Amplimikser + kolumna to chyba najlepsze wyjście jak na salkę.
popieram wypowiedz Kaprala, u mnie jest tak samo
KAPRAL MA RACJE:)
Na tej fajniejszej był u nas powermikser + 2 kolumny
Na tej mniej fajnej podpinalismy mikrofon pod 100 Wat eltrona i pod kolumnę gitarową zrobioną przez perkusiste bodajze 😉
A umnie wokal podłączony jest do starego radia chyba Unitry ale nowszy model bo na kasety i można się bawic ustawieniami ;p A do tego dwie kolumny 2 x 70 W 😀 I wszystko jest SI 😀
Mój zespół na próby ma power mikser i 2 300 watowe kolumny LDMa, sądze, że jest to dobre rozwiązanie. Ale wychodzę z założenia że lepszym rozwiązaniem jest osobno mikser i osobno końcówka mocy….
Mikser Soundcrafta + końcówka Handbox + 2 kolumny
A u mnie? Wielki pierd;] Mikrominiwieża + stary głośnik 60W. Dzisiaj tylko podłączyliśmy się pod piec jednego gitarula, bo poszedł sobie gdzieś:P Trzeba poczekaj, aż w ośrodku kultury wymienią sprzęt i wywalą stary…
Powermixer “Hand Box” 2×140 watt (w najbliższym czasie wymienimy na jakiś powermixer 2×300 watt) + Kolumny “High Power” 300 watt na strone w RMS. Nawet ładnie to chodzi 🙂 za całość zapłaciłem 2000zł
u mnie trochę lipa jeśli chodzi o naglosnienie wokalu –
wzmacniacz unitra 100 W + kolumny 2 x 60 W. jak narazie wokalista ma najgorszy sprzet , ale tez najmiej kasy w niego wlozyl.
zróbcie tak, żeby piece gitarowe i basowe nie stały bezpośrednio na podłodze (lepiej na skrzynkach po browarze) i nie były za bardzo skierowane w mikrofon wokalu. Wtedy dużo łatwiej wtedy nagłośnić wokal nawet c*jowym sprzętem. Te same reguły obowiązują na koncertach, w celu osiągnięcia selektywnego brzmienia i dobrej słyszalności wszystkich instrumentów.
my mamy sprzęt z domu kultury czyli czasem się uda mieć paczkę Wharfedale(zajebista marka!) mikser Peavey i końcówka ADS jak jeszce do tego jest Shure SM58 to w ogóle rewelacyjni się śpiewa:) niestety to nie zawsze swoje mamy tak: mikser jakiś stary i badziewny, Vermona 100W służy jako końcówka, 2 kolumny samoróby i kable samoróby:) mikrofon za 40zł 😛 i hula
pytanie czym rożnia się mikrofon dynamiczny,wokalowy i pojemnościowy ]
oraz mixer, powermixer . i co to jest ampli mixer 🙂
z góry dzięki za odpowiedź
mixer (upraszczając) łączy wiele osobnych sygnałów w jeden sygnał mono lub stereo, z mozliwością niezależnej regulacji głośności każdego z nich.
Powermixer oprócz tego wzmacnia – czyli do niego już tylko kolumny i gra.
powermixer = amplimixer
Pink, w zasadzie są dwa główne typy mikrofonów uzywane do nagrań:
Mikrofony dynamiczne stosuje się je zarówno na scenie do nagłaśniania instrumentów,wokali, w studio do nagłaśniania instrumentów, wzmacniaczy, oraz wokalu.
(Najczęściej na scenie, poprzez jego mocną zwartą budowę)
Ich cena jest wielokroć mniejsza od ceny wrażliwych mikrofonów kondensatorowych (pojemnościowych).
Podstawą działania tych mikrofonów jest indukcja. Membrana połączona ze szpulą drutu poruszając się wytwarza w polu magnetycznym energię elektryczną.
————
Mikrofony kondensatorowe (pojemnościowe) stosuje się głównie w studiach nagrań, szczególnie do nagrywania linii wokalnych, instrumentów akustycznych.
Są to urządzenia dużo czulsze niż mikrofony dynamiczne, zbierają więcej detali, których nie są w stanie zarejestrować mikrofony dynamiczne. Świetnie rejestrują górną część średniego i wysokie pasmo, a więc że doskonale rejestrują ludzki głos i także znajdują zastosowanie w nagrywaniu instrumentów akustycznych oraz talerzy perkusyjnych. Podkategorią mikrofonów pojemnościowych są mikrofony lampowe, za pomocą których zarejestrować możemy bardzo ciepłe brzmienie. Konstrukcja mikrofonów kondensatorowych nie jest odporna na uszkodzenia jak w przypadku mikrofonów dynamicznych. Są to bardzo czułe urządzenia Mikrofony tego typu potrzebują dodatkowego zasilania (fantomowego 48V).
—————
Charakterystyki mikrofonów: Nerka, supernerka i hipernerka (w 99% wśród mikrofonów dynamicznych spotkamy się właśnie z tymi charakterystykami) to określenie diagramu linii oznaczających z jakiego kierunku mikrofon najbardziej ściąga dźwięk, z którego miejsca przy mikrofonie wykorzystamy jego pełną czułość.
Jest jeszcze charakterystyka dookólna.
(najczęściej w mikrofonach kondensatorowych można przełączać poszczególne charakterystyki)
Pozdrawiam,
ja się jeszcze wokalu nie dorobiłem w swoim grażu,ale powoli się na niego zanosi i też będę miał pewnie taki problem.
Myslę, że będzie wzmacniacz unitry i kolumna jakaś.
No i to ma być na próby więc perkusja nie może być głośniej od wszystkiego,bas musi być wyraźny i wokal taki,by rozumieć o czym spiewa.O gitarach nie wspominam bo to zawsze hałas jest.
Zależy też ile chcecie włożyć w te salę.My mamy po kosztach zrobioną.Dosłownie złotówki chyba nie włożyliśmy,tylko to co kto miał,to przyniósł i jest:]
Aarth a mikrofony kardioidalne?? te sa do wokalu w studio… pojaśnij dokładnie o co z nimi lata
Mikrofon o charakterystyce kulistej – bezkierunkowej (dookólny).
Jest on podstawowym typem mikrofonu. Oznacza to, że źródło dźwięku umieszczone w dowolnym miejscu na powierzchni kuli, w środku której umieścimy mikrofon, wytworzy ten sam poziom sygnału elektrycznego. Tak więc sygnał mikrofonu nie jest zależny od kierunku dźwięku, a tylko od odległości od jego źródła. Charakterystyki mikrofonów odbiegać mogą od charakterystyki kulistej.
Mikrofon o charakterystyce kardioidalnej zwanej także nerkową- ze wzgl. na charakterystykę mającą kształt serca lub nerki
Najbardziej znane mikrofony i popularne w zastosowaniu studyjno-scenicznym.
Mikrofon taki odznacza się największą czułością do przodu, zminimalizowaniem i odizolowaniem zakłóceń. Charakteryzuje je tzw. efekt zbliżeniowy – czyli im bliżej żródła dźwięku, tym bardziej podbija niskie częstotliwości.
Mikrofon o charakterystyce ósemkowej- dwukierunkowej
można nagrywać z dwóch stron – w przeciwfazie, najczęściej do nagrań dźwięku poobu stronach membrany – na przeciwko siebie.
Mikrofon o charakterystyce hyperkardioidalnej-
Jest to skrzyżowanie kardioidy z ósemką. Ma zmiejszoną skłonność do sprzężeń.
Istnieją jeszcze mikrofony superkierunkowe, ale to dla szpiegów, nie dla basistów 🙂
pozdrawiam,
powieccie mi po właśnie musimy zakupic sprzet na salke dla wokalu …
ile Watt jest tak sreodnio potrzebne żeby się przebijac dość wyrażnie przed gitarę na 100 Wattowym MArshalu (w pelni tranzystorowym)
(wiadomo jescze przed perkusje i bass ale zkladam ze jak się przebije prze rozkręconego marshala to i przez reszte przejdzie)
i jak kupuje mixer i kolukne to muszę zachowacjakąs roznice w wattach tak jak w przypadku glowy i kolumn??
o bosz 🙂
EDIT
jakby się nie przebijało, to ściszcie tego Marshalla. Nie musi nap***dalać cały czas na maksa…
??:/ oki …
ale ja się pytam ile Watt jes tpotrzebnych żeby popsortu wokal się przsbijał
i żeby nie trzeba było sciszac wszysktich wzmacniaczów a palker nie musial się ogrnaiczac…
..bo oni się lubią wyrzyc..
no to z 800 będziesz potrzebował… 100w gitara (przesterowana jak mniemam), nieograniczający się pałker, żeby bas w tym było słychać to tak ze 300w… ni ma c*uja, potrzebujesz 800w dla wokalu.
i od razu karetkę zamówcie, żeby zatamowali krwawienie z uszu, ataki epilepsji, migotanie komór serca etc.
na takich poziomach to się gra w salach rzędu 1000m3 dla kilkuset osób, a nie w salce prób.
próba to próba.nie koncert dla wszystkich w okolicy :]
lepiej aby wszystko było klarowne.
myślę że aby się wyżyć nie musi być głośno 😉
energie sobie zostawcie na koncerty i inne strefy aktywności.
Such O Dolsky dobrze mówi.
A ewentualnie ile wat potrzeba to nie wiem:] Ja mam 45wattowy piec do basu i ustawiam wszystkich tak aby było mnie słychać.
tj.abym sam siebie słyszał przedewszystkim.i wszyscy potrafią się wyżyć.to naprawdę nie jest kwestia wattów.
dobra … to w tkaim razie z innej beczki
jakie sa godne polecenia firmy mikrofonowe i od kolumn i mixerow.
takei , które s a dobre ale w przystępnej cenie.:)
Pink, po pierwsze takie rzeczy to najpierw w google.
Po drugie nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz sam experymentować.
Po trzecie jeśli chodzi ci o mikrofon dla wokala jak go stać to klasyk na całym świecie Shure SM 58, BETA 57 lub coś z oferty AKG w przedziale cenowym pow. 300zł. (Jeśli ma być na początek)
Przy okazji Shura ostrzegam wszystkich!- UWAŻAĆ NA PODRÓBKI, NIE KUPOWAĆ W INTERNECIE, JEDYNIE OD AUTORYZOWANEGO DYSTRYBUTORA
Co do napędu – polecam gorąco układ mikser- końcówka mocy- paczki.
Allegro jest tego pełne, powiedzmy że weźmiecie:
-mikserek(nowy lub w miarę nowy) Behringera (do studia się nie nadaje, ale na próby i małe koncerty w sam raz!) np.:
allegro.pl/item190132029_mikser_behringer_xe802_xenyx_gwarancja_dwa_lata_.html -nową lub używaną końcówę mocy np.
Nie jestem zwolennikiem zestawów w konfiguracji powermixer + kolumny, w ciągu wieloletniej pracy na próbach i klubowych koncertach zrozumiałem że te urządzenia (powermixery) z reguły kiepsko brzmią, są awaryjne, mają słabszą dynamikę itp.
Od paru lat używam miksera Peavey z końcówką mocy Krołn i robionymi na zamówienie paczuszkami.
————–
Oczywiście żeby było jasne – NIE POLECAM ŻADNEGO Z POWYŻSZYCH PODLINKOWANYCH PRODUKTÓW, stanowią one jedynie przykład do powyższej dyskusji.
W przypadku końcówek mocy i kolumn zawsze sprawdza się zasada, że im droższe tym lepsze, natomiast w przypadku mikserów – niekoniecznie.
Polecam eksperymentować przed zakupem, odwiedzić kolegów z innych zespołów, porozmawiać na forach typu elektroda oraz estrada i studio.
Paczki Audiomega, i osprzet Behringer to shit straszny.
Polecam paczki “High Power” do tego Powermixer LDM lub Hand Box. Jak pisałem wyżej mam taki zestawik i gada bardzo fajnie na próbach i ew. na małych koncertach, muszę kupić mocniejszy powermixer.
Tak jak pisałem powyżej – podałem jedynie przykładowe – a nie polecane artykuły!
Co do powermikserów wszelkiej maści np. LDM; mam swoje zdanie i nie będę się wypowiadał, to sa po prostu kwestie techniczne o których się nie dyskutuje bo są bezdyskusyjne, powiem jedynie że jeżeli ktoś ma nieco więcej kassy powinien zainwestować w lepszą końcówkę mocy, która jest czytelniejsza w odbiorze i nieporównywalnie sprawniejsza w pracy z sygnałem niż powermikser (pracowałem z wieloma tego typu urządzeniami, także z najdroższymi i nie zrobiły na mnie kompletnie wrażenia).
Pozatym kolego Trybul, nie generalizuj że Behringer to shit straszny, owszem, do zastosowań studyjnych w większości się nie nadaje (nieco tnie pasma, generuje szumy itp), ale jeśli chodzi o małe miksery to mimo że jest to sprzęt budżetowy to doskonale radzi sobie z sygnałem na próbie czy małym koncercie klubowym. Znam to i wiem że działa przyzwoicie.
Więc nie straszmy ludzi stereotypami 🙂
Kto ile ma, za tyle kupuje, a stara prawda mówi, że biednego nie stać na tanie, bo zapłaci za to dwa razy.
Jak wspomniałem wcześniej w poprzednim poście – prawda ta dotyczy kolumn i końcówek mocy, ale niekoniecznie mikserów do zastosowań “garażowo- domowo- klubowych”
pozdrawiam 🙂
No jeśli ma się więcej kasy to wiadomo ze końcówka + Mixer jest lepszym rozwiązaniem, ale myśle że jeżeli chce się zmieścić w powiedzmy 2000zł(razem z kolumnami) to lepiej kupić powermixer. Kolega Pink pytała o coś w przystepnej cenie. A moim zdaniem 2000zł to minimum na samą końcówke i mixer, a jeszcze kolumny… 😉
@trybul: osprzet Behringer to shit straszny.
Miałeś kiedyś do czynienia z tym mikserem, do którego link podał Aarth? Używam tego mikser(k)a i zapewniam Cie, że na próby, o ile nie jesteś basistą DT, Iron Maiden, Metallicy, czy innej “pro” kapeli to wystarczy Ci w 100%. Uprzejmie uprasza się więc o nie generalizowanie i uleganie stereotypom ;D
to jescz ejedno pytanie czym róznią się kolumny pasywne od aktywnych??
i co sądzicie o tym mikserku wydaje się identycnzy jak tamten behiringer ale tanszy. macie jakie sinfo o firmie phonic??
@pink beauty: to jescz ejedno pytanie czym róznią się kolumny pasywne od aktywnych??
Google na prawdę nie boli 🙂
pozdrawiam,
sory …nie che bluźnić ale to jest jakaś paranoja..
myslalem ze po to jest to foryum żeby rozwiewać wątppliwosci. A pisanie postow w stylu google nie boli gówno wnosi do dyskusji.
mam problem to się pytam… przepraszam ale chyba ineczej wyobrazam sobie zasady dzialania forum..
po raz kolejny ktoś mi zwraca uwage ze nie powieniem pisać zadnych wąp[ilopwsci na tym forum, olac je a wszleki informacje czerpac z podrecznikowych regolek, zamist od ludzi którzy mi to po ludzku wyjasnia..
nawiasem życzliwosć tez nie boli :]
@pink beauty: sory …nie che bluźnić ale to jest jakaś paranoja.. nawiasem życzliwosć tez nie boli :]
Pink, życzliwość nie boli, ale boli cudze (Twoje) LENISTWO!!!
Aktywne odsłuchy czy kolumny mówiąc bardzo ogólnie, mają wbudowane wzmacniacze wraz ze zwrotnica aktywną (albo po jednym wzmacniaczu na głośnik z danego przedziału częstotliwości, albo po prostu wzmacniacz + zwrotnica, gdzie podłączasz po prostu sygnał ze źródła.
Pasywne odsłuchy czy kolumny mają tylko zwykłe zwrotnice i muszą być napędzone klasycznym wzmakiem.
W studich nagrań coraz częsciej stosuje się zestawy aktywne (niezwykle jasne szczegóły, precyzyjny bas)
Jeśli chodzi o scenę najczęściej na mniejszych imprezkach mozesz dostać aktywną czterdziestkę piątke na odsłuch.
Jeśli chodzi o dom – znów aktywne są lepsze
ale kosmicznie drogie (mówię o paczkach audiofilskich)
(Znaleziemie dla Ciebie tego ciekawego linka zajęło mi jakieś 15 sek, zamiast jojczyć i zrzędzić zrobiłyś po prostu to samo)
pozdrawiam!
Reaktywejszyn:
Jak można tanio i szybko nagłośnić wokal? Mamy nowe miejsce na próby, nie mamy nagłośnienia wokalu. Nie potrzebna jest super jakość, wystarczy, żeby się przebijał. Mikrofony są, potrzebna jakaś kolumienka ze wzmacniaczem.
Bardzo dziękuję Ci, Aarth. Nie ma to jak pomoc profesjonalisty, który wie wszystko najlepiej i to na każdy temat.
Z mojej dalszej wypowiedzi wynikało jaką drogą chcę nagłośnić wokal. Oczekuję Tylko odpowiedzi na temat elektronicznego nagłośnienia. Swoje pseudo żarty zachowaj dla Siebie. Dziękuję.
My jak chcieliśmy nagłośnić wokal to z kumplem wertowaliśmy wszelkie fora, Google, serwisy muzyczne, Allegro, aż w końcu trafiła się fajna okazja niedrogiego zakupu power mixera LDM oraz jakiś kolumn no name do niego (jeden zespół zmienial sobie cale naglosnienie do wokalu). Cenowo wyszlo to nam ok. 800zł a jeszcze dostalismy statyw do mikrofonu gratis 😀
Spokojnie daje rade jeśli chodzi o glosnosc i jakosc. Podlaczamy od jakiegoś czasu do niego gitarowy reverb to w ogole jest cacy lala.
Wiec chyba najlepiej czytac co się da i szukac okazji… 🙂
Powodzenia!
Dzięki peculiar. Będziem szukać…
Najpierw to wokalistę musimy do roboty wysłać 😛
Potrzebny nam na salkę wzmacniacz, który rozhula dwa Eltrony (z tego co wiem mają po 60W niestety nie znam ich oporności), mamy na to około 200zł (raczej górna granica). Budżetowe rozwiązanie, ale niestety nie dysponujemy na razie większą kasą. Do tego dojdzie jeszcze mikser Behringera Xenyx (najpewniej model 1000, albo 800).
Czy ktoś w miarę obeznany może doradzić, co wybrać?
warto zajrzec http://www.thomann.de/gb/index.html i pomyslec na seria T.amp dość tania, ale oferuje uczciwe parametry (deklarowana moc w rzeczywistości jest).
Holywoody i inny tego typu syf z necie trzeba omijac z dala.
U nas uzywamy na probach 2 kolumn stereo miksera+koncówki, ale mamy sekcje dęta (4dete) + 2 wokale. Moc 2x200W i styka. Calosc odpowiednio rozlozona w panoramie.
Ja od siebie polecę jeszcze końcówki Monacora. Tanie i oferujące dobrą jakość jak za swoją cenę. Takie końcówki sprzedałem w kilka miejsc i wszystkie sprawują się bardzo dobrze.
a co do Holywoodów McFarlow i innego syfu z necie to Maniek ma w 100% rację: omijaj jak ognia
my używaliśmy zestawu:
– mikser Soundcraft Spirit FX16 – końcówka ADS SPA 400 (www.ads.com.pl/produkty_spa.html) – 2 paczki Fender (nie wiem ile wat 😉
generalnie się to sprawdzało na koncertach, w salce trochę gorzej (w przeciwieństwie do sceny paczki skierowane na nas – sprzęgi nieuniknione). Na próbach więc nie rozkręcaliśmy paczek na maxa, tylko na tyle, żeby wokale były sobie-tam-jakoś-z-lekka-słyszalne, a wokal i ja (chórzysta) mieliśmy dodatkowo po słuchawce w uchu – coby fałsze zminimalizować 🙂 Przydawał się do tego mikser słuchawkowy Behringera Pozdrawiam
heja, podpinam się pod temat
mamy jak na razie wypożyczone przody, ale zbliża się czas ich oddania.
Coś trzeba będzie zakupić, ale mamy też trochę dziwnego sprzętu leżącego na salce i może coś udałoby się wykożystać (chociażby tymczasowo)
2 kolumny eltron
jakiś stary wzmacniacz onkyo
równie stary wzmacniacz elektronika wk-200
podłączaliśmy gitarkę/klawisze pod onkyo z podpiętymi kolumnami eltrona (hulało całkiem głośno)
podpieliśmy pod to wokal i było bardzo cicho.
czy podpięcie mikrofonu do tego szitu przez mikser mogłoby pomóc?
rozważaliśy też zakup powermixera.
1) przed mikrofonem musisz mieć:
a) przedwzmacniacz
b) jeśli masz kabel 3 żyłowy (wtyk xlr) to do tego jeszcze di-boxa. Spróbuj podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu.
Generalnie nic mi nie wiadomo o estradowych zastosowaniach sprzętu ONKYO 😛 O ile gitary jakoś da się nagłośnić, bass od bardzo wielkiej biedy też, o tyle głos ludzki jest bardzo wymagający pod tym względem i nie oczekuj czegokolwiek od zestawu oprócz tego, że będzie trochę głośniej.
Fakt, za mikrofonem 😉 Macie jakiś mikser? Jak macie, to macie tam i dibox, więc pkt 1 jest nieaktualny. Czyli nic więcej nie wymyślę. Z gówna bata nie ukręcisz. 😉
Quniq – dzięki za zainteresowanie :]
1 przedwzmacniacz – chyba za mikrofonem, przed mixerem?
2 Spróbuj podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu. – że co proszę? :>
a gdzie ten dibox?
mamy zamiar zaopatrzyć się w coś porządnego, ale nie chcemy w pewnym momencie zostać w ogóle bez przodów.
najlepiej by było zrobić jakieś tymczasowe rozwiązanie z tego co mamy + coś jeszcze i stopniowo dokupować resztę. Tak więc przydałoby się, żeby to co będziemy nabywać mogło nam służyć przez dłuższy czas.
właśnie rozważamy czy kupić mixer czy power mixer.
skończy się chyba na power mixerze.
zobaczymy co to ten wk-200 jeszcze… jak kupimy sprzęt w odstępach czasowych to na pewno będzie lepszy niż jak trzeba będzie nabyć wszystko na raz
Amplimikser + kolumna to chyba najlepsze wyjście jak na salkę.
popieram wypowiedz Kaprala, u mnie jest tak samo
KAPRAL MA RACJE:)
Na tej fajniejszej był u nas powermikser + 2 kolumny
Na tej mniej fajnej podpinalismy mikrofon pod 100 Wat eltrona i pod kolumnę
gitarową zrobioną przez perkusiste bodajze 😉
A umnie wokal podłączony jest do starego radia chyba Unitry ale nowszy model
bo na kasety i można się bawic ustawieniami ;p A do tego dwie kolumny 2 x 70 W
😀 I wszystko jest SI 😀
Mój zespół na próby ma power mikser i 2 300 watowe kolumny LDMa, sądze,
że jest to dobre rozwiązanie. Ale wychodzę z założenia że lepszym
rozwiązaniem jest osobno mikser i osobno końcówka mocy….
Mikser Soundcrafta + końcówka Handbox + 2 kolumny
A u mnie? Wielki pierd;] Mikrominiwieża + stary głośnik 60W. Dzisiaj tylko
podłączyliśmy się pod piec jednego gitarula, bo poszedł sobie gdzieś:P
Trzeba poczekaj, aż w ośrodku kultury wymienią sprzęt i wywalą stary…
Powermixer “Hand Box” 2×140 watt (w najbliższym czasie wymienimy na jakiś
powermixer 2×300 watt) + Kolumny “High Power” 300 watt na strone w RMS. Nawet
ładnie to chodzi 🙂 za całość zapłaciłem 2000zł
u mnie trochę lipa jeśli chodzi o naglosnienie wokalu –
wzmacniacz unitra 100 W + kolumny 2 x 60 W. jak narazie wokalista ma najgorszy
sprzet , ale tez najmiej kasy w niego wlozyl.
zróbcie tak, żeby piece gitarowe i basowe nie stały bezpośrednio na
podłodze (lepiej na skrzynkach po browarze) i nie były za bardzo skierowane w
mikrofon wokalu. Wtedy dużo łatwiej wtedy nagłośnić wokal nawet c*jowym
sprzętem. Te same reguły obowiązują na koncertach, w celu osiągnięcia
selektywnego brzmienia i dobrej słyszalności wszystkich instrumentów.
my mamy sprzęt z domu kultury czyli czasem się uda mieć paczkę
Wharfedale(zajebista marka!) mikser Peavey i końcówka ADS jak jeszce do tego
jest Shure SM58 to w ogóle rewelacyjni się śpiewa:) niestety to nie zawsze
swoje mamy tak: mikser jakiś stary i badziewny, Vermona 100W służy jako
końcówka, 2 kolumny samoróby i kable samoróby:) mikrofon za 40zł 😛 i
hula
___________________________________________________________
http://www.freewebtown.com/shaddai/Shaddai.wav.mp3 🙂
przy okazji tkaiego tematu,
pytanie czym rożnia się mikrofon dynamiczny,wokalowy i pojemnościowy ]
oraz mixer, powermixer . i co to jest ampli mixer 🙂
z góry dzięki za odpowiedź
mixer (upraszczając) łączy wiele osobnych sygnałów w jeden sygnał mono
lub stereo, z mozliwością niezależnej regulacji głośności każdego z
nich.
Powermixer oprócz tego wzmacnia – czyli do niego już tylko kolumny i gra.
powermixer = amplimixer
Pink, w zasadzie są dwa główne typy mikrofonów uzywane do nagrań:
Mikrofony dynamiczne stosuje się je zarówno na scenie do
nagłaśniania instrumentów,wokali, w studio do nagłaśniania instrumentów,
wzmacniaczy, oraz wokalu.
(Najczęściej na scenie, poprzez jego mocną zwartą budowę)
Ich cena jest wielokroć mniejsza od ceny wrażliwych mikrofonów
kondensatorowych (pojemnościowych).
Podstawą działania tych mikrofonów jest indukcja. Membrana połączona ze
szpulą drutu poruszając się wytwarza w polu magnetycznym energię
elektryczną.
————
Mikrofony kondensatorowe (pojemnościowe) stosuje się
głównie w studiach nagrań, szczególnie do nagrywania linii wokalnych,
instrumentów akustycznych.
Są to urządzenia dużo czulsze niż mikrofony dynamiczne, zbierają więcej
detali, których nie są w stanie zarejestrować mikrofony dynamiczne.
Świetnie rejestrują górną część średniego i wysokie pasmo, a więc że
doskonale rejestrują ludzki głos i także znajdują zastosowanie w nagrywaniu
instrumentów akustycznych oraz talerzy perkusyjnych. Podkategorią mikrofonów
pojemnościowych są mikrofony lampowe, za pomocą których zarejestrować
możemy bardzo ciepłe brzmienie. Konstrukcja mikrofonów kondensatorowych nie
jest odporna na uszkodzenia jak w przypadku mikrofonów dynamicznych. Są to
bardzo czułe urządzenia Mikrofony tego typu potrzebują dodatkowego zasilania
(fantomowego 48V).
—————
Charakterystyki mikrofonów: Nerka, supernerka i hipernerka (w
99% wśród mikrofonów dynamicznych spotkamy się właśnie z tymi
charakterystykami) to określenie diagramu linii oznaczających z jakiego
kierunku mikrofon najbardziej ściąga dźwięk, z którego miejsca przy
mikrofonie wykorzystamy jego pełną czułość.
Jest jeszcze charakterystyka dookólna.
(najczęściej w mikrofonach kondensatorowych można przełączać
poszczególne charakterystyki)
Pozdrawiam,
ja się jeszcze wokalu nie dorobiłem w swoim grażu,ale powoli się na niego
zanosi i też będę miał pewnie taki problem.
Myslę, że będzie wzmacniacz unitry i kolumna jakaś.
No i to ma być na próby więc perkusja nie może być głośniej od
wszystkiego,bas musi być wyraźny i wokal taki,by rozumieć o czym spiewa.O
gitarach nie wspominam bo to zawsze hałas jest.
Zależy też ile chcecie włożyć w te salę.My mamy po kosztach
zrobioną.Dosłownie złotówki chyba nie włożyliśmy,tylko to co kto
miał,to przyniósł i jest:]
Aarth a mikrofony kardioidalne?? te sa do wokalu w studio… pojaśnij
dokładnie o co z nimi lata
___________________________________________________________
http://www.freewebtown.com/shaddai/Shaddai.wav.mp3 🙂
Mamy 4 podstawowe charakterystyki kierunkowe mikrofonów:
Mikrofon o charakterystyce kulistej – bezkierunkowej
(dookólny).
Jest on podstawowym typem mikrofonu. Oznacza to, że źródło dźwięku
umieszczone w dowolnym miejscu na powierzchni kuli, w środku której
umieścimy mikrofon, wytworzy ten sam poziom sygnału elektrycznego. Tak więc
sygnał mikrofonu nie jest zależny od kierunku dźwięku, a tylko od
odległości od jego źródła. Charakterystyki mikrofonów odbiegać mogą od
charakterystyki kulistej.
Mikrofon o charakterystyce kardioidalnej zwanej także nerkową- ze
wzgl. na charakterystykę mającą kształt serca lub nerki
Najbardziej znane mikrofony i popularne w zastosowaniu studyjno-scenicznym.
Mikrofon taki odznacza się największą czułością do przodu,
zminimalizowaniem i odizolowaniem zakłóceń. Charakteryzuje je tzw. efekt
zbliżeniowy – czyli im bliżej żródła dźwięku, tym bardziej podbija
niskie częstotliwości.
Mikrofon o charakterystyce ósemkowej- dwukierunkowej
można nagrywać z dwóch stron – w przeciwfazie, najczęściej do nagrań
dźwięku poobu stronach membrany – na przeciwko siebie.
Mikrofon o charakterystyce hyperkardioidalnej-
Jest to skrzyżowanie kardioidy z ósemką. Ma zmiejszoną skłonność do
sprzężeń.
Istnieją jeszcze mikrofony superkierunkowe, ale to dla szpiegów, nie dla
basistów 🙂
pozdrawiam,
powieccie mi po właśnie musimy zakupic sprzet na salke dla wokalu …
ile Watt jest tak sreodnio potrzebne żeby się przebijac dość wyrażnie przed
gitarę na 100 Wattowym MArshalu (w pelni tranzystorowym)
(wiadomo jescze przed perkusje i bass ale zkladam ze jak się przebije prze
rozkręconego marshala to i przez reszte przejdzie)
i jak kupuje mixer i kolukne to muszę zachowacjakąs roznice w wattach tak jak
w przypadku glowy i kolumn??
o bosz 🙂
EDIT
jakby się nie przebijało, to ściszcie tego Marshalla. Nie musi nap***dalać
cały czas na maksa…
??:/ oki …
ale ja się pytam ile Watt jes tpotrzebnych żeby popsortu wokal się
przsbijał
i żeby nie trzeba było sciszac wszysktich wzmacniaczów a palker nie musial się
ogrnaiczac…
..bo oni się lubią wyrzyc..
no to z 800 będziesz potrzebował… 100w gitara (przesterowana jak mniemam),
nieograniczający się pałker, żeby bas w tym było słychać to tak ze
300w… ni ma c*uja, potrzebujesz 800w dla wokalu.
i od razu karetkę zamówcie, żeby zatamowali krwawienie z uszu, ataki
epilepsji, migotanie komór serca etc.
na takich poziomach to się gra w salach rzędu 1000m3 dla kilkuset osób, a
nie w salce prób.
próba to próba.nie koncert dla wszystkich w okolicy :]
lepiej aby wszystko było klarowne.
myślę że aby się wyżyć nie musi być głośno 😉
energie sobie zostawcie na koncerty i inne strefy aktywności.
Such O Dolsky dobrze mówi.
A ewentualnie ile wat potrzeba to nie wiem:] Ja mam 45wattowy piec do basu i
ustawiam wszystkich tak aby było mnie słychać.
tj.abym sam siebie słyszał przedewszystkim.i wszyscy potrafią się
wyżyć.to naprawdę nie jest kwestia wattów.
dobra … to w tkaim razie z innej beczki
jakie sa godne polecenia firmy mikrofonowe i od kolumn i mixerow.
takei , które s a dobre ale w przystępnej cenie.:)
Pink, po pierwsze takie rzeczy to najpierw w google.
Po drugie nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz sam experymentować.
Po trzecie jeśli chodzi ci o mikrofon dla wokala jak go stać to klasyk na
całym świecie Shure SM 58, BETA 57 lub coś z oferty AKG w przedziale cenowym
pow. 300zł. (Jeśli ma być na początek)
Przy okazji Shura ostrzegam wszystkich!- UWAŻAĆ NA PODRÓBKI, NIE
KUPOWAĆ W INTERNECIE, JEDYNIE OD AUTORYZOWANEGO DYSTRYBUTORA
Co do napędu – polecam gorąco układ mikser- końcówka mocy- paczki.
Allegro jest tego pełne, powiedzmy że weźmiecie:
-mikserek(nowy lub w miarę nowy) Behringera (do studia się nie nadaje, ale na
próby i małe koncerty w sam raz!) np.:
allegro.pl/item190132029_mikser_behringer_xe802_xenyx_gwarancja_dwa_lata_.html
-nową lub używaną końcówę mocy np.
allegro.pl/item190306907__nowka_koncowka_mocymc_crypt_pa3000_2x180w_gw.html
allegro.pl/item192164377_koncowka_mocy_leo_400w_.html
allegro.pl/item193168433_koncowka_mocy_elmuz_power_d_2208df_2x200w_rms_nowa.html
-paczki nowe lub używane, np.
allegro.pl/item191677213_kolumny_estradowe_700_w_cena_za_2_szt_.html
allegro.pl/item190469620_audiomega_350w_polskie_solidne_kolumny_nowe_gwar.html
allegro.pl/item193677809_kolumny_jbl_jrx_125_tanio_tylko_ 1099zł.html
————–
Nie jestem zwolennikiem zestawów w konfiguracji powermixer + kolumny, w ciągu
wieloletniej pracy na próbach i klubowych koncertach zrozumiałem że te
urządzenia (powermixery) z reguły kiepsko brzmią, są awaryjne, mają
słabszą dynamikę itp.
Od paru lat używam miksera Peavey z końcówką mocy Krołn i robionymi na
zamówienie paczuszkami.
————–
Oczywiście żeby było jasne – NIE POLECAM ŻADNEGO Z POWYŻSZYCH
PODLINKOWANYCH PRODUKTÓW, stanowią one jedynie przykład do powyższej
dyskusji.
W przypadku końcówek mocy i kolumn zawsze sprawdza się zasada, że im
droższe tym lepsze, natomiast w przypadku mikserów – niekoniecznie.
Polecam eksperymentować przed zakupem, odwiedzić kolegów z innych
zespołów, porozmawiać na forach typu elektroda oraz estrada i studio.
Paczki Audiomega, i osprzet Behringer to shit straszny.
Polecam paczki “High Power” do tego Powermixer LDM lub Hand Box. Jak pisałem
wyżej mam taki zestawik i gada bardzo fajnie na próbach i ew. na małych
koncertach, muszę kupić mocniejszy powermixer.
Tak jak pisałem powyżej – podałem jedynie przykładowe – a nie polecane
artykuły!
Co do powermikserów wszelkiej maści np. LDM; mam swoje zdanie i nie będę
się wypowiadał, to sa po prostu kwestie techniczne o których się nie
dyskutuje bo są bezdyskusyjne, powiem jedynie że jeżeli ktoś ma nieco
więcej kassy powinien zainwestować w lepszą końcówkę mocy, która jest
czytelniejsza w odbiorze i nieporównywalnie sprawniejsza w pracy z sygnałem
niż powermikser (pracowałem z wieloma tego typu urządzeniami, także z
najdroższymi i nie zrobiły na mnie kompletnie wrażenia).
Pozatym kolego Trybul, nie generalizuj że Behringer to shit straszny, owszem,
do zastosowań studyjnych w większości się nie nadaje (nieco tnie pasma,
generuje szumy itp), ale jeśli chodzi o małe miksery to mimo że jest to
sprzęt budżetowy to doskonale radzi sobie z sygnałem na próbie czy małym
koncercie klubowym. Znam to i wiem że działa przyzwoicie.
Więc nie straszmy ludzi stereotypami 🙂
Kto ile ma, za tyle kupuje, a stara prawda mówi, że biednego nie stać na
tanie, bo zapłaci za to dwa razy.
Jak wspomniałem wcześniej w poprzednim poście – prawda ta dotyczy kolumn i
końcówek mocy, ale niekoniecznie mikserów do zastosowań “garażowo- domowo-
klubowych”
pozdrawiam 🙂
No jeśli ma się więcej kasy to wiadomo ze końcówka + Mixer jest lepszym
rozwiązaniem, ale myśle że jeżeli chce się zmieścić w powiedzmy 2000zł(razem z kolumnami) to lepiej kupić powermixer. Kolega Pink pytała o
coś w przystepnej cenie. A moim zdaniem 2000zł to minimum na samą końcówke
i mixer, a jeszcze kolumny… 😉
Miałeś kiedyś do czynienia z tym mikserem, do którego link podał Aarth?
Używam tego mikser(k)a i zapewniam Cie, że na próby, o ile nie jesteś
basistą DT, Iron Maiden, Metallicy, czy innej “pro” kapeli to wystarczy Ci w
100%. Uprzejmie uprasza się więc o nie generalizowanie i uleganie stereotypom
;D
to jescz ejedno pytanie czym róznią się kolumny pasywne od aktywnych??
i co sądzicie o tym mikserku wydaje się identycnzy jak tamten behiringer ale
tanszy. macie jakie sinfo o firmie phonic??
http://www.maxvolume.pl/MAXsklep/product_info.php?products_id=998
Google na prawdę nie boli 🙂
pozdrawiam,
sory …nie che bluźnić ale to jest jakaś paranoja..
myslalem ze po to jest to foryum żeby rozwiewać wątppliwosci. A pisanie
postow w stylu google nie boli gówno wnosi do dyskusji.
mam problem to się pytam… przepraszam ale chyba ineczej wyobrazam sobie
zasady dzialania forum..
po raz kolejny ktoś mi zwraca uwage ze nie powieniem pisać zadnych
wąp[ilopwsci na tym forum, olac je a wszleki informacje czerpac z
podrecznikowych regolek, zamist od ludzi którzy mi to po ludzku wyjasnia..
nawiasem życzliwosć tez nie boli :]
Pink, życzliwość nie boli, ale boli cudze (Twoje) LENISTWO!!!
Aktywne odsłuchy czy kolumny mówiąc bardzo ogólnie, mają wbudowane
wzmacniacze wraz ze zwrotnica aktywną (albo po jednym wzmacniaczu na głośnik
z danego przedziału częstotliwości, albo po prostu wzmacniacz + zwrotnica, gdzie
podłączasz po prostu sygnał ze źródła.
Pasywne odsłuchy czy kolumny mają tylko zwykłe zwrotnice i muszą być
napędzone klasycznym wzmakiem.
W studich nagrań coraz częsciej stosuje się zestawy aktywne (niezwykle jasne
szczegóły, precyzyjny bas)
Jeśli chodzi o scenę najczęściej na mniejszych imprezkach mozesz dostać
aktywną czterdziestkę piątke na odsłuch.
Jeśli chodzi o dom – znów aktywne są lepsze
ale kosmicznie drogie (mówię o paczkach audiofilskich)
Tu masz wszystko wraz ze schematami:
http://www.hifi.pl/porady/ogolne/aktywizacja.php
(Znaleziemie dla Ciebie tego ciekawego linka zajęło mi jakieś 15 sek,
zamiast jojczyć i zrzędzić zrobiłyś po prostu to samo)
pozdrawiam!
Reaktywejszyn:
Jak można tanio i szybko nagłośnić wokal? Mamy nowe miejsce na próby, nie
mamy nagłośnienia wokalu. Nie potrzebna jest super jakość, wystarczy, żeby
się przebijał. Mikrofony są, potrzebna jakaś kolumienka ze wzmacniaczem.
Czy takie coś da rade:
http://www.midi.pl/p1261-OMNITRONIC-KB-208A-kolumna-aktywna.html
?
Piec gitarula 80 wat, bass 150. Granie ciężko rockowe.
edit: Wiem, że taka kolumienka to słabo, ale potrzebujemy taniego
rozwiązania.
To zalezy jak głosno będzie krzyczał wokal ;p Ale raczej dacie rade z tym, ja
wokal naglasniam 2 x 70 W i daje rade 😀
Wątpie.
Podobna kolumienka (boxa chyba) jest w szkole, w której się uczę. Bez
problemu nagłaśnia apele, konferencje, nawet mini koncerty.
Zgodnie z życzeniem tanio, szybko i będzie się przebijał.
http://www.img408.imageshack.us/img408/1898/megafonyt5.jpgBardzo dziękuję Ci, Aarth. Nie ma to jak pomoc profesjonalisty, który wie
wszystko najlepiej i to na każdy temat.
Z mojej dalszej wypowiedzi wynikało jaką drogą chcę nagłośnić wokal.
Oczekuję Tylko odpowiedzi na temat elektronicznego nagłośnienia. Swoje
pseudo żarty zachowaj dla Siebie. Dziękuję.
My jak chcieliśmy nagłośnić wokal to z kumplem wertowaliśmy wszelkie fora,
Google, serwisy muzyczne, Allegro, aż w końcu trafiła się fajna okazja
niedrogiego zakupu power mixera LDM oraz jakiś kolumn no name do niego (jeden
zespół zmienial sobie cale naglosnienie do wokalu). Cenowo wyszlo to nam ok. 800zł a jeszcze dostalismy statyw do mikrofonu gratis 😀
Spokojnie daje rade jeśli chodzi o glosnosc i jakosc. Podlaczamy od jakiegoś
czasu do niego gitarowy reverb to w ogole jest cacy lala.
Wiec chyba najlepiej czytac co się da i szukac okazji… 🙂
Powodzenia!
Dzięki peculiar. Będziem szukać…
Najpierw to wokalistę musimy do roboty wysłać 😛
Potrzebny nam na salkę wzmacniacz, który rozhula dwa Eltrony (z tego co wiem
mają po 60W niestety nie znam ich oporności), mamy na to około 200zł
(raczej górna granica). Budżetowe rozwiązanie, ale niestety nie dysponujemy
na razie większą kasą. Do tego dojdzie jeszcze mikser Behringera Xenyx
(najpewniej model 1000, albo 800).
Czy ktoś w miarę obeznany może doradzić, co wybrać?
allegro.pl/listing/search.php?category=20727&from_showcat=1&order=p&string=
Czy brać końcówkę Eltrona do kompletu z posiadanymi kolumnami?
– allegro.pl/item868683126_wzmacniacz_eltron_60_sprawny_bcm.html (do ilu
to licytować?)
–
allegro.pl/item870329191_wzmacniacz_eltron_100_prawdziwe_100watt_6_wejsc.html
Czy coś takiego?
allegro.pl/item868687053_wzmacniacz_jvc.html
Wyszperałem jeszcze coś takiego, ale nie mam pojęcia, czy to nie jakiś
SkyWay estradowy?
allegro.pl/item868235494_wzmacniacz_estradowy_100_wat_okazja_tanio.html
E: Żadnych sugestii?
warto zajrzec
http://www.thomann.de/gb/index.html i pomyslec na seria T.amp dość
tania, ale oferuje uczciwe parametry (deklarowana moc w rzeczywistości
jest).
Holywoody i inny tego typu syf z necie trzeba omijac z dala.
U nas uzywamy na probach 2 kolumn stereo miksera+koncówki, ale mamy sekcje
dęta (4dete) + 2 wokale. Moc 2x200W i styka. Calosc odpowiednio rozlozona w
panoramie.
Ja od siebie polecę jeszcze końcówki Monacora. Tanie i oferujące dobrą
jakość jak za swoją cenę. Takie końcówki sprzedałem w kilka miejsc i
wszystkie sprawują się bardzo dobrze.
a co do Holywoodów McFarlow i innego syfu z necie to Maniek ma w 100% rację:
omijaj jak ognia
my używaliśmy zestawu:
– mikser Soundcraft Spirit FX16
– końcówka ADS SPA 400 (www.ads.com.pl/produkty_spa.html)
– 2 paczki Fender (nie wiem ile wat 😉
generalnie się to sprawdzało na koncertach, w salce trochę gorzej (w
przeciwieństwie do sceny paczki skierowane na nas – sprzęgi nieuniknione). Na
próbach więc nie rozkręcaliśmy paczek na maxa, tylko na tyle, żeby wokale
były sobie-tam-jakoś-z-lekka-słyszalne, a wokal i ja (chórzysta) mieliśmy
dodatkowo po słuchawce w uchu – coby fałsze zminimalizować 🙂 Przydawał
się do tego mikser słuchawkowy Behringera
Pozdrawiam
heja, podpinam się pod temat
mamy jak na razie wypożyczone przody, ale zbliża się czas ich oddania.
Coś trzeba będzie zakupić, ale mamy też trochę dziwnego sprzętu
leżącego na salce i może coś udałoby się wykożystać (chociażby
tymczasowo)
2 kolumny eltron
jakiś stary wzmacniacz onkyo
równie stary wzmacniacz elektronika wk-200
podłączaliśmy gitarkę/klawisze pod onkyo z podpiętymi kolumnami eltrona
(hulało całkiem głośno)
podpieliśmy pod to wokal i było bardzo cicho.
czy podpięcie mikrofonu do tego szitu przez mikser mogłoby pomóc?
rozważaliśy też zakup powermixera.
1) przed mikrofonem musisz mieć:
a) przedwzmacniacz
b) jeśli masz kabel 3 żyłowy (wtyk xlr) to do tego jeszcze di-boxa. Spróbuj
podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu.
Generalnie nic mi nie wiadomo o estradowych zastosowaniach sprzętu ONKYO 😛 O
ile gitary jakoś da się nagłośnić, bass od bardzo wielkiej biedy też, o
tyle głos ludzki jest bardzo wymagający pod tym względem i nie oczekuj
czegokolwiek od zestawu oprócz tego, że będzie trochę głośniej.
Fakt, za mikrofonem 😉 Macie jakiś mikser? Jak macie, to macie tam i dibox,
więc pkt 1 jest nieaktualny. Czyli nic więcej nie wymyślę. Z gówna bata
nie ukręcisz. 😉
Quniq – dzięki za zainteresowanie :]
1 przedwzmacniacz – chyba za mikrofonem, przed mixerem?
2 Spróbuj podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu. – że co
proszę? :>
a gdzie ten dibox?
mamy zamiar zaopatrzyć się w coś porządnego, ale nie chcemy w pewnym
momencie zostać w ogóle bez przodów.
najlepiej by było zrobić jakieś tymczasowe rozwiązanie z tego co mamy +
coś jeszcze i stopniowo dokupować resztę. Tak więc przydałoby się, żeby
to co będziemy nabywać mogło nam służyć przez dłuższy czas.
właśnie rozważamy czy kupić mixer czy power mixer.
skończy się chyba na power mixerze.
zobaczymy co to ten wk-200 jeszcze… jak kupimy sprzęt w odstępach czasowych
to na pewno będzie lepszy niż jak trzeba będzie nabyć wszystko na raz