Wasze brzmienie!

1218-ab3c674ec983ccafm.
Proponuje stworzyć temat, gdzie wrzucalibyście mniej-więcej
wasze brzmienie tzn. bas, efekty, preampy, wzmaki, kolumny, mikrofony. Jak
brzmi wasz basik. Fajnie jakbyście pisali dokładnie przez jakie gadżety
przechodzi sygnał z waszej basi. Może ja zaczne:

www.voila.pl/480/0cm5p/?1

Fender Jazz bass 98′ made in mexico -> Ampeg b2re -> Delikatna kompresja
w programie adobe audition. Brzmienie raz z obu singli, raz z mostka, raz z pod
gryfu. Kto się zna ten usłyszy;)

Jak brzmi mój basik i przez jakie gadżety przechodzi sygnał?
Jakie są moje ulubione efekty basowe i jak je używam?
Który wzmak basowy najlepiej pasuje do mojego brzmienia?
Jakie kolumny basowe polecałbym dla uzyskania dobrego dźwięku?
Jakie mikrofony basowe używam i dlaczego?
Czy używam jakichś preampów i jak wpływają one na mój dźwięk?
Jaka jest moja ulubiona technika gry na basie, aby uzyskać najlepsze brzmienie?
Jaką markę i model basu polecałbym innym muzykom?
Czy ważne jest dla mnie, aby mój bas był wykonany ręcznie?
Jakie są moje dostępne opcje nagrywania basu i jaką wybrać, aby uzyskać najlepsze brzmienie?

Podziel się swoją opinią

202 komentarze

  1. @Jakuben:
    http://www.wrzuta.pl/audio/j4uan7EL6b/yamaha bardzo skromnie, ale coś tam słychać. W połączeniu z Hartke 3500, paczką Warwicka i lekką korekcją brzmienie jest bardziej napompowane i brzmi jak na moje ucho po prostu lepiej. Pozdrawiam.

    Fajnie brzmi. Lubię ten charakterystyczny sound Yamahy. Mam rbx 460 i mimo,
    że to całkiem inny układ pickupów (PJ) to ma dość podobny sound do tej
    Twojej. Dla mnie to idealne brzmienie do grania rzeczy w wyższych rejestrach –
    trochę reverbu, lekka kompresja i solóweczki brzmią przepięknie. W dole ten
    sound jest mało selektywny jakoś tak. Przynajmniej u mnie – jeśli gram z
    bandem.

    Pzdr.

  2. Yamaha najfajniej brzmi na nowych strunach. Zdechłe struny jej nie służą i
    brzmi okropnie moim zdaniem. Najbardziej „leżą” jej nikle. Obecnie ma
    założny komplet Sadowskyego, który już prosi się o wymiane.

    Dla mnie sound tej Yamaha jest lekko zbliżony do stingraya i mi się bardzo
    podoba. W kapeli brzmi nawet spoko. W sumie jest bardziej selektywnie niż jak
    gram na drugim basie – ibanezie.

    Nie grałem na RBXie 460, ale to chyba jest to samo co 270 tylko ma ładniejsze
    wykonanie i złoty hardware, tak ? Wydaje mi się ze różnica pomiędzy
    brzmieniem jest spora, bo to jest pasywna gitara i jak wcześniej wspominałeś
    jest to PJ, ale znająć Yamahe to brzmi pewnie fajnie 😉 i ważne, że Ci się
    podoba.

  3. RBX 460 w porównaniu do 270 to trochę niebo a grunt 😉 Całkiem inny bass i
    inny sound. Co do tych starych strun to się zgadzam – brzmienie na zgranych
    sznurkach jest po prostu nieadekwatne do adekwadności 😉

    A jak brzmi? Dawałem już gdzieś próbki, ale proszę bardzo – podam jeszcze
    raz:

    http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/eHWxpueW9L/yamaha_rbx_460_samples

    http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/awoddgbmf6/yamaha_rbx_460_old_strings

    http://www.ibanezbass.wrzuta.pl/audio/fX27riYd3s/yamaha_rbx_460_new_strings

    Pzdr.

  4. Ja tam brzmienia lampy nie lubię. Ten profet mnie w pelni zaspokaja (nie
    kojazyc zbereznie 😀 )

  5. jak za taką cenę to jest w miarę swojej wartości – a zwłaszcza z boostami
    . grałem kiedyś na Warwicku Sonick .. o ile dobrze pamiętam ;p ze wszystkimi
    boostami brzmiał na równi z Ampegiem 😛 jak dla mnie to może byś tańsza
    wersja czegoś mocniejszego za ampega .

    _____________________________________

  6. I by się podzielilo na dwie strony. Fakt ze Ampeg na pewno lepszy bo to wyzsza
    polka ale defakto ten Warwick tak rozkrecony przezemnie daje rade. W tym
    brzmieniu jest to co lubię wiec w jakim celu na przyklad kupowac n razy
    drozszego ampega żeby ukrecic to samo? Dla firmy? Troche bez sensu

  7. nie dla firmy . dlatego , że Warwick na maxa rozkręcony to Ampeg na surowym
    (!) (tzn bez boostów i bez korekcji pasmowej) i to z duuużym zapasem mocy i
    brzmienia . tylko że różnica w cenie to te 3-4 tys .. 😛

    _____________________________________

  8. mayo + ROCZNE struny + Zoom przez USB,
    struny brzmią lepiej niż się mogłem spodziewać 😛

  9. latem i mariotd co te wasze bełkotanie ma wspólnego z tematem ? wybaczcie za
    ten „bełkot” ale nie mam onnego określenia miśki

  10. Ostatnio wpakowałem się w mały projekt, jak to jego założyciele
    określają, „satanistycznej poezji śpiewanej”. póki co opracowany 1 kawałek
    – i to nie do końca – ale prace wciąż trwają 🙂 ale w temacie – przy
    nagrywaniu odkryłem brzmienie swojego wiosła, które do takich proektów
    pasuje mi idealnie 🙂

    http://www.wrzuta.pl/audio/Dmcoh2TQWk/14_-_3_-srodek_0_5_wysokich

    trochę baboli – chwilami troszkę się spieszyłem ale myślę że i tak jest
    ok 🙂

    nagrywane wiosło—>kabel–>komp–>cool edit 2 pro

    może troszkę za dużo basów, ale nie chciało mi się obcinać 😛

    __________________________________

    Cort A4 Custom

  11. Ziel00ny- fajne granie i bas dobrze pasuje jako dopełniacz 🙂

    O ile się nie mylę miałeś/masz jakiegoś 6strunowca- masz jakieś próbki?
    Njalepiej jakąś z wykorzystaniem wszytskich strun

  12. Dobrze napisałeś – miałem 🙂

    ale próbki jak się nie mylę gdzies znajdę, bo dokumentuje sobie takie
    rzeczy 🙂

    __________________________________

    Cort A4 Custom

  13. @mroku: brzmi jak nagrane z paki:D

    Jestem tym wiosłem rozwalony. Zamówiłem już nową sztuczną szczękę.

    Tamta poprzednia się rozwaliła o podłogę , jak podłączyłem to wiosło do
    pieca 🙂

    Tutaj profi próbka tego basu nagrana prze nienieckiego basistę Matthiasa
    Schodza

    http://www.bass-4-all.com/b4a_d/download_e/download_d/test/html/b4a_e/inhalt/basssounds_sandberg_ken_taylor_5.htm
    Nie mogę wciąż uwierzyć , że stoi sonie ten basiorek u mnie.

    Recka on building.. 🙂

  14. tak jak mroku napisał brzmi jak nagrane z paczki ale w złym tego słowa
    znaczeniu – skompresowana góra mało tzw prawdziwego dołu bass gra jakby
    bardzo wąskim pasmem w gęstym misksie zbyt wiele by z niego nie zostało.
    pomimo że kolega strzela dużo – góra i dół się nie otwiera brzmi głucho
    i tak bez artykulacji. Wydaje mi się że tam musi siedzieć układ przystawek
    delano MM albo Delano 2xMM one tak grają

  15. @Afik .. Prawdziwego dołu to nie ma Ibazez 675 ( wiem bo miałem ) 🙂

    Używam monitorów Alesis Mk2 Active , które mają sporo basu w stosunku do np
    NS-10 , więc

    może dlatego skręcam bass w miksie.

    Po drugie , w pełni profesjonalna ocena brzmienia na podstawie MP3/96khz…
    Afik .. nie przesadzasz ? 🙂

    Rzeczywiście w tej basie są 2xMM , czyli 2 x humbuckery Sandberga
    Powerscóstam

    ( wygląda na to , że po upadku Delano Snadberg przeją interes pod swoje
    skrzydła ).

    Dlaczego ten miks brzmi właśnie tak ?

    Ano dlatego , że zależało mi na zbliżeniu się brzmieniem do nagrania ze
    strony Matthias Schodzs

    I myślę , że mi się to udało.

    Zresztą na jego stronie są próbki ( przez niego nagrane ) kilkunastu basów
    i o dużo większym kalibrze.

    http://www.bass-4-all.com/b4a_d/download_e/download_d/test/html/b4a_e/frames_bass-4-all.htm
    Z tego co tam usłyszałem , powodów do kompleksów raczej mieć nie mogę
    🙂

  16. miks brzmi ok wypowiadałem się na temat basu i nawet na takim MP3
    usłyszelibyśmy czy wszystko jest ok gdyby było

    W stosunku do matiasa nie ma wstydu ale…

    tutaj masz kilka basów i na nagraniu dużo gorszej jakości niż twoje
    słychać że mają klarowne i otwarte brzmienie oraz dobrą reakcję na
    artykulację i nawet MM i Lakland za którymi nie przepadam biją ten bas na
    głowę wysyceniem w alikwoty itd..

    https://www.youtube.com/watch?v=Mpd7r0PdVnU
    zapraszam na
    http://www.myspace.com/blazejdomanski

  17. Fodera Swietnie

    bardzo dobrze 1 wszy alembic i pierwszy boerlies

    reszta Tak sobie

    sandberg niestety kiepsko ten Twój chyba lepiej

    manne porażka

  18. igorro bardzo dobre brzmienie POMIMO TEGO ŻE JEST TO TYLKO MP3 ,wiesz co nie
    przejmuj się wyrokami ,użyłeś tylko pieca czy jeszcze jakiś distorion
    ?

  19. właśnie igorro mój Kustom GMR ma to samo ,kurcze on na zysto brzmi
    rewelacyjnie a po wpięciu w trexa bass juice albo Ashdown a drive plus robi
    się hmm za gęsto ,nie źle tylko za mało klarownie

  20. @Afik … Zamęczę Cie , ale mam jeszcze jeden swój zapis Sandberga z
    wczoraj.

    Nałożony lekki kompresor ,ale bez excitera i reverbu.

    No nie wiem , mnie szalenie pasuje te brzmienie . Może to syndrom po Ibanez
    675 :)))))))))))))))

    http://www.airgunservice.pl/music/sb.mp3

    Proszę o ocenę.

    @Jigsaw.. nie używałem pieca.. kabelek do wejścia miksera i record.. i takie
    cóś mikser wypluł.. 🙂

    Na overdrive wiosło brzmi nijak. Ibanez zrywał podłogę , ale clean
    Sandberga rozgramia Ibaneza na wjazd.

    Albo jestem głuchy.. ( to też jest możliwe ) 🙂

  21. Igorro w Twoim ostatnim poście ten bas brzmi jak by to był zupełnie inny
    bass – tutaj mi się podoba ale nie brzmi tak jak na twoim poprzednim nagraniu
    – góra jest lepsza i ma więcej przestrzeni

    Panowie przestery nigdy nie będą brzmiały tak dobrze na aktywnej elektronice
    zwłaszcza MM jak na pasywnej. Chcecie grać na przesterach pasyw paluchami
    najlepiej jazz a jak ktoś musi kostką to precel Gitarzyści grający na
    przesterach nie używają aktywnych gitar prawda???? W aktywnym układzie nie
    ma reakcji pickup przester tylko pickup układ aktywny przester – i wzmacniacz
    buforujący zmieniający impedancje bardzo dużo tu zmienia

  22. Błażej nie zgodze się z Tobą. Mój stingray na sansampie to był gruz
    dosłownie. MM świetnie brzmi na przesterze!

  23. ja mam pasywne mece i elektrownię bartolini ,i z tym t rexem jest tak że za
    bardzo gruzuje ,ludzie w kapeli się mocno dziwią o co chodzi ale mi to nie
    pasuje ,podchodzi pod fuzz już bardziej ,może to wina klonu falistego w
    korpusie

  24. Co do przesteru i aktywnej gitary zgadzam się z Afikiem w 100%.

    Bo po jaką cholerę kupujemy lampowe ampy za tałzeny dolców ? . Po to , aby
    przetwornik

    z lampą „zagadał”. W elektrykach podstawa „naturalnego” , mocarnego
    brzmienia.

    Uważam , że nawet sam lampowy koniec nie jest tak istotny jak właśnie
    preamp.

    A jak wepniemy pomiędzy przetwornik a lampę jakieś parę tranzystorków i
    jakąś bakteryjkę

    to szlag trafia cały urok i distorszynowy odjazd.

    Ale są tacy , co lubią Coca-Colę 🙂

    @Afik .. co do drugiego nagrania .. wniosek jednoznaczny ( już dawno odkryty )
    ..

    Im mniej dupereli na traku , tym lepiej dla sprawy 🙂

  25. mroku chyba kostką… to się zgodze – tylko ze na sansampie nie ma
    artykulacji jest tylko gruz i kompresja. ale wepnij np Jazz z rozkręconym
    tylko bridgeovym pickupem do SVT rozkręć gain i wtedy zobaczysz co to jest
    przester na basie… grasz delikatnie jest delikatnie przywalisz i masz killera
    z furkoczącymi nogawkami

  26. igorro zgadzam się z tymi duperelami poza tym przesiadka z Ibanez na Sandberga
    to duuuuuzy krok na przód

  27. Mroku nie za bardzo wiadomo co grasz… szczerze słysze jednowymiarowy gruchot
    łomot bez dynamiki – posłuchaj sobie anekdothen albo Red King Crimzon – tam
    jest przester na basie… sansamp to bardzo użyteczne narzędzie do symulacji
    głośnika w studiu a nie kostka overdrive jak się niektórym wydaje jak
    chcesz koniecznie zrobić użytek z sansampa to posłuchaj np Rush

  28. Twoje rady są 100% trafne i na pewno podparte doświadczeniem, ale kurde rzadko
    bierzesz pod uwage czyjś budżet:D

  29. Alfik, którzy gitarzyści grający na przesterach nie używają aktywów? Czy
    chodzi ci o Hetfielda, Hammetta, Mustainea, Wyldea, Dutkiewicza, Kinga, Roota,
    Tiptona, Downinga, Nergala, Flynna, Heafyego, a może o Hannemana? 😛

  30. mroku Ty itak masz większy budrzet niż ja 😀 Ciekawe co by kolega napisał
    jak ja bym coś wrzucił 😀

  31. metalica fan: Ci najważniejsi i Ci u których w grze słychać dynamikę:
    Hendrix, David Gilmour, Richie Blackmore, Jeff Beck, Santana, Al Di Meola, Eric
    Johnson Robert Fripp Joe Satriani Robben Ford i miliony innych

  32. Ludzie to nie chodzi o budżet tylko o świadome stosowanie narzędzi jakimi
    dysponujemy

  33. owszem ale tylko ze względu na problemy z brumem na scenie a nie na brzmienie
    – wielokrotnie to podkreślał. Poczytaj wywiady albo książkę o jego
    stratocasterze zwróć uwagę że na EMG gra obecnie tylko partie
    nieprzesterowane np wstęp do Shine on You Crazy diamond

  34. Podoba mi się! Strasznie twarde i zwarte brzmienie (nawet na aszu) bardzo
    wyrównane i ściśnięte, ma punch!

  35. gormon, brzmienie w ogóle nie fajne i nie atrakcyjne do słuchania solo, jednak
    myślę, że w miksie z innymi instrumentami taki sound zabrzmiał by
    fajowo!

    🙂

    pozdrawiam.

  36. Witam znajomych. Zabrałem się w końcu za nagranie czegoś w garażu. Dwa
    mikrofony użyte (wielkomembranowy kondensator oraz SM 58, rozbite są na
    lewo/prawo), w odległości ok. 1.5m od sprzętu. Musicman Stingray 5 najpierw
    na Ampeg Cl + Basson B410B (najpierw lekki drive póżniej mocniejszy),
    później dodany zestaw Eden Wt300+Eden 410 XLT przesterowany Sansampem PSA i
    różne efekty nożne. Brzmienie to work in progress. Trzeba wymienić gitarę,
    poza tym wydaje mi się, że fajnie byłoby wymienic Sansamp na wypaśny
    nowiutki preamp Igorra…:D

Możliwość komentowania została wyłączona.