Eden WTDI.

Recenzja preampa Eden WTDI, kt贸ry po eksperymentach z r贸偶nymi modelami preamp贸w, w ko艅cu przyni贸s艂 satysfakcj臋 w brzmieniu basu. Podkre艣li艂em wady i zalety, por贸wnuj膮c do innych modeli, a tak偶e przedstawi艂em pr贸bki brzmienia.

W skr贸cie:

Plusy

– brzmienie;
– wyposa偶enie (Enhancher, kompresor);
– jako艣膰 wykonania;
– cena.

Minusy

– diody;
– brak osobnej regulacji poziomu sygna艂u
wej艣ciowego dla instrument贸w aktywnych;
– nienaturalnie brzmi膮cy przy wy偶szych
warto艣ciach kompresor.

Wst臋p:

Kilka tygodni temu rozpocz膮艂em intensywne poszukiwania pod艂ogowego preampu z
funkcj膮

di-boxa. Pewnie co najmniej kilka os贸b zaliczy teraz facepalma, ale po艣piech
spowodowany by艂 niedzia艂aj膮cym gniazdem XLR w piecu, i tym, 偶e nie chcia艂o
mi si臋 go wymienia膰. Rzecz jasna, od d艂u偶szego czasu marzy艂em o zmienieniu
czego艣 w swoim brzmieniu, niemniej, gdyby m贸j piec by艂 w 100% sprawny, to
pewnie zapa艂 do tego by艂by nieco mniejszy. Poniewa偶 sam nie by艂em pewien,
czego szukam, w szranki stan臋艂y:

– Hartke Bass Attack;

– MXR M-80 Bass D.I.;

– EBS Microbass II;

– Sansamp BDDI;

– Eden WTDI.

Fakt, i偶 widniej膮 tutaj preampy z przer贸偶nych p贸艂ek cenowych spowodowany
jest tym, 偶e niezale偶nie od mojego wyboru i tak musia艂em si臋 zad艂u偶y膰 na
ca艂膮 kwot臋 ;-).

Ostateczny wyb贸r oparty zosta艂 na niezwykle miarodajnych pr贸bkach z YouTube.
Gdyby zale偶a艂o mi na naprawd臋 fajnym przesterze, najpewniej kupi艂bym MXR-a
albo Sansampa, ale w ko艅cu od czego艣 tego Polish Love’a mam… Hartke nie
posiada regulacji 艣rodka pasma, co go zdyskwalifikowa艂o, za艣 EBS nie
podszed艂 mi wcale swoim charakterem.

Na placu boju zosta艂 wi臋c jedynie bohater tego artyku艂u.

Budowa.

Po odczekaniu swego w sklepie (czeka艂em w sklepie na kuriera jakie艣 2 h, ach
ten G.A.S.), moim oczom ukaza艂o si臋 pude艂eczko widniej膮ce na za艂膮czonym
do artyku艂u obrazku.

Zawarto艣膰 tego偶 pude艂eczka, to kartonik z zasilaczem, instrukcja w j臋zyku
zagramanicznym, oraz czerwona folia b膮belkowa, w kt贸rej ostatnie beztroskie i
szcz臋艣liwe chwile swego istnienia sp臋dza Sam Preamp.

呕eby by艂o d艂u偶ej, i nudniej, opisz臋 Wam to, co mo偶na ujrze膰 na pierwszym
lepszym zdj臋ciu opisywanego efektu (ale, 偶eby nie by艂o ca艂kiem nudno,
uzupe艂ni臋 opis t艂umaczeniami z owej zagramanicznej instrukcji):

Patrz膮c od lewej strony lewej 艣ciany efektu, naszym (jeszcze nieo艣lepionym,
o czym za chwil臋) oczom ukazuje si臋 gniazdo XLR s艂u偶膮ce do wypuszczenia
sygna艂u w kierunku miksera, lub innego – je艣li kto艣 posiada tak zaawansowany
technologicznie model – piekarnika. Przekazuje ono pi臋kny, zbalansowany
sygna艂, tak uwielbiany przez wszelkiej ma艣ci akustyk贸w, realizator贸w, i
innych typ贸w spod ciemnej gwiazdy. Na 艣rodku producent umie艣ci艂
prze艂膮cznik ground – lift, niweluj膮cy przyd藕wi臋k sieciowy. Po prawej mamy
za艣 gniazdo jack 1/4″, przekazuj膮ce sygna艂 niezbalansowany (np. do
wzmacniacza, kt贸ry nie wybrzydza tak, jak tamte ponure typy, tylko pokornie
godzi si臋 z losem).

Czas na przedni panel. Najwa偶niejszym elementem wyposa偶enia tego偶 efektu,
jest siedem potencjometr贸w umieszczonych w dw贸ch rz臋dach. G贸rny rz膮d, to:
potencjometr Bass, koryguj膮cy brzmienie na cz臋stotliwo艣ci 30 Hz (i obok
kt贸rego znajduje si臋 najbardziej idiotyczny element ca艂ego efektu, kt贸remu
po艣wi臋c臋 ca艂y akapit, ale – jak to mawia艂 Wo艂osza艅ski – „nie uprzedzajmy
fakt贸w”), prze艂膮cznik Bass Boost dodatkowo podbijaj膮cy niskie tony
(dzia艂aj膮cy pod艂ug krzywej Fletchera-Munsona), potencjometr Mid 艣ci艣le
powi膮zany z prze艂膮cznikiem Mid Shift, zmieniaj膮cym cz臋stotliwo艣膰
korekcji z 550 Hz na 2.2 KHz, oraz potencjometr Treble, operuj膮cy na
cz臋stotliwo艣ci 4 KHz. Wszystkie potencjometry potrafi臋 podbi膰 lub podci膮膰
wybrane cz臋stotliwo艣ci o 15 dB. Pi臋tro ni偶ej znajduje si臋 (nie zgadniecie,
od kt贸rej strony patrz膮c) potencjometr Gain, (kt贸ry r贸wnie偶 zas艂u偶y艂 na
osobny akapit), potencjometr Enhance, p艂ynnie podbijaj膮cy najni偶sze tony,
wysoki 艣rodek, oraz g贸r臋, Compressor (dzia艂a, radzi sobie mniej wi臋cej do
70% zakresu dzia艂ania, powy偶ej robi si臋 nieprzyjemny), oraz Master
(dzia艂ania tego偶 chyba wyja艣nia膰 nie musz臋). Pod tym wszystkim znajduje
si臋 ma艂a dioda i w艂膮cznik.

Na prawej 艣cianie znajduje si臋 tylko i wy艂膮cznie gniazdo jack 1/4″,
s艂u偶膮ce, jak si臋 pewnie domy艣lacie, do podpi臋cia instrumentu.

Jest jeszcze i 艣ciana tylna na kt贸rej widnieje logo producenta, i gniazdo
zasilania.

Generalnie, efekt jest pancerny, wykonany z wysokiej jako艣ci materia艂贸w, i
mo偶e 艣mia艂o spe艂nia膰 funkcje zaczepno – obronne. Na tym niemal zako艅cz臋
opis aspektu wizualnego przedstawianego urz膮dzenia. Dlaczego „niemal”,
dowiecie si臋 w nast臋pnym akapicie.

(Kr贸tka dygresja – je艣li kto艣 przypadkiem nie rozumie znaczenia powiedzenia
„z艂e mi艂ego pocz膮tki”, to polecam zakup WTDI, zrozumie w mig.)

W艂膮czamy!

Po pod艂膮czeniu si臋 do „czego艣” (w moim przypadku by艂 to mikser i
s艂uchawki, gdy偶 piec le偶a艂 sobie grzecznie w sali pr贸b), pierwsze, co
rzuca si臋 w oczy, to krety艅sko umieszczona niebieska dioda (tak, to ten
element przy potencjometrze Bass), sygnalizuj膮ca pod艂膮czenie urz膮dzenia do
pr膮du. Kretynizm 贸w objawia si臋 tym, 偶e – dzi臋ki jaskrawemu 艣wiat艂u z
niej si臋 wydobywaj膮cemu – patrz膮c na wprost efektu, nie widzimy nic! Po
jakim艣 czasie idzie si臋 przyzwyczai膰, niemniej, z pocz膮tku trzeba
zrewidowa膰 swoje podej艣cie do patrzenia na preamp podczas kr臋cenia ga艂kami.
Czerwona dioda sygnalizuj膮ca sygnalizuj膮ca dzia艂anie w trybie bypass nie
poprawia sytuacji – nie wiem, jak si臋 takowe diody okre艣la, niemniej jest
p艂aska (taki walec ustawiony 艣ci臋t膮 cz臋艣ci膮 do g贸ry), przez co wygl膮da
niesamowicie tandetnie. I mimo, i偶 jest male艅ka, naprawd臋 rzuca si臋 w
oczy.

Po cudownym odzyskaniu wzroku, czas na sprawdzenie, czy to pude艂eczko w og贸le
„daje g艂os”. Wpinamy basik… I nagle okazuje si臋, 偶e w swym geniuszu (czyli
wymontowanie preampu z produkowanego przez siebie heada i upakowanie go w
mo偶liwie najmniejszej skrzyneczce), producent zapomnia艂 o istnieniu
instrument贸w z aktywn膮 elektronik膮! Nie ma 偶adnego magicznego przycisku,
ani opcji wyj臋cia potencjometru, jak w headzie WTX-260, co oznacza, 偶e w
przypadku mojego basu, czyli Vintage V1005, mog臋 co najwy偶ej pomarzy膰 o
rozkr臋ceniu potencjometru Gain powy偶ej godziny 9:00. Uprzedzaj膮c – przester
z tego pude艂ka jest okropny.

Niniejszym – dla ka偶dego, kto posiada bas o bardzo wysokim poziomie
sygna艂u, Eden WTDI mo偶e okaza膰 si臋 bezu偶yteczny
. W moim basie
wystarczy艂o nieco mocniej rozkr臋ci膰 potencjometr od niskich ton贸w, by
najzwyczajniej w 艣wiecie nie da艂o si臋 wykr臋ci膰 bez skr臋cenia
potencjometru g艂o艣no艣ci (tego w instrumencie) niczego, w czym nie by艂oby
przesteru. Po prze艂膮czeniu w tryb bypass okazywa艂o si臋 wtedy, 偶e dzi臋ki
preampowi w艂a艣nie straci艂em po艂ow臋 g艂o艣no艣ci.

Brzmienie.

Swoim zwyczajem, ponarzeka艂em, czas jednak teraz zwr贸ci膰 honor firmie Eden.
Powy偶sze wady s膮 bowiem niemal偶e niczym w por贸wnaniu do szeregu zalet.
Zar贸wno wg. mnie, jak i kilku innych muzyk贸w (oraz akustyk贸w), kt贸rzy od
czasu zakupu mieli z tym sprz臋tem do czynienia, do pude艂ko najzwyczajniej w
艣wiecie kopie ty艂ek. Bior膮c pod uwag臋 cen臋, mo偶liwo艣ci, kt贸re dostajemy
w zamian, s膮 niesamowite. O艣miel臋 si臋 wrzuci膰 tutaj pr贸bk臋 znalezion膮
na TalkBass, zawieraj膮c膮 por贸wnanie WTDI do WT405 i WT400, wraz z kilkoma
innymi znalezionymi tam:

www.dl.dropbox.com/u/28362077/Eden%20pr%C3%B3bki.zip

A skoro wytrzymali艣cie tyle czasu, to korzystaj膮c z okazji, od razu wrzuc臋
kilka nagranych przez siebie. Ustawienia basu (Vintage V1005): g艂o艣no艣膰 na
full, balans 90% humbucker, 10% jazz, niskie tony +3 dB, wysokie tony +2 dB
(rzecz jasna poza g艂o艣no艣ci膮 warto艣ci podawane w przybli偶eniu). Struny to
ok. miesi臋czne Elixiry (kt贸re swoj膮 drog膮 szczerze polecam). Wszystko grane
palcami na przystawce przy mostku.

Na pocz膮tek urz膮dzenie w trybie bypass:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/7tb1ON6U7De/bypass

Teraz Bass na godzin臋 14, Mid na 9, Treble na 14:05, Bass Boost, Mid Shift na
400 Hz, Enhancer na 11, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/9K62NLn1fcM/b_14_m_9_t_1405_bb_400_hz_e_11_c_12

Bass na 14, Mid na 14:05, Treble na 14:05, Bass Boost, Mid Shift na 400 Hz,
Enhancer na 11, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/5aup8WhlRzC/b_14_m_1405_t_1405_bb_400_hz_e_11_c_12

Bass na 14, Mid na 14:05, Treble na 14:05, wy艂膮czony Bass Boost, Mid Shift na
2,2 kHz, Enhancer na 0, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/0hq3lZ1elJy/b_14_m_1405_t_1405_wbb_2_2_khz_e_0_c_12

Bass na 14, Mid na maksimum, Treble na 14:05, Bass Boost, Mid Shift na 2,2 kHz,
Enhancer na 0, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/3YDMsNwnAmg/b_14_m_max_t_1405_bb_2_2_khz_e_0_c_12

Bass na 14, Mid na maksimum, Treble na 14:05, Bass Boost, Mid Shift na 400 Hz,
Enhancer na 0, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/1lq7nXORlCY/b_14_m_max_t_1405_bb_400_hz_e_0_c_12

B na maksimum, Mid na minimum, Treble na maksimum, Bass Boost, Mid Shift na 2,2
kHz, Enahncer na max, Compressor na 12:

www.bykulysy.wrzuta.pl/audio/ankEgIlXwYs/b_max_m_min_t_max_bb_2_2_khz_e_max_c_12

Gdyby kto艣 chcia艂 us艂ysze膰 wi臋cej, to postaram si臋 nagra膰, w
komentarzach prosz臋 sk艂ada膰 zam贸wienia.

W nied艂ugim czasie powinienem umie艣ci膰 tutaj nagranie z ca艂膮 kapel膮,
celem pokazania, jak ten preamp „siedzi” w graniu zespo艂owym.

Zako艅czenie.

Podsumowuj膮c, moim zdaniem preamp ten jest 艣wietnym rozwi膮zaniem dla
ka偶dego, kto chcia艂by w znacz膮cy spos贸b poprawi膰 swoje brzmienie nie
wydaj膮c na ten cel fortuny. Wszak nowy egzemplarz kosztuje w okolicach 500 鈥 550z艂, i moim zdaniem, cena ta jest wi臋cej, ni偶 atrakcyjna. A dzi臋ki
zakupowi WTDI przy okazji dowiedzia艂em si臋, 偶e moim nast臋pnym wzmacniaczem
z ca艂膮 pewno艣ci膮 b臋dzie co艣 ze stajni Davida Edena…

Pozdrawiam,

Misiek Jak贸bczyk.

W skr贸cie:

Plusy

– brzmienie;
– wyposa偶enie (Enhancher, kompresor);
– jako艣膰 wykonania;
– cena.

Minusy

– diody;
– brak osobnej regulacji poziomu sygna艂u
wej艣ciowego dla instrument贸w aktywnych;
– nienaturalnie brzmi膮cy przy wy偶szych
warto艣ciach kompresor.

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
Michal II
Michal II
Artyku艂y: 14

27 komentarzy

  1. Dobra recenzja, dobre pr贸bki, dobra robota 馃檪

    A preamp mnie nie przekona艂. Wci膮偶 MXR dla mnie robi „lepsz膮” robot臋. Ale
    ch臋tnie skonfrontuje na 偶ywo.

  2. @witt: ciezko to si臋 czytalo, polowa zdan jest o polowe za dluga

    troch臋 tak forma bierze g贸r臋 nad tre艣ci膮, ale przecie偶 jeste艣my
    artystami wi臋c mamy z definicji sk艂onno艣膰 do upi臋kszania, jaskrawienia,
    krasom贸wnego potoku s艂贸w etc. 馃槈

    Zastanawiam si臋 nad sensem stosowania preampu do instrument贸w aktywnych,
    przecie偶 w basie ju偶 jeden preamp siedzi (lub te偶 powienien siedzie膰).
    Spr贸buj wy艂膮czy膰 tryb aktywny w gitarze i w贸wczas zobacz jak naprawd臋
    dzia艂a ten preamp i ile r贸偶ni si臋 od tego zastosowanego w instrumencie.
    Gdyby艣 jeszcze wrzuci艂 pr贸bki to by艂oby cudownie.

  3. @lobisomem:

    @witt: ciezko to si臋 czytalo, polowa zdan jest o polowe za dluga

    troch臋 tak forma bierze g贸r臋 nad tre艣ci膮, ale przecie偶 jeste艣my artystami wi臋c mamy z definicji sk艂onno艣膰 do upi臋kszania, jaskrawienia, krasom贸wnego potoku s艂贸w etc. 馃槈

    Zastanawiam si臋 nad sensem stosowania preampu do instrument贸w aktywnych, przecie偶 w basie ju偶 jeden preamp siedzi (lub te偶 powienien siedzie膰). Spr贸buj wy艂膮czy膰 tryb aktywny w gitarze i w贸wczas zobacz jak naprawd臋 dzia艂a ten preamp i ile r贸偶ni si臋 od tego zastosowanego w instrumencie. Gdyby艣 jeszcze wrzuci艂 pr贸bki to by艂oby cudownie.

    Z tego co pami臋tam, to bas mo艣ci recenzenta nie ma mo偶liwo艣ci w艂膮czenia
    trybu pasywnego.

    W dodatku, id膮c Twoim tokiem rozumowania- masz preamp w headzie, nie u偶ywaj
    sansamp贸w etc. masz preamp w basie, kup sam膮 ko艅c贸wk臋 mocy. To s艂u偶y
    przede wszystkim do ubarwienia brzmienia ;).

  4. Tak jak Bjarni napisa艂 – nie mam mo偶liwo艣ci od艂膮czenia preampu w basie.
    Niemniej jednak jest w pierwszej pr贸bce tryb bypass, wi臋c mo偶na us艂ysze膰,
    jak m贸j bas brzmi bez Edena :-).

    Dante, zapraszam do Sandomierza :-). Bo do Krakowa na d艂u偶ej ni偶 przejazdem,
    to ja ju偶 tylko na czele kolumny pancernej mog臋 przyjecha膰…

  5. Ciekawa recenzja…

    Te偶 szukam czego艣 co uatrakcyjni brzmienie mojego basu, ale nie mog臋 si臋 na
    nic zdecydowa膰. Porad藕cie co艣. Jestem lewus je艣li chodzi o tego typu
    urz膮dzenia i dopiero zaczynam z nimi przygod臋.

    Mo偶e zaczn臋 od tego, 偶e:

    1) mam bas lutniczy Langowskiego (4-str.), aktywny (bez mo偶liwo艣ci
    wy艂膮czenia trybu) na 2 humbuckerach (jakie艣 tanie, ale nie藕le brzmi膮)

    2) piec combo Ashdown mag 300 (ci臋偶kie bydl臋, a ja jestem raczej
    w膮t艂y)

    … no i z pieca 艂膮cz臋 si臋 symetrykiem do miksera. Ca艂o艣膰 jest
    nap臋dzana paczkami aktywnymi. Jak ju偶 wspomnia艂em piec jest ci臋偶ki, a
    imprez du偶o – jak膮 kostk膮 mo偶na go sensownie zast膮pi膰? Bud偶et to max 1000z艂.

    Moje preferencje to ciep艂y, g艂臋boki pomruk z jednoczesn膮 dynamik膮 i
    selektywno艣ci膮 brzmienia.

    Z g贸ry dzi臋kuj臋 za wszelkie sugestie :).

  6. @Ry艣 ja bym bra艂 Sansampa. Mo偶esz wyhaczy膰 u偶ywk臋 na ebayu znacznie
    taniej ni偶 1000z艂.

  7. Jak chcesz ciep艂y pomruk, to bym na Twoim miejscu bra艂 Edena. Akurat do tego
    celu, to si臋 sprawdzi. Sk膮d jeste艣?

  8. @Michal II: … zapraszam do Sandomierza :-). Bo do Krakowa na d艂u偶ej ni偶 przejazdem, to ja ju偶 tylko na czele kolumny pancernej mog臋 przyjecha膰…

    … no w艂a艣nie ja mieszkam w okolicy, gdzie Ty na czele kolumny… 馃檪

    Niez艂e s膮 te pr贸bki, bardzo mi si臋 podobaj膮, ale nie wiem, co na to powie
    m贸j bas 馃槈 (Twojego nie znam). Na razie zbieram informacje i recenzje, a na
    jaki艣 test wybior臋 si臋 z m贸j膮 basi膮 do kt贸rego艣 z krakowskich sklep贸w
    jak ju偶 b臋d臋 mia艂 jakie艣 konkretne modele upatrzone. P贸ki co mog臋
    jedynie na YT pos艂ucha膰. Przyznam, 偶e dot膮d mia艂em w艣r贸d faworyt贸w
    tylko MXR-a i Sansampa (wersj臋 programowaln膮). My艣la艂em te偶 o EBS
    Microbass II, ale jestem zwolennikiem prostoty, a tam jest du偶o pokr臋te艂 i
    przycisk贸w, ponadto zgadzam si臋 z Tob膮 w kwestii brzmienia. Teraz, po
    ods艂uchaniu Twoich pr贸bek mam nowego faworyta.

    No c贸偶, jeszcze poczekam, pochodz臋, poogl膮dam, a przede wszystkim
    pos艂ucham.

    Dzi臋ki za odzew i prosz臋 o jeszcze 馃檪

    Pozdrawiam wszystkich zwolennik贸w mruczenia

  9. Michal II napisa艂 : ” Niemniej jednak jest w pierwszej pr贸bce tryb bypass,
    wi臋c mo偶na us艂ysze膰, jak m贸j bas brzmi bez Edena :-).

    I szczerze Ci kolego powiem, 偶e w trybie bypass Tw贸j bas najbardziej mi si臋
    podoba:)

    A swoj膮 drog膮 naczyta艂em si臋 recenzji preamp贸w i naogl膮da艂em na you
    tubie – i jednak MXR oraz Sansamp VT jest mi bli偶szy.

    Aha, bym zapomnia艂 si臋 – 艣wietna, naprawd臋 艣wietna recka.

    Pozdrawiam:)

  10. No i ju偶 sprawdzam Twojego VINTAGE V1005:) – na you tubie oczywi艣cie:)

  11. @Ry艣:

    W takim razie, gdyby艣 przypadkiem przeje偶d偶a艂 przez moje okolice, to
    zapraszam, bo ja mimo stanu wskazuj膮cego zdania odno艣nie swoich wizyt w
    tamtych okolicach nie zmieniam. mimo, i偶 przez chwil臋 nawet zacz膮艂em si臋
    zastanawia膰, jako, 偶e i Dante ch臋tnie by go ogra艂 :-P.

    @Vivaldi:

    Powiem Ci, 偶e graj膮c z moim bluesowym sk艂adem, raczej nie b臋d臋 ze艅
    korzysta艂, bo ten warkot 艣rodka z trybu bypass r贸wnie偶 uwielbiam, i
    przekona艂em si臋 ju偶 nieraz, 偶e tam si臋 on sprawdzi. Niemniej, ten preamp
    sprawia, 偶e m贸j bas siedzi fajnie r贸wnie偶 w innych stylach muzycznych, o co
    wcze艣niej by艂o naprawd臋 ci臋偶ko. Za艣 w mojej sytuacji, i mnogo艣ci
    gatunk贸w, do kt贸rych musz臋 si臋 dostosowa膰, jest to ogromna zaleta. Bo na
    inny bas lub nag艂o艣nienie zwyczajnie mnie nie sta膰 :-).

    A odno艣nie basu, to zapraszam tutaj:

    https://basoofka.net/galeria/21179,vintage-v1005-przez-ashdowna-mag-300-probki/

    https://basoofka.net/galeria/21040,vintage-v1005-probki/

    I nieco hurraoptymistyczna recenzja, niemniej my艣l臋, 偶e przefiltrujesz sobie
    to, co kolega napisa艂, i nieco to przybli偶y pogl膮d na ten instrument:

    https://basoofka.net/opinie/25506,vintage-v1005-tiger-eye/

    (A w og贸le, to co艣 mi si臋 fest popierniczy艂o w elektronice, i
    niewykluczone, 偶e jak si臋 w艣ciekn臋 po niedzielnym koncercie, to si臋
    Lobisomem pr贸bek bez preampu z basu doczeka, bo gniazdo na kr贸tko podepn臋.
    Chyba, 偶e w magiczny spos贸b samo si臋 naprawi, bo z gitarzyst膮, kt贸ry jest
    z wykszta艂cenia elektrykiem, przepatrzeli艣my dzi艣 ca艂e bebechy, i niby
    chwilowo sytuacja opanowana. Zobaczymy tylko, na jak d艂ugo…)

  12. Fajny preamp jedynie obawiam si臋 o komfort pracy z instrumentami o wysokim
    „Hot” sygnale.

  13. Ciekawa recenzja, mi艂o si臋 czyta艂o.

    …”co oznacza, 偶e w przypadku mojego basu, czyli Vintage V1005″…

    Swego czasu te偶 mia艂em bas firmy Vintage i wydaje mi si臋, 偶e ich preampy
    lubi膮 dawa膰 za wysoki sygna艂. Por贸wnuj膮c tamt膮 sytuacj臋 z moim
    dzisiejszym Music Manem ten drugi wypada o niebo lepiej, elektronika brzmi o
    wiele naturalniej.

    Swoj膮 drog膮 tego typu sprz臋t mo偶e inspirowa膰. Czas zacz膮膰 zbiera膰 $$$
    馃榾

  14. Fajna recenzja!

    Jako艣 ma艂o mnie ci膮gnie do otaczania si臋 dodatkami do mojego basu, a mo偶e
    powinno zacz膮膰? Tylko, zdaje si臋, trzeba i艣膰 do sklepu ze swoim wios艂em,
    偶eby przekona膰 si臋, czy kasa nie p贸jdzie w b艂oto. Mo偶e kt贸rego艣 dnia
    si臋 zbior臋, zainspirowany takimi recenzjami 馃檪

    Pozdrawiam!

  15. Witam

    Od艣wie偶臋 wst臋pnie reck臋 — zakupi艂em w艂a艣nie WTDI za ca艂e 369z艂
    (funkiel n贸wka). Pow贸d — gram na Edenie z serii Nemesis, pasuje mi preamp
    tego heada, mam swoje ulubione ustawienia. Ale nie wsz臋dzie chce mi si臋 go
    zabiera膰, swoje wa偶y, no i czasem nie ma sensu — mam wystarczaj膮co mocy na
    PA i s艂yszalno艣ci na ods艂uchach. No ale wtedy nie mam tych ustawie艅…
    .

    Po pierwszym dniu ogrywania jestem zaskoczony niesamowicie — to male艅stwo
    dok艂adnie pozwala mi ukr臋ci膰 to, czego potrzebuj臋. Ma mniej mo偶liwo艣ci
    ni偶 head, ale wystarczy. Dodam jeszcze, 偶e ogrywa艂em inne, ho艂ubione
    powszechnie (i znacznie dro偶sze) preampy…, no i WTDI to jest to. Pi臋kne,
    czyste brzmienia do wszystkiego co gram w zakresie lekkiej muzy, jutro zobacz臋
    jak to gada z „owerdrajwem”. Za jaki艣 czas wi臋cej konkret贸w. P贸ki co —
    jestem maks zadowolony z zakupu.

    Pozdroofka

    Romek

  16. Eden zrobi艂 lifting WTDI. Zamiast oczowal膮cej niebieskiej diody jest
    czerwona, czu艂o艣膰 ga艂ki Gain jest obni偶ona — basy o mocnym sygnale da
    si臋 lepiej wysterowa膰. Jest te偶 nowe pude艂ko, takie szarobure eko.

    Pzdrw

    Romek S.

  17. Jaki艣 czas temu kupi艂em to pude艂eczko.

    Kilka uwag:

    – nie mam niebieskiej diody, jest czerwona i nie razi

    – mam bas aktywny i nie mam przester贸w, spokojnie mog臋 ustawi膰 tak aby po
    prze艂膮czeniu na bypass poziom g艂o艣no艣ci by艂 taki jak w trybie pracy ( w
    moim przypadku gain na godzin臋 11, master na 1)

    – kompresor nie wi臋cej jak na godz. 1 potem syf si臋 robi ale pracuje bardzo
    艂adnie

    Sam efekt jest lepiej ni偶 dobry jak za t臋 cen臋. 艢wietnie si臋 sprawdzi w
    muzyce pop, funky itp… wsz臋dzie gdzie bas ma mrucze膰. Bas lepiej si臋
    przebija na scenie i w miksach. Podejrzewam, 偶e maj膮c s艂aby instrument
    mo偶na go 艂atwo tym pude艂kiem „podrasowa膰”. Dobrej bas贸wce na pewno nie
    zaszkodzi.

  18. Witam.Mam pytanie do wszystkich kt贸rzy mieli styczno艣膰 z tym preampem, nada
    si臋 on do grania rocka/indie/alternatywa, te klimaty bo zastanawiam si臋 nad
    kupnem czego艣 co poprawi brzmienie.Gram obecnie na Hartke 3500.

  19. Nie nada si臋. Przy pr贸bie zagrania jakiejkolwiek alternatywnej zagrywki
    preampy i wzmacniacze Edena wybuchaj膮, rani膮c przy tym bole艣nie sprawc臋 i
    postronnych.

    A bardziej serio:

    Do poprawy brzmienia stosujemy:

    – 艣wie偶e struny

    – 膰wiczenia.

    Preamp Edena z ca艂膮 pewno艣ci膮 zmieni Twoje brzmienie, jednak nie da si臋
    stwierdzi膰, czy w po偶膮danym przez Ciebie stopniu i kierunku. Kup (n贸wk臋
    np.), przetestuj i je艣li si臋 nie sprawdzi – ode艣lij w ci膮gu 14 dni. Pr贸bki
    w recenzji i w necie s膮, sw贸j piec znasz.

    Poza tym grasz muzyk臋 alternatywn膮, czyli w zamy艣l臋 – oryginaln膮. Czy
    naprawd臋 uwa偶asz, 偶e „alternatywa” oznacza „co艣, co brzmi dok艂adnie tak
    jak ca艂a reszta?” Bo innego sensu w pytaniu „czy nadaje si臋 do indie” nie
    dostrzegam 馃榾

  20. A ja b臋d臋 bardziej brutalny, i stwierdz臋, 偶e nie, nie poprawi. Je艣li
    zadajesz takie pytania, oznacza to, 偶e nie wiesz, czego szukasz. Co艣 by艣
    zmieni膰 chcia艂, ale sam nie wiesz co. A w takim przypadku istnieje ogromna
    szansa na to, 偶e jakiekolwiek pude艂ko mi臋dzy Twoj膮 gitar膮 a wzmacniaczem
    skopie Ci brzmienie – oczywi艣cie, mo偶esz mie膰 fart, i rzeczywi艣cie lepiej
    si臋 przebija膰 przez zesp贸艂 dzi臋ki temu. Niemniej je艣li nie wiesz, czego
    chcesz, nie kupuj niczego. Szkoda kasy i s艂yszalno艣ci w zespole, serio.
    Dojrzej i okrzepnij muzycznie (w sensie „sprz臋towym”, techniki gry oceniam, bo
    nie mam podstaw), wtedy nauczysz si臋 znajdowa膰 powi膮zania pomi臋dzy
    potrzebami, a sposobem ich zaspokojenia. Wzmacniacz, kt贸ry posiadasz, jest
    solidnym wo艂em roboczym, w po艂膮czeniu z dobr膮 paczk膮 stanowi naprawd臋
    przyzwoity stack, w zwi膮zku z czym nie „naprawiaj” na si艂臋 czego艣, co samo
    w sobie z艂e nie jest :-).

  21. Dzi臋ki za odpowied藕 i zaraz prostuje.殴le si臋 wyrazi艂em i 藕le
    sformu艂owa艂em pytanie. Poprostu by艂em ciekaw czy ten preamp by siad艂 w
    takiej muzyce( a jako 偶e nie mia艂em styczno艣ci z produktami tej firmy nie
    mia艂em jak tego oceni膰), bardziej dynamicznej, rockowej, wiadomo o co chodzi.
    Dzi臋ki mazdah za rady ;p Konsekwentnie staram si臋 je stosowa膰, wiadomo 偶e
    to palce s膮 najwa偶niejsze i mam tego 艣wiadomo艣膰. Tak teraz widze 偶e
    pytanie „czy nadaje si臋 do indie” by艂o g艂upim pytaniem bo sam staram si臋
    nie brzmie膰 jak wszystko inne xd Zaciekawi艂 ten preamp i by艂em ciekaw opinii.

  22. Problem w tym, 偶e raczej nie ma czego艣 takiego jak „brzmienie do….(tu wstaw
    dowolny styl muzyczny)”. Wszystko rozbija si臋 o koncepcj臋 jak膮 masz dla
    danego zespo艂u i dla siebie.

    Je艣li do grania potrzebujesz brudnego, ostrego i czytelnego brzmienia, kt贸re
    wysuwa si臋 na pierwszy plan, to Eden zdecydowanie si臋 nie nada.

    Je艣li potrzebujesz mi臋kkiego, nowocze艣nie brzmi膮cego basiku do grania w
    sekcji, to Eden b臋dzie super.

    Mia艂em ten preamp i naprawd臋 polubi艂em, ale zastosowanie by艂o takie, 偶e
    chcia艂em po prostu „brzmienie Edena dla ubogich” (偶eby nie p艂aci膰 1700-2000
    za rasowy preamp lub head do racka) a nie „brzmienie do…” 馃檪

  23. Uwa偶am, 偶e preamp (z wyj艣ciem symetrycznym) to obowi膮zkowe wyposa偶enie
    ka偶dego basowego „w艂贸czykija”. Opr贸cz mo偶liwo艣ci podreperowania brzmienia
    w r贸偶nych warunkach (szczeg贸lnie gdy bas pasywny), taki preamp 艂adnie
    zapodaje sygna艂 na r贸偶ne miksery, powermiksery albo nawet na ko艅c贸wk臋
    mocy. Mam WTDI, u偶ywam, jak si臋 wie czego si臋 chce, mo偶na ustawi膰 sporo.
    Ale jak si臋 nie wie, czego si臋 chce, to rozczaruje. Nie nadaje si臋 do
    robienia przester贸w. Zalet膮 jest balans: jako艣膰/cena. Kosztuje ma艂o, jest
    malutki, do艣膰 wygodny i poza przesterem wszystkomaj膮cy.

    Pozdroofka

    Romek

  24. Jasne, rozumiem.Sprostowa艂em pytanie.Po prostu zaciekawi艂o mnie to
    brzmienie.

    Tak na serio to szukam czego艣 do przybrudzenia brzmienia.Tu wiem co by
    wchodzi艂o w gre.A propo, mazdah mam pytanie co do EBS Multidrive bo wiem 偶e
    takowego mia艂e艣/masz.S艂ysza艂em r贸偶ne opinie, za nied艂ugo b臋d臋 mia艂
    okazje go ogra膰 ale chcia艂em zapyta膰 czy nada si臋 do takiego przybrudzenia
    brzmienia?

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.