Steve Bailey, jeden z moich ulubionych i najbardziej inspiruj膮cych basist贸w, sprawia, 偶e mam motywacj臋 do d艂ugich sesji gry. Wskazuje, 偶e najwa偶niejsza jest intonacja, a jego kursy na bezprogowy bas zainspirowa艂y mnie do pozbycia si臋 prog贸w r贸wnie偶 na basie akustycznym.
Artyku艂 przedstawia podstawowe wskaz贸wki dla pocz膮tkuj膮cych muzyk贸w, kt贸rzy chc膮 nauczy膰 si臋 gra膰 na instrumencie bezprogowym, jakim jest gitara basowa fretless. Koncentruje si臋 na znaczeniu intonacji, sposobach na nauk臋 s艂uchania i wydobywania czystych d藕wi臋k贸w oraz poprawnej lokalizacji d藕wi臋k贸w na podstrunnicy bez marker贸w.
Mostek basowy Ray Ross, zaprojektowany przez Aarona Rossa, wprowadza rewolucyjn膮 konstrukcj臋 bez siode艂ek. Dzi臋ki temu mostek zapewnia zwi臋kszon膮 wibracj臋 strun i pe艂niejszy d藕wi臋k.
Podw贸jne struny to wyzwanie dla kontrabasist贸w. Z pomoc膮 s艂awnej partii Edouarda Nanny'ego, przedstawiamy metody, kt贸re mog膮 by膰 pomocne.
膯wiczenie skal wydaje si臋 艂atwe, jednak podstaw膮 jest skupienie si臋 nie tylko na tonach, ale tak偶e na intonacji i "wra偶eniu". W tym artykule podpowiadamy, jak 膰wiczy膰 skale z wi臋ksz膮 艣wiadomo艣ci膮.
Znalezienie r贸wnowagi mi臋dzy doskonaleniem ju偶 znanych technik a praktykowaniem nowego materia艂u na basie bezprogowym mo偶e by膰 wyzwaniem. Jak pogodzi膰 prac臋 nad perfekcj膮 z eksplorowaniem nowych koncepcji?
Artyku艂 omawia kontrowersyjne pytanie dotycz膮ce posiadania linii na gryfie basu bezprogowego oraz podaje wskaz贸wki na temat wyboru pierwszego tego typu instrumentu.
Dobra intonacja to nieustanne wyzwanie dla ka偶dego kontrabasisty, zw艂aszcza podczas wyst臋p贸w na 偶ywo. Przeczytaj, jakie s膮 g艂贸wne problemy i jak sobie z nimi radzi膰.
Ustawienie odpowiedniej konfiguracji basu to klucz do komfortu i jako艣ci grania. Poni偶ej przedstawiamy, jak si臋 zabra膰 za zmian臋 strun, regulacj臋 wysoko艣ci strun oraz intonacj臋 przy mostku.
W tym artykule dowiesz si臋, jak przygotowa膰 si臋 do pr贸b oraz jak zarz膮dza膰 czasem i zasobami, by ka偶da sesja by艂a jak najbardziej efektywna.
Dla wielu basist贸w, gama chromatyczna to nieodkryty zas贸b w ich arsenale 膰wicze艅. Odpowiednie podej艣cie do praktykowania skal chromatycznych mo偶e znacz膮co poprawi膰 nasze przesuni臋cia, intonacj臋 oraz mentalne mapowanie gryfu.
Pozycja kciuka w ni偶szych pozycjach na gryfie nie jest cz臋sto omawianym tematem, jednak stanowi ona kluczowy element w rozwoju techniki ka偶dego basisty. Przedstawiamy dwa 膰wiczenia, kt贸re pomog膮 opanowa膰 t臋 technik臋.
Przesiadka z basu z progami na bezprogowy mo偶e by膰 wyzwaniem, zw艂aszcza je艣li chodzi o intonacj臋. Dzi臋ki tym radom, Twoja gra na bezprogowcu mo偶e sta膰 si臋 znacznie 艂atwiejsza.
Przej艣cie z gitary basowej elektrycznej na kontrabas mo偶e wydawa膰 si臋 naturalne, ale wi膮偶e si臋 z wyzwaniami. Oto pi臋膰 kluczowych porad, kt贸re u艂atwi膮 ten proces.
Debata na temat najlepszego systemu palcowania na kontrabasie trwa od dawna. Nowe spojrzenie na system 1-2-3-4 mo偶e zmieni膰 podej艣cie wielu basist贸w.
Pami臋膰 mi臋艣niowa jest kluczowym elementem rozwoju ka偶dego basisty. Dowiedz si臋, jak mo偶na j膮 skutecznie rozwija膰 dzi臋ki powtarzaniu i zastosowaniu specjalnych 膰wicze艅.