Problem z zapisem nutowym

1332-sshot-39.

1335-sshot-42.

sshot-42.

sshot-39.
Witam, otóż, chciałem zamienić 1 ósemkę na 3 nutki (połączone legato).
Jaką wartość mają te nutki, jak je zapisać?

Podziel się swoją opinią
mihal277
mihal277
Artykuły: 3

27 komentarzy

  1. Po pierwsze:

    zazwyczaj nuty dzielą się regularnie (jedna ćwirećnuta=dwie ósemki=cztery
    szesnastki itd…)a jeśli to podział nieregularny to wtedy masz triolę
    (ósemkową,szesnastkową itd…)

    Po drugie:

    nie wiem jakie jest metrum tego fragmentu o który pytasz.

    Za mało szczegółów podałeś…i wnioskuję z Twojej wypowiedzi że słabo
    znasz zasady muzyki.

    Sprecyzuj to-wklej fragment (przykład)…

  2. Metrum 4/4 , najpierw ćwiercnuta, pauza cwiercnutowa, ósemka, ćwierćnuta,
    ósemka. Ostatnią ósemkę chciałbym zamienić na 3 dźwięki.

  3. @Stachu1988: Nie do końca rozumiem wypowiedź micha. Wydaje mi się, że nie trzeba znać metrum utworu, żeby odpowiedzieć na pytanie. Rytmicznie ósemkę zastąpią (nie wiem czy to poprawnie nazywam) trzy triolowe szesnastki:

    http://www.img59.imageshack.us/img59/7712/triola.th.jpg

    Nie jestem tylko pewien, czy dobrze legato zaznaczyłem tym łukiem pod nutami.

    Pasi.

  4. Tę triole szenstastkową oznacza się cyferką 3, czy trójką z tym
    kwadratowym nawiasem?

  5. a to w ogóle ma jakieś większe znaczenie? ;o przecież wiadomo, że to
    triola nawet bez tych nawiasów.

  6. Jezeli dobrze pamietam nawias nie jest potrzebny jeżeli masz ósemki czy
    szesnastki bo masz je tak czy tak belką połaczone znaczenie ma to przy
    cwiartkach, połówkach.

    Co do równania pomysl chłopie bo to czysta matma. ile ósemek mieści się w
    cwiercnucie?I co to jest triola ósemkowa…

  7. Mam jeszcze jedno pytanie, czy jak są ósemki, to koniecznie trzeba je
    łączyć? Czy błędem zapisać jest wszystkie osobno?

  8. Będzie to błąd. Łączenie ósemek/szesnastek/itd. wskazuje na rytmikę
    utworu i rozkład akcentów.

    Przykład łączenia na 3/4 i 6/8, myślę, że jest to zrozumiałe.

    Poza tym jakby to wyglądało gdyby wszystkie były osobno 😀

  9. Zapisując w ten sposób, przestajesz grać C grając już F. Nie jestem w
    stanie Ci pokazać dokładnie, ale musiałbyś potraktować to jako dwu
    dźwięki i pod C dać pauzę i potem to F. Nie łączyć C z F. Nie wiem jak
    bardziej obrazowo to ująć.

  10. Źle zapisałeś.

    Stachu1988, w ten sposób zagrasz nuta po nucie normalnie, legato. Łuk mówi,
    żeby grać płynnie nuty połączone. Wybrzmiewa nuta połączona z nutą
    poprzednią, jeśli jest tym samym dźwiękiem.

    Chociaż w ogóle dziwnie mi wygląda ten Twój zapis.

    mihal277, spójrz na mój wpis wyżej, jak będę mieć chwilę (nie wiem,
    kiedy to będzie), to Ci to rozpiszę, jeśli nie wiesz, o co mi chodzi. A
    najlepiej zrób jak mówi Muzz, weź jakiś podręcznik. A najlepiej
    nauczyciela, bo nie wyjdziesz z tego i cały Twój zapis będzie zawierał
    mnóstwo błędów, których po prostu nie zauważysz.

  11. To jak zaznaczyć, że nuta ma trwać? Ja tam kozaka nie zamierzam zgrywać, bo
    jeśli chodzi o nuty, to się na GuitarPro uczyłem 😀

  12. Ano jeżeli nuty miałyby się pokrywać tak jak napisał kolega wyżej to
    zapis powinien wyglądać tak:

  13. Zapis miałby sens gdyby to c miało leseczki do góry a f na dól wtedy robi
    ci się dwugłos.Ale pamiętaj to jest tylko legato zamiast tego dajesz
    wartość połowe wieksza i nie przejmujesz się łukami.Czyli w tym wypadku c
    jest ósemka z kropką laseczka do góry i łaczysz to z szesnastką d belką u
    góry… ale szczerze zakup jakaś knige albo dorwij biblioteke…

  14. Polecam „Zasady muzyki” Wesołowskiego, ewentualnie „ABC gitary” Powroźniaka,
    lub „Gitara jazzowa” Blizińskiego, powinno pomóc 🙂

  15. jak na mój gust to jemu chodzi o coś takiego:

    http://www.img260.imageshack.us/img260/4674/nuty2.th.png

    to c jest legowane

    Aga:

    Stachu1988, w ten sposób zagrasz nuta po nucie normalnie, legato. Łuk mówi, żeby grać płynnie nuty połączone. Wybrzmiewa nuta połączona z nutą poprzednią, jeśli jest tym samym dźwiękiem.

    czyli sama sobie zaprzeczasz, to jest ta sama nuta polaczona czyli
    wybrzmiewa.

    Poprostu ligatura.

    Zapisując w ten sposób, przestajesz grać C grając już F. Nie jestem w stanie Ci pokazać dokładnie, ale musiałbyś potraktować to jako dwu dźwięki i pod C dać pauzę i potem to F. Nie łączyć C z F. Nie wiem jak bardziej obrazowo to ująć.

    chodzi Ci chyba o zapis na dwa głosy, ale on nie jest tu potrzebny

    wybaczcie jeśli coś zle zrozumialem, zmeczony jestem :]

Możliwość komentowania została wyłączona.