Cześć
Szukam schematu jakiegoś lampowego stopnia , który mogłbym właczyc w petlę i
uzyskac lekkie lampowe przesterowanie. Dobrze by było, zebym mógł mieszać
syganł podstawowy z uzyskanym z tego „przedwzmacniacza” – coś na wzór petli
równoległej. Bez regulacji barwy itp. Kiedys miałem schemat Trace który
miał coś takiego ale nie mogę go znalesc. Jak macie jakiś pomysł schemat
dajcie znac
Dzieki
Szukam schematu lampowego stopnia, który byłby dla mnie idealny do przesterowania. Czy kiedykolwiek miałeś podobny problem i znałeś rozwiązanie?
Czy wiesz, gdzie mogę znaleźć schemat lampowego stopnia, który byłby odpowiedni do moich potrzeb?
Czy kiedykolwiek próbowałeś zbudować lampowy dodatek, który mógłby mieć petlę równoległą?
Czy mógłbyś polecić mi jakiś schemat lampowego stopnia, który mógłbym zmiksować z sygnałem podstawowym?
Czy znasz jakieś dobre schematy lampowych dodatków, które można regenerować w petli równoległej?
Czy miałeś kiedykolwiek problem z uzyskaniem lekkiego lampowego przesterowania i czy wiesz, jak temu zaradzić?
Czy kiedykolwiek próbowałeś zbudować lampowy stopień, który mógłby mieszany sygnał podstawowy z uzyskanym z przedwzmacniacza?
Czy wiesz, gdzie mogę znaleźć schemat Trace, który ma petlę równoległą, która mógłaby mi pomóc z moim projektem?
Czy miał ktoś z was podobny projekt i mógłby polecić mi schemat lampowego stopnia?
Czy ktoś z was zna skuteczny sposób, aby uzyskać lekkie lampowe przesterowanie przy pomocy schematu dodatku lampowego?
dobrze działa pod basem możesz nie instalować diodek odcinających jeśli
brzmienie Ci się nie spodoba i dodać potencjometr blend przed wejściem.
Dzięki, spróbuje zmontować. Poszukałem i znalazłem schemat trace GP12X o
którym pisałem schemat podobny ale to rozwiązanie z diodami w sprzężeniu
może zabrzmieć ciekawie.Blenda wstawię bo mimo wszystko trochę dołu trzeba
dodać szczególnie jak z gain się podjedzie. Macie jakiś prosty schemat
blenda bo nie wiem czy potencjometr i dwa rezystory dadzą rade przy stosowaniu
w pętli (choć w trace właśnie taki patent zastosowali).
Żeby nie tworzyć nowego wątku, to dopisuję się w temacie, który jest
chyba najbardziej odpowiedni.
Ostatnio naszło mnie na zrobienie samemu jakiegoś prostego, lampowego
przesteru, żeby dopalić z lekka mój (również lampowy) zestaw do
„rzeźbienia” w domu ( KLIK ten).
Znalazłem taki takie coś: The Enticer
Na tej stronie są linki do schematu i manuala z instrukcją krok po kroku jak
to zrobić – ja dodałbym jeszcze dodatkowo „blenda”.
Pytanie do osób, które lepiej ode mnie czytają schematy i siedzą w
„teorii”: zagada to z basem bez przeróbek?
Ewentualnie, które elementy zmienić (i na jakie?), żeby przenieść pełne
pasmo basu, a jednocześnie nie narazić lampy na zbyt ekstremalne warunki
pracy?
Zagada bez modyfikacji, wzmacniacze gitarowe i basowe lampowe mają niemal
identyczną architekturę, ewentualnie mogą różnić się wartościami
elementów w EQ albo w obwodach RC, a te dobiera się najczęściej do smaku.
Tyle, że zasilanie jakiejkolwiek triody (w ogóle lampy) napięciem 9 V nie da
nic wspólnego z brzmienia lampy, lampa musi dostać po d*pie i tyle. Panujące
napięcia zasilania to zależnie od aplikacji od dziesiątek woltów do
dwu-trzyset. Szczerze wątpię w lampowość tego ENTICERA.
Rozumiem, że lepiej go nie zasilać (eksperymentalnie) wyższym napięciem bez
modyfikacji?
Bo jestem gotowy na eksperymenty:)
Nawet jakbym go „spalił” to zostanie mi obudowa (kupię większą na wszelki
wypadek) z cokołem, wejściem i wyjściem jack, switch’em i powiercona pod
trzy potencjometry (licząc dodatkowy blend) i poskładam może coś innego na
lampie.
Edit: znalazłem coś jeszcze prostszego: Valve Caster i jeśli na
soundcheck’u z YT nie ma ściemy, to przy zasilaniu 9V nie ma dramatu: https://www.youtube.com/watch?v=3cMqYlhSQ8c Próbka z YT
Chyba się skuszę na tego ValveCastera zamiast Enticera (tego próbek nie
znalazłem)
w tym wypadku nie ma zbytnio możliwości zasilania tego wyższym napięciem,
lampy to wytrzymają bez problemu, ale poprzedzające je tranzystory strzelą
od razu. A poza tym, musiałbyś mieć/zrobić zasilacz do wyższego napięcia,
który w większości przypadków opiera się na transformatorze sieciowym
(koszt i gabaryty).
Teraz to sam nie wiem ile prawdy w tych 9 V cudach jest, niby te próbki
brzmią, ale jestem ciekaw na ile to brzmienie wyrabia wzmacniacz, a na ile
sama kostka. Najlepszy test byłby wtedy, gdyby taką kostkę podłączono do
samej końcówki mocy, wtedy myślę, że cała prawda o tak zasilanych
urządzeniach wyszłaby na jaw, ale oczywiście mogę się mylić.
Oczywiście zrobić wersji 9v nie zaszkodzi, wszyscy się wtedy czegoś
nauczymy
Poskładam zatem ValveCastera, bo tam oprócz lampy są tylko pasywne elementy
i raczej nic nie spalę – dodatkowo z opisu wynika, że można go zasilać
9-12V, więc może więcej też przyjmie:)
Tylko, że „moduł” split’n’blend mam na zasilaniu 9V i są w nim dwa
tranzystory.
Przetestuję potem na moim „maluchu”, bo on ma tylko regulację „vol” i
przesterowuje się powyżej 50% głośności, a zależy mi właśnie na lekkim
przesterze czasem przy cichszym graniu – poza tym w zbudowaniu tego efektu
chodzi też o same „zmagania z materią” i „fun” z samej pracy przy tym:)
lampy na 9 vol x) to kicha na maksa…. lampa to tylko w tym wypadku ozdoba
lepiej zrobić westbury overdrive (odpalony działa) lub soldano GTO (odpalony
działa) 🙂
Jeżeli jest 9-12V i nie ma transformatora, to nie ma sensu się w to bawić.
EBS ValveDrive podciągał sobie „w środku” bodajże do 300V.
Ponieważ jestem uparty, to poskładałem tego Valve Caster’a:)
Na razie „eksperymentalna wersja robocza” zamknięta w puszce po herbacie i jak
widać stabilizator napięcia (12V) jest dość „prowizoryczny”, ale już
działa.
Podoba mi się jak brzmi z gitarą, natomiast po podłączeniu basu czegoś mi
(bardziej „mu”) jakby brakuje…
Jeszcze nie wiem czego, ale na razie jest bez „blenda” i w następnym kroku
doposażę go właśnie w możliwość mieszania sygnału.
Na poniższym zdjęciu mój „ćwiczebny”, w pełni lampowy „tor sygnałowy”
🙂
http://www.images.tinypic.pl/i/00661/0n5a3bnlcr8c.jpgPodłączaj Panie pojemnościówkę i dawaj próbki 🙂
Nie dysponuję pojemnościówką niestety:(
Jak tylko „dorobię” blenda (chyba będę musiał w związku z tym zmienić tez
obudowę, bo już miejsca na kolejny potencjometr nie mam), to postaram się
coś nagrać przez interfejs – niestety kiepskiej jakości.
dalej wątpiąc w lampowość tego urządzenia, wyrażam mój podziw dla
konstruktora bo sam się z czasu lubię coś zrobić z gadżetów gitarowych.
Dziękuję jako skromny wykonawca, to jest konstrukcja niejakiego Matsumin’a
( matsumin.net),
a w uporze co do jej wykonania utwierdziły mnie trzy rzeczy:
– prostota, bo to mój pierwszy lampowy efekt – chyba nie ostatni;)
– wiele udanych klonów potwierdzonych próbkami na YT (np: https://www.youtube.com/watch?v=PHfxgEoRkzc Valve Caster)
– dostępna „dokumentacja” do różnych wersji i modyfikacji (
Inni czytali również
Cześć wszystkim basmanom!
Warwick Streamer LX 4 .Warto kupić?
Squier – numery seryjne, Korea, 1990+, jazz bass
Futerał do Stingray 5
Sire Marcus Miller M7
Jaki efekt reverb/ambient jest warty kupna ?
Wybór basu fretless.
Vision B-25 – brać?
Sprawdzanie sprawności wzmacniacza
Bas a gitara?
Odpowiedź do: SX SJB62-3TS – RECENZJA
SX SJB62-3TS – RECENZJA (Zamówiłem sx’a dostalem harleya bentona?)
Szkoła na bas J. Popławski
Wybór wzmacniacza do basu
Opinie / pomoc w wyborze basu
Prośba o pomoc w wyborze basówki