Witam serdecznie!
Jestem przedstawicielem marki Markbass w firmie Konsbud-Audio która jest jej
wyłącznym dystrybutorem na Polskę. Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące
kwestii technicznych sprzętu, wątpliwości, bądź uwagi na temat obsługi
dealerów na terenie Polski, jestem do dyspozycji. Postaram się zamieszczać
na bieżąco newsy i linki do testów. Pozdrawiam!
Czy istnieje przedstawiciel Markbass w firmie Konsbud Audio, którego mogę zapytać o uwagi dotyczące obsługi dealerów w Polsce?
Czy jest ktoś, kto pomoże mi uzyskać informacje na temat sprzętu Markbass i jego właściwości technicznych?
Czy mogę skontaktować się z przedstawicielem Markbass w Polsce, aby uzyskać informacje o obsłudze sprzętu i dealerów?
Czy mogę zadać pytanie przedstawicielowi Markbass w firmie Konsbud Audio na temat kwestii technicznych sprzętu?
Czy przedstawiciel Markbass w Polsce jest dostępny do pomocy w rozwiązaniu wątpliwości dotyczących obsługi i dealerów?
Czy mam możliwość skonsultowania się z przedstawicielem Markbass na temat technicznych aspektów sprzętu basowego?
Jako basista, czy mam możliwość zadać przedstawicielowi Markbass w Polsce pytania na temat obsługi sprzętu i dealerów?
Czy istnieje ktoś, kto pomoże mi zrozumieć właściwości techniczne sprzętu basowego Markbass?
W tym wypadku, czyli przy podłączeniu STD 104 HR-8 i STD 151 HR (która też
jest 8 ohmowa) nie ma obaw. Wszystkie heady Markbassa działają w tych
układach przy połączeniu równoległym, bardzo dobrze.
Przydatny jest natomiast zapas mocy i dlatego proponuję mocniejsze modele.
Dla zainteresowanych podaję wzór na obliczanie oporności. W przypadku
naszych headów producent nie zaleca schodzenia poniżej 4 ohm.
1/Rw=1/R1+1/R2
czyli 1/Rw=(R2 + R1)/(R1*R2)
czyli Rw=(R1*R2)/(R1+R2)
przykładowo dla połączenia równoległego paczki 8ohm + 4 ohm
R1=8ohm, R2=4ohm
Rw= (8*4)/(8+4)
Rw= 32/12
Rw= 2,66 ohm
Połączenie równolegle dwóch paczek 4 ohmowych da 2 ohmy. To zbyt małe
oporności według producenta do skutecznej pracy.
Dlatego zalecamy łączenie 2x 8 ohm lub 1x 4 ohm.
Jeżeli chodzi o przeciążenie paczek – zakładam że na
wzmacniaczu 1200W raczej nie gra się na maksie. To jest zapas mocy, potrzebny w
przypadku tranzystorów. Najlepiej to gra na 1/2 do 3/4 mocy. Wtedy nie ma
obaw. A jeżeli zamierzamy grać na na maksie, no to trzeba podpiac 2xSTD 104
HF 8 najlepiej i wtedy nie ma żadnych obaw. Może poza szybką utratą
słuchu.
pozdrawiam
Andy
Jestem zainteresowany kupnem combo basowego do 15 kilo (waga jest dla mnie
bardzo ważna, bo zamierzam być mobilny), około 100, lub co najmniej 50
watów. Mam do dyspozycji 1000zł. Co możecie mi zaoferować, i czy
produkt ów dostępny jest na terenie miasta stołecznego?
Za 1000zł figę z makiem dostaniesz od markbassa.
Dostaniesz Studio1 – czyli soft emulujący wzmaki. Podłączać się do PC i
jazda 😉
Podane wymagania spełnia combo Micromark, jednak kosztuje ono obecnie 1848
PLN. Jest to najtańsze combo z dostępnych w ofercie.
Moc 50W, waga 4,2 kg
podaję link do strony produktu:
http://www.markbass.it/products.php?lingua=en&cat=3&vedi=77
a oto link do cennika:
http://www.konsbud-audio.pl/product_test//cenniki/markbass_30092009.pdf
W Warszawie, można je zamówić w sklepie Bassment, al.Ken 54
Pozdrawiam!
Kiedy można spodziewać się na naszym rynku tej paczki i jaka może być
orientacyjna cena ?
Witam!
Nowych produktów możecie spodziewać się pod koniec czerwca.
Już można składać zamówienia u dealerów.
Cena tej paczki to około 3800,- PLN
załączam link do prezentacji efektu Chorus-Flanger z polskim
tłumaczeniem:
https://www.youtube.com/watch?v=XaQ-LgR2U-U
pozdrawiam
Andy Markbass
Witam
Rozważam zakup CMD121H lub Mini CMD121P. Z przeznaczeniem na niewielkie
koncerty. Który z nich bardziej się sprawdzi, który wybrać? Dodam, że na
Mini CMD121P miałam okazje grać natomiast nie wiem jak duża różnica jest w
stosunku do CMD121H. Pozdr.
Witam,
Podaję linki do prezentacji kolejnych efektów Markbass.
Są to również bardzo przystępne instrukcje obsługi tych urządzeń.
Polecam.
Distorsion:
https://www.youtube.com/watch?v=7p7q6ytUH18
Super Synth:
https://www.youtube.com/watch?v=98t69KeMDu4
Kompresor:
https://www.youtube.com/watch?v=Qrf-Z96IHjA
Reverb:
https://www.youtube.com/watch?v=JwXyUv8XtZ4
pozdrawiam
Andy Markbass
Te paczki roznia się tylko brakiem tweetera wielkoscia i wagą i teraz pytanie
czy jest az taka roznica brzmieniowa miedzy nimi przez brak tweetera?? co się
bardziej opłaca kupić??
Markbass Standard 102HF-4
Markbass Traveler 102P-4
W standard 102 HF jest gwizdek dynamiczny, a w traveler 102P jest gwizdek
piezo, tak więc wysokotonowy jest zarowno w jednej jak i w drugiej. Myślę,
że rozmiar i konstrukcja … zwłaszcza bass refleksy, , które w 102P są z tylu
mogą wplywać na slyszalność najniższych częstotliwość na scenie i tu
raczej 102 HF będzie lepsza. Na dobrą sprawę nigdy nie porownywalem tych 2
paczek więc nie wiem :). Mam standard 102 HF 8 omow i powiem tyle, że jest
piekielnie glośna, kopie w tyłek i dmucha w nogawki. W każdym razie nawet w
jej przypadku czasem przydala by się dodatkowa paczka na 15″ glosniku. Co
prawda muszą to być skrajnie niekorzystne warunki :), ale jednak.
Prawdopodobnie niebawem zmienie ją na nowe monstrum Markbassa CLUB600F32, ale
i tak uwazam, że 102HF to jedna z lepszych paczek 2×10 na rynku, więc
możliwe że 102P tez się jakoś broni :).
Witam,
W zasadzie zgadzam się z Leonem jeżeli chodzi o opis różnic pomiędzy tymi
kolumnami. Traveler posiada odmienną charakterystykę brzmieniową właśnie z
uwagi na zastosowanie wysokotonowego gwizdka piezo i brak bass refleksów z
przodu jak to ma miejsce w przypadku STD 102 HF. Różnica pomiędzy gwizdkiem
dynamicznym a piezo to wagowo około 2kg. Dodatkowo Traveler ma budowę
bardziej zamkniętą co pozwala na uniknięcie stosowania dodatkowego
żebrowania konstrukcji i użycie lżejszego drewna co również obniża wagę.
Głośniki są identyczne – B&C Ultra -light neodymium.
Różnice frekwencji
STD 102 HF – 40hz – 20khz
Traveler 102P – 45hz – 18khz
Widać że Traveler ma mniejszy zakres. Ale coś za coś. Natomiast
charakteryzuje się dzięki swojej konstrukcji doskonałą dynamiką.
Tutaj już dużą rolę w wyborze odgrywają poza wagą, indywidualne
preferencje brzmieniowe muzyków, stylistyka w jakiej się poruszają itd.
Ja mogę powiedzieć że wśród naszych klientów są zwolennicy zarówno STD
102 jak i Travelera. Kwestia gustu.
pozdrawiam serdecznie
Andy
A kiedy będą próbki Rocker 500, bo bardzo mnie on ciekawi. Oraz kiedy i za
ile będzie dostępny u nas 🙂
hmmm
no to teraz moje pytanie wyglada nastepujaca czy traveler + litle III będzie
lepiej grał niż Hartke vx 3500 ?? i styknie na takie grania z orkiestra, big
bandem, czasem plener czasem jakiś lokal? czy jednak wziac Standard 102HF-4??
Witam ! Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o wzmacniaczu Markbass
Little Mark Tube 800. Do jakiej muzyki się sprawdzi itd. Z jakimi paczkami
najlepiej będzie współpracował ? (chodzi mi o 1 paczkę w zestawie 2 lub 4
x10 albo 2 lub 4 x12 bo słyszałem, że i takie konfiguracje oferujecie).
Pozdrawiam !
Witam!
Rocker jest już dostępny. Jego cena to 2999,- PLN.
pozdrawiam
Andy
Witam!
Mogę odpowiedzieć w następujący sposób.
Myślę że moc zestawu ma znaczenie w sytuacji prób i małych klubów w
których nie występuję nagłosnienie. Stąd uważam że przy wyborze sprzętu
decydującym czynnikiem powinno być brzmienie, dynamika i gabaryty
sprzętu.
Traveler i STD 102 róznią się nieco brzmieniem i zakresem – 40hz-20khz w
przypadku STD 102 i 45hz do 18khz Traveler.
Traveler ma bardziej zamkniętą konstrukcje, zbudowany jest z lżejszego
drewna co sprawia że brzmienie jest jaśniejsze zaś dynamika większa niż w
przypadku STD 102 HF. W przypadku tego drugieo bas reflexy z przodu sprawiają
że “dół” jest potężniejszy, kosztem ciężaru paczki i jej dynamiki.
Są zwolennicy zarówno Travelera jak i STD 102. Myślę że i jedna paczka i
druga nadaje się do podanych przez Pana zastosowań z lekkim wskazaniem na
Traveler, moim zdaniem.
pozdrawiam
Andy
Witam!
Ciężko określić stylistykę w której najlepiej się sprawdzi wzmacniacz.
Myślę że najprościej będzie go porównać z wypróbowanym już szeroko
Little Mark III. Wszystko wskazuje na to że najczęściej jest stosowany w
gatunkach jazz, pop, blues, rock. Zarówno nasi klienci jak i światowego
formatu endorserzy to muzycy sesyjni poruszający się po różnych
stylistykach. chwalą oni właśnie uniwersalność w zastosowaniu tego heada.
LM Tube 800, dysponuje podobną bazą konstrukcyjną do LM III. Posiada
wbudowaną lampę na przedwzmacniaczu, co dodaje tzw “szklanki” do brzmienia i
je w moim odczuciu jeszcze bardziej uszlachetnia. Aby w pełni wykorzystać
zapas mocy tego wzmacniacza polecam STD 104 HF 4. Albo nawet 2 X STD 104
HF-8.
pozdrawiam
Andy
Andy, dostałeś moje PW?
Tak, dostałem i już odpisałem.
pozdrawiam
Andy
Andy czy paczki Club 600F32 są już dostepne ?
Pozdr
Witam, mam pytanie odnośnie markbassa mini cmd 121p. Przyjechał mi do domu
jakiś czas temu i zdziwiłem się, że tak bardzo szumi. Gdy dam Gain/Master
na godzinę 12, a HIGH na powiedzmy 15-ą to szum jest BAAARDZO
słyszalny…Mój Peavey 50 wat nie szumi w ogóle :/…
bardzo proszę o opiniię osoby, które mają takowy sprzęt…Czy wam również
tak “syczy”?, czy to wina tego, że podłączam go wo domu? czy może mój
egzemplarz jest wadliwy?…Bardzo proszę o pomoc.
PS…Combo szumi tak samo z podpiętą i odpiętą gitarą
Uziemione gniazdko posiadasz:>?
Dziś, by rozwiać tą wątpliwość udam się do garażu w celu testu (tam
gniazdka są uziemione na 100%)..W domu nie jestem pewien…Dzięki za
podpowiedź.
Mieszkasz może w bloku :]?
Tak 🙂 mieszkam w bloku…
Dlatego idę do garażu ;P
dam znać, czy pomogło -> mam nadzieję, że to to, bo combo mi się mega
podoba 🙂
Aha. No to uziemienia w pokoju nie posiadasz 😀
Zaniosłem właśnie do świeżo wyremontowanej łazienki – tam gniazdka są
uziemione na 100% i….szumi tak samo głośno…Dodam, że podjechałem tam
moim 50 watowym peaveyem i on szumi 5x ciszej na maxymalnych ustawieniach
:(((((…Pozostał garaż, ale spodziewam się, że będzie to samo
:((((((((((((((((((((
Zacznijmy od tego, że Peavey ma 50 wat, a Markbass 500, wiec jakiekolwiek
porownywanie szumow tych wzmacniaczy jest bez sensu … zwłaszcza, że przy
ustawieniu gain i master tak jak piszesz ten wzmacniacz już napier…
niemiłosiernie głosno. Prawdopodobnie nie ma wzmacniacza z gwizdkiem, , który
nie szumi przy mocno odkręconej mocy i regulatorze high … zwłaszcza jak
słuchasz tego szumu w pokoju. Nawet w duzych salach żadko zdarza mi się
odkręcić master volume poza 3 czy 4 … więc takie ustawienie dla pokoju to
masakra :). Zapewniam cię, że w dużej sali nie zwrocisz uwagi na ten
szum.
Tak na marginesie to czy szumi tak samo jak do wzmacniacza nic nie jest
podłąone i jak masz podłączony kabel + gitara ?
Zgadza się, dlatego nie mam porównania i szukam osoby, która ma ten sam piec
(albo podobny).
Powiem tak….
po odkręceniu high/gain/master na godzinę piętnastą, szum przypomina
wysypywanie zboża z 200kg worka…Słychać go nawet po wyjściu z
mieszkania…Wiesz liczę, że mi ktoś powie w ten sposób: “mam ten piec,
odkręciłem tak jak mówisz, i szumi tak samo” lub “u mnie nie szumi tak mocno
– oddaj do reklamacji”….Jak już mówiłem, nie miałem do czynienia z taką
“mocą” stąd moje pytania….Piec testuje bez podłączonej gitary, gdyż mimo
szczerych chęci nie mogę jej zabrać do lutnika z racji tego, że pracuję do
17 (a lutncy też tak pracują) i gitara pozostaje nieuziemiona. Niemniej po
podłączeniu jej i skręceniu potencjometrów bassie na 0, szum jest
identyczny.
Jedynie co mogę go zrobić, to obciąć przy pomocy pokręteł w wzmacniaczu
(VLE/VPF)..Ale wtedy mi się zmienia brzmienie.
W takim razie nie mogę ci pomoc, bo mam paczkę 102HF, a tam jest gwizdek
dynamiczny, który może inaczej syczeć :).
Wydaje mi się, że twoj piec jest dość popularny, więc na pewno ktoś się
znajdzie i udzieli odpowiedzi.
Pozdr.
Choć muszę ci przyznać, że po odkręceniu na 12:00 , piecyk napied* aż
miło…więc możliwe, że trzeba brać poprawkę na głośność..W kapeli,
gdzie dojdzie perkusja i gitara szum może być już w ogóle niesłyszalny.
Niemniej liczę, że ktoś się tu pojawi, kto posiada takowy sprzęt i się
upewnię )
na 15?!!! człowieku na samej dwunastce masz w pi….u! trebli
nie porównuj doświadczenia z eq w peaveyu i marku – tam gdzie w marku masz
godzinę 12:15 to tak jakbyś miał niemal full na peaveyu -to bardzo czułe
eq.
12 volume i gaina to dla tej paczki bezpieczna sytuacja jeśli chodzi o
głośnik ale nie dawaj np bassu na 15 bo to za dużo gdy chcesz mocno
przyłoić!
jaki masz bass? (to ważne)
uniwersalne ustawienie moim zdaniem
stawiasz marka na podłodze (najwięcej basu jest wtedy)
bass i treble na godz 12, midy ścięte do godz 11, vpf na 9
trochę wyobraźni! to mega czuła paczka
No więc….Już wiem, że wszystko OK…dzięki sZ za kolejną pomoc 🙂
zapraszam na piwo do Krakowa 🙂
Moja gitara to Fender Jazz Bass. (made in USA) przystawki to DiMazzio
Jazzbassowe…Niestety gitara jest nieuziemiona (a nie mam jak na razie oddać
do lutnika, bo on i ja kończymy robote o 17 :()…Niemniej już kiedyś raz
była robiona i przez jakiś czas było ok…Teraz może coś się odlutowało?
nie znam się niestety na tyle by to samemu sprawdzić i zrobić.
Twoje ustawienia sprawdzają się doskonale – dzięki raz jeszcze 🙂
Jeszcze są dostępne. Z tej dostawy została jeszcze 1 sztuka, następna
będzie pod koniec października. sugerowałbym zamówienie jej u dealera. to
nie zobowiązuje do zakupu. Jeżeli się Pan zdecyduje to proszę dać znać
gdzie została zamówiona.
pozdrawiam
Andy
A propos dyskusji o szumach CMD 121 P.
Szumy generuje w zasadzie wszystko co wytwarza dźwięk. W największym stopniu
jest to wina gwizdka wysokotonowego. Nie wiem który model Peaveya Pan
porównuje z Mini CMD 121P, więc ciężko mi się ustosunkowac. Jeżeli jest
to Peavey Max 115 to nie posiada on głośnika wysokotonowego, więc nie ma co
tych szumów generować ale za to kosztem przenoszenia wysokich tonów – jak
zwykle “coś za coś”.
Jeżeli jest to inny piec, to ciężko mi się ustosunkować, tym bardziej że
odczuwanie szumów to subiektywna sprawa, a porównywanie wzmacniacza 50W do
500W jest niemiarodajne. Silnik 1.4 litra też pracuje inaczej niż 3 litrowy:)
Za to moc jest odczualna dopiero na drodze. Tak samo proponuję przetestować
wzmacniacz w warunkach scenicznych, gdzie takie rzeczy tracą swoje znaczenie
na rzecz innych parametrów.
pozdrawiam
Andy
dziękuję za obrazową odpowiedź…Pokręciłem trochę pokrętłami i
rzeczywiście…Szum do głośności oferowanej przez to combo jest
minimalny…Piec jest rewelacyjny! począwszy od wykonania do brzmienia.
Cieszę się że jest Pan zadowolony:)
W razie jakichś pytań, bardzo proszę, chętnie odpowiem.
pozdrawiam
Andy
Witam!
Zastanawiam się nad zakupem koski Markbass super booster.
Fender Standard JaZZ Bass + Markbass super booster + combo Fender B-DEC30
Ma to sens?
to zależy co chcesz osiągnąć, jeśli chodzi o samo brzmienie basu – bardzo
ładnie możesz je odvitageować (uwspółcześnić:), jeśli spodziewasz się
infracudów w brzmieniu małego ćwiczebnego combo – odłóż pieniążki na
coś o większej mocy
Witam,
Jeżeli sprawa dotyczy brzmienia, to oczywiście ma to sens jak najbardziej. Da
to przede wszystkim dostęp do filtrów Markbassa VLE i VPF. Można dzięki
niemu podbić głośność co wraz z możliwością korekcji brzmienia,
przydaje się w przypadku np. partii solowych, momentów kiedy chce się
wyróżnić partię basu czy zróżnicować brzmienie. Oczywiście wszystko to
w zakresie mocy wzmacniacza.
Bardzo przydatne w warunkach koncertowych.
pozdrawiam
Andy
Witam, mam pewien problem.
Posiadam marka Little Mark II, bardzo przyjemny head. Drażniła mnie tylko
równoległa pętla efektów. Ja wolałbym ją mieć szeregową, “insertować”
efekty. Poczytałem trochę, zapoznałem się z instrukcją, i dowiedziałem
się, że można to przestawić za pomocą zworki. Zlokalizowałem więc ją,
zmieniłem z paralelnego ustawienia na szeregowe, lecz pętla działa tak jak
wcześniej – równolegle. Moje pytanie więc brzmi: czy jest tam jeszcze jakaś
zworka, która należy przestawić, czy tylko ta przy gniazdach wejść i
wyjść z pętli efektów? Jeżeli jest tylko jedna, co może być przyczyną
nieprawidłowego działania pętli?
Dołączam zdjęcia:
przed:
http://www.lh6.ggpht.com/_ggV6UHzst9M/TH_zVgAogTI/AAAAAAAAAVk/zH4Zq8L5odI/s640/IMG_9848.JPG
po:
http://www.lh4.ggpht.com/_ggV6UHzst9M/TH_zccgfsYI/AAAAAAAAAVk/Krj1fmunsqg/s640/IMG_9859.JPG
Bardzo proszę o poradę.
Edit: aha, doczytałem, że jest tam jeszcze jedna zworka gdzieś oznaczona
“CN3”. Jutro rzucę na to okiem, dziś już mnie kima łapie.
Witam,
W przypadku tej zworki je ok, ustawienie na “series” jest prawidłowe. Należy
jeszcze usunąć zworkę która znajduje się w sekcji preampu. To jest ta,
która nie posiada możliwość przepięcia. Po prostu trzeba ją wyjąć.
pozdrawiam
Andy
o widzisz, dzięki! Wielkie dzięki! Zaraz lecę kręcić dalej ciesząc się
możliwościami marka 😉
Edit:
Super! od razu mi lepiej, działa jak trzeba! 🙂 Ta zworka to chyba jest CN3
faktycznie.
Tak, to jest CN3.
pozdrawiam
Andy
Andy jako że znasz wasze produkty na wylot poleć mi jakiś zestaw do 5 tyś
.Narazie myśle nad markiem III + jakaś kolumienka tylko nie wiem jaka. Zestaw
potrzebuje na próby i małe koncerty
Pozdrawiam
Hej!.Ostatnio sprawiłem sobie automat perkusyjny…
Niedawno podłączyłem go do markbassa cmd121p mini przez wejście send effect
i grałem 2 godzinki – wszystko cacy, niemniej dzisiaj spróbowałem znowu i
jak automat gra sam to jest w porządku, niemniej po podłączeniu bassu i
graniu niskich dźwięków (struna E) głośniczek wysoko tonowy wydaje
koszmarne dźwięki (metaliczno-syczacy dźwięk)…Teraz mam kilka pytań:
1) Czy można podłączyć zewnętrzne źródła dźwięku do markbassa cmd
121p mini przez złącze send effect – dodam, ze chce by leciało to cichutko,
tylko bym mógł sobie ćwiczyć.
2) czy tweeter się uszkodził?…grając na samym bassie jest ok..bass+automat
generują dziwne dźwięki (2 dni temu działał tak dobrze, a dziś już od
włączenia źle :(((…
3) Jak najlepiej sprawdzić czy tweeter działa poprawnie…Bo na samym bassie
wszystko brzmi ok, niemniej nie jestem pewien czy tweeter działa jak należy..
Poleciłbym w takim razie do tego kolumnę Club 121, albo
Club 102. To są nowe produkty, świetne brzmienie. Używane
są głośniki 12, które okazały się strzałem w “10” w przypadku Markbassa.
Polecam. A ze starszych to może Traveller 102P? Lekka
kolumna, spokojnie ogarnia próby i małe kluby.
pozdrawiam
Andy
Witam,
No niestety wszystko wskazuje na uszkodzenie tweetera. Ciężko to sprawdzić,
nie mając porównania ze sprawnie działającym modelem. Proponuję podesłać
sprzęt do naszego serwisu. W kolumnach NY 121 jest regulator poziomu tweetera,
kręcąc nim można sprawdzić czy wysokotonówka działa. W combo CMD 121P tej
regulacji nie ma, więc nie wiem co poradzić. Można jeszcze wysokie tony
podkręcić i sprawdzić czułość z jaką reaguje urządzenie. Ale to
wszystko jest metoda “na ucho”, więc pewności 100% nie będzie.
Złącze send efekt, nie jest dedykowane do takich zastosowań, jak widać
(słychać). Poza tym w ogóle sprzęt basowy, nie jest przeznaczony do pracy z
dźwiękiem szerokopasmowym jaki wytwarza np właśnie automat perkusyjny.
Lepiej podpiąć go do domowego sprzętu audio. Szczególnie właśnie tweeter
piezo jest nietolerancyjny na takie eksperymenty.
Jeżeli jest po gwarancji, koszt wymiany wyniesie około 100zł. Jeżeli
jeszcze jest na gwarancji to tym bardziej proszę przysłać.
pozdrawiam
Andy
Jest na gwarancji także podeśle 🙂
dziękuję za informację.