Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:
www.voila.pl/480/0cm5p/?1
Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)
Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Nieźle, ale później brzmi trochę jakbyś się na gitarę przerzucił 😛
a moje brzmienie jest zdupione, pomoze ktoś zniwelowac ten srodek na trejsie,
żeby był taki vintage misio? na preclu. :F
jarbas, naprawdę fajnie Ci gada ten mm. m. in. przekonales mnie do tego
brzmienia. tj. ustawilem se betatest na muzykę Kustom w gta:sa i się
przekonalem po jakimś czasie:P ale mieć mm bym nie chcial. 🙂
hehe, czyli rozumiem, że mordujesz i handlujesz dziwkami do muzyki mojej
kapeli?
w rzeczy samej 😀 oddaje im – z nawiązką! 🙂
Fajnie… zaszczyt to dla mnie!
Mam taką małą prośbę o ocenę brzmienia basu. Jest to jazz bass wpięty
prosto w interfejs audio ale żeby nic nie sugerować, nie powiem jaki
dokładnie. Struny stare albo i martwe stalówki dAddario a grajek nie z tych
zdolnych 😉 Co o tym sądzicie?
http://www.probkajazza.wrzuta.pl/audio/3fSfthiAUn2/probka_jazza
jezu:D co wszyscy maja z tym graniem tych próbek z laklanda. 🙂 fajnie gada
przez te struny. ale lepiej kupić flaty. 🙂
Bo fajny motyw to jest 😀 No i flaty do niego to byłoby TO.
Witam, a miałby ktoś może fabryczne brzmienie Ibanez BTB 675, 676 do
zaprezentowania? Te z Youtuba jest średnio reprezentatywne ze wzgledu na
jakość. Pozdrawiam:)
MM na starych strunach po
denaturacie 4 miesiace temu;p
Nie solo, a z zespołem, w dodatku rejestrowane aparatem, ale jakość nie
kuleje.
Spector q5pro
Zoom B2
LDM BA-100 😀
http://www.w686.wrzuta.pl/audio/2mW0jTQsXfX/misanthropy_-_torture_killer_six_feet_under_cover
Rżnie jak powinno? Sugestie?
Mroku- pierwszy riff jak „Deep Inside” Korna, ale barwa basu przyjemna w swojej
nieprzyjemności 🙂
Ciągle ktoś gada o flatach, więc zainwestowałem w takowe i jakoś mnie nie
powaliły. Fajnie się gra, wygodnie i ślisko. Nic wielkiego, ale i tak mam
zamiar na nich grać:).
Krótkie próbki nagrane na tych samych ustawieniach wszystkiego: Squier JB 70
VM, Gallien 1001 RB II, pickup mostkowy.
D,Addario Nickel
Wound 045 – 100: (www.avdystrybucja.pl/giedym/Birdland_round.mp3)
D,Addario Chromes
045 – 100: (www.avdystrybucja.pl/giedym/Birdland_flat.mp3)
Sorry za szumy – stary soundblaster.
Wiesz, prócz soundu głównym atutem flatów jest to, że ich brzmienie
trwa… i trwa…. i trwa … i trwa …. …. … …. i trwa.
spirytus – dobre metaliczne brzmienie, na sprzęcie za tą kasę (poza
spectorem) to na prawdę dobrze to wypada
Witam,
próbka od nie potrafiącego grać, dla sprawnego ucha, ocence brzmienie jeśli możecie 😉
http://www.w206.wrzuta.pl/audio/aX2szBrJJZv/music_man_stingray_rozne
No właśnie za to lubię music mana…. za to ze po wymianie strun przez
tydzien-dwa brzmi tak, że nie chce brać innego basu do łapy;d
Ołszit! Faktycznie, aż perwersyjnie świeżo brzmi.
Giedym, poczekaj z oceną strun. Pograj na nich intensywnie około 2 – 3
tygodni i dopiero oceń brzmienie.
Mam tez daddario chromki od niedawna i porownujac je nowe do 8 miesiecznych
fenderów, to fendery je kroją jak nóż masło. Flaty muszą się rozegrać.
Tym bardziej chromy. Mam je właśnie około 3 tygodni i dopiero zaczynam je
lubić. 🙂
gurf +11115000342342342 !!! Mam chromki w jazzie już z 1-2 tygodnie i
zaczęły brzmieć- teraz założyłem nowe chromki też to precla i jak na
razie brzmi tragicznie…. poczekam trochę, ale na razie nie chce mi się na nim
po prostu grać. Muli, nie ma środkowego pierdu i brzmią głucho… Natomiast
na jazzie jest baja!
Mateusz masakryczne brzmienie! Mój MM nawet na nowiutkich strunach tak nie
brzmi. Acha no i super tu zagrane, bardzo dokładnie
Kurde, trochę za duży fretbuzz nawet jak dla mnie. Poza tym jak bardzo bym
nie chciał, tak nie widzę takiego brzmienia w kapeli…
bas jest ustawiony na meganiską akcje klekot i fretbuzz. Ma być głównie do
slapu i do grania kostką. Przy takiej niskiej akcji slapuje się dosłownie
dotykając strun.
Mów mi więcej o niskiej akcji strun 😀
Jaka to dla Ciebie „niska”? :>
1,5mm a dokladniej 1,7 pod B i z 1,3 pod G tak mniej-więcej. + prawie
prościuteńki gryf i mamy maszyne do slapu i rzęchu pod kostką.
Podniosłem kapeczke akcje, ale wszystko zalezy od tego jak chce żeby bas
zabrzmial np:
http://www.w790.wrzuta.pl/audio/0Jv61AgcIBi/soft_hard
zgadzam się że za duży fretbuz, a mógłbyś nagrać próbkę z trochę
wyższą akcją mroku?
dzięki
Pożyczyłem niedawno od kumpla Guitar-Port i to się urodziło.
Na elektryku nie jestem zbyt dobry, ale jakoś poszło 😀
[url]www.voila.pl/324/n0qvk/?1[/url]
WoWR mowilem ci już ze nierówno jakoś chyba źle ślady dopasowałeś, albo
tak arytmicznie grasz. Dodałbym tez trochę więcej siary do gitar.
wszyscy gadaja o flatach, niklach itp., a może podalby ktoś konkretny link do
strun(producent itd) bo chciałbym przetestowac wasze struny, może mi podpadnie
brzmienie 😉
pozdrawiam 🙂
ja mam niklowe dadario w music manie w jazzie DR lo ridery nikle, w preclu
flaty dadadio i we fretlessie dadario do laklanda już kupilem erni bole tez
nikle, nie lubię stalowek- jak już to zdarzylo mi się kupić do MM. IMO nikle
jako tako brzmią jak są już zdechłe ale stalówki po miesiącu to już
masakra.
link?
http://www.maczosbass.pl/prod,713,ECB80__Chromes_40-95_Long_Scale.htm
prosz. Tylko na początku będzie mała kupka brzmieniowa, , która potem się
odezwie. 🙂
może to śmieszne ale skróciłem w pewien sposób okres tej „kupki
brzmieniowej” ścierka + trochę oleju przejechałem kilka rady po strunach
zostawiłem na chwilke, potem wytarłem do sucha i przejchałem fast fretem i
już trochę zdechły:)
Wowr: Mi się podoba – mroczno i duszno 🙂
Skubi: Jak flaty Daddario, to jednak wziąłbym Chromes 45-100, jak nikle to
zdecydowanie GHS Bass Boomers – wg mnie dużo lepsze brzmienie, głębokie i
cięższe od Daddario i do tego grają dłużej.
Stalówek też nie lubię
Kapuch89: on pisał o flatach 🙂
Flaty na początku brzmią po prostu… głucho? Zaczynają brzmieć tak jak
powinny dopiero jak się zestarzeją czyli nabiorą brudu potu i tłuszczu z
łap… Wcierając w nie olej po prostu przyśpieszyłem ten proces. Przyznam,
że nie przepadam za Daddario (innymi niż flaty) bo szybko zdychają i w
dodatku np. teraz trafiła mi się zdechłą Struna B (chyba wymocze starą w
dynsie i założe bo ta nowa to masarka). Pierwszy raz kupiłem ernie balle
(Alfik polecił) jak założe do laklanda to na pewno coś tu wrzuce;)
OMG, nigdy by mi przez myśl nawet nie przeszło, żeby tak struny traktować
:D:D:D. I to serio brzmi ?!?!?
GDM: wiem, że o flatach 🙂
Mroku – na podniesionych strunach lepiej gada, na położonych
grał strasznie sucho 🙂
A ja zaczynam wykorzystywać swojego Bernardo 🙂 (dla niewtajemniczonych:
)
Fragmencik – gitara i bas dograne na żywca do automatu perkusyjnego – nowy
projekcik się rozkręca 😉
Strojenie do A, nagrane z MXRa (DI+), bez żadnej equalizacji i efektów,
przycisk „color” wciśnięty. Struny to półroczne, stalowe Daddario, na
nówkach gada o niebo lepiej 🙂
Mogę iść na koncert z samym MXRem – gada dokładnie jak trzeba, wystarczy
nagłośnić po linii i miażdży płuca 😀
Jeszcze próbkę tego nagrałem:
https://basoofka.net/galeria/10995,fernandes-a-la-jackson-randy-rhoads-lata-80/
zero eq i bez „coloryzacji”
Najpierw jest 3 razy zagrany ten sam motywik:
1) pickup mostkowy (zaskakująco cichy :O)
2) pickup gryfowy
3) oba razem
Potem jest stare intro z jakiegoś kawałka mojego zespołu – grane palcami z
moim standardowym atakiem, na obu pickupach (w pewnym momencie słychać jak
kabel przerywa :D)
Wertey mógłbyś nagrać jakieś próbki bez perki i kostką(chyba że nie
grasz kostką). Też mam Squiera affinity p-bass i chciałbym porównać:)
Proszę Shadi
Pierwszy motyw palce, a pozniej obydwa kostka,coś tak na szybko zagrane ale
mniej więcej słychać jak to gada. Ten drugi motyw to z Riverside – Reality
Dream.
Grane na niklach wyjetych z benzyny ekstrakcyjnej;)
http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/5K4pW6pBxfU/palce_kosta_squier
Podrzucam wam brzmienie mojego zmodyfikowanego Squier Affinity p- bass –
Seymour Duncun SPB-3, Mostek Wilkinsona, potencjometry po 250 K oraz pickguard
z czarnej błyszczacej plexi. Dodam jeszcze że wyczyściłem łaczenie gryfu z
korpusem i ekranizowałem wnętrze po całości. Gitara ma 6 lat. Sample w
wersji z prawie nowymi stalowymi strunami Warwick red oraz niklami D addario
EXL 220 . Nagrywane z lini z combusiuniunia Squier bp-15, dzwiękową SB
Live;), bez niczego nakładanego na bas. Może być trochę za basowo , ale
wolałem nic nie grzebać:
Stal
http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/4G8824KV7IG/Squierek_stal
nikle
http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/0mgjfTENNAO/Squierek_nikle
Dla tych, którzy zastanawiają się czy warto wydawać ponad 400zł na
upgrade swojego Squiera. Moim zdaniem warto:) a jeżeli uważacie inaczej po
przesłuchaniu sampli to proszę o uwagi. Myślę jeszcze nad mosiężnym
siodełkiem.
Dodaje jeszcze brzmienie Yamaha RBX 375. 1.Dwie przystawki 2.Mostkowa
3.Gryfowa
http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/5Vkau9yLteC/yamaha_rbx_375
To dla porównania wrzucam tu swoje próbki:
KOSTKA
http://www.w91.wrzuta.pl/audio/9qBzUk3BzTS/Squier_kostka
Najpierw gram na preclu pozniej na humbackerze(tak, mam dodatkowego humba) a na
końcu na obu przystawkach.
PALCE
http://www.w91.wrzuta.pl/audio/5e2CVcTgbOA/Squier_palce
Precel > Humb > precel i humb
Radzę trochę pogłośnić bo cicho mi się nagrało.
Hmm niby te same basy a zupelnie inaczej brzmią na preclu, ja mam kostke
trochę dupną bo bardzo sztywną z jakiegoś zwyklego plastiku,bo ogolnie na
kostkach nie gram wiec nie ma co kostkami porownywać, szkoda ze nie mam nic do
porównania jak brzmiał na starych pickupach, pewno też inne struny mamy i
inny styl gry – jakich strun używasz i który to rocznik? Mój jest
indonezyjski 😀
Mój jest chiński:D Nie wiem jakie struny są, koles od którego go kupilem
nic nie gadał co to są za struny.
Uwaga na soobwoofer:)… Coś tam próbowałem kiedyś nagrać:P
A miałby ktoś dla porównania jakiegoś dobrego fenderowakiego lub lepszego
precla na niklach (najlepiej Daddario)?Chciałbym obadać jak się ma brzmienie
mojego zmodyfikowanego Squiera teraz do dobrego precla.
Dokładnie, też bym sobie porównał. Najlepiej na tym samym
drewnie(olcha).
tak btw. Zastanawiałem się czy jakby do takiego Squierka wsadzić
komponenty(mostek, przystawki) od
http://www.fender.com/products//search.php?partno=0131702340
to czy zabrzmiałby bardzo podobnie… Co o tym myślicie?
Dość ciekawie to brzmi Skipioza, aczkolwiek w pewnych momentach pierdzi (;
choć i tak jestem pod wrażeniem brzmienia na czysto.
Ta „próbka” to jakieś dziwadło, które nawet prowizorycznego stracha na
wróble nie przypomina…
Moje brzmienie, Mayo Be 6 na mecach w linie na czysto, wykonanie na samej
strunie H 🙂 (latała jak powalona, wiec przepraszam za arytmię :D)
(www.skipioza.wrzuta.pl/audio/6hAZGDg0nzD/bodies_bass_cover)
(@ Radzę słuchac na słuchawkach 🙂 )
zapraszam na mój kanał. Będą
tam testy różnego rodzaju sprzętu.