ma gitarkę Corta EVL Z4B i pomyslałem na zmianą podstrunicy na heban
to są jej parametry
KONSTRUKCJA: Bolt-on
KORPUS: Mahoń
PODSTRUNNICA: Palisander, 15 3/4″ Radius(400mm)
PROGI: 22 / Duże (2.7mm)
ZNACZNIKI: EVL Pentagram
STROIKI: Odlew
SKALA 34″ (864mm)
SIODEŁKO: Graphite
MOSTEK: HZ4B bridge w/ string thru body
PRZETWORNIKI: EMG-35 HZ (H-H)
ELEKTRONIKA: EMG BTS EQ / 1vol, 1blend, 2tone
jak by to wpłyneło na dźwięk ?? i ile by to kosztowało
Czy myślałem o zmianie podstrunicy mojej gitary Corta EVL Z4B na heban?
Jakie są parametry mojej gitary Corta EVL Z4B?
Czy mój kolorystyczny sposób gry na gitarze wpłynie na wybór podstrunicy?
Jak wiele kosztowałaby wymiana podstrunicy na heban?
Czy zmiana podstrunicy wpłynie na jakość mojego brzmienia basu?
Czy podstrunica jest ważna w procesie nagrywania?
Czy hebanowy kolor podstrunicy dobrałby się do mojego stylu gry na basie?
Czy istnieje jakieś ryzyko zmiany podstrunicy na heban?
Jakie są ewentualne wady podstrunicy hebanowej w porównaniu do oryginalnej?
Czy warto wymienić podstrunicę na heban?
Dźwięk by się zmienił niewiele w porównaniu do ceny takiego
przedsięwzięcia… Nie opłaca się moim zdaniem takie cuś. Już lepiej
zacząć zbierać na lepszy bas niż pakować kasę w ten.
IMHO nie ma to żadnego sensu.
Brzmienie się rozjaśni 🙂
Wpływ na brzmienie będzie, ale moim zdaniem cena hebanu i całego zabiegu z
tym związanego wyniesie, w stosunku do ceny basu, zbyt dużo, żeby było to
opłacalne, ale jeżeli nie masz co z pieniędzmi robić 😉
Wymiana podstrunnicy razem z nabiciem progów na nową wyniosłoby gdzieś
około 400zł 🙂 A z hebanem nawet więcej, bo sam heban jest bardzo drogi.
it not make sens!!!
Zupełnie jak twoja angielszczyzna 😛
———————–
mozesz obczaic drewna na tej stronce: [url]bass/necks/necks.cfm?fuseaction=guitar_neckwoods[/url] klik
Za cenę samej podstrunicy można spokojnie zamówić u lutnika nowy gryf 🙂
A ja nie rozumiem tego Bright i Warm… Wiem że powinienem użyć najpierw
opcji szukaj ale może ktoś z was to szybko wyjaśni 😉
Czym to się od siebie różni i który jak brzmi?
Bright – jasne.
Warm – ciepłe.
Nie mówi mi to dużo 😀 Hmm które jest bardziej metaliczne?
dokładnie!!!!:P
Szklanka – metaliczność brzmienia średnio zależy od podstrunnicy (moim
skromnym zdaniem), ale jeżeli chodzi o ogólny zamysł, to ta, która brzmi
jaśniej (bright).
Metaliczność brzmienia nie zależy od podstrunicy tylko od strun na jakich
grasz i od materiału z jakiego jest zrobione siodełko. Odpowiednie drewno na
podstrunicy rozjaśni lub “ociepli” brzmienie, ale nie wpłynie na
“metaliczność”.
________________________________________________________________
4 struny świata…
… i od mostka.
A ja może chciałabym wymienić podstrunnicę na bezprogową. W basie którego
jeszcze nie mam. Nie kupię chyba gotowego fretlessa bo chcę kupić
hollowbody. Czytając różne wątki o odprogowaniu widzę tylko mahoń i
palisander. Czy jeszcze jakieś drewno się nadaje? A w kontrabasach z czego
jest chwytnia robiona? I jeszcze jedno, czasami gryf ma wzdłuż boków na
krawędziach takie białe paski. To jest tylko ozdoba czy to ma jakieś
znaczenie? Czy one uniemożliwią wymianę chwytni na bezprogową?
we fretlessach najczęściej chyba mahoń, klon (fender w większości swoich
fretlessów ma klon), orzech i mieszanki tychże.
Kolega Urban, który nie urzęduje już na dzień dzisiejszy na forum,
przerobił sobie swojego Hohnera na fretlessa. Ma klonową podstrunnicę,
którą musiał polakierować (tzn. nie musiał, ale było to rozsądne
posunięcie).
W dobrych kontrabasach chwytnia jest z hebanu, a w tanich jest z czegoś
innego, tyle, że pomalowanego, żeby wyglądało jak heban. Te białe paski to
tzw. binding. Służą tylko i wyłącznie do ozdoby. 🙂
Generalnie do bezprogowego basu można użyć jeszcze pao ferro i kilka innych
gatunków, jednakże heban i palisander są tymi najpopularniejszymi (nie wiem,
skad Ci się wziął mahoń :P).
to z mojego niedopatrzenia przy sugerowaniu się konkretnymi modelami, nie
doczytałem po prostu 😛 Odwołuję mahoń ! 😀
Mam gitarę FL przerobiona z progowej, z której była zdjęta chwytnia i
naklejony został heban. Czemu nie wystarczyło samo wydłubanie progów nie
wiem – być może uznano, że oryginalne drewno było zbyt miękkie. Co
ciekawe, muzyk, na którego zamówienie robił to importer gitary u jednego ze
znanych (chyba już nie działającego) lutników, nie chciał potem tej
gitary, bo stwierdził, że została spartaczona. Wszedłem w posiadanie
wzmiankowanego FL okazyjnie i żadnego mankamentu się nie doszukałem. O co
chodziło muzykowi do tej pory nie wiem (pytałem go, ale powiedział, że jak
mi nic nie przeszkadza to niech się cieszę).
Więc spytam o tych działających. Oprócz kani i Nexusa ktoś jeszcze?
Widziałam już wątek z adresami lutników. Dużo ich. Wymieniał już ktoś
chwytnię w hollowbody na bezprogową u któregoś z nich?
Firma REK – jako ciekawostkę podam, że są zdolni specjalnie utwardzić
palisander albo wenge, jeśli ktoś się uprze, że nie chce hebanu.
REK z tego co wiem nie zajmuje się takimi drobnymi naprawami/przeróbkami.
Chcesz, żeby poświęcili Ci kilka minut? Połóż dwa tysiaki na stół
😉
Polecam Nexusa i GMRa
Załóżmy jedną dziesiątą tego. Plus 20% za expres jeśli chłop ma się nie
wyspać. Ile to może twać?
STAY RUDE, STAY REBEL, STAY SHARP!