Kroi sie nowa piatka

2023-fortepian.
Zabralem się za nowa piatke , Tutaj foty:

www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/new21/DSC03240.jpg

www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/new21/DSC03241.jpg

Jeszcze nie wiem jaki osprzet i hardware … Jakies sugestie ?

Podziel się swoją opinią
Basoofka_NET
Basoofka_NET
Artykuły: 3402

19 komentarzy

  1. Zrób customowy pickup pod most, trochę bliżej niż MM, żeby brzmienie było
    ciaśniejsze, konstrukcja tak jak u Wala – osobna cewka dla każdego magnesu
    :}.

    Most prosty, masywny, heban na podstrunnicy :).

  2. I jakieś piezaki do tego! Też osobny dla każdej struny. A w elektronice
    osobny blend (pick-piezo) dla każdej struny.

    Takie tam 🙂

  3. trochę jak santander wyglada 😀

    Cropec – genialny komentarz

    a co do basu wsadzic?

    to ja bym proponowal przystawki i klucze

    no i może, z tym, ze niekoniecznie, jakiś mostek

    ot taka kolezenska rada

    poza tym to nie chce wytykac koledze bledu konstruktorskiego, ale w tej dlugiej
    desce co to jeszcze nie przybita to tej bryly, to się robi takie druty, się
    wbija się, srogi czy coś

  4. @witt: trochę jak santander wyglada 😀

    Cropec – genialny komentarz

    a co do basu wsadzic?

    to ja bym proponowal przystawki i klucze
    no i może, z tym, ze niekoniecznie, jakiś mostek
    ot taka kolezenska rada

    poza tym to nie chce wytykac koledze bledu konstruktorskiego, ale w tej dlugiej desce co to jeszcze nie przybita to tej bryly, to się robi takie druty, się wbija się, srogi czy coś

  5. dziekuje za uznanie drogi Kapralu, ale chyba blednie odczytales intencje tego
    postu (to był zart)

  6. Tak ale tak czerstwy że się smutno zrobiło.

    Zenku drogi, skoro zrzynka z kensmifa to i picki zerżnij;) Główka czy brak
    główki?

  7. @MPB: Tak ale tak czerstwy że się smutno zrobiło.

    This.

    Nawiert pod kątem z tyłu na gniazdo może, takie z lekka “schowane” jak w
    niektórych Ibanezach? 🙂

    Albo zupełnie z tyłu, jak w Ritterach? Pickupy schowane w “rampie” jak w
    Skjoldzie Erskine? 🙂

  8. aha, to sory, jak go pisalem to jeszcze swiezy był

    ja bym tam dal Nordstandy duze single i klucze Grovera najlepiej

  9. Na most proponuję jakieś bydle ala traben – taki porządny dupny most ze
    string-trough-body. Klucze koniecznie czarne + dtuner, elektronika nie 2×2
    tylko 4 w linii MusicMan style, MEC T i do niego jazz, coś jak Warwick
    Infinity 😉

  10. MPB jest blyskotliwym obserwatorem , ktorego uwadze nic nie
    umknie…Faktycznie decha jest oparta na designie kena smitha. Wynika to stad ,
    ze kiedyś robilem instrument inspirowany modelami Kena i przygotowalem dla
    wlasciciela kilka wariantow . Jestem jedynym serwisem na Karaibach , , który
    oferuje klientowi , bez dodatkowej oplaty zrobienie trzech lub więcej wersji
    instrumentu do wyboru. Wybrana zostala inna deska , ta ponizej:

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/kss/Imagen005-1.jpg

    Model , , który teraz pokazalem jest instrumentem , , który mi zostal i coś muszę z
    nim zrobić. Glownym problemem dla , ktorego korpus zostal odrzucony jest waga.
    Decha z racji uzytego materialu jest ciezka. Top to drewno ipe , srodek to klon
    z piecioma listewkami jatoby przeklejonymi fornirem klonowym i tyl również ipe.
    Boczki w srodkowej warstwie sa mahoniowe.Bas będzie naturalnie miał glowke typu
    Gibol (znaczy odgieta do tylu) ale już bez analogii do Smitha.

    Most chyba będzie firmy ETS pickupy chyba beda humbami. Najpierw zmontuje
    bas tak aby gral a potem w zaleznosci co się uslyszy będę dzialal dalej.

    Zastanawiam się nad elektronika aktywna Seymoura , , która w innych wioslach
    sprawdzila się swietnie , ale to tylko jedna z opcji…

    W jednej z gitar wcisnalem właśnie takie proponowane wejscie “od tylu” , ale
    nie jestem do tego przekonany , tutaj fota:

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/DSC03235.jpg

    Moim faworytem jest wejscie z przodu dechy , tak jak maja fendki , tyle ,ze bez
    maskownicy. Krawedz korpusu na wejscie , mi osobiscie nie odpowiada bo już
    kilka razy , na siedzaco zepsulem jacka. Decha z tylu wyglada nastepujaco:

    http://www.i209.photobucket.com/albums/bb105/ZenekSpawacz/kss/DSC03243.jpg

    Wpadl mi do glowy przy tej okazji pomysl przetestowania hardware i jego wplywu
    na brzmienie. Bede skladal zamowienie u ETS-a na nowe mosty i dostane dwa
    identyczne modele wykonane z mosiadzu i aluminium. Jako , ze otwory na srubki
    beda te same , będzie mozliwosc nagrania i zaobserwowania roznic. Sustain
    mostow mosieznych , przeciwko wspanialemu atakowi mostow alu…

  11. To mówię – spróbuj zrobić pod kątem do góry, tak jak u Ibanez – nie
    będzie miało prawa się złamać – no chyba, że zwykłeś siadać w
    naprawdę egzotycznych pozycjach :D.

    Jak tutaj! Tylko bardziej na krawędzi dechy:

  12. Srasa. Z tymi swoimi gotowymi rozwiązaniami idź Mroku robić armię zombie
    grających, brzmiących i nagrywających tak samo. Muzyka jest po to by
    eksperymentować a nie smyrać jajka Błażejowi robiąc wszystko pod wykres
    nyga 😛

    Zenku jeśli chcesz, żeby cię ktoś utwierdził w zamiarach eksperymentu to w
    tym miejscu cię utwierdzam;) Ale myślę, że równie dobrze mógłbyś to
    zrobić bez naszego pozwolenia;) Koniecznie nagraj wszystkie kombinacje,
    choćby na jakiś dyktafon żeby usłyszeć zmianę charakteru a niekoniecznie
    jakie pasmo zostało obcięte/podbite o 0,0001db. Czekam też na ten
    eksperyment fenderopodobnych, który kiedyś zapowiadałeś (chyba, że
    przegapiłem). Sam już sprzedałem duszę klonowej desce ale zawsze to jakaś
    nowa wiedza w dziedzinie;)

    Na koniec mała ciekawostka, którą stosuje znajomy producent pickupów a
    o której wcześniej nie słyszałem

    @Leszek Bryk: -nastepna kwestia, to pytanie : magnesy w cewce czy poza cewka.

    -cewka z magnesem Alnico w srodku brzmi b.pelnie

    -cewka z magnesem poza cewka brzmi “szybciej” dźwięk pojawia się szybciej

    I się nie zlewa, dźwięki sa bardziej przejrzyste.

    Więc jak widać “humbucker” to pojęcie szersze niż mogłoby się wydawać;)

  13. To jest tak , ze rozmowy na temat budowanego basu inspiruja , prawie zawsze
    przy takich dyskusjach pojawiaja się nowe pomysly albo jakieś nieoczekiwane
    rozwiazania. Nawet jeżeli nie uzyje tych idei teraz , to daja one wiele na
    pozniej. To się przydaje no i jest po prostu interesujace.

    Jest taki lutnik we Frankfurcie nad Menem , po drugiej stronie alei przed
    wejsciem na Targi , Peter Coura. Buduje wiosła od wieeelu lat i ma tam również
    sklep z instrumentami. Atmosfera w tym miejscu jest magiczna , można tam
    spotkac samych najwiekszych , którzy niejako “wsiakaja” na cale godziny.Podczas
    gdy pacjent dlubie przy instrumentach , od rana do wieczora trwa niewygasajaca
    rozmowa nad detalami konstrukcyjnymi , nad brzmieniem , nad wplywem drewna ,
    pickow lub po prostu na temat muzyki. Czlowiek wejdzie na chwile chociaz i od
    razu jest pozytywnie naladowany …. Naprawde zaluje , ze nie mieszkam w Polsce
    bo pierwsza rzecza , , która bym zmontowal to właśnie taki sklep – warsztat.

    U Coury budowal swoj elektryczny kontrabas Eberhard Weber z ukladem
    elektrodynamicznym , zupelnie innym niż ogolnie znany magnetyczny.

    Wielu lutnikow zapomina , ze instrument jest budowany pod muzyka i dla muzyka ,
    wiec dobrze jest gdy wszyscy wrzuca swoje trzy grosze. Dlatego tez wciskam
    zdjęcia i proszę o komentarze , bo dla mnie tylko wtedy budowa ma sens gdy
    można o instrumencie pozacieszac …

  14. @MPB: Srasa. Z tymi swoimi gotowymi rozwiązaniami idź Mroku robić armię zombie grających, brzmiących i nagrywających tak samo. Muzyka jest po to by eksperymentować a nie smyrać jajka Błażejowi robiąc wszystko pod wykres nyga 😛

    +1000 😀

Możliwość komentowania została wyłączona.