Jak powy偶ej. wiem 偶e wiele temat贸w takich by艂o, ale nie na temat tych tu
stack-贸w.
A wi臋c mam do wyboru:
1.
www.thomann.de/pl/hartke_tx600.htm
i
www.thomann.de/pl/hartke_hx410_hydrive.htm
2.
www.thomann.de/pl/gallien_krueger_gt1001rb.htm
i
www.thomann.de/pl/gallien_krueger_neo410_4.htm
3.
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/glowy-basowe/aguilar-tone-hammer-500
i
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/kolumny-basowe/aguilar-db-112-white-hot
4.
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/glowy-basowe/ampeg-svt-7pro
i
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/kolumny-basowe/ampeg-pn-115-hlf
5.
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/glowy-basowe/markbass-little-mark-800
i
www.guitarcenter.pl/catalog/markbass/bas/wzmacniacze/kolumny-basowe/markbass-standard-104-hr-8
6.
www.guitarcenter.pl/catalog/bas/wzmacniacze/kolumny-basowe/ebs-neoline-212
i
www.guitarcenter.pl/catalog/basy/wzmacniacze/glowy-basowe/ebs-hd-360
wiem 偶e wyb贸r szeroki cenowo i firmowo. zastanawia艂em si臋 jeszcze na d
orangem i mes膮, ale ten pierwszy bardziej pod elektryczn膮 gitar臋, a mesa
jest droga. W gr臋 wchodz膮 nowe wzmaki(SWR i np. Trace elliot odpadaj膮 bo ich
nie produkuj膮). Gram na jezzie 5, g艂ownie jazz i funky. Czasem slapem ( gram
jak pospieszalski(nie tak zar膮bi艣cie(jestem fanem),ale taki styl).
Chce 偶eby nie by艂o zb臋dnych gad偶et贸w. Kompresor to a偶 nadto
Dzi臋ki za wszystkie odpowiedzi.
Jaki stack o mocy 600W jest na rynku i nadaje si臋 do grania jazzu i funky na basie?
Kt贸ry wzmak basowy wybra膰 spo艣r贸d opcji takich jak Aguilar Tone Hammer 500, Ampeg SVT 7PRO czy EBS NeoLine 212?
Czy warto inwestowa膰 w dro偶sze modele wzmak贸w basowych, takie jak Mesa czy Orange?
Jakie efekty gitarowe warto wyposa偶y膰 swoje solo na basie graj膮c jazz i funk, a jednocze艣nie unika膰 zb臋dnych gad偶et贸w?
Co my艣licie o firmach takich jak SWR czy Trace Elliot, jako potencjalne opcje wzmak贸w basowych?
Jak sprawi膰, aby bas grany slapem brzmia艂 jak u zawodowca, kt贸rego styl podobny jest do Pospiesza艂skiego?
Czy warto u偶ywa膰 kompresora w grze na basie i jaki model polecacie?
Czy lepiej wybra膰 wzmak basowy i kolumn臋 z jednej firmy, czy mo偶na po艂膮czy膰 modele r贸偶nych producent贸w?
Jakie konkretnie kolumny musz臋 zastosowa膰, aby m贸j basowy sound przetrwa艂 na ka偶dym koncercie?
Oczekuj臋 najlepszej jako艣ci wzmaku basowego do grania jazzu i funky, kt贸ry model polecacie?
1. Kim jest ten Pospieszalski i jak gra na basie? Pierwsze s艂ysz臋 o takim
go艣ciu 馃槈
2. Wszystko co podlinkowa艂e艣 ma sens i zabrzmi dobrze. Wyb贸r to kwestia
gustu. Ja mam i polecam GK (dok艂adnie ten, tylko w starszej wersji
http://www.thomann.de/pl/gallien_krueger_mb410.htm ), ale nie pogardzi艂bym
偶adnym z tych zestaw贸w.
1.Marcin Pospieszalski-Polski kompozytor i basista. Gra w np. New Life’m.
2. Pytam si臋 o konkretny stack. Fajne combo ale ja preferuj臋 head + kolumna,
bo mam mo偶liwo艣膰 na przyk艂ad zmiany heada na lepszego, ale zostawienie
kolumny.
Dzi臋ki, jestem teraz m膮drzejszy 馃檪 Szukanie po „Pospieszalski slap” nie
dawa艂o 偶adnych wynik贸w.
My艣l臋, 偶e raczej b臋dziesz wola艂 ja艣niej brzmi膮ce zestawy. Nadadz膮 si臋
praktycznie wszystkie zalinkowane poza (moim zdaniem) Ampegiem, kt贸ry jest
raczej ciemny, oraz Aguilarem – czyta艂em, 偶e Tone Hammer jest do艣膰 mul膮cy,
do tego paczka 112 mo偶e by膰 troch臋 za ma艂a. Pozostali producenci (Hartke,
GK, Markbass, EBS) s艂yn膮 z wi臋kszej przejrzysto艣ci i selektowno艣ci w
brzmieniu, tak偶e wyb贸r b臋dzie kwesti膮 gustu. Hartke s艂ynie z aluminiowych
g艂o艣nik贸w, gra na nich Wooten. GK jest jasny i przejrzysty, ale ma i fajny
warkot, gdy rozkr臋ci si臋 go troch臋 mocniej, gra na nich Flea. Markbass chyba
pierwszy z producent贸w produkuj膮cych lekkie wzmacniacze i kolumny, podobno
narzuca troch臋 swoje brzmienie dzi臋ki czemu wszystko brzmi na nim dobrze. EBS
r贸wnie偶 s艂ynie z jasno艣ci i selektywno艣ci, gra na nich Marcus Miller.
@Tapchan: Klasa D nie r贸wna si臋 „suabe b偶mienie”. Klasa D r贸wna si臋 mniej
kilogram贸w do noszenia 馃檪 Jeden s艂yszy r贸偶nic臋, inny nie, a jeszcze inny
s艂yszy r贸偶nic臋, ale na tyle subteln膮, 偶e nie warto nosi膰 dodatkowych
kilogram贸w. Audio-voodoo. Nie mo偶na podsumowa膰 ca艂ego tematu m贸wi膮c, 偶e
klasa D brzmi „suabo”, a lampy s膮 „debest”.
Wymieniasz heady z przedzia艂em mocy od 350W do 1100W, paczki od 1×12 przez
1×15, 2×12 a偶 do 4×10 z magnesami zar贸wno ferrytowymi jak i neodymowymi –
wygl膮da troch臋 jakby艣 wyci膮gn膮艂 z czapy losowe kombinacje, praktycznie
niemo偶liwe do por贸wnania ze wzgl臋du na skal臋 r贸偶nic i oczekiwa艂, 偶e
kto艣 za ciebie wy艂uska z nich t膮, kt贸ra najbardziej ci si臋 spodoba. Napisz
mo偶e przy ka偶dym wariancie dlaczego go rozwa偶asz, mo偶e wtedy b臋dzie mo偶na
si臋 do tego jako艣 sensownie ustosunkowa膰.
Na razie z rzeczy m膮drych mog臋 rzuci膰 jedynie obserwacj膮, 偶e w zestawach
1, 3, 4 oraz 5 masz wzmacniacze impulsowe, co generalnie jest s艂abym
pomys艂em, chyba 偶e bardziej zale偶y ci na lekkim wzmacniaczu ni偶 jako艣ci
brzmienia.
EDIT:
I mo偶esz jeszcze napisz jaki masz faktyczny limit finansowy bo naprawd臋 nie
chce mi si臋 w艂azi膰 w ka偶dy z tych link贸w i liczy膰 sobie w pami臋ci w
poszukiwaniu najdro偶szego wariantu 馃槈
Informacja o tym jak g艂o艣no, z jakim sk艂adem i w jakich miejscach (kluby,
plenery, ko艣cio艂y) grasz te偶 by艂aby na miejscu, wtedy mo偶na lepiej
szacowa膰 jaka skuteczno艣膰 ma dla ciebie sens.
Dzi臋ki. Oczywi艣cie zale偶y mi bardziej na brzmieniu. W moim przypadku mam
tyle grat贸w do noszenia , 偶e zale偶y mi na brzmieniu( nawet 10kg w t臋 czy we
wt膮 to ma艂o).Na pr贸by mam ma艂ego Kustoma. My艣la艂em 偶e wszystkie s膮
impulskowe. M贸j b艂膮d. A szkoda, aguilar najbardziej mi si臋 podoba艂. No to
z zestawu 2 i 5 kt贸ry by艣 bardzie poleca艂(na lampe mnie nie sta膰) Chyba 偶e
masz inny pomys艂.
to by艂o do tapchan-a
To jest to. Marcus Miller. Tylko Ebs moim zdaniem ma wiele zb臋dnych rzeczy Np.
kompresor. Aguilar by艂 dla mnie fajny bo nie mia艂 tych rzeczy.
Je偶eli nie boisz si臋 noszenia:
A wi臋c tak. Nie podpi臋ty w linie to gram w ko艣cio艂ach no i w domu. W linii
to na salach „teatralnych”(dom kultury) i w plenerze na koncertach. Sk艂ad to
perkusja,kwartet smyczkowy, Gitara akustyczna i elektryczna, saksofon i 10
wokalistek+3 wokalist贸w. Gdy gramy wolniejsze kawa艂ki 150W mi wystarczy( na
razie na takim gram). Gdy gramy tak, 偶e perkusista gra na b臋bnie(takie granie
w sali 40 osobowej ) to m贸j ma艂y 25-watowy kastom starczy. Ale gdy gramy
prawdziwy rock to przyda艂oby si臋 700W, bo nie s艂ysz臋 siebie, jak stoj臋
obok perkusisty, a ods艂uch z wej艣cia liniowego nie starcz膮. Limit stacka
head + kolumna 4×10 lub 1×15 to 7500- 8500z艂. Najlepiej neodymki, bo z tym
combem to przesada. Mia艂em nadzieje na head=10-15kg, kolumna 20-35kg
Poz艂acane kable HDMI to audio-voodoo. R贸偶nica w dynamice mi臋dzy ko艅c贸wk膮
impulsow膮 a lampow膮 jest bardzo ewidentna i wcale nie wymaga wyczulonego
s艂uchu, 偶eby j膮 wy艂apa膰. Za艂o偶臋 si臋 o ka偶de pieni膮dze, 偶e w 艣lepym
te艣cie bezb艂臋dnie rozpoznasz kt贸ry wzmacniacz jest kt贸ry i tego
impulsowego raczej do domu zabra膰 chcie膰 nie b臋dziesz. Oczywi艣cie zmieni臋
zdanie odno艣nie kijowato艣ci wzmacniaczy impulsowych gdy tylko trafi臋 na
jaki艣 dobrze brzmi膮cy ale ju偶 mi si臋 powoli ko艅cz膮 kandydaci na rynku
馃槈
Je艣li musz膮 by膰 fabrycznie nowe ale niekoniecznie zale偶y ci na splendorze
zachodniej marki polecam polskiej produkcji kolumny Noisy Box, wariant 1×15 na
g艂o艣niku neodymowym Faital Pro 15 PR 400 A. Je艣li faktycznie du偶o slaperki
grasz mo偶na zaopatrzy膰 j膮 dodatkowo w tweeter. Ale koniecznie z
wy艂膮cznikiem bo te g艂o艣niki mimo 15″ graj膮 bardzo jasno i mo偶e si臋
okaza膰, 偶e w po艂膮czeniu z tweeterem g贸ra zrobi si臋 nieprzyjemna.
We藕miesz dwie sztuki i to za艂atwi ci problemy s艂yszalno艣ci raz na zawsze.
Wa偶膮 ok. 20kg sztuka, na ma艂e grania bierzesz jedn膮, na wi臋ksze obie. S膮
bardzo skuteczne, nie potrzebuj膮 du偶o mocy 偶eby g艂o艣no zagra膰, spokojnie
obskoczysz je z moc膮 rz臋du 350W. Tutaj z czystym sumieniem mog臋 poleci膰
r贸wnie偶 rodzimy produkt – Handbox R-400. Hybrydowa konstrukcja z klasyczn膮
ko艅c贸wk膮 tranzystorow膮. A je艣li chcesz czego艣 bardziej mi臋snego maj膮
te偶 w ofercie pe艂n膮 lamp臋 do basu WB-100, kt贸ra z tymi kolumnami potrafi
zagra膰 okrutnie pi臋knie.
Je艣li jednak zale偶y ci na jeszcze wi臋kszej mobilno艣ci kosztem kompromisu na
brzmieniu mog臋 poleci膰 zestaw w sk艂adzie combo Markbass MINI CMD 121P +
kolumna Markbass NEW YORK 121. Dwa g艂o艣niki 12″, 500W, jak na impuls niez艂a
dynamika i ca艂y zestaw wa偶y 25kg. U偶ywa艂em czego艣 takiego na weselach, na
mniejszych salach nie by艂o potrzeby puszcza膰 basu w przody. Grywa艂em te偶 na
tym plenery i ze s艂yszalno艣ci膮 nie ma problemu mimo do艣膰 g艂o艣nego
perkusisty.
Pomy艣la艂em sobie tak. Kupie sobie taki g艂o艣nik z Noisy Box 4×10 i do tego
head markowy do wyboru
http://www.thomann.de/pl/mesa_boogie_subway_d_800.htm tylko czy to jest jasny
wzmacniacz
http://www.thomann.de/pl/gallien_krueger_mb800.htm
Jestem jeszcze m艂ody, nie dobi艂em jeszcze 20 lat, a 偶e zbiera艂em d艂ugo to
mam swoje 7000z艂. Na staro艣膰 wymienie g艂owe na SVT Classic , a p贸藕niej
lod贸wk臋 ampega i jestem w niebie. Po drodze mo偶e jaki艣 Fender jazz bass( ja
gram na lutniczym jazzie). Tylko messe czy GK teraz.
Widz臋, 偶e upar艂e艣 si臋 na te impulsowe wzmacniacze?
Z tych dw贸ch Mesa.
Aczkolwiek gdybym ja si臋 decydowa艂 na konfiguracj臋 4×10 + g艂owa wzi膮艂bym
paczk臋 w wariancie 8Ohm i do tego head Handbox Redfighter. W takiej
konfiguracji masz 1000W 艣wietnego, koszernego brzmienia. Wiem, 偶e gadam
troch臋 jak dzia艂 marketingu ale oni robi膮 naprawd臋 艣wietne wzmacniacze w
bardzo rozs膮dnych cenach w por贸wnaniu do adekwatnej p贸艂ki zachodnich marek.
Sorry. Kupuj臋 GK z Noisy Boxem. Ko艅cz臋 temat
Tapchan: u偶ywam impulsowego GK, gra艂em na r贸偶nych wzmakach i CHARAKTER
impulsowego GK pasuje mi najbardziej. Czy jest „lepszy”/”gorszy”? Nie da si臋
tego jednoznacznie powiedzie膰.
Claypool zacz膮艂 koncertowa膰 z impulsow膮 Mes膮. Id藕 powiedz mu, 偶eby
zmieni艂 sprz臋t, bo w 艣lepym te艣cie ka偶dy wybierze klasyczny tranzystor
albo lamp臋.
Jak Ci pasuje to spoko. Jak Claypoolowi pasuje te偶 spoko. Dla mnie to 偶aden
argument. Wiem co s艂ysz臋.