Jak się zgrać w miare dobrej jakości?

Mam taki problem:posiadam preamp MXR m80 i nie wiem jak się zgrać na kompa w
miarę dobrej jakości. Podłączałem pod wejście liniowe (zintegrowana karta
dzwiękowa), ale po pierwsze bardzo cicho zgrywa, po 2 lipna jakość, po 3
niskie tony pierdzą i są przesterowywane. Da się jakoś inaczej to
wykombinować? Czy może lepiej kupić sobie coś takiego
allegro.pl/item556119545_line_6_tone_port_ux_1_interface_audio_usb_od_ss.html
– ostatnie sztuki w takiej cenie, bo nowe interfejsy od Line6 w bardziej
eleganckich obudowach i z innym softem (który można ściągnąć) są o wiele
droższe. Co radzicie?

Jak mogę uzyskać miarę dobrej jakości dźwięku na moim komputerze z preampem MXR m80?
Czym najlepiej podłączyć mój preamp MXR m80 do komputera, aby uzyskać lepszą jakość dźwięku?
Czy istnieją inne sposoby na zgranie mojego basu na komputer z preampem MXR m80 bez przesterowania?
Co powinienem zrobić, aby uzyskać lepszą jakość dźwięku z mojego preamp MXR m80 na moim komputerze?
Jakie są najlepsze sposoby na eliminację przesterowania i słabej jakości dźwięku podczas zgrania basu na komputerze?
Czy powinienem zainwestować w nowy interfejs Line6, aby uzyskać lepszą jakość dźwięku podczas zgrania basu na komputer?
Czy ktoś może polecić mi dobry interfejs do zgrania basu na komputer z preampem MXR m80?
Czy istnieją sposoby na poprawienie jakości dźwięku podczas zgrania bazy na komputerze bez wydawania dużych pieniędzy?
Czy istnieją najlepsze ustawienia podłączenia preamp MXR m80 do komputera, aby uzyskać najlepszą jakość dźwięku?
Jakie są najlepsze sposoby na poprawienie dźwięku podczas zgrania basu na komputer z preampem MXR m80?

Podziel się swoją opinią
Phantom_Lancer
Phantom_Lancer
Artykuły: 0

19 komentarzy

  1. Zintegrowane karty są złe i to na 99% jej wina (szczególnie to cięcie
    dolnych pasm). Także kupno TonePorta jest zdecydowanie dobrym pomysłem.

    Dosłownie dwa czy trzy dni temu nagrywałem bas przez TonePorta i powiem ci,
    że jakość nagrania była więcej niż zadowalająca.

  2. Poza tym pod tego preampika nie podepnę słuchafonów, a w tym roku idę na
    studia i przyda mi się coś pod co będę mógł podpiąć słuchawki. Tylko
    że ta wersja UX1 nie ma wejścia na aktywne wiosła. Co się stanie jeśli
    podepnę aktywniaka pod takie wejście na pasywne wiosło, albo jeśli zrobię
    tako Bas->mxr->pod-komp->pod->słuchawki?

  3. Nic złego się nie stanie.

    Też mam aktywne wiosło i podpinałem pod to jedno jedyne wejście i było
    dobrze. Wydaje mi się, że to wejście ma wystarczająco dużą tolerancję,
    żeby poradzić sobie z każdym aktywnym wiosłem.

    A jeżeli miałbyś zbyt duży sygnał na wejściu TP to będziesz musiał co
    najwyżej skręcić trochę głośność na basówce.

    Nic strasznego.

  4. albo chociaż kup muzykę w stylu SB Live albo coś w ten deseń. jest b.dużo
    softu który możesz wykorzystać posiadając taka kartę muzyczna (nawet
    używkę), pozdrawiam

  5. zmień kartę dźwiękową,jak chcesz dobrze nagrywać, kup mały piecyk z
    wyjściem słuchawkowym jeżeli chcesz grać w akademiku 🙂

  6. polecam, u znajomego testowałem troszkę większego tone porta. Przegenialna
    symulacja wzmacniacza

    basowego 😀

  7. właśnie jeśli chodzi o esi to mam kilka pytań 🙂 bo jakiś czas temu
    widziałem to na necie ale nigdzie porządnego info o tym nie było, ani
    recenzji, nic..

    masz może bifunky 😉 to urządzonko?

  8. Tak mam od tygodnia już. Wszystko się zgadza z opisem 2 wejścia Hi-Z, bardzo
    niska latencja, ASIO 2.0, WDM, MME-32. Tylko trzeba mieć na prawdę dobrego
    kompa, bo ja na moim athlonie 1,7 wrzucam 4 wtyczki VST i są dropouty przy
    niskiej latencji.

    A brzmienie bardzo przyjemne, chociaż wejście ma tylko 600 Ohm a zalecane do
    nagrywania gitar jest > 1kOhm. Utwory nagrywane na ESI są na mojej
    stronie.

    pozdrawiam.

    ———–

    nasz pokręcony funk:
    http://www.musiccv.com/kszol

  9. czyli widzę że krótko mówiąc opłaca się to urządzonko, jednak gdybyś
    miał wybierać w tej samej cenie – nie wolałbyś toneporta gx? ja chyba
    będę ciułał na toneport, chociaż dwa wejścia to na prawdę duuży plus, z
    kolei tutaj nie ma regulacji głośności ;/, powiem inaczej, myślisz że
    jakościowo to jest na tej samej półce co toneport?

  10. Nie słyszałem, ani nie korzystałem z toneporta więc nie wiem. Regulacja
    głośności jest tylko, że programowa w mikserze. Co do specyfikacji które
    znalazłem to dokładnie to samo 16/24bit przy 44.1/48.0 kHz.

    Przez chwilę myślałem, że toneport ma phantoma, ale mi się wydawało.
    Czyli i tak do niego musisz dokupić preamp jak chcesz nagrywać
    pojemność.

    Co do brzmienia nie wypowiem się, nie mogę porównać bo nie słyszalem.

    pozdrawiam.

    ———–

    nasz pokręcony funk:
    http://www.musiccv.com/kszol

  11. ok dzięki befunky

    ed – jeśli chcesz pojemnościówkę bez phantoma to polecam na usb te mici są
    podobno dobre i kosztują ~ 300zł

  12. Jaki phantom? Co to jest dokładnie i do czego służy (wiem tylko że to coś
    związanego z zasilaniem)?

  13. niektóre mikrofony potrzebują właśnie zasilania, żeby działać. phantom
    to jest 48V o ile dobrze pamiętam. zwykle pojemnościowe mikrofony tego
    wymagają, ale np. moje pojemnościówki mają osobne zasilacze dedykowane dla
    nich 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.