pamietajcie że ułożenie i wielkość słoi też ma wpływ w jakimś stopniu na naszą gitarę :>
rambus
No ciekawe jak duży ma wpływ takie zagęszczenia słojów/słoi ? bo faktycznie jest tego sporo i na żywo wygląda to dużo ciekawiej niż na tym zdjęciu. Na wszystkich fotach tych B czwórek z jesionu korpus wychodził tak bardzo jasno. W rzeczywistości „umaszczenie” jest bardzo ciekawe. Są żółcie, beże i całość to wydaje mi się, ze w delikatne tony pomarańczowe wpada.
Z najświeższych ciekawostek dotyczących gry to odnoszę wrażenie, że slap na E jest głośniejszy niż na A. Jest wyraźna różnica. Jakby na A coś tłumiło. Kiedy gram palcami (nawet próbowałem kostką) to nie ma różnicy w głośności. Podczas uderzania w E słychać to „uderzenie” i wyraźny, głośny dźwięk wybrzmiewającej struny. W przypadku A nie słychać już tego „uderzenia” i dźwięk nie jest tak głośny. Nie wiem z czego to wynika. Przy starym basie nie mam takiego „problemu”. Waliłem w struny metodycznie, nie podczas gry jakiegoś konkretnego kawałka. Tak po prostu starałem się uderzyć żeby dźwięk wybrzmiewał jak najlepiej dla każdej pustej struny i jest różnica. W przypadku gry całego utworu mógłbym zwalić wszystko na niechlujne wykonanie slapu, bo szybko bo trudny numer. Ale w takim po prostu miarowym biciu w pustą strunę powinno być ok. Kombinowałem też z wysokością struny A. Podnosiłem , obniżałem i zawsze był ten sam efekt. Stukałem też w przetworniki żeby sprawdzić czy może akurat pod A jest coś nie tak. Wszystko było ok dla każdego przetwornika pod każdą struną stukanie było tak samo wyraźne.
a te markery jakoś dziwnie rozłożyli :/
No tak jak to w Cortach ze markery sa pomiedzy E i A ;p ALe po za tym korpus
brzydki O ;p
wcale, że nie, bo ładny :p
eeee Ty to masz słoiki 😛 na tym korpusie :)ja to mam SŁOJE ktoś nawet tak
kiedyś powiedział : łooooo Jakie wielkie SŁOJE… pozdrawiam 🙂 Ładny bas
http://www.img374.imageshack.us/img374/9199/img4511db0.th.jpgładny tylko fota pikselowata 😉
Witam kolejnego posiadacza be-czwórki 🙂
Te słoje to rzeczywiście nieciekawie wyglądają…
pamietajcie że ułożenie i wielkość słoi też ma wpływ w jakimś stopniu
na naszą gitarę :>
No ciekawe jak duży ma wpływ takie zagęszczenia słojów/słoi ? bo
faktycznie jest tego sporo i na żywo wygląda to dużo ciekawiej niż na tym
zdjęciu. Na wszystkich fotach tych B czwórek z jesionu korpus wychodził tak
bardzo jasno. W rzeczywistości „umaszczenie” jest bardzo ciekawe. Są
żółcie, beże i całość to wydaje mi się, ze w delikatne tony
pomarańczowe wpada.
Z najświeższych ciekawostek dotyczących gry to odnoszę wrażenie, że slap
na E jest głośniejszy niż na A. Jest wyraźna różnica. Jakby na A coś
tłumiło. Kiedy gram palcami (nawet próbowałem kostką) to nie ma różnicy
w głośności. Podczas uderzania w E słychać to „uderzenie” i wyraźny,
głośny dźwięk wybrzmiewającej struny. W przypadku A nie słychać już
tego „uderzenia” i dźwięk nie jest tak głośny. Nie wiem z czego to wynika.
Przy starym basie nie mam takiego „problemu”. Waliłem w struny metodycznie,
nie podczas gry jakiegoś konkretnego kawałka. Tak po prostu starałem się
uderzyć żeby dźwięk wybrzmiewał jak najlepiej dla każdej pustej struny i
jest różnica. W przypadku gry całego utworu mógłbym zwalić wszystko na
niechlujne wykonanie slapu, bo szybko bo trudny numer. Ale w takim po prostu
miarowym biciu w pustą strunę powinno być ok. Kombinowałem też z
wysokością struny A. Podnosiłem , obniżałem i zawsze był ten sam efekt.
Stukałem też w przetworniki żeby sprawdzić czy może akurat pod A jest coś
nie tak. Wszystko było ok dla każdego przetwornika pod każdą struną
stukanie było tak samo wyraźne.
Może macie jakieś rady co z tym zrobić ?