Udało mi się sprzedać mojego Ashdowna Mag 300-115C i z gotówką w ręku
szukam nowego sprzętu na próby i małe koncertowanie. Mam okazję (bo za taka
uważam cenę 1000zł) kupić rzeczone kombo i generalnie jestem zdecydowany
(plastyczność ustawień, dynamiczne brzmienie, ta lampka na preampie daje
radę), ale zastanawia mnie parę kwestii:
-Widzieliście gdzieś footswitche na 5 din? Ja generalnie nie kobinuję z
brzmieniem między utworami, ale czasami przydałaby się możliwość
przełączenia tego i owego.
-Jak z trwałością lampy, z tego co przeczytałem z schematu nie trzeba
ustawiać biasu, bo ma odpowiedni układ, ale ciekawi mnie co ile trzeba ją
wymieniać (kombo będzie głównie stało na salce (ogrzewana, sucha i
„bezpieczna), a przewożone będzie z należyta starannością i uwagą.
– Czy to tylko moja subiektywna ocena, czy przy większej głośności czuć
„przesyt” niskich pasm nawet przy skręceniu ich na korektorze (wiem, że
rzadki sprzęt, ale pamiętam że ktoś kiedyś miał)
-Czy to może dobrze współpracować z Digitechem BP 80 – niby tylko mam to do
grania w domu i jako metronom/perkusja, ale czasami można się pobawić;)
I tak na przyszłość, zdaję sobie sprawę z gabarytów i generalniego
przewalenizmu przy transporcie takiego sprzętu. Mam zamiar „dorobić”
odpowiednie kółka no i mało jest sprzętów o odpowiedniej mocy i małych
gabarytach. A i cena maksymalna to 1000zł, muszę kupić jeszcze interfejs do
kompa, wzmacniacz do gitary i parę innych rzecz (dosprzętawiam salkę, bo
postanowiłem być panem sytuacji, a nie mam i w związku z powyższym nie
będę miał kasy więcej przez dłuższy czas^^)
No chyba że macie jakieś alternatywy… Gramy mniej więcej to:
www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzSzRoSzJIX1lYb1U
www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzXzNFN0xmZzZ6RXM
www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzZTB4bVJ1MC1WTms
www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzU2xBcVBEbUlaRWs
www.drive.google.com/open?id=0B69gkZtTbXpzRlh6YnY1LVRMSm8
Czy udało mi się sprzedać mojego Ashdowna Mag 300 115C i szukam nowego sprzętu za gotówkę?
Czy mam okazję kupić Laney DB 300C za 1000zł i zastanawiam się nad kilkoma kwestiami?
Czy widzieliście gdzieś footswitche na 5 din do Laney DB 300C?
Czy może ktoś wie, jak często trzeba wymieniać lampę w Laney DB 300C?
Czy przy większej głośności czuć przesyt niskich pasm nawet przy skręceniu ich na korektorze w Laney DB 300C?
Czy Digitech BP 80 będzie dobrze współpracować z Laney DB 300C?
Zastanawiam się nad alternatywami dla Laney DB 300C.
Czy będę musiał dorobić kółka do Laney DB 300C i przygotować się na przewożenie sprzętu?
Czy myślałem o zakupie interfejsu do komputera oraz wzmacniacza do gitary?
Czy jestem ustabilizowany finansowo i muszę ograniczyć wydatki na dosprzętawianie salki?
Zaciekawiło mnie to.
Można wiedzieć w jaki sposób to przeczytałeś?
On ma tylko lampkę na przedwzmacniaczu, tak?
tak na przedwzmacniaczu i wyczytałem (a właściwie mój „techniczny” – koleś
który od lat mi serwisuje wszystko i się na tym zna, stwierdził że w tym
przypadku, jeżeli lampa jest zgodna ze specyfikacją producenta nie ma
potrzeby tego ustawiać, a ustawiał i przerabiał mi układy w innych lampach,
które posiadałem) ze schematu. Aczkolwiek jak mawiał Lenin :” Zaufanie to
piękna rzecz, ale kontrola jeszcze piękniejsza” więc pytam, bo tak jak
mówiłem może ktoś mi pomoże. Piec jest już u mnie na okresie próbnym i
wszysko na razie gra i trąbi, ale mam czas na wycofanie się z transakcji:)
proszę o wykasowanie postu. kliknąłem „bez nieuwagę”.
Z tego co wiem nie są w żaden sposób zestandaryzowane, każdy producent
stosujący to rozwiązanie robi to po swojemu. Musiałbyś dorwać oryginalny
footswitch przewidziany dla tego pieca albo poprosić kogoś, żeby
dosztukował taki na zamówienie.
Wymieniasz jak wzmacniacz zaczyna wydawać dziwne dźwięki lub cichnie.
Jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby lampa na preampie żyła krócej niż 5
lat a jakoś szczególnie na sprzęt nie chucham.
Nie wiem, ale jeśli chcesz jeszcze dodatkowo odbasować piec to spróbuj
odsunąć piec od ściany trochę bardziej. Jak dołożysz kółka to dołu
jeszcze trochę ubędzie, na razie możesz go spróbować postawić na jakimś
taborecie, tak żeby nie stał bezpośrednio na podłodze.
Czemu by nie.
Wytrzymałem taki szmat czasu i nadal nie dowiedziałem się jak wygląda
„układ” do biasu lamp w przedwzmacniaczu.
Czekam dalej.
Dość standardowe rozwiązanie w latach 90. Popularne, choć mało trwałe i
kłopotliwe przy naprawie.
Trwałość można spokojnie ocenić na 5-50 lat 😉 A ten „odpowiedni układ”
to układ tranzystorowy 😀 To combo to hybryda, żaden odpowiedni układ, po
prostu tranzystory z lampką na wejściu 🙂
Nie ma prawa nie współpracować 🙂
Ja bym sobie MAGówkę zostawił, ale jeżeli Ci nie pasowała to ewidentnie
czas na zmiany. W sumie nie wiem jak gra combo MAGa, heady są sympatyczne, MAG
115 też podobał mi się bardziej od ABM 115, czyli teoretycznie wyższej
serii. To się musi Tobie pasować, tak długo jak Ci się podoba, tak długo
jest dobre 🙂
Dobra, mam tego Laney`a i pojawił się mały zgrzyt. Otóż na ostatniej
próbie zaczął tracić dźwięk. Tak jakby się zapychał, bo wystarczyło
walnąć mocniej w struny, żeby go odzyskał, po czym po minucie-dwóch znowu
tracił. I tak w kółko. Problem powtarzał się niezależnie od tego, czy
podłączyłem go bezpośrednio do gitary, czy z pominięciem preampu, czy
przez pętle (obydwie pre i post). Do tego po wyłączeniu go i odczekaniu
chwili problem nikł na jakiś czas. Myślałem, że to może od przegrzewania
się, jednakże radiator nie jest szczególnie gorący. Wiem, że najlepiej
byłoby go zanieść do serwisu, ale chwilowo mnie na to nie stać. Jakies
pomysły?
Wymień baterię w basie? 😛
Toż to zwykły chamski pasyw;p
MAG115 lepszy niż ABM115… toż to herezja Mazdahu;)!!!… MAG 115 brzmi
jakbyś gówna i papieru toaletowego nawrzucał do betoniarki – najgorsza i
najmniej skuteczna mega ciulowa kolumna na jakiej grałem. Behringer robi
lepsze kolumny niż MAG.
A ABM 115 chodzi lepiej niż SVT-15 – testowane na 2xSVT15 VS 2xABM115 – ABM
jest klarowny, mięsisty, pełny…
Ale oczywiście każdy ma swoje zdanie. Niektórzy potrafią grać na Jolanach
i DEFILach i sobie chwalą…
Comba z serii MAG nie polecam – miałem „przyjemnosć” grania na koncercie na
combie MAG410 niby 300W i do grania „metalu” było za słabe i brzmiało jak
kupa. A to była najbardziej „wypasiona” wersja tego komba. Oprócz heada MAG
(który w wersji 600W) wszystkie produkty z tej serii to syf straszliwy i
wolałbym Behringera – tańszy i lepszy.
Opinie że head MAG to kiła zwykle biorą się z połaczenia go zwykle
właśnie z paczkami MAGa. Jak kumpel kiedyś podpiął się swoim MAGiem pod
moja kolumnę ABM sam nie mogłem uwierzyć jak to spoko w sumie gada.
Dobra, problem znaleziony i niedługo rozwiązany. kondensator się zużył i
nie oddawał ładunku.
Magówka miała mniej środka, ale więcej góry – przydatnej przy ataku. Nie
miała za to za wiele środka.
W ABM za szybko mi się kończyło pasmo trochę… do jasnego heada super, ale
do Ampega wydawało mi się, że trochę zamuł… ale faktycznie dużo mniej
kartonowo niż SVT-15.
Chyba jednak odkupię tą swoją ABMę 😛
A ja zawsze chciałem 2xSVT-15 🙂 i tu poleci herezja – w sumie za wygląd :D.
Kurde mogły by ampegi się ogarnąć i zrobić 115 na 300-400W mocy ale w
jakiejś cenie sensowniejszej niż NEO-Pro. W ogóle coś słabo z nowościami
u nich…
Portaflex 😀 Miałem HE: 450W, zamknięte, małe, lekkie. Polecam 🙂 SVT-15E
brzmi przy nich jakbyś wsadził głośnik w karton 😛 Albo karton w karton
😛
Pewnie LF mają jeszcze więcej mięcha.