Palcowanie Ogolem

Palcowanie ogółem :]

Potrzebuje jakiś dobrych kawałków treningowych palcowanie dwóch palców.
Najlepiej funkowe ^^

Moga być też ćwiczenia wszelakiej maści, bo często plączą mi się palce,
mylą się itp więc jestem w potrzebie :)))

Podziel się swoją opinią
CheGitarra
CheGitarra
Artykuły: 0

23 komentarze

  1. @CheGitarra: palcowanie dwóch palców

    ????

    gamy trzeba ćwiczyć…z metronomem oczywiście, najpierw wolno a w miarę
    postępów szybciej… i najlepiej wszystkie…

  2. może poporostu graj na pustej E i na przemiat graj dwoma i coraz szybciej 🙂
    proponuje z metronomem grać 🙂

  3. Graj szybko na jednej strunie (np. Behemoth – Lam), bo jak grasz za wolno, to
    często idzie jeden palec kilka razy, a jak szybko, to musisz palcować dwoma.

  4. @J and D JD110: Graj szybko na jednej strunie (np. Behemoth – Lam), bo jak grasz za wolno, to często idzie jeden palec kilka razy, a jak szybko, to musisz palcować dwoma.

    tak,tak…szybko,szybko…

    Nie sztuka zagrać szybko i przy okazji narobić balaganu. Ćwiczy się
    wolo-jak najwolniej…i myśleć trzeba. Najtrudniej zagrać coś wolno z
    groovem i precyzyjnie…

    Ech, panowie…

  5. Behemoth to na pewno nie moje klimaty szczeoglnie co do grania na bass ;]

    ___________________________________

    Knock Knock, Get in Funky ^^

  6. Ale

    jeśli grasz szybko, to mimowolnie palcujesz dwoma (a nawet trzema) palcami,
    żeby nadążyć, a jak grasz coś wolnego, to nie pamiętasz o naprzemiennym
    palcowaniu.

    Ściągnij taba i spróbuj, CheGitarra.

  7. właśnie chodzi o to, żeby się skoncentrować i pamiętać. Mysleć o tym,
    co się robi. A nie MIMOWOLNIE…

  8. @J and D JD110: Ale

    jeśli grasz szybko, to mimowolnie palcujesz dwoma (a nawet trzema) palcami, żeby nadążyć, a jak grasz coś wolnego, to nie pamiętasz o naprzemiennym palcowaniu.

    glupoty wypisujesz…jak chcesz grać coś mimowolnie i w wolnym tempie
    zapominasz o palcach to Ci wspólczuję…

    A tak na marginesie to ciekawie musi brzmieć mimowolne granie trzema
    palcami…

  9. ja się zgadzam – palce muszą chodzić mimowolnie, tak, żeby nie trzeba było
    myśleć o nich – żeby same wiedziały, który z nich ma zagrać. Oczywiście
    ważna jest kontrola, żeby potrafić zagrać cicho, głośno, staccato, legato
    itd.

    Ja proponuję świetne ćwiczenie na palce:

    -4-4-4-5-5-5-4-4-4-5-5-5-

    Każdą pierwszą nutę z grupy trzech, akcentujemy. Gramy naprzemiennie, więc
    akcent raz wypada na jeden palec, raz na drugi. Warto jest też to ćwiczenie
    zagrać staccato – uderzamy palcem strunę i zaraz już następny palec (który
    ją zaraz uderzy), spoczywa na niej, żeby ją tłumić.

    Pozatym proponuję grać pasaże – fajne ćwiczenia, bo trzeba skakać po
    strunach częściej niż w skalach. Ja lubię zwłaszcza pasaż akordu
    dominantowego: zaczynam prymą na 5 – tej strunie i jadę: tercja, kwinta,
    septyma, oktawa, tercja górna, kwinta górna, septyma górna i spowrotem, przy
    okazji to też świetne ćwiczenie na palce lewej ręki.

  10. @piotreek7: ja się zgadzam – palce muszą chodzić mimowolnie, tak, żeby nie trzeba było myśleć o nich – żeby same wiedziały, który z nich ma zagrać.

    Na początek polecam slownik języka polskiego…trzeba znać znaczenie slowa
    “mimowolnie” a potem go ze zrozumieniem używać.

    Nikt tu nie napisal, że caly czas trzeba się zastanawiać, który palec ma
    zagrać a który nie… Rzecz w tym że jeśli ŚWIADOMIE ćwiczysz i myślisz
    o tym co grasz i jak grasz to z uplywem czasu staje się to podświadomą
    czynnością i dane elementy gry “wchodzą w nawyk”. Proponuję używać mózgu
    do grania…a zwlaszcza do ćwiczenia…

  11. Ogólnie to cisne Sir Psycho Sexy, Cosmic Girl, Good Times (Chic) 8), Canned
    Heat i to głownie jest plejlist ;]

    mam nadzieje że dobre na początek

    już mi wystarczy ze za intensywnie się wziąłem za slap ;]

    PS ostatnie palce już dobrzeją xD

    ___________________________________

    Knock Knock, Get in Funky ^^

  12. Such O Dolsky powiedział

    właśnie chodzi o to, żeby się skoncentrować i pamiętać. Mysleć o tym, co się robi. A nie MIMOWOLNIE…

    Jak dla mnie swiadome przebieranie z jednego na drugi palec to bzdura. Jeżeli
    grasz we własciwym tempie to i tak masz gdzies przebierke. Lepiej
    skoncentrować się na wielu innych, ważniejszych rzeczach:p

  13. Przeczytałem te wasze posty ale dalej nie rozumie o co wam chodzi 😀 Moje
    palce po prostu z przezwyczajenia same zmieniają się 😀 i raz i dwa i raz i
    dwa , dla mnie to żadna filozofia ….

    ———–

  14. @Ice_tower: Such O Dolsky powiedział

    właśnie chodzi o to, żeby się skoncentrować i pamiętać. Mysleć o tym, co się robi. A nie MIMOWOLNIE…

    Jak dla mnie swiadome przebieranie z jednego na drugi palec to bzdura. Jeżeli grasz we własciwym tempie to i tak masz gdzies przebierke. Lepiej skoncentrować się na wielu innych, ważniejszych rzeczach:p

    Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo po prostu szukasz zaczepki…

    I wyjaśnij może co znaczy wlaściwe tempo (?)

  15. tak, tak chłopaki

    jebać kontrolę. Jeśli w jakimkolwiek stopniu panujecie nad tym, co gracie to
    znaczy, że gracie za wolno! Trzeba n*ierdalać w takim tempie, żeby w ogóle
    nie wiedzieć, co się dzieje z łapami… żeby palce poruszały się
    MIMOWOLNIE – czyli wbrew waszej woli.

    Naprawdę myślicie, że jeśli skoncentrowanie się nad tym co robicie jest za
    trudne w wolnym tempie, to w szybkim zagracie poprawnie? Trzeba się trochę
    napocić ćwicząc, żeby palce “same wiedziały co robić” na koncercie.
    Jeśli ćwiczenie nie wymaga od ciebie skupienia, to jest za łatwe i przestaje
    być ćwiczeniem. Ale OK, każdy ma prawo stać w miejscu zamiast się
    rozwijać.

  16. Wiecie mi gadali żebym palcował 2 palcami 😛 ale jakoś tak nie bardzo.
    Prawie automatycznie gram 3 to dobrze czy źle?

    —————————————————————-

  17. Źle. Masz grać 2 tak jak ci kazali. Trzeci palec obetnij bo jest jak
    migdałki niepotrzebny…

    Matko jakie głupie pytanie

  18. Standardowe ćwiczenia dla perkusistów polecam. Dwójki, trójki, paradiddle.
    Naprzemiennie akcentowane. Potem czy się zacznie motyw ze wskazującego, czy z
    fakera – wszystko jedno, bardzo to ułatwia;)

  19. Mam pytanie odnośnie palcowania. Zauważyłem, że w niektórych momentach
    moje palce nie chodzą naprzemiennie tak jak powinny. Wychodzi na to, że
    wykształciłem sobie zły nawyk ale z drugiej strony dobrze mi się tak gra.
    Wiec już sam nie wiem czy postarać się to wykorzenić i za wszelka cenę
    “chodzić” 1 2 1 2 1 2 itd. Jaka jest wasza opinia? Dla lepszego nakreślenia
    sprawy zrobiłem 2 rysunki na których widać jak palcuje na przykladzie Come
    As You Are.

    Tak Gram Teraz

    Tak Grac
    Powinienem?

  20. Ważna jest wygoda gry i odnoszę wrażenie, że jeśli tak gra Ci się lepiej,
    to nie musisz zwalczać tego nawyku; raka palców nie dostaniesz, jeśli
    będziesz uderzał wskazującym o raz czy dwa więcej niż środkowym…

  21. Jeśli chcesz grać naprzemiennie, przede wszystkim odpal metronom w wolnym
    tempie i skupiaj się prawej ręce. Nawet, jeśli będziesz źle artykułował,
    nie przejmuj się tym – na początku to normalne.

    Dobrym ćwiczeniem na nauczenie się grania naprzemiennego są imo piosenki
    Ironów: wstęp z the number of the beast i od 5 minuty rime Of the ancient
    mariner.

Możliwość komentowania została wyłączona.