GMR Bassforce Classic IV
GMR Bassforce Classic IV
GMR Custom Guitars produkuje kilka modeli gitar basowych ( Tribal,
Bassforce,Bassforce II, Majestic, Soundboard oraz TT ), które oferowane są w
różnych wersjach. Wszystkie z nich są autorskimi opracowaniami, choć można
zauważyć podobieństwa do konstrukcji Warwicka lub Spectora.
Model który zaprezentuję to Bassforce Classic IV
Na początek trochę suchych danych:
Konstrukcja : bolt-on
Szyjka : Ovangkol/klon 7 częściowa
Podstrunnica : Palisander
Progi : 24 Jumbo
Menzura : 34 cale
Korpus : Ovangkol
Elektronika : MEC aktywna J/J vol/vol/tone
Most : Warwick
Klucze : Warwick, olejowe 2+2
Cena brutto : 1950zł
Oczywiście zamawiając gitarę można ingerować dosłownie w każdy jej
element, więc dwa identyczne GMRy to rzadkość. Mój od standardu różni
się:
Elektroniką : pasywna, pickupy MEC J/J
Mostem : Steinberger
Pora przejść do konkretów
Pierwszy rzut okiem:
Bass jaki jest, każden widzi. Kształty nie każdemu musza się podobać,
więc wyrozumiale je pominę. Pora wziąć instrument do ręki. Użyte drewno
egzotyczne jest pierońsko ciężkie w porównaniu do lekkich jak piórko
Yamaszek BB, niestety to się czuje. Gryf bardzo wygodny, z doskonałym
dostępem do progów na każdej pozycji.
Progi nabite dobrze, równo, w sam raz jak na tę klasę gitar. Cieszy oko
dbałość o szczegóły i detale jak np. drewniany „przekładaniec” na
główce czy też niemal niezauważalne połączenie gryfu z dechą. Biorąc do
ręki GMRa przez chwile czuje się lekką dezorientacje – brak markerów na
podstrunnicy, oktawa nieco wcześniej niż by się można spodziewać (
zwłaszcza po przesiadce z precisiona ). Po kilku chwilach basik leży w ręce
doskonale, zupełnie jakby grało się na nim całe życie. Po odkręceniu
estetycznej klapki z tyłu deski ujrzymy doskonale polutowaną
elektronikę.
Niestety doskonały efekt psuje fatalnie umieszczone gniazdo jack. Żeby nie
uszkodzić kabla lub wejścia, stawiając ją na podłodze opartą o piec
bądź grając na siedząco należy zaopatrzyć się w kabel z łamaną
wtyczką lub mocno uważać.
Także jakość gniazda nieco odbiega od jakości gitary.
Pora coś zagrać
Jak już wspomniałem, ergonomia na wysokim poziomie, instrument podczas grania
sprawia ogromną przyjemność, chociaż wysoka masa po jakimś czasie daje o
sobie znać. „Z dechy” brzmi przyjemnie, widać że jest to konstrukcja z
nieco wyższej półki. Korpus przenosi miłe drgania a sustain jest bardzo
długi.
Po podłączeniu do pieca jest jeszcze lepiej….
Brzmienie bardzo klarowne i dynamiczne – zwłaszcza na stalowych strunach z
którymi to bassforce moim zdaniem pokazuje na co go stać. Brzmienie
wyważone, można dostosować do każdego rodzaju muzyki pomimo, że trzy
pokrętła – 2x volume + tone. nie dają tylu możliwości zabaw
brzmieniowych co w basach aktywnych. Basik świetnie nadaje się do zagrywek
kostką, palcami a także do klangowania – ma swoje charakterystyczne
brzmienie.
Klucze trzymają strój pewnie i długo. Wyprofilowanie dechy pozwala na
bezproblemowy dostęp do wszystkich 24 progów każdej z 4 strun. Most
Steinberger zamontowany w moim egzemplarzu pozwala szybko przestroić strunę E
do np D – można przestrajać bass nawet w środku utworu w ciągu ułamka
sekundy. Dodatkowe mikrostroiki ułatwiają precyzyjne strojenie. To jeszcze
powiększa i tak już ogromną wszechstronność tego instrumentu.
Po długim graniu ma się ochotę usiąść i.. grac jeszcze – jedynie plecy
negatywnie odczuwają dłuższa grę.
W skrócie:
+wygoda
+możliwość ingerencji w konstrukcję swojej gitary
+dostępność serwisu
+jakość wykonania
+brzmienie
+wszechstronność (zwłaszcza z mostem steinbergera )
-masa
-dla niektórych – design
www.gmr.com.pl
50 komentarzy
Możliwość komentowania została wyłączona.
drugie foto 😉
—–
Piekne to wiosło… chyba niedlugo sobie zamowie tylko z innymi pickupumi.
też się zastanawiam nad tą inwestycją. W sumie to nie drogo jak za takie
drewno i wykonanie.
Unikaj w taim Bassforce pasywnego układu, generalnie MECów unikaj 😛
thx za porade 🙂
A czy tam nie ma pasywnych Meców właśnie? 😛
No włąśnie dlatego mazdah mówi żebyś unikał
PO dwakroć się zgadzam 😛
a dlaczego się wystrzegać ? elektronika: Vol/Vol/Tone to jest pasywna? a
jeśli GMRy robią na zamówienie to są takie z przełącznikiem
aktyw/pasyw?
EDIT: wybaczcie głupie pytania ale się nie znam 😛
Elektronika pasywna to jest elektronika pasywna – niewzmacniana prądem z
baterii, z możliwością obcinania pasma tylko pokrętłem tone, bez
możliwości podbijania pasma.
GMRy robią na zamówienie takie jakie sobie zażyczysz, jednak unikałbym
pasywnej elektrowni MEC ( BEC-2 i inne podobne ) drewna ovangkol ( zrobią z
czego zechcesz, nie przejmuj się tym co podają dane techniczne w sklepach ) .
Jeśli da się ( czytaj wystarczy kasy 😉 założyć inne pickupy niż MEC to
będziesz miał z*ebiście wyważone, świetne wykonane i bardzo wygodne
wiosło.
Nie wiem jak teraz sprawy układają się we firmie, ale ja od siebie GMRa
mogę polecić.
a jest może w sieci jakaś stronka gdzie opisane jest mniej więcej co daje
jakie drewno (np co daje klon a co daje jesion i tego typu pierdoły), opisuje
jaka jest różnica między przystawkami aktywnymi a pasywnymi , typami
przedwzmacniaczy i np opisuje poszczególne wyroby, bo nie mam zielonego
pojęcia jakie są przystawki lepsze niż MEC ( Bartolini ? EMG ? 😛 ) ?
Ej słuchajta. Tak jak mówił Such O Dolsky: MECi pakują we wszystkie
Warwicki i gadają dobrze. Nie róbmy jakiejś złej famy wokół Meców. Jak
jest dobre drewno to zagadają bardzo ładnie, jak złe to potrzebny aktyw i
tyle. Mają specyficzne brzmienie i dla mnie pasują, chyba że będę szukał
czegoś bardziej klasycznego, to wymienię.
no i właśnie dochodzimy do sedna sprawy.
MOIM zdaniem i Z MOICH obserwacji wynika:
Ovangkol to nie jest na tyle dobre drewno, żeby można było sobie pozwolić w
nim na pasywne MECi, sam przez to przechodziłem.
GMRy brzmią bardzo fajnie, ale z aktywnym preampem, choćby tym nieszczęsnym
BEC-2. Sam z siebie Ovangkol strasznie sadzi środkiem, co sprawia, ze bas
odzywa się fajną sprężyną pod kciukiem, świetnie przebija się w mixie,
natomiast sam z siebie nie gra tak dobrze jak basy na “klasycznym” drewnie.
Jeden z lutników GMRa to potwierdził, że choć wiele zależy od gustu, to
jednak MEC brzmi dużo lepiej w basach z jesionu, olchy czy klonu, natomiast z
ovangkolem bardzo często po prostu nie chce grać.
DLATEGO też jako wielki fan firmy ( nadal bardzo miło wspominam swojego
Bassforca, prawdopodobnie w przyszłym roku kupię u nich fretlessa ) NIE
POLECAM mieszanki ovangkol-mec.
Mam MECi pasywne Dynamic Correction skomponowane z Orzechem/klonem/bubingą i
też mają sporo środka (wspominana sprężyna) i sporo górki, ale dół też
ciepło się odzywa i da się sporo ukręcić. Jeśli ktoś potrzebuje
cięższego, ciemniejszego brzmienia to nie polecam tego zestawienia 🙂
Troche teraz jestem zdezorientowany powiem szczerze, bo na oficjalnej stronce
GMR to gitara bassforce 4 classic ma 5 potencjometrow “Controls: Volume-1
Balance-1 Noll 3-way EQ” i inny mostek, a twoja mazdach ma trzy pokretla i tez
inny most?
No ale GMRy są robione też na zamówienie, także można tam wpakować i
jeden potencjometr oraz całą masę różnych “udoskonaleń”.
Dokładnie, a poza tym, ten Bassforce ze strony to jest seria II ( a tak
naprawdę to będzie już co najmniej 3 czy 4 ) więc nie ma praktycznie nic
wspólnego z wyżej opisywanym
Takie pytanko natury technicznej, jak wyglada sprawa z kupnem tej gitary. Czy w
normalnym internetowym sklepie muzycznym mogę dopisac do zamowienia co bym
sobie zyczyl? Czy trzeba je zamawiac bezposrednio u producenta jeżeli chce
mniec podrasowanego wg mnie.
Aha i jescze jedno,, jaki osprzet polecacie do tej gitary, chodzi mi o
przystawiki.
Z góry dzięki…
Witam!
Mam pytanie co sadzicie o tej gitarce GMR bassforce 4 classic.Link z necie
allegro.pl/item457272941_gitara_basowa_gmr_bassforce_clasic_4.html
Nie miałem do czynienia z tym sprzętem więc pytam.Z informacji technicznych
wiem tylko tyle , że są tam aktywne pickupy MEC.
Przymierzam się do kupna tej gitarki ,a obecnie gram na Yamaha RBX 374.
Preferuje raczej cięższą muzykę ale nie stronię od np:bluesa.
Dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Najlepiej zamawiać u producenta – wyjdzie sporo taniej. W sklepach zazwyczaj
nie można zmienić za wiele, zazwyczaj popchną Ci to, co będzie na stanie i
to parę stów drożej niż u producenta.
Albo brać używaną, Markok, powinieneś poczuć zmianę na plus, zwłaszcza
manualnie. Bas powinien zagrać świetnie, ale Twoja Yamaha też zła nie jest,
nie wiem czy będziesz usatysfakcjonowany skokiem jakościowym ( dla jednych
przesiadka z RBX na GMR będzie dużym, dla innych małym skokiem ) Poza tym
jest to wiosło, w które WARTO pakować kasę na np lepszy preamp, pickupy,
osprzęt. Prawdopodobnie sam też kiedyś jeszcze będę kupował bassforce,
mimo posiadania kilku naprawdę zajebistych wioseł – mam do GMRa słabość
🙂
Dzięki za odpowiedź , Mazdah!
Chodzi mi o jeszcze jedną rzecz, czy model który planuję kupić jest według
Ciebie warty swojej ceny?
Niestety nowe wiosło nie wchodzi w grę więc pozostaje ten z necie za 1650
zeta.
Pozdrawiam.
a może mi ktoś wytłumaczyć czym się różni GMR Bassforce 4 z przystawkami
P/J MECa od GMR Bassforce 4 z przystawkami J/J MECa???
Tomason – przystawkami się różni, a co za tym idzie brzmieniem.
Swoją drogą Bassforcea można dostać stosunkowo tanio używkę (nawet za
tysiaka da się wyrwać), a to świetny basik. Sam o nim myślę, bo gra
przefajnie… Tylko ja od razu bym pickupy MEC wymienił na inne, nie lubię ich
brzmienia… Znaczy fajnie brzmią same,ale w zespole giną. Tak trochę
Warwickowo – ciężko przebić się w mixie z tymi pickupami…
No to wiem tylko chodzi mi jakie brzmienie będzie miał ten a jaki ten basik???
Tomason, jaja sobie robisz, czy Ty tak na serio? Weź pomyśl choć
chwile…
No dobra dobra ogram wysłucham… 🙂
Nie chodzi o to, że masz ograć(chociaż także by się przydało), ale o to,
że różnice w brzmieniu układu JJ w porównaniu do układu PJ są chyba
ekstremalnie łatwe do wyobrażenia sobie… Takiego i takiego układu
charakter jest inny. PJ jest bardziej uniwersalny, ale jak np. ktoś nie lubi
brzmienia precla to lepszy będzie JJ.
Dzięki kolego bo tu chodzi oto że dość krótko ogarniam te tematy że
niewiem jaki chrakter maja PJ a jaki JJ i chciałem żeby mi to ktoś objasnił
który ma jakie brzmienie.
Dzięki kolego bo tu chodzi oto że dość krótko ogarniam te tematy że
niewiem jaki chrakter maja PJ a jaki JJ i chciałem żeby mi to ktoś objasnił
który ma jakie brzmienie.
Kupiłbym takiego z chęcią…
Siemanko!
Właśnie kupiłem nowego GMR-a Bassforce.
Pierwszy raz posiadam wiosło z nie lakierowanym korpusem.
Mam pytanie , jak o nie dbać , czym konserwować?
Dzięki z odpwiedź, pozdrawiam.
woskowane? p*ejebana sprawa, ja muszę w swoim zawoskować koło przystawki bo
kciukiem zdarłem i mi zielenieje…
A ja na takim basie gram;)Zajeeefajny;D Tylko ja wymieniłem elektronike na
układ aktywny BQC III (kto wie to powie że to super układ) I gra mi się i
wygodnie i bas mprzez to że (może) mieć dużo środka to powera ma od hu
hu..:)) Dzieki temu układowi
mogę dysponować i niskimi brzmieniami i dużym (parametrycznym) środkiem a
nieco mniej w nim góry:) wiosło po prostu zaaaaaajeeeeeefajne!!!;) PS. trochę
ciężkie ale są takie osoby jak ja które lubią czuć że mają coś
porzadnego w ręku!;) Żadna lipa!;)
_B_*_A_*_S_*_O_*_O_*_F_*_K_*_A_
Głos serca ma u mnie brzmienie basu…
zjefajne wiosło;] polecam;)
nie żałuje żadnej złotówki wydanej na nią:)
Z tym woskowanym korpusem to faktycznie lipa, tez mam, początkowo nie dbałem
i właśnie zrobiła mi się taka szparka od klangu dosyć spora (akurat w
miejscu obijanie się o palce był słój w drewnie) i zzieleniało,więc jak
już masz to dbaj i to bardzo.
Mam zamiar kupić takiego GMRa, ale jest jeszcze Mayones Forum PI. Jak te
wiosła mają się do siebie? Które wypada lepiej, patrząc na wersje
podstawowe?
Gram od trzech lat na GMR-ku Bassforce 4 i od razu przypasował mi do
ręki.
Za 2 tysie sprzęt nie kiepski.
Aktywny bas,poklangować da się nawet wspaniale.
Polecam.
Waga troszkę na minus ale szeroki pas załatwia w 50% sprawę.
Po za tym i przede wszystkim dla mnie pięknie brzmi.
Zależy komu jaki dźwięk pasuje.Myślę że można go polecać jako profi dla
amatorów i nie tylko.
Cholernie żałuję że sprzedałem swojego, aczkolwiek mam już w sumie
projekt na nowego własnego GMR-a ciekawe co na to Koc i spółka powiedzą
bo…
-klonowy gryf
-badass
-mosiężne siodełko
-pikapy fendera(ogólnie elektronika out, może tylko z samym volume)
-klucze jakieś nooo grovery albo fendery oryginalne
-szeroka i ciężka decha (klony, jesiony…coś nieegzotycznego
Ech… 😀
Nie umiem nic powiedzieć o NTB, ale mam Bassforce (bolt on) jestem bardzo
zadowolony, a i sustain ma bardzo długi, pewnie przy NTB byłby dłuższy, ale
bas by bardziej zamulał, a tak to mój jest bardzo szybki. 🙂
A to ja się jeszcze zapytam, bo na jesień się będę rozglądał za jakimś
GMR-em
Trochę mam dylemat między Customem (NTB), a Bassforce (bolt – on) – bo z tego
co zrozumiałem to tak te mocowania występują?
Ktoś coś poleci? Jakieś doświadczenia? Jak te mocowania mają się do
dźwięku w GMR?
Thx.
Jakby się jeszcze jakim Customowcom chciało co napisać 🙂
Kupiłem ostatnio używany w idealnym stanie, nie licząc 2 czy 3 zadraśnięć
“zamalowałem” jako że miałem idealnie pasujący pod kolor lakier,
nawoskowałem korpus i wygląda pięknie. Mam akurat z elektroniką pasywną,
brzmi dla mnie naprawdę bardzo zadowalająco, ale i tak rozmyślam nad
wymianą na aktywy. Gitary bardzo wygodne i np. ja po przesiadce z lutniczego
basu kumpla, w ogóle się nie męczę a to przy koncertowaniu i zamiataniu
paluchami po gryfie ważne. Gram głównie kostką jako że przesiadłem się z
gitary i ciągle paluchy nie są jeszcze aż tak sprawne ale i palcami się
zdarza i brzmi naprawdę świetnie, co do klangu się nie wypowiem bo dopiero
zaczynam łykać tą technikę. Szczerze polecam tego GMRa 🙂
Myślę że jak na GMR-a to każdy aktywny ma już predyspozycje do klangu
(slap-u)
Mam GMR Basforce clacic4 aktywny i slap wychodzi w/g mnie brawurowo.
W połączeniu z bajerkiem ZOOM 506 można pobajerzyć na różne style.
Nie mniej na KAŻDYM SPRZĘCIE można wydobyć klang w zależności jak się
gra.
Widziałem stare “WIOSŁA Lakierowanki” badziewne ale mają swój efekt przy
klangu.
Hej, właśnie mam zamiar kupić sobie tego GMRa ale nie wiem jakie podzespoły
do niego dobrać …
Może wkleję ofertę zamienników i doradzicie mi trochę?
Będę bardzo wdzięczna
GMR Bass Force IV Konstrukcja: bolt-on (za dopłatą NeckThru) – Szyjka:
ovangkol/klon 7cz. – Podstrunnica: palisander lub klon (za dopłatą heban) –
Progi: 24 Jumbo – Menzura: 34 – Szerokości gryfu: 40mm przy siodełku/64mm
przy 24 progu – Korpus: ovangkol (bubinga,olcha, zebrano, afzelia oraz inne
gatunki na życzenie) – Pickupy: MEC JJ active (za doplatą
Bartolini,Delano,Bassculture,EMG, inne) – Elektronika: Vol/Vol/Tone (za
dopłatą preamp j.w)
Sprecyzuj mniej więcej jakiego brzmienia oczekujesz… bo tak, to ile
doradzających tyle konfiguracji 🙂
Jest tutaj fajny temat o drewnach i o pickupach… np EMG vs Bartolini.
A gdzie ty tą gitarę kupujesz??? Chyba nie bezpośrednio w GMRze ? Bo tego
pytania by nie było ?
Co chodzi o pickupy to EMG. Wooten bardzo je sobie ceni (być może drogie
,jeszcze nie sprawdzałem)
Nie znam się za specjalnie na parametrach ale też chcę swoje mece
powymieniać właśnie na EMG.
Kiedyś ze dwie godziny próby poświęciłem na dostosowanie basu do niższych
dźwięków…
za chu chu nie dało się.(daje górką)Podpięcie Zooma 506 i wszelakie
testy,ustawienia troszkę załatwiły sprawę.
Wiem już że Ashdown y z seri Evo ( Ashdown MAG C410T-300 EVO II) nie mają
dobrego dołu ale pomimo że dodatkowo podpinam pod stacjonarne nagłośnienie
to ciężko to wysterować.
Końcówki mocy:
Jolly Roger sax 600.
2x Jolly Roger LPA 20.
Jolly Roger LPA 30.
Kolumny satelity Peavey 2x250w. Kolumny satelity trójdrożne RFT 2x250W.
Monitory sceniczne TOA 2x250w.
4xDoły Elestra na głośnikach Beyma 18G400.
Mixer Allen&Heath pa12
Wiem że sprzęt trochę wiekowy ale działa bezawaryjnie..
Wszystko hula zajefajnie a ja nie mogę wysterować swojego Gmr-a
Jakieś porady? aby nie głupie i bez sarkazmu.
Post pisał laik technologiczny.
Sansamp lub MXR M-80?
Mam zamiar grać rocka … ale nie to coś co teraz jest uważane za rock xd
bazuje na ikonach … w takim przypadku przydałaby mi się dość szeroka
rozpiętość względem dźwięku bo czasem przydadzą się niskie, spokojne
pomruki, niekiedy bardziej chamskie zagrania … czasem kilka slapów …
A tak z Ciekawości to skąd i z którego roku masz cennik ???? Bo tam MECe,
Ovangkol itp występuje…
GMR ostatnimi czasy to się Johnem Eastem chwali…
Takie konfiguracje to 2000 rokiem zalatują 🙂
Jeśliby Was zainteresowało jak brzmi, bassforce IV classic w studio to
podsyłam linki, jakiś czas temu nagraliśmy z moja kapela WhatTheFunk?!
Epke,
https://www.youtube.com/watch?v=jkPRdHsWI9o
https://www.youtube.com/watch?v=IcIcQDkW3cU
https://www.youtube.com/watch?v=Obz3KZx5txI
Bas nagrywany prze linię, MEC JJ