Chwale się, dzisiaj razem z Panem Jackiem wyrysowaliśmy kształt na…
No to przyszła kolej i na moje chwalenie się :).…
Mój roczny aktywny Rockbass Corvette. Między przystawkami mam „wkładki”zrobione z…
Znalezione w sieci. Coś dla fanów tró vintaż! *możliwe że…
Dziś dostałem Squiera Precla z dodatkowym humbem. dałem 600 i…
Moje graty;Jazz z częsci z Guitar Project,pickupy Maerlina (obecnie czarnypickguard)…
Yo Ostatnio dodawałem jazza V własnej roboty poprawionego z wyglądu.…
Dziś mój Spector przeszedł małą modyfikację, a mianowicie zmieniłem pickupy…
Oto mój zestaw Basówka to GMR Bassforce Classic 4 w…
Zestaw:Peavey tour 450(w racku warwicka) kupiony od Adama Ofierskiego,kolumnaod bppb,Squier…
wiosło stare ale z włożoną nowa elektroniką, pickupy z Mayo.Pickapów…
Witam. Mój Customowy Leworęczny Maruszczyk Korpus olcha, gryf klon. Pickupy…
Co tu dużo pisać… 🙂 Gitara cała z olchy postrunnica…
Nowa sygnatura Stu Hamma Klucze: Hipshot Mostek: Hipshot Pickupy: EMGX…
Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Recenzja GMR Bassforce Custom 6 NTB po wymianie mostka z schaller 3d na ETS i innych modyfikacjach. Brzmienia zostały nagrane z wykorzystaniem multiefektu rp50, pokazując dynamikę i charakterystykę bassu przy użyciu zużytych strun D'addario.
Epiphone Embassy Special IV to model basówki o zaskakująco unikalnych cechach, pomimo bycia najtańszą opcją w linii producenta. Znajdziemy tu nietypowo zastosowanego przetwornika typu Split Coil, wyjątkowo słabej jakości drewno laminowane na korpusie, oraz skąpo nałożony lakier.
W artykule omówiono możliwości modyfikacji brzmienia basu poprzez zamontowanie potencjometru push-pull, umożliwiającego przełączanie między połączeniami szeregowymi i równoległymi przystawek. Opisano również sposoby modyfikacji barwy dźwięku przez wymianę potencjometru 'TONE'.
Recenzja basu Skyway TB-730, który, mimo niskiej ceny 300 zł, przynosi więcej frustracji niż satysfakcji. Niedokładne wykonanie, problemy z elektroniką oraz brak dobrego brzmienia to tylko wierzchołek góry problemów.
Wlasnie dzisiaj go dostalem 🙂 GMR fretless 5 str! +…
Nareszcie! Znalazłem gitarę prawie tak brzydką jak ja! Dałem za…
No kupiłem właśnie bas do grania dla rogatego i się…
Fuzzrocious wprowadza na rynek nową, imponującą propozycję dla miłośników efektów gitarowych – pedał Croak Double Filter Fuzz. Urządzenie oferuje nie tylko niepowtarzalny efekt fuzz, ale także podwójny filtr oraz dodatkowe możliwości kontroli.
Przedstawiam koncepcję zastosowania dwóch potencjometrów push/pull w basie, umożliwiających regulację głośności i barwy oraz wyłączanie pickupów bez dodawania dodatkowych przełączników. Dzięki temu rozwiązaniu utrzymujemy estetyczną stronę projektu bez kompromisów na funkcjonalności.
Odnalezienie starego basu z lat 60/70 przyniosło potrzebę adaptacji odpowiedniego przetwornika, by przywrócić mu charakterystyczne brzmienie. Autor zastanawia się nad wyborem oraz specyfikacją przetwornika dla basu akustycznego.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Autor opisuje, jak skutecznie udoskonalił proces nawijania przy pomocy magnetofonu, osiągając imponujące wyniki w produkcji splitów na neodymach i ferrytach. Efektywność i jakość nawijania zaskoczyła nawet jego samego.
W poszukiwaniu sposobu na zbyt mocny sygnał w pickupie piezo, analizujemy potrzebę pasywnego kontrolera głośności. Czy istnieją tańsze alternatywy dla drogiego rozwiązania oferowanego przez www.thomann.de?
Autor podzielił się swoimi doświadczeniami związanych z wadliwym Sterling SUB Ray 4, spotkawszy się z problemami lakierniczymi i nieprawidłowym ustawieniem strun względem magnesów humbuckera. Po reklamacji otrzymał nowy egzemplarz, jednak ten również posiadał wady.
Autor podzielił się swoimi dotychczasowymi doświadczeniami z pickupami typu Jazz Bass, ograniczającymi się tylko do humbackerów w wersji stack. Rozważa on możliwość wypróbowania wersji split-coil, zastanawiając się nad jej brzmieniem i możliwościami adaptacji do swoich potrzeb.
Singiel "Warzywniak" grupy Boso został nagrany w Studio Radia Łódź z towarzyszeniem niezwykłego instrumentu - saksofonu barytonowego. Utwór, nagrany i zmiksowany w ciągu jednego dnia, już zadebiutował na radiowych antenach i teraz grupa ma nadzieję na obecność w playlistach różnych radiostacji niekomercyjnych.
Zamówiony na Thomannie Squier Jazz Bass początkowo nie dawał żadnego dźwięku, zarówno podczas pierwszego podłączenia, jak i na koncercie. Sytuacja następnie zmieniła się samoczynnie bez znanego powodu.
Zastanawiam się nad zamontowaniem pickupów EMG PJ w moim basie Cort Action, ale nie jestem pewien, czy różnica w brzmieniu będzie znacząca, biorąc pod uwagę pozostałe komponenty gitary. Alternatywą jest zakup innej gitary do 1700zł.
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Autor zastanawia się nad możliwością połączenia przystawki piezo K&K Bass Max do kontrabasu z pre-ampem Sansamp BDDI Programmable, obawiając się różnic w impedancji.
Poszukuję przystawki do kontrabasu, który montuje się między skrzydełka a nóżki. Rozważam 3 modele w ograniczonym budżecie do 500zł, zastanawiając się, która będzie najlepsza do jazzu i czy potrzebny mi będzie preamp.
Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.
Zastanawiam się nad zakupem przystawek Nordstrand NJ4SE do mojego japońskiego JazzBassa i szukam opinii osób, które miały okazję ich używać. To nie jest tani zakup, więc warto poznać wrażenia przed dokonaniem wyboru.
Romek stoi przed wyborem pomiędzy pickupami Merlin JBHumbucker a DiMarzio Ultra Jazz dla swojego basu o lipowym korpusie. Pomimo podobnej ceny i braku możliwości wypróbowania, poszukuje opinii, które pomogą mu w decyzji.
Niedawno zakupiłem 50cio rocznicowy Fender Jazz Bass, który miał problem z przystawką przymostkową. Mimo mieszania sygnału z obu pickupów, kłopot nie znika, a dodatkowo pojawia się upierdliwy przydźwięk przy dotykaniu magnesów.
Robert przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu muzycznego, składającą się głównie z basów marki Mayones oraz różnorodnego wyposażenia dodatkowego. Kolekcja zawiera zarówno aktualne elementy, jak i te, które posiadał w przeszłości.
Autor oddał swój bas do zmiany przetworników na modele Seymour SPB-2 i SSJB2-B, ale po odbiorze instrumentu odkrył problemy z działaniem. Jedna część przetwornika nie działa, a system push/pull nie spełnia oczekiwań.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Nowy prototyp maszynki do nawijania pickupów, nazwany 'korbka śmierci', łączy w sobie prostotę konstrukcji z zaawansowaną technologią. Posiada 32 GB RAM, 16-rdzeniowy procesor taktowany częstotliwością 5 GHz oraz kartę graficzną o mocy 300 000 Gflopsów, wszystko chłodzone powietrzem czerpanym z energii nawijającego.
Próba dopasowania idealnego przetwornika Jazzowego do już zakupionego przetwornika Precision SPB-3 od Seymour Duncan BassLines. Zastanawiam się, czy SJB-3B QuarterPound Jazz Bass będzie odpowiednim wyborem.
W basie Hohner HRB STD znajdują się specyficzne pickupy o kształcie gitarowych Humbuckerów, które zapewniają mocniejszy sygnał i bardziej mięsiste brzmienie w porównaniu z tradycyjnymi pickupami. Całość jest zalana plastikiem z kablami wychodzącymi z tego materiału.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie wykonanym z jesionu bagiennego, skupiając się na poszukiwaniu humbuckerów. Zależy mu na uzyskaniu dźwięku jasnego, ciepłego i selektywnego, odpowiedniego do funku, soulu oraz technik tappingu i flażoletów.
Czy rampa montowana na gitarze basowej ma realny wpływ na brzmienie instrumentu, czy jej główna rola to poprawa właściwości manualnych i estetycznych? Sprawdzamy, jak bezinwazyjnie zamocować rampę i z jakiego drewna ją wykonć, aby wzmocnić środkowe pasmo.
Autor szuka dobrego pickupu do kontrabasu, mając już doświadczenia z modelami Underwood i Fishman BP 100. Oczekuje pickupu, który realnie odda brzmienie kontrabasu, wspominając także o sprzedaży wzmacniacza Warwick ProTube IX.
Zakupiłem niedawno zestaw pickupów EMG HZ i EMG BTCSYSTEM dla mojego basu, ale napotkałem problem przy ich instalacji. Szukam pomocy w poprawnym podłączeniu pickupów do preampu, gdyż dołączona instrukcja jest niewystarczająca.
W swoim pierwszym poście opisuję proces customizacji gitary Presto Lang, która początkowo nie spełniała moich oczekiwań brzmieniowych. Podczas eksperymentowania z elektroniką natknąłem się na niezwykłe przetworniki, których budowa zaintrygowała mnie i zastanawiam się, jak wpłynie na brzmienie ich połączenie równoległe.
Adam jest w poszukiwaniu przetworników typu humbucker do modyfikacji swojego Washburna. Jest gotowy pokryć koszty przesyłki, liczy na znalezienie chętnych do podzielenia się używanymi częściami.
W artykule opisuję mój dylemat dotyczący zmiany brzmienia mojego Squiera Jazz Bass na bardziej zbliżone do Precision. Rozważam zakup nowej przystawki w celu osiągnięcia tego celu.
Zastanawiam się nad kupnem gitary basowej Musicman Bongo z USA, korzystając z platformy Allegro. Pod uwagę biorę różne układy pickupów, rozważając ich wpływ na brzmienie.
Autor rozważa wymianę pickupów w basie Ibanez GSR205, który jest modelem aktywnym, z pickupami DXS-1 i DXS-2 oraz mostkiem B15. Zastanawia się nad użyciem pickupów od Seymour Duncan oraz potencjalną zmianą mostka.
Autor artykułu podjął poszukiwania, aby odkryć tajemnice przetwornika JCB-1, który odnalazł w gitarze Epiphone Jack Casady Bass, zastanawiając się nad jego właściwościami i porównując go do pickupu w gitarze DEFILa Luna 2.
Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.
Autor dzieli się swoim dylematem odnośnie wyboru pickupów i elektroniki do gitary GMR BassForce V, zainteresowany cięższą muzyką. Rozważa między pickupami EMG a seryjnymi MEC, mając na uwadze zestaw Warwick ProFet III i W411 Pro.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
Mam pewien problem z elektroniką w moim Precission Bass, który dotyczy podłączenia przetworników i niesprawnego potencjometru. Próbowano samodzielnie naprawić problem, lecz bez znajomości schematu elektrycznego do Fendera Precission Bass jest to trudne zadanie.
Autor zastanawia się nad zmianą przystawek w swojej gitarze na humbuckery oraz nad zmianą koloru na ciemny naturalny. Pyta o opinię dotyczącą przystawki odnalezionej na allegro oraz orientacyjne koszty zmiany wyglądu i komponentów w gitarze EverPlay przez lutnika.
HATHOR Pickups to europejski lider w produkcji pickapów gitarowych i basowych, oferujący produkty wysokiej jakości z różnorodnością brzmień. Firma, bazująca w Krakowie, dostarcza swoje produkty na cały świat, oferując personalizację dźwięku dzięki technologiom takim jak cięcie CNC czy grawerowanie laserem.
Zmagając się z problemem cichych pickupów w mojej gitarze Cimar '84 Japan, zdecydowałem się na poszukiwanie nowych. Moje preferencje oscylują wokół modeli oferujących ciepłe, ale nie zamulone brzmienie, z budżetem wynoszącym 300-500zł.
Autor omawia nietypową praktykę zamiany miejsc przystawek w gitarze basowej oraz zadaje pytania na temat konkretnych kwestii technicznych związanych z pickupami, okablowaniem i ekranowaniem. Dyskutuje również słyszane plotki o faktycznym producencie pickupów Bartolini MK1 oraz dzieli się z innymi pytaniem o dziwny kabelek znaleziony w gitarze.
Posiadanie Hohner PJ Bass SX bez dokumentacji postawiło mnie przed zagadką uszkodzonej przystawki. Przeanalizowałem możliwe źródła problemu ze szumiącym dźwiękiem w moim basie.
Kacper podzielił się swoimi doświadczeniami z użytkowania Squier Precision Bass Standard V i rozważa ulepszenie brzmienia przez zmianę przetworników na Seymour Duncan SSJ5-3N. Porusza problem dopasowania wymiarów nowych pickupów do nietypowej konstrukcji basu.
Autor posiada kopię Rickenbackera 4001 od Westminstera z 1978 roku, z oryginalnym osprzętem. Jedna przystawka jest uszkodzona, a autor zastanawia się, czy naprawić ją, czy wymienić na nową, mając w tym procesie otwartą wizję na różne konfiguracje.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami w walce z brumem w gitarach basowych z single pick-upami. Opisuje proces ekranowania i zastosowanie wysokiej jakości kabli, a teraz planuje zastosowanie DI-BOX'a, aby jeszcze bardziej zredukować brum.
Rozpoczynam kompletowanie pedalboardu i szukam porad dotyczących wyboru najlepszego rozwiązania. Zastanawiam się między ciężką skrzynią a praktyczną torbą oraz jakie elementy są konieczne do jego skompletowania.
Autor rozważa zmiany w swojej basówce, produkowanej przez Wiesława Długosza, włączając ewentualną wymianę mostka z Presto na Badass oraz zmianę przetwornika przy mostku na humbuckera. Rozpisuje się o swojej basówce, dokonując analizy możliwych modyfikacji i szukając porad wśród wspólnoty basistów.
Posiadam Fendera Precision Bass z lat 70., w którym muszę wymienić przetworniki. Ze względu na ograniczony budżet, rozważam kilka tańszych opcji i proszę o poradę, który wybrać.
Posiadam gitarę Fernandes PJR45 Custom Body z 1985 roku, której brzmienie niezależnie od ustawień wydaje się być "kartonowe". Zastanawiam się, jak usunąć ten niepożądany efekt korzystając z comba Laney Pro-BASS 150W.
Autor rozważa wymianę fabrycznych przystawek w swoim basie Yamaha RBX 250 na modele Seymour Duncan SPB 1 lub 3, aby zbliżyć brzmienie do stylu Steve'a Harrisa z Iron Maiden. Zastanawia się również nad przyszłym zakupem wzmacniacza Peavey Centurion Mark III, znany z używania przez Harrisa.
W artykule omówiono dwa tematy: jak przygotować gitarę do rysowania na niej psychodelicznych wzorów oraz możliwość przerobienia przystawek EMG-SSD na potencjometry push-pull w modelu Spector Performer 4 Classic.
Posiadam bas Cort b4, który podczas gry wydaje zbyt intensywne trzaskanie, mimo zamiany na wyższą akcję strun. Próby modyfikacji dźwięku poprzez EQ i dodatkowe urządzenia jak sansamp vt bass nie przynoszą zadowalających efektów.
Właściciel basu Yamaha RBX 775 zastanawia się nad modernizacją instrumentu poprzez wymianę przetworników na niedrogie, ale lepszej jakości, aby uzyskać brakujące 'mruczenie'. Przemawia doń również opcja zakupu nowego basu z wyższej półki takiego jak Mayones BE5 Exotic lub GMR.
Z manufaktury 'Birdland' wyjechał kolejny bas, oparty na pickupie MM z rozstawem strun na mostku 19mm. Dzięki temu jest to unikalny MM5, na którym gra się niezwykle wygodnie, z użyciem pickupa marki 'Tesla', który zapewnia mocny i diabelski sygnał.
W artykule poruszona jest kwestia wyboru odpowiednich przystawek dla gitary basowej modelu sq vm 70jb. Autor rozważa opcje wymiany na przystawki zarówno od Fendera, jak i Seymour Duncan, zwracając szczególną uwagę na potrzebę poprawy brzmienia slapu.
Autor artykułu przedstawia problem związany z wyborem odpowiedniej przystawki do swojego basu Jazz Bass, dążąc do osiągnięcia brzmienia podobnego do basów Warwick P+J oraz Fodery Victora Wootena. Zastanawia się nad dodaniem odwróconej przystawki precision, podkreślając swoje unikalne preferencje brzmieniowe i niechęć do tradycyjnych przystawek.
Autor poszukuje przetwornika do basu Washburn xb100, który nada bardziej okrągłe i mniej środkowe brzmienie. Celem jest osiągnięcie dźwięku lepiej wkomponowującego się w miks popowy, z budżetem do 500zł.
Podczas wymiany trzeszczących potencjometrów w swoim jazz-basie, oczom autora ukazał się nietypowy widok - przetworniki z trzema kablami. W artykule dokonuje próby zrozumienia, jak podejść do ich podłączenia.
Rozważałem jak poprawić brzmienie mojego basu na nagraniach i w efekcie przeszłem na struny z dodatkową symulacją wzmacniacza za pomocą wtyczki vst. Teraz zastanawiam się, czy wymiana przetworników pasywnych na moim basie Wash T12 na modele DiMarzio DP-146 lub DP-127 mogłaby jeszcze bardziej poprawić dźwięk.
Autor wyraża frustrację dotyczącą uszkodzonego pickupa w swojej gitarze basowej i rozważa zmianę na Seymour Duncan SSB-5. Rozważa także pickupy MM oraz dylemat wyboru między materiałem alnico a ceramicznym.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi z pierwszą gitarą bass typu jazzbass, rozważa zmianę przetworników na Dimarzio Model J lub Delano JMVC4 FE/M2 oraz eksperymentuje z mostkami i siodełkami na swoim instrumencie. Dyskutuje również nad wpływem blachy na pickupie na ergonomię i brzmienie.
Autor zastanawia się nad nietypowym umieszczeniem cewki w przetworniku, zamiast wokół magnesu, co jest standardem, rozważa konsekwencje takiego układu.
Właściciel basu MEG electric guitars 81421 postanowił wymienić przystawki w swoim instrumencie na modele Bartollini MME i Dimarzio Ultra Jazz, zastanawiając się nad dźwiękiem i dopasowaniem do swoich potrzeb. Wymiana wymagała również zmian w pokrętełach na push/pull.
Opisuję swój proces wymiany przetworników i siodełka w basie Langowski LB 4. Rozważam modele od Seymour Duncan oraz zastanawiam się nad wymianą DIY vs. profesjonalnym serwisem.
Opisuję proces modyfikacji gitary Spector NS 2000/5 z pickupami EMG-HZ, umożliwiający przełączanie między trybami pracy humbucker i single coil przy pomocy potencjometrów push-pull. Modyfikacja pozwoliła na eksperymentowanie z różnymi konfiguracjami brzmień, wyróżniając się przydatnością w różnych stylach muzycznych.
Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.
Autor rozważa wymianę przetworników w swoim basie Hohner The Jack V na set Bartolini 59J1. Następuje problem z rozstawem strun, który może wpłynąć na jakość dźwięku.
Posiadam gitarę Ibanez BTB 705 DX TFK od roku i chociaż jest bardzo wygodna i podoba mi się wizualnie, mam problem z brzmieniem przy graniu power metalu. Zdecydowałem się na wymianę elektroniki i pickupów, aby dostosować dźwięk do moich potrzeb.
W artykule opisano problem z niedziałającym przetwornikiem split w gitara Cort Action Bass 4 strunowa w pasywie. Autor zauważył, że tylko single coil działa poprawnie, podczas gdy split coil nie generuje dźwięku, pomimo iż jest ledwo słyszalny przy maksymalnym rozkręceniu potencjometru.
Jacek W., utalentowany basista, zabiera nas w podróż przez swoją muzyczną karierę rozpoczętą w 1990 roku, przedstawiając używany przez siebie sprzęt. Od pierwszego basu Defil, przez serię Ibaneza, aż po pełne lampowe wzmacniacze - Jacek dzieli się swoimi przemyśleniami na temat każdego kawałka sprzętu.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
W artykule opisałem proces odnawiania mojego Squiera Affinity P-Bass, począwszy od zmiany wyglądu przez malowanie, aż po wymianę przetworników na Seymour Duncan. Podzieliłem się również kosztem całego przedsięwzięcia i moimi przemyśleniami na temat wartości takiej modernizacji.
Ostatnio stanąłem przed problemem zakrycia dziur w korpusie basu po wyciągniętych potencjometrach. Szukam kreatywnego rozwiązania, które nie tylko zasłoni, ale i doda unikalnego charakteru mojemu instrumentowi.
Merlin przedstawił na swojej stronie najnowszy model pickapa basowego - Bassblaster Active. Jest to nowoczesny, aktywny humbucker wykorzystujący zaawansowane technologie opracowane przez Merlin Pickups.
Jako leworęczny basista z bogatym muzycznym doświadczeniem dzielę się swoją historią i szczegółami dotyczącymi mojego sprzętu. Od gitary CLIMAX, przez GMR, po Fender Jazz Bass i wzmak Fender Rumble - towarzyszą mi one w nieorganizowanych sesjach z przyjaciółmi.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
Zakupiłem Defila Mambo za 250 zł i planuję przeprowadzić renowację tej niemal 40-letniej gitary, mając minimalne doświadczenie. Mam kilka pytań dotyczących regulacji gryfu, polerowania elementów niklowanych, malowania korpusu oraz wymiany pickupów.
Zastanawiam się nad wymianą seryjnych przetworników w mojej Yamaha BB G-5 na nowe, tanie, ale dobre pickupy. Rozważam konfiguracje humbucker bridge + single neck albo 2 X single-coils, szukam wśród marek takich jak Wilkinson, TESLA oraz inne.
Znalazłem stary bas i postanowiłem go wyrestaurować. Nie będzie to szybki proces, ale mam zamiar zrobić to porządnie.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
W drugiej części artykułu odsłaniam kolejne tajniki brzmienia tuby na przykładzie utworów granych przez „Langa”. Zostają przedstawione techniki wokalne umożliwiające śpiewanie w różnych stylach bez utraty klasycznego brzmienia.
Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.
Zakupione rok temu, używane przystawki Fender Noiseless Vintage JazzBass przysporzyły problemów po montażu. Różnice w głośności strun i możliwe przyczyny.
Opisałem proces tworzenia własnego pickupu do gitary basowej, opierając się na unikalnej idei łączenia dwóch pojedynczych pickupów w jednej obudowie. Projekt oparty na magnesach neodymowych pozwolił uzyskać niewielką oporność i indukcyjność przy jednoczesnym zachowaniu mocnego sygnału.
Dokonując adjustacji wysokości strun nad przetwornikami w basie, możemy znacząco wpłynąć na brzmienie instrumentu. Eksperymentując z różnymi ustawieniami, odkryłem, że mniejsza odległość strun od przetworników zwiększa atak w stosunku do wybrzmiewania.
Porównuję dwie opcje przystawek Fender do Jazz Bassa - Vintage Noiseless i Samarium Cobalt Noiseless. Zastanawiam się, który model lepiej odpowiada na moje potrzeby i jak parametry wpływają na brzmienie.
Właściciel nowo zakupionego, używanego basu Ibanez SR500 napotyka na problem z pickupem przy gryfie. Pomimo wymiany baterii i sprawdzenia połączeń, pickup zachowuje się nieprawidłowo.
Zamówiony z niemieckiego sklepu Thomann Ibanez BTB-676 miał usterkę jednego z pickupów, której efektem było słabe wychwycenie dźwięku trzech najgrubszych strun. Problem został szybko rozwiązany przez sklep, który na swój koszt wymienił instrument na nowy.
Chciałbym przedstawić mój francuski kontrabas, który obecnie przechodzi remont. Oprócz tego, opowiem trochę o moim DIY projekcie przetwornika piezoelektrycznego i planach na nowe wyposażenie nagłośnieniowe.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.
Autor wpadł na pomysł dodania do swojego basu OLPmm2 przystawki jazzowej, zastanawiając się nad jej konfiguracją oraz możliwością podłączenia do potencjometru głośności wspólnie z przetwornikiem H. Zadaje pytanie, czy warto eksperymentować z takim ułożeniem przystawek.
Rozważając możliwość dostosowania mojego basu GMR Bassforce 4 do cięższej muzyki, zdecydowałem się na eksplorację opcji wymiany przetworników. Moim głównym wyzwaniem jest znalezienie odpowiednich pickupów, które wzbogacą dźwięk o potrzebny dół bez konieczności wymiany całego instrumentu.
Soomood to przełomowy zespół z krakowskiego podwórka, który za sprawą swojego singla, obecnie budzi duże zainteresowanie. Ich muzyka, to niezwykła mieszanka orientalnych melodii, ciężkich riffów i elektronicznych eksperymentów.
Autor tekstu rozważa wymianę przetworników w swoim basie JB Squier na modele od Seymour Duncan. Opisuje problem związany z rozmiarami obecnych przetworników i pyta o doświadczenia innych użytkowników.
W drugiej części serii o budowie basu skupiamy się na projektowaniu główki instrumentu, rozmieszczeniu stroików, kształcie korpusu i umieszczeniu przetwornika. Podkreślone zostaje znaczenie dokładnego projektowania i umiejętnego umiejscowienia komponentów dla osiągnięcia optimalnego brzmienia.
Zmieniając uszkodzone gniazdo jack w mojej gitarze, postanowiłem również przeorganizować całą elektronikę i przetestować różne sposoby połączenia pickupów. Odkryłem, że każdy sposób połączenia ma unikatowy wpływ na brzmienie.
Autor opisuje problem z częstymi wymianami baterii w basie z aktywnymi przystawkami, który osiągnął rekord, gdy bateria Panasonic trzymała tylko trochę ponad tydzień. Próbuje samodzielnie rozwiązać problem i szuka porad dotyczących podłączenia aktywnych przystawek.
Siema ludzie, zmagam się z problemem brzęczących przystawek i stukających strun spowodowanym kiepskim uziemieniem. Posiadam bas Yrbx 375 i napotkałem na problem szumów po dotknięciu przystawek z Hartke, co próbowałem niwelować regulacją tonów, ale to nie jest rozwiązanie.
Autor opisuje problem z elektroniką w swoim 5-strunowym basie Mensfeld, wyposażonym w przystawki typu Jazz Bass i aktywne połączenie z baterią 9V. Omawia błędy lutowania i nieefektywność elementów, jak potencjometry i przełącznik, planując ich wymianę.
Washburn T12 zmodyfikowany przez pana. A. Pierożaka 😉 W między…
Oto mój fretless. Pickupy Bartolini, mostek Piezo ABM. Bas główniemahoniowy.…
Squier P-bass Affinity z SD SPB-3, Gitare mam 7 lat…
jest to precision bass (poprzedni właściciel dodał przy mostku przystawkęsingle…
Prezentuję swoją aktualna kolekcję: 1. Lutnicza kopia Fender Precision Bass,…
GMR Soundboard 5 przetwornik Bassculture elektronika NOLL przełącznik push-pull atyw/pasyw…
Zachęcam do słuchania, oglądania i przede wszystkim komentowania. JeżeliWam…
Gibson prezentuje reedycję przetwornika basowego Vintage Thunderbird, oferując oryginalne specyfikacje i dźwięk legendarnych modeli z lat 60.
Najnowszy singiel death metalowego ESCAPE FROM już w sieci!!! Utwór…
Jestem ciekaw co to za gitara, jest obecnie na all……
Witam Basową brać! 😉 Już w ten poniedziałek (14 luty…
Pomysł może nie do końca oryginalny, ale ciekawie zrealizowany: …
Raczej nigdy nie podobało mi się brzmienie gitar z jednym…
Cześć, tydzień temu miala miejsce premiera singla do nadchodzacej plyty…
Witam. Potrzebuje doradztwa w zestawieniu preampu z pickupami. Chcę uzyskacpodobne…
Witam. Jestem posiadaczem gitary Traben Array Attack, wersja 4 strunowa.…
Witam. Mam gitarę Fenix Jazzbass z pickupami Fendera i układem…
Cześć! Od jakiegoś czasu śmiga mi po głowie taki pomysł,…
Zmienione pickupy na Seymour Duncan SPB-3 Quater Pound, pas DiMarzio…
5 pick up’ów to nie za mało?
Gram na basie w krakowskim Riverqueen. Zapraszam na naszą stronęriverqueen.pl,…
Dziś zabrałem się za korpus, a dokładniej dziury na pickupy…
Gram od 1994-12-24 Mój sprzęt? nagłośnienie: Euphonic Audio iAmp micro,…
Basówka to GMR Bassforce Classic 4 w której wymieniłem elektronikę…
Postanowiłem podzielić się fotkami mojego nabytku, który mam już w…
Na tej gitarze stawiałem swoje pierwsze kroki palcami kostką, czy…
Mój sprzęt? aktualnie: Squier precision bass by fender made in…
Lista na której wymieniam najpopularniejsze rozmiary pickupów basowych. EMG, Bartolini, Music Man
Chcoałbym się pochwalic moim zmodyfikowanym jazzem . we wiośle zamontowane…
Wzbogaciłem nieco Troopera MM o własnoręcznie nawiniętą przystawkę typuprecision. Nie…
Mój pierwszy i dotychczas jedyny bas. Nabyłem go na alledrogo,…
Gram od 2006-03-20 Mój sprzęt? Basy: T.Burton Priest with Fender…
pickupy delano, glockenklang na preampie olcha + klonowy gryf… i…
Korpus: Jesion, gryf i podstrunnica: klon, pickupy: Seymour-Duncan SSB-5.
Mój sprzęt? Traben Array Attack 4 strunowa kolor Black Burl…
Bardzo fajna gitara, wymieniłem pick-up na DUNCAN DESIGNED 🙂
Gram od 1958-07-01 Mój sprzęt? kustom
Dość ciekawy instrument – 2x single przystawki, lekkie body, data…
Gram kilka lat na basie aktualnie w kapeli weselnejGram od…
FLAME CS 5 elit series 2000 jesion ;układ HH przetwornik…
Gram od 1991-06-19 Mój sprzęt? Custom Mayo pick-up 2 x…
www.facebook.com od 2011-07-22 Mój sprzęt? Leciwy polski 4-strunowy Romarc Precision…
Ot, pracuję sobie w Warszawie i gram w kapeli Orange…
Witam, koleżanka ma problem, bo chce nagłośnić wiolonczele (ma zamiarzagrać…
Mój sprzęt? Defil Baston po wymianie pickapów na P, Washburn…
Wcześniej gitara a od 2009 roku bass i niech tak…
pickupy: Seymour Duncan elektronika aktywna: Duncan designated
Gram od 1984-03-15 Mój sprzęt? head + paka Taurus basy…
Lutnicza piątka produkcji domowej : ) drewno: machoń,jesion i klon…
Zaczynałem od punk rocka, przez połamany death metal, rock i…
No i tak Mam basik z takimi przystawkami(normalna powiedzmu 4…
Ma może ktoś pickupy marki Merlin u siebie w basie…
Zastanawiam się jaki efekt uzyskam obracając split coil (w obudowie…
Witam szanowni bassmani, czy ktoś z naszej ,,grubostrunnej” elity ogrywałpickupy…
W kwietniu czeka mnie wymiana instrumentu i spodobał mi się…
Ciekawi mnie bardzo model Califonia TM (single coil, Humbacker). www.sandberg-guitars.de/basscat-overview/calt-series/cal-nighthawk-tm…
Witam wszystkich. Pytanie jak w temacie. Jaki tani przetwornik (singiel)…
Cześć, Zamierzam założyć do swojego basu (leworęczna lutnicza replikaPrecisiona)aktywny system…
Hej! Tak jak w temacie, Chciałbym w tym wiośle coś…
Spelnilo się moje marzenie … Doroslem finasowo tak , ze…
Witam czy może mi ktoś powiedziec czy aktywne Alnico single…
Witam Zastanawiam się nad zmiana pickapów w moim Basię Sandberg…
Witam! Ostatnio zabrałem się za nagrywanie kliku ścieżek na moimdziadowskim…
Taki singiel udało nam się nagrać www.band.pl/mp3/pobierz/2706/ulica-dzien-z-zycia-kota Pozdrawiam 😉
Wszystkie próbki nagrywane w linie przez Bass POD ustawienie czysty…
Za jakiś czas będę zamawiał basik u lutnika. Od początku…
Witam Basowaniem zajmuję się od niedawna i staram się powiększyć…
Witam Na ten temat trochę już było…jednak zdecydowałem się założyć…
Sheptone wprowadza na rynek przetwornik basowy Miles, jednocewkowy projekt, który ma za zadanie „przejść przez epoki” dla osiągnięcia vintage'owego tonu. Jest to hołd dla oryginalnego Fender Precision Bass z 1951 roku.
Nowy przetwornik pięciostrunowy Power Blade 5 od Nordstrand Audio rewolucjonizuje sposób, w jaki basiści postrzegają brzmienie swoich instrumentów. Zaprojektowany jako gotowy zamiennik dla P-basu, wyróżnia się masywną stalową ostrzą, zoptymalizowanym nawinięciem i ceramicznymi magnesami.