witam,
jakiś czas temu na forum ktoś podal linka do strony na ktorej znajdowal się
bardzo rozbudowany poradnik dot. realizacji dźwięku miksowanie itp.
niestety temat ten gdzies się zawieruszyl i pomimo usilnych poszukiwan nie mogę
znaleźć tego linka.
bardzo bylbym wdzięczny gdyby ktoś podal mi adres tej strony ew. jakieś inne
poradniki poruszajece ten temat.
może to
https://basoofka.net/forum/6094,problem-z-nagraniem-basu/
i wypowiedź Aartha
Uhm. Minimalistyczniej już się chyba nie da…
chodzilo mi o inna strone. było tam naprawdę sporo artykulow na ten temat ale
niestety po formacie gdzies mi się link zawieruszyl ;/
To?
ja ze swojej strony mogę dodać, iż poza naprawdę fajnymi stronami
http://www.freewarestudio.yoyo.pl/
http://www.studio.use.pl/ (teraz jest to
http://www.promusic.pl/know-how/)
dodatkowe informacje znajdziecie na
„Ponad 1000 fundamentalnych porad” Estrady i Studia
http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?op=modload&name=FAQ&file=index&myfaq=yes&id_cat=30&categories=Ponad+1000+fundamentalnych+porad
a także na zawodowym forum EiS (dla mnie to na prawdę kopalnia praktycznej
wiedzy)
http://www.eis.com.pl/virtual/modules.php?name=Forum
dziekuje 🙂
nawet nie wiecie jak bardzo mi pomogliście 🙂
Polecamy się na przyszłość.
No właśnie, na EiS kiedyś czytałem o nagrywaniu basu z linii wzmacniacza i
mikrofonów, a czy stosuje się mieszanie sygnału bezpośrednio z basu
(załóżmy aktywnego) z sygnałem z mikrofonu? Taki mini-preampik typu np.
Aquilar OBP to wystarczyłby?
A chałupnicze patenty na odizolowanie brzmienia samych głośników od
brzmienia pomieszczenia typu budowanie namiotów z kólder etc. to są coś
warte?
Tak. Wydawać się to może trochę głupie ale takie rzeczy
działają w większości przypadków. Sam słyszałem o patentach gdy np.
schowek na szczotki wyłożony kotarami doskonale sprawdzał się jako
pomieszczenie do nagrywania wokali.
Kiedyś próbowałem wielu mikrofonów ale jakoś to nie wychodziło
– zawsze koniec końców wykorzystywałem linie i teraz w ogóle nie nagrywam z
mikrofonów zawsze staram się miksować jakieś linie np:
czysta linia z basu + linia z preampu np sansamp + linia ze wzmacniacza
na każdym kanale daje inną korekcję tzn każdy gra fajnie ale inaczej np
Linia z basu ma najwięcej szklanki(górki) Sansamp ma agresywny środek i
drive a we wzmaku ustawiam więcej dołu i mniej górki – potem jak się
wszystko ładnie wymiksuje jest naprawdę ok a do tego jest duże pole manewru
z brzmieniem.
W domu bawię się tak że miksuje sobie 2 linie czyli stereo rozkładam na 2
kanały
mam taki mały mikserek rozbijam panoramy np na lewo sam bas a na prawo sam
sansamp i nagrywam line in do PC – prosty patent i bardzo skuteczny – dalej
wystarczy tylko „podkręcić brzmienie np. PSP Vintage Warmerem i jest
naprawdę ok
Nie wiem czy nie żałowałbym brzmienia głośników…
Będę próbował. Di-boxa chyba czas zakupić.
Albo Rickenbackera stereo:) I do tego jeszcze jakiś bi-amp… 🙂 Okaże się,
że ośmiokanałowy mikser nie starczy żeby bas sobie nagrać. 😛
W domowych warunkach nie warto nagrywac basu przez mikrofon, bo to raczej źle
będzie się kleiło z poprawnym miksem. Tzn. zachęcam do eksperymentów z
miksowaniem linii i „ambientu” zebranego z pieca, ale też nie wszędzie się
to sprawdzi; być może jazz, jazz-blues i takie cięższe a nieprzesterowane,
tłuste klimaty. W rocku, popie raczej bas musi być „szybszy”.
Polecam eksperymenty z dobrym preampem, wpietym pomiędzy basem a line-in karty
dźwiękowej. Efekty mogą zaskoczyć.
ja osobiście używam bezkompromisowego lampowego preampu IGS Audio. Polska
manufaktura, najwyższej klasy lampowy sprzęt robiony na zamówienie.
Rewelacyjne, uniwersalne brzmienie.
Może i jest to wydatek finansowy, ale jest to świetny sprzęt do mikrofonów,
basów, gitar, który w niczym nie ustępuje uznanym konstrukcjom
światowym.
Polecam konfigurację toru audio z dobrym preampem.
Świetne brzmienie to lepsza frajda z grania i lepsze miksy utworów.