Małe combo z dobrym brzmieniem

Cześć! Potrzebuję małe combo tzn. małe wymiarami, ale mocą dość
przyzwoite, no i o dobrym brzmieniu. Myślałem o Markbass Microbass (choć
trochę dużo kosztuje), może ktoś ogrywał takie coś ? Są dwa małe Line
6, ale czy to nie wynalazki. Doradźcie czym warto się zainteresować. Gram na
Box Electronics T-410 i odpowiada mi jego brzmienie (to tak dla orientacji :)))
POZDRAWIAM

32 komentarzy

  1. Such O Dolsky

    MarkBass, ale nie ten Micro, tylko taki na dwunastce. Ma 280W, a jak
    podłączysz jeszcze jedną kolumnę to 450. Brzmi świetnie.

  2. szczesny

    A jaki przedział cenowy Cie interesuje?

  3. GAJOWY

    Za 560 masz coś takiego
    http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p296,tec-80b

    A właściwie to ja mam coś takiego bo sobie to kupiłem 😛 Trochę w ciemno
    ale był mi potrzebny, tak jak Tobie, niedrogi piecyk do ćwiczeń i na próby.
    Musze powiedzieć że jestem zadowolony, brzmi naprawdę fajnie 🙂

  4. chelsea71

    No jasne że na 12-ce Markbass brzmi, ale za jaką kasę:) No i szukam czegoś
    (pewnego nie wynalazki niepewnych firm) do 2000zł. Ale czy ktoś ograł
    Markbass Microbass lub któregoś Line6 (LD 150 czy Studio 110). Co to za
    sprzęty? Jaka jakość? Na swoich głośnikach to nie poszaleją, ale mają
    wyjścia XLR (to zobowiązuje) więc coś chyba mogą zagrać ? POZDRO !!!

  5. medoramas

    Co chcesz tym grac? W sensie czy potrzebujesz czegoś mobilnego do grania
    koncertow, czy do grania w domu / nagrywania?

    Line6owe LowDowny sa specyficznym sprzetem. Musisz trochę czasu spedzic, by
    ukrecic dobre brzmienie, ale jak już to zrobisz, to zostawia one wiele
    wzmacniaczy za soba! Studio 110 raczej nie nadaje się na granie „live” (mala
    moc, 75W) ale jak mowisz, ze zamierzasz uzywac ich wyjsc DI, to gwarantuje, ze
    jakosc i moc dźwięku powali Cie z nog. Nie jest to zwylky D.I output ale
    wyjscie modelujace mikrofon przylozony do duzej kolumny. Line6 sa liderem w
    technologii modelingu, robia to od lat, wiec wiedza o co chodzi.

    Sam mam LD 300 i uzywam jego D.I. na scenie i nagrywania. Duzy, mocny
    sound.

    Jako uzytkownik, , który ogral kilka piecy w tej samej cenie a i 2 x drozszych
    wyrobilem sobie opinie, ze przy odrobinie cierpliwosci wydobywa się z tych
    maszyn niesamowicie apetyczne brzmienia.

    Line6 z serii 300 oraz 110 dostaly bardzo dobre recenzje w Bass Guitar
    Magazine.

  6. pinio

    Witam

    Ja od siebie polecę głowę (np. Hartke lub podobne o mocy 200 do 300W w cenie
    700- 1200zł używka), do tego 2 kolumny 2×10, skoro leży Ci brzmienie 4×10
    (np. Hartke na alusach 1szt. ok. 500zł). W sumie da Ci to 4ohm, czyli
    wykorzystasz całą dostępną moc wzmacniacza. Opcja bardzo mobilna, niedroga,
    no i zabrzmi lepiej niż niejedno combo w podobnej cenie 🙂 Jedną paczkę
    zostawiasz w próbowni, a drugą paczkę i głowę pakujesz do auta i ćwiczysz
    w domu.

    Pozdrawiam

  7. chelsea71

    Potrzebuję sprzęt do domu, na próby i kameralne koncerciki . Najpierw
    sprawdzę Line6 LD150 i Studio 110. A potem zobaczę co dalej …

    Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś typy to zapraszam do pisania 🙂

  8. chelsea71

    Nie!!! Line6-y odpadają :((

    A co myślicie o combach takich jak Ampeg 112 , Gallien-Krueger Backline 112
    czy SWR LA-12. Wiem że wersje na 15 głośnikach byłyby ciekawsze i
    mocniejsze, ale ciut za duże :))

  9. herpetolog

    Czemu Line6 odpada?

    Sound Line6 powala z nóg

  10. Michal II

    Najwyraźniej przetestował i nie spodobało mu się brzmienie.

  11. J and D JD110

    Chelsea: reckę GK Backline 112 masz w czytelni. Całkiem fajne combo.

  12. medoramas

    Wczoraj grałem kolejny koncert na LowDownie. Po soundczeku kolesie z zespołu
    nas supportujacego wypytywali mnie o to combo – byli zachwyceni potega jego
    brzmienia (nie tylko basista, ale reszta bandu tez), a po koncercie slyszalem
    naprawdę wiele pozytywnych opinii na temat jego brzmienia.

    Z doswiadczenia wiem, ze prawdziwe brzmienie Line6owego LowDowna zaczyna się
    przekroczeniu galka „volume” poziomu 4,5.

    No i trzeba trochę czasu spedzic, by ukrecic odpowiadajace nam brzmienie,
    zwlaszcza, ze dla kazdego symulowanego pieca equalizer zachowuje się calkiem
    inaczej.

  13. ZubrzykGreat

    Planuje zakupić combo Laney RB3, chciałem zapytać o wejścia, ponieważ ma
    coś takiego:

    Gniazdo 2 X Jack Normal & High. Normal pewnie po prostu do podłączenia basu a
    do czego jest wejście High?

    Link do comba:
    http://www.guitarcenter.pl/catalog/bas/wzmacniacze/comba-basowe/laney-rb3

    Rock, Metal, Anime, Manga. This is my life.

  14. herpetolog

    Normal => Bas aktywny

    High => Pasywny (chodzi o gaina zapewne)

  15. Michal II

    Gniazdo low ma po prostu obniżony sygnał na wejściu, zazwyczaj o ok. 10 db i
    ma to na celu uniknięcie przesterowań po podpięciu aktywnego instrumentu.

  16. quniq

    10 czasem nawet 20 db. Obniżenie poziomuu sygnału polega tylko na
    zwiększeniu oporu wejściowego w piecu. Takie 2 wejścia dają możliwość
    podłączenia na raz 2 instrumentów bez kombinowania z kablami ;]

  17. chelsea71

    J and D JD110 obczytałem recenzję z czytelni i jest nieźle,
    ale co na to Ampeg i SWR. Czy oni w tym przedziale nic nie powiedzą 🙂

    To przecież mocni konkurenci. PZDR

  18. Kapral
  19. Michal II

    Kapralu, on chciał sprzęt do 2k zł z tego co wyżej napisał.

  20. Kapral

    Rzeczywiście, pardon.

  21. Yacek

    @herpetolog: Normal => Bas aktywny
    High => Pasywny (chodzi o gaina zapewne)

    Odwrotnie 🙂

  22. Maciux

    Nie, herp ma rację. Wejście high jest przeznaczone do instrumentów ze
    słabym sygnałem, a normal (low) do mocnego sygnału.

  23. Garet

    Siema. Mam do sprzedania Gallien Kruegera backlina 112. Poprzedni „nabywca”
    jakoś nie jest zbyt chetny, bo tylko obiecuje kupno a nic z tym nie robi.
    combo zadbane, gram na nim jakieś półtora roku. Wymieniłem w nim głośnik,
    dlatego ten wstawiony jest w idealnym stanie. Zresztą o wszystkim jest temat
    na forum. Cena jaka mnie interesuje to 900zł. Pozdrawiam

  24. chelsea71

    A czy może ktoś wie jaka jest różnica między dwom Gallien-Kruegerami
    Backline 112 różniącymi się na pierwszy rzut oka kolorem napisu Backline
    112 (w pierwszym biały, a w drugim czerwony) oraz kolorem grilla (w pierwszym
    czarny w drugim jasno szary). To niby nie ma żadnego znaczenia, … niby,
    gdyby nie różnica w cenie 700zł. A to już ma znaczenie.
    Nigdzie nie znalazłem różnic w opisach technicznych. Małe tego na stronie
    producenta figuruje tylko pierwszy rodzaj. Jeśli ktoś zna różnicę to
    proszę o podzielenie się informacjami. POZDRAWIAM !

  25. J and D JD110

    Te z czerwonym napisem to stara seria. Te z białym to nowa, poprawiona
    produkcja. Czerwone są droższe dlatego, że zostały zakupione do sklepów po
    starszej cenie, która nie jest aktualizowana, a jak wiadomo sprzęt tanieje.

  26. chelsea71

    Od i dobrze fachowca posłuchać 🙂 THX

  27. J and D JD110

    Tzn. tak wyczytałem kiedyś na aukcji na Allegro, jakiś koleś sprzedający
    kolumnę i head z serii Backline tak napisał, nie wiem czy to prawda.

  28. Dyfer

    Osobiście grałem na MarkBAsie sygnowanym przez JEffa Berlina i myślę, że
    to też dość znośny sprzęt;) ostatnio też Adrian Maruszczyk wyprodukował
    wzmacniacze:) i też o niedużych gabarytów:)

  29. chelsea71

    No i chyba już mam typ dla mnie najodpowiedniejszy. Nie Ampeg, GK ani Line6
    tylko … Taurus T10. W piątek jadę go ograć i chyba przywieźć.

    Jest małe tak jak chciałem, ale chodzi zawodowo 🙂 też tak jak chciałem i
    można je wyrwać w firmie za 1600zł.

  30. chelsea71

    Sprostowanie 🙂 przywiozłem GK Backline 112. Jest OK. POLECAM !!!

  31. J and D JD110

    Jeah! Robimy fanclub!

  32. chelsea71

    OK. Chętnych do fanclubu prosimy o kontakt 🙂

Inni czytali również