CGCF a ustawienie palców

Otóż mam problem: Gram na ustawieniu CGCF i jeśli chce odegrac jakiś akord,
muszę usytuowac 3 palce na jednym progu. Powiedzmy coś takiego:

————–9———-|

———-10——10——|

——10————–10–|

–10———————-|

I teraz: jak ustawić palce, żeby grało się wygodnie. Gra ktoś na takim
stroju?

Jak mam ustawić palce, żeby grało się wygodnie przy CGCF tuning?
Czy ktoś może mi poradzić w sprawie ustawienia palców przy grze na stroju CGCF?
Jaka jest najlepsza metoda ustawiania palców do gry na stroju CGCF?
Czy ktoś inny gra na CGCF tuning i ma jakieś wskazówki odnośnie ustawiania palców?
Jak mogę poprawić swoje ustawienie palców podczas gry na stroju CGCF?
Czy istnieje jakieś specjalne ustawienie palców, które ułatwi grę w CGCF stroju?
Jakie palce powinienem ustawić, aby grać na stroju CGCF?
Czy ktoś ma sugestię w sprawie ustawienia palców przy grze na CGCF tuning?
Jak mogę dostosować ustawienie palców do mojego stylu gry na stroju CGCF?
Czy ktoś zna sposoby na ustawienie palców, aby grać wygodnie na CGCF stroju?

Podziel się swoją opinią

29 komentarzy

  1. Jedyne sensowne wyjście to wskazujący na dziewiątym progu a reszta od
    małego zaczynając na następnym progu. Już na pewno to sprawdzałeś i jest
    niewygodnie 🙂

  2. Ja bym to zagrał na 9 progu na strunie 1 (tej, co masz nastrojoną na F)
    kładąć wskazujący, środkowy na czwartej, serdeczny na 3 a mały na
    drugiej, ale to ja. Tobie może być wygodniej w całkiem inny sposób
    (chociaż też niekoniecznie 😉 )

  3. Jest tak jak mowicie. Trudno coś takiego wyczyniać od 12 progu w góre. Hmm..
    A może jednym palcem taką ostrą poprzeczkę zrobić? xD

  4. Wiem, że to może nie jest najlepsze rozwiązanie, ale można przestroić
    jeszcze o pół tonu F (do E) i grać wszystko na 10 progu.

    I jeszcze wpadł mi pomysł, żeby zamiast wskazującym przyciskać na 9 progu
    strunę F, to można go położyć na 9 progu na wszystkich strunach
    (poprzeczka, ale precyzyjna tylko dla struny F), co daje bardziej anatomiczny
    chwyt dla palców na 10 progu i pozwala łapać ten układ na wyższych
    pozycjach.

  5. Możesz na imadle sobie trochę palec stuningować 😛

    Klonky: Jesteś w stanie to złapać w ten sposób?

  6. Dokładnie tak. Weź gitarę i spróbuj, tak będzie najprościej :).

    Może to nie wygląda efektownie, ale dla mnie tak jest najłatwiej.

  7. A musisz to za jednym zamachem złapać?? Ja bym grał tak:

    ————–9w————|

    ———-10s——10s——|

    ——10ś————–10ś–|

    –10w———————–|

    gdzie w -wskazujący, ś -środkowy, s -serdeczny

    Trzy palce: wskazujący, środkowy i serdeczny trzymasz na 10 progu i tylko
    wkazującym przechodzisz na ostatnią strunę, a reszta palców w miejscu
    zostaje.

    A co do stroju to grałem na podobnym (znaczy zasada jest ta sama – gitara
    strojona kwartami z obniżoną struną E o cały ton) DADG, ale tylko dlatego
    że przy jakiś tam coverach dołu czasem brakowało. Co do takiej normalnej
    gry to nie widziało mi się bo się myliłem mając wbity w głowe ten
    standardowy strój. Ale jeśli ogarniasz to tak graj.

    p.s. A brzmieniowo jak u Ciebie taki strój wypada?? Nic Ci tam nie brzęczy i
    nie za bardzo struny latają. Aaa i jaką akcje strun masz :)??

  8. -9- wskazujacy

    -10- maly

    -10- serdeczny

    -10- fak

    ladnie mogę zlapac wiec nie wiem o so wam chozi o.O

  9. Aydyn, a masz Ty kości w palcach, czy masz z gumy? 😀 Ja sobie prędzej bym
    powykręcał palce niż zagrał Twoim sposobem xD Najsensowniejszą opcję wg
    mnie przedstawił xborax

  10. To co podałeś

    –9–

    –10–

    –10–

    –10–

    to w ogóle jest jakiś horror. Ja bym to zagrał tak (patrząc od góry):
    wskazujący(10), serdeczny(10), mały(10), środkowy(9).

    EDIT: Maciux- tak jestem 🙂 Próbowałem na parę sposobów i tak mi chyba
    najlepiej. Podkreślam- MI.

  11. Klejpull przecież to ustawienie palcy jest tak normalne, że nie wiem jak
    możesz go nie chwycić ;o

  12. Wziąłem bas jeszcze raz i faktycznie, jest to mozliwe 😛 ale widać nie
    miałem przez te 3lata grania na basie potrzeby trzymania podbnych progów na
    raz- jak już to grałem to pojedyńczo 😉

  13. Ewentualnie jeśli te dźwięki nie muszą wybrzmiewać razem to można tak
    zagrać:

    —————-

    —–10-14-10—

    —10——–10-

    -10————-

    I problem się rozwiązuje sam.

  14. W książce pana Hellborga nie znalazłem takiego ustawienia palców ale sam
    złapałem od razu tak jak Aydyn 😛

  15. Troche odbiegne od tematu: xborax pytal o to, czy przy takim stroju struny nie
    lataja za bardzo. Tez gram w takim stroju, bardzo mocno przy tym
    napierdzielajac w instrument kostka (hehe, tutaj se zobaczcie kawalek :D:D
    ) i problem zbyt latajacych strun
    trochę mnie meczyl, nawet gdy zaistalowalem sobie zestaw z 5-tki 125-95-75-60.
    Wtedy jednak gryf trochu się wyginal, musialem mocno go kotrowac. I oprocz 4
    struny (dolnego C) wczystkie byly napiete strasznie, ze się ciezko gralo. I
    odkrylem dwa dni temu patent, , który jest teraz moim ustawieniem „na amen” –
    zestaw do 4-ki typo „heavy” (110-90-75-55), ale zamiast zestawowej 110-tki
    wymienilem ja na osobno dokupiona 130-tke (struny to DAddario Pro Steels).
    Rewelacja! Dolne C jest wyraziste, mocne i niefruwajace, natomiast reszta nie
    jest taka twarda, jak do tej pory. I akcja strun bardzo niska. 🙂

  16. Nie prościej po prostu nastroić się do kwartowego C na 60-125? Imo strojenie
    basu na stałe w jakimkolwiek droppedzie jest bez sensu.

  17. @Medawc: Nie prościej po prostu nastroić się do kwartowego C na 60-125? Imo strojenie basu na stałe w jakimkolwiek droppedzie jest bez sensu.

    Jakiś argument za tym stoi czy to tylko takie twoje
    widzimisie?

  18. @McGregor: Jakiś argument za tym stoi czy to tylko takie twoje widzimisie?
    •••••••••••••••••••••••••••••••••
    Ibanez BTB400 + Box Taurus B525
    Emsi pozdrawia znad morza ☺

    Napisałem imo, więc stoi za tym przede wszystkim moje widzimisie. Chociaż na
    upartego to kilka argumentów przeciwko dałoby się znaleźć:

    Jeden już napisali – cięzko dobrać odpowiednie struny

    Drugi – burzy rozkład skal na gryfie

    Trzeci – skotecznie utrudnia szybkie granie niektórych interwałów.

  19. @Medawc: Jeden już napisali – cięzko dobrać odpowiednie struny
    Drugi – burzy rozkład skal na gryfie
    Trzeci – skotecznie utrudnia szybkie granie niektórych interwałów.

    Ha! Więźniowie skalowych ograniczeń. Lać na to. Dizonanzen
    must be! Kokodżambo i jadym na blastach.

    A tak serio to coś w tym jest ale to mało uciążliwe sprawy są tak
    naprawdę. Jak dla mnie to trochę szukanie dziury w całym.

  20. -9- wskazujacy

    -10- serdeczny

    -10- serdeczny

    -10- fak

    Mi z kolei właśnie tak jest wygodnie.

  21. @weasel: -9- wskazujacy
    -10- serdeczny
    -10- serdeczny
    -10- fak

    Mi z kolei właśnie tak jest wygodnie.

    Jeśli serdeczny Ci się rozdwaja przy końcu, albo ostatni paliczek wygina
    się o 90 stopni w stronę inną niż każdemu to i owszem ;P

  22. A co za problem zrobić z tego serdecznego poprzeczke? No może na fretlessie
    byloby ciezko zagrac te 2 dźwięki tym jednym palcem ale na progowce zadnego
    problemu nie widze

  23. @weasel: A co za problem zrobić z tego serdecznego poprzeczke? No może na fretlessie byloby ciezko zagrac te 2 dźwięki tym jednym palcem ale na progowce zadnego problemu nie widze

    Powstaje problem – bo serdecznym tłumisz strunę G – chyba że to ja mam
    jakieś krzywe palce 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.