groove tubes mi właśnie padly… i slyszalem ze nie sa zbyt dobre a nie miałem okazji probowac innych :/
SOVTEK
(ale jest kilka odmian tej najpopularniejszej lampy)
polecam wizytę na stronie
gitara.pl/lampy.html
jeszcze jedno pytanie… wiem ze lampy trzeba parowac… co jeżeli mam nieparzysta ilosc lamp na preampie? trzecia lampa może być taka sama jak pozostale czy musi być inna? jaka? i w jakiej kolejnosci się je instaluje :/
O ile mnie pamięć nie myli – czytałem, że Groove Tubes to taki selekcjonowany Sovtek. EHX też lampy sprzedaje, można je kupić po w miarę przyzwoitych cenach w Polsce, bo GT są drogie.
co do parowania lamp to musisz porozmawiać na elektrodzie – tam najlepiej Ci doradzą w tej kwestii -tam są wybitni spece od lamp.
Ja w torze audio, na przedwzmacniaczach lampowych używam oczywiście sparowanych (czyli o zbliżonych parametrach) lamp – inaczej lewy i prawy kanał grałby inaczej.
myślę że Groove Tubes…gitarzyści chwalą je pod niebiosa… a paruje się raczej lampy mocy np. 6L6 itp. które zawsze występują parami. w preampie raczej nie…chyba teraz są inne trendy.
W przedwzmacniaczu wzmacniacza instrumentalnego lamp się nie paruje. Paruje się lampy do stopnia mocy. Wydaje mi się, że GT, to raczej dla złotouchych (czyt. ałdiofilów, czy innych zboczeńców),ogólnie uważam, że jest to dziecko marketingu. Wydaje mi się, że za pieniądze, które wart jest komplet GT lepie jkupić dwa czy trzy komplety innych firm i robić eksperymenty. Godne Twojej uwagi mogą być również lampy starej produkcji, NOSy. Co do marki i konkretnego rodzaju lamp, to wybór zależy od oczekiwanego przez Ciebie brzmienia, więc poprzeglądaj różne fora, aby wiedzieć czego możesz się spodziewać po danym typie.
Osobiście gram na lampach radzieckich. Brzmienie raczej ostre i wyraziste, trochę crunchowe, cena 5pln/szt., niestety trzeba zmienić połączenie żarzenia we wzmacniaczu, co nie każdemu pasuje.
Ja używam lamp parowanych ponieważ jak pisałem to lampy do sprzętu audio i studyjnego, nie scenicznego – kanały są osobno.
Co do scenicznego to faktycznie jest przedwzmacniacz mono- co tu parować.
Ja Ciebie Aarth doskonale rozumiem 🙂 Dlatego podkreśliłem, że chodzi o wzmacniacz instrumentalny.
Co do Hi-Fi (czy -End) to jest to jak najbardziej uzasadnione i poprawne.
Wesołych Świąt
hehe ok, no to będę kombinowac 😉 dzięki wielkie pozdrawiam i wesolych swiat 😀 😀
sprawa jest powazniejsza… wymienilem lampy a wzmacniacz dalej nie gra! 🙁 gain odkrecony na maksa, master tez, kompresor na zero, a wzmacniacz ledwo dźwięk wyda, przy czym lampa od gainu w ogóle nie mruga podczas „grania” (przepalona nie jest bo po wlaczeniu przyciusku „mute” swieci się normalnie, pomoze ktoś??? ma ktoś jakiś pomysl co może być walniete (myślę ze może preamp). nie piszcie tylko zebym sprawdzal rozne kable gitary kolumny bo robilem to z piecdziesiat razy (dzisiaj ;p) niech ktoś pomoze!!!
A czy nie jest to czasem wzmacniacz przywieziony ze stanów i przerabiany?
Ja tak miałem w swojej starej VERMONIE. Grała ale tak cicho przy rozkręceniu na max, że zagłuszał to nawet szum z głośników wywołany nieuziemionym gniazdem… Rozkręciłem i jak się okazało kilka elementów było odlutowanych.
@Aarth: A czy nie jest to czasem wzmacniacz przywieziony ze stanów i przerabiany?
pozdrawiam
—————— Morphing Thru Time
wzmacniacz przywiozlem z londynu a wczesniej był wieziony ze stanow… przerabiany nie jest, caly czas uzywam trafo
Sprawdź jak gra sama końcówka (do returna podłącz discmana, mp3 czy cokolwiek innego z wyjściem liniowym), a potem podłącz preamp do innej końcówki (send do jej returna). Potem można coś wnioskować.
A, i możesz najpierw sprawdzić bezpieczniki. Na tym kompie nie mam schematu do SVT 4, a nie pamiętam czy ma osobne na końcówce mocy, svt3 nie ma, ale sprawdź u siebie, jak sprawa wygląda.
I napisz czy grasz na jednej końcówce, na obu, na obu w bi-ampie, czy na obu w mostku?
gram najprosciej jak się da 🙂 na mostku w obu
Odpowiedz na resztę pytań ;p
J-J tanie a dobre lub Electro-Harmonics
ostatecznie też może być Sovtec
dobra… lampy sa nowki mesy a wzmacniacz jedzie na dnaich do serwisu ;D i zobaczymy co w nim siedzi niedobrego 😉
no to dla ciekawych tematu… final przestawienia: uszkodzone dwa uklady scalone i dwa tranzystory!!! 😐 😐 😐 naszczescie naprawa nie wyszla drogo 😉
Alleluja hehe nam się właśnie spieprzył head pod gite i właśnie dzisiaj pojechał do fachmana hehe jak to końcówka to już po herbacie ale dobrze że Ampeg odzyskał siły.Ahh ten hardcore hehe
Hardcore musi być
Odkopie .. bo właśnie za Waszą wspaniałą pomocą nabyłem alternatywny zestaw Markbassa TTE500 + 104 i jest w końcu oddech na pogilganie i dopieszczenie ampega svt4pro i właśnie zaczne od nowych lamp bo stare już ograne przez kilkaset albo lepiej godzin.
Pytanie
1.Czy ktoś ma potwierdzoną informację że Ampeg montuje w produkcji pierwszą groove tubes a dwie inne to lampy JJ Project ? bo ja tak szczątkowo wyczytałem ale pewien nie jestem poniżej cytat z FAQ Ampega
„The first tube in the pre-amp stage is a Groove Tube, as well as two other 12AX7A’s found in the pre-amp section of the SVT-4PRO”
2. Jak komuś ( np. zegar 1125 ) chodziły te Mesy w Ampegu bo mnie korci ..
Nie chcę zmieniać za bardzo brzmienia bo mi pasuje a na NOSy dobrej jakości nie chcę wydawać po kilkaset albo nawet po kilka tysięcy złotych. Mesa ma te lamby w przyzwoitej cenie ( 94złote ) , JJ też są cenowo OK i jeżeli są montowane seryjnie to może nie ma co psocić :). A może ktoś od 2008 roku ma ciekawe i sprawdzone doświadczenie z wymianą lamp w ampegu
Pablo
@pablokuz: 1.Czy ktoś ma potwierdzoną informację że Ampeg montuje w produkcji pierwszą groove tubes a dwie inne to lampy JJ Project ? bo ja tak szczątkowo wyczytałem ale pewien nie jestem poniżej cytat z FAQ Ampega „The first tube in the pre-amp stage is a Groove Tube, as well as two other 12AX7A’s found in the pre-amp section of the SVT-4PRO”
Informacje mogą być nieaktualne lub sytuacja może być jeszcze bardziej skomplikowana.
Groove Tubes nie produkuje lamp, możesz mieć więc nadruk Groove Tubes na lampie Sovteka, EHX, JJ lub Shuguang.
I np. masz Groove Tubes 12AX7C i dwie no-name Made in China – i to są dokładnie te same lampy. Możesz mieć Groove Tubes 12AX7EH i dwie Electr-Harmonixy – to też są te same lampy. Możesz Groove Tub es ECC83 i dwie JJ – i to też będą te same lampy 🙂
@pablokuz: Nie chcę zmieniać za bardzo brzmienia bo mi pasuje a na NOSy dobrej jakości nie chcę wydawać po kilkaset albo nawet po kilka tysięcy złotych. Mesa ma te lamby w przyzwoitej cenie ( 94złote ) , JJ też są cenowo OK i jeżeli są montowane seryjnie to może nie ma co psocić :). A może ktoś od 2008 roku ma ciekawe i sprawdzone doświadczenie z wymianą lamp w ampegu Pablo
Mesa nie produkuje lamp. Podobnie jak Peavey, Fender, Groove Tubes, Ruby czy Tube Amp Doctor (TAD).
JJ są dość sterylne, klarowne bardzo i niezłej jakości. Taka Skoda wśród lamp 🙂
Shuguang bardzo tłuste
EHX są sympatyczne i uniwersalne, taki Golf wśród lamp 😀
Sovtek odradzam.
A jak chcesz coś naprawdę dobrej jakości to Tung-Sol
Ok rozumiem w takim razie że Mesy i Groove Tubes są w jakiś sposób polecane- sygnowane przez Mesę i GT ale produkowane przez kogoś innego ..Dzięki za info
Popytam jeszcze w takim razie :
1. Rozumiem że we wszystkich wpisach na stronie Ampega wyraźnie rozróżniane jest iż pierwsza lampa jest inna od pozostałych gdyż spełnia ona inną nieco rolę ( znaczy nadal to jest 12AX7 czy ECC83 E83CC, ECC803, E283CC, ECC803, 7025, 6N2P – bo to to samo tylko oznaczone innymi symbolami )
2. Czy jeżeli lampa jest typu 12AX7 ( czy inaczej opisana ) to rozszerzenie symbolu oznacza właśnie inne predyspozycje lampy ? np. na GC jest Groove Tubes GT 12AX7 R i Groove Tubes GT 12AX7 R3 – obie sa 12AX7 ale roszerzone o dodatkowe R lub R3 albo na stronie sklepu – lampy elektronowe: lampy JJ ECC83M i ECC83S a do tego wersje z końcówkami gold ECC83MG i ECC83SG.. i tak z każdym producentem .. czyli nie dość że brzmienie zależy od producenta to jeszcze od typu lampy producenta ? masakra !
Zna ktoś może stronę z opisami kształtowania brzmień przynajmniej części lamp ?
A tak w temacie tu natknąłem się na moim zdaniem ciekawy artykuł dużo wyjaśniający i po części opisujący brzmienie paru lamp:
W przypadku Groove Tubes oznaczenia C to China = Shuguang, R to Russia = Sovtek.
R to Sovtek 12AX7WA, najsłabsza
R2 to Sovtek 12AX7 LPS – long plate.
R3 to Sovtek 12AX7 WB lub WC, czyli mocniejsza od WA.
Firmy takie jak Groove Tubes czy TAD kupują kontener lamp i z tego kontenera wybierają te, które ich zdaniem są po prostu najlepsze. Nie twierdzę, że w ich przypadku płacisz za samą naklejkę, jednak decyzję czy warto dopłacić za samą selekcję pozostawiam Tobie.
Lampy 7025 to konstrukcyjnie niemal to samo, lecz mają trochę słabszy sygnał, dlatego niektórzy producenci rozróżniają 7025 i 12ax7.
My tu gadu gadu, a tak naprawdę może się okazać, że sam stwierdzisz, że różnicy praktycznie nie ma żadnej 😛
… niewykluczone.;););)…to sobie trochę poczytam opisy w sklepach i coś zakupie ..
A jest potrzeba roozrozniania tej pierwszej lampy od dwoch pozostalych tak jak to robia w ampegu czy moga to być trzy takie same ? Ta pierwsza odpowwiada za coś i.nego.?
Stopień wejściowy jest dość mocno odpowiedzialny za brzmienie i jakość sygnału. Od tego miejsca zależy jakość sygnału, którą dostanie wzmacniacz do dalszej „obróbki”.
Bardzo często spracowane, gorsze lub nawet uszkodzone lampy radzą sobie w dalszych elementach toru sygnalowego, podczas gdy w pozycji V1 powodują nieprzyjemne przydźwięki, szumy i inne nieprzyjemności.
Często lampy Long Plate nie są polecane na V1, bo są podatne na mikrofonowanie, za to znakomicie się sprawdzają w pozostałych pozycjach. Z tego powodu na V1 warto wsadzić coś dobrego. Na pozostałe pozycje rownież, ale Ampeg jak każdy producent skrupulatnie liczy pieniądze 😉
Dzieki.wielkie …. Twoje posty baardzo mi pomogly .. trochę poczytatalem do tego i już mam jasnossc co robic.:)
Z namową kolegów z forum – głównie Mazdaha – wymieniłem w swoim SVT-6 lampki na Tung-Sol i jestem bardzo zadowolony!
Groove Tubes?
groove tubes mi właśnie padly… i slyszalem ze nie sa zbyt dobre a nie miałem
okazji probowac innych :/
SOVTEK
(ale jest kilka odmian tej najpopularniejszej lampy)
polecam wizytę na stronie
gitara.pl/lampy.html
jeszcze jedno pytanie… wiem ze lampy trzeba parowac… co jeżeli mam
nieparzysta ilosc lamp na preampie? trzecia lampa może być taka sama jak
pozostale czy musi być inna? jaka? i w jakiej kolejnosci się je instaluje :/
O ile mnie pamięć nie myli – czytałem, że Groove Tubes to taki
selekcjonowany Sovtek. EHX też lampy sprzedaje, można je kupić po w miarę
przyzwoitych cenach w Polsce, bo GT są drogie.
co do parowania lamp to musisz porozmawiać na elektrodzie – tam najlepiej Ci
doradzą w tej kwestii -tam są wybitni spece od lamp.
Ja w torze audio, na przedwzmacniaczach lampowych używam oczywiście
sparowanych (czyli o zbliżonych parametrach) lamp – inaczej lewy i prawy
kanał grałby inaczej.
myślę że Groove Tubes…gitarzyści chwalą je pod niebiosa… a paruje się
raczej lampy mocy np. 6L6 itp. które zawsze występują parami. w preampie
raczej nie…chyba teraz są inne trendy.
W przedwzmacniaczu wzmacniacza instrumentalnego lamp się nie paruje. Paruje
się lampy do stopnia mocy. Wydaje mi się, że GT, to raczej dla złotouchych
(czyt. ałdiofilów, czy innych zboczeńców),ogólnie uważam, że jest to
dziecko marketingu. Wydaje mi się, że za pieniądze, które wart jest komplet
GT lepie jkupić dwa czy trzy komplety innych firm i robić eksperymenty. Godne
Twojej uwagi mogą być również lampy starej produkcji, NOSy. Co do marki i
konkretnego rodzaju lamp, to wybór zależy od oczekiwanego przez Ciebie
brzmienia, więc poprzeglądaj różne fora, aby wiedzieć czego możesz się
spodziewać po danym typie.
Osobiście gram na lampach radzieckich. Brzmienie raczej ostre i wyraziste,
trochę crunchowe, cena 5pln/szt., niestety trzeba zmienić połączenie
żarzenia we wzmacniaczu, co nie każdemu pasuje.
Ja używam lamp parowanych ponieważ jak pisałem to lampy do sprzętu audio i
studyjnego, nie scenicznego – kanały są osobno.
Co do scenicznego to faktycznie jest przedwzmacniacz mono- co tu parować.
Ja Ciebie Aarth doskonale rozumiem 🙂 Dlatego podkreśliłem, że chodzi o
wzmacniacz instrumentalny.
Co do Hi-Fi (czy -End) to jest to jak najbardziej uzasadnione i poprawne.
Wesołych Świąt
hehe ok, no to będę kombinowac 😉 dzięki wielkie pozdrawiam i wesolych swiat 😀
😀
sprawa jest powazniejsza… wymienilem lampy a wzmacniacz dalej nie gra! 🙁 gain
odkrecony na maksa, master tez, kompresor na zero, a wzmacniacz ledwo dźwięk
wyda, przy czym lampa od gainu w ogóle nie mruga podczas „grania” (przepalona
nie jest bo po wlaczeniu przyciusku „mute” swieci się normalnie, pomoze ktoś???
ma ktoś jakiś pomysl co może być walniete (myślę ze może preamp). nie piszcie
tylko zebym sprawdzal rozne kable gitary kolumny bo robilem to z piecdziesiat
razy (dzisiaj ;p) niech ktoś pomoze!!!
A czy nie jest to czasem wzmacniacz przywieziony ze stanów i przerabiany?
Ja tak miałem w swojej starej VERMONIE. Grała ale tak cicho przy rozkręceniu
na max, że zagłuszał to nawet szum z głośników wywołany nieuziemionym
gniazdem… Rozkręciłem i jak się okazało kilka elementów było
odlutowanych.
wzmacniacz przywiozlem z londynu a wczesniej był wieziony ze stanow… przerabiany
nie jest, caly czas uzywam trafo
Sprawdź jak gra sama końcówka (do returna podłącz discmana, mp3 czy
cokolwiek innego z wyjściem liniowym), a potem podłącz preamp do innej
końcówki (send do jej returna). Potem można coś wnioskować.
A, i możesz najpierw sprawdzić bezpieczniki. Na tym kompie nie mam schematu
do SVT 4, a nie pamiętam czy ma osobne na końcówce mocy, svt3 nie ma, ale
sprawdź u siebie, jak sprawa wygląda.
I napisz czy grasz na jednej końcówce, na obu, na obu w bi-ampie, czy na obu
w mostku?
gram najprosciej jak się da 🙂 na mostku w obu
Odpowiedz na resztę pytań ;p
J-J tanie a dobre lub Electro-Harmonics
ostatecznie też może być Sovtec
dobra… lampy sa nowki mesy a wzmacniacz jedzie na dnaich do serwisu ;D i zobaczymy
co w nim siedzi niedobrego 😉
no to dla ciekawych tematu… final przestawienia: uszkodzone dwa uklady
scalone i dwa tranzystory!!! 😐 😐 😐 naszczescie naprawa nie wyszla drogo 😉
Alleluja hehe nam się właśnie spieprzył head pod gite i właśnie dzisiaj
pojechał do fachmana hehe jak to końcówka to już po herbacie ale dobrze że
Ampeg odzyskał siły.Ahh ten hardcore hehe
Hardcore musi być
Odkopie .. bo właśnie za Waszą wspaniałą pomocą nabyłem alternatywny
zestaw Markbassa TTE500 + 104 i jest w końcu oddech na pogilganie i
dopieszczenie ampega svt4pro i właśnie zaczne od nowych lamp bo stare już
ograne przez kilkaset albo lepiej godzin.
Pytanie
1.Czy ktoś ma potwierdzoną informację że Ampeg montuje w produkcji
pierwszą groove tubes a dwie inne to lampy JJ Project ? bo ja tak szczątkowo
wyczytałem ale pewien nie jestem poniżej cytat z FAQ Ampega
„The first tube in the pre-amp stage is a Groove Tube, as well as two other
12AX7A’s found in the pre-amp section of the SVT-4PRO”
2. Jak komuś ( np. zegar 1125 ) chodziły te Mesy w Ampegu bo mnie korci
..
Nie chcę zmieniać za bardzo brzmienia bo mi pasuje a na NOSy dobrej jakości
nie chcę wydawać po kilkaset albo nawet po kilka tysięcy złotych. Mesa ma
te lamby w przyzwoitej cenie ( 94złote ) , JJ też są cenowo OK i jeżeli
są montowane seryjnie to może nie ma co psocić :). A może ktoś od 2008
roku ma ciekawe i sprawdzone doświadczenie z wymianą lamp w ampegu
Pablo
Informacje mogą być nieaktualne lub sytuacja może być jeszcze bardziej
skomplikowana.
Groove Tubes nie produkuje lamp, możesz mieć więc nadruk Groove Tubes na
lampie Sovteka, EHX, JJ lub Shuguang.
I np. masz Groove Tubes 12AX7C i dwie no-name Made in China – i to są
dokładnie te same lampy. Możesz mieć Groove Tubes 12AX7EH i dwie
Electr-Harmonixy – to też są te same lampy. Możesz Groove Tub es ECC83 i
dwie JJ – i to też będą te same lampy 🙂
Mesa nie produkuje lamp. Podobnie jak Peavey, Fender, Groove Tubes, Ruby czy
Tube Amp Doctor (TAD).
JJ są dość sterylne, klarowne bardzo i niezłej jakości. Taka Skoda wśród
lamp 🙂
Shuguang bardzo tłuste
EHX są sympatyczne i uniwersalne, taki Golf wśród lamp 😀
Sovtek odradzam.
A jak chcesz coś naprawdę dobrej jakości to Tung-Sol
Ok rozumiem w takim razie że Mesy i Groove Tubes są w jakiś sposób
polecane- sygnowane przez Mesę i GT ale produkowane przez kogoś innego
..Dzięki za info
Popytam jeszcze w takim razie :
1. Rozumiem że we wszystkich wpisach na stronie Ampega wyraźnie rozróżniane
jest iż pierwsza lampa jest inna od pozostałych gdyż spełnia ona inną
nieco rolę ( znaczy nadal to jest 12AX7 czy ECC83 E83CC, ECC803, E283CC,
ECC803, 7025, 6N2P – bo to to samo tylko oznaczone innymi symbolami )
2. Czy jeżeli lampa jest typu 12AX7 ( czy inaczej opisana ) to rozszerzenie
symbolu oznacza właśnie inne predyspozycje lampy ? np. na GC jest Groove
Tubes GT 12AX7 R i Groove Tubes GT 12AX7 R3 – obie sa 12AX7 ale roszerzone o
dodatkowe R lub R3 albo na stronie sklepu – lampy elektronowe: lampy JJ ECC83M
i ECC83S a do tego wersje z końcówkami gold ECC83MG i ECC83SG.. i tak z
każdym producentem .. czyli nie dość że brzmienie zależy od producenta to
jeszcze od typu lampy producenta ? masakra !
Zna ktoś może stronę z opisami kształtowania brzmień przynajmniej części
lamp ?
A tak w temacie tu natknąłem się na moim zdaniem ciekawy artykuł dużo
wyjaśniający i po części opisujący brzmienie paru lamp:
http://www.eis.com.pl/pl/modules.php?name=Sections&sop=viewarticle&artid=227
W przypadku Groove Tubes oznaczenia C to China = Shuguang, R to Russia =
Sovtek.
R to Sovtek 12AX7WA, najsłabsza
R2 to Sovtek 12AX7 LPS – long plate.
R3 to Sovtek 12AX7 WB lub WC, czyli mocniejsza od WA.
Firmy takie jak Groove Tubes czy TAD kupują kontener lamp i z tego kontenera
wybierają te, które ich zdaniem są po prostu najlepsze. Nie twierdzę, że w
ich przypadku płacisz za samą naklejkę, jednak decyzję czy warto dopłacić
za samą selekcję pozostawiam Tobie.
Lampy 7025 to konstrukcyjnie niemal to samo, lecz mają trochę słabszy
sygnał, dlatego niektórzy producenci rozróżniają 7025 i 12ax7.
My tu gadu gadu, a tak naprawdę może się okazać, że sam stwierdzisz, że
różnicy praktycznie nie ma żadnej 😛
… niewykluczone.;););)…to sobie trochę poczytam opisy w sklepach i coś
zakupie ..
A jest potrzeba roozrozniania tej pierwszej lampy od dwoch pozostalych tak jak
to robia w ampegu czy moga to być trzy takie same ? Ta pierwsza odpowwiada za
coś i.nego.?
Stopień wejściowy jest dość mocno odpowiedzialny za brzmienie i jakość
sygnału. Od tego miejsca zależy jakość sygnału, którą dostanie
wzmacniacz do dalszej „obróbki”.
Bardzo często spracowane, gorsze lub nawet uszkodzone lampy radzą sobie w
dalszych elementach toru sygnalowego, podczas gdy w pozycji V1 powodują
nieprzyjemne przydźwięki, szumy i inne nieprzyjemności.
Często lampy Long Plate nie są polecane na V1, bo są podatne na
mikrofonowanie, za to znakomicie się sprawdzają w pozostałych pozycjach. Z
tego powodu na V1 warto wsadzić coś dobrego. Na pozostałe pozycje rownież,
ale Ampeg jak każdy producent skrupulatnie liczy pieniądze 😉
Dzieki.wielkie …. Twoje posty baardzo mi pomogly .. trochę poczytatalem do
tego i już mam jasnossc co robic.:)
Z namową kolegów z forum – głównie Mazdaha – wymieniłem w swoim SVT-6
lampki na Tung-Sol i jestem bardzo zadowolony!