Mój szajs ;]
No więc: chińska Adelita, pierwszy mój bas Piec Hartke B200 Przester który jest repliką „Electro Harmonix-Big Muff” I mój nowy bass Cort T34 <3 Przepraszam za słabą jakość zdjęć 🙂
Przesterowanie jest procesem celowego lub niecelowego zniekształcania sygnału w układach elektronicznych, stosowanym głównie do modyfikowania dźwięku w muzyce. Jego zastosowanie znajduje się w wielu stylach muzycznych, oferując szeroki wachlarz możliwości brzmieniowych. Przesterowanie to nic innego jak podanie na wejście liniowego obwodu elektronicznego sygnału, który ma wyższe napięcie, niż obwód może przetworzyć bez zniekształceń. W rezultacie pojawiają się dodatkowe alikwoty, czyli składowe harmoniczne. Wtedy przesterowany układ przestaje też być układem liniowym. Zazwyczaj przesterowanie jest efektem niepożądanym, ale czasami stosuje się je celowo np. w układach elektronicznych, które modyfikują dźwięk.
Większość gitarzystów nie wyobraża sobie palety brzmień bez „przesteru”
Brzmienie o tym charakterze znajdziemy niemal w każdym stylu muzycznym – jazz, blues odmiany rocka po ciężki, ekstremalny metal. Prawie wszędzie jest to niezbędny rodzaj przełamania dźwięku.
Efektów, które przesterowują gitary jest na rynku ogromna liczba. Wykorzystując różne z nich, gitarzysta może uzyskać niezliczoną ilość brzmień.
Jak wybrać odpowiedni dla siebie?
Są trzy najbardziej popularne rodzaje efektów tego typu – efekt gitarowy distortion, fuzz i overdrive.
Efekt distortion całkowicie zmienia brzmienie wzmacniacza, narzucając mu swoje własne. Z reguły brzmi zdecydowanie bardziej piaszczyście, brudno i twardo. Ma jedno zadanie – przesterować maksymalnie gitarę. Charakteryzuje się stosunkowo agresywnym brzmieniem. Powoduje metaliczny, charakterystyczny dźwięk gitary. Efekt ten jest idealny dla fanów rocka, metalu i zdecydowanie cięższych gatunków muzycznych. Świetnie nada się do ekstremalnie trashowych gitar lub do wolnych czy szybkich, leadowych długich solówek.
Efekt fuzz to prekursor overdrive i distortion. Efekt był z początku implementowany za pomocą uszkadzania membrany głośnika, a następnie na drodze elektronicznej, przez obcinanie wierzchołków sygnału na półprzewodnikowych elementach germanowych. Uzyskane brzmienie jest skompresowane i ziarniste. Efekt ten idealny jest dla gitarzystów grających post punk, grunge i endrixowskie klimaty, jak i tych, którzy chcą dodać element nieprzewidywalności do swojego brzmienia.
Efekt overdrive to efekt podobny do distortion, choć mniej agresywny w brzmieniu. W głównym zamyśle ma symulować przesterowany wzmacniacz lampowy. Nie posiada grubego ziarna, jest z reguły miękki brzmieniowo i pozwala osiągnąć bardzo przyjemny efekt. Overdrive jest idealny dla gitarzystów rockowych, bluesowych jakże tych, którzy chcą tylko delikatnie zabarwić swoje brzmienie, nie tracąc podstawowego dźwięku swojej gitary czy wzmacniacza.
Przede wszystkim trzeba wybrać taki „przester”, który będzie pasował do naszego stylu muzycznego, nie będzie gryzł się z resztą instrumentów i będzie zgodny z naszymi indywidualnymi preferencjami. Ustawienie każdego przełącznika oraz pokrętła wpływa na barwę tonu, podobnie jak wpływa na niego technika gry, którą stosujemy. Pamiętajmy, że im więcej dajemy przesteru, tym bardziej nasza gitara wtapia się w tło – czy to w nagraniach, w grze na żywo lub w ogólnym miksie. Mniej przesterowania oznacza większą dynamikę, warto, więc określić swoje wymagania, co do finalnego efektu, jaki chcemy osiągnąć.
No więc: chińska Adelita, pierwszy mój bas Piec Hartke B200 Przester który jest repliką „Electro Harmonix-Big Muff” I mój nowy bass Cort T34 <3 Przepraszam za słabą jakość zdjęć 🙂
Tak więc (nie zaczyna się zdań od tak więc, ale kij z tym) 2 tygodnie temustałem się szczęśliwym posiadaczem tego oto przedstawionego na powyższychfotkach pieca. Jest to handmejdowy piec o mocy teoretycznie 50 wat na 12″głośniku firmy Beyma, który powoli przestaje współpracować… Całośćbrzmi całkiem przyzwoicie.Myśle że za ta cenę to mi się okazja trafiła.Przez ten […]
Zestaw:Peavey tour 450(w racku warwicka) kupiony od Adama Ofierskiego,kolumnaod bppb,Squier Precision bass od użytkownika pzza z przystawkami seymourduncan SPB-3,Polish Love overdrive od użytkownika Void,i nieszczęsny StroikBehringera który w niedalekiej przyszłości planuje zmienić
Prezentuję efekt typu lekki overdrive, przypominający brzmienia lat 60-70-tych, nagrany przy wykorzystaniu basu Fender model Squier. Propozycje nazwy mile widziane, a za najciekawszą przewidziana jest nagroda.
Analizuję kilka przesterów basowych, prezentując próbki dźwiękowe zbliżone do ustawień ekstremalnych. Od EHX Bass BigMuff, przez DigiTech Bass Driver i Metal Master, po MXR bass d.i.+ i Polishlove.
Recenzja nowego efektu gitarowego od Pana Bogdana, Polish Envy, który ma za zadanie przesterować brzmienie w zupełnie inny sposób niż tradycyjne przestery. Pomimo pewnych niedoskonałości, efekt ten oferuje unikalne brzmienie, odpowiednie do nieco bardziej agresywnych stylów muzycznych.
MXR El Grande BASS FUZZ to perfekcyjny efekt dla basistów poszukujących ciężkich i brudnych brzmień. Dzięki solidnej budowie i unikalnym możliwościom kształtowania dźwięku, efekt ten oferuje prawdziwie diabelską moc.
Line 6 LowDown HD 750 to wzmacniacz basowy oferujący imponujące 750 Watt mocy, wbudowane efekty i modele ampflikacji. Ze względu na swoją wszechstronność, wzmacniacz jest doskonałym wyborem zarówno do użytku domowego, jak i koncertowego.
Opisuję swoje doświadczenia z przesterem Exar Heavy Metal HM-03, który otrzymałem od przyjaciela. Mimo że rzadko go używam, podzielę się kilkoma spostrzeżeniami na temat jego działania i dźwięku.
Przedstawiam próbki brzmienia mojego starych basu Mayo, inspirowanego Spector, wyposażonego w osprzęt Schaller, preamp MEC i pickupy PJ. Nagrania pokazują różnorodność ustawień brzmienia, od czystego po przesterowany.
Efekt Polish Love, znany także jako Helter Skelter czy Lil Jovi, to dzieło pana Bogdana, które zyskało ogromną popularność dzięki wspólnocie Talkbass. Ceniony za swoją minimalistyczną, ale solidną konstrukcję oraz unikalne brzmienie w kategorii overdrive.
Boss PW-10 Wah-Wah, nabyty w poszukiwaniu pierwszego efektu do basu, okazał się znacznie bardziej wszechstronnym urządzeniem niż początkowo zakładałem. Solidna konstrukcja i różnorodność brzmień zrobiły na mnie duże wrażenie.
Niemiecka firma Behringer z modelem BOD100 prezentuje interesującą alternatywę dla klasycznych bass overdrive'ów. Mimo kilku wad, jak plastikowa obudowa czy utrudniony dostęp do baterii, efekt ten oferuje doskonałe brzmienie i wszechstronność za rozsądną cenę.
Electro-Harmonix Nano Muff Overdrive to reedycja klasycznego efektu Muff Fuzz z 1969 roku. Oferuje ostre brzmienie dostosowane do dynamiki gry, minimalistyczny design i jest przyjazny zarówno dla gitarzystów jak i basistów.
Ibanez PD-7 to przester do basu z dużą różnorodnością brzmień, od lekkiego driva po mocny przester, wyposażony w true-bypass, solidną metalową obudowę i pokrętła chowające się po naciśnięciu (Tone-Lok). Cena wynosi około 250zł, choć mogą wystąpić problemy z dostępnością na polskim rynku.
Moj zestawik- niedawno kupiona esp ltd b-155dx, handbox crush 200, i przester-super overdrive bossa. Mi brzmieniowo odpowiada ;p. PS: 1. wiem, za bas stoi obok kaloryfera-kaloryfer jest wylaczony, i to nie jeststandardowe miejsce basi, nie krzyczcie ;p 2. bas kupilem z zalozonymi 4 strunami, 5 jest dla picu i jest to strunaE-założyłem żeby się przyzwyczaic, […]
Fuzzrocious Pedals ujawnia swoją najnowszą inwencję, pedał LunaReclipse, z 12-pozycyjnym przełącznikiem oferującym dwanaście unikalnych sposobów na przycięcie sygnału.
Hartke wprowadza do swojej oferty nową serię wzmacniaczy basowych LX, obejmującą modele LX5500 i LX8500. Są to wzmacniacze o mocy 500 i 800 W, łączące sekcję mocy klasy D z przedwzmacniaczem lampowym oraz unikalną korekcją tonów Hartke.
MXR M85 Bass Distortion to najnowsze osiągnięcie firmy Dunlop, zaprojektowane we współpracy z założycielem Fuzzrocious Pedals Bryanem Ratajskim. Pedał ten jest reinterpretacją klasycznego i „niebezpiecznie brzmiącego” obwodu przesterowania, dostosowanego do współczesnego muzyka.
Firma Bassics, znana z wysokiej jakości sprzętu dla basistów, zaprezentowała na Winter NAMM Show swój najnowszy asortyment produktów zaprojektowanych przez uznawanego inżyniera dźwięku Malcolma Tofta. W ofercie znalazły się nowe wzmacniacze basowe i efekty, w tym A900 oraz AH900 i cztery nowe pedały.
Twórcy ekscentrycznych efektów w EarthQuaker Devices wprowadzają na rynek Bellows Fuzzdriver, który określają jako podstawowe urządzenie brudzące oparte na tranzystorach. Cechuje go prostota obsługi dzięki ograniczeniu się do kontroli Poziomu i Napędu, co nadaje mu prostoliniowy, vintage'owy charakter.
Podczas ostatniej próby zauważyłem, że mój wzmacniacz basowy Ashdown EB-15 180 grał znacznie za cicho i brzmiał bezpłciowo, brakując dolnego pasma. Mimo prób różnych rozwiązań, nie udało się przywrócić pełnej mocy.
Artykuł opisuje problem związany z występowaniem niepożądanego efektu "pierdzenia" głośnika przy wyższym gainie na kostce overdrive w połączeniu z basami i combami. Autor testuje różne konfiguracje sprzętu, w tym basy Ibanez sr-955, Mayones B5 oraz comba EBS Classic Session 120 i Tonsil Bass 100, dociekając przyczyny problemu.
Wojtek zmaga się z problemem zbyt słabego wzmocnienia swojego 60-watowego pieca basowego podczas koncertów. Rozważa użycie diboxa do nagłośnienia, zastanawiając się, jak najlepiej go podłączyć, i szuka tańszych rozwiązań.
W artykule przedstawiono problem zniekształceń wykrytych w wzmacniaczu Ampeg SVT3-PRO. Autor podzielił się swoimi doświadczeniami, próbując uzyskać czyste brzmienie, co okazało się problematyczne przy wysokich rejestrach.
Autor zastanawia się nad zakupem hybrydowego wzmacniacza basowego Orange Terror bass 500, ceniąc jego rozsądną cenę i poszukując informacji o brzmieniu, szczególnie przy użyciu przesterów. Pierwsze wrażenie jest pozytywne, jednak brakuje mu opinii osób, które miały okazję używać tego sprzętu.
Podczas używania przesteru wbudowanego w preampik MXR na mocniejszym zestawie warwick pro fet 5.1 + marshall mbc410, pojawił się problem z brzmieniem - brak czystości i nadmierne dudnienie.
Po zakupie Behringera BDI i próbie włączenia overdrive'a, napotkałem problem powodujący spalenie elektroniki w urządzeniu. Overdrive nie działał, a z urządzenia wydobywał się dym.
Rozważam zakup zestawu Hartke składającego się z head 3500, kolumny VX 410 oraz specjalnie zamówionej case'y za 1700zł. Sprzęt będzie używany w amatorskim zespole grającym szeroko pojęty metal, potrzebuję go głównie na próby i koncerty dla niewielkiej publiczności.
Autor poszukuje overdrive'u, który podkreśli agresję w jego progresywno-rockowym brzmieniu, wzorując się na Big Muff Germanium 4. Oczekuje pojedynczego efektu, bez dodatkowych funkcji, otwarty jest również na sprzęt gitarowy.
Podczas przeglądania internetów, natrafiłem na interesującą stronę firmy Monolith Loudspeakers, która oferuje preamp Magma 1.0 będący klonem Sunn Beta Lead. Jest to interesująca opcja dla miłośników przesterowanego brzmienia basu, zwłaszcza że cena jest atrakcyjna.
Podczas ostatniej próby z zespołem zauważyłem przesterowanie na niektórych progach gitary basowej. Po wielu testach, które obejmowały różne ustawienia i sprzęty, zacząłem zastanawiać się, czy problem leży w gitarze czy wzmaku.
Poszukiwanie mobilnej paczki głośnikowej 2x10 lub 2x12 to wyzwanie, zwłaszcza kiedy dostępność modeli Ampeg 210HE jest ograniczona. Rozważamy alternatywy dla tego popularnego wyboru, kierując się potrzebami basistów grających solo w rockowym stylu.
Adam Zieliński, basista zespołu JAMUN, od 1988 roku tworzy muzykę zainspirowaną takimi gigantami jak Tool czy Iron Maiden. W swoim arsenale posiada szeroki zakres wysokiej klasy sprzętu - od basówek Mayones po system bezprzewodowy Line 6.
Jestem początkujący i zastanawiam się nad zakupem gitary basowej Ibanez GSR190J w zestawie z wzmacniaczem 15W i tunerem. Chciałbym uzyskać opinie, czy będzie to dobry wybór dla kogoś takiego jak ja.
W artykule poruszam problem tłumienia strun podczas grania na basie, szczególnie w przypadku, gdy występuje zmiana między strunami, w tym graniu na pustej strunie E, co często przynosi niechciane efekty dźwiękowe. Szukając rozwiązania, zastanawiam się nad techniką podobną do gitarzystów grających na przesterze, czyli tłumieniu dłonią położoną na mostku, ale jednocześnie rozważam inne metody, gdyż na cleanie efekt nie jest satysfakcjonujący.
Standaryzując potrzeby basisty grającego w cover bandzie, analizujemy dwa popularne multiefekty: Zoom B2 i Digitech BP200. Kluczowe kryteria to jakość symulacji wzmacniaczy i kolumn, brak szumów oraz przystępna cena.
Poszukuję niewielkiego i taniego wzmacniacza basowego do prób w garażu. Odnalazłem kilka ciekawych ofert na Allegro i proszę o pomoc w wyborze.
Omawiam swoje doświadczenie z używaniem Sansamp Bass Driver, szczególnie problemy z uzyskaniem satysfakcjonującego przesteru z tego urządzenia. Mimo maksymalnych ustawień drive i blend, przester jest ledwo słyszalny, co nieco frustrowało mnie oraz innych użytkowników.
Dyskusja na temat Cliffa Burtona, basisty Metallica, skupia się na jego unikalnym stylu grania basu, w tym na charakterystycznym stosowaniu przesteru i efektów. Jego wkład w utwory zespołu i sposób wyrażania emocji przez muzykę są cenione przez fanów.
Ostatnio mój wzmacniacz LDM ba 100 zaczął głośniej grać, a następnie nagle zmniejszać głośność, co jest problemem niezależnym od używanych gitar czy kabli. Nawet po restarcie, problem pojawia się ponownie, z dodatkowym przesterem przy zagranie na wszystkich strunach.
Granie na granicy możliwości sprzętu muzycznego to wyzwanie, szczególnie w gatunkach takich jak stoner/drone/sludge/noise, gdzie wysokie głośności i przestery są na porządku dziennym. Autoryzowany obecnie poszukuje rozwiązania, jak efektywnie traktować głośniki, aby służyły dłużej bez uszczerbku na jakości.
Autor poszukuje efektów basowych: fuzz/drive, flanger, kompresor. Zastanawia się nad modelami takimi jak: Wooly Mammoth, RAT, BF-2, BF-3, BF-2B oraz Joyo JF-10 i EBS multicomp, szukając porady na temat wyboru najlepszego kompresora i flangera do swego basu.
Ostatnio postanowiłem zbudować przester Dr Boogie oparty na swoim starym schemacie. Po kilku modyfikacjach udało mi się uzyskać zadowalający efekt, chociaż nie dorównuje on w pełni oryginalnej lampowej wersji.
Preamp w kostce staje się coraz bardziej popularnym urozmaiceniem wśród basistów. Interesuje mnie, jak i kiedy muzycy wykorzystują te urządzenia, biorąc pod uwagę, że wiele wzmacniaczy basowych już oferuje bogate opcje brzmieniowe.
Po 12 latach przerwy wróciłem do grania na basie, tym razem na basie Charvette z przystawką P i nieco podbarwionym dźwiękiem przesterem własnej produkcji. Wideo z mojej gry umieściłem na YouTube, prosząc jednocześnie o wyrozumiałość ze względu na moje ponowne uczenie się.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
FEA Labs przedstawiło Photon Fuzz, rewolucyjny przester korzystający z promieni podczerwonych. Charakteryzuje się unikalną możliwością mieszania sygnałów oraz szerokim zakresem kontroli nad brzmieniem.
Autor zorganizował nietypowy konkurs, w którym uczestnicy mieli rozpoznać brzmienie różnych basów. Do wygrania był wspólny browar. Basami wykorzystanymi w konkursie były Customowy Stagg, Gibson EB-3 oraz Defil Luna.
W artykule opisuję swoje zmagania z uzyskaniem idealnego przesterowanego brzmienia basu, nie tracąc przy tym jego głębi. Wypróbowałem metodę znanych basistów, polegającą na rozdzieleniu sygnału na dwa wzmacniacze, z czego jeden zapewnia czysty dźwięk z wzmocnionym basem, a drugi – przesterowany.
Autor opisuje problem z głośnością i przesterowanym sygnałem w swoim sprzęcie basowym, wskazując na potencjalne przyczyny i szuka rozwiązania.
W ramach projektu Zrób to sam, zdecydowałem się na budowę kilku efektów-przesterów bazujących na dostępnych materiałach. Spośród nich, klon MXR El Grande Bass Fuzz okazał się być moim faworytem, choć jego budowa nie była pozbawiona wyzwań.
Rozważając zakup pierwszego zestawu basowego, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych cech. Z budżetem 1400zł, można znaleźć coś satysfakcjonującego, pamiętając o preferencji do jazz bass, elektroniki aktywnej i mocniejszym piecyku.
Immo, wielbiciel fantastyki i gier, z zamiłowaniem do tworzenia historii, jest także pasjonatem basu i vintage instrumentów. Posiada unikalną kolekcję basów i efektów, które używa do kreowania niepowtarzalnych dźwięków.
Zoom B2.1u to procesor efektów basowych, który sprawdzi się w wielu sytuacjach, od intensyfikacji brzmienia po użycie jako stroik i przester. Dzięki symulacjom takich efektów jak SWR i MXR oraz opcji homerecordingu z trialową wersją Cubase, sprzęt ten otwiera przed bassistami nowe możliwości.
Odkryłem koncepcję stworzenia unikalnego przestera do basu, inspirowanego zaleceniami Wrednego Igora i technologią lampową. Moim celem jest stworzenie urządzenia z regulacjami Volume, Mix/Blender i Gain, zdolnego do obsługi głębokich tonów basowych, nawet przy niskich strojeniach.
Stojąc przed wyborem pierwszego piecyka basowego, nasz forumowicz boryka się z dylematem pomiędzy Hartke A25 a Orange Crush B20. W kontekście planów przyszłościowych i zakupu przesteru Elektro-Harmonix Russia Big Muff Pi, pojawiają się wątpliwości co do kompatybilności.
Tech21 SansAmp VT Bass to sansamp z serii Character, dedykowany basistom, który wyróżnia się wszechstronnością i wspaniałym brzmieniem mimo trudności z dostępnością i wysokimi cenami spowodowanymi kryzysem i kursami walut. Po ciężkich poszukiwaniach udało mi się zdobyć ten efekt, który oferuje szerokie możliwości brzmieniowe i jest łatwy w obsłudze.
Autor zastanawia się nad wyborem między tanio-średnim multiefektem a kilkoma kostkami efektów do gitary basowej. Pod uwagę brane są cechy takie jak flanger/chorus, przester, autowah, delay/echo i tremolo.
Autor omawia kwestię opłacalności zakupu urządzeń MultiFX dla gitarzystów, argumentując, że są one nieopłacalne i generują brzmienie, które określa jako ‘plastikowe’. Podkreśla, że lepszym wyborem może być inwestycja w pojedyncze, wysokiej jakości efekty, tailored to the specific needs of the player.
Na próbie mój wzmacniacz Laney Ritcher R4 nagle zaczął wydawać dziwne odgłosy, takie jak szmery, brzeczenia i sprzężenia, nawet bez podłączonego instrumentu. Po wizytach w sklepie muzycznym i u elektronika problem nadal pozostaje nierozwiązany.
Posiadam efekt gitarowy Exar MT-1, który przestał działać po przygodzie z nieodpowiednim zasilaczem. Zastanawiam się, czy jest możliwość naprawy i czy efekt ten jest dedykowany dla gitary basowej, czy też elektrycznej.
Miałem niedawno okazję przetestować efekt basowy BOSS ODB-3, który zakupiłem na Allegro za przystępną cenę 255 zł. Urządzenie zaskoczyło mnie swoją solidnością, jakością wykonania i przede wszystkim - wszechstronnością brzmienia.
Witam Dłubię troszkę w elektronice. Chciałbym własnymi siłami zbudowaćprzester do basu o charakterze zbliżonym do tego z linku www.taurus-amp.pl/products/preamp-efx/effects-silver-line/abigar.html Taki do stoner/doom/slow… Wiem, że w sieci jest mnóstwo schematów, ale nie wiem który brzmiałbywłaśnie w ten sposób. Nie wydaje mi się, żebym mógł nabyć gotowe takbrzmiące pudełko do 100zł? Ps. Jak określić tego typu modulację? […]
Ashdown Engineering przedstawia odświeżoną wersję pedału Triple Shot Drive dla 2023 roku, wprowadzając znaczące zmiany i ulepszenia dla basistów poszukujących wyjątkowego overdrive.
Desert Carnival IV 10 maja 2013, Madness, Wrocław Planet of Zeus J.D. Overdrive Palm Desert Death Denied Bilety 15, 20zł https://www.youtube.com/watch?v=OU_JPQMv7eo
Firma Darkglass Electronics wprowadza na rynek nowy wzmacniacz basowy - Microtubes X 900, łączący przedwzmacniacz z efektem X Distortion i mocą 900 W w klasie D.
Witam ! 😀 Posiadam efekt Ibanez pd7 phat hed bass overdrive. www.sklep.rockfan.pl/image_func.php?img=gfx/4ebfec605dd1cb8e2a434d71bacf1fca.jpg&maxwidth=400&lang=pl Mam pytanie: Czy mogłbym ustawić takie brzmienie jak w tej solówce na początku?(Przynajmniej żeby podobniej brzmiało) https://www.youtube.com/watch?v=ztk1V4utYdA Może wie ktoś jak kręcić tymi gałkami i przestawić te attacki i wogole… ? 😀 Probowałem ,ale ni ch**a :/ Jeżeli ktoś posiada ten efekt to […]
Mój sprzęt? Aktualnie: Gitara – Cort Action Bass WS Combo – Hartke B300 Head – Hartke HA5500 Kolumna – Ashdown ABM 414T Kiedyś: Combo – Tonsil 100 Kostka – Boss Overdrive ODB-3
Gram na bassie od około 3 lat. Jestem wokalistą i za instrument chwyciłem zciekawości. Przypadkiem mój brat (bębniarz) miał zespół gdzie szukalibassisty i tak bez większych przygotowań zostałem wrzucony na głębokąwodę. Do dzisiaj sieję zniszczenie niskimi częstotliwościami w zespoleFONTAINE (www.myspace.com/fontaineofficial). Genialny instrument. Wciążeksperymentuje z brzmieniem i z gitarami i próbuję połączyć grę na bassiei śpiew. […]
Piękny, piękny drive od Pana Bogdana. Od czystego drive’u po młynypiekielne. It’s LEGEN – wait for it! – DARY!
Glockenklang, znana z wysokiej jakości urządzeń, ujawniła nowy wzmacniacz basowy w swojej ofercie - Blue Bird. Urządzenie oferuje moc do 900 wattów i wyposażone jest w klasę A na wejściu.
Boss wprowadza na rynek nowy wzmacniacz basowy Dual CUBE Bass LX, łączący przenośność z szerokimi możliwościami połączeń i zaawansowaną sekcją efektów. Stworzony z myślą o muzykach szukających kompaktowego, lecz potężnego rozwiązania.
Darkglass Electronics przedstawia nowość w swojej ofercie - pedal overdrive Microtubes B1K. To kompaktowy pedal, zaprojektowany jako hołd dla jednego z najbardziej legendarnych obwodów przesteru.
Earthquaker Devices wprowadza na rynek pedał overdrive Special Cranker, który cechuje się całkowicie dyskretnym analogowym układem. Jest określany jako krewny modelu Speaker Cranker, jednak oferuje jeszcze więcej – przeczytaj recenzję.
Origin Effects wprowadziło na rynek dwa nowe pedały basowe: BassRIG Super Vintage i BassRIG '64 Black Panel, które rewolucjonizują sposób, w jaki basiści mogą kształtować swoje brzmienie.
Ostatnio zastanawiałem się kupnem efektu. Jaki według was jest najlepszydistortion?
Darkglass Electronics wprowadza do swojej oferty nowy pedal - Alpha·Omega Φoton. Urządzenie stanowi ewolucję obwodu przesterowania Alpha Omega, oferując znacznie większą elastyczność.
Dusky Electronics wprowadza na rynek zupełnie nowy efekt - Toasted. Jest to ulepszona wersja pedału Toasted Drive, oferująca szerszy zakres kontroli oraz bardziej satysfakcjonujące przesterowanie.
Walrus Audio wprowadza na rynek nowy pedal Eras Distortion, oferujący pięć trybów przesterowania i możliwość mieszania sygnału. Jest to następca zeszłorocznego overdrive'a Ages, wprowadzając jeszcze więcej możliwości kształtowania brzmienia basu.
Damnation Audio przedstawia nowy pedał dystorsji dla basistów - Curmudgeon 2. To solid-state’owa przesterowana potęga, która podnosi Twój sygnał na nowy poziom.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek Ripped Speaker, pedał fuzz, który jest hołdem dla początków zniekształconych dźwięków gitary i basu. To urządzenie łączy w sobie nowoczesność z klasycznym brzmieniem.
Darkglass Electronics rozszerza swoją ofertę o dwa nowe wzmacniacze basowe: Microtubes 500v2 oraz Alpha Omega 500, wyposażone w innowacyjne moduły mocy i unikatowe obwody przesteru.
Witam. Mam problem z moim combem(parametry www.overdrive.pl/122,eden-nemesis-n15s-combo-basowe-120w.html) gdyż niemogę ukręcić klekotu podczas slapu(klekot jest ale na strunie D i G a nastrunie A jest mały struna E to na combie flak). W sali prób mamy wzmacniaczyamahy i dwie kolumny 2×12. Klekot na tym zestawie podczas slapu jestzajefajny. Nie wiem czy to wina głośnika w moim […]
Fender przedstawia Trapper Bass Distortion, swój pierwszy efekt dedykowany specjalnie dla basistów. Dwa niezależne obwody przesterowania oferują nieograniczone możliwości kształtowania brzmienia.
Firma Gallien-Krueger przedstawiła nową serię wzmacniaczy Fusion S. To połączenie lampowego preampu z sekcją mocy klasy D, wprowadzające innowacje i pierwszy w historii kanał przesterowania sterowany lampami.
Electro-Harmonix wprowadza na rynek Nano Operation Overlord, kompaktowe urządzenie połączenie przesteru i overdrive'u. Dzięki wszechstronnej aplikacji i możliwościom kształtowania brzmienia, pedał ten stanowi interesującą opcję dla gitarzystów, basistów i klawiszowców.
Barcelońska marka Aclam Guitars wprowadza na rynek nowy pedał przesteru dla gitary basowej i elektrycznej o nazwie Dr. Robert. Urządzenie, inspirowane słynną piosenką The Beatles i oparte na klasycznym wzmacniaczu z tamtej epoki, łączy w sobie historię z nowoczesnością.
GR Bass rozszerza swoją linię sprzętu basowego wprowadzając pedał Pure Drive, łączący czterozakresowy ekwalizator z sekcją overdrive i wbudowanym tunerem. Pedał, zaprojektowany i produkowany we Włoszech, oferuje niezwykle elastyczne możliwości kształtowania dźwięku.
Sunnaudio wprowadza na rynek Rabbithead RH-1, preamp i przester analogowy zaprojektowany z myślą o wielu instrumentach. Urządzenie to oferuje innowacje dla basu, gitary akustycznej, elektrycznej, skrzypiec elektrycznych i nie tylko.
Acoustic Amplification wprowadza na rynek dwa nowe modele combo basowe: B300C oraz B600C, wyposażone w sekcje mocy klasy D, zapewniające potężny output przy zachowaniu rozsądnej wagi.
Lounsberry Pedals wprowadza na rynek nowy efekt dla gitarzystów i basistów - Tall Fat & Wide, rozwinięcie klasycznego modelu Tall & Fat z dodatkową możliwością pracy w stereo.
Darkglass Electronics poszerza swoją ofertę pedałów basowych o serię Microtubes X, w skład której wchodzą pedały Microtubes X i Microtubes X7, wykorzystujące wielopasmowe przesterowanie dla odpowiedniej kontroli niskich i wysokich częstotliwości.
Alabama's Yellowcake Pedals łączy dwa ze swoich pedałów, tworząc dwukanałowy przester Furry and Fried. Po lewej stronie znajduje się Furry Burrito fuzz/overdrive, a po prawej - Fried Gold light/medium overdrive.
ZVEX Effects wprowadza na rynek limitowaną edycję pedału Super Duper Concert Bass Mod, której brzmienie inspirowane jest kultowym wzmacniaczem Sunn Concert Bass. Jest to prawdziwa gratka dla entuzjastów ciężkich, nisko strojonych linii basowych.
Darkglass Electronics kontynuuje swoją tradycję limitowanych edycji, prezentując ozdobną wersję wzmacniacza basowego Microtubes 900 z nową czarną obudową oraz unikalnymi grafikami.
alocha ,jestem nowy i mam pytanko,czy jest taki przester do basu dziękiktóremu uzyskamy na naszym wieśle dźwięk zbliżony do dżwieku kontrabasu.
tak wiem, karton, przester tnie papier… myślę że daje radę, head mabardzo duże możliwości brzmieniowe, dużo mozy, głośny, kolumny czasamiprotestują, no ale i tak za taką kasę to daje radę spokojnie. Poza tympierwszy sprzęt sceniczny w mojej karierze, więc jest git 😀