Walkingi KOntrabasowe [ czy jaoś tak]

532-d8276ab6df03083dm.

533-4d95a68795a2cda4m.
Walkingi kontrabasowe to jestchyba xle napsiaene ale niewiem jak się to pisze
i w necie nic nieznalazłem o tym wiec mam pytanie na cyzm polegają walkingi
kontrabasowe co i jak jak ich się nauczyć ?

Jakie są Walkingi Kontrabasowe i jak się je wykonuje?
Czy moglibyście mi wytłumaczyć, czym są Walkingi Kontrabasowe?
Słyszałem o Walkingach Kontrabasowych, ale nie wiem, jak się je gra. Czy mi pomożecie?
Co muszę zrobić, aby nauczyć się grać Walkingi Kontrabasowe?
Czy jest jakaś dobra metoda, aby nauczyć się Walkingów Kontrabasowych?
Jakie są najważniejsze wskazówki do nauki Walkingów Kontrabasowych?
Czy istnieją jakieś dobry materiały, które mogą mi pomóc w opanowaniu Walkingów Kontrabasowych?
Czy muszę znać jakieś specjalne techniki, aby grać Walkingi Kontrabasowe?
Kiedy powinienem zacząć uczyć się Walkingów Kontrabasowych i ile czasu zajmie to, aby je opanować?
Czym różnią się różne rodzaje Walkingów Kontrabasowych i jak je wykonuje się inaczej?

Podziel się swoją opinią
Michalbas
Michalbas
Artykuły: 13

12 komentarzy

  1. Walk jak wiadomy z angielska to spacer jak masz na przyklad jakaś standardową
    triade bluesowa F Bb F C Bb to walking polega na tym ze spacerujesz po
    dźwiekach z danych gam;

    Taki standardowy Walking do tych akordów:

    f a c b bb d #d e f #d d db c #f f c bb d f d b c d e f a d c a #d d #f g a #a
    b c d #d e f eb d #f g #c c

    i tak w kółko!

  2. witam!

    a ja zrobilbym to tak:

    12-sto taktowy bluuuzzz na 4 w tonacji F.

    |F7 – – – |Bb7 – – – |F7 – – – |F7 – – – |

    |Bb7 – – – |Bb7 – – – |F7 – – – |F7 – – – |

    |C7 – – – |Bb7 – – – |F7 – – – |F7 – – – |

    czyli:

    F7, Bb7, C7 to akordy na podstawie których zbudujesz walking, czyli:

    F7 to F,A,C,Eb(G,Bb,D); Bb7 to Bb,D,F,Ab(C,Eb,G); C7 to C,E,G,Bb(D,F,A) – nie w
    nawiasach to podstawowe dźwięki gamowe, , które buduja akordy,w nawiasach to
    dźwięki niebudujace akordow, ale nalezace do gamy.

    czyli w miejsce powyzszych kreseczek mozesz sobie wstawic wyzej wymienione
    dźwięki. jedna kreseczka odpowiada jednemu dzwiekowi. czyli:

    na poczatek METRONOM PIKA

    1,2,3,4

    a michalbass każdy akord walkingu buduje na dzwiekach akordowych i zaczyna od
    dźwięku tonicznego, czyli akord F7 od dźwięku F, akord Bb7 od dźwięku Bb, a
    akord C7 od dźwięku C (jak na schemacie powyzej),je,

    np.

    F A C Eb | Bb D F Ab | F A C Eb | F A C Eb |

    Bb D F Ab | Bb D F Ab | F A C Eb | F A C Eb |

    C E G Bb | Bb D F Ab | F A C Eb | F A C Eb |

    w zwiazku z tym, ze powyzszy walking (arpeggioking ;)) jakiś taki nudny się
    zrobi wielce szybko, warto trochę zakombinowac i dźwięki akordow grac wnoszaco,
    opadajaco, powtarzac, i niekoniecznie zawsze wszystkie cztery grac w kazdym
    takcie.

    np. akordy znowu startujemy od dźwięków tonicznych, i tym razem staramy się
    laczyc akordy w miarę krotka odlegloscia

    czyli, (METRONOM PIKA 1,2,3,4):

    F A C A | Bb Bb F Eb | F Eb C A | F F C A |

    itd.

    ale po jakimś czasie ten lekko zmodyfikowany arpeggioking zrobis się jakiś taki
    nudny, dlatego do powyzszego zbioru warto dorzucic pozostale dźwięki, czyli te
    nieakordowe (nie zawsze akord music zaczynac się od dźwięku tonicznego,
    szczegolnie przez dluzszych fragmentach opartych na jednym akordzie)

    np. (METRONOM PIKA, 1,2,3,4):

    |F G A C | Bb D C G | F A G A | C D Eb F|

    |Bb C D Eb | Bb Ab G Eb | F F G A | F Eb D Bb |

    |C E Bb C | Bb Ab G Eb | F A C Eb | F C A G |

    jeżeli teraz metronom będzie pikal 1,2,3,4 a ty będziesz akcentowal 2 i 4, albo
    metronom będzie pikal – 2 – 4, a ty będziesz gral 1 ciszej, 2 bach!, 3 ciszej,
    4 bach!to powstanie prosty walking, o ile się gdzies nie machnalem.

    czyli zamiast grac dźwięki:

    FFFF BbBbBbBb FFFF FFFF

    BbBbBbBb BbBbBbBb FFFF FFFF

    CCCC BbBbBbBb FFFF FFFF

    zastepujemy je innymi, , które tez pasuja i tworza trochę ciekawsze linie
    basu.

    zamiast uczyc sia na pamiec walkingu, lepiej trochę pocwiczyc i ob-czaic jak
    takowy ze-budowac, a mozliwosci ci od groma
    (rytmiczno-harmoniczno-dzwiekowych).

    pozdrawiam!

  3. yuyu dzięki wielkie ze się wlaczyles do rozmowy 🙂

    może ktoś coś jeszcze doda od siebie ciekawego zebysmy się wszyscy mogli
    dowiedziec czegoś nowego?

  4. hej!

    jimmy smith to był gosc!

    kontrapianista, polecam roberta waltera, , która gral m.in. ze stantonem moorem
    na plycie stanton moore III – zayerewelacyjne basowe funkowanie bluegrassowe na
    hammondzie!

    pozdrawiam!

    ps chetnie skorzystam z namiarow na bluesowe walkingi/standardy.

    pozdrawiam nr2!

  5. Piękne dzięki.Czy to znaczy ,że chcesz prymki bluesowych kawałków?

    Aha…jeszcze apropos.Tu można iść jeszcze dalej.Jak się slucha
    gigantów,to Oni

    jeszcze bardziej “uciekają” od podstawy akordów tzn od prymy czy in..Lecą
    gdzieś

    po septymach ,nawet w mocnej części taktu,albo zamieniają-wybierają
    substytuty akordów.Albo wracają do tonacji dopiero po kilku taktach (co na
    jedno wychodzi).

    …A tu prosty(?)blues M.Davisa .Funty napisane w dwóch tonacjach ,bo to nuty
    na B instrument.

  6. hej!

    kontrapianista, chodzi mi raczej o prymki aka funty, a najlepiej nuty do
    standardow jazzowych.

    ja polecam
    http://www.songtrellis.com/changesPage – naprawdę niezla bibloteka, ale
    niestety w zapisie sa tylko akordy, nie ma lini melodycznych i forma utworow
    tez nie jest wzieta pod uwage. mimo wszystko, może pomoc w tworzeniu linii
    basowych.

    ksiazka pt. modern walking bass (sprawdze czy to taki tutul, i kto takowa
    napisal), gdzie sa gotowe walkingi do bluesow (tez molowych) zapisane w kluczu
    basowym (ma się rozumiec) w roznych tonacjach, z przebiegiem harmonicznym
    podanym nad pieciolinia. zaczyna się od cwiercnutowek, potem sa duszki,
    skoczki, zjazdowki, duszko-skoczki i triole. przed kazdym walkingiem jest
    krotki wstep na temat danej techniki, , która w tym walkingu wystepuje. można
    poznac bardzo fajne i melodyjne motywy, , które po przegraniu i analizie (co i
    jak laczyc) można potem wykorzystac we wlasnym budowaniu walkingu i pojechac
    bezprymowym chromatyzmem, po ktorym zespół zrobi wielkie ?? i zapyta się co się
    dzieje 🙂

    pozdrawiam!

    ps

    paul chambers = mistrz!

  7. Tak sobie myślę,że przede wszystkim trzeba to grać, próbować z
    ludzmi.

    Wtedy ,po wielu próbach będziesz więcej kumał niż po 10-krotnemu
    ćwiczeniu samemu.

    Pytanie na marginesie,gdzie znajdziesz takich cierpliwych kolesi…

    Prymki i owszem posiadam i to dość znaczną ilość,i chętnie się
    podzielę.

    Natomiast myślę,że sam mógłbyś poszukać np .Real Booka na bas.Jest tego
    od groma.

  8. No i baw się rytmem, akcentuj na 2, synkopuj i trojkuj, leguj, kombinuj,
    czasami (a nawet bardzo czesto) dobre rytmy i mniej dźwięków robia więcej czadu
    niż najlepiej rozplanowana harmonia, ale grana cwiercnutami…

    ————————————————————

    Ten głęboki dźwięk ta przenikająca wszystkie członki barwa, majestat…

  9. Hm.. jednak tu harmonia to rzecz -tak myślę -najważniejsza.

    Posłuchajcie jak gra np G.Peacock.oczywiście ,że rytm jest tu baardzo
    istotny-toż to motor całego jazzu(co,przesadziłem?)

    i może rzeczywiście,jeśli basista zagra “czasami inny dźwięk

    to..ale jak nie będzie w time i nie grał z drivem ,

    grał kwadratowo i bez swingu- to …kicha .

Możliwość komentowania została wyłączona.