LDM BA100 – dodatkowa kolumna.

Hartke 1415 czy LDM BA100? Co jest lepsze? Chciałbym być dobrze słyszalny na
próbach i mniejszych koncertach. Moja gitarka to Yamaha RBX374.

Podziel się swoją opinią
Dzióbek
Dzióbek
Artykuły: 0

59 komentarzy

  1. Jak chcesz być dobrze słyszalny to ani jedno jedno ani drugie nie
    pomoże.

    Do LDMa mam zaufanie – mało kosztuje, łatwo go sprzedać, konstrukcja prosta
    jak budowa cepa – samemu idzie wszystko naprawić. Brzmi też przyzwoicie, jak
    wsadzi mu się dobry głośnik i masz dobrą gitarę to bez problemów powinien
    przebić się przez resztę instrumentów (oczywiście zakładając że grasz
    jakąś ekstremalną muzykę. W lżejszych gatunkach w ogóle nie powinno być
    problemów). Miałem takiego dziada kilka ładnych lat i generalnie dawał
    radę.

    Hartkę za bardzo nie lubię, chociaż z tym modelem co podałeś nie miałem
    do czynienia jeszcze, to się nie wypowiem.

  2. Jak dla mnie to trochę dziwne pytanie zważywszy na to że za cenę jednego
    Hartke 1415 kupisz 2 (używany Hartke) lub nawet 3 (nowy Hartke) Ldm-y…

  3. hehe, to prawda

    a LDMa mogę ci polecić bo sam używam i daje rade. niemam najmniejszych
    problemów z przebiciem się przez pozostałe instrumenty.

  4. “zgadzam się z moim przedmówca” , tzn. grałem na takim zestawie LDM-a glowa
    BA100 + paczka również LDM-a (nie pamietam symbolu) i gadalo to calkiem
    przyzwoicie, przy dobrym naglosnieniu nawet na koncertach mniejszych nie
    narzekałem specjalnie. Aktualnie mam na sprzedanie tenże zestawik bo mam już
    nowa paczkę Made by Jarek Bąk na głośnikach Eminence a nowa glowa już do
    mnie jedzie ze stanów w zasadzie, także jakbys był zainteresowany to czekam
    na PM (sprzedam w dobrej cenie bo i tak stoi) Kuban

  5. Dzióbek do LDMa można tylko musisz kupić/zrobić
    rozgałęźnik równoległy bo on ma tylko jedno wyjście. I tylko paczkę 8 ohm
    bo LDM przy 4ohm mocno się grzeje (włącza się zabezpieczenie termiczne jak
    jest za duża temperatura). jak mu dowalisz mniej niż 4 ohm to możesz nawet
    doprowadzić do uszkodzenia końcówki mocy.

    Sam miałem kiedyś tego LDMa i bardzo fajnie grał kupiłem go za jedyne 600zł.

  6. Również polecam LDMa – nie boli jak się go dobrze ustawi, ładnie chodzi jak
    na tą półkę cenową i można go naprawdę łatwo sprzedać – co się liczy

  7. Oooo nie stary, mój model ma 2 wyjscia na głośniki na 8 lub 4 Ohm a
    dodatkowo paczka ma dwa gniazda tj. wejście z głowy i przepinke na druga
    paczkę. Podpinasz 2 paczki 8 Ohm pod 1 gniazdo wzmacniacza i on to widzi jako 1
    paczka 4 Ohm

    Kuban

  8. @Kuban: Oooo nie stary, mój model ma 2 wyjscia na głośniki na 8 lub 4 Ohm a dodatkowo paczka ma dwa gniazda tj. wejście z głowy i przepinke na druga paczkę. Podpinasz 2 paczki 8 Ohm pod 1 gniazdo wzmacniacza i on to widzi jako 1 paczka 4 Ohm
    Kuban

    nie tłumacz takich rzeczy studentowi elektrotechniki 😛 wiem że równoległe
    połączenie dwóch kolumn 8 ohm daje 4 ohm. mi bardziej chodziło o to żeby
    nie podpiąć jednocześnie kolumn impendancji 4 i 8 ohm (ta w piecu ma 8 ) bo
    to daje w sumie 2 1/6 ohma a do pracy z taką impendancją LDM nie jest
    przystosowany. Będzie się grzać jak cholera a nawet może walnąć końcówka
    mimo zabezpieczenia termicznego.

  9. Wylicytowałem w końcu LDMa. Czy można do tego dodatkowo podpiąc takie coś
    allegro.pl/item248786812_kolumna_do_gitary_basowej_v_410_300_nowa_gwaran.html
    i czy to w ogole warte jest swej ceny?

  10. Yo śmiało możesz podpinać co chcesz byle 4/8 Ohm – ja w ogóle olałem
    głośnik z tego combo i dowaliłem paczkę 6×10 tez high power – te high
    powery zrobione są z szafek kuchennych (moja na przykład ma politurę w
    środku w marmurek ;-))- powaga 😉 rozbierałem i paździerz – facet ma
    jakiegoś deala z fabryką mebli i mu skrawki odpalają 😉 zwrotnica to jakiś
    kondensator i koniec głośniki to podobno no name z fabryki carvina ale
    tweeter kupiłem identyczny na Warszawskim wolumenie za 17zł a cha i bardzo
    uważaj na te tweetery – palą się strasznie jak spaliłem 3 to odpuściłem i
    już nie wymieniam. Generalnie kompletnie się nie opłaca teraz bardzo
    żałuje no ale paczkę kupiłem do sali dla młodych kapel wiec im wszystko
    jedno ważne że jest głośno i że przykleiłem logo Marshall 😉

  11. Ej, ja wiedziałem, że te HighPowery to tandeta (miałem wątpliwą
    przyjemność ogrywać jedną ich paczkę) ale, że aż tak źle to bym nigdy
    nie pomyślał :D.

  12. to samo Power Sound – to tak naprawdę jedna firma tylko 2 właścicieli się
    pokłuciło i robią to samo pod różnymi szyldami ;(

  13. Bry

    Nie wiem, czy sensowny jest odkop 5letniego tematu, ale wolę tu napisać niż
    zakładać nowy (nie bijcie :P)

    W sumie rozumiem, że jeśli mamy combo LDM ba100 i podepniemy do niego
    kolumnę o impedancji 8ohm (głośnik w combie też 8ohm) to szystko powinno
    banglać bez problemów większych? wzmacniacz to wykryje jako 1 głośnik 4
    ohm?

    Pytania techniczne:

    1. jakiego rozdzielacza jack użyć? (bo jest jedno gniazdo kolumnowe..) Mono
    czy stereo? (są w ogóle rozdzielacze jack mono? Bo spotkałem się tlyko ze
    stereo..)

    2. Gdzie ew. nabyćtaki rozdzielacz? Bo w sumie naallegro ani ngidzie nie
    widać, są tylko na minijacka. Znalażłem jeden rozdzielacz dużego jacka
    stereo, ale zastanawiam się czy ma być właśnie wtyk i gniazda mono, czy może
    być stereo.

    Moze ktoś odpowie, bo temat mnie interesuje z racji tego, że mogę dopaść
    ldm ba100 po kosztach (albo z forum, albo na przestrzeni 2 tygodni z lokalnego
    kapeli, która się rozpadła i wyprzedają sprzęt).

    pozdrawiam

  14. [quote=Dzióbek] Hartke 1415 czy LDM BA100? Co jest lepsze?

    Witam! Jeżeli ta Yamaha oprócz tej cz tero punktowej korekcji nie posiada w
    środku na sztywno dodatkowej korekcji, to ten LDM musi brzmieniowo wypaść
    lepiej, ale on brzmieniowo i tak jest nie ciekawy, brakuje mu dwóch pasywnych
    filtrów, można je wpiąć na zewnątrz w pętlę efektów, wtedy jakość
    poprawia się ogromnie, jest to sprawdzone.

    [quote=Dzióbek] Chciałbym być dobrze słyszalny na próbach i mniejszych
    koncertach. Moja gitarka to Yamaha RBX374.

    Jeżeli chcesz głośno, to zbuduj sobie kolumnę 2×15 z głośników minimum
    99db, lub 4×12 z głośników minimum 100db i kup końcówkę stereo. Jeżeli
    pójdziesz w dwie piętnastki, to kup końcówkę 2×200 do 2x300W, a jeżeli w
    cztery dwunastki, to stereo 2x100W i rozdziel te głośniki na dwie końcówki.
    Równoległe podstawienie dwóch zestawów podniesie o 6db, wtedy tradycyjne
    1000W wyniesiesz na butach.

    Pozdrawiam

  15. chciałbym przypomnieć koledzę powyżej, że temat jest z 07 roku, wiec
    pierwotny autor raczej już ma kolumnę..

  16. @BobPL: chciałbym przypomnieć koledzę powyżej, że temat jest z 07 roku, wiec pierwotny autor raczej już ma kolumnę..

    Możliwe, ale odpowiedź się nie powtórzyła.

  17. nie dymię 😛 Tylko obecnie na pewno taniej wyjdzie ba100 kupić niż klepać czy
    kupowac pakę 2×15 albo 4×10/4×12 nawet na najtanszym sprzecie. LDM Ba100 można
    i od 4 stów łapnąć, tyle to sam sensowny 15 głośnik kosztuje 😀

  18. @BobPL: nie dymię 😛 Tylko obecnie na pewno taniej wyjdzie ba100 kupić niż klepać czy kupowac pakę 2×15 albo 4×10/4×12 nawet na najtanszym sprzecie. LDM Ba100 można i od 4 stów łapnąć, tyle to sam sensowny 15 głośnik kosztuje 😀

    Teraz rozumem, Tobie chodzi o koszty, jak najtaniej, mnie chodzi wyłącznie o
    jakość, a to dwa odrębne światy, to tak jak góry i morze, niestety
    jakość kosztuje.

  19. nie chodzi mi jedynie o koszty (bo ldma w obecnej cenie jakby nie patrzec
    ciezko jest przebic pod wzgledem cena/jakosc) ale tez nie przesadzajmy, ze w
    temacie o combie za 4-5 stówek polecamy budowę paki za 2tysiaki (ale
    zarzuciłem rymem :P)

    Fakt, fajnie jest mieć pakę 4×12 na dobrych głośnikach, ale jak obstawiam
    przeciętny młody muzyk albo nie będzie na to miał kasy, albo i tak tego nie
    wykorzysta.

    W kazdym razie smacznego zająca i mokrych jajek. 😛

  20. Są święta, trochę wolnego, proponuję dla zabicia czasu po dyskutować, ale
    bez adrenaliny, obiecujesz?

    Dlaczego uważasz że zrobienie paki wyniesie 2 tysiące?

    Powiedz mi twoim zdaniem, czym się różni Ten LDM od tego pieca za 4700zł
    przecież to dziesięć razy więcej

    allegro.pl/markbass-cmd-103-h-wzmaczniacz-basowy-combo-piec-i2256439050.html
    Wymień wszystkie za i przeciw tych dwóch modeli, a ja też to uczynię.

  21. ceną i wagą 😀

    Ja się nie podniecam, po prostu stwierdzam fakt, ze malo ktorego ucznia –
    grajka stać na sprzęt za parę tysiaków. A potem są ciekawe widoki na
    scenach w mieście jak kapela na jakichś chińskich (ew. polskich pokroju
    ldm/tonsila/eltrona) sprzetach nagina ciekawiej niż ludzie, którzy mają
    sprzęt za grubą kasę i 0 skilla.

    Ja jakbym miał kase to niewatpie zebym kupił porządny stack markbassa
    (chociaz wole Hartke osobiscie brzmieniowo, albo asha – lubię muł) ale jest
    jak jest i smigam na 4×12 tonsila kupionej za jakieś grosze.

    A LDM ba100 w swojej klasie cenowej ciezko przebic. Bo jakby nie patrzec w
    kwestii kolumn

    pozdrawiam 😛

  22. ceną i wagą 😀

    Ja się nie podniecam, po prostu stwierdzam fakt, ze malo ktorego ucznia –
    grajka stać na sprzęt za parę tysiaków. A potem są ciekawe widoki na
    scenach w mieście jak kapela na jakichś chińskich (ew. polskich pokroju
    ldm/tonsila/eltrona) sprzetach nagina ciekawiej niż ludzie, którzy mają
    sprzęt za grubą kasę i 0 skilla.

    Ja jakbym miał kase to niewatpie zebym kupił porządny stack markbassa
    (chociaz wole Hartke osobiscie brzmieniowo, albo asha – lubię muł) ale jest
    jak jest i smigam na 4×12 tonsila kupionej za jakieś grosze.

    A LDM ba100 w swojej klasie cenowej ciezko przebic. Bo jakby nie patrzec w
    kwestii kolumn

    pozdrawiam 😛

  23. Kolumna na Ton silach 4×12 z samej racji gabarytów jakościowo musi być
    dobra, pozostaje kwestia odpowiedniego wytłumienia i dobrze dobranych otworów
    dyfuzyjnych i przy odpowiedniej korekcji ciężko będzie temu dorównać, no
    chyba że postawimy koło niej paczkę na piętnastkach.

    Czym dokładnie napędzasz tą kolumnę? Gitara pięciu strunowa, czy cz tero
    strunowa?

  24. 4 strunowca mam, miałem 2tygodnie piątkę i to jednak nie to (mimo ze do paru
    kawałków które gramy by się piątka przydała..). I smigam raczej niskim
    srodkiem.

    Chociaz rozważam też zamiast zakupu tego ldma zakup heada behringera bx3000t
    + jakiejś małej kolumny (nawet i na 10) na próby u kumpla w domu, bo mogę
    okazyjnie tego heada dostać. 😛

  25. Tu akurat jest coś takiego do kupienia

    OLX.pl/oferta/head-basowy-behringer-ultrabass-bx3000t-head-basowy-IDTM9d.html
    Nie wiem czy drogo, musisz sam ocenić, ale mnie zastanawia, dla czego akurat
    to, co Cię w nim akurat zachwyciło?

    Dla czego chcesz pójść w dziesiątki, jak masz dwunastki, uważasz że
    będą od nich lepsze?

  26. no head właśnie od tego goscia tylko ze stówe taniej. A mała kolumna –
    myslałem nad jakimś 210 żeby można było zgarnąć pod pachę i smignac do
    kumpla na próbe do domku. Chociaz 115 tez nie jest głupią opcją, to jednak
    tylko w planach jest. 12 jak najbardziej mi pasują, tylko aktualnie nie mamy
    salki do grania takiej co albo ma swój sprzet albo miejsce do zostawienia
    naszego. A kumplowi moja paka do pokoju nie wejdzie, bo już i tak muszę stac za
    drzwiami a sama kolumna stoi u niego w pokoju 😀

    A co do heada – w sumie szału nie ma – jak to behringer. Plus ze mam go
    ogranego no i , że jest stosunkowo tanio (bo nawet ew. odsprzedaż to na pewno
    bym nie stracił, a może i zarobie jakiś grosz. Tak to szału nie ma, chociaz w
    tej cenie chyba nic lepsiejszego się nie znajdzie w kwestii headów. (head
    musi obslugiwac 2 kolumny docelowo + mieć line outa, ob czasem robimy próbę w
    szkole to w mikser mogę się wpiac i nie muszę targac sprzętu)

  27. Dobrze było by to przemyśleć, okazja to nie zawsze znaczy dobrze. Przede
    wszystkim sama moc, jeżeli faktycznie posiada te 300W w sinusie, to po
    przesterowaniu powinno być minimum 600.

    Trzeba będzie zabezpieczyć odpowiednie obciążenie pod te 300W, spalić
    głośnik, to chwila moment i głośnik zatarty. Druga sprawa jaka mnie martwi,
    to że nie posiada on dodatkowego korektora, bas bez dodatkowej korecki, nie ma
    prawa odpowiednio zabrzmieć, pasmo gitary basowej jest bardzo niskie i na
    dodatek wąskie, a to oznacza że harmoniczne są bardzo blisko siebie i bez
    dodatkowej korecki, bas będzie tępy, głuchy i za mulony, taki do d*py, sam
    się o tym kiedyś przekonasz. Gość nie sprzedaje go bez powodu, już
    zdążył się przekonać, że na tym nie ma prawa uzyskać odpowiedniej
    jakości, ale wystarczy w pętlę efektów wpiąć korektor o zwiększonej
    dobroci i sprawa załatwiona, ale on pewnie o tym nie wie, bo jak by
    spróbował, to by nie sprzedawał. Zdecydowanie lepszym jakościowo
    rozwiązaniem było by zdobycie tej szuflady z eldema, ale tej z tym dodatkowym
    korektorem graficznym, na necie stoją trzy stuki, ale wszystkie bez tego
    korektora, sprzedają bo to się nie nadaje pod bas, a z korektorem się nie
    pozbywają.

    Problemem większości basistów jest niestety wygoda, małe zgrabne i żeby
    drzwi z futrynami wyrywało, też bym chciał, ale bas niestety rządzi się
    swoimi prawami, to tak jak z perkusją, ten największy bęben, czyli kocioł,
    ma najprzyjemniejszy i najgłębszy bas, a te pozostałe, to sam wiesz jak to
    brzmi. Ale nie koniecznie co małe, musi być be, też zagra dobrze, tylko nie
    tak głośno, tylko wtedy trzeba wiedzieć co z tym zrobić.

    Wspominałeś coś o mniejszych średnicach głośników, problem w tym, że ze
    względów częstotliwościowych czym mniejsza średnica, tym większy wychył
    membrany i żeby nie wywalić tego głośnika, producenci obcinają pasmo od
    dołu elektroniką, ograniczają tym samym jakość brzmienia pieca, jednym
    się to podoba, jednym nie, więc zostawimy to tak jak jest.

    Jeżeli nie koniecznie zależny Ci na mocy, to zbuduj sobie kolumnę 1×15 +
    2×10, lub 2×8, taka paczka gabarytowo jeszcze nie jest wielka, ale jakościowo
    przebija standardowe rozwiązania. Coś takiego jak piec basowy Cervin R600.
    Widziałem porządny o dużej sprawności głośnik za nie wielkie pieniądze,
    trochę własnej inicjatywy i masz kolumnę jak się patrzy.

    OLX.pl/oferta/głośnik-beyma-15g400-i-12ag100-IDUuf1.html#532b49d7

  28. Dzieki za odpowiedz 😛

    Cóż, to nawet nie jest tak, ze wygoda przede wszystkim. Bo 412 ani wygodna
    ani lekka nie jest jakoś, acz na jakichś wiekszych wystepach się ładnie
    sprawdza (w sobote miałem okazje stestować właśnie pod tym headem,
    pozyczonym. Fakt, ze Ampeg to to nie jest, ale w tej cenie to nie ma tragedii
    myślę. Chociaż ja tam się nie znam zbytnio.. 😛 A w sumie przy próbach w
    szkole z heada mogę wyjsc line outem i w mikser się wpiąć ewentualnie, w
    combie obecnym nie miałem mozliwosci bo gniazdo mi padło ;p).

    Myslalem właśnie nad sklejeniem heada i zakupem albo sklepaniem jakiejs
    poręcznej paki coby u kumpla w domu się sprawdziła – bo na sceny to mam 412,
    więcej tymczasem nie trzeba.

    Paczkę na 10 z br mam, tylko musiałbym dokładnie litraż policzyc – została
    z zajefajnej kolumny basowej do samochodu kolegi. (ba, nawet w tym jakiś super
    głośnior typu dibeisi siedzi – wymieniłym toto jakby coś na jakiegoś
    Celestiona czy Eminence może..)

    Tutaj bym się mogl odniesc do mojego tematu o uwalonym preampie
    (basoofka.net?p=37351) bo jak ktoś tam zauwazył skoro preamp
    sobie padł po podpieciu kolumny, to nie wiem czy jest sens ryzykowac znowu
    podpinanie po ewentualnej naprawie preampa (w co i tak wątpię, bo elektronicy
    u których byłem jakoś wrazenie mało obeznanych w temacie sprawiali, jednemu
    musialem tlumaczyc do czego jest preamp..), dlatego rozwazalem opcje z headem
    (bo combo myślę, ze w obecnym stanei za 3-3,5 stówy sprzedam, jak się uda
    naprawic to moe i za 400), ale fajnie byloby zachować jako-taką mobilnosć
    małego comba. Mocą nie musi zabijać, bo do brzdękania w mieszkanku przy
    wytłumionej perce i wokalu bez nagłośnienia to zapewne i 10 głośnik ~50w
    rms by starczył z duużym zapasem. (ldm ba60? :P)

    W sumie jak pisałem gram raczej srodkiem (ew. dolnym srodkiem), więc pasmo
    tak od ~70hz byłoby miłe. Fakt, ze taki pomruk mają dpiero 15, i tutaj mam
    dylemat, czy raczej składać 115 jako wsparcie do tej mojej 412, czy raczej
    zostac przy 1×10, którą bym miał ewentualnie jako odsłuch (no, ew 2×10 i
    jako wsparcie 412).

    Fakt, ze sper elektronik ze mnie nie jest, ale costam bym sklepał myślę we
    własnym zakresie, dostep do sklejki mam praktycznie za friko więc to nie
    problem. Tylko tak szczerze to nie mam pojęcia jaki litraż (i czy w ogóle
    jest sens stawiania 110) powinien być pod tak mały glośnik. ponizej 10
    raczej bym jednak nie schodził, ciezko trochę dopaść głośniki niskotonowe
    8. (albo nie wiem gdzie szukać)

    Pzdr i dzięki za odpowiedz 😀 Moze mnie natchnie 😀

  29. Widzę że elektronika nie jest Ci całkiem obca, na twoim miejscu, to bym
    sobie zrobił sprzęt i to taki, że drogie firmówki przy nim klekną. Chyba
    mogę podnieść poprzeczkę, całkiem z zielonymi to ciężko się rozmawia.
    Badania wykazały, że dla gitary czterostrunowej, prawidłowo gada dopiero 12
    cali, a dla pięciu strunowej, dopiero 15 cali. Wszystkie paczki po niżej
    dwunastu cali to tak po prawdzie dodatek do podstawowej kolumny, co wcale nie
    znaczy że i na 6,5 cala nie można grać, ale jak to postawisz koło
    większego, to większy zawsze będzie gadał korzystniej od mniejszego.
    Robiliśmy badania do 18 cali, faktycznie osiemnastka jakościowo przebija
    pozostałe, problem w tym, że skrzynia gabarytowo jest faktycznie duża i
    ciężka, a tak duże głośniki o dobrej skuteczności, potrafią kosztować
    tyle co cały piec, dla tego się to nie przyjęło. Są jeszcze inne sposoby
    dla uzyskania dobrej jakości, ale ze względów ekonomicznych nie da się tym
    handlować, nawet nie są one zbytnio opisywane. Dużo lepszym rozwiązaniem
    pod bas i nie tylko, jest kolumna 1×15 + 2×8, z tym że piętnastka pracuje
    jako membrana bierna, a ósemki idą pod wzmacniacz. Ale to muszą być dobre
    głośniki, o dużej skuteczności i na dość miękkim zawieszeniu, a na
    dodatek, musi dla nich być podstawiona odpowiednia korekcja, a to znowu są
    koszty, ale jakość przez standard nie do pobicia. Przetestowałem kilka
    piętnastek, tylko jeden podszedł, jakiś starszy model angielski, nie można
    go znaleźć w sieci, a ósemki podeszły z oryginalnej kolumny ,,Hartke
    PiggyBack 4×8” napisy na nich to jakieś chińskie bazgroły, mają bardzo
    dużą skuteczność i nie za twarde zawieszenie, podmieniałem na inne, i już
    to nie działa, piorun wie dla czego. Na twoim miejscu, poszedł bym w
    piętnastkę o dużej skuteczności, bardzo dobrze też się spisuje 2×12 ale o
    dużej skuteczności i z dodatkowymi filtrami, pod wzmacniaczem z standardową
    korekcją, to zamulacz, tak jak większość. paka 4×12, jest świetna, tylko w
    naszych wzmacniaczach korekcja jest do niej nie dopasowana, dla tego one
    mulą.

    Bardzo dobrze też się to spisuje jako nie membrana bierna, tylko wtedy trzeba
    zasilić obydwa głośniki osobnymi końcówkami i ze względu na różnice
    średnic, dla każdej z osobna inną korekcję częstotliwościową. To też
    jakościowo przebija każdy standard, a wychodzi taniej, ponieważ głośniki
    mogą być o mniejszej skuteczności, a to znacznie obniża koszty. Jak widzisz
    możliwości są spore, tylko ze względów ekonomicznych się nie przyjęły i
    nawet zostały przez większość zapomniane. Kupując to wychodzi bardzo
    drogo, ale jeżeli sam sobie to zmajstrujesz, to sporo zaoszczędzisz, a
    jakościowo będzie nie do przebicia.

  30. Co do elektroniki, to cóż, szału nie ma. Potrafie przelutować parę
    kabelków, zamontować gniazdko elektryczne oraz wymienić bezpiecznik 😀

    Co do 18 to kiedyś miałem okazje obczaic jakaś pake basowa na wielkim
    niemieckim głośniku. Fajnie toto gada, tylko faktycznie spore, a i sam
    głośnik w sumie bez jakiegoś supportu w postaci chociazby 2×10/2×12 wydaje mi
    się jednak ze będzie za mało 😛

    A fakt faktem jak zauwazyles ze skladajac samemu jakieś paki wychodzi sporo
    taniej. Zwłaszcza jak ktoś ma dostep do sklejki (ja co prawda mam na drugim
    końcu polski, ale mogę jechac na wakacje i poklepac kolumnę i ją kulnąć
    autem spowrotem na śląsk) to wychodzi w praktycznie cenie głośników i
    nieco roboty. Przy czym paki nigdy nie składałem, wiec myślę aby ewentualnie
    zacząć od czegoś mniejszego niż 4głośnikowiec, coby nie było lipy jak
    coś zmaniaczę. (chociaz w sumie jak zła paka będzie, to głosniki wyciagamy
    a paka do pieca i tyle xD)

    A co do Hartke piggyback to widze jedną na allegro, nie jest to kolumna
    gitarowa czasem? (tylko ze 4×8 widzę)

    Codo 15 to w planach właśnie jak pisałem miałem/mam albo 115 albo 210.
    Chociaz po tym co piszesz to chyba 115 zagości u mnie za jakiś czas, wydaje
    mi się ze latwiej dobry głośnik 15 dopaść niż dwie dziesiątki.

  31. W LDM ba100 podobno siedzi Celestion k15t 200.

    Czy użycie tego combo w roli dodatkowej kolumny 1×15 ma sens?? (mam
    możliwość kupna ze spalonym wzmacniaczem).

    Miała by uzupełnić 2×12 na tonsilach gd30/100.

    Obie paczki 8 ohm. Wzmacniacz jaki by to napędzał, to pewnie ten behringer
    bx4500h (brzmienie i tak szło by z zooma b2) – tani i wydaje się dostatecznie
    mocny.

    Ewentualnie buda z ba100 była by uzupełniona o horn.

    Pozdrawiam.

  32. @kilan: W LDM ba100 podobno siedzi Celestion k15t 200.
    Czy użycie tego combo w roli dodatkowej kolumny 1×15 ma sens?? (mam możliwość kupna ze spalonym wzmacniaczem).
    Miała by uzupełnić 2×12 na tonsilach gd30/100.
    Obie paczki 8 ohm. Wzmacniacz jaki by to napędzał, to pewnie ten Behringer bx4500h (brzmienie i tak szło by z zooma b2) – tani i wydaje się dostatecznie mocny.
    Ewentualnie buda z ba100 była by uzupełniona o horn.

    Pozdrawiam.

    Head ma 450wat, ten Celestion mniej niż 200wat. Możesz go “wypluć” dosyć
    łatwo.

  33. Osobiście nie uważam, że coś co ma 490W poboru prądu, odda 450W!!!

    Niech tak naprawdę oddaje z 300-350W – to będzie wszystko.

    No chyba, że to wzmacniacz impulsowy w klasie D – wtedy te 450W mniej więcej jest
    realne. Jednak nigdzie w sieci nie mogę znaleźć info o klasie pracy tego
    wzmacniacza. Co i tak nie zmienia faktu, że do 3/4 swoich możliwości
    mógłby zasilać obie paczki.

    Celestion ma 200W 8ohm (dane techniczne), paczka 2×12 (tonsil gd30/100) ma 200W
    8ohm – razem (równolegle) paczki mają 400W 4ohm – raczej dobre dopasowanie
    pod ten wzmacniacz (choć nie wykluczam zakupu czegoś lepszego, ale również
    minimum 300W).

    Raczej chodzi mi o ocenę pracy paczki LDM ba100 (paczki “zrobionej” z kombo)
    przy mocach rzędu 150-170W – jak to brzmi?

  34. @BobPL: te heady behra mają 2x225watt przy 8ohm, więc nie powinno być zle.

    Sorry, ale w tym momencie gadasz głupoty że aż boli.

    Albo ja jestem tak głupi że przez ponad rok nie zauważyłem że mam 2
    kanały.

  35. @kilan: Osobiście nie uważam, że coś co ma 490W poboru prądu, odda 450W!!!

    Samo stwierdzenie dobre, jednakowoż nie mylcie Wattów prądowych z Wattami
    muzycznymi, bo to ma ze sobą tyle wspólnego co Zamek Królewski w Wawie z
    zamkiem błyskawicznym YYK w mojej kurtce.

    Tak samo ilość W w Behringerze (i innych tego typu wzmacniaczach) jest
    często dosyć mocno zaniżona względem tej samej ilości W w innych, lepszych
    wzmacniaczach. O tym co jest głośniejsze i ile wypada w takim razie na
    kolumnę prowadzono wiele różnorakich dyskusji, dochodząc do rozmaitych
    wniosków, a prawda leży jak zwykle gdzieś pośrodku. Wiem tylko, że mój
    20-letni, 100W Trace-Elliot gadał wielokrotnie głośniej od 80 Behringera
    (taką akurat miałem do porównania), natomiast różnica w głośności to
    było zdecydowanie więcej niż to “20W”. Nie mówiąc już o wzmacniaczach
    lampowych, w których liczba Wattów ma się całkowicie nijak do ich
    głośności.

    “Tracer” – na jakich głośnikach testowaliście te zasady o konieczności 12″
    do basu? Czy modeli do testów było wystarczająco byś mógł powiedzieć tak
    o wszystkich głośnikach mniejszych od 12 cali?

    No i nie dalej jak wczoraj myślałem właśnie nad dodatkową kolumną do
    mojego Tracea, jednak jeśli dobrze rozumuję posiadając głośnik 4 Ohmy w
    combie i wzmacniacz na 4 Ohmy, bez pokaźnych nakładów finansowych
    wiążących się z wymianą sprzętu nie mogę mieć nadziei na jakąś 210?

  36. PSI: Tutaj dochodzi skuteczność głośników – kolumna trejsa pewnie jest
    bardziej skuteczna od kolumny behringera. Nie mówiąc już o tym że
    głośność nie rośnie w sposób linearny a logarytmiczny.

    Co do watów lampowych vs. waty tranzystorowe:”Tube amps often color the sound
    in a way that makes it SEEM to be louder because you can hear it better. “

    Już nie mówiąc o tym że lampiaki ładniej przesterowywują, a wtedy masz
    “więcej mocy”.

    A wat to wat jakby nie patrzeć, wzmacniacze podaje się w standardzie(!) AES
    więc każdy wzmacniacz który ma napisane 100w aes standard powinien mieć
    tyle wg. ich metody badania.

    Co do twojego problemu z kolumna – możesz zrobić tak jak w 410 jest
    łączenie – dokupić 3x 4ohm głośnik. Ale jak to by działało nie mam
    pojęcia.

  37. @PSIexample: … jednakowoż nie mylcie Wattów prądowych z Wattami muzycznymi, bo to ma ze sobą tyle wspólnego co Zamek Królewski w Wawie z zamkiem błyskawicznym YYK w mojej kurtce.

    Przepraszam za OT.

    Ale raczej nie odważyłbym się na podobne stwierdzenie.

    Ktoś kiedyś wymyślił moc RMS (a potem PMPO) chyba tylko w celach
    marketingowych.

    Moc z definicji to będzie zawsze iloczyn napięcia i natężenia.

    Wiesz, mam w domku stare kolumny tonsila “mildton” 80 – czyli 80W (moc
    znamionowa – czyli “ta prawdziwa”), zdaje się w latach 90tych dokładnie te
    same kolumny zubożono o regulację zwrotnicy i nadano nową nazwę new mildton
    150 – odnoszącą się już do mocy muzycznej – a pickupy dokładnie te
    same w nich są.

    W samochodzie mam natomiast 220W pioneery (w tylnej półce), jednak producent
    był na tyle uczciwy, że na głośniku podał także faktyczną ich moc (choć
    zdecydowanie mniejszymi literkami 🙂 ), a wynoszącą 60W.

    Tyle odnośnie “różnych watów”.

    Co do wzmacniaczy – to one pracują sobie w różnych klasach (można o tym
    sobie poczytać w sieci) i zależnie od tego w jakiej klasie pracują, mają
    różną sprawność – tj. bardzo upraszczając, ile procent z pobranej mocy (z
    sieci) są w stanie oddać na głośnik.

    Pozdrawiam

  38. Tak offtopem lekkim: czy wzmacniacz może smigac bez kolumn, tylko podłączony
    line outem pod mikser?

    Bo zastanawia mnie to, czy jakbym miał sam head i naglosnienie zewnętrzne to
    czy mogę zataszczyć tam samą głowę bez kolumn i wyjściem liniowym się
    puscic na przody (przypominam – nie podłączając kolumn). Przypuszczam, ze
    przeciwwskazań nie ma, ale wolę się dopytać. Z czystej ciekawości, ale
    jakośc mnie to nurtuje, więc jakby ktoś był łaskaw potwierdzic móją tezę
    to byłbym wdzięczny serdecznie.

  39. Lampowa końcówka mocy musi być obciążona
    głośnikiem/zespołem głośników. Co prawda lampy zazwyczaj mają
    zabezpieczenie w postaci rezystorów (zastępcze obciążenie) – jednak służy
    ono do chwilowego zabezpieczenia trafa, gdy przez przypadek odpalimy taki wzmacniacz
    bez podpiętej paczki.

    Tranzystor można używać bez obciążania kolumną.

    A ja przypomnę swoje pytanie, bo znikło a jakby bliżej tematu:

    “… chodzi mi o ocenę pracy paczki LDM ba100 (paczki “zrobionej” z kombo)
    przy mocach rzędu 150-170W – jak to brzmi?”

    Zdaje się, że głośnik ma możliwości pracy przy wyższych mocach niż
    LDMowe 100W – pytanie czy takie możliwości ma też zastosowana w ba100
    obudowa??

    Pozdrawiam

  40. Witam! Do czego potrzebne Wam te kilowaty, nie było by korzystniej nie
    oszukane 100W i ze dwa gary o skuteczności minimum 100db? Przecież to narobi
    dwa razy więcej hałasu, niż dzisiejsze 400W z tymi tandetnymi
    głośnikami.

    Na upartego można zrobić nie duże i bardzo głośne, na przykład: dla
    gitary cz tero strunowej, paka 2×12, ale z głośnikami minimum 100db, a
    końcówka mocy stereo, teraz sprzedają oszukaną chińszczyznę na necie za
    parę groszy 2x225W, tak naprawdę ma 2×100, ale to wystarczy i każdy
    głośnik zasilać osobno, a wejścia końcówki spiąć razem jako mono. Do
    tego dorobić sam przedwzmacniacz ale lampowy z odpowiednią korekcją do tego
    głośnika i danego instrumentu i macie tanim kosztem bardzo głośny zestaw i
    brzmieniowo trudno do przebicia, proste prawda!

    A wiecie dla czego będzie głośno, ba zawsze będzie głośniej jak się
    wydrze dwoje dzieciaków, niż jeden stary chłop. Teoria mówi że 3 db
    więcej, to dwa razy głośniej, elektrycznie trzeba 4 razy więcej mocy żeby
    było dwa razy głośniej. Ale teoria nie mówi, że jak połączymy
    równolegle 2x 3db, to wtedy jest 6db. głośniej, a elektrycznie to już
    trzeba by 8x tyle, czyli 800W. W efekcie macie 2×100 i w garażu wyrywacie
    drzwi z zawiasami razem z perkusistą. Nie sztuką jest wziąć kredyt i kopić
    kilka kilowatów za grube tysiące, sztuką jest mieć mało, a dużo
    głośniej.

    Pozdrawiam

  41. @Kilan – dzięki. O lampie to nawet nie myślę, $$ wciąż mało 😀

    A głośnik w ba100 to Celestion (bodajze k15t-200 o ile nie pokaszaniłem
    oznaczenia), 200w mocy.

  42. Podaj mi linki do tych głośników 12 o skuteczności 100dB – ich cena wręcz
    zabija!!! Ja w cenie takich 2ch głośników chcę mieć cały zestaw 2×12 +
    1×15 + wzmacniacz – 2xGD30/100 120zł, kolumna z BA100 200zł, koszt budowy
    wzmacniacza – 140zł). A jeśli kiedyś będzie taka wola i potrzeba – to
    sprzęt się zmieni.

    Tracer

    “Ale teoria nie mówi, że jak połączymy równolegle 2x 3db, to wtedy jest
    6db. głośniej, a elektrycznie to już trzeba by 8x tyle, czyli 800W. “

    Proszę o linki odnośnie 2 krotnego wzrostu skuteczności (jakieś wiarygodne
    testy – fora elektroniczne, audio) przy osobnym zasilaniu 2ch paczek – niestety
    wydaje mi się, że się mylisz. Teoria mówi, że 2krotne zwiększenie liczby
    (takich samych) głośników zwiększa skuteczność o 3dB.

    A dokładniej, że:

    dla n głośników skuteczność zwiększy się o 3*Log(2)n [dB]

    Jednym słowem niezależnie czy 4×12 zasilisz 200W, czy 2×12 (w dwóch
    paczkach) zasilisz 2x100W – będziesz mieć dokładnie taką samą
    głośność.

    Kolega BobPl ma zdaje się kolumnę 4×12 na GDS i nieważne jest czy zasili ją
    100W w całości czy podzieli głośniki na 2x 2×12 i zasili 2x50W – jej
    skuteczność zawsze będzie wynosić 103dB (bo zdaje się skuteczność
    jednego GDS wynosi 97dB). Co więcej – jak będzie chciał mieć więcej o
    kolejne 3dB – musi kupić drugą taką samą kolumnę niestety.

    PS. Moje pytanie o BA100 w roli kolumny 1×15 zasilanej wyższą niż fabryczna
    (LDMowska) mocą – cały czas aktualne. A zdaje się LDMa dotyczy wątek.
    Rozprawy mocowo-głośnikowo-skutecznościowe można by kontynuować gdzieś
    indziej (choć ja w tym sensu nie widzę – jak jest, bardzo łatwo znaleźć
    info w sieci).

    Pozdrawiam

  43. No ja na skuteczność paki tonsila narzekać nijak nie mogę 😛

    A co do pytania, to zdaje mi się ze znajomy ma samą pakę 1×15 zrobioną
    właśnie z ba100, zapytam go i postaram się coś tutaj napisac. 😛

  44. @BobPL: O lampie to nawet nie myślę, $$ wciąż mało 😀

    Legendy.

    Jak chcesz mieć np. Matchlessa to tak, ale…

    W mojej graciarni jest 12 (:DDDDDDD) lampowych wzmacniaczy wszelkiego rodzaju i
    za żadną nie dałem więcej niż 300, 00zł.

    Kilan – głosniki wysokodecybelowe i względnie tanie? – Vermony i polskie (ale
    ciężkie do zdobycia) PMP Electronics.

Możliwość komentowania została wyłączona.