Witam
Przeczytałem/obejrzałem wszystko co można znaleźć w Necie na temat tego
kompresora.
Czy może ktoś z forum używa/używał tego kompresora i mógłby się
podzielić swoją własną opiniią/oceną/wrażeniami z użytkowania?
Kostka trochę kosztuje, wolę wcześniej się “doinformować”.
Pozdroofka
RomekS
Czy ktoś z was używał kompresora MXR M87 i mógłby mi powiedzieć swoją opinię o tym urządzeniu?
Czy używacie kompresora MXR M87 i jesteście zadowoleni ze swojego wyboru?
Jaka jest wasza opinia o kompresorze MXR M87? Czy warto na niego wydać pieniądze?
Czy jest tu ktoś, kto korzystał z kompresora MXR M87 i mógłby polecić mi ten produkt?
Jakie macie wrażenia z użytkowania kompresora MXR M87? Opłaca się go kupić?
Czy ktoś z was miał okazję przetestować kompresor MXR M87 i jest w stanie powiedzieć, jakie ma plusy i minusy?
Czy znacie dobry kompresor basowy? Czy polecalibyście MXR M87?
Czy możecie mi polecić sprawdzony kompresor basowy? Czy warto zainteresować się modelem MXR M87?
Czy ktoś z was ma doświadczenie w używaniu kompresora MXR M87?
Czy używaliście kompresora MXR M87? Jeśli tak, to jak oceniacie jego jakość i funkcjonalność?
Jak nie jesteś do końca zdecydowany na tę kostkę, potrzebujesz po prostu
kompresora i masz trochę miejsca (rack 1U), to możesz poczytać też o dbx
160A lub 166XL, trochę basistów używa. Potrafi chyba sporo więcej niż
kostkowe, ale też należy się trochę nauczyć z niego korzystać. Używany
na olx kupisz za 300- 450zł:
OLX.pl/oferta/kompresor-gate-limiter-dbx-166a-CID751-IDeh3NT.html#5cd538b138
OLX.pl/oferta/dbx-166xl-kompresor-limiter-gate-CID751-IDiqCBj.html#656973d97a
Z uwagi na specyfikę koncertowej logistyki chcę mieć kompresor w postaci
kostki w gejbordzie.
Pozdroofka
RomekS
Może kup sobie Valeton CS-10:
http://www.thomann.de/pl/valeton_cs_10_compressor_sustainer.htm?ref=search_rslt_valeton_384224_4
To jest bodajże kopia BOSS CS-2, którego używa i chwali
sobie Juan Alderete:
http://www.effectsdatabase.com/model/valeton/loft/cs10
https://www.youtube.com/watch?v=5NczyGuRnl8
Kompresor o który zapytujesz miałem przez kilka miesięcy… Kompresja jest
ładna (nie ma efektu obcinania pasma), świetnie wyciąga alikwoty i wszystkie
smaczki, ale zbyt czuła w obrębie dolnego pasma (jak na mój gust). Miałem
też wiele lat dbx160A, porównywałem A/B ze starym dbx160X, oraz Symetrix 501
– wszystkich się pozbyłem z tego samego powodu 😉
Ciekawa konstrukcja, fajna cena. Wybrałem sobie MXR’a ponieważ on daje
możliwość kontrolowania parametrów kompresji w sposób zbliżony do
“normalnego” kompresora (attack, release, ratio, treshold). Mam już kompresor
klasy CS-2, i jedno-kręciołkowe kompresory w prampie i headzie. Szukam
lepszej kontroli ale w “kostce” — stąd zainteresowanie MXR.
Pozdroofka
RomekS
Jeśli chcesz naprawdę dobrą kostkę do gry live (właściwie hi-end w
stompboxach), to zainteresuj się Cali76 z trafem. Opcjonalnie robili nawet
wersję z blendem. Kosztuje to sporo, ale coś za coś:
http://www.origineffects.com/product/cali76-tx/
Widzę też jakaś kompaktową serię pod bas:
http://www.origineffects.com/product/cali76-compact-bass/
Jak zwykle rzetelna recenzja na ovnilab:
http://www.ovnilab.com/reviews/cali76.shtml
http://www.ovnilab.com/reviews/compact.shtml
http://www.ovnilab.com/reviews/mxrbass.shtml
Przy okazji – bardzo chwali Seymour Duncan Studio Bass (cena podobna do MXR
M87):
http://www.ovnilab.com/reviews/vicegrip.shtml
Jeśli nie taki konkret, to jak dla mnie – wystarczy zwykły BOSS LMB-3,
którego posiadam od lat 90-tych. Działa świetnie jako limiter i nie odczuwam
tak mocno efektu duszenia energii dolnego pasma, jak wymienione kompresory.
Nawet nieco wyciąga smaczki. Może nie tak spektakularnie, ale jednak… 😉
Idzie się nawet oswoić z podbarwianiem sygnału (ustawienie najbardziej
neutralne wychodzi gdzieś na godzinach 12-9-9-12). Z tanich kostek, które
się sprawdzają jest najlepszy moim zdaniem. Reszta to cały czas i tak
półśrodki, a płaci się słono. 🙂
Tutaj zmodowany (mniej szumi):
https://www.youtube.com/watch?v=Ep9ZyjXF4Og