Wzmacniacz do basu akustycznego / kontrabasu

Witam! Poszukuję pomocy w doborze zmacniacza do basu akustycznego lub/i
kontrabasu, 250Watt + pasująca kolumna.

Jak będzie sprawdzał się MarkBass Little Mark 250 (którego nigdzie nie
mogę znaleźć by przetestować, a zwykłe Marki mają za dużo mocy, której
i tak nie wykorzystam), cana jest dość kusząca ale spotkałem się z
opiniami, że MarkBAss stało się przereklamowane i masówkowe. Odpada też i
Ampeg, bo na większości modeli na któreych grałęm nie znalazłem
brzmienia, które mnie interesuje i poza tym sprzęgał okrutnie. Rozważałem
też firmę Acoustic Image, tylko że modele które 6 lat temu kosztowały
około 170zł teraz dochodzą do 4000zł, co mnie bardzo nie cieszy.

proszę o pomoc.

Jakiego wzmacniacza potrzebuję do mojego basu akustycznego lub/i kontrabasu, który ma 250 watów i pasującą kolumnę?
Czy ktoś może mi doradzić co do wyboru zmacniacza do mojego basu akustycznego lub/i kontrabasu, który ma 250 watów i pasującą kolumnę?
Jaki MarkBass sprawdzi się najlepiej do mojego basu akustycznego lub/i kontrabasu, który ma 250 watów i pasującą kolumnę?
Czy ktoś ma doświadczenie z MarkBass Little Mark 250 i może się ze mną podzielić swoją opinią?
Dlaczego nie mogę znaleźć nigdzie MarkBass Little Mark 250 i czy jest to dobry wybór dla mojego basu?
Jak porównać MarkBass Little Mark 250 do innych modeli w tym przedziale mocy?
Czy MarkBass jest przereklamowany i masówkowy? Jakie są alternatywy dla tej marki?
Czy Ampeg jest dobrym wyborem dla mojego basu akustycznego lub/i kontrabasu, który ma 250 watów i pasującą kolumnę?
Dlaczego brzmienie, które słyszałem na większości modeli Ampega nie spełniło moich oczekiwań?
Jakie są alternatywy dla Acoustic Image, które nie są zbyt drogie, ale nadal zapewniają dobre brzmienie?

3 komentarzy

  1. jakubbaranowski

    Nie wiem dlaczego ale wielu kontrabasistów wybiera GK (np. Ron Carter).

  2. Muzz

    Gk lub Aer, z tego co pamiętam temat już gdzieś był.

  3. tubas

    @Muzz: Gk lub Aer(…).

    Grywam na obu (GK czasem w swingowym składzie, AER czasem w składach
    Filharmonii Dolnośląskiej – mają taki w studiu nagraniowym i zarzynają go
    na „audycjach” dla szkół i przedszkoli). Zdecydowanie polecam GK MB 150 w
    dowolnej wersji. Możliwości brzmieniowe i skuteczność tego maleństwa
    (ok.12kg) są zdumiewające. Co ważne dla kontrabasistów – jest całkowicie
    „przejrzysty” przy korekcji na „0”! Głośnik 12″ jest w sam raz. Cena w
    niemieckich sklepach internetowych: ok. 2900zł brutto za nówkę+koszt
    przesyłki.

    AER wagowo podobnie, brzmieniowo też, chociaż 10″ głośnik nie jest tak
    skuteczny jak 12″ w GK. Na pokładzie od groma efektów, które zepsuły się w
    drugim miesiącu eksploatacji. Cena ponad 10000zł (dziesięć tysięcy) w
    momencie kupna przez Filharmonię z przetargu na najtańszego dostawcę
    sprzętu! Kolega Kazio C. – magister od kontrabasu, szef sekcji w filharmonii i
    doświadczony nauczyciel tego instrumentu z „chałturniczą” praktyką, AER-em
    się nie „podjarał” i zbiera na Acoustic Image, na którym
    już grywał i wie czego chce.

    Ale on nie gra na „basiórce”. Dla nas bardziej uniwersalny jest jednak GK MB
    150. Polecam z czystym sumieniem!

    EDIT: AER podaje zasilanie Phantom z wejścia typu combo i ma dwa rozdzielone
    kanały korekcji, w tym piezo i mikrofon. Ma także rozbudowane możliwości
    podawania sygnału do urządzeń zewnętrznych. Mimo to wolę MB150, a za
    różnicę w cenie nabyłbym sobie jeszcze np. Laklanda i za resztę GOLONECZKA
    PO SUDECKU w moim towarzystwie dla pierwszych pięćdziesięciu basoofkowiczów
    odwiedzających Jelenią Gorę!…

Inni czytali również