
Koncert Closterkeller w Krakowie
Grupa muzyczna Closterkeller, ikona polskiego rocka gotyckiego, zaprasza na swój wyjątkowy koncert w Krakowie. To będzie kompilacja wszystkich największych przebojów z 25-letniej kariery zespołu.
Przegląd działu 'Muzyka’ na Basoofka_NETDział 'Muzyka’ na naszej stronie Basoofka_NET to prawdziwy raj dla miłośników niskich tonów. Zebraliśmy tu informacje na temat wszystkiego, co dotyczy muzyki basowej – od recenzji najnowszego sprzętu, przez historie wielkich basistów, aż po porady, jak uzyskać idealne brzmienie. Czytelnik znajdzie tu recenzje sprzętu takiego jak basy, wzmacniacze, pedały efektów, a także artykuły o legendarnych basistach takich jak Geddy Lee czy Les Claypool.Co można znaleźć w tym dziale? Przede wszystkim recenzje i testy sprzętu basowego, które pomogą w wyborze najlepszego instrumentu czy wzmacniacza. Artykuły zawierają szczegółowe opisy, zdjęcia i dane techniczne. Ponadto, przeczytać można fascynujące historie z życia basistów, którzy swoją grą zmienili oblicze muzyki. W dziale 'Muzyka’ znajdują się też poradniki i tutoriale, które z pewnością przydadzą się każdemu, kto chce doskonalić swoje umiejętności gry na basie.Muzyka jest definicją sztuki wyrażającej uczucia, emocje i historie poprzez dźwięki. W dziale 'Muzyka’ na Basoofka_NET zanurzysz się w świat niskich tonów, odkrywając nie tylko sprzęt i techniki, ale także niesamowite historie, które kształtowały świat muzyki basowej. Dział 'Muzyka’ na Basoofka_NET to miejsce, gdzie zgromadziliśmy całą wiedzę o muzyce z niskimi tonami. Od recenzji sprzętu po historie z życia muzyków – wszystko w jednym miejscu.
Grupa muzyczna Closterkeller, ikona polskiego rocka gotyckiego, zaprasza na swój wyjątkowy koncert w Krakowie. To będzie kompilacja wszystkich największych przebojów z 25-letniej kariery zespołu.
Grupa Choice instrumental powróciła w nowym składzie, wprowadzając wyjątkowe brzmienie połączenia basu i kontrabasu. Planują wejście do studia oraz organizowanie koncertów.
Exploring the Behringer Ultrabass BT108, I delve into its versatility and functionality for bass practice and more. Despite its modest size and price, it offers a satisfactory practice experience, even doubling as an auxiliary guitar combo or a sound booster for laptop movies.
Rozpoczynałem jako gitarzysta elektryczny, ale przejście na bas pozwoliło mi odkryć swoją prawdziwą pasję. Teraz, skupiając się na grze w zespole rock/metal, bas stał się moim priorytetem.
14-letni Hubert dzieli się swoją pasją do basu i opowiada o swojej muzycznej drodze, od 8-letniej Yamahy po jesionowego Corta B4. Dzieląc się szerokim spektrum muzycznych preferencji, od Rage Against The Machine po RHCP, inspiruje swoim entuzjazmem do nauki i gry na basie.
Autor opowiada o swoim dylemacie związanym z wyborem odpowiedniego wzmacniacza do swojego kontrabasu elektrycznego STAGG EDB. Wyjaśnia swój brak wiedzy na temat sprzętu i prosi o pomoc w zrozumieniu różnicy między wzmacniaczami basowymi a kontrabasowymi.
Podczas gry tapingiem na basie napotkałem nieoczekiwany problem związany z wydobyciem niepożądanych dźwięków przy użyciu techniki tappingu. Problem nasila się zwłaszcza przy naciskaniu struny na 12 progu, gdzie struna produkuje dodatkowe dźwięki z obu stron naciśnięcia.
Ostatni tydzień był pełen wrażeń muzycznych, w tym szczególnie zapadającym w pamięć koncertem utworów Pendereckiego. Dzielimy się przemyśleniami o ważności eksploracji różnorodności muzycznej poza własnymi granicami stylistycznymi.
Opisuję problem z elektroniką w basie Ibanez SR305 IPT, spowodowany nieodpowiednim zasilaniem. Poszukuję części zamiennych za rozsądną cenę.
Zauważyłem, że podczas improwizacji bazuję na trikach zamiast prawdziwego polotu. Brakuje młodych, pełnych pasji muzyków, którzy podjęliby się wyzwania odświeżenia sceny muzycznej.
Artykuł prezentuje fascynujące spojrzenie na rolę basistów w instrumentalnych triach rockowych, wskazując na ich niezaprzeczalne znaczenie i unikalny talent.
Zapowiedź premiery płyty projektu Without Percent, stworzonego przez basistę Leszka Żygłowicza oraz gitarzystę Bartka Latusa. Premiera płyty, łączącej jazz, rock i fusion, zaplanowana jest na 17 stycznia 2013.
Podczas niezapomnianej sesji nagraniowej z przyjaciółmi, zrodziła się nie tylko wspaniała sala prób, ale również 20 godzin nagrania prób basu i perkusji. Zdumiewające, jak muzyka łączy ludzi i pozwala im na wyrażenie siebie w najbardziej nieoczekiwany sposób.
Autor dzieli się swoją niezwykłą historią o tym, jak bez żadnego przygotowania muzycznego, a jedynie dzięki niezłomnej woli, rozpoczął naukę gry na kontrabasie. Początki były trudne, ale dzięki wsparciu dojeżdżającego nauczyciela, przez pięć lat zgłębiał tajniki muzyki klasycznej, by ostatecznie znaleźć swoją drogę w szarpaniu strun.
Autor rozważa zakup końcówki mocy do swojego zestawu audio, mając na uwadze kolumnę Ampega b410 hlf 400W na 4 om. Analizuje możliwości i eksploruje różne marki takie jak t.amp, ADS i Crown, zastanawiając się także nad kwestiami technicznymi związanymi z podłączeniem preampów.
Rozważanie wykorzystania zasilacza stabilizowanego do basu aktywnego jako alternatywy dla standardowych baterii w celu oszczędności. Dyskusja na temat potencjalnych skutków dla elektroniki gitary oraz nowatorskie pomysły na zasilanie.
Opowieść o muzyce arabskiej z perspektywy polskiego pracownika firmy z tunezyjskim współwłaścicielem. W tekście podjęto również filozoficzną kwestię różnic kulturowych w odbiorze muzyki oraz zastanowienie się nad potencjalną muzyką innych cywilizacji.
Tekst stanowi życiowe refleksje autora dotyczące przeżyć, doświadczeń i teorii muzyki, niewiążąc się stricte z tematem basów. Porusza zagadnienia różnic pokoleniowych, podejścia do życia oraz muzyki, a także wprowadza w świat teorii muzycznych, które, jak twierdzi autor, nie są wynalezionymi zasadami, a uporządkowaną wiedzą na temat tego, co w muzyce naturalnie już istnieje.
Jarek Łukomski, wybitny perkusista mieszkający w Chicago, dzieli się swoją tajemnicą sukcesu artystycznego - nieustannymi ćwiczeniami. Przekonuje, że kluczem do sukcesu jest granie do upadłego, często po kilka godzin dziennie.
W ramach podziękowań za użyczenie sali, grupa muzyczna do której należę, zagrała koncert w kawiarni. Spotkanie stało się okazją do wspomnień oraz niespodziewanych, międzynarodowych rekonwersji dawnych towarzyszy.
Rozważam technikę grania na basie używając trzech palców, szczególnie w kontekście przejść między strunami o różnej grubości. Zastanawiam się nad optymalnymi metodami w specyficznych sytuacjach, jak szybkie przejścia między sąsiednimi strunami.
Deer Scarlet to nowy muzyczny projekt pochodzący z Łodzi, który łączy nowoczesność z tradycją. Zespół tworzy unikalną muzykę pełną emocji, mając w tle doświadczenie współpracy z wieloma znanymi artystami.
Arek Suchara to uzdolniony basista z Lublińca, pogłębiający swoją pasję nie tylko poprzez występy, ale i edukację młodych muzyków. Swoją muzyczną drogę zdobi współpracami z wybitnymi artystami, tworząc własny projekt, gdzie eksploruje różnorodność gatunków muzycznych.
Artykuł odkrywa fascynujący świat współistnienia basu i instrumentów dętych. Autor dzieli się doświadczeniami dotyczącymi strojenia, brzmienia oraz zasad transponowania tonacji.
Dziesiąta edycja Thanks Jimi Festival we Wrocławiu stawia przed sobą cel pobicia ubiegłorocznego rekordu Guinnessa, gdzie 6,346 gitarzystów grało „Hey Joe”. Festival łączy pokolenia muzyków i umożliwia uczestnictwo online, gromadząc gwiazdy takie jak Leon Hendrix, Marcus Miller czy zespołu EUROPE.
Autor opisuje swoje doświadczenie związane z graniem na basie, zwracając uwagę na problem wolnych palców na początku sesji grania, co prowadzi do frustracji. Mimo to, z czasem jego palce nabierają szybkości, pozwalając na płynną grę.
Ten artykuł opowiada o artystycznym procesie, kiedy muzyk borykając się z nudą, decyduje się eksperymentować z muzyką, dostosowując dźwięki do swojego gustu. Autor eksploruje możliwości swoich instrumentów, tworząc nietypowe mieszanki muzyczne oraz modyfikując swoje gitary, by osiągnąć unikalne brzmienia.
Autor opisuje swoją walkę z byciem słyszalnym na próbach z zespołem, używając combo Warwicka Sweet 15.3. Z uwagi na ograniczone fundusze, rozważa zakup mocniejszej kolumny przed head'em, zastanawiając się czy podpięcie 400W Hartke 410XL pod to combo ma sens.
Opowiadam o swoim doświadczeniu z przywracaniem do życia starego instrumentu, który przez długi czas leżał zapomniany. Po serii zabiegów odmłodzenia i wymianie strun, instrument znowu zaczął dostarczać niezwykłych doznań muzycznych.
Przypadkowo odnaleziony tekst o przygodach futrzaka z nagłośnieniem dostarcza rozmaitych anegdot związanych z poszukiwaniami idealnego dźwięku. Autor dzieli się swoją pasją, eksperymentami i perypetiami związanymi z muzyką i sprzętem.
Po dwunastoletniej przerwie wracam do gry na gitarze basowej. Gra na instrumencie pełnią funkcję prewencyjną przeciwko demencji.
Posiadacz LDM BA100 opisuje problem z głośnikiem, który 'pierdzi' przy niższych rejestrach. Rozważa zamiennik głośnika jako rozwiązanie budżetowe.
Recenzja koncertu Natalii Niemen, na którym artystka zaprezentowała własne kompozycje na bazie biblijnych psalmów oraz głęboko religijne teksty. Koncert odbył się z udziałem znakomitych instrumentalistów, wskazując na niezwykły talent wokalny Niemen oraz jej duchową wrażliwość.
Tekst opisuje wydarzenie muzyczne, które odbyło się 26 czerwca 2012 roku w Warszawie. Skupia się na występie zespołów Dead Efforts i SCUM, podkreślając ich historię i przygotowania do koncertu.
Autor poszukuje przetwornika do basu Washburn xb100, który nada bardziej okrągłe i mniej środkowe brzmienie. Celem jest osiągnięcie dźwięku lepiej wkomponowującego się w miks popowy, z budżetem do 500zł.
Podjąłem decyzję o eksperymencie z basem o krótszej skali - Samick MCR1. To bardziej eksperyment niż główna broń basisty, ale mam nadzieję, że nada niepowtarzalnego charakteru mojemu przyszłemu zespołowi między jazzem a funkiem.
Tomek Pierzchniak, talent z Jeleniej Góry, to wszechstronny basista, którego przyszłość w muzyce rysuje się w jasnych barwach. Mieszkaniec Jeleniej Góry i absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach oraz we Wrocławiu, na co dzień gra na kontrabasie w Filharmonii Dolnośląskiej, a po godzinach udziela się w różnych jazzowych i rozrywkowych projektach.
Autor dzieli się swoją drogą, jak z samouka doszedł do regularnych prób z zespołem, zastanawiając się, czy teoria muzyczna jest konieczna do 'poważnego' grania. Pomimo samodzielnej nauki i osiągnięcia pewnego poziomu umiejętności, pojawiają się wątpliwości co do znaczenia teorii muzyki w kontekście zespołu.
Tekst opowiada o próbie nagłośnienia gitary basowej Adelita w sposób, który okazał się bynajmniej niezwykły. Futrzak, autor artykułu, dzieli się swoimi doświadczeniami ze sprzętem, problemy z nagraniami i nostalgiczne wspomnienia zespołu.
GASZ i Sharon, dwie pełne energii damskie kapelki, dały koncert w Warszawie 29.06.2012. Od jazzowej szkoły po największe sceny światowe, GASZ wraz z Sharon przedstawiły wyjątkowe połączenie rocka, metalu oraz bluesa.
EXPLOZER to zespół z Trójmiasta grający w stylu MetalCore, w którym gram od roku. Zespół wydał czteroutworowe demo, a ja zagrałem na basie Schecter Stiletto oraz Mayones Zak fretless.
Michał, od dawna zapalony miłośnik basu, wraca do swojej pasji po 25 latach przerwy, wyposażony w bas Squiera Jazz Bass i 'kieszonkowy' wzmacniacz Vox AmPlug.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
W moim mieście mimo pozornej codziennej monotonii, zawsze znajdzie się coś, czego warto posłuchać. Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w koncercie reaktywowanego po 20 latach chóru Collegium Musicum w Jeleniej Górze, który zaskoczył mnie swoją jakością.
W tekście opowiedziałem o swoich doświadczeniach i refleksjach jako basista, którego ograniczenia techniczne nie przeszkadzają w realizacji jego muzycznych pasji. Jednak podkreśliłem, że każdy zawodowy basista powinien opanować różnorodne techniki, aby nie zamykać przed sobą drzwi do muzycznych możliwości.
Przymierzam się do zakupu basu Warwick Vampyre i stoję przed wyborem między wersją chińską a niemiecką. Analiza różnic i dylemat wyboru w kontekście brzmienia, konstrukcji i ceny.
Rozważam zmianę basu dedykowanego graczom praworęcznym na wersję leworęczną, przy czym głównym problemem jest konstrukcja główki podobna do Fender Precision. Jest to bas z 1991 roku, który mogę kupić za symboliczną kwotę, lecz obawiam się o możliwość uszkodzenia instrumentu.
Rozważając powrót do gry na basie po dziesięciu latach przerwy, postanowiłem kupić kompletny zestaw basowy, składając się zarówno z gitary, jak i małego wzmacniacza - idealnego do ciasnego pokoju i sporadycznego grania. Ostatecznym wyborem były zestawy Cort i Washburn dostępne na allegro.
Maciek Miernik, uzdolniony basista i kompozytor, zmaga się z ciężką chorobą - szpiczakiem mnogim. Przyjaciele i koledzy z branży muzycznej mobilizują się, aby wspierać Maćka w walce o zdrowie i życie.
Nowa seria wzmacniaczy Acoustic pojawia się na rynku, wyróżniając się atrakcyjnymi cenami i pozytywnymi opiniami. Czy uda się je sprowadzić do Polski?
Michał, 17-letni basista, opowiada o swojej przygodzie z muzyką basową, począwszy od zbudowania własnego instrumentu, po zakup zestawu Kustoma DE300HD i paczki Marshalla MBC 410.
Młody basista z Zabrza opowiada o swojej przygodzie z basem, która zaczęła się od marzeń o gitarze elektrycznej, a skończyła na Flame mayonesa cs4 z pickupem seymor duncan i wzmacniaczem Fender Rumble 15. Buduje również własne głowy i kolumnę na głośniku Fane 15".
Autor artykułu wyraża swoją frustrację i niepewność dotyczącą wyboru odpowiedniego głośnika do heada Ashdown Mag 600H Evo II. Rozważa zastosowanie modelu Ash 410T Deep, jednak zastanawia się nad możliwymi problemami technicznymi i różnicami w porównaniu z modelem Ash 414T Deep.
Ostatnio odkryłem siłę Facebooka, który pozwolił mi odnaleźć utracony kontakt z ludźmi, a także nawiązać nowe znajomości z basistkami i basistami z całego świata. Dzięki temu zyskałem nie tylko nowych znajomych, ale i inspirację muzyczną.
Piotrek, znany jako Pewus06, dzieli się swoją pasją do muzyki, zaczynając od klawiszy, przez gitarę klasyczną, aż po bas. Swoją przygodę z basem zaczął w lipcu 2011, używając basu Mensfeld z aktywnymi pickupami, którego układ elektroniczny został odnowiony przez wujka elektronika.
W recenzji przyglądam się bliżej modelowi Höfner Ignition Beatles Bass VSB, zastanawiając się, czy jest to odpowiedni wybór dla fanów rocka lat 60 i 70, oraz czy sprawdzi się w szerokim spektrum muzycznym.
Analizując wyniki zabawnej ankiety forum, zauważyłem, że życiowe priorytety młodszych uczestników mocno różnią się od moich. Dla mnie najważniejsze są rodzina, muzyka i przyjaciele, a nie kariera czy pieniądze.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Bob, nowy członek forum, dzieli się swoją przygodą muzyczną z naciskiem na gitarę elektryczną i basową, oraz przedstawia swój sprzęt.
Justyna, gitarzystka z kilkuletnim doświadczeniem, postanowiła odkryć świat basów. Poszukuje ona swojego pierwszego basu, jednak nie chce wydawać więcej niż 350zł, zastanawiając się, czy granie na nim dostarczy jej tyle samo radości, co słuchanie dolnych dźwięków.
W ramach naszego najbliższego występu zaprezentujemy między innymi standardy bossanovy, próbując przełamać stereotypy i powszechne błędy w ich wykonywaniu. Podzielę się dwiema różnymi linią basu, które pomogą zrozumieć i oddać wyjątkowy swingujący charakter tego gatunku.
Autor posta, 15-letni miłośnik muzyki, rozważa zakup swojego pierwszego basu. Zebrał 700zł i zastanawia się nad modelem Cort Action Bass BK, jednocześnie martwiąc się o brak wzmacniacza i własne umiejętności.
Tekst omawia wykonanie utworu 'Oye como va' w wyjątkowym składzie zespołu, z naciskiem na solo basowe Roberto Rodrigueza. Wyraża również preferencję autorskiego stylu nad słynnym brzmieniem gitary Carlosa Santany oraz podkreśla wartość prostoty i ekspresji w muzyce.
Otrzymałem od znajomego starą gitarę basową marki Luna i zastanawiam się, ile może być warta i z jakiego okresu pochodzi. Uszkodzenie dotyczy jedynie strun i jednego klucza.
Autor wyraża frustrację dotyczącą uszkodzonego pickupa w swojej gitarze basowej i rozważa zmianę na Seymour Duncan SSB-5. Rozważa także pickupy MM oraz dylemat wyboru między materiałem alnico a ceramicznym.
Basista z wieloletnim doświadczeniem w muzyce trashmetalowej doświadcza problemów z gubieniem rytmu po przejściu na lżejsze gatunki muzyczne. Zawodnik ten poszukuje porad i ćwiczeń, które pomogą mu odzyskać wewnętrzną precyzję rytmiczną.
Oferuję wynajem kontrabasu dla osób rozpoczynających naukę oraz dla muzyków potrzebujących instrumentu na koncert w Krakowie. Zapewniam transport na koncert, a cena jest do uzgodnienia.
Opowiadam o swojej przygodzie z różnorodnymi sprzętami do wzmacniania dźwięku basu, zaczynając od ręcznie modyfikowanego radia z lat 50., przez własnoręcznie skonstruowany wzmacniacz, po profesjonalne zestawy basowe. To podróż przez dekady mojego życia z basem, która pokazuje, jak bardzo zmieniła się dostępność i jakość sprzętu.
Po długiej przerwie wracam do muzyki z zamiarem stworzenia nowego składu opartego na archiwalnych nagraniach. Te proste rockowe (miejscami alternatywne) utwory stawiają na hałas i ścianę dźwięku.
Dawid, 19-letni basista, opowiada o swojej muzycznej podróży, przejściu z gitary na bas z powodu nieśmiałości i miłości do groove. Mimo że jest samoukiem i gra na tajemniczym modelu Ibanez Soundgear, znalazł swoje miejsce w muzyce, ucząc się i eksplorując różne gatunki muzyczne.
Autor podziela wspomnienia swoich młodzieńczych lat spędzonych w szkole, gdzie zainteresowanie muzyką i kreatywnością miało różne formy wyrazu. Od literackich prób po charakterystyczne anegdoty z życia muzycznych zespołów.
Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.
Autor dzieli się refleksjami na temat równowagi między życiem rodzinnym a pasją do grania na basie. Opowiada o swoich doświadczeniach, wyzwaniach oraz o tym, jak ważne jest, aby nie rezygnować z własnych pasji dla innych, nawet jeśli są to bliscy.
Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w koncercie jazzowym za jedyne 5 zł, sponsorowanym przez Urząd Miasta Jelenia Góra. Było to niezwykłe doświadczenie, zwłaszcza dzięki występom takich muzyków jak Piotr Michalak, Tomasz Pierzchniak, Radosław Przybylski i Karolina Lipska.
Rozprawiam się z nieśmiertelnymi mitami otaczającymi świat basu, takimi jak strojenie basóweczki, wyższość pewnych strun, tabulatur nad zapisem nutowym i przydatność wiedzy muzycznej. Warto dodać, że te tematy wracają na forum dyskusyjnym jak upiory, pomimo braku uzasadnienia ich ciągłego poruszania.
Maciek, 15-letni miłośnik muzyki i basista, opowiada o swojej pasji do gry na basie, swoich muzycznych preferencjach oraz o poszukiwaniu klawiszowca do zespołu State in Air. Swoją muzyczną podróż zaczął od Metallica, a teraz eksploruje ambitny rock i szuka perfect basu marki Spector.
Autor opisuje swoje doświadczenia z improwizacją podczas prób i sesji jamowych, podkreślając trudności i satysfakcję płynącą z jazzowej improwizacji. Zaznacza, jak ważna jest znajomość harmonii i umiejętność szybkiego dostosowania się do dynamicznych zmian w muzyce.
Zauważyłem, że moje combo Trace Elliota osiąga wysoką temperaturę, zwłaszcza podczas grania na pełnym słońcu. Zastanawiam się, jakie są normalne zakresy temperatur dla wzmacniaczy i czy powinienem się martwić nagrzewaniem się urządzenia podczas letnich występów.
Przekrojowa analiza nowych wzmacniaczy Fender, Super Bassman i Bassman 100T, inspirowanych klasycznymi blackface'ami z lat 60/70. Podkreślenie ich wszechstronności oraz unikalnych funkcji, w tym opcji automatycznego biasu i silent record.
Autor szuka unikalnych, smutnych linii basu i kontrabasu, które tworzą atmosferę niepowtarzalnych emocji. Nie interesują go riffy grane unisono z gitarą, tylko te, w których bas ma główną rolę.
Darmowe warsztaty gitarowe poświęcone muzyce blues-rockowej dla zarówno początkujących, jak i zaawansowanych gitarzystów. Sprawdź historię gitary i bluesa, naucz się standardów, technik i zagraj na koncercie!
Autor zastanawia się nad nietypowym umieszczeniem cewki w przetworniku, zamiast wokół magnesu, co jest standardem, rozważa konsekwencje takiego układu.
Autor opisuje, jak obowiązki codzienne odsunęły go od gry na basie, ale pewne wydarzenie i wspomnienia związane z basoofką przywróciły mu pasję do muzyki. Są to chwile, dzięki którym codzienność nabrała nowego, magicznego wymiaru.
Autor opisuje swoje osobiste doświadczenia związane z efektywnością w pracy, podkreślając, jak jego zdolność do szybkiego i skutecznego wykonywania zadań często prowadziła do niedoceniania jego pracy. Ponadto, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zmagań z wykonywaniem muzyki basowej, kiedy doświadczenie staje się przeszkodą w eksploracji nowych stylów.
Jako najstarszy użytkownik na konkurencyjnym forum dotyczącym basu, zaskoczyłem wielu swoją znajomością komputerów oraz doświadczeniem muzycznym. Zwróciłem uwagę na powszechną nieumiejętność korzystania z komputerów wśród młodszych użytkowników.
Stoję przed zakupem nowego comba basowego i moje rozważania dotyczą głównie dwóch modeli: Taurus B 315 oraz Ashdown MAG C115-300 EVO II. Każdy z nich oferuje intrygujące cechy, ale z budżetem ograniczonym do maksymalnie 1600zł, decyzja nie jest łatwa.
Artykuł klasyfikuje użytkowników forum dla basistów na różne grupy, od osób zastanawiających się nad grą na basie, przez początkujących, zaawansowanych, półprofesjonalistów, profesjonalistów, aż po weteranów sceny. Autor z humorem opisuje poszczególne typy basistów i ich potrzeby, dodając osobistą refleksję na temat społeczności.
Wizyta na koncercie Kasi Stankowskiej, gdzie wykonywane były jazzowe interpretacje utworów Władysława Szpilmana, ujawniła nie tylko muzyczny talent, ale i fakt, że nasze miasto tętni życiem kulturalnym. Autor opisuje zarówno wrażenia z koncertu, jak i przemyślenia na temat bogatej oferty kulturalnej miasta, przeciwdziałając negatywnym opiniodawcom.
Pracuję nad stworzeniem programowalnego metronomu, idealnego dla muzyków potrzebujących zróżnicowanego tempa i metrum w swoich utworach. Ten metronom umożliwia stopniowe zwiększanie szybkości bez konieczności przerywania ćwiczeń.
Musicollective, Ambit Music Shop oraz firma Audiostacja s.c. zapraszają na prezentację gitar i basów firmy Sandberg w Gdańsku. Specjalnym gościem będzie Holger Stonjek - założyciel i właściciel Sandberg.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami jako basista i opowiada o powrocie do grania po latach przerwy. Opisuje również swój bas, wykonany na zamówienie przez krakowską manufakturę lutniczą Hathor.
Podczas koncertu, używając kolumny Hartke HX410 dołączonej do różnych wzmacniaczy, napotkałem problem z brakiem dźwięku. Mimo prób z innymi wzmacniaczami oraz świadomości, że urządzenie nie wykazywało zewnętrznych uszkodzeń, nadal pozostaje zagadką, co mogło się stać.
Arteplanet oferuje profesjonalne, klimatyzowane sale prób w centrum Poznania. Pokoje zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i jakości dźwięku, zapewniają idealne warunki do tworzenia muzyki.
Autor dzieli się doświadczeniami z jednorazowej, darmowej kampanii promocyjnej na Facebooku, której wartość wynosiła 25$. Kampania, mimo imponujących statystyk, przyniosła niewielkie konkretne korzyści: kilkanaście lajków i mały wzrost liczby osób na liście mailingowej.
Odwiedziłem forum konkurencyjne 'basscity.eu', które okazało się miejscem dla osób szukających konkretnych, ściśle moderowanych tematów. Moja aktywność tam jako gawędziarza zakończyła się jednak szybkim powrotem do 'basoofki', miejsca, gdzie czuję się jak u siebie.
Po powrocie z podróży, autor wpadł w wirusowe sidła, co uniemożliwiło mu udział w jazzowym festiwalu. Mimo zdrowotnych przeciwności, dzieli się wrażeniami z „jazzowej środy”, ujawniając pozytywną zmianę na scenie jazzowej.
Autor opisuje swoją trzyletnią przygodę z gitarą, która zaowocowała stworzeniem materiału na dwie płyty i ostatecznie nagraniem demo swojego autorskiego projektu. Używając interfejsu audio Line6 ux2, nagrał kilkanaście utworów, które są dostępne do pobrania.
Gdyńskie Warsztaty Muzyczne to unikalna okazja dla ludzi w każdym wieku, aby zgłębić tajniki gry na wybranych instrumentach i home recording pod okiem doświadczonych muzyków. Warsztaty odbędą się w dniach 15-16.10.2011 w Gdyńskim Liceum Autorskim, oferując uczestnikom doskonałe warunki do nauki i wspólnego muzykowania.
Jako początkujący basista, postanowiłem zacząć przygodę z basem Vision JB-8, bez wydawania dużej sumy pieniędzy. Moje muzyczne preferencje są różnorodne, ale szczególnie przemawia do mnie klasyczny hard rock oraz stoner metal/rock.
Organizuję jam sessions w sercu Tarchomina, aby łączyć lokalnych muzyków i wspólnie eksperymentować z muzyką. Klub udostępnia miejsce, ale nie oferuje nagłośnienia ani wynagrodzenia, szukam chętnych do wspólnego grania.