Jak nagłośnić wokal w salce na próbie ??

tak jak wyżej !! Piszcie tez jak macie nagłosniony wokal (jeśli macie 😀 )

Podziel się swoją opinią

99 komentarzy

  1. Na tej fajniejszej był u nas powermikser + 2 kolumny

    Na tej mniej fajnej podpinalismy mikrofon pod 100 Wat eltrona i pod kolumnę
    gitarową zrobioną przez perkusiste bodajze 😉

  2. A umnie wokal podłączony jest do starego radia chyba Unitry ale nowszy model
    bo na kasety i można się bawic ustawieniami ;p A do tego dwie kolumny 2 x 70 W
    😀 I wszystko jest SI 😀

  3. Mój zespół na próby ma power mikser i 2 300 watowe kolumny LDMa, sądze,
    że jest to dobre rozwiązanie. Ale wychodzę z założenia że lepszym
    rozwiązaniem jest osobno mikser i osobno końcówka mocy….

  4. A u mnie? Wielki pierd;] Mikrominiwieża + stary głośnik 60W. Dzisiaj tylko
    podłączyliśmy się pod piec jednego gitarula, bo poszedł sobie gdzieś:P
    Trzeba poczekaj, aż w ośrodku kultury wymienią sprzęt i wywalą stary…

  5. Powermixer “Hand Box” 2×140 watt (w najbliższym czasie wymienimy na jakiś
    powermixer 2×300 watt) + Kolumny “High Power” 300 watt na strone w RMS. Nawet
    ładnie to chodzi 🙂 za całość zapłaciłem 2000zł

  6. u mnie trochę lipa jeśli chodzi o naglosnienie wokalu –

    wzmacniacz unitra 100 W + kolumny 2 x 60 W. jak narazie wokalista ma najgorszy
    sprzet , ale tez najmiej kasy w niego wlozyl.

  7. zróbcie tak, żeby piece gitarowe i basowe nie stały bezpośrednio na
    podłodze (lepiej na skrzynkach po browarze) i nie były za bardzo skierowane w
    mikrofon wokalu. Wtedy dużo łatwiej wtedy nagłośnić wokal nawet c*jowym
    sprzętem. Te same reguły obowiązują na koncertach, w celu osiągnięcia
    selektywnego brzmienia i dobrej słyszalności wszystkich instrumentów.

  8. my mamy sprzęt z domu kultury czyli czasem się uda mieć paczkę
    Wharfedale(zajebista marka!) mikser Peavey i końcówka ADS jak jeszce do tego
    jest Shure SM58 to w ogóle rewelacyjni się śpiewa:) niestety to nie zawsze
    swoje mamy tak: mikser jakiś stary i badziewny, Vermona 100W służy jako
    końcówka, 2 kolumny samoróby i kable samoróby:) mikrofon za 40zł 😛 i
    hula

    ___________________________________________________________

    http://www.freewebtown.com/shaddai/Shaddai.wav.mp3 🙂

  9. przy okazji tkaiego tematu,

    pytanie czym rożnia się mikrofon dynamiczny,wokalowy i pojemnościowy ]

    oraz mixer, powermixer . i co to jest ampli mixer 🙂

    z góry dzięki za odpowiedź

  10. mixer (upraszczając) łączy wiele osobnych sygnałów w jeden sygnał mono
    lub stereo, z mozliwością niezależnej regulacji głośności każdego z
    nich.

    Powermixer oprócz tego wzmacnia – czyli do niego już tylko kolumny i gra.

    powermixer = amplimixer

  11. Pink, w zasadzie są dwa główne typy mikrofonów uzywane do nagrań:

    Mikrofony dynamiczne stosuje się je zarówno na scenie do
    nagłaśniania instrumentów,wokali, w studio do nagłaśniania instrumentów,
    wzmacniaczy, oraz wokalu.

    (Najczęściej na scenie, poprzez jego mocną zwartą budowę)

    Ich cena jest wielokroć mniejsza od ceny wrażliwych mikrofonów
    kondensatorowych (pojemnościowych).

    Podstawą działania tych mikrofonów jest indukcja. Membrana połączona ze
    szpulą drutu poruszając się wytwarza w polu magnetycznym energię
    elektryczną.

    ————

    Mikrofony kondensatorowe (pojemnościowe) stosuje się
    głównie w studiach nagrań, szczególnie do nagrywania linii wokalnych,
    instrumentów akustycznych.

    Są to urządzenia dużo czulsze niż mikrofony dynamiczne, zbierają więcej
    detali, których nie są w stanie zarejestrować mikrofony dynamiczne.
    Świetnie rejestrują górną część średniego i wysokie pasmo, a więc że
    doskonale rejestrują ludzki głos i także znajdują zastosowanie w nagrywaniu
    instrumentów akustycznych oraz talerzy perkusyjnych. Podkategorią mikrofonów
    pojemnościowych są mikrofony lampowe, za pomocą których zarejestrować
    możemy bardzo ciepłe brzmienie. Konstrukcja mikrofonów kondensatorowych nie
    jest odporna na uszkodzenia jak w przypadku mikrofonów dynamicznych. Są to
    bardzo czułe urządzenia Mikrofony tego typu potrzebują dodatkowego zasilania
    (fantomowego 48V).

    —————

    Charakterystyki mikrofonów: Nerka, supernerka i hipernerka (w
    99% wśród mikrofonów dynamicznych spotkamy się właśnie z tymi
    charakterystykami) to określenie diagramu linii oznaczających z jakiego
    kierunku mikrofon najbardziej ściąga dźwięk, z którego miejsca przy
    mikrofonie wykorzystamy jego pełną czułość.

    Jest jeszcze charakterystyka dookólna.

    (najczęściej w mikrofonach kondensatorowych można przełączać
    poszczególne charakterystyki)

    Pozdrawiam,

  12. ja się jeszcze wokalu nie dorobiłem w swoim grażu,ale powoli się na niego
    zanosi i też będę miał pewnie taki problem.

    Myslę, że będzie wzmacniacz unitry i kolumna jakaś.

    No i to ma być na próby więc perkusja nie może być głośniej od
    wszystkiego,bas musi być wyraźny i wokal taki,by rozumieć o czym spiewa.O
    gitarach nie wspominam bo to zawsze hałas jest.

    Zależy też ile chcecie włożyć w te salę.My mamy po kosztach
    zrobioną.Dosłownie złotówki chyba nie włożyliśmy,tylko to co kto
    miał,to przyniósł i jest:]

  13. Mamy 4 podstawowe charakterystyki kierunkowe mikrofonów:

    Mikrofon o charakterystyce kulistej – bezkierunkowej
    (dookólny).

    Jest on podstawowym typem mikrofonu. Oznacza to, że źródło dźwięku
    umieszczone w dowolnym miejscu na powierzchni kuli, w środku której
    umieścimy mikrofon, wytworzy ten sam poziom sygnału elektrycznego. Tak więc
    sygnał mikrofonu nie jest zależny od kierunku dźwięku, a tylko od
    odległości od jego źródła. Charakterystyki mikrofonów odbiegać mogą od
    charakterystyki kulistej.

    Mikrofon o charakterystyce kardioidalnej zwanej także nerkową- ze
    wzgl. na charakterystykę mającą kształt serca lub nerki

    Najbardziej znane mikrofony i popularne w zastosowaniu studyjno-scenicznym.

    Mikrofon taki odznacza się największą czułością do przodu,
    zminimalizowaniem i odizolowaniem zakłóceń. Charakteryzuje je tzw. efekt
    zbliżeniowy – czyli im bliżej żródła dźwięku, tym bardziej podbija
    niskie częstotliwości.

    Mikrofon o charakterystyce ósemkowej- dwukierunkowej

    można nagrywać z dwóch stron – w przeciwfazie, najczęściej do nagrań
    dźwięku poobu stronach membrany – na przeciwko siebie.

    Mikrofon o charakterystyce hyperkardioidalnej-

    Jest to skrzyżowanie kardioidy z ósemką. Ma zmiejszoną skłonność do
    sprzężeń.

    Istnieją jeszcze mikrofony superkierunkowe, ale to dla szpiegów, nie dla
    basistów 🙂

    pozdrawiam,

  14. powieccie mi po właśnie musimy zakupic sprzet na salke dla wokalu …

    ile Watt jest tak sreodnio potrzebne żeby się przebijac dość wyrażnie przed
    gitarę na 100 Wattowym MArshalu (w pelni tranzystorowym)

    (wiadomo jescze przed perkusje i bass ale zkladam ze jak się przebije prze
    rozkręconego marshala to i przez reszte przejdzie)

    i jak kupuje mixer i kolukne to muszę zachowacjakąs roznice w wattach tak jak
    w przypadku glowy i kolumn??

  15. o bosz 🙂

    EDIT

    jakby się nie przebijało, to ściszcie tego Marshalla. Nie musi nap***dalać
    cały czas na maksa…

  16. ??:/ oki …

    ale ja się pytam ile Watt jes tpotrzebnych żeby popsortu wokal się
    przsbijał

    i żeby nie trzeba było sciszac wszysktich wzmacniaczów a palker nie musial się
    ogrnaiczac…

    ..bo oni się lubią wyrzyc..

  17. no to z 800 będziesz potrzebował… 100w gitara (przesterowana jak mniemam),
    nieograniczający się pałker, żeby bas w tym było słychać to tak ze
    300w… ni ma c*uja, potrzebujesz 800w dla wokalu.

    i od razu karetkę zamówcie, żeby zatamowali krwawienie z uszu, ataki
    epilepsji, migotanie komór serca etc.

    na takich poziomach to się gra w salach rzędu 1000m3 dla kilkuset osób, a
    nie w salce prób.

  18. próba to próba.nie koncert dla wszystkich w okolicy :]

    lepiej aby wszystko było klarowne.

    myślę że aby się wyżyć nie musi być głośno 😉

    energie sobie zostawcie na koncerty i inne strefy aktywności.

    Such O Dolsky dobrze mówi.

    A ewentualnie ile wat potrzeba to nie wiem:] Ja mam 45wattowy piec do basu i
    ustawiam wszystkich tak aby było mnie słychać.

    tj.abym sam siebie słyszał przedewszystkim.i wszyscy potrafią się
    wyżyć.to naprawdę nie jest kwestia wattów.

  19. dobra … to w tkaim razie z innej beczki

    jakie sa godne polecenia firmy mikrofonowe i od kolumn i mixerow.

    takei , które s a dobre ale w przystępnej cenie.:)

  20. Pink, po pierwsze takie rzeczy to najpierw w google.

    Po drugie nikt nie da Ci gotowego rozwiązania, musisz sam experymentować.

    Po trzecie jeśli chodzi ci o mikrofon dla wokala jak go stać to klasyk na
    całym świecie Shure SM 58, BETA 57 lub coś z oferty AKG w przedziale cenowym
    pow. 300zł. (Jeśli ma być na początek)

    Przy okazji Shura ostrzegam wszystkich!- UWAŻAĆ NA PODRÓBKI, NIE
    KUPOWAĆ W INTERNECIE, JEDYNIE OD AUTORYZOWANEGO DYSTRYBUTORA

    Co do napędu – polecam gorąco układ mikser- końcówka mocy- paczki.

    Allegro jest tego pełne, powiedzmy że weźmiecie:

    -mikserek(nowy lub w miarę nowy) Behringera (do studia się nie nadaje, ale na
    próby i małe koncerty w sam raz!) np.:

    allegro.pl/item190132029_mikser_behringer_xe802_xenyx_gwarancja_dwa_lata_.html
    -nową lub używaną końcówę mocy np.

    allegro.pl/item190306907__nowka_koncowka_mocymc_crypt_pa3000_2x180w_gw.html
    allegro.pl/item192164377_koncowka_mocy_leo_400w_.html

    allegro.pl/item193168433_koncowka_mocy_elmuz_power_d_2208df_2x200w_rms_nowa.html
    -paczki nowe lub używane, np.

    allegro.pl/item191677213_kolumny_estradowe_700_w_cena_za_2_szt_.html

    allegro.pl/item190469620_audiomega_350w_polskie_solidne_kolumny_nowe_gwar.html
    allegro.pl/item193677809_kolumny_jbl_jrx_125_tanio_tylko_ 1099zł.html

    ————–

    Nie jestem zwolennikiem zestawów w konfiguracji powermixer + kolumny, w ciągu
    wieloletniej pracy na próbach i klubowych koncertach zrozumiałem że te
    urządzenia (powermixery) z reguły kiepsko brzmią, są awaryjne, mają
    słabszą dynamikę itp.

    Od paru lat używam miksera Peavey z końcówką mocy Krołn i robionymi na
    zamówienie paczuszkami.

    ————–

    Oczywiście żeby było jasne – NIE POLECAM ŻADNEGO Z POWYŻSZYCH
    PODLINKOWANYCH PRODUKTÓW, stanowią one jedynie przykład do powyższej
    dyskusji.

    W przypadku końcówek mocy i kolumn zawsze sprawdza się zasada, że im
    droższe tym lepsze, natomiast w przypadku mikserów – niekoniecznie.

    Polecam eksperymentować przed zakupem, odwiedzić kolegów z innych
    zespołów, porozmawiać na forach typu elektroda oraz estrada i studio.

  21. Paczki Audiomega, i osprzet Behringer to shit straszny.

    Polecam paczki “High Power” do tego Powermixer LDM lub Hand Box. Jak pisałem
    wyżej mam taki zestawik i gada bardzo fajnie na próbach i ew. na małych
    koncertach, muszę kupić mocniejszy powermixer.

  22. Tak jak pisałem powyżej – podałem jedynie przykładowe – a nie polecane
    artykuły!

    Co do powermikserów wszelkiej maści np. LDM; mam swoje zdanie i nie będę
    się wypowiadał, to sa po prostu kwestie techniczne o których się nie
    dyskutuje bo są bezdyskusyjne, powiem jedynie że jeżeli ktoś ma nieco
    więcej kassy powinien zainwestować w lepszą końcówkę mocy, która jest
    czytelniejsza w odbiorze i nieporównywalnie sprawniejsza w pracy z sygnałem
    niż powermikser (pracowałem z wieloma tego typu urządzeniami, także z
    najdroższymi i nie zrobiły na mnie kompletnie wrażenia).

    Pozatym kolego Trybul, nie generalizuj że Behringer to shit straszny, owszem,
    do zastosowań studyjnych w większości się nie nadaje (nieco tnie pasma,
    generuje szumy itp), ale jeśli chodzi o małe miksery to mimo że jest to
    sprzęt budżetowy to doskonale radzi sobie z sygnałem na próbie czy małym
    koncercie klubowym. Znam to i wiem że działa przyzwoicie.

    Więc nie straszmy ludzi stereotypami 🙂

    Kto ile ma, za tyle kupuje, a stara prawda mówi, że biednego nie stać na
    tanie, bo zapłaci za to dwa razy.

    Jak wspomniałem wcześniej w poprzednim poście – prawda ta dotyczy kolumn i
    końcówek mocy, ale niekoniecznie mikserów do zastosowań “garażowo- domowo-
    klubowych”

    pozdrawiam 🙂

  23. No jeśli ma się więcej kasy to wiadomo ze końcówka + Mixer jest lepszym
    rozwiązaniem, ale myśle że jeżeli chce się zmieścić w powiedzmy 2000zł(razem z kolumnami) to lepiej kupić powermixer. Kolega Pink pytała o
    coś w przystepnej cenie. A moim zdaniem 2000zł to minimum na samą końcówke
    i mixer, a jeszcze kolumny… 😉

  24. @trybul: osprzet Behringer to shit straszny.

    Miałeś kiedyś do czynienia z tym mikserem, do którego link podał Aarth?
    Używam tego mikser(k)a i zapewniam Cie, że na próby, o ile nie jesteś
    basistą DT, Iron Maiden, Metallicy, czy innej “pro” kapeli to wystarczy Ci w
    100%. Uprzejmie uprasza się więc o nie generalizowanie i uleganie stereotypom
    ;D

  25. @pink beauty: to jescz ejedno pytanie czym róznią się kolumny pasywne od aktywnych??

    Google na prawdę nie boli 🙂

    pozdrawiam,

  26. sory …nie che bluźnić ale to jest jakaś paranoja..

    myslalem ze po to jest to foryum żeby rozwiewać wątppliwosci. A pisanie
    postow w stylu google nie boli gówno wnosi do dyskusji.

    mam problem to się pytam… przepraszam ale chyba ineczej wyobrazam sobie
    zasady dzialania forum..

    po raz kolejny ktoś mi zwraca uwage ze nie powieniem pisać zadnych
    wąp[ilopwsci na tym forum, olac je a wszleki informacje czerpac z
    podrecznikowych regolek, zamist od ludzi którzy mi to po ludzku wyjasnia..

    nawiasem życzliwosć tez nie boli :]

  27. @pink beauty: sory …nie che bluźnić ale to jest jakaś paranoja..
    nawiasem życzliwosć tez nie boli :]

    Pink, życzliwość nie boli, ale boli cudze (Twoje) LENISTWO!!!

    Aktywne odsłuchy czy kolumny mówiąc bardzo ogólnie, mają wbudowane
    wzmacniacze wraz ze zwrotnica aktywną (albo po jednym wzmacniaczu na głośnik
    z danego przedziału częstotliwości, albo po prostu wzmacniacz + zwrotnica, gdzie
    podłączasz po prostu sygnał ze źródła.

    Pasywne odsłuchy czy kolumny mają tylko zwykłe zwrotnice i muszą być
    napędzone klasycznym wzmakiem.

    W studich nagrań coraz częsciej stosuje się zestawy aktywne (niezwykle jasne
    szczegóły, precyzyjny bas)

    Jeśli chodzi o scenę najczęściej na mniejszych imprezkach mozesz dostać
    aktywną czterdziestkę piątke na odsłuch.

    Jeśli chodzi o dom – znów aktywne są lepsze

    ale kosmicznie drogie (mówię o paczkach audiofilskich)

    Tu masz wszystko wraz ze schematami:

    http://www.hifi.pl/porady/ogolne/aktywizacja.php

    (Znaleziemie dla Ciebie tego ciekawego linka zajęło mi jakieś 15 sek,
    zamiast jojczyć i zrzędzić zrobiłyś po prostu to samo)

    pozdrawiam!

  28. Reaktywejszyn:

    Jak można tanio i szybko nagłośnić wokal? Mamy nowe miejsce na próby, nie
    mamy nagłośnienia wokalu. Nie potrzebna jest super jakość, wystarczy, żeby
    się przebijał. Mikrofony są, potrzebna jakaś kolumienka ze wzmacniaczem.

    Czy takie coś da rade:

    http://www.midi.pl/p1261-OMNITRONIC-KB-208A-kolumna-aktywna.html

    ?

    Piec gitarula 80 wat, bass 150. Granie ciężko rockowe.

    edit: Wiem, że taka kolumienka to słabo, ale potrzebujemy taniego
    rozwiązania.

  29. To zalezy jak głosno będzie krzyczał wokal ;p Ale raczej dacie rade z tym, ja
    wokal naglasniam 2 x 70 W i daje rade 😀

  30. Idealna kolumna do nagłośnień przemówień, mini konferencji, zebrań, mini disco itp.

    Wątpie.

  31. Podobna kolumienka (boxa chyba) jest w szkole, w której się uczę. Bez
    problemu nagłaśnia apele, konferencje, nawet mini koncerty.

  32. @Aarth:

    @Maciux:
    Jak można tanio i szybko nagłośnić wokal? (…) Nie potrzebna jest super jakość, wystarczy, żeby się przebijał.

    Zgodnie z życzeniem tanio, szybko i będzie się przebijał.

    http://www.img408.imageshack.us/img408/1898/megafonyt5.jpg

    pozdrawiam

    ——————
    Morphing Thru Time

    Bardzo dziękuję Ci, Aarth. Nie ma to jak pomoc profesjonalisty, który wie
    wszystko najlepiej i to na każdy temat.

    Z mojej dalszej wypowiedzi wynikało jaką drogą chcę nagłośnić wokal.
    Oczekuję Tylko odpowiedzi na temat elektronicznego nagłośnienia. Swoje
    pseudo żarty zachowaj dla Siebie. Dziękuję.

  33. My jak chcieliśmy nagłośnić wokal to z kumplem wertowaliśmy wszelkie fora,
    Google, serwisy muzyczne, Allegro, aż w końcu trafiła się fajna okazja
    niedrogiego zakupu power mixera LDM oraz jakiś kolumn no name do niego (jeden
    zespół zmienial sobie cale naglosnienie do wokalu). Cenowo wyszlo to nam ok. 800zł a jeszcze dostalismy statyw do mikrofonu gratis 😀

    Spokojnie daje rade jeśli chodzi o glosnosc i jakosc. Podlaczamy od jakiegoś
    czasu do niego gitarowy reverb to w ogole jest cacy lala.

    Wiec chyba najlepiej czytac co się da i szukac okazji… 🙂

    Powodzenia!

  34. Dzięki peculiar. Będziem szukać…

    Najpierw to wokalistę musimy do roboty wysłać 😛

  35. Potrzebny nam na salkę wzmacniacz, który rozhula dwa Eltrony (z tego co wiem
    mają po 60W niestety nie znam ich oporności), mamy na to około 200zł
    (raczej górna granica). Budżetowe rozwiązanie, ale niestety nie dysponujemy
    na razie większą kasą. Do tego dojdzie jeszcze mikser Behringera Xenyx
    (najpewniej model 1000, albo 800).

    Czy ktoś w miarę obeznany może doradzić, co wybrać?

    allegro.pl/listing/search.php?category=20727&from_showcat=1&order=p&string=

    Czy brać końcówkę Eltrona do kompletu z posiadanymi kolumnami?

    – allegro.pl/item868683126_wzmacniacz_eltron_60_sprawny_bcm.html (do ilu
    to licytować?)


    allegro.pl/item870329191_wzmacniacz_eltron_100_prawdziwe_100watt_6_wejsc.html

    Czy coś takiego?

    allegro.pl/item868687053_wzmacniacz_jvc.html

    Wyszperałem jeszcze coś takiego, ale nie mam pojęcia, czy to nie jakiś
    SkyWay estradowy?

    allegro.pl/item868235494_wzmacniacz_estradowy_100_wat_okazja_tanio.html

    E: Żadnych sugestii?

  36. warto zajrzec
    http://www.thomann.de/gb/index.html i pomyslec na seria T.amp dość
    tania, ale oferuje uczciwe parametry (deklarowana moc w rzeczywistości
    jest).

    Holywoody i inny tego typu syf z necie trzeba omijac z dala.

    U nas uzywamy na probach 2 kolumn stereo miksera+koncówki, ale mamy sekcje
    dęta (4dete) + 2 wokale. Moc 2x200W i styka. Calosc odpowiednio rozlozona w
    panoramie.

  37. Ja od siebie polecę jeszcze końcówki Monacora. Tanie i oferujące dobrą
    jakość jak za swoją cenę. Takie końcówki sprzedałem w kilka miejsc i
    wszystkie sprawują się bardzo dobrze.

    a co do Holywoodów McFarlow i innego syfu z necie to Maniek ma w 100% rację:
    omijaj jak ognia

  38. my używaliśmy zestawu:

    – mikser Soundcraft Spirit FX16
    – końcówka ADS SPA 400 (www.ads.com.pl/produkty_spa.html)
    – 2 paczki Fender (nie wiem ile wat 😉

    generalnie się to sprawdzało na koncertach, w salce trochę gorzej (w
    przeciwieństwie do sceny paczki skierowane na nas – sprzęgi nieuniknione). Na
    próbach więc nie rozkręcaliśmy paczek na maxa, tylko na tyle, żeby wokale
    były sobie-tam-jakoś-z-lekka-słyszalne, a wokal i ja (chórzysta) mieliśmy
    dodatkowo po słuchawce w uchu – coby fałsze zminimalizować 🙂 Przydawał
    się do tego mikser słuchawkowy Behringera
    Pozdrawiam

  39. heja, podpinam się pod temat

    mamy jak na razie wypożyczone przody, ale zbliża się czas ich oddania.

    Coś trzeba będzie zakupić, ale mamy też trochę dziwnego sprzętu
    leżącego na salce i może coś udałoby się wykożystać (chociażby
    tymczasowo)

    2 kolumny eltron

    jakiś stary wzmacniacz onkyo

    równie stary wzmacniacz elektronika wk-200

    podłączaliśmy gitarkę/klawisze pod onkyo z podpiętymi kolumnami eltrona
    (hulało całkiem głośno)

    podpieliśmy pod to wokal i było bardzo cicho.

    czy podpięcie mikrofonu do tego szitu przez mikser mogłoby pomóc?

    rozważaliśy też zakup powermixera.

  40. 1) przed mikrofonem musisz mieć:

    a) przedwzmacniacz

    b) jeśli masz kabel 3 żyłowy (wtyk xlr) to do tego jeszcze di-boxa. Spróbuj
    podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu.

    Generalnie nic mi nie wiadomo o estradowych zastosowaniach sprzętu ONKYO 😛 O
    ile gitary jakoś da się nagłośnić, bass od bardzo wielkiej biedy też, o
    tyle głos ludzki jest bardzo wymagający pod tym względem i nie oczekuj
    czegokolwiek od zestawu oprócz tego, że będzie trochę głośniej.

  41. Fakt, za mikrofonem 😉 Macie jakiś mikser? Jak macie, to macie tam i dibox,
    więc pkt 1 jest nieaktualny. Czyli nic więcej nie wymyślę. Z gówna bata
    nie ukręcisz. 😉

  42. Quniq – dzięki za zainteresowanie :]

    1 przedwzmacniacz – chyba za mikrofonem, przed mixerem?

    2 Spróbuj podłączyć masę i jedną żyłę gorącą od mikrofonu. – że co
    proszę? :>

    a gdzie ten dibox?

    mamy zamiar zaopatrzyć się w coś porządnego, ale nie chcemy w pewnym
    momencie zostać w ogóle bez przodów.

    najlepiej by było zrobić jakieś tymczasowe rozwiązanie z tego co mamy +
    coś jeszcze i stopniowo dokupować resztę. Tak więc przydałoby się, żeby
    to co będziemy nabywać mogło nam służyć przez dłuższy czas.

  43. właśnie rozważamy czy kupić mixer czy power mixer.

    skończy się chyba na power mixerze.

    zobaczymy co to ten wk-200 jeszcze… jak kupimy sprzęt w odstępach czasowych
    to na pewno będzie lepszy niż jak trzeba będzie nabyć wszystko na raz

Możliwość komentowania została wyłączona.