Intonacja czy wrażenie? Celowe ćwiczenie skal

Ćwiczenie skal wydaje się łatwe, jednak podstawą jest skupienie się nie tylko na tonach, ale także na intonacji i "wrażeniu". W tym artykule podpowiadamy, jak ćwiczyć skale z większą świadomością.

Zastanawiasz się, na co zwracać uwagę podczas ćwiczeń gry na basie? Pozornie łatwo jest nauczyć się skali czy zagrać dźwięki akordów, ale co naprawdę powinno przykuwać naszą uwagę? Czy skupić się na samych tonach, różnicach w intonacji, czy może „wrażeniu”, jakie one sprawiają?

Odpowiedź brzmi: na wszystko trzeba zwracać uwagę.

Bycie pewnym swych umiejętności i myślenie, że „to jest łatwe”, może być złudne. Generalnie, jeśli uważasz, że jest to łatwe, być może nie przyglądasz się wystarczająco blisko. Niczego nie osiąga się łatwo bez lat praktyki i doskonalenia danej umiejętności.

W mojej rutynie skupiam się na skalach, akordach i arpeggiach, a także na dysonansach i konsonansach tonów oraz na tym, jak mogą one pracować na Twoją korzyść melodyczną.

Na przykład:

Wybierz skalę, w której czujesz się komfortowo, i spróbuj zagrać ją w tercjach przez dwie oktawy (1 3 5 7 2 4 6 1 3 5 7 2 4 6 1). Następnie zagraj ją w rozbitych sekstach (1 6, 2 7, 3 R, 4 9 itd.).

To tylko kilka przykładów, które mogą sprawić problemy, jeśli naprawdę nie masz skal wewnętrznie przyswojonych.

Oto inny przykład mojej ulubionej metody wyzwania: graj skale akordów w bardzo wolnym tempie (40 lub 50 bpm), grając ósemki. Dla każdego akordu zagraj odpowiednią skalę akordową w tercjach od korzenia do korzenia (Root 3 5 7 9 11 13 Root), zastanawiając się nad każdym napięciem (9 11 13) dla każdego typu akordu.

Trudne, prawda?

Te i inne ćwiczenia z pewnością zwiększą świadomość każdych luk w Twojej wewnętrznej percepcji skal.

Teraz przejdźmy do wrażeń związanych z dysonansem lub konsonansem dwóch dźwięków granych razem.

Graj z użyciem drona w swojej rutynie ćwiczebnej, starając się lepiej słyszeć różne interakcje tonalne. To fantastyczne i zabawne ćwiczenie na odkrywanie, jak każdy dźwięk w skali chromatycznej brzmi w stosunku do drona, np. C.

Jest również pomocne śpiewanie interwału przed jego zagranim, aby sprawdzić, czy się nie pomyliło. To wspomoże transkrypcje, improwizacje i wszystkie aspekty Twojej wewnętrznej muzyczności.

Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci osiągnąć najlepsze z obu światów: dobrze wytrenowane ucho i zrozumienie harmonii.

Jak ćwiczyć skale na basie?, Co oznacza intonacja w muzyce?, Jakie ćwiczenia pomagają w nauce gry na basie?, Jak rozumieć dysonans i konsonans w muzyce?, Jak łączyć wrażenie z techniką podczas gry na basie?

Podziel się swoją opinią
Basoofka_NET
Basoofka_NET
Artykuły: 3402