Witam,
dopiszcie swoje opinie o tym basi艣cie.
Moja jest 15 w skali do 10.
Przede wszystkim powala mnie na nogi jego panowanie nad instrumentem. Ma
niesamowit膮 kontrol臋 nad tym co chce zagra膰 i jak to chce zagra膰. Czyta艂em
na forum opinii臋 o tym 偶e gra w jego wydaniu nie jest fajerwerkiem, i popieram
to w 100% – nie ma wymachiwania gitar膮 w stylu Shennana, ani naci膮gania gryfu
jak Pilich (osobiscie uwa偶am to za idiotyzm – wystarczy sobie zam贸wi膰 mostek
tremolo np. z Kahlera), ani double thumb贸w z triple pluckami jak u Wootena,
ani nawet tappingu kt贸rym ju偶 byle basogracz zaczyna od pierwszego swojego
koncertu co艣tam plumka膰. Podstawowe techniki dopracowane wg mnie do
perfekcji: zwyk艂e granie dwoma palcami prawej r臋ki, lewa ma pe艂n膮 kontrol臋
nad gryfem, skale opanowane perfekcyjnie, synchronizacja lewej i prawej r臋ki.
Taa, czasami moja prawa zapomina np. 偶e w艂a艣nie idziemy strune wy偶ej!.. Dla
mnie np. znakiem rozpoznawczym jest takie jakie艣 specyficzne synkopowanie
podzia艂u kt贸ry gra, ci臋偶ko w og贸le opisa膰 o co mi chodzi, trzeba to
us艂ysze膰 na przyk艂adzie, troch臋 mam wra偶enie jakby lekko gra艂 ‘za
dzwi臋kiem’, lekko op贸藕nia艂 膰wier膰nuty, wra偶enie tak jakby metrum si臋
lekko przelewa艂o poza swoje sztywne ramy. Klang te偶 w wersji podstawowej,
te偶 niezwykle przemy艣lany i opracowany perfecto, rozpoznawalny od razu.
Basista o najlepszym ‘metronomie’ w polsce. Sorry, Pilich ma metronom tylko
powy偶ej 130bpm, Marcin za to trzyma w calutkim zakresie. Jak si臋 doda do tego
Fendera ’74 na pickupach EMG, jest duuuu偶o do s艂uchania.
Tyle technika, drugim o wiele wi臋kszym ‘morzem’ jest dla mnie poczucie muzyki
tego cz艂owieka. Nigdy nie us艂ysza艂em w jego wykonaniu jakich艣
niepotrzebnych d藕wi臋k贸w, spos贸b aran偶owania linii basu powala mnie
po prostu swoj膮 adekwatno艣ci膮 i trafno艣ci膮 w stosunku do danego kawa艂ku
kt贸ry gra. Szanuje d藕wi臋k, pauza i cisza te偶 u niego graj膮 偶e a偶 ciarki
na plecach si臋 pojawiajom…
Cz艂owiek z niesamowitym talentem, ugruntowanym odpowiednim wykszta艂ceniem i
wsp贸艂prac膮 z gwiazdami w Polsce.
Jakie艣 par臋 miesi臋cy temu bra艂em udzia艂 w warsztatach gdzie prowadzi艂 bas.
Rado艣ci mia艂em co niemiara, raz dosta艂o mi si臋 od niego nawet za tempo –
poszedlem po prostu w galop hehe.
Naj艣wie偶sza produkcja z jego udzia艂em – ‘Inaije’, ciekawe aran偶e, jest par臋
rzeczy do wy艂owienia dla basowego konesera.
Wog贸le ca艂a rodzina to dla mnie jaki艣 fenomen muzyczny generalnie…
Dorzuc臋 dla przeciwwagi z jeden minus. Przede wszystkim ten cz艂owiek jest
despot膮 i w艂adc膮 absolutnym je艣li chodzi o produkcj臋 i aran偶acj臋 – jedna
wersja jest ustalona lub narzucona wcze艣niej, ty masz to gra膰. Mo偶e to
minus, a mo偶e w zasadzie plus, tzw podej艣cie profesjonalne?… Mo偶e te偶
wynika to z tego 偶e chyba nie jest typem muzyka co jeszcze przed swoj膮
sol贸wk膮 ju偶 zaczyna lekkie ‘fantazje’ na temat linii kt贸r膮 w艂a艣nie ma
gra膰. W sumie tak, to jest plus, taka umiej臋tno艣膰 powt贸rzenia kawa艂ka
1:1, bez jakich艣 dowolno艣ci, niemal z nut. Mo偶e dla mnie minus bo ja nie
wyobra偶am sobie szczypty wolno艣ci i dowolno艣ci. W ko艅cu jakby ka偶dy
koncert brzmia艂 tak samo jak p艂yta to wystarczy艂oby p艂yt臋 kupi膰 i ola膰
koncert, bo i tak ‘tak samo’… A nawet jak koncert #1 brzmi tak samo jak
koncert #2 to hmm… troch臋 kicha dla mnie.
Jedno jest pewne: genialny muzyk kt贸rego mo偶esz spotka膰 ju偶 jutro w swoim
mie艣cie, a nie za oceanem i baaa – pogada膰 w swoim ojczystym j臋zyku, bo jako
cz艂owiek jest wielce sympatyczny. Jak dla mnie: objawienie.
Pozdrawiam i czekam na kolejne opinie
mk
Co s膮dzisz o Marcinie Pospieszalskim jako basi艣cie?
Jak oceniasz poziom kontroli, jaki ma Marcin Pospieszalski nad instrumentem?
Co my艣lisz o sposobie, w jaki Marcin Pospieszalski kszta艂tuje swoj膮 gr臋 na basie?
Czy uwa偶asz, 偶e Marcin Pospieszalski dopracowa艂 podstawowe techniki gry na basie do perfekcji?
Jak opisa艂by艣 styl gry Marcin Pospieszalskiego, zw艂aszcza jego specyficzne synkopowanie podzia艂u rytmu?
Co my艣lisz o umiej臋tno艣ci Marcin Pospieszalskiego trzymania metrum?
Jak oceniasz poczucie muzyki, jakie prezentuje Marcin Pospieszalski podczas gry na basie?
Co s膮dzisz o despotycznym podej艣ciu Marcin Pospieszalskiego do produkcji i aran偶acji?
Czy uwa偶asz, 偶e umiej臋tno艣膰 powt贸rzenia kawa艂ka 1:1 bez jakichkolwiek dowolno艣ci to plus czy minus w przypadku gry na basie?
Czy widzia艂e艣 Marcin Pospieszalskiego na 偶ywo i jakie wra偶enie zrobi艂 na tobie jego wyst臋p?
bredzisz stary… szczeg贸lnie mnie uje艂e艣 tym motywem o trzymaniu t臋pa
przez pilicha… co do despotyzmu zdecydowany minus… brak inwencji=brak
wyobra藕ni
Ja uwa偶am Marcina za jednego z najlepszych basist贸w w Polsce. Jest genialnym
kontrabasist膮 i kompozytorem (zreszt膮 jak ca艂a reszta rodziny 馃榾 ).
szczeg贸lnie ceni臋 go za wsp贸艂prac臋 z 2 Tm 2,3 i projektami po艣rednimi
(chocia偶by z Joszkiem Brod膮), i za to 偶e chc臋 w swojej muzyce zawrze膰
jakie艣 przes艂anie. Zdecydowani go艣ciu warty uwagi.
Noo widze, 偶e tez stary przysadzasz nie od parady: brak inwencji i wyobra藕ni
u MP.
pozdrawiam
mk
Niesamowicie 艣miesz膮 mnie takie posty… Przypomina mi to w膮tek z Dream
Theater i posty typu ” techniczni to oni s膮 dobrzy ale s膮: sztuczni, nie
maj膮 w艂asnego stylu, s膮 nieorginalni…
艢mieszy mnie te偶 podej艣cie dw贸ch komentuj膮cych powy偶ej…
Kole艣 sko艅czy艂 Akademi臋 Jazzu (co ju偶 samo w sobie powinno sugerowa膰 偶e
jak膮艣 tam inwencj臋 i wyobra藕nie ma…) wsp贸艂pracowa艂 z niebylejakimi
muzykami, jest do艣wiadczonym kompozytorem…
By艂em kiedy艣 na koncercie Tymka w Lubiniu kiedy go wypu艣cili na solo bardzo
艂adnie wykorzysta艂 swoj膮 chwil臋 graj膮c genialn膮 sol贸w臋 klangiem.
Podczas normalnych utwor贸w jego parti臋 bardzo 艂adnie wsp贸艂gra艂y z
reszt膮.
Ja rozumiem 偶e kto艣 mo偶e czego艣 nie lubi膰, ale umiej臋tno艣ci staram si臋
ocenia膰 obiektywnie..
Ale c贸偶… Zero inwencji…
Aaaj,…
Dopiero teraz si臋 skapn膮艂em 偶e poprzedniego posta napisa艂 m.kovalski… 馃榾
To by艂a ironia czy grasz w jak膮艣 podw贸jn膮 gr臋? 馃榾
a mnie ty tez troch臋 艣mieszysz i nic na to nie poradz臋… szkoda 偶e
czytanie ze zrozumieniem dopiero niedawno na maturze wprowadzili 馃檪 chodzi艂o
mi o to ze je偶eli cz艂owiek nie dopuszcza w og贸le do zmieniania tego co
zrobi艂 bo twierdzi, 偶e
ma by膰 tak, a nie inaczej to 艣wiadczy tylko o jego u艂omno艣ci, a czy pan
Pospieszalski taki jest nie wiem… wiem tylko tyle co przeczyta艂em od kogo艣
dla kogo ten facet jest jakim艣 bogiem co samo w sobie jest ju偶 do艣膰 zabawne
tyle 馃檪 jako艣 nigdy si臋 tym Panem szczeg贸lnie nie interesowa艂em i swoj膮
wiedz臋 czerpie tylko z tego posta… dlatego wnioskuj臋 w taki spos贸b, a czy
to 藕le czy dobrze to ju偶 inna sprawa
widzisz, sam przyznajesz, 偶e si臋 nie interesowa艂e艣, 偶e ca艂膮 wiedz臋
czerpiesz z jednego posta, a jednak czujesz si臋 upowa偶niony, by rzuci膰 o
wybitnym arty艣cie os膮d: brak inwencji, brak wyobra藕ni, u艂omno艣膰…
wiesz, w 艣wiecie muzyki jest te偶 co艣 takiego jak kompozycja, aran偶acja i
czasem potrzeba dyscypliny zespo艂u, by utw贸r zabrzmia艂 tak jak powinien.
A inwencja i sk艂onno艣膰 Marcina do improwizacji i zmian jest wystarczaj膮co
udokumentowana jego prac膮 w r贸偶nych sk艂adach jazzowych i udzia艂em w
jam-sessions.
Tak si臋 jednak sk艂ada, 偶e ten cz艂owiek komponuje r贸wnie偶 muzyk臋 do
film贸w i kieruje r贸偶nymi sk艂adami innymi ni偶 jazz czy rock, gdzie nie
zawsze pod膮偶anie za kaprysami niespe艂nionych solist贸w jest korzystne dla
muzyki…
___________________________________________________________
(www.sapfoto.com)
Sprzedam combo HandBox Crush 150W, Eminence 15″, jak nowy.
o kurde 馃檪 ja nic nie rzucam komentuje tylko posta 馃檪 a konkretnie wypowiedz
autora o jego despotyzmie… ludzie nauczcie si臋 czyta膰 ze zrozumieniem dzizas
si臋 zaczyna krucjata o s艂贸wka bo kto艣 nie przeczyta艂 do ko艅ca echh
braQweny: ok, co do Pilicha przyznaj臋, mo偶e niepotrzebnie
zbyt arogancko si臋 odnios艂em, mo偶e dlatego 偶e dra偶ni mnie troch臋 jego gra
i pogo艅 za nut膮. Poza t膮 wpadk膮 mo偶esz wyt艂u艣ci膰 nam tutaj ja艣niej
gdzie jeszcze bredz臋 w moim po艣cie?
Ponadto, te偶 mo偶esz poczyta膰 ze zrozumieniem troch臋. Napisa艂em 偶e MP jest
despot膮 tzn. gra solo N przewidzianych taktow w danym momencie i tak te偶 od
innych wymaga, co przekr臋ci艂e艣 w pierwszym swoim po艣cie jako brak inwencji
czy czegotamkolwiek u MP.
Co do niedopuszczania do zmieniania, to si臋 nazywa rearan偶 a nie wolna
amerykanka, co i MP i ka偶dy inny w miar臋 profesjonalny zesp贸艂 robi. Pod
koncerty robi si臋 po prostu inne wersje z oczywistych przyczyn, np.
go艣cie-instrumentali艣ci nie b臋d膮 dawa膰 z nami ca艂ej trasy. Ju偶 gra艂em
takie numery gdzie by艂o: dobra to ten moment zrobimy inaczej a 3 takty pozniej
nikt nie wie co grac: bridge?.. refren.. cholera wie.. sprawa zatrzymuje si臋 na
tym ze wszyscy wal膮 E dopoki perkusista co艣 nie zdecyduje. Inny przyk艂ad:
Flecktones. Na youtube zatrzesienie tego, szczeg贸lnie na 偶ywo. Nigdy nie
widzia艂em 偶eby co艣 ch艂opaki mieli niedograne w sensie aran偶acji. W
najprostszym przypadku dzielili kawa艂ek na klocki i zmieniali kolejno艣膰, nie
wiem, wchodzili na cantaloupe na moment, wracali – wiedzieli kiedy, jak itd
itp. Niuansy. Oczywi艣cie wzajemne ogranie, ale przede wszystkim ustalenie.
Tego si臋 nie da tak on-air na pewno. Wooten gra sol贸wki te偶 przemy艣lane,
wida膰 od razu. Tak jak za dobrych czas贸w wypracowanie: wst臋p rozwini臋cie
zakonczenie, wszystko w obj臋to艣ci 3xA4. I nie ma 偶e boli, bo jeszcze mi 5
takt贸w fina艂 zosta艂. Sztuka polega na tym 偶eby wyra偶a膰 siebie gr膮,
mistrzostwo na tym 偶eby wyra偶a膰 siebie gr膮 w ustalonych ramach. MP
charakteryzuje si臋 wg mnie tym drugim. Je偶eli uwa偶asz 偶e MP nie ma
wyobra藕ni muzycznej, 99% zostaniesz odstrzelony postami na forum, czemu trudno
si臋 dziwi膰. Tyle ode mnie. EOT.
miquael: heh, spokojnie, komentowalem brakaweny.
nigdy tego nie powiedzia艂em… to by艂o apropo twojej wypowiedzi o m贸wieniu
ludziom co maja grac nutka w nutk臋… czy jak wolisz despotyzmie muzycznym…
by艂bym totalnym idiot膮
komentuj膮c cz艂owieka, kt贸rego nie znam co innego m贸wienie o danej
wypowiedzi… niby ma艂a ale jednak r贸偶nica… no ale lepiej od razu
zr贸wna膰 kogo艣 z pod艂oga zamiast chwile si臋 zastanowi膰…;/
(…)chodzi艂o mi o to ze je偶eli cz艂owiek nie dopuszcza w og贸le do
zmieniania tego co zrobi艂 bo twierdzi, 偶e
ma by膰 tak, a nie inaczej to 艣wiadczy tylko o jego u艂omno艣ci (…)
Braqweny, po ch.. zabierasz w og贸le g艂os i szydzisz, skoro sam przyznajesz
偶e nie znasz tego bassmana? Wychodzi z Ciebie taki ma艂y wredny polaczek.
Dla czeg贸偶 to despotyzm muzyczny ma by膰 z艂y? Jest to jedna z form pracy! A
despota- re偶yser filmowy, despota- kompozytor/dyrygent???
Zawsze trzeba zada膰 sobie pytanie, czy wa偶niejsze jest dzie艂o czy moje trzy
grosze. Zale偶y od sytuacji i warto艣ciowania. Pewne wizje trzeba realizowa膰
zgodnie z zamys艂em, a nie amatorsko nawrzuca膰 co tylko si臋 mi si臋 podoba.
To oznaka niskiej kultury muzycznej.
Marcin jest aran偶erem i rozpisuje partutury na ca艂膮 orkiestre i chyba nie po
to 偶eby wszyscy robili co chc膮 ;] czy偶 nie?? to jest wizjoner i jego wizje
s膮 genialne i bardzo s艂uszne wi臋c nie widze powodu wychyla膰 si臋 od
narzuconego kierunku (on i tak s艂yszy ka偶dy inny d藕wi臋k w
orkiestrze) niejednokrotnie 艣piewa艂em w ch贸rze na koncercie Jednego Serca
Jednego Ducha w Rzeszowie i mia艂em okazj臋 si臋 przygl膮dn膮c Marcinowi, jego
pracy i sprz臋towi:) mia艂em w r臋kach jego Fender jazza 馃檪 niesamowicie
skromny cz艂owiek oddany swojej pasji i idei, bo nie zapomnijcie 偶e gra dla
Boga a nie dla rogatego:)
kububasek: no w艂a艣nie, dzi臋ki za posta, zapomnia艂em tego dopisa膰 co
umie艣ci艂e艣 w艂a艣nie, a co wa偶ne jest gdy mowa o MP. Faktem jest i偶 MP
muzycznie wychodzi daleko poza ten bas, a i duchowo te偶 poza granie dla
grania. Jego ostatnie projekty mo偶na znale藕膰 w艂a艣nie w kr臋gu
szerokopoj臋tej chrze艣cija艅skiej muzyki.
pozdrawiam
mk
ps. podziel si臋 szerzej wra偶eniami z pracy z nim stary
no kurde to ju偶 si臋 w pale nie mie艣ci… to mo偶e inaczej jak do ma艂ego
dziecka… nie napisa艂em nic z艂ego o MP to by艂a og贸lna uwaga do tego typu
zachowania dlatego u偶y艂em s艂owa CZLOWIEK zamiast MP… dlatego, 偶e go艣cia
nie znam zreszt膮 skomentowa艂em tylko wypowiedz autora wiec to ju偶 pr臋dzej
do niego powinni艣cie mie膰 pretensje… i z kogo tu polaczek wychodzi to ty
najpierw m贸wisz a potem a potem w艂a艣nie nie wiem…;/
Braku to Ty si臋 naucz PISA膯 ze zrozumieniem a nie zarzucaj nieumiej臋tno艣ci
CZYTANIA ze zrozumieniem. A wracaj膮c do tematu, mo偶e kto艣 zapoda膰 jaki艣
filmik z M Pospieszalskim?
http://www.img338.imageshack.us/img338/2851/dreamtheaterliveatbudokye4.gifsrc=”http://img404.imageshack.us/img404/6360/warcraftplayerpz2.png”>
entropman + 1000
filmik b臋d臋 mia艂 jak dostan臋 DVD z koncertu JSJD :)to jest jego impro ma艂e
http://www.zoltix.wrzuta.pl/audio/A6tj0jUHWK/500miles_high
a tu jego strona par臋 ciekawych utwor贸w tam znajdziecie:)
http://www.marcinpospieszalski.pl/ adres nie do odgadni臋cia 馃榾
dobra, braQweny, starczy dyskusji o s艂贸wka. Wywo艂a艂e艣 zam臋t pierwszym
swoim postem z przyczyn niedoprecyzowania.
Obiektywnie patrz膮c, skomentowa艂e艣 kwesti臋 despotyzmu, braku wyobra藕ni
itd. u偶ywaj膮c ubogiej konstrukcji zdaniowej jak膮 jest r贸wnowa偶nik zdania,
i wyra藕nie nie zaznaczy艂e艣 偶e odnosisz si臋 og贸lnie, wi臋c poniewa偶 jest
to w膮tek o MP, odebrano domy艣lnie ten komentarz jako opinii臋 w艂a艣nie nt MP.
Co偶 wi臋cej doda膰 potem?… Kto sieje wiatr, zbiera burz臋 no i burza
by艂a.
—
dalej gor膮co zapraszam do wypowiedzi, link贸w itp itd, ze swojej strony co艣
mo偶e jutro dorzuc臋 ze swojej ma艂ej biblioteczki.
Ej chopci chopci.
Si臋 by wydawa艂o, 偶e na basowym forum to powinno by膰 mi艂o, a tu takie
jakie艣 niedorzeczne k艂贸tnie…
Po co ?
generalnie zawsze uwa偶am, 偶e krytyka bardziej 艣wiadczy o krytykuj膮cym ni偶
o obiekcie danej krytyki, i to mi bardzo u艂atwia odsiewanie ziarna od plew na
sieciowych forach, ale generalnie sam pomys艂 udowadniania wy偶szo艣ci
Pospieszalskiego nad Pilichem na przyk艂ad, bo nie klanguje i nie “lansuje”
si臋 na scenie czy od Sheehana, tylko dlatego, 偶e Sheehan jest najlepszym
gitarzyst膮 w艣r贸d basist贸w…
Po co takie zestawienia, por贸wnywanie, a przy okazji deprecjonowanie dokona艅
muzyk贸w, kt贸rzy sa jak najbardziej godni szacunku ?
bez sensu.
nie lepiej si臋 cieszy膰, 偶e mamy i Pospieszalskiego, i Pilicha i Sheehana i
ka藕dy z nich robi co艣 dobrego, godnego uwagi i szacunku ?
Po cz臋艣ci w艂a艣nie dlatego go doceniam. Dzieli m贸j 艣wiatopogld 馃榾
Oby takich by艂o coraz wi臋cej 馃榾
Amen. Alleluja.
aaaaa… korci mnie co艣. Ale nie b臋d臋 dodawa艂 ju偶 oliwy hehe. W艂a艣nie
chodzi o to mi臋dzy innymi 偶eby by艂o mi艂o.
pozdrawiam
mk
O tak. Strasznie lubi臋 MP. Ostatnio puszcza艂em go bratu i chyba te偶 mu si臋
spodoba艂 馃檪 Bardzo fajnie czuje si臋 te偶 w klimatach gospel / funky itp. Na
przyk艂ad u Szcze艣niaka. Uwielbiam go艣cia.
Potrafi gra膰, to prawda. Szkoda tylko, 偶e jest chorym z nienawi艣ci
prawicowcem i katolem.
A nie pomyli艂e艣 go z bratem, co to program w TVP ma? 馃檪 Zreszt膮 – m贸wimy o
basi艣cie. Prywatnie mo偶e koty rozci膮ga膰 po dywanie. Nie o tym jest ten
w膮tek.
Mnie si臋 podoba u MP to, 偶e jest charakterystyczny, swoisty i rozpoznawalny.
Ceni臋 ka偶dego muzyka za to, 偶e potrafi sobie od nogi odpi膮膰 kul臋
wp艂yw贸w, fascynacji i inspiracji. (co wydaje mi si臋 tym trudniejsze, im
staranniejsze wykszta艂cenie muzyczne si臋 zdoby艂o). Pami臋tajmy jednak, 偶e
MP wychowa艂 si臋 w rodzinie muzykuj膮cej, gra od ko艂yski, jest
multiinstrumentalist膮 i grywa艂 z mn贸stwem 艣wietnych muzyk贸w, mo偶e wi臋c
dlatego ma tak膮 艂atwo艣膰 swobodnego wyra偶ania swoich pomys艂贸w.
Prywatnie, to mi si臋 jego granie nie podoba, bo jest zbyt rzewne,
nostalgiczne, melancholijne a jego muzyka do kresk贸wek dla dzieci, to jest
wr臋cz smutna:P
Dlatego nigdy nie chcia艂em si臋 od Marcina niczego nauczy膰.
Je艣li ju偶 por贸wnujemy muzyk贸w to my艣l臋, 偶e mo偶na por贸wna膰 MP do Loco
Richtera, bo grywaj膮 bardzo cz臋sto z podobnymi sk艂adami. O wiele bardziej mi
si臋 podoba to, co robi z basem Loco Richter, od kt贸rego si臋 nauczy艂em wiele
馃檪
np tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=6WoS5X3hiY0
no limits, no fear, no clue… IN
DUB!!!
BTW, skoro temat si臋 reanimowa艂:
Za moment (18.09) rozpoczynaj膮 si臋 warsztaty NewLifem, jak kto艣 ma ch臋膰 z
MP troch臋 muzycznie poobcowa膰 to voila. Miejsca raczej jeszcze wolne.
+ sporo MP mo偶e pom贸c z technik膮 itd. Sam sporo skorzystalem przez
praktycznie 2 dni zaj臋膰 w gr. instrumentalnej.
+/- warsztaty w charakterze religijno-muzycznym – co kto lubi.
– widz臋 偶e co roku program warsztat贸w jest identyczny.
Signed 100%.
Ze Szcze艣niakiem grywa te偶 Robert Szyd艂o – ale to ju偶 inna historia… 馃槈
(P艂yta “Zwyk艂y cud” – RE-WEL-KA).
Ja Po艣pieszalskiego troch臋 pos艂ucha艂em w zespole “DeusMeus” i
“NewLife.m”.
Mistrz. Wie, co gra膰 i kiedy. Styl gry ma przemy艣lany, adekwatny do tre艣ci
utworu.
Mo偶na kogo艣 por贸wnywa膰 do kogo艣 – g艂upota.
Przede wszystkim, jest pewna r贸偶nica w charakterach muzyki, tworzonej przez
ludzi r贸偶nych narodowo艣ci. Inn膮 muzyk臋 graj膮 i tworz膮 Amerykanie, inn膮
Brytyjczycy, inn膮 np. Polacy. A poza tym ka偶dy ma sw贸j styl. Za艣
umiej臋tno艣ci to nie wszystko – liczy si臋 wn臋trze i jego uzewn臋trznianie
馃檪