Witam!
Chcę wymienić potencjonometry na 500k w Jazz Bassie, którego chcę
wyposażyć w DiMarzio Model J (oczywiście w obu pozycjach, i neck, i
bridge).
Moje pytanie jest takie, czy kupienie 3 takich potencjonometrów to wszystko
czego mi potrzeba:
Czy trzeba dokupić jeszcze inne rzeczy do wymiany, by wymienić te
potencjonometry?
A co do potencjonometrów, czy polecacie ten układ 3 razy 500k do tych
pickapów czy może coś innego?
Czy mam zamienić potencjonometry na 500k w moim Jazz Bassie z pickupami DiMarzio Model J?
Jaka będzie najlepsza opcja dla potencjonometrów w moim basie z pickupami DiMarzio Model J – trzy razy po 500k czy raczej coś innego?
Co być potrzebowałby poza trzema potencjometrami 500k do zmiany potencjometrów w moim basie?
Czy wymiana potencjometrów mojego Jazz Bassa na trzy razy po 500k byłaby dobrym wyborem dla mojego nowego pickupa DiMarzio?
Czy miałbym robić jakieś dodatkowe zakupy do zmiany potencjometrów w moim basie oraz pickupów DiMarzio Model J?
Czy powinienem zmienić potencjometry mojego Jazz Bassa na trzy razy po 500k, by uzyskać najlepszy efekt dla pickupów DiMarzio?
Jakie rzeczy muszę kupić, aby wymienić potencjometry w moim Jazz Bassie na trzy po 500k dla moich pickupów DiMarzio Model J?
Czy warto czy nie warto wymienić potencjometry w moim Jazz Bassie na trzy po 500k dla pickupów DiMarzio?
Czy ktoś może mi doradzić, czy zmiana potencjometrów w moim Jazz Bassie na trzy razy po 500k poprawi mój dźwięk z pickupami DiMarzio?
Co powinienem zrobić, aby wymienić potencjometry w moim Jazz Bassie na trzy razy po 500k, gdy chcę mieć pickupy DiMarzio?
jeśli chodzi Ci o vol vol tone, to pot. do tonow ma inna charakterystyke, zdaje
się liniowa, a vol logarytmiczna
jeśli to nie humbeckery to lepiej kup 250K A czyli logarytmiczna możesz
takich trzech użyć w swoim układzie ale możesz też zamiast 250k A użyć
wersji B czyli liniowa w sumie jeśli 500K też nie będzie problemu tylko
pamiętaj że poza potencjometrami warto kupić dobrej jakości kondensator od
jego pojemości zależy to jak będzie wyglądała regulacja tone
DiMarzio Model J to podobno są humbuckery o kształcie singla.
A jeśli chodzi o precision, czyli przetwornik split coil? Wybrać 250k czy
500k do współpracy z jednym pickupem DiMarzio, tym razem Model P?
Ja bym jednak trzymał się zasady że do vol używa się logarytmicznych a do
tone liniowych…
a ja uważam, że warto kombinować i szukać brzmienia piotrku to wcale nie
jest zasada gdyż zarówno Gibson jak i Fender stosuje zarówno pierwszą jak i
druga opcje doboru potencjometrów w swoich gitarach
Rockmusic to do pickupa typu jazzbass zastosuj 500K na Vol 500K na tone a
dla precla zastosuj 250 k Kondensator do tone albo przelutuj ze starego zestawu
albo zastosuj nowy który powinien mieć wartość między 0.050uF -0.100uF
No to ja mam teraz pytanie.
W jaki sposób rodzaj potencjometru – logarytmiczny czy liniowy (a jest jeszcze
trzeci – kto zgadnie jaki) wpływa na brzmienie?
stopniowanie (regulacja) zmienia się liniowo, logarytmicznie, bądź w trzeci
tajemniczy sposob, co defakto nie wplywa na brzmienie tylko na stopien jego
zmiany w stosunku do katu obrotu potencjometru, inaczej mowiac liniowe stosuje
się do tonow bo dzialaja rownomiernie, a logarytmiczne do volume bo stopien
wzrostu nie jest matematycznie rownomierny ale bardziej zgodny z naszym uchem
Otóź to!
A i tak dużo osób będzie uzyskiwać inne brzmienia po wymianie
potencjometrów.:D
ap wykładniczo logarytmicznie i liniowo 😀
Panowie proponuje lekturę z tego linku na temat potencjometrów
http://www.gitara-serwis.com/publikacje/artykuly_prasowe/sekrety.pdf , a i tak
widzę że panowie pochopnie wyciągają wnioski, gdyż w żadnym momencie nie
napisałem ze potencjometr sam w sobie zmienia brzmienie. Dodałem do swojej
wypowiedzi pewne magiczne słowo, które widzę, że panowie znawcy elektronicy
pominęli z góry, a mianowicie KONDENSATOR 🙂 brawo gratulacje 😀
jacy panowie elektronicy?
proponuje czytac ze zrozumieniem i nie zarzucac
niewiadomo czego niewiadomo komu