Fretless z byle czego
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Zastanawiałem się czy nie dać tego basu do galerii
ciekawostki/dziwności…
Korpus olcha (stratocaster)
Gryf buk
Podstrunnica olcha
Pickupy zrobione przeze mnie – magnesy Alnico (nie wiadomo jakie)
menzura 34″
Maskownica tektura pokryta okleiną:D
oto jak to gra
www.wertey.wrzuta.pl/audio/1z1pZfu90vc/fred_final
Humb
humb + singiel gryf
singiel gryf
Singiel jest dokręcony niemal na równi z maskownicą gdyż daje troszkę
silniejszy sygnał w porównaniu do połączonego równolegle humba. Ale z
piecyka brzmi ciekawie – kontrabasowo.
Od siebie dodam ze wiem że bas nie wygląda jakoś super estetycznie – ale gra
i na bank wykorzystam go do jakichś balladek w bandzie :). Muszę coś
wymyślić by pickupy wyglądały lepiej 🙂
8 komentarzy
Możliwość komentowania została wyłączona.
Wertey – myślę że pora ustanowić jakiś model flagowy. Będzie to 10000
razy lepsza opcja dla różnych basistów (początkujących i nie tylko) niż
granie na różnych budżetowych basach.
Fajna maskownica 😀 Klucze trochę nie ten, ale wiadomo – robione z byle czego.
Gratuluję samozaparcia w rzeźbieniu.
Brzmi kontrabasowo, bo ciężkie drewno i nie wiadomo jaka charakterystyka
pickupów.
Ciężkie w sensie masy czy brzmienia? Bo jeśli chodzi o masę to bas waży
2,4 kg 🙂 co szczerze mówiąc mnie denerwuje bo przyzwyczaiłem się do
minimum 4,5 kg wioseł i jakoś mi tak ta lekkość nie siedzi w łapach.
🙂
A co do charakterystyki pickupów to dają mocno środkiem, choć ciężko
powiedzieć bo to bezprogowiec.
IMHO to brzmienie nijak ma się do brzmienia wieloryba ,no może z wyjątkiem
przystawki gryfowej…
Jak na moje Humb brzmi jak MM.
A maskownica wygląda paskudnie 😉
Tfu, olcha lekkim drewnem jest, nie wiem jak z bukiem, ale pewnie jest dość
ciężkie. To w końcu wali środkiem, czy kontrabasem? :p
Humb wali środkiem a gryfowa ma kontrabasowe brzmienie bo jest daleko od strun
:). W opisie trochę zagmatwanie napisałem.
Przystawki gryfowe w ogóle mają to do siebie, że sieją środkiem – to chyba
po prostu taka pozycja, że struna nie ma dużych wychyleń, które w takim
przypadku nie kryją średnich częstotliwości.
pewnie chodziło o przystawkę mostkową:)
Wiem o zależności brzmienia od pozycji przystawki. Ciężko jest stwierdzić
jaka jest charakterystyka bo musiałbym mieć na wymianę coś podobnego z już
odgadnięta by porównać. Musiałbym też ograć z zespołem czy się
wybijają w miksie. Najważniejsze że brzmią jako tako 🙂