeks prawdopodobnie nagrał partię basu, która jest doskonałym przykładem funkowego walking bassu z dodatkami jazzowymi.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi próby dodania więcej mocy do partii basowych w utworze Aerials od System of a Down, zastanawiając się nad używaniem kostki. W poszukiwaniu rad dotyczących techniki, autor przedstawia swoje doświadczenia oraz linkuje pomocne tutoriale.
Autor zastanawia się nad sposobami na podniesienie poziomu gry na basie - od znalezienia nauczyciela po lektury pomocne w samodoskonaleniu. Mówi o swoich doświadczeniach z nauką instrumentu, nie tylko z internetu, ale szukając bardziej zaawansowanych metod.
Poznaj moje wrażenia z użytkowania zestawu Hartke Model 5000 250W + 250W razem z kolumną Hartke 410XL 400W. Sprawdź, jak poradziłem sobie z dwoma kluczowymi kwestiami, których odpowiedzi nie można było znaleźć w internecie.
Opisuję moje doświadczenia z nauki gry na basie i śpiewu jednocześnie. Zaledwie po 4 miesiącach gry na basie i miesiącu lekcji jestem w stanie zagrać i zaśpiewać na szkolnym koncercie.
Autor dzieli się doświadczeniami związanych z problemami jakości nagrywania basu, korzystając ze Squiera VM 70's Jazz Bass oraz interfejsu Line6 Pod Ux1. Zastanawia się, czy kluczem do uzyskania lepszego brzmienia jest użycie preampu, na co wskazuje filmik demonstrujący użycie EBS MicroBass.
Rozważając zakup niestandardowego instrumentu - basu 6-strunowego bezprogowego, natrafiłem na model Santandera 7-strunowego, aktywnego. Jest to tania opcja, która wywołała u mnie paraliż decyzyjny.
Autor rozważa zmiany w swojej basówce, produkowanej przez Wiesława Długosza, włączając ewentualną wymianę mostka z Presto na Badass oraz zmianę przetwornika przy mostku na humbuckera. Rozpisuje się o swojej basówce, dokonując analizy możliwych modyfikacji i szukając porad wśród wspólnoty basistów.
Ten artykuł opowiada o procesie przywracania do życia starej paczki basowej, która przez lata leżała zapomniana na strychu. Autor podzielił się własnym doświadczeniem w renowacji i przekształceniu tej paczki w pełnowartościowy sprzęt muzyczny.
Autor podzielił się swoimi przemyśleniami na temat głośnej pracy heada Ashdown Mag 300, który okazał się być tak głośny jak stary komputer. Sprawdzał możliwe przyczyny, lecz nie znalazł rozwiązania problemu.
Użytkownik szuka gitary basowej z budżetem 700 złotych, preferując muzykę metalową i rockową, oraz instrument pasywny. Zastanawia się nad możliwościami podłączenia basu do komputera oraz różnicami między pickupami typu P i J.
Autor poszukuje combo do gry w domu w ramach ograniczonego budżetu do 1000zł, preferując zakup nowego sprzętu. Wśród rozważanych opcji znajdują się Hartke HD25, Fender Rumble 15 2013, i Orange CR50BTX, z różnymi wielkościami głośników oraz cenami.
Artykuł dotyczy porady w kwestii wyboru paska do gitary basowej, skupiając się na komforcie użytkowania i rozkładaniu ciężaru. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i prosi o rekomendacje maksymalnie wygodnych pasów.
Autor dzieli się osobistymi doświadczeniami związanymi z otrzymywaniem nietrafionych porad dotyczących grania na basie. Opisane sytuacje podkreślają, jak różnorodne i niekiedy humorystyczne mogą być sugestie na temat technik i sprzętu.
W artykule opowiadam o swoim doświadczeniu z basistami i pewnych umiejętnościach, które są niedoceniane ale niezbędne. Szczególnie przytoczyłem przykład Sebastiana SEB Kucharskiego, który wykazał się niezwykłą umiejętnością gry tremolo palcami, oraz Marcin Pendowski, który podczas warsztatów podkreślił znaczenie teoretycznej wiedzy muzycznej dla basistów.
Autor poszukuje basu idealnego do reggae, który mieści się w budżecie do 500 zł. Podkreślony niski dół i dobra grywalność są kluczowymi cechami poszukiwanego instrumentu.
Autor tekstu, Piotrek, opowiada o swojej muzycznej przygodzie, począwszy od gitary klasycznej po bas, oraz o swojej roli w zespole Eta Nearrum. Wyraża również marzenie posiadania customowego instrumentu od Mayones lub Skervesen.
Divinity Roxx, niegdyś basistka Beyonce, da niesamowity koncert w Free Blues Club w Szczecinie. Będzie to okazja, aby usłyszeć na żywo jej unikalne połączenie rocka i hip-hopu.
Rozważając zakup nowego heada basowego, mamy wachlarz opcji. W tym artykule, skupimy się na dwóch konkretnych modelach: Peavey Tour 700 i Gallien Krueger 400RB-IV, analizując ich moc, brzmienie i praktyczność użytkowania zarówno w warunkach studyjnych, jak i na żywo.
Stawienie czoła problemowi zbyt dużej mocy wzmacniaczy basowych w warunkach domowych. Opisuję moją sytuację związana z używaniem potężnego wzmacniacza Orange Terror Bass 500 oraz sposoby na radzenie sobie z nadmierną głośnością.
Autor dzieli się swoimi rozterkami dotyczącymi tego, jak żyć z pasją do gry na basie w bloku, nie wywołując konfliktów z sąsiadami. Rozważa różne opcje nagłośnienia dostosowane do ograniczeń mieszkaniowych.
Doświadczam problemów z moim wzmacniaczem basowym Gallien Krueger 700RB-II, którego brzmienie przestało być selektywne i czyste, mimo stosowania stalowych strun. Problemy rozpoczęły się po dwóch latach użytkowania, a serwis zdiagnozował i naprawił usterkę, która wróciła po krótkim czasie.
Autor postanowił zmienić swoje dotychczasowe nagłośnienie basowe, marząc o brzmieniu vintage z lat 70-tych. Poszukuje nowego zestawu w cenie około 2000 zł, rozważając opcje różnych konfiguracji sprzętu.
Szukając opinii na temat headów basowych w zakresie 300-500W, autor artykułu bierze pod lupę Taurus Qube 300, T.C.Electronic BH500, oraz Hartke LH500. Każdy z tych modeli reprezentuje inne podejście do mocy, kontroli oraz jakości brzmienia.
Opowiadam o mojej przygodzie z basem Epiphone EB0, od pierwszych chwil po zastanowienie się nad jego ulepszeniem. Rozważam wymianę elementów, aby lepiej pasował do mojego stylu gry w kapeli.
Autor zwraca się z zapytaniem o doradzenie w wyborze kolumny basowej, która pasowałaby do jego Fender Bassman 250, używanego podczas grania w zespole. Rozważane są modele Epifani Epifunky 210 oraz Nemesis Eden, ale autor jest otwarty na inne sugestie.
Po ponad dwóch latach użytkowania Mensingera Pike 5A, napotkałem na problem z aktywną elektroniką. Standardowy dźwięk z głośników został zakłócony przez szum przypominający kartkę papieru.
Po zakupie nowego basu i zmianie strun zauważyłem ogromną różnicę w komforcie gry oraz brzmieniu instrumentu. Grubości strun mają kluczowe znaczenie nie tylko dla wrażeń manualnych, ale i dla jakości dźwięku.
Autor opisuje swoje doświadczenia z prób dosprawienia lepszego brzmienia swojego basu w kościele, wykorzystując nieduży wzmacniacz. Przemyślał zakup głośnika celestiona lub całego nowego wzmacniacza basowego marki Hartke, wszystko w kontekście ograniczonego budżetu.
Ta recenzja książki 'Gitara Basowa bez tajemnic' zawiera szczegółowy opis jej zawartości, wskazując jak może ona wpłynąć na rozwój umiejętności początkujących basistów. Recenzent dzieli się swoimi odczuciami na temat poszczególnych lekcji, podkreślając zarówno plusy, jak i minusy.
Po długiej przerwie wracam do projektów w Immo Custom Shop, rozpoczynając od rewitalizacji basu Encore Precision z lat 90. Ten zaniedbany instrument wymaga wielu poprawek, aby osiągnąć swój pełen potencjał.
Doświadczony student i absolwent AFITu oferuje lekcje gry na gitarze basowej, współpracując z czołowymi artystami. Nauka obejmuje harmonię, akordy, skale, techniki gry, oraz homerecording.
Opisuję problem z moją aktywną gitarą basową Washburn BB5, która nagle przestała działać. Mimo prób naprawy, nie udało się odnaleźć przyczyny.
Rozważam zakup używanego comba w cenie około 1500zł. Zastanawiam się między Fender Rumble 350 a Carvin r600, które mają różne cechy i brzmienie.
Fender JB62 Japan to bas z 2002 roku, który oferuje klasyczne brzmienie jazz bass z dodatkowym charakterem wynikającym z zastosowania lipy w konstrukcji. Sprawdzi się w wielu gatunkach muzyki, z wyjątkiem ciężkiego metalu.
Użytkownicy Toneporta i PODA UX(GX) zmagają się z problemem słabego brzmienia kiedy podłączają bass. Czy to sprzętowa usterka czy problem z ustawieniami?
Posiadam combo Laney Pro-Bass 150W z czterema głośnikami 10" i wyjściową mocą 150 Wat przy impedancji 4 Ohmy, które niedawno przeszło naprawę magnesów. Rozważam zakup dodatkowej kolumny o większej impedancji, by z czasem wymienić combo na head z kolumną, ale napotkałem problem z dostępnością kolumn o identycznej impedancji.
Zastanawiam się, które combo do gry w Funk i Rock, głównie techniką slapową, jest najlepsze w przedziale cenowym w okolicach 1500zł. Rozważam modele Warwick BC 150, Laney RB7/8 oraz Fender Rumble 150, zwracając uwagę na ich specyfikacje i przydatność do wspomnianych gatunków.
Czytelnik zgłasza problem z brzmieniem basu podczas próby, gdy używa kolumny basowej Tc Electronic RS410 ze wzmacniaczem Tc Electronic RH750. Brakuje mu mocnego dołu, a dźwięk jest zamulający i traci się w mixie z zespołem.
Stoję przed wyborem między basem Ibanez SR600 a Spectorem Legend Custom 4. Obecny bas, Ibanez SR600 z pasywnym układem PJ MIJ i przesterem sansamp, służył mi dobrze, ale szukam czegoś z więcej 'pazurem'. Spector zawsze mnie przyciągał swoim wyglądem i brzmieniem, ale ciekaw też jestem, jak Ibanez poradzi sobie z aktwyną elektroniką i preampem EMG.
Akord to zbiór kilku dźwięków oddalonych od siebie o konkretne interwały, głównie tercje. Poznajemy dwa podstawowe typy akordów: durowy i molowy oraz ich składniki.
Podczas prób z moim kombinezonem basowym 300W, napotkałem problem z przegrzewaniem się wzmacniacza, co skutkowało jego wyłączaniem. Okazało się, że problemem był wentylator, który obracał się leniwie i bezgłośnie, a po pewnym czase grania wzmacniacz się wyłączał.
Yamaha RBX 374 pojawia się jako atrakcyjna propozycja dla osób szukających swojego pierwszego basu. Została użyta przez poprzedniego właściciela przez około rok, głównie na koncertach, z minimalnymi problemami technicznymi takimi jak trzeszczący potencjometr.
Jako gitarzysta, który niedawno zaczął grać na basie w domu za pomocą interfejsu Focusrite 2i4, stanąłem przed wyzwaniem zapewnienia odpowiedniego nagłośnienia basu na próbach nowo składającego się zespołu, bez posiadania wzmacniacza basowego. Rozważałem wykorzystanie swojego domowego setupu, aby zaoszczędzić na kosztach zakupu nowego sprzętu.
Kuźnia Gitarzystów relaunchuje poziom podstawowy oraz wprowadza poziom średnio zaawansowany dla basistów, pod okiem doświadczonego muzyka Tomka Gąsowskiego. Kurs obejmować będzie zarówno ćwiczenia praktyczne, jak i teoretyczne, w tym unikalne podkłady do ćwiczeń oraz indywidualnie przygotowany podręcznik.
Ostatnio postanowiłem zbudować przester Dr Boogie oparty na swoim starym schemacie. Po kilku modyfikacjach udało mi się uzyskać zadowalający efekt, chociaż nie dorównuje on w pełni oryginalnej lampowej wersji.
Autor rozważa różnice pomiędzy paczkami basowymi Noisy Box 2x10 i 4x10 na głośnikach FaitalPro, zastanawiając się, którą opcję dodać do swojego zestawu. Rozważa również, czy możliwe jest łączenie paczek o różnych mocach z jego obecnym zestawem Ampeg SVT 3 Pro.
Porównanie dwóch popularnych wzmacniaczy basowych: Aguilar Tone Hammer i Tecamp Puma, z uwzględnieniem mocy, cen, dostępności i doświadczeń innych basistów. Sprawdź, który może być lepszym wyborem dla Ciebie.
Autor opisuje swoje poszukiwania idealnego brzmienia basowego, wspominając o swoim obecnym sprzęcie oraz strojeniu w zespole. Szuka on porad oraz nowych pomysłów na osiągnięcie specyficznych tonów, korzystając z obecnego zestawu.
Tabulatura, znana również jako 'tab', to prosty sposób zapisywania utworów muzycznych bez użycia tradycyjnych nut. Dzięki tabom nawet osoby bez wiedzy teoretycznej mogą z łatwością grać ulubione utwory lub zapisywać własne kompozycje.
Artykuł zgłębia temat czytania nut w kontekście gry na basie, eksplorując podstawowe pojęcia takie jak pięciolinia, klucz basowy, metrum, nuty i pauzy. Dodatkowo wyjaśnione są pojęcia takie jak krzyżyk, bemol i kropka, które są niezbędne do precyzyjnego odczytywania zapisów nutowych.
W artykule przedstawiam propozycję zabawy w ocenianie brzmień basu w utworach muzycznych. Z jednej strony są brzmienia wywołujące sromotną odrazę, z drugiej - te, które mogą służyć za wzorce dźwiękowe, sprawiające, że zachwyt zatka nam usta.
Autor wraca na forum basowe po długiej przerwie, wyznając, że pomimo bycia gitarzystą, zakupił niedawno swój pierwszy bas. Z humorem wspomina również problemy z avatarem na forum.
W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.
Autor decyduje się na odnowienie swojego basu poprzez oklejanie korpusu oraz dodanie efektu 'relic', jednocześnie zadając pytania dotyczące techniki i bezpieczeństwa.
Mam problem z moim wzmacniaczem basowym Fender Rumble 15, który zaczyna strasznie trzeszczeć i charczeć przy wyższych głośnościach. Ten problem pojawia się zawsze po około 5 minutach grania, zwłaszcza gdy bas na equalizerze jest ustawiony na maksymalną wartość.
Zastanawiam się, czy powinnam iść do szkoły muzycznej, aby dalej rozwijać swoje umiejętności muzyczne. Obecnie jestem basistką w zespole rockowym, ale czuję potrzebę pogłębiania swojej wiedzy muzycznej, zarówno w zakresie gry na basie, jak i w śpiewie.
Cześć, jestem nowy na forum i potrzebuję pomocy z diagnozą i naprawą elektroniki w moim basie, który ma około 30 lat. Pytania dotyczą identyfikacji starych komponentów elektronicznych, zastanawiam się również nad zmianą układu elektryki na bardziej nowoczesny i potrzebuję informacji o nietypowych złączach pickupów.
Staję przed bardzo ważnym momentem w moim życiu - wybieram swoją pierwszą kolumnę basową. Rozważam kilka opcji, w tym produkty Ashdown i zastanawiam się nad inwestycją w Noisy Box.
W artykule poruszam kwestię zmiany zestawu combo na heada w kontekście mojego nagłośnienia basowego – Ashdown MAG C210T-300 EVO II oraz Ashdown Mag 410T DEEP. Rozważam sprzedaż combo i zakup heada, aby osiągnąć lepszą jakość dźwięku przy użyciu tylko paczki, z uwzględnieniem mojego budżetu około 1000zł.
Kuźnia Gitarzystów jest niepowtarzalnym miejscem, gdzie każdy, niezależnie od wieku czy doświadczenia, może nauczyć się grać na gitarze. Szkoła oferuje autorski program nauczania i szereg pomocy dydaktycznych, w tym pomoce technologiczne i internetowe Dzienniki Ucznia.
Spotkania forumowe w Zgierzu to nie tylko okazja do nawiązania nowych znajomości, ale też źródło cennej wiedzy merytorycznej. Zaq, Pendo i inni eksperci dzielili się wskazówkami dotyczącymi technik gry na basie, ważności rytmu czy też idealnego ustawienia instrumentu.
Ten artykuł bada najbardziej rozpoznawalne linie basowe w muzyce, te które zna niemal każdy, niezależnie od muzycznego backgroundu. Od klasycznego Queen po energetyczne The White Stripes, linie basowe tych utworów są symbolem kultury muzycznej.
Dawid, 16-letni miłośnik muzyki z okolic Rzeszowa, opisuje swoje pierwsze kroki z basem oraz co przekonało go do tej pasji. Mimo braku doświadczenia, inspiracje muzyką Metalliki i Cliffa Burtona skłoniły go do zakupu basu Zak B4.
Poszukiwania idealnej paczki basowej do małych klubów to prawdziwe wyzwanie. W artykule przedstawiam moje przemyślenia oraz propozycje modeli paczek, które mogą być odpowiedzią na potrzeby basistów.
Artykuł omawia wybrane utwory rockowe, które są idealne dla początkujących basistów do nauki gry na basie. Podaje ściśle określone ćwiczenia, techniki rozgrzewki, a także sugerowane kawałki do nauki i łącza do wybranych tabulatur.
Drugiego dnia festiwalu GRAJ[MI]DÓŁ 2013, mimo nieudanego startu z marnym śniadaniem w McDonaldsie, udało mi się znacznie wzbogacić swoje doświadczenia muzyczne. Od warsztatów realizacji nagrań basu po nocne rozmowy pełne filozoficznych rozważań i anegdot z życia estradowego - był to dzień pełen muzycznych i ludzkich odkryć.
Szukając basu w cenie do 1,5k, natknąłem się na modele ESP LTD Made in China, co skłoniło mnie do przemyśleń na temat pochodzenia i jakości instrumentów w tej cenie. Zastanawiam się, czy niewielka cena idzie w parze z niską jakością, czy może Made in China to już standard?
Darek, nasz nowy użytkownik forum, dzieli się swoją historią powrotu do muzyki po latach przerwy. Po niezapomnianej przygodzie z własnoręcznie zamówioną gitarą basową typu Fender Precision Bass i wzmacniaczem Diamond Sound, życie zabrało go na inny kurs, ale miłość do muzyki pozostała i skłoniła go do zakupu Yamahy RBX-375.
Wracam do basidła i rozważam zakup – Mayones vs Kania. Która marka basu przejmie moje serce oraz umiejętności?,
Basistka szuka efektu do basu, który pozwoli na zmianę stroju basu bez konieczności fizycznego przestrajania instrumentu. Idealny efekt powinien działać na cały sygnał i umożliwiać obniżanie lub podwyższanie dźwięku.
Rozważam wymianę mojego Washburna T14 na bas 5-strunowy, najlepiej w budżecie 800 zł, chociaż rozważę opcje do 1200 zł. Bas będzie służył przede wszystkim do nagrywania partii basowych w domowym studio, w muzyce post-rock, metal i djent.
Autor tekstu opisuje swoją muzyczną podróż od gitarzysty do basisty, wyrażając fascynację nowym instrumentem i zmiany, jakie przyniósł on w jego życiu. Podkreśla różnice w podejściu do gry na gitarze basowej w porównaniu z gitarą elektryczną, oraz jak zmieniły się jego muzyczne upodobania.
Posiadam gitarę Fernandes PJR45 Custom Body z 1985 roku, której brzmienie niezależnie od ustawień wydaje się być "kartonowe". Zastanawiam się, jak usunąć ten niepożądany efekt korzystając z comba Laney Pro-BASS 150W.
Autor dzieli się problemem związanym z niezwykle wysoką akcją strun na nabytym basie Squier z początku lat 80. Pomimo prób regulacji, gryf wydaje się być maksymalnie wygięty, co skutkuje utratą możliwości grania na wyższych progach.
Autor porusza problem percepcji mocy wzmacniaczy basowych w różnych warunkach grania. Podziela swoje doświadczenia z różnymi modelami wzmacniaczy o mocach od 90W do 600W, zastanawiając się, ile mocy jest potrzebnej, aby przebić się przez zespół.
Rozważając zakup heada i dwóch kolumn do basu zastanawiałem się nad opcjami w budżecie około 3000 zł. Ostatecznie zainteresowałem się zestawem od Hartke, który obejmuje model heada LH-500 oraz dwie kolumny VX410 i VX15.
Artykuł zawiera szczegółowy przewodnik po gamach i akordach na basie, dostarczając dokładnych zapisów nutowych dla różnych tonacji.
W artykule poruszamy temat samodzielnej nauki gry na basie. Omawiamy, kiedy warto zdecydować się na pomoc nauczyciela oraz jakie podstawowe błędy popełniają początkujący samouki.
Poruszam temat działalności na największych forach basowych, przedstawiając rodzaj wsparcia jakiego mogą spodziewać się ich użytkownicy. Zwracam uwagę na to, że oba fora, mimo różnic, łączy chęć pomocy nawet w najbardziej zaskakujących kwestiach.
Artykuł wprowadza w świat podstawowych skal muzycznych na bas, wyjaśniając ich budowę oraz zastosowanie. Zawiera przegląd siedmiu głównych typów skal - trzech durowych oraz czterech molowych, pomagając zrozumieć, jak teoria muzyki wpływa na praktyczne umiejętności gry.
Pierwsza lekcja na temat akordów na basie koncentruje się na podstawach - interwałach. W artykule wyjaśniono, czym są interwały, przedstawiono podstawowe odległości na gryfie oraz wskazano na znaczenie nazewnictwa.
Jestem w trakcie wyboru nowego sprzętu do basu, głównie do występów na żywo. Rozważam różne kombinacje wzmacniaczy i kolumn, a moim budżetem jest 4000 zł.
Marcin, 16-letni basista z Wrocławia, opowiada o swoich pierwszych doświadczeniach z grą na basie, którego zakupił za 250zł. Jest to jego pierwszy instrument, a Mensfeld Specjal Bass, wyjątkowy model bez wycięć i podstrunnicy, przynosi więcej pytań niż odpowiedzi.
Autor opisuje swoją walkę z perfekcyjnym wykonaniem stłumionych dźwięków na gitarze, mając problem z pewną techniką gry prawą ręką. Poszukuje porad i filmów, które pomogłyby mu opanować tę technikę.
Własnoręczna analiza problemu ze słabym sygnałem wyjściowym mojego Ibaneza SR886 po 22 latach użytkowania. Rozważanie możliwości wymiany komponentów preampu, aby przywrócić mu dawną moc.
Zdecydowałem się porównać dwa basy: Jazz Bass i Precision Bass, które używam na własnych zasadach - obie przystawki maksymalnie rozkręcone i tone również na maksymalnej wartości. Po eksperymencie stwierdzam, że oba instrumenty brzmią niesamowicie, każdy na swój sposób.
Nowa w świecie basów, przedstawiam swoje doświadczenia i dylemat związany z wyborem menzury gitary basowej. Zastanawiam się, czy warto inwestować w krótską skalę dla lepszej wygody gry.
Posiadam bas Cort b4, który podczas gry wydaje zbyt intensywne trzaskanie, mimo zamiany na wyższą akcję strun. Próby modyfikacji dźwięku poprzez EQ i dodatkowe urządzenia jak sansamp vt bass nie przynoszą zadowalających efektów.
Basista z Piaseczna, grający na budżetowym sprzęcie, przedstawia swoją muzyczną podróż rozpoczętą od września ubiegłego roku. Zafascynowany rockiem progresywnym, poszukuje wskazówek, jak opanować teorię muzyki.
Hadrien Feraud, jeden z najbardziej rozchwytywanych basistów na świecie, poprowadzi wyjątkowe warsztaty basowe w Warszawie. Francuski muzyk, współpracujący z największymi gwiazdami, podzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Opisuję swoje doświadczenia z dwoma basami: YAMAHA RBX 6 JM i Washburn XB-600 Bantam, z których szczególnie drugi, po serii modyfikacji, stał się wyjątkowym instrumentem. Washburn XB-600 Bantam, zakupiony w 2003 roku, przeszedł znaczące zmiany, w tym wymianę mostu na mosiężny TAKEUCHI, preampu na ARTEC SE3P-A, oraz kluczy na Semi-Lock Jin-Ho, co znacząco podniosło jego klasyfikację jako instrumentu.
Opisuję swoje doświadczenia związane z konstrukcją equalizera 3-pasmowego do basu Music Man Stingray, uwzględniając koszty, komponenty i wrażenia dźwiękowe różnych opcji układów operacyjnych. Całkowity koszt wykonania waha się między 112,5 a 135 zł.
Właściciel basu Yamaha RBX 775 zastanawia się nad modernizacją instrumentu poprzez wymianę przetworników na niedrogie, ale lepszej jakości, aby uzyskać brakujące 'mruczenie'. Przemawia doń również opcja zakupu nowego basu z wyższej półki takiego jak Mayones BE5 Exotic lub GMR.
Wybrałem się do sklepu, aby przetestować kilka modeli basów i ostatecznie Ibanez SR 505 przypadł mi do gustu dzięki możliwościom elektroniki i komfortowi gry. Zastanawiam się jednak, czy są jakieś powody, dla których powinienem rozważyć inny model.
Andy Irvine, znany muzyk z USA, będzie prowadził darmowe warsztaty dla basistów w wybranych sklepach muzycznych w Polsce od 13 do 17 maja. Podczas spotkań przedstawi swoje techniki gry na basie oraz zaprezentuje sprzęt firmy Warwick.
Użytkownik forum basowców podzielił się swoimi doświadczeniami z używaniem Ashdown MAG 300 EVO III + Ashdown 410T Deep, wyrażając lekkie rozczarowanie związanym z mocą sprzętu. Mimo kilku lat użytkowania i prób podkręcenia mocy za pomocą dodatkowego sprzętu, efekty nie spełniły oczekiwań.
Autor opisuje problem związany z brakiem możliwości nasłuchu na żywo podczas gry na basie, korzystając z karty dźwiękowej Maya U5 i głośników Edifier R2600. Poszukuje rozwiązania, które pozwoli uniknąć dodatkowych wydatków na zakup wzmacniacza.
Przed zakupem nowego basu warto zwrócić się o opinię do osoby niebędącej specjalistą muzycznym, ale mającej wyczucie stylu. Tak nietypowa rada zakupowa sprawdziła się, gdy szukałem informacji o mniej znanym modelu basu.
Autor tekstu poszukuje dwóch głośników 15" do zbudowania własnej paczki do gitary basowej, wspominając przy okazji o swoim sprzęcie: Fender Precision Bass i wzmacniaczu Traynor Mono Block B. Szuka również specjalisty w Warszawie, który pomoże złożyć projekt.
Opisuję mój bas Defil Mambo z 1972 roku, który przetrwał dekady i mimo swojego wieku, wciąż brzmi świetnie. Zmieniony pickup na Humbuckera Merlina dodaje mu świeżego brzmienia, chociaż instrument ma swoje uroki i wady.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat uczenia gry na basie bardzo młodego członka rodziny. Zastanawia się, czy niewielki rozmiar dłoni dziecka pozwoli na naukę gry na instrumencie, oraz prosi społeczność o polecenie najprostszych utworów.
Autor rozważa przesiadkę na wyższy model gitary basowej - Fender Precision Bass, poruszając temat zakupu instrumentu używanego. Omawia podstawowe kwestie na co zwrócić uwagę oraz różnice między gitarą amerykańską a meksykańską.
Entuzjastyczne dążenie do odnowy i tuningowania legendarnego basu Jolana Disco. Autor dzieli się swoją przygodą z modyfikacjami, od zakupu instrumentu po planowane zmiany.
21-letni entuzjasta muzyki rozpoczyna swoją przygodę z basem, dzieląc się swoją pasją i wpływami muzycznymi. Jego muzyczne upodobania obejmują szeroki zakres gatunków, z silnym naciskiem na prog-rock i metal.
Autor dzieli się swoją pasją do muzyki basowej, opowiadając o swojej drodze muzycznej, która zawiodła go od gry na instrumentach w dzieciństwie do zostania basistą w zespole Vagadilerha. Opisuje także swój wybór sprzętu, skupiając się na gitarze Ibanez SR oraz wzmacniaczu Peavey Headliner 600.