Wasze brzmienie!

1218-ab3c674ec983ccafm.
Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:

www.voila.pl/480/0cm5p/?1

Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)

Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?

Podziel się swoją opinią

202 komentarze

  1. a moje brzmienie jest zdupione, pomoze ktoś zniwelowac ten srodek na trejsie,
    żeby był taki vintage misio? na preclu. :F

    jarbas, naprawdę fajnie Ci gada ten mm. m. in. przekonales mnie do tego
    brzmienia. tj. ustawilem se betatest na muzykę Kustom w gta:sa i się
    przekonalem po jakimś czasie:P ale mieć mm bym nie chcial. 🙂

  2. jezu:D co wszyscy maja z tym graniem tych próbek z laklanda. 🙂 fajnie gada
    przez te struny. ale lepiej kupić flaty. 🙂

  3. Witam, a miałby ktoś może fabryczne brzmienie Ibanez BTB 675, 676 do
    zaprezentowania? Te z Youtuba jest średnio reprezentatywne ze wzgledu na
    jakość. Pozdrawiam:)

  4. Mroku- pierwszy riff jak „Deep Inside” Korna, ale barwa basu przyjemna w swojej
    nieprzyjemności 🙂

  5. Ciągle ktoś gada o flatach, więc zainwestowałem w takowe i jakoś mnie nie
    powaliły. Fajnie się gra, wygodnie i ślisko. Nic wielkiego, ale i tak mam
    zamiar na nich grać:).

    Krótkie próbki nagrane na tych samych ustawieniach wszystkiego: Squier JB 70
    VM, Gallien 1001 RB II, pickup mostkowy.

    D,Addario Nickel
    Wound 045 – 100: (www.avdystrybucja.pl/giedym/Birdland_round.mp3)

    D,Addario Chromes
    045 – 100: (www.avdystrybucja.pl/giedym/Birdland_flat.mp3)

    Sorry za szumy – stary soundblaster.

  6. Wiesz, prócz soundu głównym atutem flatów jest to, że ich brzmienie
    trwa… i trwa…. i trwa … i trwa …. …. … …. i trwa.

  7. spirytus – dobre metaliczne brzmienie, na sprzęcie za tą kasę (poza
    spectorem) to na prawdę dobrze to wypada

  8. Witam,

    próbka od nie potrafiącego grać, dla sprawnego ucha, ocence brzmienie jeśli możecie 😉

  9. Giedym, poczekaj z oceną strun. Pograj na nich intensywnie około 2 – 3
    tygodni i dopiero oceń brzmienie.

    Mam tez daddario chromki od niedawna i porownujac je nowe do 8 miesiecznych
    fenderów, to fendery je kroją jak nóż masło. Flaty muszą się rozegrać.
    Tym bardziej chromy. Mam je właśnie około 3 tygodni i dopiero zaczynam je
    lubić. 🙂

  10. gurf +11115000342342342 !!! Mam chromki w jazzie już z 1-2 tygodnie i
    zaczęły brzmieć- teraz założyłem nowe chromki też to precla i jak na
    razie brzmi tragicznie…. poczekam trochę, ale na razie nie chce mi się na nim
    po prostu grać. Muli, nie ma środkowego pierdu i brzmią głucho… Natomiast
    na jazzie jest baja!

  11. Mateusz masakryczne brzmienie! Mój MM nawet na nowiutkich strunach tak nie
    brzmi. Acha no i super tu zagrane, bardzo dokładnie

  12. Kurde, trochę za duży fretbuzz nawet jak dla mnie. Poza tym jak bardzo bym
    nie chciał, tak nie widzę takiego brzmienia w kapeli…

  13. bas jest ustawiony na meganiską akcje klekot i fretbuzz. Ma być głównie do
    slapu i do grania kostką. Przy takiej niskiej akcji slapuje się dosłownie
    dotykając strun.

  14. 1,5mm a dokladniej 1,7 pod B i z 1,3 pod G tak mniej-więcej. + prawie
    prościuteńki gryf i mamy maszyne do slapu i rzęchu pod kostką.

  15. zgadzam się że za duży fretbuz, a mógłbyś nagrać próbkę z trochę
    wyższą akcją mroku?

    dzięki

  16. Pożyczyłem niedawno od kumpla Guitar-Port i to się urodziło.

    Na elektryku nie jestem zbyt dobry, ale jakoś poszło 😀

    [url]www.voila.pl/324/n0qvk/?1[/url]

  17. WoWR mowilem ci już ze nierówno jakoś chyba źle ślady dopasowałeś, albo
    tak arytmicznie grasz. Dodałbym tez trochę więcej siary do gitar.

  18. wszyscy gadaja o flatach, niklach itp., a może podalby ktoś konkretny link do
    strun(producent itd) bo chciałbym przetestowac wasze struny, może mi podpadnie
    brzmienie 😉

    pozdrawiam 🙂

  19. ja mam niklowe dadario w music manie w jazzie DR lo ridery nikle, w preclu
    flaty dadadio i we fretlessie dadario do laklanda już kupilem erni bole tez
    nikle, nie lubię stalowek- jak już to zdarzylo mi się kupić do MM. IMO nikle
    jako tako brzmią jak są już zdechłe ale stalówki po miesiącu to już
    masakra.

  20. może to śmieszne ale skróciłem w pewien sposób okres tej „kupki
    brzmieniowej” ścierka + trochę oleju przejechałem kilka rady po strunach
    zostawiłem na chwilke, potem wytarłem do sucha i przejchałem fast fretem i
    już trochę zdechły:)

  21. Wowr: Mi się podoba – mroczno i duszno 🙂

    Skubi: Jak flaty Daddario, to jednak wziąłbym Chromes 45-100, jak nikle to
    zdecydowanie GHS Bass Boomers – wg mnie dużo lepsze brzmienie, głębokie i
    cięższe od Daddario i do tego grają dłużej.

    Stalówek też nie lubię

    Kapuch89: on pisał o flatach 🙂

  22. Flaty na początku brzmią po prostu… głucho? Zaczynają brzmieć tak jak
    powinny dopiero jak się zestarzeją czyli nabiorą brudu potu i tłuszczu z
    łap… Wcierając w nie olej po prostu przyśpieszyłem ten proces. Przyznam,
    że nie przepadam za Daddario (innymi niż flaty) bo szybko zdychają i w
    dodatku np. teraz trafiła mi się zdechłą Struna B (chyba wymocze starą w
    dynsie i założe bo ta nowa to masarka). Pierwszy raz kupiłem ernie balle
    (Alfik polecił) jak założe do laklanda to na pewno coś tu wrzuce;)

  23. OMG, nigdy by mi przez myśl nawet nie przeszło, żeby tak struny traktować
    :D:D:D. I to serio brzmi ?!?!?

    GDM: wiem, że o flatach 🙂

  24. Mroku – na podniesionych strunach lepiej gada, na położonych
    grał strasznie sucho 🙂

    A ja zaczynam wykorzystywać swojego Bernardo 🙂 (dla niewtajemniczonych:
    )

    Fragmencik – gitara i bas dograne na żywca do automatu perkusyjnego – nowy
    projekcik się rozkręca 😉

    Strojenie do A, nagrane z MXRa (DI+), bez żadnej equalizacji i efektów,
    przycisk „color” wciśnięty. Struny to półroczne, stalowe Daddario, na
    nówkach gada o niebo lepiej 🙂

    Mogę iść na koncert z samym MXRem – gada dokładnie jak trzeba, wystarczy
    nagłośnić po linii i miażdży płuca 😀

    Jeszcze próbkę tego nagrałem:
    https://basoofka.net/galeria/10995,fernandes-a-la-jackson-randy-rhoads-lata-80/

    zero eq i bez „coloryzacji”

    Najpierw jest 3 razy zagrany ten sam motywik:

    1) pickup mostkowy (zaskakująco cichy :O)

    2) pickup gryfowy

    3) oba razem

    Potem jest stare intro z jakiegoś kawałka mojego zespołu – grane palcami z
    moim standardowym atakiem, na obu pickupach (w pewnym momencie słychać jak
    kabel przerywa :D)

  25. Wertey mógłbyś nagrać jakieś próbki bez perki i kostką(chyba że nie
    grasz kostką). Też mam Squiera affinity p-bass i chciałbym porównać:)

  26. Podrzucam wam brzmienie mojego zmodyfikowanego Squier Affinity p- bass –
    Seymour Duncun SPB-3, Mostek Wilkinsona, potencjometry po 250 K oraz pickguard
    z czarnej błyszczacej plexi. Dodam jeszcze że wyczyściłem łaczenie gryfu z
    korpusem i ekranizowałem wnętrze po całości. Gitara ma 6 lat. Sample w
    wersji z prawie nowymi stalowymi strunami Warwick red oraz niklami D addario
    EXL 220 . Nagrywane z lini z combusiuniunia Squier bp-15, dzwiękową SB
    Live;), bez niczego nakładanego na bas. Może być trochę za basowo , ale
    wolałem nic nie grzebać:

    Stal

    http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/4G8824KV7IG/Squierek_stal

    nikle

    http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/0mgjfTENNAO/Squierek_nikle

    Dla tych, którzy zastanawiają się czy warto wydawać ponad 400zł na
    upgrade swojego Squiera. Moim zdaniem warto:) a jeżeli uważacie inaczej po
    przesłuchaniu sampli to proszę o uwagi. Myślę jeszcze nad mosiężnym
    siodełkiem.

    Dodaje jeszcze brzmienie Yamaha RBX 375. 1.Dwie przystawki 2.Mostkowa
    3.Gryfowa

    http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/5Vkau9yLteC/yamaha_rbx_375

  27. @wertey: Proszę Shadi
    Pierwszy motyw palce, a pozniej obydwa kostka,coś tak na szybko zagrane ale mniej więcej słychać jak to gada. Ten drugi motyw to z Riverside – Reality Dream.
    Grane na niklach wyjetych z benzyny ekstrakcyjnej;)

    http://www.wertey.wrzuta.pl/audio/5K4pW6pBxfU/palce_kosta_squier

    To dla porównania wrzucam tu swoje próbki:

    KOSTKA

    http://www.w91.wrzuta.pl/audio/9qBzUk3BzTS/Squier_kostka

    Najpierw gram na preclu pozniej na humbackerze(tak, mam dodatkowego humba) a na
    końcu na obu przystawkach.

    PALCE

    http://www.w91.wrzuta.pl/audio/5e2CVcTgbOA/Squier_palce

    Precel > Humb > precel i humb

    Radzę trochę pogłośnić bo cicho mi się nagrało.

  28. Hmm niby te same basy a zupelnie inaczej brzmią na preclu, ja mam kostke
    trochę dupną bo bardzo sztywną z jakiegoś zwyklego plastiku,bo ogolnie na
    kostkach nie gram wiec nie ma co kostkami porownywać, szkoda ze nie mam nic do
    porównania jak brzmiał na starych pickupach, pewno też inne struny mamy i
    inny styl gry – jakich strun używasz i który to rocznik? Mój jest
    indonezyjski 😀

  29. Mój jest chiński:D Nie wiem jakie struny są, koles od którego go kupilem
    nic nie gadał co to są za struny.

  30. A miałby ktoś dla porównania jakiegoś dobrego fenderowakiego lub lepszego
    precla na niklach (najlepiej Daddario)?Chciałbym obadać jak się ma brzmienie
    mojego zmodyfikowanego Squiera teraz do dobrego precla.

  31. Dość ciekawie to brzmi Skipioza, aczkolwiek w pewnych momentach pierdzi (;
    choć i tak jestem pod wrażeniem brzmienia na czysto.

  32. @mariotd: Dość ciekawie to brzmi (…) choć i tak jestem pod wrażeniem brzmienia na czysto.

    Ta „próbka” to jakieś dziwadło, które nawet prowizorycznego stracha na
    wróble nie przypomina…

  33. Moje brzmienie, Mayo Be 6 na mecach w linie na czysto, wykonanie na samej
    strunie H 🙂 (latała jak powalona, wiec przepraszam za arytmię :D)

    (www.skipioza.wrzuta.pl/audio/6hAZGDg0nzD/bodies_bass_cover)

    (@ Radzę słuchac na słuchawkach 🙂 )

Możliwość komentowania została wyłączona.