Rozprawiam się z nieśmiertelnymi mitami otaczającymi świat basu, takimi jak strojenie basóweczki, wyższość pewnych strun, tabulatur nad zapisem nutowym i przydatność wiedzy muzycznej. Warto dodać, że te tematy wracają na forum dyskusyjnym jak upiory, pomimo braku uzasadnienia ich ciągłego poruszania.
Autor opisuje swoje doświadczenia z improwizacją podczas prób i sesji jamowych, podkreślając trudności i satysfakcję płynącą z jazzowej improwizacji. Zaznacza, jak ważna jest znajomość harmonii i umiejętność szybkiego dostosowania się do dynamicznych zmian w muzyce.
Rozpoczynając nowy rok pracownicy firmy wykazali się nietuzinkową odpornością, prosząc o wolne dzień po sylwestrze, grożąc nawet odcięciem od wędzarni! Jednak najbardziej niezapomnianą historią jest opowieść perkusisty imieniem Rysio, który po sylwestrowej nocy został znaleziony śpiący w zaspie nieopodal zajezdni PKS.
Omawiam znaczenie standardu AU PRIVAVE Charliego Parkera dla basistów chcących pogłębić swoje umiejętności jazzowe. Standard ten jest wprowadzeniem do gry be-bopowej i bluesowej z możliwością nauki na podstawie oryginalnych nagrań i transkrypcji nutowych.
Przekrojowa analiza nowych wzmacniaczy Fender, Super Bassman i Bassman 100T, inspirowanych klasycznymi blackface'ami z lat 60/70. Podkreślenie ich wszechstronności oraz unikalnych funkcji, w tym opcji automatycznego biasu i silent record.
Odwiedzając Londyn, pierwsze co rzuca się w oczy to agresywni kierowcy i niespodziewanie czyste stacje kolejowe. Spacerując po Londynie, można natknąć się na wiele interesujących miejsc, od średniowiecznych budowli po niezwykłe zjawiska przyrodnicze.
Darmowe warsztaty gitarowe poświęcone muzyce blues-rockowej dla zarówno początkujących, jak i zaawansowanych gitarzystów. Sprawdź historię gitary i bluesa, naucz się standardów, technik i zagraj na koncercie!
Autor opisuje, jak obowiązki codzienne odsunęły go od gry na basie, ale pewne wydarzenie i wspomnienia związane z basoofką przywróciły mu pasję do muzyki. Są to chwile, dzięki którym codzienność nabrała nowego, magicznego wymiaru.
Autor opisuje swoje osobiste doświadczenia związane z efektywnością w pracy, podkreślając, jak jego zdolność do szybkiego i skutecznego wykonywania zadań często prowadziła do niedoceniania jego pracy. Ponadto, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zmagań z wykonywaniem muzyki basowej, kiedy doświadczenie staje się przeszkodą w eksploracji nowych stylów.
Jako najstarszy użytkownik na konkurencyjnym forum dotyczącym basu, zaskoczyłem wielu swoją znajomością komputerów oraz doświadczeniem muzycznym. Zwróciłem uwagę na powszechną nieumiejętność korzystania z komputerów wśród młodszych użytkowników.
Udało mi się zakończyć długo odkładany projekt - wykonanie własnych kopii efektów gitarowych, w tym między innymi SFT catalinbread. W planach są kolejne efekty, takie jak Pro Co Rat czy Fulltone Bass-drive MOSFET.
Artykuł klasyfikuje użytkowników forum dla basistów na różne grupy, od osób zastanawiających się nad grą na basie, przez początkujących, zaawansowanych, półprofesjonalistów, profesjonalistów, aż po weteranów sceny. Autor z humorem opisuje poszczególne typy basistów i ich potrzeby, dodając osobistą refleksję na temat społeczności.
Wizyta na koncercie Kasi Stankowskiej, gdzie wykonywane były jazzowe interpretacje utworów Władysława Szpilmana, ujawniła nie tylko muzyczny talent, ale i fakt, że nasze miasto tętni życiem kulturalnym. Autor opisuje zarówno wrażenia z koncertu, jak i przemyślenia na temat bogatej oferty kulturalnej miasta, przeciwdziałając negatywnym opiniodawcom.
Dyskusja na platformie BassCity ukazuje, jak różnorodna i wielopokoleniowa jest społeczność basistów. Nie chodzi tutaj tylko o muzykę, ale również o dzielenie się doświadczeniami i przemyśleniami, co przekracza stereotypowe podziały.
Musicollective, Ambit Music Shop oraz firma Audiostacja s.c. zapraszają na prezentację gitar i basów firmy Sandberg w Gdańsku. Specjalnym gościem będzie Holger Stonjek - założyciel i właściciel Sandberg.
Autor dzieli się swoimi refleksjami na temat oczekiwania na weekend i planów, które często ulegają zmianie z różnych przyczyn. Opisuje również jedną ze swoich weekendowych przygód z czasów młodości.
Młodsze Dziecko wraz z Panią Serca Swego zafundowało nam wyjazd do Londynu na tydzień. Będziemy mieli okazję zobaczyć z bliska, jak prezentuje się współczesne Imperium Brytyjskie, oraz zwiedzić zabytki dawnej chwały.
Niedawna rozmowa z kolegą skłoniła mnie do refleksji na temat zmian w roli gitary basowej i technik gry. Wspominam także o swoim doświadczeniu z różnymi technikami i jak szybko to, co niegdyś było nietypowe, stało się normą.
Podróż do Londynu zaczyna się z nieoczekiwanymi obserwacjami już na lotnisku we Wrocławiu, przelot z Ryanair dostarcza rodzinnych anegdot i po przybyciu angielska gościnność przywitała nas w nieco nietypowy sposób.
W dniu 22.10.2011 r. mieliśmy zagrać w Łowickim Ośrodku Kultury. Występ był pełen niespodziewanych wydarzeń, od uszkodzenia struny basowej przez mojego syna do problemów technicznych na scenie.
Autor dzieli się doświadczeniami z jednorazowej, darmowej kampanii promocyjnej na Facebooku, której wartość wynosiła 25$. Kampania, mimo imponujących statystyk, przyniosła niewielkie konkretne korzyści: kilkanaście lajków i mały wzrost liczby osób na liście mailingowej.
Relacja z życia muzycznego osoby znanej jako tubas, opowiadająca o różnorodności koncertów i wydarzeń muzycznych, w których brał udział, od występu z orkiestrą symfoniczną po recitale jazzowe.
Historia mojej podróży do serca londyńskiej sceny gitarowej, w tym wizyta w słynnym na cały świat Denmark Street oraz odkrycie kultowych basów i wzmacniaczy w zamkniętym od zewnątrz sklepie "The Gallery". Opowieść zakończona refleksjami na temat pamiątek z Camden Town oraz eksploracją sklepów muzycznych w poszukiwaniu unikatowych instrumentów.
Odwiedziłem forum konkurencyjne 'basscity.eu', które okazało się miejscem dla osób szukających konkretnych, ściśle moderowanych tematów. Moja aktywność tam jako gawędziarza zakończyła się jednak szybkim powrotem do 'basoofki', miejsca, gdzie czuję się jak u siebie.
Kolejny dzień naszej przygody w Londynie obfitował w nieoczekiwane sytuacje - od spotkania z przebiegłym złodziejem po odkrywanie londyńskich zakątków. Nasza podróż wiodła nas od Big Bena do Buckingham Palace, przez Picadilly Circus, aż do Little China zakończoną wizytą w najstarszym pubie na West Endzie.
Recenzja zaplanowana na temat stron i programów oferujących możliwość rozwoju naszego słuchu muzycznego. Autor planuje dokładne przetestowanie siedmiu różnych narzędzi, aby porównać ich zasób ćwiczeń, jakość, sposób przedstawiania zagadnień, łatwość obsługi oraz ogólne odczucie po użyciu.
Po powrocie z podróży, autor wpadł w wirusowe sidła, co uniemożliwiło mu udział w jazzowym festiwalu. Mimo zdrowotnych przeciwności, dzieli się wrażeniami z „jazzowej środy”, ujawniając pozytywną zmianę na scenie jazzowej.
Autor dzieli się refleksjami na temat wpływu poezji na życie, przytaczając wiersz Pabla Nerudy 'Powolnie umiera' jako swoje życiowe credo. Opisuje, jak unikanie pasji, zmian i ryzyka prowadzi do metaforycznej śmierci.
Autor wyraża frustrację względem dyskusji na forach internetowych, szczególnie w kontekście zniekształcania tematów i niechęci do zgłębiania faktów. Podnosi przykład dyskusji na temat teatru jeleniogórskiego i polskiego życia muzycznego, apelując o większy szacunek w debacie i konieczność poznania argumentów obu stron.
Postanowiłem wykorzystać wolny czas i materiały, które miałem w domu, by zbudować własnoręcznie bas. Korpus z olchy, podstrunnica z alchy, gryf z trzyczęściowego buku, a do tego domowej roboty humbucker - całość brzmi jak jeden wielki eksperyment.
Autor opisuje swoje doświadczenia po wypadku rowerowym, który na ponad dwa tygodnie wyłączył go z możliwości swobodnego grania na gitarze. Mimo to, nie poddał się i nagrał cover utworu Pink Floyd z albumu 'Animals', poruszając wyzwania związane z nagrywaniem bez metronomu.
Pojawiają się spekulacje o nowej supergrupie, w skład której ma wejść Les Claypool, Danny Carey, Steward Copeland i Neil Peart. Ich współpraca już zaczyna przyciągać uwagę na platformie YouTube.
Wpis opisuje odkrycie forum BASSCITY przez autora i porusza temat istnienia licznych for basowych, które zdają się nie zdawać sobie sprawy z obecności innych podobnych miejsc w sieci. Autor wyraża także marzenie o stworzeniu uniwersalnego portalu dla basistów.
Autor podziela swoje zdumienie, gdy dowiaduje się, że wielu basistów twierdzi, że grają równo bez ćwiczeń z metronomem. Podkreśla trudność w utrzymaniu stałego tempa i dzieli się własnymi doświadczeniami z trudnościami w graniu na czas.
Paul Collins prowadzi audycję Rare Grooves & Modern Soul na antenie stacji Solar Radio, dostępną jako podcast, z bogatą kolekcją kawałków funkowych i soulowych głównie z lat 70-tych i 80-tych. Strona zawiera nagrania każdej audycji i pełne listy kawałków, co stanowi cenną bazę dla miłośników gatunku.
W pierwszym odcinku mojego bloga przedstawiam sposób na przygotowanie indyka w sosie słodko-kwaśnym. Przygotowanie zajmuje trochę czasu, ale efekt końcowy jest wart każdej chwili.
Spędziłem kilka wieczorów przeglądając YouTube w poszukiwaniu jazzu z lat 50. i 60., ale znalazłem coś znacznie więcej - dowody na mistrzostwo basistów w różnych stylach muzycznych.
W artykule opisuję cały proces renowacji mojego Squiera Jazz Bass Affinity z 2005 roku, który kupiłem w bardzo złym stanie za około 230zł. Od usuwania starych warstw lakieru, przez wymianę większości elementów, aż po ostateczne malowanie i składanie, dzielę się swoim doświadczeniem i pokazuję zmiany, jakie wprowadziłem.
Autor wprowadza innowacyjny pomysł przedstawienia idoli basowych w formie komiksowo-karykaturalnych postaci, zaczynając od Flea z Red Hot Chili Peppers. Zaproponowano dalsze tworzenie postaci oraz zaproszono do głosowania na kolejnych bohaterów.
Podczas wycieczki do Pragi miałem przyjemność doświadczyć niezapomnianych momentów dzięki muzyce na żywo. Spacerując po mieście, natrafiłem na kapelę dixielandową, której basista zaimponował mi swoimi umiejętnościami.
Właśnie wróciłem z koncertu jeleniogórzanina, Macieja Obary, jednego z najlepszych europejskich saksofonistów młodego pokolenia, gdzie również wystąpił rewelacyjny pianista, Dominik Wania. Koncert poświęcony muzyce Krzysztofa Komedy odbył się bez nagłośnienia w Kościele Łaski pod Krzyżem Chrystusa, o niesamowitej akustyce.
Wspominam czasy, gdy grałem w big-bandzie i podziwiałem tańce latynoamerykańskie. Ostatnio słuchając muzyki Mambo Kings, zacząłem się zastanawiać, czy z moimi umiejętnościami basowymi nie byłbym w stanie dołączyć do takiego zespołu.
W tym epizodzie przygarniam basa, który miał posłużyć za podpałkę do pieca, od mojego teścia. Nawlokłem struny i pomimo wyzwań, bas nawet stroi!
Formuła, rozmach i jakość artystyczna największego widowiska jazzowego 2010 roku zachwyciły, co zaowocowało wyjątkowym koncertem Marcus+ z udziałem światowej klasy muzyków jazzowych na czele z Marcus Millerem. Wydarzenie to będzie jedyną okazją w Polsce, by usłyszeć materiał z albumu 'Marcus Miller - A Night in Monte Carlo' w oparciu o Symfonia Varsovia pod batutą Gila Goldsteina.
Autor dzieli się refleksjami na temat swojego życia, omawia codzienne czynności i wspomina stare czasy ze znajomymi muzykami. Mowa jest także o sukcesie Arkadiusza Religi, eks gitarzysty grupy GULIWER, który zdobył trzecie miejsce na konkursie gitarowym w Nashville.
Autorka artykułu wyraża przekonanie o przewadze żywego wykonania muzyki nad nagraniami studyjnymi, opierając swoją opinię na obserwacji koncertu grupy PIAZZOFORTE. Podkreśla, jak wrażenia z obserwacji żywego wykonania są niepowtarzalne i przynoszą zupełnie inne doświadczenia niż nagrania.
Shreds to internetowy mem muzyczny, początkujący swoją działalność na YouTube około 2008 roku. Zawiera on parodie muzyczne, które przez precyzyjne montowanie video i audio sprawiają wrażenie, jakby wykonawcy grali zupełnie coś innego, niż w rzeczywistości.
Nowa płyta Jane's Addiction, 'The Great Escape Artist', obiecuje być rewelacją na muzycznej scenie, dzięki nowościom w obsadzie i świeżemu brzmieniu. Zespół udostępnił dwa numery 'irresistible force' i 'end to the lies', które zapowiadają klimat całości.
Po północy wróciłem z koncertu zespołu DAGA DANA, którego basistą jest niesamowicie utalentowany Mikołaj Pospieszalski. Jego gra na kontrabasie i basie to czysta perfekcja, która potwierdza, że talent w połączeniu z ciężką pracą może przełamać wszelkie oczekiwania.
Artykuł opisuje postać Stasa Bareckiego, znanego z zespołu Leningrad, który znany jest z niekonwencjonalnych występów na scenie. Tekst porusza tematykę jego konfliktu z artystą MC Noiz, a także trudności z przetłumaczeniem tekstów piosenek ze względu na specyfikę użytego slangu i przekleństw.
Opowiadanie o tym, jak w młodości próbowałem swoich sił w akompaniamencie do spektaklu muzycznego w teatrze jeleniogórskim, lecz zbyt wierna interpretacja muzyki Jerzego Wasowskiego skończyła się niepowodzeniem. Próba wprowadzenia młodzieżowego brzmienia w tradycyjne kompozycje nie przyniosła oczekiwanych rezultatów.
Dokonałem przekształcenia zwykłego instrumentu basowego w instrument inspirowany modelem Stingray, wprowadzając szereg modyfikacji, takich jak zmiana radiusu podstrunnicy, kształtu korpusu i montaż aktywnego przetwornika Seymour Duncan SSMB4 Alnico. Celem było stworzenie basu bardziej komfortowego w grze, z pasywnym systemem elektrycznym.
Autor dzieli się spostrzeżeniami na temat zmian obserwowanych na forum muzycznym, zauważając pozytywy w postaci większej ilości tematów o muzyce oraz dojrzewania użytkowników. Jednocześnie wyraża zaniepokojenie ilością powtarzalnych wpisów i zastanawia się nad przyczynami tego zjawiska.
Artykuł porusza temat korzystania z pustych strun podczas gry na basie, podkreślając ich ważność i właściwe wykorzystanie. Autor wyjaśnia, jak świadome używanie pustych strun może poprawić artykulację i dodać unikalnego brzmienia do gry, zachęcając do eksperymentowania.
Naukowcy z Japonii stworzyli urządzenie nazwane PossessedHand, które jest w stanie kontrolować ruchy dłoni użytkownika, pozwalając nawet osobom bez zdolności muzycznych grać na instrumencie. Działa poprzez stymulację mięśni przedramienia za pomocą elektryczności.
Podczas podróży przez życie pełne basowych doświadczeń, autor dzieli się refleksjami na temat sukcesu, granic osobistych i znaczenia zadowolenia z życia. Osobista podróż autora dotyczy znalezienia równowagi między aspiracjami a akceptacją własnych ograniczeń, z naciskiem na docenianie małych przyjemności.
Artykuł opowiada o doświadczeniach autora związanych z graniem w spektaklu muzycznym 'Kolęda nocka...' w czasach komuny oraz zabawnym incydencie z poprzednim basistą orkiestry garnizonowej. Przywołuje również wspomnienia związane z konspiracyjnym spektaklem w Karpaczu.
Otrzymałem swojego nowego basa Cort GB 99B i jestem pod ogromnym wrażeniem zarówno wyglądu, jak i brzmienia instrumentu. Gitara oferuje szeroki zakres tonów, od głębokich i miękkich, po dynamiczne i strzeliste, idealne do slapu.
DigiTech Whammy DT to innowacyjny pedał efektów, który buduje na sukcesie swojego legendarnego poprzednika, wprowadzając nowości jak układ true bypass oraz zaawansowane opcje zmiany stroju bez konieczności przestrajania instrumentu. Oprócz klasycznych efektów harmonizera i whammy, urządzenie oferuje również efekty typu „hammer-on” i „pull-off”, oraz możliwość delikatnego lub znacznego rozstrajania.
Podczas analizy rynku wtórnego sprzętu basowego w Polsce, zauważa się silną tendencję do ciągłego wybierania tych samych, znanych marek. Autor zastanawia się, czemu mimo globalizacji rynku i łatwości dostępu do sprzętu z zagranicy, polscy muzycy nadal niechętnie sięgają po mniej znane marki, zastanawiając się nad powodami takiego stanu rzeczy.
Autor wyraża tęsknotę za wpisami basistek na swoim blogu, wspominając o wpływie ich obecności oraz rozmyśla nad możliwymi przyczynami ich nieobecności, doszukując się winy po swojej stronie. Zastanawia się, czy zbliżające się wakacje przyniosą zmianę.
Tekst opowiada o nostalgicznym powrocie do czasów służby wojskowej autora, spędzonych w Orkiestrze Garnizonowej. Zawiera opis codzienności wojskowej orkiestry oraz wspomnienia związane z kolekcją fotografii, które dokumentują życie muzyczne w późnym PRL-u.
Autor dzieli się swoją historią dotyczącą tworzenia przewodników dla leniwych basistów oraz podróży do Pragi. Opowiada o technikach, które pomagają mu uzasadnić przed sobą lenistwo.
Właśnie wróciłem z koncertu Maciej Fortuna Trio, gdzie muzykalność spotkała się z niebanalnym wykonawstwem. Największym odkryciem wieczoru okazał się jednak kontrabasista Piotr Lemańczyk, którego kompozycje i wykonanie skradły show.
Podczas sobotniego koncertu w ramach cyklu "Gitarą i piórem" w Borowicach, miałem okazję wsłuchać się w występ Renaty Przemyk i jej nowego składu. Błażej Chochorowski zaimponował na basie fretless.
Autor wyraża frustrację spowodowaną koniecznością opuszczenia kuchni w święta. Szukając ucieczki, decyduje się na zajęcie muzyką w oddzielnym pokoju, gdzie rozmyśla o minionych i przyszłych projektach muzycznych.
Fender Bronco 40 to basowa wersja popularnego wzmacniacza Mustang, dodająca szeroki wachlarz funkcji i możliwości - od cyfrowych efektów po edycję parametrów przez USB.
W wczorajszych koncercie w Szczecinie, w którego obsadzie pojawiła się szwedzka grupa Circle of Chaos, doszło do niezapomnianego spotkania kultur. Wspólne granie, rozmowy i dzielenie się polską wódką zrodziło więź, o której mówi się, że przypominała znajomość trwającą 10 lat.
Artykuł zawiera osobiste doświadczenia autora, znanego jako "tubas", dotyczące podejść do uwodzenia kobiet, w kontekście wyzwań, z jakimi mogą się spotkać mężczyźni o specyficznych zainteresowaniach. Porusza on problem samotności wśród 'basoofkowiczów' i oferuje praktyczne porady, jak ją przezwyciężyć.
Wydaje się, że Michałowice, mimo swojej skromnej populacji, są epickim centrum kulturalnym, gromadzącym artystów i miłośników sztuki z różnych dziedzin. Ich prywatne teatry, muzyka i atmosfera zachęcają do ponownego przemyślenia wartości w naszym społeczeństwie.
Ostatnio miałem okazję zagrać w maleńkim zespole, co przywołało mnóstwo wspomnień z przeszłości. Grałem razem z akordeonistą Robertem Wróblewskim oraz byłem odpowiedzialny za partię basu.
Przeczytałem biografie Keitha Richardsa i Lemmego Kilmistera, analizując ich życie i karierę. W mojej ocenie, Lemmy okazuje się być bardziej sympatycznym i prawdziwym rock'n'rollowcem.
Pierwsza edycja kompilacji POLISH METAL UNDERGROUND została wydana przez MAS Music Art i jest już dostępna do pobrania. Kompilacja zawiera utwory od 22 wykonawców, w tym zespołów takich jak Kontagion z utworem [S.O.B.E.R.].
Maj to miesiąc pracowity dla muzyków dętych, pełen koncertów i okolicznościowych występów. Opisuję także swoje doświadczenie związane z intensywną nauką marszów w wojskowym orkiestrze dętej w 1975 roku.
Autor opisuje swoje początki i wyzwania związane z nauką gry na basie, brak podstawowej wiedzy muzycznej i swoje doświadczenia z forum bassowym. Wyraża też swoje obawy i nadzieję na rozwój mimo przeszkód.
Ashdown Engineering prezentuje ultralekki i kompaktowy wzmacniacz basowy MiBass Amp Head, który zmienia reguły gry dla basistów. Ważąc zaledwie półtora kilograma, oferuje także niesamowitą moc 220 lub 550 Watt, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem dla muzyków w drodze.
Seria basów ESP Ltd B-330, w tym modele B-334 i B-335, wprowadza nowe aktywne pickupy i trójpasmowy korektor ESP, zapewniając użytkownikom większą wszechstronność. Seria ta poszerzona jest również o ekskluzywne modele B-4B, B-4Z i B-204BM, oferujące unikalne materiały i konstrukcje, aby zaspokoić nawet najbardziej wymagających basistów.
Lakierowanie gitary jest procesem pełnym niespodzianek. Oprócz wyboru odpowiedniego lakieru, istotne jest również doskonałe przygotowanie korpusu i staranne lakierowanie, aby zapewnić gładki i połyskujący efekt końcowy.
Społeczność basistów na forum "basoofka" przekroczyła liczbę dziesięciu tysięcy zarejestrowanych użytkowników, stając się jednym z najliczniejszych for internetowych skupiających muzyków. Odnosząc się do różnych charakterów wewnętrznych członków forum, autor wyraża zaskoczenie brakiem promocji ze strony firm muzycznych oraz ceni sobie różnorodność i poczucie humoru społeczności.
Autor opisuje swoje wyzwania związane z nauką gry na basie, będące konsekwencją dwudziestoletniej pracy przy klawiaturze komputera. Eksperymentuje z codziennymi ćwiczeniami z książki Tomasza Grabowego, aby poprawić swoją technikę.
Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.
Odkrywamy nowy kierunek muzyczny zdefiniowany przez 'basoofkowego' Brata 'jurbassteck' - transfunkcjonizm, który ma potencjał zmienić oblicze współczesnej muzyki. W oparciu o gruntowną wiedzę teoretyczną oraz praktyczną grę na wielu instrumentach, 'jurbassteck' przedstawił definicję kierunku, który odnajduje swe korzenie w każdej erze.
Wyrażam swoje frustracje dotyczące braku aktywności muzycznej i stwarzanych sobie barier. Dzielę się również kilkoma pomysłami na projekt muzyczny, które nie zostały zrealizowane.
Autor dzieli się swoją osobistą historią ewolucji gustów muzycznych, skupiając się na wpływie, jaki granie na basie wywarło na jego preferencje. Opowiada o swojej podróży od punka, przez blues, aż do jazzu, podkreślając rolę teorii muzyki i praktyki.
Opisałam kilka ćwiczeń, które odmienią Twoje podejście do grania na basie. Każde z nich ukierunkowane jest na poprawę techniki i wszechstronność w posługiwaniu się instrumentem.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary elektrycznej typu telecaster, z korpusu i gryfu wykonanych z jednego kawałka jesionu. Projekt jest w trakcie realizacji, obejmując wyzwania związane z wyborem i montażem przystawek.
Autor opisuje swoje doświadczenia z ponownym sięgnięciem po kontrabas po prawie rocznej przerwie, zmagania z instrumentem i obawy o powrót do formy.
Na moim blogu opisuję początek przygody z budowaniem własnego, unikatowego basu. Pokazuję, jak z pomysłu i pasji, przy ograniczonych środkach finansowych, można stworzyć coś wyjątkowego.
"How soon is now?" EP to drugie wydawnictwo Vermones, polskiego kwartetu nowofalowego. Zawiera cztery nowe utwory, które potwierdzają rozwój zespołu w kierunku unikalnego brzmienia.
Wpis na blogu poświęcony technikom uwodzenia za pomocą programowania neurolingwistycznego (NLP) generuje duże zainteresowanie. Rozważania na temat skuteczności i sceptycyzmu wokół NLP, wplecione w anegdoty z życia, ukazują różnorodność opinii.
"Muzz" podzielił się swoimi przemyśleniami na temat jazzu, podkreślając, że skłonność do stereotypowego postrzegania tego gatunku i jego twórców jest myląca. W swojej wypowiedzi porusza również problem hermetyczności środowiska jazzowego i wpływu edukacji na kształtowanie gustów muzycznych.
Niedawno nabyłem Jazz Bass Vintage w średnim stanie, ale za okazyjną cenę. Po gruntownej renowacji, gitara brzmi znakomicie, choć napotkałem kilka problemów podczas remontu.
Jeroen Paul Thesseling, znany z występów w Obscura i Pestilence, otrzymał od Warwicka 7-strunową wersję bezprogowego basu Thumb NT. Instrument ten będzie wykorzystany do promocji najnowszego materiału Pestilence.
Autor, zajmujący się zawodowo ochroną przeciwpowodziową, powraca do hobby związanego z basem i programowaniem, prezentując ulepszoną wersję swojego programu dla basistów. Program umożliwia m.in. dostosowanie liczby strun, strojenie, prezentację skal oraz zapisywanie wyników.
Autor opisuje swoje doświadczenie z basem w kontekście improwizacji na tematach standardowych. Wspomina o trudnościach związanych z solówkami w różnych stylach jazzu i o swoim podejściu do ćwiczeń.
Kupiłem fretlessa za 100 zł z zamiarem jego renowacji. Instrument, mimo licznych wad, posiada świetny potencjał dzięki vintage kluczom i wyśmienitemu gryfowi.
Postanowiłem samodzielnie naprawić gryf mojego basu po tym, jak pręt regulacyjny uległ uszkodzeniu. Proces naprawy okazał się być prostszy niż myślałem i w tym artykule opisuję krok po kroku jak to zrobiłem.
Seven Festival music & more to wyjątkowe połączenie muzyki, ekologii, turystyki i działań artystycznych, które odbywa się w Węgorzewie. Festiwal zaprasza do uczestnictwa w wolontariacie w zamian za darmowe karnety i więcej.
Recenzja basówki Washburn XB120 oraz wzmacniacza Ampeg BA115HPT, z niespodziewanym odkryciem w szkolnej piwnicy. Z badań nad sprzętami wynikają zmieniające się preferencje dźwiękowe oraz wszechstronność wzmacniacza Ampeg.
Artykuł analizuje zestawienie unikalnych ustrojów polityczno-społecznych, które mogą występować w zespołach muzycznych, od demokracji po konserwatyzm. Przedstawia, jak różne podejścia wpływają na podejmowanie decyzji i organizację wewnątrz grup muzycznych.
Autor opisuje postępy w pracy nad instrumentem oraz pewien niefortunny incydent z królikiem miniaturką pozostawionym mu na opiekę przez sąsiadkę. Pomimo drobnych problemów z podstrunnicami i wierceniem, prace nad nowym projektem basu idą do przodu, a autor zaangażował się również w nietypowe hobby tworzenia drewnianych gałek do potencjometrów.
Projekt My Enterprise – The Band wraca z czwartą edycją, w której uczestnicy znów zmierzą się w warsztatach, konkursie oraz koncercie finałowym. To niepowtarzalna okazja dla zespołów bez kontraktów, by pokazać się światu.
Amerykańska firma Ludwig wprowadziła do sprzedaży szeroką gamę markowych gadżetów, w tym odzież i różnego rodzaju akcesoria dla fanów marki. Wśród nich znajdziemy m.in. kubki termiczne, power banki czy eleganckie butelki.
Autor opisuje swoją przygodę z nauczaniem się gry walkingiem na basie, poczynając od bluesa, przez jazz, aż po improwizację. Podkreśla ważność zrozumienia harmonii i rozbudowanych progresji w tworzeniu płynnych linii basowych.
Autor dzieli się swoim pierwszym podejściem do indywidualnie opracowanego planu treningowego skupionego na graniu na basie. Plan zakłada godzinę codziennych ćwiczeń przy akompaniamencie serialu lub filmu, z uwzględnieniem specyficznego zestawu ćwiczeń na rozwój motoryki manualnej.
Leszek Spaszewski, główny organizator, zaprasza na konkurs z nagrodą w postaci wejściówki na cały cykl warsztatów E-A-D-G, gdzie uczestnicy mają za zadanie odpowiedzieć na trzy pytania dotyczące basistów i magazynu Basista.
Dyskusja na forum przekształciła się w osobiste refleksje dotyczące oceniania umiejętności muzyków oraz metod nauczania gry na basie. Autor podziela swoje przemyślenia na temat subiektywności ocen, dąży do odmitologizowania 'najlepszych' w danej dziedzinie i zastanawia się nad rosnącym lenistwem w zdobywaniu wiedzy.
Nowa seria wzmacniaczy BC od Warwicka oferuje comba o różnych mocach, od 20 do 300 Watt, z myślą o basistach poszukujących wyraźnego brzmienia bez nadmiernego hałasu. Seria ta inspiruje się popularnymi wzmacniaczami Hellborga i dostosowana jest tanto aktywnych, jak i pasywnych basów.
Odkryłem niesamowite wideo, które idealnie wpasowuje się w moje klimaty i zarazem pokazało mi, jak wszechstronna może być gra na tubie. Zarówno klezmerka w wykonaniu pewnej pani, jak i soulowy groove Debry Killings, pokazują, że prawdziwa siła tkwi w graniu ze smakiem.
Ampeg, znany producent sprzętu muzycznego, niedawno odnowił swoją serię Portaflex, wprowadzając na rynek nową generację headów - PF-500. W artykule zaprezentowano informacje oraz próbki dźwiękowe nowego urządzenia, udostępnione przez użytkowników forum Talkbass.
Rozważania na temat rozmaitych technik strojenia gitary basowej, od standardowych metod po te bardziej niekonwencjonalne. W artykule poruszono także temat wrażliwości muzycznej basistów metalowych i technik gry.
Autor projektu postanowił wykorzystać pozostałe drewno jesionowe do stworzenia basu fretless zamiast telecastera. Znalazł używany gryf za 50zł, który wymagał przeszlifowania i polakierowania.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
W najnowszym odcinku JazzAss dokonuję montażu podstrunnicy, która została mi podarowana przez GMR. Proces obejmuje klejenie, formowanie promienia oraz prace lakiernicze, z nadzieją na idealne dopasowanie do korpusu.
Squier Vintage Modified Jaguar Bass SS to krótkoskalowa wersja basu, która zapewnia niezwykłą wygodę gry dzięki połączeniu krótkiej menzury i gryfu w kształcie litery C. Charakteryzuje się też nietypową konfiguracją potencjometrów i jest dostępna w trzech kolorach.
Obchody Dnia Kobiet wywołały we mnie nostalgię za dawnymi tradycjami. Zamiast kwiatów, zaoferowałem domowym kobietom nietypowy prezent - kupon Totolotka, mając nadzieję na nowy sprzęt basowy.
Artykuł analizuje oczekiwania wobec basistów, szczególnie w kontekście big-bandów i orkiestr rozrywkowych, oraz podkreśla znaczenie technicznego opanowania instrumentu, wiedzy teoretycznej, poczucia rytmu i umiejętności czytania nut.
Autor podzielił się nostalgiczna opowieścią o swoich początkach na scenie muzycznej, od pierwszych prób z zespołem po nagranie pierwszego utworu. Opowiada o trudnościach, współpracy i satysfakcji płynącej z muzycznej pasji.
Trzeci dzień projektu JazzAss poświęciłem na profilowanie górnych przetłoczeń inspirowanych Trooperem MM oraz zaokrąglanie krawędzi korpusu. Nie udało się jeszcze pracować nad gryfem z powodu braku podstrunnicy.
Po pół roku nieformalnego grania na gitarze basowej, postanowiłem wziąć się za serio do ćwiczeń. Korzystając z aplikacji Mobile Metronome na telefonie z Androidem, ćwiczę codziennie co najmniej godzinę, pomimo napotkanych wyzwań związanych z koordynacją i dynamiką gry.
Zespół The Positive wydaje swoją debiutancką płytę po 4 latach działalności i ponad 100 koncertach. Album, który zaskoczy nawet najwierniejszych fanów, zawiera mieszankę funku, soulu, popu, jazzu, oraz elektroniki i duety z gwiazdami.
Wojtek Pilichowski, niekwestionowany mistrz gitary basowej, znw koncertuje, promując swą najnowszą płytę 'Noise Live'. Koncert odbędzie się 3 kwietnia w Klubie Sztukateria w Knurowie.
21 kwietnia w klubie Proxima odbędzie się koncert charytatywny "Rock Autyzmu", którego celem jest zebranie środków na leczenie i rehabilitację 4-letniej Mai, walczącej z autyzmem dziecięcym. Na scenie wystąpią zespoły COWDER, CARNAL, NOKO oraz B.E.T.H, które po dwuletniej przerwie wraca z niespodzianką dla fanów.
Jarek dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze zmianami w swoim basowym sprzęcie, opisując swoją nieustającą potrzebę eksperymentowania z brzmieniem. Stawia pytanie o wartość ciągłych zmian w życiu muzyka.
Rozważania na temat młodości i doświadczenia, z perspektywy osoby, która 'trzeci raz kończy 20 lat'. Spotkanie z przyjacielem, degustacja ukraińskiego alkoholu i nostalgiczne wspomnienia o grze na gitarze.
Autor opisuje swoje doświadczenia w nauczaniu gry na basie, koncentrując się na technikach walking bass w jazzie. Podkreśla znaczenie słuchania sekcji rytmicznych znanych wokalistów jazzowych i poleca utwór 'St. Thomas' jako ważną 'etyudę' w edukacji jazzowej.
Podczas poszukiwania w internecie lekcji gry na gitarze basowej, natknąłem się na technikę klang, którą wielu internetowych nauczycieli próbuje przedstawić. Okazuje się, że jest ona dla mnie zbyt perkusyjna i niezbyt związana z harmonią, a moje lenistwo nie pozwala mi poświęcić jej zbyt dużo czasu.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z otrzymywaniem groźnych e-maili od użytkownika forum i zastanawia się nad strategiami radzenia sobie z internetowymi trollami. Podkreśla wartość posiadania dowodów oraz negatywne aspekty ignorowania takich maili, jednocześnie zaznaczając, że czasami usuwanie postów jest mniejszym złem.
Firma DigiTech, znana z produkcji efektów, wypuściła na rynek nową linię wzmacniaczy, w tym małe combo basowe DB15. Z kolei Warwick rozszerza swoją ofertę o nowe heady basowe serii WA oraz kolumny basowe serii WCA.
Koncert Funk Maszyny TT w krakowskim Lizard Kingu to niezapomniane doświadczenie pełne energii i doskonałego groove'u. Muzycy pokazali mistrzostwo w zakresie funk, jazzu, rocka, serwując publiczności absolutnie światowej klasy show.
Wpis dotyczy zakończenia projektowania bassu PSIbass II, włączając w to wygląd i komponenty. Znaczącym elementem jest zdecydowanie na niestandardowe rozwiązania, takie jak 2 single z przełącznikiem szeregowo/równolegle, przełącznik fazy/przeciwfazy, 2 poty volume i 1 pot tone.
FEA Labs przedstawiło Photon Fuzz, rewolucyjny przester korzystający z promieni podczerwonych. Charakteryzuje się unikalną możliwością mieszania sygnałów oraz szerokim zakresem kontroli nad brzmieniem.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanych z problematycznym szufladkowaniem muzycznym. Wyraża frustrację związaną z etykietowaniem twórczości i pokazuje, jak muzyka bez wyraźnych granic jest dla niego normą.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Podczas wizyty w sklepie muzycznym natknąłem się na bas Yamaha BB615, który zaprezentował się niezwykle interesująco zarówno pod względem wizualnym, jak i potencjalnych możliwości brzmieniowych. Poza tym, podzieliłem swoje przemyślenia na temat ustawień i jakości wykonania innego instrumentu - Fender American DeLuxe JazzBass, który okazał się mieć kilka wad konstrukcyjnych.
Program z quizem do nauki interwałów na basie pozwala na łatwe i intuicyjne rozpoznawanie interwałów na gryfie. Zaprogramowanie zajęło zaledwie trzy godziny, a jego celem jest pomoc w znajdowaniu odpowiednich interwałów względem pozycji dłoni na gryfie.
Autor zastanawia się, czy wszyscy gitarzyści mają podobne cechy do współpracownika z jego zespołu, charakteryzujące się zarozumiałością i niechęcią do nauki. Opisuje swoje doświadczenia, konfrontując je z zachowaniem innych członków zespołu, w tym perkusisty.
Artykuł ten zwraca uwagę na aspekty mniej znane, a równie ważne w życiu basisty, jak odporność psychiczna, fizyczna oraz dziwne, a często niebezpieczne sytuacje, z jakimi mogą się spotkać na swojej drodze muzycznej. Nie chodzi tutaj tylko o umiejętności grającego i wiedzę muzyczną, ale również o przetrwanie w trudnych warunkach.
Autor zorganizował nietypowy konkurs, w którym uczestnicy mieli rozpoznać brzmienie różnych basów. Do wygrania był wspólny browar. Basami wykorzystanymi w konkursie były Customowy Stagg, Gibson EB-3 oraz Defil Luna.
Najnowsze modele wzmacniaczy basowych od AER i TC Electronic przynoszą znaczące innowacje w brzmieniu i obsłudze. AER Amp Three oferuje wyraziste brzmienie za sprawą kluczowych rozwiązań takich jak parametryczny korektor, podczas gdy TC Electronic RH750 wzmaga możliwości kreowania dźwięku dzięki niezależnemu kompresorowi SpectraComp.
W ramach przygotowań do majowych żniw orkiestry dętej, zebrałem się wraz z innymi na placu apelowym byłej Szkoły Oficerskiej. Całość była pretekstem do podzielenia się zdjęciami z wiosennej aury pracy nad układem choreograficznym.
Po powrocie z próby mojego zespołu zdecydowałem się na wieczór pełen muzycznych doznań przed telewizorem, oglądając koncerty legend jazzu i rythm&bluesa. Następnie podzieliłem się nostalgicznymi wspomnieniami i zdjęciami z własnej muzycznej przeszłości.
Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.
W tekście opisano doświadczenia wspólnej gry z akordeonistami i pianistami. Ukazuje, jak odmienna szkoła gry akordeonowej wpływa pozytywnie na współpracę w zespołach rozrywkowych.
Projekt 'E-A-D-G' to unikalna inicjatywa skupiająca się na warsztatach basowych prowadzonych przez uznanych polskich basistów, Krzysztofa Ścierańskiego oraz Bartka "Bartozzi" Wojciechowskiego. Uczestnicy będą mieli nieograniczoną możliwość nauki pod okiem mistrzów, uczestniczenia w jam sessions oraz kontaktu z profesjonalnymi muzykami.
Historia mojej muzycznej podróży zaczyna się od nauki gry na gitarze w lokalnym Ognisku Muzycznym, skąd poprzez nieoczekiwaną propozycję dołączam do pierwszego zespołu jako basista. To dopiero początek fascynującej przygody, która przeniosła mnie od amatorskich składów aż do profesjonalnego muzykowania.
Opis koncertu w Filharmonii, na którym orkiestra grała poniżej oczekiwań, a publiczność zachowywała się nietypowo. Autor doradza wybieranie się na inne rodzaje koncertów oraz opisuje, jak spędził ten czas ze swoim psem, Fadorkiem, słuchając jazzu i czytając książkę.
Trooper manufacture rozważa wznowienie produkcji basów, z nowym projektem pięciostrunowego basu jazzowego o nazwie Trooper JazzAss Smasher V. Wykonany z jesionu, projekt wciąż jest w fazie rozwoju z wieloma zagadnieniami do rozwiązania, w tym wybór gryfu i miejsca produkcji.
Mój projekt gitary basowej dociera do końca. Gitara jest niestandardowa, z oldschoolowym brzmieniem i unikalnymi ustawieniami dźwięku, a teraz skupiłem się na finalizacji jej wyglądu.
Ostatnie dni przyniosły fanom basu kilka interesujących nowości, w tym sygnaturę Alexa Webstera od Spectora oraz krótkoskalowego Thunderbirda od Gibsona. Poprzez małe zmiany i ulepszenia, te modele mają szansę na zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki postrzegamy instrumenty basowe.
Krzak, znana grupa muzyczna, wydała swój najnowszy album zatytułowany "4 basy" dnia 14.03.2011. Album jest zapisem wyjątkowego występu z 23.10.2010, podczas którego zespół zaprezentował improwizowaną muzykę w towarzystwie czterech basistów.
Fender Precision Bass, znany również jako P-Bass, obchodzi swoje 60. urodziny w stylu oldschool z limitowanymi edycjami modeli z lat 1951, 1955, 1958 i 1960. Dla fanów tego kultowego instrumentu jest to nie tylko okazja do świętowania, ale i szansa na posiadanie unikatowej wersji basu.
Autor poddaje kwestię, czy fora bassowe należycie równoważą wolność wypowiedzi z potrzebą moderacji. Wskazuje na przypadki, gdzie jego zdaniem dyskusje były zbyt szybko ograniczane, w szczególności dotyczące kontrowersyjnych tematów.
Artykuł odkrywa bogatą historię jazzu, jego różnorodność stylów i ewolucję. Znaczenie podstawowych umiejętności i znajomości instrumentarium dla basistów jazzowych są podkreślane jako klucz do profesjonalnego muzykowania.
Autor dzieli się refleksjami na temat niewłaściwych zachowań w internetowych dyskusjach, wskazując na problem przypisywania przeciwnikowi intencji, których nie miał. Podkreśla znaczenie zrozumienia wypowiedzi i zachowania kultury dyskusji, nawet podczas ostrych wymian zdań.
Nowa płyta zespołu CowdeR, "El Payaso", łączy rock, metal i nu metal w ponad 45 minutach trwania. Nagrana w Olsztynie, zespół obecnie pracuje nad drugim albumem i cieszy się popularnością na antenie Antyradia oraz w mediach społecznościowych.
Tekst opisuje zainteresowanie muzykami określanymi jako 'basoofkowicze' w graniu jazzu - podstawowe elementy jazzu, ewolucję gatunku oraz ścieżkę autora w nauce i graniu tego stylu muzycznego.
Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z wieloletnim graniem na basie, które przerodziło się w pasję do majsterkowania nad instrumentem. Podkreśla jednak, że coraz częściej zatracił początkową pasję do samego grania, koncentrując się zbytnio na aspektach technicznych.
Dzielę się z Wami tabulaturą basu do piosenki 'Na Wyspach Bergamutach' z filmu Akademia Pana Kleksa. Utwór ten, pochodzący z 1983 roku, prezentuje interesujące aranżacje i jest dowodem na wczesne użycie slapu w Polsce.
Odkryłem książkę 'Muzykofilia' Olivera Sacksa, która analizuje relacje między mózgiem ludzkim a muzyką. To fascynujące studium, pokazujące jak muzyka wpływa na nasz mózg i dlaczego jest tak ważna w naszym życiu.
Autor zmaga się z trudnościami w tworzeniu niestandardowej maskownicy do basu, napotykając problemy technologiczne i materiałowe. Przedstawia różne próby rozwiązania problemu, w tym użycie sztywnego, przeźroczystego materiału i wycinanie z forniru, oraz szuka pomocy wśród czytelników.
Artykuł dotyczy braku zainteresowania konkursowym zadaniem dotyczącym tworzenia groove na basie oraz podkreśla znaczenie umiejętności czytania nut w różnorodności gatunkowyej gry na tym instrumencie. Autor sugeruje, że niechęć do nauki nut wynika z lenistwa oraz promuje książkę Eda Friedlanda 'Bass Grooves' jako doskonały środek na przyswojenie tej umiejętności.
Ostatni dzień roku dla wielu to okazja do świętowania, ale dla niektórych, takich jak ja, była to noc pracy i wyzwań. Dzielę się swoimi najbardziej niezapomnianymi Sylwestrowymi historiami - od zawodowych trików po pechowe występy.
W tym artykule dzielę się odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania przez początkujących miłośników basów, zamieszczone przez nich na portalu. Wiadomości te mają rozwiać wszelkie wątpliwości i zachęcić do dalszego zgłębiania tajników basowania.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami na temat ćwiczeń na rozwijanie szybkości i siły w palcach, które można przeprowadzać bez użycia instrumentu. Skupia się na technikach takich jak 'pukanie' palcami w odwrotnej kolejności, ćwiczenia na podnoszenie palca serdecznego oraz używanie “ściskacza do dłoni”.
Opisuję swoje doświadczenia z sieciową wersją magazynu "Basista", doceniam jego ogólną jakość, ale nie ukrywam również drobnego zgrzytu związanego z moderacją komentarzy. Jestem także krytyczny wobec stanu polskiej sceny muzycznej, w szczególności względem hip-hopu.
Analizując treść dostępną na stronie Musical Fossils, dowiadujemy się ciekawych rzeczy na temat edukacji muzycznej dorosłych. Matthew Harre dzieli się obserwacjami, które mogą zmienić podejście do nauki gry na instrumencie.
Opowiadam o mojej przygodzie z zmianą instrumentu z tuby na gitarę basową podczas próby orkiestry. Zmagania z nutami i transpozycją pokazały pewne wyzwania.
Rozmawiam o moich wyzwaniach jako początkującego basisty z precyzją przyciskania struny na progach i szarpania strun. Poruszałem problem braku czasu na ćwiczenia i moje poszukiwanie rozwiązań, które mogłyby poprawić moją grę na basie Ibanez BTB 405 w kontraście do Hohner B Bass V.
Autor dzieli się nostalgicznych wspomnieniami o karnawale, muzyce i zmiennych czasach, zaczynających się od lat komunizmu aż po współczesność. Opisuje zmiany w polskim społeczeństwie oraz osobiste przemyślenia na temat kultury i muzyki.
Autor dzieli się swoimi frustracjami dotyczącymi współczesnego poziomu muzycznego i prób tworzenia muzyki jazzowej z lokalnymi muzykami. Opisuje wyzwania związane ze znalezieniem muzyków zdolnych do improwizacji i jego rozczarowanie aktualną sceną muzyczną.
Esperanza Spalding, zdobywczyni Grammy w kategorii Odkrycie Roku, zachwyca świat swoim talentem basowym. Jej muzyka jazzowa i skomplikowane groovy na kontrabasie i basie robią wrażenie.
Dość często spotykamy się z pytaniami dotyczącymi teorii muzycznej, szczególnie w kontekście grania na basie. W niniejszym artykule udzielam odpowiedzi na kilka podstawowych pytań dotyczących koła kwintowego, tonacji oraz nazewnictwa dźwięków.
Zimowy czas to okazja, by oderwać się od rutyny muzycznej i cieszyć się zimowymi aktywnościami. Jednak dla muzyków wojskowych działania te narzędzia gry na mrozie obejmują niecodzienne techniki.
Rozważania na temat odkrywania muzycznych terminów i specjalistycznego słownictwa, oraz o tym, jak proste rzeczy mogą zostać skomplikowane przez nadużycie fachowej terminologii. Autor dzieli się swoimi wątpliwościami zarówno w sferze muzyki, jak i ekonomii w kontekście emerytur.
Odwiedziłem lutnika, który obsługiwał takie sławy jak Marcus Miller, oczekując snobistycznego zachowania, ale zamiast tego spotkałem niesamowicie miłego i utalentowanego człowieka. Ta wizyta uświadomiła mi, ile pracy trzeba włożyć, aby osiągnąć sukces, pozostając przy tym prawdziwym sobą.
Na próbie orkiestry miałem okazję wypróbować piecyk LOWDOWN LD150 i Fendera American DeLuxe JazzBassa. LOWDOWN LD150 zaskoczył mnie swoją wszechstronnością i łatwością obsługi, natomiast Fender JazzBass DeLuxe nie dorównywał klasycznym wersjom basu, co było pewnym rozczarowaniem.
Ten artykuł jest wprowadzeniem do procesu tworzenia whamoli, instrumentu inspirowanego przez Lesa Claypoola. Autor opisuje zebrane materiały, koszty i pierwsze kroki budowy.
Autor dzieli się przemyśleniami na temat znaczenia estetyki i imidżu scenicznego w muzyce. Zastanawia się nad tym, jak wyjęcie się na scenie może wpłynąć na odbiór występu przez publiczność.
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami z grania na weselach oraz obserwacjami na temat rozwoju muzyki weselnej, krytycznie odnosząc się do zastąpienia żywych muzyków automatami MIDI.
Autor opisuje frustracje związaną z trudnościami w znalezieniu tabulatur do konkretnych utworów basowych w internecie, w szczególności do utworu "51" TSA, której szukał na forach i innych platformach bez skutku. Przedstawia też swoją propozycję, jak można by ulepszyć dostęp do tabulatur w internecie, tworząc dedykowaną zakładkę na forum.
"Basoofkowy" Brat "JarekM" pyta o szczegóły dotyczące grania rzadziej omawianych grup rytmicznych jak duola, triola, kwintola. Zasadniczo chodzi o to, że grupa rytmiczna trwa tyle, ile wartości rytmiczne, które zastępuje i kończy się w ich czasie trwania w takcie.
Ośrodek Kultury Ochoty otwiera studio nagrań i zaprasza na koncert Krzysztofa Ścierańskiego, a także ogłasza konkurs dla miłośników niskich dźwięków. Zwycięzca konkursu otrzyma dwa zaproszenia na koncert.
Artykuł opowiada o nostalgii autora do czasów, gdy muzyka grana była na żywo, bez użycia komputerowych aranżacji. Z rozczarowaniem wspomina o pianiscie, który przeszedł od grania jazzu na klawiszach do tworzenia muzyki z plików MIDI.
Autor zmagając się z pojęciem 'hemioli' i porównując je do 'duoli', dzieli się swoją refleksją i niepewnościami. Prosi bardziej zorientowanych o wyjaśnienie, najlepiej z przykładami, odnosząc się do zagadnienia w kontekście jazzu.
W swoim pierwszym wpisie na blogu autor opisuje, jak próbuje znaleźć swoje miejsce w świecie muzyki, mimo młodego wieku i ograniczeń kulturowych w swojej małej miejscowości. Wyraża swoje przemyślenia na temat lokalnej sceny muzycznej, różnych grup muzyków i swojej chęci grania 'dobrej' muzyki.
Podaję link do pliku PDF z ściągą dla basistów, która ma pomóc nieznającym nut i harmonii. Opisuję także program BAND-IN-A-BOX, który automatycznie tworzy linie basowe.
Artykuł rozprawia o wyzwaniach w graniu polki i walczyka na basie, przedstawiając praktyczne porady dla basistów weselnych. Omawia też uproszczenia w polskiej muzyce ludowej, które ułatwiają basistom pracę.
Podczas zakupów w supermarkecie trafiłem na kosz z przecenionymi DVD, wśród których znalazłem niesamowite koncerty znanych artystów za śmiesznie niskie ceny. Z jednej strony cieszę się z okazji, ale z drugiej smuci mnie, że takie perełki są traktowane jak nic niewarte odpadki.
Autor podziela swoje zmagania z chęcią stworzenia uproszczonej ściągawki dla basistów, zapewniając jednocześnie przegląd wartościowych zasobów dla zainteresowanych tematem harmonii i jazzu. Przyznaje również, że choć jest pomysł, do realizacji potrzebna jest większa motywacja i zaangażowanie.
Autor opisuje swoje przygody i lenistwo, skupiając się na prostych ścieżkach nauki gry na gitarze basowej. Odkrywa, że nauka interwałów i skal na basie może być łatwa, jeśli skupić się na schematach i rozumieniu dźwięków, zamiast na bezmyślnym zapamiętywaniu.
Ostatnie dni były dla mnie wyzwaniem, wszystko przez niespodziewaną kontuzję, która zmusiła mnie do przerwy w codziennej rutynie. Pomimo to, nie straciłem ducha i postanowiłem podzielić się kolejną porcją wiedzy z moimi leniwymi basistami.
Artykuł skupia się na rozjaśnieniu niektórych common misconceptions wśród basistów, szczególnie tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę teoretyczną. Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat błędów w pojmowaniu tonu, półtonu i harmonii, a także przedstawia przykłady linii basu do popularnych utworów.
Nagle stałem się częścią zespołu Post Scriptum, kiedy ich basista nagle zniknął tuż przed serią koncertów. Moja pierwsza próba już za mną, i jestem oficjalnie w zespole, zagrając na moim wymarzonym Ampegu SVT3 Pro.
Autor rozpoczyna od opisania swojej walki z rwą kulszową, wykorzystując nietypowe metody leczenia, które okazały się nieskuteczne. Następnie dziękuje za komentarze dotyczące ściągawek dla leniwych basistów i przechodzi do omówienia prostych sposobów na rozpoznawanie tonacji utworów oraz budowania akordów.
Osobiście wracam do moich muzycznych korzeni, przypominając sobie lata spędzone z basem, zabawę z fusion i jazz-rockiem oraz wspomnienia o zmarłych muzykach, którzy wpłynęli na moją karierę. Zastanawiam się nad rolą, jaką muzyka odgrywała w moim życiu, zarówno przed, jak i po służbie wojskowej, oraz nad tym, jak różnorodność zainteresowań muzycznych pozwalała mi zarabiać na życie bez wyjeżdżania z kraju.
W domu testuję bas polskiej marki Pectra, który trudno jest znaleźć w sieci. Chociaż to dopiero początki moich testów, bas już pokazuje swój potencjał.
W artykule opisuję moją frustrującą wizytę w sklepach muzycznych w Rzeszowie, gdzie moje nadzieje na uzupełnienie sprzętu muzycznego spotkały się z serią rozczarowań. Brak podstawowych akcesoriów i nieprzyjemna obsługa sprawiły, że ta wyprawa okazała się być kompletnym rozczarowaniem.
Autor dzieli się unikalnymi zbiorami muzycznymi dla basistów, zachęcając do eksploracji utworów rockowych i tzw. muzyki poważnej w niekonwencjonalnym świetle. Dostarcza narzędzi do kreatywnego wykorzystania linii basu w znanych kompozycjach.